Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Poot aapje lukt niet

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Margotz View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margotz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Poot aapje lukt niet
    Posted: 11 Februari 2013 om 15:51
Ik ben met mijn eerste haakwerk bezig en ik heb gekozen voor een aapje uit het boek van Marie Claire "Knuffels om te haken of te breien" bezig.
Het gaat boven verwachting goed, want alles is af. Alleen de voeten lukken me niet.

Er staat het volgende:
28 rijen haken, dan andere kleur nemen voor het voetje.
de 5 st. op elkk uiteinde laten, verderbreien op de middelste 3 st. 2 rijen lang.
In de volgende rij 2 v. in elke st. haken = 6 st voor de bovenkant van het voetje.
7 rijen haken en afhechten.
Tot zover lukt het,  ik heb dus nu een lapje met aan het begin aan iedere zijde 5 steken niet gehaakt.
Dan komt mijn probleem
5 st. opnemen op de 5st. die u had laten wachten (haak ik dan 1 rij op één van beide zijkanten), 9 st. aan de ene zijde van de bovenkant van het voetje, 6 st. ophet einde, 9 st. aan de andere zijde en 5 st. op de andere 5 st. 2 rijen vasten haken op de 34 st. voor de bovenkant van het voetje. afhechten.
Voor de zool het werk weer opnemen en 7 rijen lang v. haken op de middelste 6 st.. Daarna 5 maal de laatste st. van de nld laten. afhechten.
Hier raak ik de weg echt kwijt. haak ik nu 5 aan de linkerzijde en haak ik dan door op de zijkant van hetgeen ik eerder al gehaakt heb en ga ik weer naar de vijf aan de rechterzijde? Hoe haak je op een zijkant????

Ik hoop dat hier iemand mee kan helpen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

groetjes Margot
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2013 om 16:06
J hebt tot nu toe een "flapje" gehaakt.
Je begint met de 5 steken die je aan het begin van je haakwerk moest laten zitten,
dan pak je 9 steken aan de zijkant van dat flapje,
daarna de 6 steken aan de bovenkant,
dan weer 9 steken pakken aan de zijkant van dat flapje en
dan de 5 steken van het eerste deel van je haakwerk.
In totaal heb je dan 34 steken, je haakt dan 2 toeren.
Back to Top
Margotz View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margotz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2013 om 16:11
super, dat maakt het al duidelijker.
Maar hoe pak ik de 9 steken aan de zijkant?
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2013 om 16:13
Dat is een kwestie van uitproberen, je hebt 7 toeren, dus in elk geval een steek pakken uit elke toer.
Ik zou daarbij een steek pakken in de benedenhoek en 1 op de punt van het flapje.
Back to Top
Margotz View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margotz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2013 om 16:20
Je bent geweldig, ga het meteen proberen.
Wat een snelle reacties zeg. heel fijn.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2013 om 16:28
Graag gedaan, ik hoop dat het lukt.
Als ik het goed gelezen heb word de zool ook weer een flapje, gehaakt vanaf de middelste steken, dus bij de tenen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.593 seconden.
Lang Yarns