Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Pijn in armen van haken ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Pijn in armen van haken ?
    Posted: 20 April 2013 om 09:23
Mijn nek was een aantal weken geleden vast geschoten. Gebeurt wel vaker (hypermobiel). Maar nu bleef het maar aanhouden en na 3 weken kreeg ik ook heel veel pijn in mijn bovenarmen, de spier aan de voorkant en achterkant van mijn arm.

Volgens de huisarts kwam het uit mijn nek en met fysio, zijn mijn armen weer redelijk tot rust gekomen. Maar gister ging ik haken (durfde niet meer) en dat voelde ik dus precies in die spieren in mijn bovenarmen !!!

Wat denken jullie, zou ik dit misschien hebben gekregen door te veel haken ?!?
Haakarmen ????

Ik baal er wel van, want wegens andere pijnen, kan ik niet zo heel veel. En haken gaf me nou juist wat ontspanning en even weg van de andere pijnen.

Zijn er mensen die dit herkennen ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:29
Als ik veel gehaakt heb, voel ik het wel in mijn vingers en polsen. Zou het helpen als je je bovenarmen tegen je lichaam drukt bij het haken? En probeer een langzaam tempo, dan beweeg je je spieren missschien minder fel.

Ik houd aldoor pauzes en dan beweeg ik mijn vingers of ik piano speel en ik maak een vuist en ontspan. Dat soort minigymnastiek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:31
herken t niet en waarschijnlijk doe je t al, haken in een stoel met armleuningen.
veel sterkte en hopenlijk wordt de pijn snel minder
Back to Top
Mia316 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2010
Locatie: Egypt
Status: Offline
Points: 493
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mia316 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 10:01
Hoi dit probleem heb ik ook door teveel haken en breien.
Ik doe het nu gewoon wat rustiger aan en neem pauzes tussen het handwerken ietjes vaker stoppen.
helpt wel iets zodra ik dan de pijn weer voel komen stop ik op tijd en gan niet door
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 10:34
Ik gebruik een voedingskussen tijdens het breien en haken. Dat geeft je armen extra steun en bij mij helpt het in ieder geval. Voedingskussen voor een paar euro op marktplaats gekocht.
Groetjes Teunie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 11:36
Het is balen. Bij haken doe ik tussendoor wat rek en strek oefeningen met mijn handen.
Bij breien is het vervelender. Volgens mij is het enige dat helpt: niet te lang achter elkaar. (Tussendoor even hobbydozen!!!!)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 11:42
Herkenbaar. Breien heb ik mezelf inmiddels op een andere manier aangeleerd. En bij het haken let ik er regelmatig op dat ik mijn armen en handen ontspan. Ook af en toe extra langzaam werken om goed op die ontspanning te kunnen letten zodat het langzaamaan een gewoonte gaat worden.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 12:03
Bedankt allemaal voor de reacties !

Afwisseling, ja, daar loop ik nogal eens mee tegen de muur, dat ik te lang met iets, wat dan net lukt, doorga.
Nu vind ik lezen en dvd kijken ook leuk, dus meer afwisselen ga ik zeker proberen.

En wat meer op het gemakje, is idd misschien ook wel een goeie.
Als ik eenmaal bezig ben, dan wil ik het ook zo snel mogelijk af hebben.
Dus genieten van iedere steek.

Ik had mezelf ook al wel aangeleerd om afwisselend haken en draadjes wegwerken / in elkaar zetten.
Want een half uur in elkaar peuteren, is bij mij ook vragen om moeilijkeheden.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 14:01
Die hyper-mobiliteit herken ik zeker. Wat was ik verbaasd en beteuterd toen ik bij controle in het ziekenhuis
heel trots was dat ik rechtop staand mijn handen plat op de grond kon zetten en de arts zei dat dat absoluut NIET
goed was
Pijn in de bovenarmen heb ik niet, wel sinds kort een nieuwe 'knoep' erbij, nu in de polsen.
De pijn in mijn handen word wel heviger bij veel haken, dis iets meer rust ingebouwd.

Zoals Magtelt zei, die oefeningen, doe ik ook. Ooit geleerd van een handwerklerares en één van de weinige tips
die me écht is bijgebleven.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 20:58
proberen je armen ontspannen en te ondersteunen maar  wel op een zachte ondergrond. Ik krijg bv heel erg last  van mijn ellebogen als ik te lang  op de harde kant van de leuning van mijn stoel geleund heb met haken en dan niet in het midden dus het kussen.


Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 08:54
Originally posted by lori lori wrote:

Die hyper-mobiliteit herken ik zeker. Wat was ik verbaasd en beteuterd toen ik bij controle in het ziekenhuis
heel trots was dat ik rechtop staand mijn handen plat op de grond kon zetten en de arts zei dat dat absoluut NIET
goed was
Pijn in de bovenarmen heb ik niet, wel sinds kort een nieuwe 'knoep' erbij, nu in de polsen.
De pijn in mijn handen word wel heviger bij veel haken, dis iets meer rust ingebouwd.


Ik ben hypermobiel in mijn nek & schouders, heupen en midden- en achtervoet.
Ik haak met een clover haaknaald en sindsdien heb ik geen last van mijn handen (duim) meer. Maar kan nu dus niet eens meer met een gewone haaknaald haken !

Volgens de huisarts zou de pijn in mijn armen uit mijn nek komen. Dus misschien forceer ik die wel met haken ?!?

Gister afwisselend bezig geweest en wel iets kunnen doen, maar het schiet niet op. 1 toertje en dan weer wat anders gaan doen ....
Maar ja, beter iets kunnen doen, dan niets, zal ik maar denken.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 09:57
Mogelijk, je kijkt toch op je haakwerk dus je hoofd is lichtelijk naar voren gebogen.
Heb je al eens een nek-brace overwogen? Of heb je die al?
Of een nek-schouder-warmtecompres? Af en toe heeft Kruidvat die in de anbieding.
Misschien is een plexiglas kookboeken-standaard ook een oplossing? Of een gewone?
Zodat je niet te ver hoeft te buigen om de tekst te lezen.
Zoiets wil ik in elk geval ook nog hebben, misschien loop ik er tegenaan met koninginnedag.

Behalve mijn handen, voeten en ellebogen ben ik compleet hypermobiel.
Door reumathoïde arthritis heb ik wat vervormingen aan de vingers, vooral de duim rechts
en pink links. Gelukkig heb ik daar, behalve pijn, niet veel last van.
Het zit natuurlijk overal, maar ik ben eraan gewend, het i niet anders.
Ik haak met gewone haaknaalden, liefst nog die ouderwetse stalen, al zijn de gewone soms
wel prettiger omdat die vaak net wat langer zijn.
Afwisseling is wel prettig, even je vingers anders bewegen.
Meestal hou ik het op een kwartiertje haken, koffie drinken, kwartiertje haken, wasmachine aanzetten, enz. enz.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 12:05
Ik krijg bij de fysio een warmte pakking en heb zelf van die veenkussens voor nek (aanbieding bij de Lidl).

Met die clover haaknaalden heb ik mijn haaknaald soepeler vast, dan met een ouderwetse. Ik krijg juist pijn in mijn handen, als ik mijn clover niet gebruik !

Ik probeer ook zo'n beetje jouw methode. Tussendoor steeds even iets anders doen. En bij pijn, gelijk wegleggen en later nog eens proberen.

Daar ik geregeld mijn nek rust moet geven, lig ik vaak te haken !
Mijn linkerarm klem ik goed in de bank en dan heb ik het minste pijn.
Maar ga ik misschien ook te lang door, doordat ik hem dan minder voel ?!?
Back to Top
Bittersweet View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bittersweet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2013 om 13:14
Heel herkenbaar allemaal, ik heb zelf fibromyalgie, maar heb met haken toch minder last dan met breien, breien gaat helemaal niet, maar haken lukt gelukkig nog wel. Doe dan ook wel wat oefeningen met de vingers tussendoor. Ben nu aan mijn rug geopereerd en lig ook vaak te haken, tja het bloed gaat waar het niet kruipen kan zeggen ze wel eens haha, tis wat als je het niet laten kan. Wens je heel veel sterkte en hopen dat het snel weer wat beter met je gaat Wink
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2013 om 17:27
Bittersweet jij ook sterkte met je herstel.

Ik heb het haken voorzichtig weer opgepakt en gelukkig gaat het weer lekker. Probeer nu wel wat meer mate te houden.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns