Print Pagina | Close Window

zwangerschapsverhaal. (update 05-08)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10344
Print Datum: 31 Januari 2025 om 21:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: zwangerschapsverhaal. (update 05-08)
Bericht van: esthertje
Onderwerp: zwangerschapsverhaal. (update 05-08)
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 13:39

zoals ik al geschreven had zou ik jullie nog een verhaal laten lezen wat mij gisteren allemaal is overkoemn. alles is nu gelukkig weer goed dus dat scheelt weer.

wij waren nog op de camping en zouden gistermiddag naar huis gaan omdat ik vandaag naar de verloskundige moest. en ik ben morgen 37 weken dus vond ik het niet meer verandwoord om daar met de kids zonder auto te blijven.

gisterochtend om 5.30 uur werd ik wakker met een verschrikkelijke pijn net onder mijn borstbeen. in het begin voelde ik de kleine niet bewegen dus was ik even in paniek. na ong. 15 minuten begon het toch te schoppen en dat lucht al aardig op maar die pijn werd steeds erger. ik heb om 6 uur toch de verloskundige maar gebeld en gevraagd wat ik nu moest doen. ik moest onder de douche gaan en even wat lichts eten. zij dacht dat het misschien de maag zou kunnen zijn. als het niet beter werd dan moest ik terug bellen.

mijn man vertrouwde het niet en is gelijk het bed uitgegaan en is begonnen met alle spullen in te pakken. hij wilde naar huis voor het geval er toch wat anders aan de hand was. we hebben de kinderen laten slapen en zijn begonnen met inpakken van alle spullen die we de laatste 4 weken verzameld hadden.

om 7 uur heeft hij mijn schoonouders(die ook op de camping waren) wakker gemaakt en gevraagd of zij de kinderen op konden vangen. die waren om ong 7.30 uur bij onze caravan en zijn wij richting huis gegaan. onderweg de verloskundige maar weer gebeld dat we onderweg waren en de pijn nu echt ondragelijk was. zij advieseerde om de doktersdienst even te bellen, daar kwamen we toch langs. daar konden we gelijk naar toe. daar aangekomen konden we gelijk naar de spreekkamer en was de arts er ook binnen 5 minuten. die vond het verstandiger dat we even naar het ziekenhuis zouden gaan omdat zij niet precies kon zeggen wat het was en ze toch zekerheid wilde.

om 8.30 uur waren we dus in het ziekenhuis en moest ik aan de ctg en de bloeddrukmeting liggen, maar liggen was echt een marteling. ik heb het 45 minuten vol gehouden en toen gilde ik het uit van de pijn. ik mocht van het bed af en dat lucht aardig op.

met de kleine was alles goed vlg het ctg. maar mijn bloeddruk was veel te hoog. er zat ook wat eiwit in de urine. dus toen maar bloedprikken en dat was gelukkig allemaal goed.

toen de gyn. kwam heeft ze een echo gemaakt en konden we onze kleine nog even bewonderen. het doet je dan wel goed om te zien dat daar alles goed mee was. al was het wel aan de kleine kant. het is nu ongeveer tussen de 2600 en de 2700 gram. (maar onze 2de was maar 2495 met 38 weken dus deze is al iets groter.

na mate de ochtend voorbij ging werd de pijn gelukkig ook minder en weer te dragen. ze denken (waar weten het niet 100% zeker) dat ik last heb gehad van acute maagzuuraanval in extreme mate. ik heb nu een drankje mee gekregen maar die werkt nog niet zoals het moet wat ik heb vannacht wel weer maagzuur gehad maar gelukkig geen pijn meer.

vanmorgen had ik al een afspraak staan bij de verloskundige dus daar ben ik net even geweest. de bloeddruk was weer wat gedaald en nu wel acc. wel wat hoog maar ik hoef niet ongerust te zijn.

woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor opnieuw een ctg en een bloeddrukmeting. als die dan goed is dan kan ik weer gewoon onder begeleiding van de verloskundige blijven. dus dat is nog even afwachten. maar de vk zag het allemaal wel goed komen.

we hebben gistermiddag ook nog even de dokter van de doktersdienst gebeld want dat had ze gevraagd. zei dacht dus echt dat ik al aan het bevallen was maar wilde me niet ongerust maken en heeft daarom niks gezegt. ze was blij dat alles weer beter ging dan 's morgens. dat was echt een lieve vrouw. die zou ik wel als arts willen hebben maar daar zit ze te ver voor weg.

zo dat was dus mijn verhaal. hij is wel lang geworden maar als ik eenmaal aan het schrijven ben dan komt er geen einde aan.

-------------

Antwoorden:
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 13:47
Poe, was dat schrikken, ben blij voor je dat alles weer in goede banen is gekomen. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende weken, enne als ik jullie adres mag hebben krijgen jullie een mooie kaart van me als de baby er is. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 13:50

zo esther,dat was wel weer even heftig.hoop niet dat je zo bezig blijft.hou die drie weken nog even vol.

liefs puck

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:12

Kan me voorstellen dat je even geschrokken bent,maar gelukkig is alles goed,die pijn is natuurlijk heel vervelend.Nog drie weekjes volhouden,het is wel een kleintje.

Sterkte!!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:12
Dat was best wel schrikken,maar gelukkig is het weer goed gekomen.
Ik hoop dat het de laatste 3 weken zo blijft.
Heel veel sterkte voor de komende tijd groetjes Hetty.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:13

Sterkte Esther, je BELONING komt er bijna aan!!!!!!

liefs, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: miep
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:15
Oei, even behoorlijk schrikken dus. Hopelijk valt de pijn nu mee, nog eventjes volhouden. Sterkte!

Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:21

oi schrik je van ja zeker..

en nu moet je gewoon nieks doen even rust voor je zelf vrij tijd maken ok en dan komt wel goed zelf moet geloofen

groetjes

Bericht van: Francis
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:31

dat is behoorlijk schrikken geweest zeg.

Ik denk omdat ik de klachten herken dat het een galaanval is/was.

Heb hier ook vreselijk last van gehad kon dagen niets eten niet lopen niks (en we zaten midden in een verhuizing.

Mijn gal is verwijderd omdat ik galstenen had en ik heb nu nergens meer last van.

Mijn tante had het idd in de zwangerschap.

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 14:46

Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 15:08
Meid wat een schrik!!! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Nog eventjes en dan ......

Bericht van: geesje
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 15:25

...dat was wel even hectisch............

hopelijk blijft de baby nog even lekker

in et warme nestje............STERKTE

-------------
groetjes geesje

Bericht van: ab63
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 16:28
Originally posted by Josl Josl wrote:

Sterkte Esther, je BELONING komt er bijna aan!!!!!!

liefs, Joke

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 16:29
Dat was ff schrikken !!!
Ken de klachten maar al te goed. Heb er ook last van gehad tijdens zwangerschap. Later ook nog maar toen bleek het een serieuze galsteen te zijn.
Nu heb ik het nog af en toe en volgens de dokter kan het van stress zijn. Ze raadde me aan van niet te plat liggen als ik ga slapen zodat het maagzuur niet omhoog kan komen.
Veel sterkte nog en hopelijk is het snel over.

-------------

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 17:00
Heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat je de laatste we(e)k(en) rustig mag doorbrengen.
Hoop wel stiekem voor je dat het wat eerder komt, met alle stress denk ik dat je het nu wel heel graag in je armen wilt sluiten.

Marije

Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 17:01

Inge verwijderen ze dan niet je gal?

Bij mij is dat eigenlijk meteen gedaan.

Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 17:13
ze hebben bij mijn schoonvader voor 3 weken geleden daarom ook de galblaas verwijderd. ik heb daar al wel aan gedacht maar durfde het niet te noemen omdat ik niet geopereerd wilde worden voordat de kleine er eenmaal is. ik heb vandaag nog geen pijn gehad en als het nu wegblijft dan vind ik het zo wel goed. komt het weer terug dan is het voor mij vroeg genoeg om daar naar te vragen(schijterd ben ik toch ook)

-------------

Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 17:16
Originally posted by Francis Francis wrote:

Inge verwijderen ze dan niet je gal?

Bij mij is dat eigenlijk meteen gedaan.

Jaja, ben toen met enstige galcrisis naar spoed gevoerd en dag daarna direct galblaas verwijderd. Steen was zo groot als een knikker.

-------------

Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 17:19
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

ze hebben bij mijn schoonvader voor 3 weken geleden daarom ook de galblaas verwijderd. ik heb daar al wel aan gedacht maar durfde het niet te noemen omdat ik niet geopereerd wilde worden voordat de kleine er eenmaal is. ik heb vandaag nog geen pijn gehad en als het nu wegblijft dan vind ik het zo wel goed. komt het weer terug dan is het voor mij vroeg genoeg om daar naar te vragen(schijterd ben ik toch ook)

Ik betwijfel sterk dat ze je dan nu zouden opereren, je moet toch onder narcose bij een operatie en dat zullen ze wel niet doen als het anders kan tijdens een zwangerschap.

-------------

Bericht van: sassa
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 18:35
tjeee wat een verhaal, zit op het puntje van m'n stoel, nog veel sterkte met de laatste weken, en hopelijk werkt dat drankje uiteindelijk toch nog, en als het even kan mag ik je adres dan voor een leuke kaart?

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 18:56

Hmmm mijn tante was ook zwanger toen ze haar galblaas verwijderde.

Maar zo ver in de zwangerschap doen ze het niet hoor.

Let nu wel op je eten niet te vet enzo.

Ik kreeg/krijg het van chocolade.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 19:02

HE WAT EEN SCHRIK. EN WAT EEN SPANNING. GELUKKIG IS VERDER ALLES GOED. HOPELIJK HOUD JE LICHAAM ZICH RUSTIG DE REST VAN DE ZWANGERSCHAP. STERKTE EN DOE RUSTIG AAN. ENNE MAG IK OOK JE ADRES?

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: creaans
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 19:35
Ja, dat is schrikken, kan me dat heel goed voorstellen.
Heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat je de laatste weken rustig mag doorbrengen!
Groeten Creaans

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 20:29
pffft, wat een schrik zal je gehad hebben! maar gelukkig nu weer ok, oef!

Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 20:35

ben blij te horen dat het nu weer goed met je gaat!!! even schrikken zeg,tjonge!

heel veel sterkte de komende spannende weken,

groetjes van chantal

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 03 Augustus 2009 om 20:49

Oei, wat zullen jullie geschrokken zijn. Fijn dat alles nu weer rustig is. Zo proberen te houden even nog.....

Sterkte voor de komende weekjes,

Dorine

Bericht van: naatje
Datum bericht: 04 Augustus 2009 om 09:44
POTVERDRIE,DAT KON ER OOK NOG WEL BIJ.
VERVELEND VOOR JE HOOR.
ALS JE ERG LAST HEBT VAN HET ZUUR MOET JE WAT RECHTEROP
IN BED GAAN LIGGEN,DAN KAN HET ZUUR NIET ZO OMHOOG KOMEN
HOOP DAT HET VERDERE VERLOOP VAN JE ZWANGERSCHAP EEN
BEETJE PRETTIGER IS.
STERKTE.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 11:06

ik kom net weer uit het ziekenhuis en hebben ze alles weer nagekeken. de bloeddruk is wel wat hoog maar nog niet zo hoog dat ik me zorgen hoef te maken. verder was alles goed en kan ik gewoon onder begeleiding van de verloskundige blijven. dus nu is het maar weer afwachten tot de kleine denkt : ik wil eruit! al mag dat vanmij over een half uur ook wel. ik ben er geheel klaar voor.

-------------

Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 11:15
Nog ff geduld, is niet zo lang meer.

-------------

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 11:20
Ha Esther,

Wat een verhaal zo. Blij dat het nu beter gaat. Nu genieten van de laatste loodjes en natuurlijk van het lekkere weer.

Groetjes Simone

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 11:21
hihi, binnen een half uur is wel erg snel, hoor!  Maar snap het wel met die warmte nu... gelukkig nu dit weer even onder controle, pffft!

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 11:30
Daar hebben wij niets aan te vertellen dat die er uit willen komen die toch of wij willen of niet veel sterkte je krijg voor de pijn er iets mooi's voor in de plaats

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 12:09
ben blij dat het weer goed gaat met je en ik kan me ook levendig voorstellen dat het er wel uit mag. Tot het er is, is het af en toe lastig te bedenken waar het ook al weer voor was.
De 7-8-9 is bijna, doe je best (dan had ik het goed en kun jij van je kindje genieten )

Groetjes Marije

Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 12:29
Fijn dat alles goed is, doe rustig aan!
Groeten Creaans

Bericht van: *Ina*
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 13:08
nou dat was zeker schrikken en gelukkig dat er verder niets aan de hand is en nog even doorzetten dan komt de beloning heel veel sterkte nog voor de laatste loodjes

-------------
Groetjes Ina

Bericht van: sassa
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 14:21
nog even op de tanden bijten, je weet wel de laatste loodjes.....,voor nu veel sterkte en moest het kleintje toch zin hebben om eruit te komen veel succes met de bevaling

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 05 Augustus 2009 om 17:39
Gelukkig is alles goed Esther. Nog even en je hebt een wondertje in je armen. Heel veel sterkte en plezier de komende weken.

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 07 Augustus 2009 om 11:18

Hallo Esther,

Wat schrikken voor je, zeg, akelig hoor!! Maar wel fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan. Heb je last van de warmte?? Ik heb er zelf niet heel erg veel last van, maar bij mij is vooral mijn bekken wat erg vervelend doet. Ik heb lang niets van me laten horen, we waren ook zo druk met de verbouwing! Nu is boven datgene klaar wat we wilden, en kan ik eindelijk ook rustig genieten, de laatse week...!!

Jij hebt dus ook een klein babietje in je buik? Bij mij is het ook een kleintje, zegt de VK. Hooguit 6 pond, maar de andere twee waren nog geen vijf en nog geen zes pond en alletwee 45 cm lang. Dus dat zijn ook kleine ukkies. Ben benieuwd hoe groot het babietje nu is. Wel lekker dat je nog even hebt kunnen genieten van een vakantie. Dat zat er bij ons niet in, de kamers moesten eerst klaar. Wij zitten eraan te denken om in oktober een weekje met de kiddies richting een warm land te vliegen. Moeten nog even kijken hoe het gaat als het ukkie er eenmaal is, maar dat zien we nog wel.

Ik wens je heel veel sterkte de laatste weekjes, en ik denk dat ook jij, net als ik er helemaal klaar voor bent dat het komt, haha!! Ik ben zoooooo nieuwsgierig!!!

De ene was een week te vroeg, en de andere 9 dagen later, dus ik denk dat deze rond 16 augustus komt, haha, op de uitgerekende datum, dat lijkt me wel wat!! Maar goed, geduld is een schone zaak!!! Succes ermee!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Meia
Datum bericht: 07 Augustus 2009 om 16:05
Pff wat een verhaal, gelukkig gaat het nog goed verder met je. Die hoge bloeddruk zullen ze wel blijven controleren denk ik? Voorzichtig hoor, je moet geen gekke dingen krijgen. Sterkte met de laatste loodjes

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 Augustus 2009 om 16:09
GELUKKIG DAT NU ALLES GOED LEEK TE ZIJN EN DAT JE IN IEDER GEVAL GEWOON BIJ DE VERLOSKUNDIGE MAG BLIJVEN. IK HOOP MET JE MEE DAT HET NU SNEL GAAT BEGINNEN. SOMS KAN JE ZO ONGEDULDIG ZIJN HE DIE LAATSTE WEKEN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 10 Augustus 2009 om 17:37

Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

GELUKKIG DAT NU ALLES GOED LEEK TE ZIJN EN DAT JE IN IEDER GEVAL GEWOON BIJ DE VERLOSKUNDIGE MAG BLIJVEN. IK HOOP MET JE MEE DAT HET NU SNEL GAAT BEGINNEN. SOMS KAN JE ZO ONGEDULDIG ZIJN HE DIE LAATSTE WEKEN.

ik denk dat we dat allemaal zijn de laatste weken sterkte Esther

-------------
groetjes Thea

Bericht van: odette
Datum bericht: 11 Augustus 2009 om 21:07
Dat is schrikken, hopelijk krijg je geen last meer.

-------------
odette

Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 Augustus 2009 om 21:25

allebei heel veel sterkte met de laatste loodjes,en dat alles goed zal gaan.en jullie hel lieve baby,s krijgen.

groetjes puck

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 12 Augustus 2009 om 06:55

De laatste loodjes....   maar ja, het is dan ook het wachten dubbel en dik waard !!!!  Héél véél sterkte voor de laatste tijd !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net