Print Pagina | Close Window

babydeken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10170
Print Datum: 12 Mei 2025 om 07:45
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: babydeken
Bericht van: perlefientje
Onderwerp: babydeken
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 15:06

Hallo iedereen,

ik ken iemand waarvan zijn vrouw in oktober zal bevallen en ik zou graag iets maken voor hem. Hij wil niets lossen over het geslacht en dus vind ik een truitje dan wat riskant.

Ik en mijn mama zijn dan op het idee gekomen dat een babydeken ook wel leuk zou zijn, maar ik vind niet direct iets dat ik geslaagd vindt. Het moet iets cools en speels zijn. Ik heb al bv. een deken in de vorm van een beer gevonden met binnenin allerlei grannyblokjes, maar daar heb ik helaas niet het patroon van, ik zou ook nog een heleboel moeten aanpassen aan dat deken. Of een deken dat bestaat uit allerlei blokjes die samen een tekening vormen. Of een deken met allerlei speciale dingen in, of waar er dingen op staan, die je kunt voelen. Of gewoon iets mega-cools .

Het mag gebreid of gehaakt zijn.

Als iemand toevallig zoiets liggen heeft ... Laat maar komen!!

Alvast bedankt.

-------------
">

Honden denken dat ze een mens zijn,katten dat ze God zijn

Antwoorden:
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 15:38
zoiets??

http://thehandmadedress.blogspot.com/2008/01/granny-square-b aby-blanket-tutorial.html

http://www.roxycraft.com/crochet_granny_baby_blanket.htm

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 15:46

Hallo knitalot,

de bovenste link  werkt niet meer en de onderste link is niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek echt iets speciaals, iets tof voor babytjes.

Toch bedankt

-------------
">

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 15:51
ik stuur je pm met link

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:09

Nee, is ook nog niet helemaal wat ik zoek

Ik heb juist nog eens in het boek : breisels voor kleine boefjes van lucinda guy gekeken en daarin staat er een heel mooi deken. Dit is een stukje er van.

ondertussen heb ik nog een vraag, heeft iemand het andere boek van lucinda guy al eens online tegengekomen. mijn mama wou dat boek graag kopen, maar het is nergens meer beschikbaar. Ik denk dat er daar ook mooie dekens in staan. Heeft iemand dit boek online staan???

-------------
">

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:19
Ik heb ze alledrie. Ik kan ze aan je opsturen, zodat je eruit kunt halen wat je wil, en ze dan weer terugsturen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: drempt
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:31
nou magtelt
een pluim voor jou hoor
wat ontzettend lief dat je die boeken op wilt sturen naar
Perlefientje

Perlefientje succes ermee
ben erg benieuwd naar het resultaat

(byzondere breisels voor kleine boefjes is bij bol.com wel
te koop volgens mij
heb ik gezien toen ik op zoek was naar haakpatronen van Jan
Eaton)

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:33

Magtelt, je hebt een pm

Ik vind het ook zo ontzettend lief van haar

-------------
">

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:34
Maar ik weet wel nog niet zeker of ik dat deken dat ik zojuist getoond heb zal maken hoor... Lijkt me wel een groot werk. Maar het is wel enorm mooi

-------------
">

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:42
ik heb ook nog wel iets uit haar boek geloof ik, ff kijken

x

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:43
nee, is ook breien voor kleine boefjes :P sorry

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 17:04
Ik ga zelf, als ik tijd over heb, het dekentje uit Breibabes maken en dan leuke kleine figuurtjes mazen op de rechtgebreide blokken en het voeren, maar dat is een vijfjarenplan, iets voor als we een nieuw kabinet gaan kiezen.

Het boekje komt met Priority, maar het heeft geen haast om het terug te sturen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 17:19

Heeel erg bedankt magtelt . Mama zocht al erg lang achter dat boek!!

Ja, is ook leuk, zo'n zelf uitgevonden deken, maar tegen oktober moet het al af zijn.

-------------
">

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 17:26
nog meer ideetjes

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 17:27
oh wacht je had al wat...sorry

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 17:59

heel erg bedankt knitalot,

nee, ik heb nog niets hoor. Dat was gewoon een deken dat een mogelijke winnaar is,maar ik ben nog niet zeker of ik die zal maken.

Dat onderste deken is ook wel erg mooi, alleen jammer dat ik het niet kan lezen

-------------
">

Datum bericht: 21 Juli 2009 om 18:04
en mijn mama vind die bovenste speelmat heel erg tof, zou je van die bovenste en de onderste de patroontjes hebben?

-------------
">

Datum bericht: 22 Juli 2009 om 09:36
Ik heb de patroontjes, zal ze even sturen naar je!

Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 22 Juli 2009 om 14:43
Patonsyarns heeft hele leuke dekens:
met voertuigen
met boten, schapen, blokken en ballen
met vliegtuigen
met een grote vlinder
met schapen, maan en sterren
met dinosaurussen

Er zijn ook patronen om de bijbehorende figuren als knuffels te breien.
Voor het downloaden van de patronen moet je je aanmelden, maar dat is gratis.

Hopenlijk wordt je keus nu niet te groot.

-------------
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com

Datum bericht: 22 Juli 2009 om 16:57
Hij zit al sinds vanmorgen in de brievenbus, maar die wordt pas om 18.00 gelicht. Efkes geduld nog.

Als je niet weet of het een jongen of meisje is, kun je natuurlijk twee truitjes maken, dan heb je er alvast één als kraamcadeautje en voor de andere wordt er vast nog wel eens een baby geboren. Of je maakt een wit truitje en wacht op het geboortekaartje voor een opmaaspatroontje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 22 Juli 2009 om 21:19

Heel erg bedankt knitalot  Heb de patroontjes ontvangen

En magtelt, die paar dagen kan ik het wel nog uithouden hoor. Heb ondertussen "haken voor kleine boefjes" besteld bij de boekenwinkel van mijn oom, is ook erg handig . Volgende week is die dan binnen . We zullen inderdaad moeten wachten tot er een nieuwe uitgave is van dat boek dat je aan het verzenden bent.

Petra, dat zijn inderdaad hele mooie dekens, die site kende ik nog niet, heel erg bedankt. Mijn keus wordt inderdaad wel groot nu . Maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg

-------------
">

Datum bericht: 23 Juli 2009 om 12:58
Ton heeft nog even in zijn boekwinkeltjes online zitten zoeken, maar het is echt heus niet te krijgen of ze vragen er goudgeld voor plus iets van 6 euro verzendkosten, terwijl het makkelijk door de brievenbus kan. Maar er is een natuurwet die zegt, dat als je iets echt heel graag wilt hebben, dan krijg je het eens. Dat zag ik met Breikunst uit het Hoge Noorden, dat heeft een jaartje geduurd, maar het staat nu in mijn boekenkast. Telkens als ik een bescheiden bod deed, sprong iemand daar met een tientje overheen, dat was niet leuk.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: perle
Datum bericht: 24 Juli 2009 om 10:48

Hallo,Magtelt

Allereerst!!!!!!!!!!!!!08u10 Vanmorgen!

Ding-dong!!!!!!Postman!

En wat had hij mee? Aha!!!!!!!!!Een superknap boek opgestuurd door één der fijnste madammen van hobbydoos!!!!!!!

Hele dikke merci voor het lenen en opsturen van het boek!

Hij is gewoon super!!!!!!!!!!!Er staan zoveel mooie dingen in!En alles zo mooi gepresenteerd !

Ooit lukt het me inderdaad om dit boek in handen te krijgen.Vast wel.Maar nu eerst inscannen!Dank je wel!!!!!!!!!!

Vele ,vele,groetjes!Dank je en een fijne dag nog!Perle!

(Perlefientje is gaan werken!!!Maar vanavond komt ze vast nog es langs hobbydoos)

-------------

Datum bericht: 24 Juli 2009 om 11:20
O wat een lieve postman hebben jullie. Wij hebben wel een lief dametje, maar die komt meestal na vijven 's middags, soms is de krant eerder.

Die fijne dag gaat helemaal lukken, de zon schijnt, dit keer zonder regen, en het waait frisjes. Echt een dag om te strijken en de caviakooi schoon te maken. En dan de tuin in, kijken wat voor schade er is toegebracht door al die nattigheid.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 25 Juli 2009 om 00:18
Originally posted by perlefientje perlefientje wrote:

Ik heb juist nog eens in het boek : breisels voor kleine boefjes van lucinda guy gekeken en daarin staat er een heel mooi deken. Dit is een stukje er van.

ondertussen heb ik nog een vraag, heeft iemand het andere boek van lucinda guy al eens online tegengekomen. mijn mama wou dat boek graag kopen, maar het is nergens meer beschikbaar. Ik denk dat er daar ook mooie dekens in staan. Heeft iemand dit boek online staan???

Kijk hier eens?

http://www.bol.com/nl/p/boeken/bijzondere-breisels-voor-boef jes/1001004004703696/index.html  

-------------
     All you need is love.

Bericht van: perle
Datum bericht: 25 Juli 2009 om 09:58
Originally posted by Meia Meia wrote:

Originally posted by perlefientje perlefientje wrote:

Kijk hier eens?

http://www.bol.com/nl/p/boeken/bijzondere-breisels-voor-boef jes/1001004004703696/index.html  

Hallo,Meia.

Lief dat je helpt kijken!!!!

Maar dit boek hebben we .Het is de andere (de titel lijkt sterk op elkaar)

Niet bijzondere breisels voor boefjes maar breien voor kleine boefjes.Die is het dat we zoeken.

Momenteel hebben we het boekje van Magtelt(Dus met een scanner doe je veel)Maar we zullen zoeken tot we het boekje ook kunnen kopen.Want het is zo'n mooi boek!!!!!!!

Het derde boekje (haakboekje) van de zelfde serie hebben we besteld bij mijn broerlief en gisteren kregen we een mailtje dat het reeds in de winkel ligt bij hem.Dus daar moeten we vandaag dus dringend om!

Dank en groetjes,Perle!

-------------

Datum bericht: 25 Juli 2009 om 19:26
Ton heeft nog even in zijn speciale boekwinkels online gezocht, maar het is echt nergens te koop. Dus als het dan op Marktplaats opduikt, zal het wel superduur zijn.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 25 Juli 2009 om 20:42

Hallo magtelt en al de rest ,

Héééééééééééééééééél erg bedankt voor het boek hoor!!!!!!!!!. Het is weer supermooi. Vandaag heb ik dan vlug achter het andere haakboek geweest na mn werk en dat is ook een leuk haakboek. Ik persoonlijk ben (voor het moment toch nog) meer favoriet van de breiboeken. Maar dat kan wel nog veranderen. Die gebreide dekens in de breiboeken vind ik echt superleuk!!!!

Iedereen, heel erg bedankt om te helpen zoeken naar het boek en het deken. Ik ben er nog niet helemaal uit welk deken het nu zal worden, maar als ik het weet en als het af is zal ik zeker een foto plaatsen.

-------------
">

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net