zeeman fantasiewol (Royal Melange)
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10083
Print Datum: 04 April 2025 om 22:26 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: zeeman fantasiewol (Royal Melange)
Bericht van: BreienHaken
Onderwerp: zeeman fantasiewol (Royal Melange)
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 09:07
Goedemorgen...
Ik was gisteren weer eens de zeeman aan het leeghalen want ze hadden weer nieuw garen. Dit keer hadden ze fantasiedraad maar dan niet zo dik als dat multicolor maar gewoon Royal-dikte. Soort fabel zeg maar...
Alleen hier hadden ze slechts 2 kleurtjes, 1 bol wit/grijs/zwart en 1 met paars/rood/groen/zwart.
Weet iemand of er meer soorten hiervan in omloop zijn? Voordat ik naar het andere einde van de stad fiets voor niks?
bedankt alvast!
|
Antwoorden:
Bericht van: happyknitter26
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 09:14
GOEIESMORGENS WOLAHOLIC
Verleden week lag hier in ons zeemanfiliaal idem dito wat jij hierboven aangeeft dus ik vermoed dat het kleurenpalet niet verder zal uitgediept worden.
Nu is mijn vraag aan jou : dit lijkt geen wol voor poppetjes wat wordt dan het '' project "' ?
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>Fabie
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 09:39
Hoi happyknitter, tja daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar die wol is gewoon te mooi om te laten liggen. Dus wellicht een omslagdoek, handschoenen, of zoiets?
Ach, ik heb nog zat patronen liggen geloof ik
|
Bericht van: Ennas
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 09:52
Ik kom vandaag nog in het centrum en wil wel voor je kijken of er meer kleuren van liggen, als ik eraan denk.
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 11:03
Graag Ennas, als er wat moois ligt, dan ga ik vanavond eens even de fietstocht ondernemen
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 11:05
Hier ook alleen die kleurtjes. Mijn dochtertje wilde heel graag de multicolor (ik zocht een kleurtje voor de baby uit, maar toen wilde zij ook en terecht natuurlijk ). Thuisgekomen liep ze naar de pc: " ik wil kijken wat jij gaat maken voor mij" Ze liet er geen gras over groeien. Dat wordt nu een inktvis, maar het is wel echt zwaar werken met dat dikke draad en waarom moeten inktvissen altijd ook 8 armen hebben?
Succes met je speurtocht,
Groetjes Marije
|
Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 12:17
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 12:45
Hier in Utrecht ook alleen die twee kleuren.
------------- Groetjes Teunie
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 13:08
hahaha marije! zo grappig!
Maar hier is dat geen dik draad, net zo dun als de royal
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 20:45
Sorry, nu pas tijd om even te reageren. Er lagen 2 soorten gekleurde wol. Bedoel je het garen dat ook de naam Royal draagt. Daar hadden we meer kleuren van. Domme ik, heb ik niet onthouden welke kleuren    En ik kom er niet meer, heel misschien morgenochtend nog, maar dat kan ik niet beloven. Aan mij heb je dus niet veel, je zou eventueel wel de zeeman in L.eusden kunnen opbellen welke kleuren ze hebben en of ze het kunnen opsturen naar een filiaal in jouw buurt.
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 21:08
Hoi Ennas, dat is een goed idee! Dank je voor je moeite!
Ik bedoel inderdaad Royal, maar dan de fantasiedraad ervan.
|
Datum bericht: 17 Juli 2009 om 21:46
Hier in L.eusden zijn er meer kleurvariaties, welke weet ik niet meer. Als het goed is moet ik morgen nog even naar de C-1000 het verrassingspakket ophalen en kan dan misschien even snel bij de zeeman langs. Ik beloof niets, maar ga mijn best doen.
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 00:48
Zijn dat die bollen van 1,99? Mijn dochter heeft er laatst een paar van gehaald in het roze gemeleerd. Erg leuk garen idd. Hier lag nog niet zo heel veel trouwens.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 09:54
Hoi Meia, nee ze zijn 1,49 en gewoon dunne wol. Dus niet die hele dikke gemeleerde.
|
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 12:02
Ik ben er niet meer aan toe gekomen om er te kijken. Je zou ze nog wel kunnen bellen of ze meerdere kleuren hebben en ze eventueel op te sturen naar jou in de buurt.
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 13:15
ze waren alles aan het reorganiseren dus ik kon niet gaan wroeten in de wol... Maandag dan maar!
|
Bericht van: marianneke
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 13:15
Bij ons in Den Bosch (filiaal in de binnenstad) hadden ze ook alleen maar die twee kleuren en ook geen andere.
|
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 13:37
Hier zag ik die grijs/zwarte die jij beschreef en een blauwgrijzige. Alleen die twee kleuren Ik vond het wel leuk garen .... nog even bedenken waarvoor!
|
Bericht van: breimaan
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 17:02

Hoi Knitalot,
Deze drie kleuren hebben ze bij de Zeeman bij ons in de buurt.
De paars/groen en de donker grijs/wit/zwart en de licht grijs/wit/zwart.
Heb van elk een bolletje gekocht. Had eigenlijk geen wol nodig, maar ja de verleiding was te groot !
------------- http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan
|
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 17:38
ja precies die bedoel ik! toch te mooi he? Maar ik heb het inmiddels geregeld. Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 19:37
Ik zag in de Vaassense Wibra ook een fantasiegaren liggen voor pen 5 en 6 , € 1,49 per bol, 14 bol nodig voor een grote damestrui, ook mooi gemêleerd. Met rood en blauw en misschien nog meer, maar die ben ik vergeten.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 19:38
chrisje wrote:
ze waren alles aan het reorganiseren dus ik kon niet gaan wroeten in de wol... Maandag dan maar!  |
Maar de klant is toch koning(in), Chrisje, ik had ze gewoon opzij gebigd en zelf in de dozen gerommeld.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 19:56
hahaha ja precies Magtelt! Hier bij de Zeeman vertikten ze het ook uit de dozen te halen, zelfs niet uit de zakken. Moest je zelf het eruit gaan slopen. Maar ben wel heel voorzichtig geweest
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 21:35
ben ik eens voor één keertje geduldig! Tja, ik had eigenlijk weinig tijd, haha! ben ook nogal van het kordate type in zoiets... 
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 Juli 2009 om 23:46
knitalot wrote:
Hoi Meia, nee ze zijn 1,49 en gewoon dunne wol. Dus niet die hele dikke gemeleerde. | Ja die ligt hier ook, maar nog niet zoveel. Er is sowieso nog niet veel vind ik bij zeeman.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 19 Juli 2009 om 10:16
vind ik ook! Meer dan 5 kleuren hebben ze hier niet gehad...
|
Datum bericht: 19 Juli 2009 om 11:45
Laten we nou maar blij zijn, andere jaren was er in de zomer helemaal geen wol in Zeeman en kreeg je antwoorden als "Breien wordt niet gedaan in de zomer".
wat rozengeur.
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 19 Juli 2009 om 11:54
Bij ons was gisteren alleen maar de zwart-grijs-witte. Groetjes Mistig
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Datum bericht: 19 Juli 2009 om 15:32
ik vind het inderdaad wel fijn dat de zeeman nu eindelijk snapt dat we zomers doorbreien. Heb het idee dat de wol wat dunner is dan in de winter, misschien speciaal voor de zomer? Hij is wel weer heerlijk knuffelbaar oh jee, ik ben echt verslaafd he?
|
|