mijn kleine jochie
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10715
Print Datum: 14 November 2025 om 21:41 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: mijn kleine jochie
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: mijn kleine jochie
Datum bericht: 01 September 2009 om 11:55
pppffft wat is loslaten toch moeilijk! Jens is vandaag voor het eerst naar voortgezet onderwijs en fietste vanmorgen dapper van harderwijk naar school(ong 7 km), maar wat heeft mamma er moeite mee. heb er al een van bijna 16, maar Jens is toch de jongste. vorig jaar op school gepest en houd toch stiekem mijn hart vast. wat zou ik graag een vliegje op zijn rugzak zijn. nog ff en hij is weer thuis. ook voor hem begint het grote loslaten!?!?
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Antwoorden:
Bericht van: odette
Datum bericht: 01 September 2009 om 11:58
|
Oei ja iedere stap is moelijk voor moeders. Weet nog dat mijn jongens verleden jaar naar het VO gingen, ik hield mijn hart vast. Kan me goed voorstellen dat je na het pesten het er extra moeilijk mee heb.
Ik hoop dat hij snel zijn draai gevonden heeft en dat het goed met hem zal gaan op school. Is toch heel belangrijk ze brengen er een groot deel van de dag door.
------------- odette
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 01 September 2009 om 12:29
|
Eugenie wrote:
pppffft wat is loslaten toch moeilijk! Jens is vandaag voor het eerst naar voortgezet onderwijs en fietste vanmorgen dapper van harderwijk naar school(ong 7 km), maar wat heeft mamma er moeite mee. heb er al een van bijna 16, maar Jens is toch de jongste. vorig jaar op school gepest en houd toch stiekem mijn hart vast. wat zou ik graag een vliegje op zijn rugzak zijn. nog ff en hij is weer thuis. ook voor hem begint het grote loslaten!?!? |
Eugenie, onze jongste is drie weken geleden naar het voortgezet onderwijs gegaan werd ook altijd gepest op school.
En nu ze vindt het heerlijk op deze school heeft ook al snel vriendinnen gemaakt en moeders is zo blij nu ik hoop dat het jou zoon ook zo vergaat.
Ik heb er voor die tijd best veel over in gezeten.
-------------
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 01 September 2009 om 12:57
|
Hallo Eugenie,
Echt ik voel zo met je mee, het herinnert me aan de 1ste schooldagen van mijn kinderen... maar troost je jij hebt het wellicht moeilijker dan je zoontje... maar ik leef echt wel met je mee, en begrijp héél goed hoe jij je voelt....
Ik duim voor jou en je zoontje dat alles perfect verloopt, dat hij gauw een heleboel vriendjes heeft en dan zal mama het ook gemakkelijker vinden om hem los te laten.

------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 September 2009 om 13:00
Ik duim voor jullie zoontjes dat hun dag goed verloopt
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 September 2009 om 13:08
|
ik voel met je mee, hier ook eentje die naar Buso is met schoolbus...
dat pesten is iets waar ik zo boos om word, zo onrechtvaardig, ik hoop zo dat het dit jaar goed gaat, ik duim mee!
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 01 September 2009 om 18:06
|
ja loslaten is zo moeilijk. ik weet nog precies hoe het voelt. 1e schooldag, eerste vriendje enz enz. Heb soms nog moeite met "het is hun leven" En nu kan ik weer over de kleinkinderen inzitten. ha ha .
ik voel met je mee maar net als hierboven al gezegd is : jij hebt er meer last van dan de kinderen. sterkte!!!
martha
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 01 September 2009 om 18:42
|
O Eugenie, moeilijk hè dat loslaten maar wel heel belangrijk, voor je zoon maar ook voor jezelf uiteindelijk.
En het thuiskomen is gewoon iedere dag een klein feestje en helemaal als het goed is gegaan die dag op school. Ik hoop dat hij hier niet gepest wordt. Dat is vreselijk en waar is dat ook goed voor? Die pesters die zouden het zelf eens moeten voelen hè. Maar meestal zijn het kinderen die thuis aan hun lot over gelaten worden denk ik wel eens.
In ieder geval sterkte meis
------------- All you need is love.
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 01 September 2009 om 18:55
En Eugenie?
Heeft je jochie het leuk gehad op school vandaag?
|
Datum bericht: 01 September 2009 om 19:37
hij had het geweldig, heeft al huiswerk en heeft op de terug weg voor mij een kallebasje gekocht omdat ik zijn boeken ik had gekaft, lief he ?
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 01 September 2009 om 19:40
|
Valt niet mee Eugenie,ik weet ook nog hoe dat is,iedere keer een stukje.
Hopelijk is het pesten dan nu over,dat is zo afschuwelijk.
is zijn eerste dag goed verlopen?
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Dansk
Datum bericht: 01 September 2009 om 19:40
Fijn dat hij een goede 1e dag had. Loslaten is soms zo lastig.
------------- Annemarie
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 01 September 2009 om 19:46
Dat is moeilijk hé, we zijn dan van die kloeken!
Hoop dat hij gauw leuke vriendjes krijgt.
Kunnen ze met een groepje oprijden?
Ik voel met je mee hoor!
Groeten Creaans
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 01 September 2009 om 19:49
wat lief dat ie toch nog aan mam heeft gedacht, en leuk voor hem dat z'n eerste dag goed verlopen is
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 01 September 2009 om 20:57
|
Fijn dat de eerste dag goed ging! Hoop dat hij het leuk blijft vinden, dan is het loslaten ook ietsjes makkelijker als hij het naar de zin heeft. Al blijft het natuurlijk het lekkerst om ze thuis te hebben.
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 01 September 2009 om 21:13
Corry R wrote:
Valt niet mee Eugenie,ik weet ook nog hoe dat is,iedere keer een stukje.
Hopelijk is het pesten dan nu over,dat is zo afschuwelijk.
is zijn eerste dag goed verlopen? | helemaal mee eens fijn dat zijn eerste dag goed verlopen is
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 01 September 2009 om 21:50
|
Eugenie wrote:
hij had het geweldig, heeft al huiswerk en heeft op de terug weg voor mij een kallebasje gekocht omdat ik zijn boeken ik had gekaft, lief he ? |
Aaahh wat een schat! :-) Dat klinkt alsof jullie een hele goede band hebben.
|
Bericht van: seat67
Datum bericht: 01 September 2009 om 21:58
|
Wat fijn dat je zoon een fijne 1ste schooldag heeft gehad...ben jij er nu meteen wat gersuter door?
Ik weet precies wat je hebt doorstaan...mijn zoon is nml ook deze week voor de eerste keer naar de brugklas. Gelukkig heeft hij het ook goed gehad en ook al een paar vriendjes opgedaan...

|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 02 September 2009 om 00:36
Datum bericht: 02 September 2009 om 06:40
|
Hoi Eugenie,
Wat fijn dat zijn eerste dag goed verlopen is !!! En wat een lieverd om een cadeautje voor zijn mama te kopen !!!
------------- Groetjes,
Rita.
|
Datum bericht: 02 September 2009 om 07:38
|
hij is ook een echt moederskindje. soms leuk soms iets minder
hij fietst het liefst alleen. ben blij dat hij het leuk vind.
Bank jullie wel voor de steun, had ik gisteren ff hard nodig.
-------------
|
Datum bericht: 02 September 2009 om 09:11
Graag gedaan, Eugenie !!! Duimen dat de rest van het schooljaar ook verder goed verloopt !!
------------- Groetjes,
Rita.
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 02 September 2009 om 09:47
ja hoor, ik hoop dat het helemaal goed gaat dit jaar! maar de start is in ieder geval goed, doet ook al veel!
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 02 September 2009 om 10:05
Wat een lieverd om een kalabasje voor je te kopen... fijn dat de eerste dag goed is gegaan.
------------- odette
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 02 September 2009 om 19:14
Fijn dat de eerste dag goed geaan is en lief van hem om iets voor jou te kopen.
Hoop dat de rest van het jaar ook goed verloopt.
Groeten Creaans
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 02 September 2009 om 22:40
WAT FIJN DAT DE EERSTE DAG GOED IS VERLOPEN.
JA,LOSLATEN IS MOEILIJK.DAAN WERD OOK ALTIJD OP SCHOOL GEPEST EN IK VOND HET VRESELIJK DAT HIJ HELEMAAL
NAAR AALSMEER MOEST FIETSEN.ZAG HEM IEDERE KEER ERGENS IN EEN GREPPEL LIGGEN.
NA 2 JAAR IS HIJ IN HET DORP VERDEROP VERDER GEGAAN MET EEN ANDERE SCHOOL.DAT VOND IK TOCH WEL PRETTIGER.
NA HET BEHALEN VAN ZIJN DIPLOMA IS HIJ WEER TERUG GEGAAN NAAR AALSMEER.NU FIETS HIJ WEER ELKE DAG DAT HELE END EN MAMS HEEFT WEER ZO'N KNOOP IN HAAR BUIK ALS HIJ GAAT.
AL IS HIJ NU AL 18 JE MAAKT JE TOCH NOG ZORGEN.
HIJ HEEFT NU EEN OV JAAR KAART EN GAAT NU OOK WAT VAKER GEBRUIK MAKEN VAN DE BUS[GELUKKIG]
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
|