Schandalig - maar herkenbaar ??
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10892
Print Datum: 15 November 2025 om 01:01 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Schandalig - maar herkenbaar ??
Bericht van: L33ntje
Onderwerp: Schandalig - maar herkenbaar ??
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:16
De Restjesmand.
Net zoals iedere handwerkster ben ik ooit, in een grijs verleden, begonnen met een paar bolletjes garen die ik had meegenomen van bij mijn moeder of misschien zelf gekocht, met een leuk tasje of mandje om ze in te doen. Het mandje werd een mand, de mand een hele grote mand, werd twee manden.......hoe meer je handwerkt, hoe sneller je voorraad groeit. En we gooien natuurlijk niks weg, dus van lieverlee wordt de voorraadmand ook een klein beetje een restjesmand.
Omdat we binnenkort willen gaan verhuizen, zijn er al veel spullen in opslag gezet, waaronder mijn complete voorraad wol. Ongeveer twee flinke wasmanden vol. Ik had toch al een jaar ofzo niks meer gedaan, dus dat kon nog wel een paar maanden zo. Het verkopen wil helaas niet zo lukken nog (ander verhaal, heeft te maken met mijn Roma- buren die het huis momentele volledig onverkoopbaar maken) dus dat is inmiddels al een maand of ....wat. En geen twee weken later begon het bij mij weer te kriebelen.
En dan begin je dus eigenlijk opnieuw. 1 bolltje. 2 bolletjes. 4 bolletjes..... Zes maanden later heeft mijn voorraad en restjesmand zich dus weer tot de NOK toe gevuld (en we praten echt over een FLINKE rieten wasmand), en is het een beetje verder uitgelopen in twee (grote) breitassen, vier ( ) grote Curverkratten...en de nodige plastic tasjes her en der....en wat doosjes.....en nog een tasje......enne....
Hoe meer ik dus heb weggedaan, hoe meer er voor is teruggekomen. Voor elk restje dat ik ophaak, komen er volgens mij twee of drie weer terug. Ik haak en haak en haak, maar mijn voorraad groeit alleen maar. Herkenbaar ??
|
Antwoorden:
Bericht van: pien66
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:20
Ja ik begon met een plastic box, ik heb er nu 3 kleine vol en een hele grote. Nee ik zou niets meer kopen maar eerst mijn voorraad opmaken. Maar ja dan loop je weer tegen een aanbieding aan en dan weer een en weer een. Ik probeer mijn leven te beteren, maar dat wil nog niet echt lukken
------------- Groeten Jacqueline
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:33
haha denk dat je niet de enigste bent
-------------
quality=
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:36
|
Heeeeel herkenbaar hihihi. Ik begon 3 jaar geleden met een paar bolletjes katoen van de Wibra (hehehe, eindelijk een winkel gevonden waar ik iets kon kopen. Veel patronenboeken waren er toen niet, was echt HOERA als je eens iets tegenkwam. Vestje gemaakt voor m'n kleindochter op verzoek van haar mama (hippe kleurtjes), toen een mutsje en ......................Er is bijna geen plek in huis waar geen garen is te vinden.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:36
|
Dat verhaal herken ik, maar dan met borduren.
Ik ben vroeg begonnen met borduren, een hele tijd tot aan 2005 heb ik heel erg netjes gedragen om werk voor werk te borduren en ik had niet meer borduurpakketten dan nodig is. Maar sinds ik op een borduurforum terecht ben gekomen, is het flink mis gegaan. Van het ene patroon naar het andere patroon kwam binnen via mijn computer. Op een gegeven moment ook hele mooie grote patronen, maar ik was zelf ook onder tussen met een groot werk begonnen (foto omgezet in borduurpatroon). Eerst verder borduren en het werk afmaken. Ik begon netjes met 1 werk, maar nu heb ik op dit moment 6 werken tegelijk bezig en een hele grote berg met patronen die ik ooit wil maken. En zo ga je ook verder met de garen die ik er voor nodig had. Ik had ik 2 kleine koffertjes met borduurgaren, nu heb ik 2 hele grote koffers vol ervan en ik denk dat ik eerdaags weer het kleine koffertje moet pakken, en ik heb nog niet alle kleuren garen. En met borduurstof gaat hetzelfde richting, maar dit gaat gelukkig nog wel langzaam.
En haken, ja dat gaat denk ik ook in dezelfde richting als met borduren. Ik ben met 1 bol begonnen in februari, maar hoe langer je haakt hoe meer spullen en wol komt. Ik heb nog niet zo heel veel dat ik echt speciaal ruimte voor moet maken.
------------- Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren:
http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
|
Bericht van: Francis
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:37
Bericht van: Meia
Datum bericht: 16 September 2009 om 16:48
Ik zeg maar niks over mijn voorraad 
------------- All you need is love.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 16 September 2009 om 17:06
het is heel herkenbaar. maar omdat ik nu babykleertjes aan het maken ben kan ik daarvoor de restjes gebruiken. ik zoek gewoon een paar kleuren bij elkaar.
-------------
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 16 September 2009 om 17:45
..ik heb hier niets aan toe te voegen  
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 16 September 2009 om 18:20
ha, gelukkig ben ik niet alleen , echtgenoot wordt soms horendol van mijn bolletjes, hij vraagt dan: heb je nu nog niet genoeg??? ja wat moet ik dan antwoorden, nee, dat kleurtje nog niet
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 16 September 2009 om 18:37
Heel herkenbaar! Hier is het ook begonnen, vorig jaar in april, met 4 bolletjes catania... Ondertussen heb ik ongeveer alle kleurtjes, en net als je dan iets nieuws wil maken zie je dat je net DAT ENE kleurtje nog niet hebt! En dat MOET je dan gewoon gaan kopen, want eerst de restjes opgebruiken, dat gaat eigenlijk niet 
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 16 September 2009 om 18:42
|
Fijn dat het niet alleen bij mij thuis gebeurt, haha!!!! We hebben het er al eerder over gehad, maar dat met die wolletjes geldt ook voor onafgemaakte handwerkdingetjes.........het begint met 1 projektje, en het worden er steeds meer, zo ook met leuke patroontjes!! Als ik alles zou moeten maken wat er aan patroontjes in de computer staat, kan ik mijn kinderen uitbesteden, en mijn man en onze zaak ook......en dan nog krijg ik het nooit af, denk ik...
groetjes
Iris
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 16 September 2009 om 18:47
Het is heel herkenbaar hoor! Heb een grote kast vol dozen, met wol. Maar dat is juist fijn, kan je als je iets wil maken, zo beginnen.
Groeten Creaans
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 September 2009 om 20:44
Op zolder zes dozen vol wolletjes en nog een doos met lappen en lapjes, een doos kralen en versiersels en twee dozen vol blote poppen. Met doos bedoel ik de grootste rijdende voorraaddoos van Leenbakker en Kwantum. Dan nog een opvouwbare wasmand en een paar tassen met wol in mijn hobbykamertje. En dan loop ik nog Zeeman en Wibra in om te kijken of ze nieuwe leuke kleuren hebben.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 16 September 2009 om 20:46
Ik zal mijn voorraad eens fotograveren binnenkort. 
------------- All you need is love.
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 16 September 2009 om 21:21
Nee dat heb ik niet. Ik heb gewoon 2 bolletjes.. eh naast mij op de bank liggen. En een grote tas naast de bank, een tas op zolder en nog 1 en nog 1, en dan nog 2 manden vol en oh ja in de slaapkamer nog een wibra tas met eh... wol, propvol en dan nog hier en daar een restje in de kast. En elke keer als ik met iets nieuws begin ook een nieuwe bol aan breken, die restjes komen wel.     
|
Datum bericht: 16 September 2009 om 22:01
Ik ben bang dat, als ik met restjes vierkantjes voor een deken ga haken, ik aldoor net te weinig van die kleur heb en dan weer uit moet halen. Daarom blijven de restjes liggen. Begin ik aan een poppenkleertje met een restje, dan kom ik ook vaak tekort.
wat rozengeur.
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 16 September 2009 om 22:05
|
Heel herkenbaar. Op een andere groep waar ik lid van ben was er een van de leden in een beetje financiele problemen en zijn besloot om een tijdje geen handwerkspullen meer te kopen. Wij mede leden besloten solidair om ook een tijdje niks te kopen en alleen uit voorraad te werken. Er mocht alleen iets gekocht worden als blijkt dat je net een bolletje te kort komt om een project af te kunnen maken.
Echt ik stond er zelf van te kijken wat een boel wolletjes ik had, van een hoop wist ik niet eens het bestaan meer af.
Na die paar maandne besloten een paar van ons om er mee door te gaan. Nu al een tijdje heb ik niks tot weinig gekocht, ik zie nog niet echt mij voorraad slinken maar toch het geeft een heel goed gevoel.
------------- odette
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 17 September 2009 om 08:54
|
esthertje wrote:
het is heel herkenbaar. maar omdat ik nu babykleertjes aan het maken ben kan ik daarvoor de restjes gebruiken. ik zoek gewoon een paar kleuren bij elkaar. |
ideetje van esther, dames! 
tja, ik zeg maar niks meer, het lijken wel konijntjes, die bollen wol van mij... TOT je weer een nieuw patroontje hebt dat je gaat maken, dan heb ik ineens NIKS meer, haha! 
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 17 September 2009 om 10:17
Ik herken dat probleem dat is bij mij het zelfde ,ik heb ook een bak of 3 staan en er komt altijd maar bij nu heb ik gerief aangekocht voor te leren kantklossen
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 17 September 2009 om 11:37
Hmmmmm ik voel me tenmiste niet meer schuldig  
------------- GROETJES
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 17 September 2009 om 11:57
|
Zeer herkenbaar, Ben nu weer met mijn carnavalsmutsjes bezig en daar kan ik heel veel restgaren voor gebruiken........maar toch wordt er ook weer nieuw bijgehaald .
Voorheen had ik alles in dozen zitten, met als gevolg, in sommige dozen (mindermooimaartochbewarendoos) erg oud garen.....DE MOT..... Heb toen schaamteloos al het garen uit die doos weg MOGEN gooien.
------------- Groetjes Syl
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 17 September 2009 om 13:03
Dit klinkt allemaal zo bekent in mijn oren. Heb over een aantal jaren eens hele voorraad weggeven aan een school. En tijdje terug deel met vriendin meegegeven om poppenkleedjes te maken. Zit nu nog met 2 bananendozen vol. En binnen 14 dagen op verlof naar Turkije dus verzameling groeit dan weer aan in plaats van te verkleinen.
-------------
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 17 September 2009 om 13:57
|
Magtelt wrote:
Op zolder zes dozen vol wolletjes en nog een doos met lappen en lapjes, een doos kralen en versiersels en twee dozen vol blote poppen. Met doos bedoel ik de grootste rijdende voorraaddoos van Leenbakker en Kwantum. Dan nog een opvouwbare wasmand en een paar tassen met wol in mijn hobbykamertje. En dan loop ik nog Zeeman en Wibra in om te kijken of ze nieuwe leuke kleuren hebben. |
Ik heb niet zo heeeel veel wol Vooral garen van onafgemaakte truien van mijn zusje en moeder van heel lang geleden. Gelukkig koop ik niet zo heel veel garen bij. Aan mezelf beloofd dat ik de aankoop ook direct moet gebruiken! Bijvoorbeeld voor de kerstboom van Hester.
Maar ik kan niets weggooien. Mooie/ grappige kaarten, verpakkingsmateriaal, kralen, versiersels, fröbels. Overal zie ik wel wat in. Maak ook van alles wat. 3d kaarten, borduurkaarten, verjaardagspresentjes. Niet in een rap tempo maar als er iets op mijn pad komt, doe ik niets anders dan rondsurfen op internet om mijn idee te kunnen uitvoeren.
Ideaal zou zijn om alles eens netjes uit te sorteren. Maar dat lukt dus vooralsnog niet.
Groetjes en succes allemaal.
Rosemarie
|
Datum bericht: 17 September 2009 om 15:57
Het is wel een gezellig werkje, Rosemarie. Ik had mijn wol eerst op kleur gesorteerd, maar dat werkte niet, als ik iets meerkleurigs wilde maken. Dus ik ben er weer voor gaan zitten om alles op pendikte te sorteren, het tweede gezellige werkje.
Overigens ben ik me vandaag weer te buiten gegaan aan paarse en lila Saskiawol. Toevallig hadden ze van beide kleuren 7 bollen van hetzelfde verfbad. Nou...toeval bestaat niet.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 17 September 2009 om 19:26
Heb zelf inderdaad wel een groeiende voorraad maar het blijft nog redelijk binnen de perken. Ik kan geen wolwinkel voorbij lopen zonder er naar binnen te gaan maar als ik dan bedenk dat we een huisje hebben van 3 verdiepingen van 6 bij 4 waar alles in zit. Zelfs VIER kleine slaapkamertjes en een cv hok. En dan zou ik niet weten waar ik die bolletjes op moet bergen. Dus blijft mijn voorraad nog steeds bescheiden. De voorraad staat nu nog in de kamer. Maar hij moet wel naar boven. Want het is een beetje rommelig. Dus als boven alles klaar is dan gaat de voorraad naar het cv hok.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Lizzi
Datum bericht: 17 September 2009 om 22:54
Ongelofelijk herkenbaar!! Mn lieve ventje heeft er deze week nog over gezeurd: "als die tassen met wol deze week het salon niet uit zijn gooi ik ze in de vuilbak!!". En eigenlijk heeft hij wel een beetje gelijk! Ik had eerst een mooi kastje in het salon staan waar alles netjes inpast. Daar kwamen dan 2 tassen met wol voor, want oh ja, mn kastje is vol. Later kochten we dan een nieuwe salontafel, dit was een grote koffer. En ook die heb ik nu aangeslagen en zit propvol met mijn spulletjes  ik moet echt deze week is een beetje gaan sorteren want het loopt nu ech wel de spuigaten uit! (en dan heb ik nog niet verteld dat ik boven ook nog een kastje vol wol heb zitten ) En dan denk ik 'nu ga ik dat eens ophaken', maar voor al wat opgehaakt is koop ik toch weer bolletjes bij, want die kleur heb ik dan net weer niet meer!  Vicieuze cirkel!!!!
------------- groetjes, Marlies
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 17 September 2009 om 23:46
|
Ik heb het ook hoor. Inmiddels zijn het zo'n 7 curverboxen en een kast vol.... Binnen een paar maanden!! Haak ik wel wat op, dan denk ik, heb ik wel genoeg, nog ff een bol meenemen van die of van die.. Vind het verschrikkelijk van mezelf, maar het is een verslaving!!!!!!  Waarom ook al die mogelijkheden.. Ik vind dat ze het hadden moeten houden bij: Katoen, wol, acryl en in slechts 10 kleuren.. Dan kocht ik niet zoveel mooie wolletjes...
Als ik mezelf kan beheersen en ik neem maar 2 bolletjes mee, dan denk ik bij het volgende project, volgens mij heb ik er wel 4 bollen voor nodig uds wat doe ik dan, dan laat ik liggen wat er in de kast ligt en dan ga ik weer nieuwe halen.. Stom he?
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 18 September 2009 om 18:36
fijn dat iedereen dezelfde afwijking heeft, voel ik me minder schuldig
------------- Groeten Jacqueline
|
Bericht van: marlene
Datum bericht: 18 September 2009 om 20:06
|
hihihi wat klinkt dit bekend, morgen ga ik weer inkopen, zit me nu al helemaal te verheugen
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 19 September 2009 om 00:14
en nu er net bij de Lidl weer een veel te leuke aanbieding komt.... Ik zit bovenop de handen om maar niet te gaan straks... De schuur komt echt vol te staan. Ik kan geen kleding meer kopen (niet dat ik daar een tekort aan heb) omdat er niets meer in de kast past. De grote rotan mand van 90x60x70 die ook vol is. Op deze mand zit een groot pluche beest die vanwege zijn gewicht de deksel dicht kan houden. En dan staat er naast mijn bank ook nog 3 houten kisten met "garen reeds in gebruik" oftewel al mijn werkjes     
Ik brei me suf voor de kindertjes in Roemenië maar dat ik nu kan zien dat de berg krimpt??
Groetjes Simone
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 19 September 2009 om 00:21
Ja, ik ga ook echt mijn best doen om VER uit de buurt van de Lidl te blijven deze weken, want volgens mij kan ik alleen nog maar wol kwijt in de oven ofzo.....gaat mijn man niet leuk vinden. Maar als ik zo doorga met die Aminenko's schiet het wel lekker op met die restjes trouwens......en dan inderdaad nog zo'n tochtslang.....
Alleen nemen dan mijn restjes vrees ik wel ERG veel plek ik :lol:
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 19 September 2009 om 12:54
L33ntje wrote:
Ja, ik ga ook echt mijn best doen om VER uit de buurt van de Lidl te blijven deze weken, want volgens mij kan ik alleen nog maar wol kwijt in de oven ofzo.....
|
Je zou hem maar per ongeluk aan zetten om broodjes of zo af te bakken.....   
Groetjes Simone
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Lizzi
Datum bericht: 19 September 2009 om 13:53

------------- groetjes, Marlies
|
|