Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar 702 patroon 6

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ina IJ View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2022
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ina IJ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar 702 patroon 6
    Posted: 07 Februari 2022 om 12:23
Hulp gevraagd.
Ik wil een leuke trui gaan breien maar nu staat het volgende in het patroon:
Begin in het patroon met 2 r. St.en de 1e st.
Ik weet niet wat ik daar mee moet.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ook met het uitdelen van de steken kom ik er niet uit.
Groet,
Ina
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2022 om 12:57
is het deze trui? https://www.hobbydoos.nl/patroon/21852/damestrui#gallery

Als ik deze vergroot dan is het na de boord iets van 3 steken, omslag, 2 steken, omslag

Misschien dat er een teltekening bijstaat en dat ge voor uw maat moet beginnen waar ge dus 2 rechte steken moet breien en de 1ste steek. Dus 3 steken?.

Anders efkes een iets uitgebreidener uitleg neerzetten, want zo is het heel summier.
Back to Top
Ina IJ View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2022
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ina IJ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2022 om 13:59
Het is inderdaad dat patroon.
Ik weet niet hoe ik het uitgebreider moet uitleggen.
Na de boord heb ik 117 steken.
Het patroon begint met 4 steken recht dan 6 steken (3 steken voor dubbele mindering 3 steken recht) steeds herhalen. Dan eindigen met 3 steken voor dubbele mindering en 4 steken recht.
Volgens de beschrijving moet ik dan dus beginnen met 2 r.st.en de 1e st.
Hoe ik ook reken en tel ik kom niet aan beide kanten gelijk uit.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2022 om 14:36
Is de boord niet een even aantal steken? Het zijn dus groepkes van 6 steken waarvan er 4 overblijven.

Waarschijnlijk is er ook een kantsteek (meestal toch bij phildar patronen)

Als ge 19 keren die (groepkes 6 steken) doet hebt ge 114 steken nodig. Blijven er 3 over als het idd 117 steken zijn. Ge moet beginnen met 2 steken recht dan hebt ge er nog ene over en die zal dan waarschijnlijk de kantsteek van op het einde van de naald zijn.
op het einde van die naald zoudt ge dus 79 steken hebben.


Wacht nog niet helemaal lezen, want ik heb 3 rechte steken van het laatste groepke teveel gerekend.

Efkes opnieuw proberen :
19 groepkes van 6 (min 1 keer 3 steken) = 111 steken.
117 - 111 = 6 steken
Beginnen met 2 steken + 1st = 3 steken en dan hebt ge voor op het einde ook 3 steken
Back to Top
Ina IJ View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2022
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ina IJ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2022 om 16:07
De boord was inderdaad 118 steken, maar ik moest er 1 minderen.
Bedankt voor uw rekenwerk
Het heeft mij enorm geholpen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2022 om 20:17
Wacko
o Bep het duizelt mij echt 
ik vind het zo knap dat jij van deze antwoorden kan geven 
en dat je snapt wat er bedoelt wordt 
verbaasd me elke keer weer 
je ben een genie
Hug Clap

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2022 om 23:05
dankjewel niania maar de genies zijn degenen die mijn antwoorden snappen. Voor mij klinken die heel logisch, maar het is niet dat het voor mij logisch is dat het voor een ander ook is. (heb ik hier thuis al dikwijls ondervonden)
Maar ik moet wel toegeven dat veel patronen veel simpeler en logischer zouden kunnen genoteerd worden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2022 om 17:51
Ik ben het helemaal met Nia eens. Bep, je bent een kei. Ik lees de vraag en begin te denken en mij een voorstelling te maken, dan heeft
Bep het antwoord al.
Het valt mij op dat de problemen heel vaak bij Phildar patronen zijn. Mijn buurvrouw is bezig met een babyjurkje uit een Phildar blad. Ik moet regelmatig mee puzzelen. Ik denk dat het voor een gedeelte komt omdat het slecht vertaald is. Vaak staat het patroon er ook nog in een andere taal bij, dan neem ik de andere taal erbij en wordt het soms duidelijker.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns