|
Reageer ![]() |
Autheur | |
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() Posted: 21 December 2008 om 08:40 |
De plastic zakjes die we in de winkels meekrijgen zijn gelukkig al in aantal verminderd, toch slingeren er nog - meer dan genoeg - rond in mijn keuken Onlangs heb ik enkele handwerkjes gezien om deze zakjes in op te bergen, maar ze waren helaas van plastic canvas. Heeft iemand van jullie al es een patroontje gezien - haken of breien - waar ik deze zakjes in kan opbergen ? Groetjes, Dine |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Ik heb een plastic "doos" hangen met een gat van boven om ze in te doen en beneden een gleuf om ze weer te pakken. Is het zakje te groot of te klein, stop ik het boven weer terug en pak een ander. Voeger had ik zelf een kartonnen doos gemaakt van het zelfde principe, die op die plaats hing, maar toen zag ik dit ding in een catalogus en heb het besteld. Dat staat iets netter.
Het is ook handig voor sokken. Het vreemde is dat ik altijd bij het winkelen een boodschappentas bij me heb, of twee om rechtop te lopen, en toch altijd weer met plastic tasjes thuiskom. Dar gebeurt zo snel in Kruitvat enzo. Je zou iets doosvormigs kunnen haken en verstevigen met stijfsel of suikerwater. Misschien van gewoon touw??? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
creatieve meid ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 482 |
![]() |
Je kunt ook eenrechthoekig lapje breien. die dubbelvouwen en een poezenkop van maken. als je dan ook een heel langwerpig stuk breid worden dat de armen. Daar komt dan van stof een zak onder. Oorspronkelijk ideee is een pyamazak. Op het activiteitencentrum waar ik een tijdje kwam maakten ze zo en ze werden erg leuk! |
|
![]() |
|
*kathy* ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
![]() |
Er stond een paar weken terug een heel leuk patroon van een gehaakte "plasticzakken" kat op free paterns.com het dagelijkse patroontje. Ik stuur hem naar je op.
|
|
![]() |
|
monica ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 20 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 335 |
![]() |
ik heb zelf een stoffen hangen dat is een ronde koker met in de boven en onderkant een elastiekje dus ook heel makkelijk te breien of haken.
|
|
groetjes janny
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
ik heb een ding van plastic van ikea met gaten erin,daar stop alle plasticboodschappentasjes in.hier in frankrijk krijgen wij ze niet meer,of je moet betalen.dus ze zijn best vooruitstrevend. groetjes puck |
|
![]() |
|
Lizzi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 844 |
![]() |
Bij ons krijgen we ook geen zakjes meer gratis! Dus dat probleem hebben wij hier niet! Ik ga altijd winkelen met enkele grote herbruikbare tassen.
|
|
groetjes, Marlies
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
http://www.crochetnmore.com/plasticbagkeeper.htm Ik kwam deze vandaag tegen, ik weet niet of je er nog iets aan hebt? |
|
![]() |
|
marjolein24 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 15 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 642 |
![]() |
en je kan natuurlijk altijd nog van de plastic zakjes (de dunne) een plastic-zakken houder haken ! http://www.ccthita-swan.org/pdf/Crocheting_bags.pdf http://www.hgtv.com/crafting/crocheted-plastic/index.html http://www.youtube.com/watch?v=1i1W9Mi7jPM
|
|
Marjolein
|
|
![]() |
|
pppetra ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 09 Maart 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 174 |
![]() |
ze vragen hier op het dorp : Gaat het zo mee?
stonden hun even raar te kijken dat ik zei: Dat denk ik niet, tenzij u het heeft leren lopen. maar inmiddels begrijp ik dat ze vragen of ik er een tasje omheen wil..en dat wil ik niet want ik neem altijd een tas mee, an anders kan het in de fietstas. ik weet dat er bij ikea een plastic matje is dat je in een vorm buigt en vastzet. er zitten allemaal gaten in en je kan er over tasjes in en uit halen. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Allemaal erg bedankt voor de info.
De plastic zakjes zijn inderdaad sterk verminderd in gebruik en ik weiger ze zo zoveel mogelijk, maar toch krijg je er automatisch een aantal die je niet of moeilijk kunt vermijden of weigeren. Vb. bij de apotheek, slagerij, enz. Gelukkig zijn het meestal van die kleinere formaten. Aangezien ik omwille van mijn zoon zijn ziekte (leukemie) ELKE dag vers eten moest kopen EN maken, loop je dus elke dag naar oa. de slager, de groentewinkel, enz... Dus jullie begrijpen onmiddellijk mijn probleem met die onnozele zakjes ? ![]() IK HAAT ZE !!! ![]() Gr, Dine |
|
![]() |
|
lenie4 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 623 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja, die heb ik al !! Prachtig hé ??
Gr, Dine |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Die is ook leuk als pyamazak.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |