|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Dagmar-Anne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 September 2009 Status: Offline Points: 6 |
![]() Posted: 22 September 2009 om 21:27 |
Hallo Allemaal, Ik ben nieuw hier en wil jullie vragen om mij te helpen aan een haakpatroon voor een poncho, voor een volwassene. Ik heb hier al gezocht en op garnstudio en jessicatromp, maar daar vind ik het vrij ingewikkeld. Ik ben namelijk dan ook een beginner! Wie heeft er iets voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Anne |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Kun je al vierkantjes haken ? Want van vierkantjes is het heel eenvoudig om een poncho te maken in elke gewenste maat, en ze blijven leuk.
Een patroon / beschrijving vind je onder andere HIER. Als je die als een groot vierkant aal elkaar maakt met een 'split' (paar vierkantjes niet aan elkaar gemaakt) in het midden voor je hoofd, heb je een leuke eenvoudige poncho die er superingewikkeld uitziet. Naar keus nog wat franje eraan, en klaar. |
|
![]() |
|
Dagmar-Anne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 September 2009 Status: Offline Points: 6 |
![]() |
Hoi L33ntje, Dat moet op zich wel lukken, maar ik wil dan wel dat de pocho van voor en achter in een punt valt, kan dat dan wel? Ik vind vooral deze poncho leuk, maar dan ook voor een volwassene, maar ik weet niet hoe ik hem kan/moet vergroten: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=89&a mp;d_id=6&lang=nl Bedankt voor je snelle reactie en hulp! |
|
![]() |
|
![]() |
Ook vind ik die poncho's mooi die hier al eerder zijn gezet: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=105&KW=pon cho Ik heb Renske al gevraagd via de mail, maar misschien heeft iemand anders nog dit patroon??? |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ja hoor, zeker kan dat. Daarvoor kun je het beste even op papier uittekenen welke middelste (aantal afhankelijk van de maat) vierkantjes je dan weg moet laten on de juiste opening te krijgen.
De poncho uit je eerste link is eigenlijk gewoon één zo'n vierkant maar dan heeeeeeel groot. Daarvoor staat een gratis patroon HIER (moet je even aanmelden, mar dat kost niks). Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt in de hoeken, kun je hem zo groot maken als je wilt. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik heb iets wat er op lijkt. Graag je email adres,dan kan ik het versturen. |
|
![]() |
|
![]() |
Dankjewel! Ik ga eens even kijken wat me lukt
![]() |
|
![]() |
|
Mirtje71 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 25 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 136 |
![]() |
ik heb een niet bestaand patroon, gewoon zelf mee begonnen, maar lekker simpel. Zal em voor je beschrijven:
losse haken, zoveel dat als je hem sluit als ring, hij net over het hoofd past. 1e toer: 1 stokje in elke losse
tellen hoeveel stokjes het zijn geworden, delen door 4. nu ga je gewoon steeds toeren erop haken. alleen op 1/4 en op 3/4 doe je ipv 1 stokje in 1, 3 stokjes in 1. In volgende toer doe je dan in de middelste van deze drie steken er weer 3. it worden de punten voor en achter.
vind je het te breed uit gaan lopen, kan je om ongeveer 5 toeren aan de zijkanten er 1 minderen (samen haken).
als je hem lang genoeg vind, afhechten en er "kwasten aan maken" als afwerking.
Kan je altijd nog versieren met bloemen erop maken en evt bij hals nog een paar toeren. Maar dat hoeft niet!
succes Mirtje |
|
![]() |
|
Dorry Jansen ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
![]() |
Ik had graag een patroon voor een effen poncho. Het is voor mijn kleindochter van 10 jaar oud. Ze wil met carnaval als een mexicaanse verkleed gaan. Graag een patroon en opgave van de benodigde materialen. Dorry Jansen. |
|
Th.M.J.Jansen-Bockting
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik zou een plaid verknippen tot een vierkant en een gat voor het hoofd in het midden maken. Eventueel franjeband aan de zomen, klaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Inadepina ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 15 |
![]() |
even aansluiten op de vierkantjes, ik ben er ook mee bezig. maar vraag me af hoe ik ze dadelijk aan elkaar haak. is daar een beschrijving voor?
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Het mooiste is om ze met halve vasten aan elkaar te haken.
|
|
![]() |
|
Inadepina ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 15 |
![]() |
o.k dus in het ene vierkantje insteken en dan in de andere en doorhalen. bedankt. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |