waterpokken?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10259
Print Datum: 14 November 2025 om 17:05 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: waterpokken?
Bericht van: jantinavv
Onderwerp: waterpokken?
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 15:16
Aangezien er hier veel moeders zijn dacht ik, ik kan altijd een vraagje wagen hier. Vanochtend toen Daniël uit bed kwam dacht ik al, wat gek, muggebulten, terwijl ie een klamboe heeft, maar het kan natuurlijk... Alleen, nu zijn er alweer een stuk of wat bij. Vanochtend was D ook warmig, had ie 38.2, en z'n oogjes staan een beetje anders dan anders.... Lijken beginnende waterpokken op muggebulten? Ik heb geen idee namelijk!
|
Antwoorden:
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 15:41
Als hij verhoging heeft zou ik toch dokter ff raadplegen.
-------------
|
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 15:54
ja, dat ga ik ook zeker morgenochtend doen! en mocht het erger worden bel ik wel eerder.
|
Bericht van: JoJo
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 16:38
Kunnen waterpokken zijn maar bv. ook de vijfde of zesde ziekte deze kenmerken zich beide door uitslag en koorts. Als het waterpokken zijn heb ik wel een goede tip om ze snel in te laten drogen en zo zo min mogelijk jeuk geven. Badededas kastanje in zijn bad doe een flinke scheut en lekker een poosje erin laten zitten. Suc6 Jolanda
-------------
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 19:12
Waterpokken zijn groter dan de vierde of vijfde ziekte.meestal barsten de bultjes.In een bad met havermout drogen ze ook goed uit,en het helpt tegen de jeuk.Kinderen kunnen vervelend en koortsig zijn,maar om het zeker te weten,kan je beter even de huisarts vragen.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 20:51
|
Dokter maar even raadplegen idd. Ach arm kind als het de waterpokken zijn. Maar gelukkig heb je hier al 2 methodes voor verzachten.
Beterschap voor je zoon.
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 21:07
Vsm heeft ook nog een smeerseltje speciaal voor waterpokken (ben de naam kwijt, maar dat weet de drogist wel), werkt ook erg goed. Is handig voor midden in de nacht. Waterpokken zijn echt blaasjes, bij de 5 ziekte meer kleine puntjes/bultjes. Verhoging kan geen kwaad, zolang ze maar goed blijven drinken. Kleine kindjes hebben zomaar koorts, kunnen ook zomaar van het ene op ander moment 40 graden hebben.
Beterschap.
Groetjes Marije
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 27 Juli 2009 om 21:58
|
als het echt waterpokken zijn komen er toch ook blaasjes op! ik heb bij mijn kinderen ook het smeerseltje van vsm ebruikt. het help heel goed en doordat ze geen jeuk hebben gaan ze dan ook niet krabben waardoor ze minder kans hebben op littekens.
veel sterkte met je zoontje
-------------
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 01:05
Jantina, hoe gaat het nu met je kindje? Arm kereltje, helemaal nu het weer ook weer lekker begint te worden!
Ik lees altijd dat een bad met havermout of havermout in een washandje doen en dan flink nat maken en dan zachtjes mee deppen op de huid (bijv. in bad) helpt.. En dat zal ook wel want er komt echt een papje vanaf..
Heel veel succes met het ventje.
|
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 08:15
Heb net de dokter even gebeld. Ze hoeven hem niet te zien, zoals ik het uitleg zijn het idd de waterpokken. Gelukkig zit ie er niet helemaal onder, voornamelijk op zijn gezichtje, zijn armen en wat op zijn rug. Havermoutbad had ik gister ook gedaan idd, dat stond in mijn "tips uit grootmoederstijd" boek  Hij is niet heel hangerig of ziek ervan, nog niet tenminste, heeft wel wat verhoging (38.2), maar t is niet vreselijk.
Maar, vooralsnog gaat het wel oke dus, dus dat is fijn. JJ heeft ze vroeger op precies dezelfde leeftijd gehad, en ook niet heel heftig, dus ik hoop dat dat erfelijk is :P
Fijne dag!
|
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 10:14
Nou gelukkig maar! Veel succes ermee en ik hoop dat het weer een beetje overwaait, gelukkig is je baby nog niet geboren, dus wat dat betreft komt het wel mooi op tijd.
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 10:52
ik heb voor mijn eerste lotion alba gehaald bij de
apotheek
dit hielp erg goed
bij de tweede (die kreeg het vorig jaar toen ik net
bevallen was van mijn derde, echt fijn maar niet heus)
heb ik ook het smeerseltje van vsm gehaald daar zit wel
alcohol in en dat deed zeer bij hem vooral als de pokken
open zijn toen heb ik gewoon talkpoeder gehaald
hielp ook goed
succes ermee
ze kunnen er erg ziek van zijn maar dat hoeft niet
het is ook niet erg voor jou baby in je buik als je ze
zelf gehad hebt tenminste
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 11:00
Hopelijk zijn ze snel weg veel succes er mee
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Ticia
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 12:28
|

Hopelijk knapt je zoontje hier een beetje van op .
-------------
|
Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 28 Juli 2009 om 12:35
|
ooi en voorzichtig moet je zijn voor je beby,veel succes ermee.
beterschaap
groetjes
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 10:45
|
Heeft het nog doorgezet Jantina?
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 11:15
BETERSCHAP EN STERKTE. HOPELIJK KNAPT HIJ SNEL WEER OP. ZIEKE KINDEREN ZIJN ZO ZIELIG...
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 11:25
@koningsdochter, ja ik vind het ook vreselijk altijd!
Maar, het gaat best goed met hem, het valt me mee. Hij is wel wat hangerig, en hij heeft natuurlijk jeuk, maar gelukkig zitten ze alleen op z'n armpjes, 2 op zijn rug, en 3 op zijn koppie. Dus... Hij heeft mazzel, en zit er niet helemaal onder. Doe hem elke dag in een badje met havermout, en heb hier ook een aftreksel van in de kamer staan, zo gauw hij jeuk heeft dep ik even met dat spul, is ook wel lekker koel natuurlijk. Denk dat ie vooral van die verhoging niet helemaal fit is, maar het is nog niet boven de 38.3 geweest, dus dat valt ook reuze mee.
Lief dat jullie zoveel tips geven, en vragen hoe het gaat :) Fijn hoor, lid zijn op zo'n forum!
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 13:03
Nou gelukkig hoor Jantina! :-) Hopen maar dat het snel weer over is of dat hij er zo min mogelijk last van heeft en niet wakker ligt van de jeuk.. Heb jij wel waterpokken gehad vroeger?
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 13:58
Nou.... Dat was even spannend, mijn moeder wist dat niet meer van mij.... Tja, ik was geen gewild kind, dan krijg je dat je moeder dat soort dingen niet opslaat. Maar goed, dat terzijde. Ik heb direct bloed geprikt, en hieruit bleek dat ik wel de antistoffen heb, dus dat is fijn! En de kans dat je ze 2x krijgt is niet vreselijk groot, dus ik hoef niet heel bang te zijn dat er iets fout zou gaan met de baby. Gelukkig maar, vond het wel echt ff eng!
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 17:18
|
Goh Jantina, wat rot om te horen wat betreft je moeder, maar volgens mij heb jij wel een hele goede band met je schoonmoeder he? :-). Wat dat betreft heb ik het andersom, mijn schoonmoeder is een ramp, maar mijn eigen moeder is heel lief :-)
Ik had ook direct even gegoogle'd toen ik het las, maar er staat dat de risico's voor een zwangere vrouw in Nederland heel klein zijn wat waterpokken betreft, dus dat komt vast hartstikke goed hoor. :-)
|
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 17:46
Ach ja, het is erg jammer idd, de band met mijn moeder is niet zo fantastisch. Hou heel veel van dr hoor, maar ben blij dat ik 300km verderop woon ;) Mijn schoonmoeder is een schat, en zijn wonen een kwartiertje rijden (zonder file) verderop, dus dat is heerlijk! Maar goed, je kiest je ouders, en ook je schoonouders niet zelf uit, dus soms heb je dat zomaar dat dat niet zo lekker zit.
Ja, daarom, het kan niet zo heel veel kwaad gelukkig, maar vind het dan toch een beetje eng. Maar, ons menneke dartelt vrolijk in z'n blote billen door de kamer, ben blij dat het zo gaat!
Liefs!
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 29 Juli 2009 om 21:10
WAT FIJN OM TE LEZEN DAT HET MET JULLIE VENTJE
WEER EEN STUK BETER GAAT.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Datum bericht: 14 Augustus 2009 om 02:42
Hij is gelukkig weer helemaal bovenop de pokken :) Helaas nu 2 kiezen die doorkomen.... Maar goed, dat hoort erbij he, een leven zonder kiezen is ook niet handig. Maar wel sneu dat die kleintjes daar zoveel last van kunnen hebben.
Oei, bijna kwart voor drie, ik ga maar us kijken of ik nu wel kan slapen. Vanochtend bij de fysio geweest voor bekkeninstabiliteit, maar ik wordt er nooit blij van als ik daar weer geweest ben, bah. Maar goed, voor langere termijn is het beter me wel onder handen te laten nemen. Alleen alles voelt dan zo beurs, en met mijn dikke buik kan ik niet meer op mijn buik slapen, dus dan wil het niet echt vlotten zo'n nacht... Ach ja, hoort erbij. Slaap lekker allemaal!
|
Datum bericht: 14 Augustus 2009 om 09:39
Aww.. Jantina! 
En ja, die kiezen moeten er toch doorheen, hopelijk heeft ie er snel minder last van.
|
|