Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Preemie/Newborn...Babyborn

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 15:49
www.wollyonline.nl heeft heel veel keus in poppenkleertjes vanaf 32 cm. Om te naaien en om te breien. Hopelijk heb je er wat aan.

En als je op deze site kijkt kan je doorklikken naar engelse prematuren patroontjes.

Lori respect voor jou. Dat je zoiets 1 keer mee maakt daar moet je als moeder zijnde niet aan denken, maar 3 keer. Ik zit je verhaal met kilometers kippenvel te lezen.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 17:50
De schattige patronen van wolly zijn alleen naaipatronen en de ander link werkt maar gedeeltelijk. Maar bedankt voor het mee zoeken, inmiddels heb ik veel mooie patronen ontvangen en kan voorlopig vooruit.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 17:56
Originally posted by grootkoerkamp grootkoerkamp wrote:

ook ik wil hier aan toe voegen  dat die uit spraak niet dom maar on bedacht saam is  het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen  maar zo is de maatscappy . ik ben mijn dochter verloren , met haar baby in een dag tyd , als ik zie wat sussane er voor doet  doet het me heel veel pijn ,maar ook een goed gevoel voor andere baby die blijven leven. ik hoop dat er nog veel gemaakt woord door ge groep lieve mensen .ineke

Ineke ook van jouw verhaal krijg ik weer helemaal kippenvel, ook voor jou....HugHug
En Suzanne doet zeker heel veel voor dit mooie project maar heeft ook helaas ondervonden hoe het is een kindje te moeten verliezen. Mede door het verlies van Sven is dit mooie project ontstaan...

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2013 om 18:43
Ik krijg het er koud van. Onze dochter was ook prematuur (33 weken) maar gelukkig is bij haar alles goed gekomen. Mijn jongste zusje heeft ook een overleden kindje moeten baren en ik weet dus hoe dat erin kan hakken. Ik las dat je al heel veel hebt ontvangen Claire, anders was ik voor je op zoek gegaan. Zelf heb ik helaas niets
By the way, mijn dochter is nu bijna 21
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2013 om 09:12
Op de site van Wolly online staan ook gratis breipatronen voor poppen, misschien heb je daar wel wat aan. Het is even zoeken, maar als je op de eerste site bent klik je op 'onze patronen' dan op 'gratis patronen site' en daar staan 'free knitting pattern' de patronen zijn volgens mij wel in het Nederlands. Het lukte me niet om hier de link neer te zetten.
Groet,

Yobsje
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2013 om 11:28
Ik had voor mijn zus een mooi baby dekentje gebreid voor haar dochtertje helaas heeft zij ook haar overleden dochtertje moeten baren
Ze is in het dekentje gewikkeld gecremeerd waar mijn zus later iets spijt van kreeg ik breide een klein lapje precies als het dekentje en dit heeft ze bewaard als aandenken

Ik vind het heel knap dat er mensen zijn die kleertjes, mutsjes en dekentjes maken dikke pluim

Het is een kleinigheid in tegenstelling tot wat de ouders meemoeten maken
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2013 om 12:34
http://wollyonline.blogspot.nl/2010/04/gratis-baby-born-poppenkleertjes_27.html
groetjes margriet
Back to Top
celinacreations View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer celinacreations Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 12:24
Ik hou juist van dit soort "projecten".  Ik heb ook mutsjes gemaakt voor save the children. Het geeft mij juist een goed gevoel om iets moois te kunnen betekenen voor je medemens.
Als het gaat om een leventje te kunnen redden of iemand een herinnering aan iets te kunnen geven.

Maar wat ik me iedere keer afvraag. Mag je ook gewoon 100% acryl wol gebruiken voor babymutsjes of dekentjes. Aangezien je dat het meeste qua wol kan kopen bij de reguliere winkels zoals action en zeeman.

http://www.celinacreations.blogspot.nl
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 12:39

Eigenlijk niet. Er moet liefst zeker voor 25% echte wol in zitten.Dit i.v.m.het brandgevaar. De meeste moeders hebben hun kinderen bij zich als ze bij het kookvuur staan. Ik heb toevallig gisteren een heel gesprek( telefonisch)met een medewerkster van Save the Children gehad.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 13:01
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Eigenlijk niet. Er moet liefst zeker voor 25% echte wol in zitten.Dit i.v.m.het brandgevaar. De meeste moeders hebben hun kinderen bij zich als ze bij het kookvuur staan. Ik heb toevallig gisteren een heel gesprek( telefonisch)met een medewerkster van Save the Children gehad.

Voor sterrenmutsjes.nl mag geen wol gebruikt worden [alleen voor de overleden kindjes] wij gebruiken juist alleen maar acryl en katoen.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 13:05
Originally posted by drempt drempt wrote:

Ik had voor mijn zus een mooi baby dekentje gebreid voor haar dochtertje helaas heeft zij ook haar overleden dochtertje moeten baren
Ze is in het dekentje gewikkeld gecremeerd waar mijn zus later iets spijt van kreeg ik breide een klein lapje precies als het dekentje en dit heeft ze bewaard als aandenken

Ik vind het heel knap dat er mensen zijn die kleertjes, mutsjes en dekentjes maken dikke pluim

Het is een kleinigheid in tegenstelling tot wat de ouders meemoeten maken

Deze verhalen hoor ik heel vaak en inderdaad is het voor ons een kleinigheid maar heel dankbaar werk. Ze noemen de dekentjes ook wel troostdekentjes.

Back to Top
celinacreations View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer celinacreations Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 18:37
Originally posted by Claire Claire wrote:

Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Voor sterrenmutsjes.nl mag geen wol gebruikt worden [alleen voor de overleden kindjes] wij gebruiken juist alleen maar acryl en katoen.

Oke Acryl is dus wel goed, dan ga ik mutsjes breien op mijn breiwiel dan krijg je sowieso geen naden.
http://www.celinacreations.blogspot.nl
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 19:04
Claire ik heb alles nog niet gelezen, maar heb je al patroontjes?
Anders ga ik op zoek in mijn archief, heb nl. wat boekjes van Kreativ Andrea poppenmode, daar staat kleding in lengte 35-55 cm.

Zal ik eens kijken komend weekend?
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 19:12
Lori, wat heb je dit mooi en met veel gevoel verwoord. Daar word je stil van. Heb zelf 6 gezonde kleinzoons. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ik ga komend weekend voor Claire zoeken, heb verschillende Andrea Kreativ poppenmode met echt kleine maten.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 19:45
Originally posted by labeldoekje labeldoekje wrote:

Lori, wat heb je dit mooi en met veel gevoel verwoord. Daar word je stil van. Heb zelf 6 gezonde kleinzoons. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ik ga komend weekend voor Claire zoeken, heb verschillende Andrea Kreativ poppenmode met echt kleine maten.
Ik heb al vele mooie patroontjes gekregen van diverse lieve hobbydoosjes maar ik hou me aanbevolen voor hele kleine kleding....zeker die van 35 cm of nog iets kleiner...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns