Print Pagina | Close Window

teckeltjes....

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10842
Print Datum: 15 November 2025 om 06:50
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: teckeltjes....
Bericht van: chrisje
Onderwerp: teckeltjes....
Datum bericht: 12 September 2009 om 20:29

zijn blijkbaar kwetsbaar...

Eerst de problemen met Nero, die heeft voedeselintolerantie, maar met de juiste medicatie en voeding na lange pijnlijke toestanden weer beter...

Nu het andere teckeltje, Luna, ineens ook in het sukkelstraatje... Ze ging twee weken geleden manken, dus prik gehad en medicijnen want waarschijnlijk pootje bezeerd..; Bleek erger te worden, en aantal onderzoeken later blijkt het helaas een serieuze dubbele hernia te zijn..; Even slikken dus! Medicijnen mee en volledige rust... Ging steeds slechter en vandaag was het echt helemaal mis... ze lang te klappertanden van de pijn en miserie... Heb haar in allerijl naar de spoeddienst van de dierenkliniek gebracht en nu is ze weer iets opgeknapt... Lopen kan ze niet... Ze is -nog- niet volledig verlamd, maar heeft er te veel pijn van.. Wel suf van de pijnstillers en de valium, maar de pijn is eindelijk wat te houden.

Maandag een scan, en helaas is daar wel/of niet de operatie aan de orde; wel gaan we door de scan kunnen zien hoe het er precies voor staat. De vorige onderzoeken lijken te zeggen dat een operatie een goede optie is met (op de foto's)

Maar verder... daar durf ik nog niet aan te denken... De tranen zijn weer even opgedroogd, maar het gaat niet in je kleren zitten, hé...  

De andere honden willen steeds bij haar zijn, troosten, oren likken en naast haar liggen... maar ze voelt zich zo slecht dat ze dat niet wil... Heb haar nu in de bench in de woonkamer gelegd, dan kunnen ze wel vlakbij liggen maar haar ook per ongeluk geen pijn doen in hun bezordheid... En als ze alle getuttel even zat is, zet ik de bench even in de bijkeuken dat ze alleen kan liggen.

Sorry voor weer een teckelverhaal, pfft, dit had ik echt niet zien aankomen...

Antwoorden:
Bericht van: sassa
Datum bericht: 12 September 2009 om 20:35
daarvoor hoef je je toch niet te excuseren zekers, die diertjes liggen nauw aan je hart, en als daar iets mis mee is dan raakt je dat in het diepste, dus als je nood hebt aan een goede "babbel" hier ben je op het juiste adres, ik hoop echt dat ze Luna kunnen helpen, en dat jullie er toch nog heel lang van haar mogen genieten, sterkte voor jullie allemaal

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: pien66
Datum bericht: 12 September 2009 om 21:37
Veel succes en  sterkte hoor. zo'n viervoeter is een belangrijk onderdeel van je gezin. Laat even weten van de week even weten hoe het gaat

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 12 September 2009 om 21:52
Jakkes wat naar, ik hoop en duim dat ze haar kunnen helpen. Heb ook twee hondjes en ik moet er niet aan denken dat er iets met ze is, zijn inderdaad een onderdeel van het gezin.
Sterkte

Marije

Bericht van: Meia
Datum bericht: 12 September 2009 om 22:02
Veel sterkte met je lieve dieren Chrisje

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 September 2009 om 22:16
Echt zielig. En je kunt ze niet uitleggen wat er aan de hand is en wat er nu gaat gebeuren. En ze kijken vol vertrouwen naar het baasje, dat tot nu toe alle honger en dorst problemen goed kon oplossen en waarom doet die er nu niets aan? Dat gaat je dan zo door het hart.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: creaans
Datum bericht: 13 September 2009 om 00:29
Och Chrisje, wat een naar verhaal, ja dat raakt je hé.
Veel sterkte met Luna, hoop dat ze haar kunnen helpen!
Uit je hier maar hoor! Heel begrijpelijk!
Groeten Creaans

Bericht van: cindy5409
Datum bericht: 13 September 2009 om 08:05
Snap het helemaal ook hier lopen drie honden rond. Echte
maatjes. Heel veel sterkte en hopelijk is ze snel weer
beter.

-------------
groetjes cindy
<a rel=nofollow href="http://www.cindys.web-log.nl">Cindy's creaties</a>

Bericht van: miep
Datum bericht: 13 September 2009 om 09:22
Och jeetje wat erg. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen (kwam laatst een mevrouw tegen met een klein hondje die ook een hernia had, hij kreeg medicijnen tegen de pijn en kon tenminste weer genieten). Sterkte!

Bericht van: puren
Datum bericht: 13 September 2009 om 09:35

och, die arme Luna en dan ook nog een dubbele hernia! veel beterschap met je hondje en sterkte ermee!

groetjes Ria

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 September 2009 om 12:30
Je moet je niet excuseren de mensen die dieren hebben of een hart hebben begrijpen dat maar al te goed veel sterkte en hou ons op de hoogte

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 13 September 2009 om 13:22
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor jullie en voor Luna, dat ze geholpen kan worden. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 13 September 2009 om 15:24
Ach het arme beestje. Wat naar. Zo'n pijn dat je zelfs je trouwste vrienden om je heen niet kan verdragen. Zielig zeg. Sterkte ermee.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 13 September 2009 om 16:10
dank je wel allemaal! voel me soms zo schuldig met dat peperkoekenhart...  dan lijken andere mensen soms zoveel flinker om te gaan met tegenslag...  Maar even van je af schrijven helpt al, dus allemaal hartelijk dank voor de opbeurende woorden!

Bericht van: odette
Datum bericht: 13 September 2009 om 16:44

Veel sterkte teckeltje Luna....hopelijk komt het allemaal weer goed.

Arm dier...

-------------
odette

Bericht van: Mupke
Datum bericht: 13 September 2009 om 17:51

Heel veel sterkte met Luna.... ik vind het niet erg om zoals je zegt "weer een teckel verhaal" te lezen. Het maakt niet uit om welk dier het gaat het maakt deel uit van je leven.

groetjes Anita

-------------
~~ Gif a little of love and you get it back ~~

Bericht van: Josl
Datum bericht: 13 September 2009 om 18:02

Lieve Chrisje, geef Luna maar een heeeeeel voorzichtig aaitje van mij. Wat ellendig he als je dit moet aanzien en er niet echt iets aan kunt doen. Schattig en lief trouwens dat de andere hondjes dit aanvoelen en willen troosten.

Knuffel, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 13 September 2009 om 18:04

Halo Chrisje

ik hoop dat luna er vlug bovenop komt

groetjes rita

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 13 September 2009 om 19:05

oh, wat vervelend en zielig zeg. Veel sterkte

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 13 September 2009 om 20:26
Wat naar zeg, veel sterkte met het beestje, ennuh...ik denk dat we allemaal een peperkoekenhart hebben als het om de huisdieren of kinderen gaat, haha!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 13 September 2009 om 20:40

Originally posted by Iris74 Iris74 wrote:

Wat naar zeg, veel sterkte met het beestje, ennuh...ik denk dat we allemaal een peperkoekenhart hebben als het om de huisdieren of kinderen gaat, haha!!

vind ik ook

-------------
groetjes Thea

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 14 September 2009 om 11:22
Ach Chrisje, wat naar nu allemaal !!! Hoe gaat het er nu mee ???

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Datum bericht: 14 September 2009 om 13:40

Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Ach Chrisje, wat naar nu allemaal !!! Hoe gaat het er nu mee ???

niet zo best, maar door de medicijnen minder pijn. We gaan nu vertrekken!

Misschien dat ze daar blijft slapen voor een operatie (morgen) maar we zullen zien wat de scan-resultaten zeggen... Ik laat straks me straks -hoop ik- nog even zien hier...

Datum bericht: 14 September 2009 om 14:32
Sterkte Chrisje!

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 14 September 2009 om 19:52

bedankt!

ben net terug, lekker veel file gehad in antwerpen, bah!

Morgen na de middag wordt ze opgenomen en woensdag is de operatie; Ik mag dan elke dag bellen want ze blijft een paar dagen daar... slik! Maar ja, even doorbijten nu maar. De slaagkans lag boven de 80% dus daar gaan we voor, uit zichzelf genezen kan in dit stadium niet dus dan heeft ze veel pijn én is verlamd... geen optie in feite...

Ja, optie... sommige mensen kiezen ook voor inslapen, maar daar moet ieder zijn eigen gevoel in volgen. Ik vind 7 nog jong genoeg om nog een mooi leven te kunnen hebben als dit lukt... Maar ik begrijp ook mensen die hun dier en zichzelf zoveel miserie niet aan willen doen en de revalidatie niet aan kunnen... Heb ik ook respect voor... Ik werk niet buitenshuis en ben daarom in de mogelijkheid haar goed te verzorgen en op te volgen. Dus voor mij voelt de operatie aan als de juiste weg. En financieel... ach, we eten maar wat vaker boterhammekes met choco, hé!

Datum bericht: 14 September 2009 om 20:08
boterhammekes met choco zijn best lekker, en als je daardoor je hondje kan helpen zou ik zeggen ga ervoor, je kunt gerust nog lange tijd genieten van Luna, ons hondje was 14 toen ze stierf, dus je bent maar halfweg, we duimen voor een goede afloop

-------------

Bericht van: Christine
Datum bericht: 14 September 2009 om 20:57

Véél sterkte Chrisje, heb ook een teckeltje van de zelfde leeftijd ze zijn zo eigenwijs maar verschrikkelijk lief we duimen allemaal voor Luna en mijn teckeltje Bonny noemt ze duimt mee .

Véél beterschap Luna van ons allemaal !!!!

Groetjes

Christine en Bonny

-------------
CHRISTINE

Datum bericht: 14 September 2009 om 22:03

Hoi Chrisje,

Wij duimen hier allemaal mee voor een goede afloop !!! Wij geven jullie ginder allemaal een dikke troostknuffel !!!! Bij die 80% horen jullie zeker !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 15 September 2009 om 09:11
Hier draaien ook de duimen dat Luna de operatie morgen goed doorstaat

-------------
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">

Datum bericht: 15 September 2009 om 09:48
bedankt allemaal, met die duimen extrra er nog bij, dat moet goed komen, hé!  

Datum bericht: 15 September 2009 om 09:54
Ik ben er inderdaad ook voor om een dier niet te veel te laten lijden. Maar als er een kans is (en 80% is best veel) dan zou ik dat ook proberen, met 7 jaar heeft ze nog een heel leven voor zich. Veel sterkte van de week.

-------------
odette

Bericht van: caelum
Datum bericht: 15 September 2009 om 11:39
Ow Chrisje ik ga duimen dat alles goed komt met je kleine teckeltje.. Bah wat vervelend allemaal zeg, maar 80% is een goede kans! Geef de moed niet op hoor! Heel veel sterkte en liefs..

Datum bericht: 15 September 2009 om 16:14
succes en 80 % is zeker de moeite waard en 7 jaar is nog jong!

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 15 September 2009 om 19:36

O Chrisje wat erg toch, het is vreselijk als je beestje wat krijgt en een goede beslissing hoor die operatie ze is nog zo jong. Hopelijk gaat het dan stuk beter met haar en kan ze nog wat jaartjes genieten van jullie goede zorgen.

Heel veel sterkte en een dikke knuf,

Lidia

Datum bericht: 15 September 2009 om 20:15
Originally posted by caelum caelum wrote:

Ow Chrisje ik ga duimen dat alles goed komt met je kleine teckeltje.. Bah wat vervelend allemaal zeg, maar 80% is een goede kans! Geef de moed niet op hoor! Heel veel sterkte en liefs..

Van mij ook hoor!
Groeten Creaans

Bericht van: naatje
Datum bericht: 15 September 2009 om 21:12
ik lees dit nu pas en moet even slikken.
mijn hart is ook zo verbonden met onze dieren dus ik begrijp heel goed hoe zeer het je doet.
het zijn gewoon extra kindjes.
ik had ook voor de operatie gekozen hoor,al kost het een boel geld.eet dan liever zelf droog brood als mijn
hondje te moeten laten lijden.
heel,heel veel sterkte morgen en we denken aan je en duimen voor luna.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Datum bericht: 15 September 2009 om 23:06
Hoi Chrisje ik kwam even kijken en laten weten dat ik aan je denk, zit de hele dag al met lunaatje in mijn hoofd, vandaar...
Ben in mijn hoofd morgen bij jou en je beestje en ga duimen hoor!!!!

Datum bericht: 16 September 2009 om 09:30
jullie zijn echt lieve schatten!

Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 September 2009 om 09:54

Wellicht is Luna nu al "klaar" en lekker aan het uitslapen. Hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten.

groetjes en sterkte, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 16 September 2009 om 10:17
Originally posted by Josl Josl wrote:

Wellicht is Luna nu al "klaar" en lekker aan het uitslapen. Hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten.

groetjes en sterkte, Joke

ze gaan bellen zo gauw ze wakker is, de operatie was rond half tien zoiets gepland...

Datum bericht: 16 September 2009 om 10:42
oooh spannend, is er al nieuws???

-------------

Datum bericht: 16 September 2009 om 21:17
Chrisje hoe gaat het met Luna???

Datum bericht: 16 September 2009 om 22:04
Ben ook benieuwd hoe het is gegaan

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 16 September 2009 om 22:46
ANDERS IK WEL.
GEWOON MAAR EVEN DOORDUIMEN.

-------------

Bericht van: Antonia
Datum bericht: 17 September 2009 om 08:05

Oh wat erg Chrisje, ik lees het nu pas, kan niet zo vaak achter de pc gaan zitten.

Ik heb zelf geen dieren, maar kan me indenken dat je hier erg begaan mee bent, ik hoop dat de operatie goed verlopen is.

dikke knuffel TONY

-------------
TONY

Datum bericht: 17 September 2009 om 08:18

sorry, was gisteren helemaal groggy en heb voor pampas gelegen de hele avond!

Maar de chirurg belde dus na de middag dat de operatie goed verlopen was, maar wel langer had geduurd dan gepland; was erg veel weg te halen tussen de wervels en was ook iets vergroeid..; heb de hele uitleg gehad, maar dat ging een beetje in een roesje, omdat ik zo opgelucht was dat ze ok was, je kent dat wel...  Ze was nog niet echt goed wakker toen, maar had al even haar koppeke naar omhoog gedaan en zo... Straks kan ik weer bellen en dan weer morgenochtend...

maar volgens dit telefoontje zag het er in ieder geval positief uit en hij zij nog dat de eerste weken/maanden wat moeilijk gaan zijn maar we kunnen haar wel zonder pijn houden. En daarna hebben we weer een vrolijk hondje, hé...

bedankt voor alle lieve groetjes en het draaien van de duimen... die hebben overuren gemaakt, hihi! bedankt!

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 17 September 2009 om 10:18
Wat ben ik blij voor jou dat alles goed komt

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 17 September 2009 om 10:20
Fijn om dit te horen, nog even en dan is ze weer thuis

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 17 September 2009 om 11:33

Ik lees dit verhaal ook nu pas, heb zelf ook dieren en die gaan me aan het hart hoor.

Het laatste berichtje is tenminste een goed bericht, ik duim nog steeds voor Luna dat ze straks als alles achter de rug is weer heerlijk aan het spelen is zonder pijn.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

-------------
GROETJES

Datum bericht: 17 September 2009 om 18:52
wat een opluchting, wanneer mag Luna mee naar huis???

-------------

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 17 September 2009 om 19:10
Wat fijn dat het goed is gegaan!

Marije

Datum bericht: 17 September 2009 om 19:12

Fijn dat de operatie tenminste achter de rug is. Wat komt er een vermoeidheid uit he als de spanning er uit is. Hopelijk knapt Luna snel op. En heeft ze nog minimaal 7 hele mooie jaren. (nog meer is natuurlijk alleen maar beter)

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 17 September 2009 om 19:54
WAT SUPER NIEUWS ,HELEMAAL GOED.
NU MAAR HOPEN DAT ZE SNEL HERSTELD.

-------------

Datum bericht: 17 September 2009 om 20:18
Oh, wat fijn dat alles goed gegaan is!
Groeten Creaans

Datum bericht: 17 September 2009 om 20:25
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Fijn dat de operatie tenminste achter de rug is. Wat komt er een vermoeidheid uit he als de spanning er uit is. Hopelijk knapt Luna snel op. En heeft ze nog minimaal 7 hele mooie jaren. (nog meer is natuurlijk alleen maar beter)

ja,,, we gaan voor de volgende 7 nu!  ja, echt raar hoe moe ik ben, zit hier weer te geeuwen (sorry, niet omdat ik me hier verveel bij de doosjes, hoor, hihi!) Zijn energievreters, die zenuwen, hé! Vandaag dus weer vroeg naar bed en heb vandaag mezelf lekker afgejakkerd en hoop dus eens goed te slapen...

Ik denk dat ze morgen in de late namiddag mee naar huis mag; Net nog gebeld en ze had al flink gegeten (haha, verbaasd me niks!) en ze had ook al een poging gedaan om op te staan en een paar pasjes te zetten; dat lukt niet (zal nog wel een paar weken duren misschien) maar de poging telt al wel mee! het belangrijkste is nu dat ze zelf kan plassen met "ondersteuning" van haar achterkant... Maar dat is een reflex die hondjes uit zichzelf niet hebben..; Als je een hond optilt of aan de achterpoten komt, stopt de plasreflex (handig te weten als je een pup hebt! )

Dit moet ze dus afleren en dat duurt meestal een paar dagen voor het eurootje valt, zei men daar...

Heb net bij onze eigen dierenarts een reisbench opgehaald die ik mag lenen. Wij hebben een gewone (draadbench) en die is niet handig om een ziek hondje in te vervoeren, is niet zo stabiel om te dragen...

Ben benieuwd of ze zo'n nonnenkapke op heeft...

Wel minder dat hema nu echt begint te treuren... Ze vraagt steeds of Luna naar het konijntje gaat, slik, dat is vorig jaar ingeslapen bij de dierenarts...  Ze heeft dus meer door dan wij denken, ze voelt het aan ook zonder dat ze er de juiste woorden voor weet te vinden...

Morgenochtend weer even bellen, is een hele lieve arts gelukkig!

Bericht van: puren
Datum bericht: 17 September 2009 om 20:32

gelukkig gaat het allemaal wat beter met Luna!!

groetjes Ria

Bericht van: cindy5409
Datum bericht: 17 September 2009 om 22:27
Wat een fijn nieuws dat het goed gaat met de kleine luna

-------------
groetjes cindy
<a rel=nofollow href="http://www.cindys.web-log.nl">Cindy's creaties</a>

Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 18 September 2009 om 08:06
Wat een goed nieuws dat de operatie is geslaagd.

-------------
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">

Datum bericht: 18 September 2009 om 09:44

Hé wat fijn dat het nu weer al beter gaat. Nu maar duimen dat jullie Luna zo vlug mogelijk mee naar huis krijgen, dan zal Hema ook weer op haar gemak zijn !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Datum bericht: 18 September 2009 om 09:53

yes! ze mag deze middaag naar huis!!!  pfff, als ze maar gauw thuis is, hoor! (en hopelijk niet weer uren file van en naar daar... )

Heb de reisbench bij onze eigen dierenarts opgehaald, en de eigen gewone bench staat thuis klaar want ze moet veeeeeeel rusten!

Datum bericht: 18 September 2009 om 10:36

Een heel goed bericht, succes vandaag en dat Luna gauw lekker in haar eigen vertrouwde omgeving weer kan zijn.

-------------
GROETJES

Datum bericht: 18 September 2009 om 10:36

Ow wat zal ze blij zijn dat ze je terug ziet, Chrisje :-)
Fijn hoor, dat ze vanmiddag mee naar huis mag, nu kan het echte herstel beginnen!!!
Veel succes met de kleine meid.

Datum bericht: 18 September 2009 om 11:44
Dat is een goed berichtje....verwen haar maar lekker. Hopelijk is snel weer op de been en huppelt ze weer vrolijk rond.

-------------
odette

Datum bericht: 18 September 2009 om 12:47
Oh, wat fijn dat ze weer naar huis mag, om verder te herstellen.
Groeten Creaans

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 18 September 2009 om 13:18
wat fijn nieuws zeg, pas maar goed op haar

Datum bericht: 18 September 2009 om 18:34
fijn dat alles zo voorspoedig voorloopt, je zal morgen wel gelukkig zijn en ook een erg gelukkig hondje hebben als ze je weer ziet. Mijn hond knuffelt mij ongeveer suf als ze 1 1/2 uur bij de trimster is geweest.

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 18 September 2009 om 20:20

ze is weer thuis! was helemaal door het dolle toen ik haar ophaalde! ze kon niet lopen (mag ook niet, ze zat op de arm bij de verpleegster) maar begon helemaal gek te gillen van blijdschap, zo lieffff! Het gaat erg goed met haar vonden ze, knapt snel op.

Plassen gaat al zelf met veel wiebelen en onderuit gaan, en dan moet ze weer naar binnen gaan slapen en rusten... We hadden een paar tips gehad om de achterpootjes te ontzien (met een sjaal, oude fietsband, en meer van dat) maar dat vindt ze helemaal niks. Voor haar geen gefriemel aan haar lijf...  Dan gaat ze gewoon ZITTEN en kijkt me aan van: "Je denkt toch niet dat ik met dat achterlijke ding ga rondhobbelen!!!!" Euh, tja, het is natuurlijk wel een teckel, haha! die zijn niet echt plooibaar, hoor!

Ze kan niet aan haar wond omdat ze zo laaaaaang is, maar als ze jeuk heeft gaat ze tegen de bench aan wrijven..; mag niet, dus ik had een oud rompertje bij de buren gehaald. Geen succes met die brede teckel-borst, ze knalt er haast uit... Dan maar een t-shirtje van buurmeisje de mouwtje af geknipt, de knoopjes open aan de schouder..; morgen even langs Zeeman om in de rommelbakken te zoeken naar maatje 86...

ben zooo blij dat ze er weer is, al ben ik doodmoe van onze baby, ik heb het er dubbel en dik voor over...

dank jullie wel voor alle steun, deed me zoveel goed!!!!

Datum bericht: 18 September 2009 om 21:34

Och lieve Chrisje het doet me goed dat te horen zeg dat ze zo lijkt op te knappen!! Haha een rompertje.. Kun je geen foto maken? Dat ziet er vast super lief uit. Een vriendin van mijn moeder had puppies, haar hondje moest een pyjama aan overdag zodat de puppies niet meer konden drinken (want ze moesten leren brokjes eten), ook zo lief..

Knap zeg van haar dat ze al zo opkrummelt, een echte doorzetter dus! Hoop echt voor je dat ze snel weer de oude is, denk dat je zelf nu ook wel het gevoel hebt dat je de goede beslissing genomen hebt!

Een hele dikke knuffel van mij voor jou en je hondje.

Bericht van: Antonia
Datum bericht: 18 September 2009 om 23:11

proficiat met deze goede vooruitgang ....... wat zal ze blij geweest zijn, weer in haar lieve gezinnetje te zijn.

natuurlijk heeft Hema gevoeld, dat er iets aan de hand was, geef haar maar een extra knuffel van mij en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

lieve groetjes TONY

-------------
TONY

Datum bericht: 18 September 2009 om 23:18
Originally posted by Antonia Antonia wrote:

proficiat met deze goede vooruitgang ....... wat zal ze blij geweest zijn, weer in haar lieve gezinnetje te zijn.

natuurlijk heeft Hema gevoeld, dat er iets aan de hand was, geef haar maar een extra knuffel van mij en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

lieve groetjes TONY

Ik kan het niet beter verwoorden dus gebruik die van Tony ff

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 19 September 2009 om 07:52

Hoi Chrisje,

Nu ben je weer in je element hé ??? Zorgen en zorg dragen voor iemand... is jou wel toevertrouwd !!!

Vele groetjes aan iedereen en een dikke knuffel !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Datum bericht: 19 September 2009 om 12:52

haha, ja rita, "pamperen" noemt onze perle dat, geloof ik...

Hm, ik heb voor madame maar een stootrand in de bench gemaakt, want dat t-shirt krijgt ze uit... Geen idee hoe ze het doet, heeeeel stillekes dan ook nog, heb er niks van gemerkt... En vanmorgen lag het weeral naast haar... Spaart me weer een ritje naar de Zeeman, haha!

uitlaten is snel even de tuin in en om haar te helpen moesten we een sjaal onder haar achterpootjes schuiven... Vindt ze weer niks, en gaat ze gewoon zitten...

Ze is dat gehuppel en gesleep nu al goed zat en vertikt uit de bench te komen... Ik laat haar maar even, is al genoeg aan haar getrokken en gesleurd..; draaien we wel een extra wasje als het mis gaat...

Nogal een eigenwijs patiëntje dus (je bent een teckel of je bent het niet), maar ze doet het heel goed, hoor!  

Datum bericht: 19 September 2009 om 13:54
Ben blij dat ze thuis is, er is ook geen betere plek dan thuis en nu snel opknappen. Een dikke knuf voor jullie allemaal.

-------------
GROETJES

Datum bericht: 19 September 2009 om 16:31
OO CHRISJE ,WAT HEERLIJK OM DIT ALLEMAAL TE LEZEN.
BEN HEEL ERG BLIJ VOOR JE DAT ALLES ZO GOED GAAT.

-------------

Datum bericht: 19 September 2009 om 21:00
Oh, wat fijn om dit te lezen, jammer dat ze het T-shirt weer uittrekt. Ben heel blij dat alles goed gaat!
Succes verder.
Groeten Creaans

Datum bericht: 19 September 2009 om 21:37

gaat goed met haar, maandag op controle voor de wond. Gelukkig bij onze eigen dierenarts, hoef ik niet dat hele eind met haar weer in de auto!  

Eigenlijk moet ze in de bench liggen, maar ze verzint al truucjes om elders te gaan pitten... Ze mocht er even uit voor een plas en hinkel de pinkel sloop en kroop ze razend snel naar het buitenhok, daar liggen lekkere dikke tuinkussens in... Ging ze helemaal achterin liggen zodat ik er niet bij kon zonder ook het hok in te moeten..; Kijkt ze best ondeugend van: "Wat ga je nou doen????" en vindt ze zichzelf wel heel slim, hoor!  Heb haar een uurtje laten liggen en dan gelokt met stukje worst... daar kan zelfs een slimme teckel niet aan weerstaan!

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 19 September 2009 om 23:05

O chrisje wat is het een boefje he, maar heerlijk toch dat ze zich zo gedraagd daaraan zie hoe goed het met haar gaat.

Gefeliciteerd hoor dat het allemaal zo goed is verlopen, ben erg blij voor je.

En geef dat heerlijke kleine boefje maar een lekker knuffie van mij hoor.

Liefs, Lidia

Datum bericht: 20 September 2009 om 12:57
doe ik lidia, van de andere hobbydoosjes ook dus die komt geen aandacht tekort...  Ja, het is een boefje, en dan nog ons eerste en rotverwend..; beetje te laat aan de opvoeding begonnen...  De andere twee luisteren inderdaad toch beter... maar is eerlijk gezegd niet moeilijk om beter te luisteren dan Luna...

Datum bericht: 20 September 2009 om 13:15

aww zo lief gelukkig is ze dan nog steeds de oude ondanks alles! GELUKKIG MAAR! Veel succes Chrisje, ik ga straks naar Amersfoort maar kom morgen weer lezen hoe het met der gaat

Datum bericht: 20 September 2009 om 14:58

Heerlijk Chrisje dat ze zo vooruit gaat. En wat heeft ze prachtige streken. Fijn dat ze dat soort dingen weer kan verzinnen. En jij maar creatief zijn in het bedenken van de oplossingen.

Ik vind ze altijd zo schitterend die teckeltjes. Bij ons in de buurt loopt niet een bazin met een grote hond en een teckel. Nee een teckel met een mega hond en haar bazin. De teckel regeerd de hele boel. De andere hond en de bazin hebben niets in te brengen dan lege briefjes. Schitterend om te zien dat mevrouw af en toe even uit wil rusten. Gerust een auto stil laat staan omdat ze de tijd neemt om over te steken en dat de andere twee dan maar rustig aan de overkant van de weg blijven wachten. Het is niet anders. Mevrouws wil is wet...

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 21 September 2009 om 10:46

ja, clara, haha! ik herken het wel van die mevrouw, haha! tja, het is niet anders, hé!

hier gaat het weer een stapje in de goede richting! vanmorgen deed ik de bench open om haar uit te laten in de tuin. Moet aan de riem want daar had te nooit zin in... (kan ze ook niet terug naar de bench!) Vandaag ander verhaal... Ik schrok me te pletter! Zo gauw die bench open ging hobbelt ze naar het kattenluikje en wurmt zich daardoor, aiai! Mijn hart stond even stil, vond het niet zo'n goed idee nu met die rug...  Maar niks aan de hand, ze hobbelt en sleept die pootjes achter zich aan, sneller dan ik er achter kan en zat dus al netjes te doen wat moest gebeuren... De riem had ik van verbazing nog steeds vast...

Vandaag op controle dus en als het weer zo mooi blijft, kan ze straks lekker buiten wat in het zonnetje... Vindt ze zo lekker, het is net een poes in de zon soms!

Datum bericht: 21 September 2009 om 12:30
dat was een heeeel dringende boodschap, ben ontzettend blij voor jullie dat Luna het zo goed maakt, veel succes straks op de controle

-------------

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 21 September 2009 om 21:28
wat fijn dat het weer zo goed met Luna gaat dikke voor jullie

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 21 September 2009 om 21:38
eigenwijze teckels die laten zich niks vertellen en weten het zelf het beste en doen gewoon hun eigen zin.

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 22 September 2009 om 08:48

inderdaad Jacqueline...  Kreeg wel een waarschuwing op controle bij de dierenarts om me niet te laten inpalmen... "Van je hart een steen maken" zei ze letterlijk en ze moet echt die bench in en slapen... Ja, ik ben nu dus overtuigd van de ernst ervan, is een zware operatie, hé... En ik kijk dus de andere kant op als ze haar bambi-blik opzet..; Als het niet lukt, gaat ze heel hard zuchten en verontwaardigd kijken, plan 2, zeg maar....

Maar mijn hart van steen is onvermurmbaar (op dit vlek nu toch even, haha!), ze gaat dus veel slapen de volgende weken! Het moet nu eenmaal en ik doe er haar achteraf een groter plezier mee als ik nu streng ben...  (moeilijk maar we doen het!)  En zonnen kan ook in de bench, hé!

Datum bericht: 22 September 2009 om 08:49
Fijn dat het al weer iets beter gaat met haar. Als ze zo zelf dingen begint te doen gaat het de goede kant op.

-------------
odette

Datum bericht: 22 September 2009 om 08:50

Wat lijkt me dat ontzettende moeilijk, de bambi-ogen negeren en streng zijn... maar ja, het is natuurlijk in Luna's belang...

-------------
Groetjes,
Rita.

Datum bericht: 22 September 2009 om 12:21

Hoi Chrisje,

Fijn dat je kleintje zo opknapt zeg!!! Maar inderdaad ze moet nog wel rusten, al voelt ze zich zo te horen al een stuk beter, gelukkig maar. :-)

Hoevaak mag ze eruit?

Liefs

Bericht van: perle
Datum bericht: 22 September 2009 om 15:26

Wat een héél verhaal!

Lees dit pas nu...

Ocharme dat lieveke.

Gelukkig maar dat ze bij jullie woont en krijgt ze een tweede kans.

Het feit dat ze zo door het poezenluikje kroop was natuurlijk niet zo goed voor haar maar het zegt wel veel over hoe ze zich nu voelt!Al redelijk goed blijkbaar!

Dat komt door al je zorgen en door je gepamper!!!!

Zou ze wel es willen zien in een maatje 86.

Knap,toch!!!!!!

Doeiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Perle!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!XXXXXXXXXXXXX

-------------

Datum bericht: 22 September 2009 om 18:38

Hoi Chrisje,

Fijn dat je kleintje zo opknapt zeg!!! Maar inderdaad ze moet nog wel rusten, al voelt ze zich zo te horen al een stuk beter, gelukkig maar. :-)

Hoevaak mag ze eruit?

Liefs

alleen voor eten, plasjes en protjes...

Datum bericht: 22 September 2009 om 20:16
Eigenlijk is dit een enorme schending van Luna's privacy. Straks sleept ze je voor de rechter.

Maar wel fijn dat die eigenwijze dreutel aan et opknappen is.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 22 September 2009 om 21:49

Ah.. mag je haar wel knuffelen of moet je heel voorzichtig zijn daarmee?

Datum bericht: 23 September 2009 om 16:18

Ah.. mag je haar wel knuffelen of moet je heel voorzichtig zijn daarmee?

Hema vraagt het wel, ja, hihi!

Datum bericht: 23 September 2009 om 17:56
In zo'n geval geef ik een kusje op mijn vinger en stip het zielige diertje daarmee aan. Dat is een "light" knuffel.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 23 September 2009 om 18:26

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

In zo'n geval geef ik een kusje op mijn vinger en stip het zielige diertje daarmee aan. Dat is een "light" knuffel.

hihi! light-knuffel overgebracht... Kwispel terug!

Datum bericht: 24 September 2009 om 09:17
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Wat lijkt me dat ontzettende moeilijk, de bambi-ogen negeren en streng zijn... maar ja, het is natuurlijk in Luna's belang...

Ja dat dacht ik ook toen ik het las, gelukkg kun jij het wel Chrisje. Ik hoop dat Luna nog heel lang bij je mag blijven!

-------------
     All you need is love.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net