Wat staat er op het menu?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10932
Print Datum: 18 Juli 2025 om 09:53 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Wat staat er op het menu?
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Wat staat er op het menu?
Datum bericht: 19 September 2009 om 18:21
Deze topic maar weer eens naar boven halen.
Broccoli met kaas, aardappelpuree en kip in een jasje van cornflakes. Toe een minimagnum.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Antwoorden:
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 19 September 2009 om 19:18
Varkenshaasje met champignonsaus

Ben alleen vergeten het uit de vriezer te halen... dus we eten wat later 
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 19 September 2009 om 19:28
Boterhammen met beleg ,wezijn naar een receptie geweest van een trouwer
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 19 September 2009 om 19:32
Morgen rijst, doperwtjes, vissticks. + kerriesausje. Overmorgen smoorvlees, weet nog niet met rijst of met aardappeltjes.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 19 September 2009 om 21:18
aardappeltjes, rode kool en een beeflapje. als toetje appeltaartyoghurt, erg zoet maar wel lekker
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 19 September 2009 om 21:26
[QUOTE=Magtelt]Deze topic maar weer eens naar boven halen.
Broccoli met kaas, aardappelpuree en kip in een jasje van cornflakes. Toe een minimagnum.[/QUOTE
je gelooft het vast niet, maar wij hadden: broccoli met kaas, aardappelpuree en kip zonder jasje van cornflakes... Helaas hadden wij niet de minimagnum maar een bakje duovla van Optimel...  
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 19 September 2009 om 22:01
Mijn man trakteerde deze avond met een etentje...... En morgen mijn schoonouders......
Dus koken hoeft pas vanaf maandag ....
Nadine
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 19 September 2009 om 22:47
heb de halve avond in de keuken gestaan om alvast voor te
koken/braden, voor het a.s bezoek 23 t/m 27 sept. 
zelf heb ik vanavond 2 gebakken eieren op 2 boterhammen
met kaas en ham........mmmmmmmmmmmmmmmm
en morgen eet ik soep, spercieboontjes,zuurvlees , opgebakken aardappeltjes en ijs na met
een flinke scheut advocaat,slagroom, en chocohagelslag.mmmmmmmmmmm
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 19 September 2009 om 22:51
Datum bericht: 20 September 2009 om 13:04
kaasomelet met aardappeltjes , ham en gebakken tomaten. Pak duovla is nog lang niet leeg, dus die moet ook maar eens op... Als toetjes : een royale portie VLA dus...
Voor morgen niet veel tijd om te koken, dus dat zal spaghetti worden, er zit kant-en-klaar-saus in de vriezer. Kook ik meestal voor een paar maal tegelijk, scheelt veel werk en of de saus nu voor één portie een uur op staat, of of een paar keer... Alleen wat meer groenten snijden... Heb dit recept aan de "Sonja Bakker-week" overgehouden en vind het nog steeds lekker. Hele weekmenu's van haar vond ik niks, maar de receptjes zijn voor mij wel ok. ben dus fan, maar niet van de hele mikmak... Is het enige blad op dit ogenblik dat ik ook echt gebruik, hoeraatje voor Sonja! 
|
Datum bericht: 20 September 2009 om 15:47
Vanavond alweer kip, nu zonder jasje, want dat slurpt vet, in een kerriesausje, sperzieboontjes en rijst. Bitterkoekjespudding toe.
Die eieren van Geesje klonken lekker. Doe jij ook de kas tussen ham en ei, zodat die lekker smelt?
Vis in een cornflakesjasje is trouwens ook lekker.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 20 September 2009 om 16:00
Vandaag eten we spinazie, aardappelpuree met gebakken spekjes en ui er doorheen en worst. mmmmmmmmmmmmmm
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 September 2009 om 16:25
wat een lekkere dingen allemaal.!!!!!!!!!!!
groetjes puck
|
Datum bericht: 20 September 2009 om 19:33
Magtelt wrote:
Vanavond alweer kip, nu zonder jasje, want dat slurpt vet, in een kerriesausje, sperzieboontjes en rijst. Bitterkoekjespudding toe.
Die eieren van Geesje klonken lekker. Doe jij ook de kas tussen ham en ei, zodat die lekker smelt?
Vis in een cornflakesjasje is trouwens ook lekker. |
ja juist daarom ..mmmmmmmmmmmmmm
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 20 September 2009 om 19:44
Hmmmmm....klinkt allemaal erg fijn!! Wij eten gewoon pizza, haha!! Maar wel met een lekkere verse fruitsalade en een komkommertomaatsalade....maakt het simpele van de pizza weer een beetje goed, toch??
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 09:08
Vandaag is het friet met biefstuk en championsaus voor de ene en pepersaus voor de andere ik gewoon met sla
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 21 September 2009 om 10:49
Van het weekeinde hadden we verjaardag (middelste zoon was jarig) en aten we niet zo gezond. Dus deze week gaan we goed beginnen....vanavond of brocollie met pasta of sperziboontjes met aardappelen (kinderen mogen kiezen, vinden dit een keuze uit niks en niks, maar dat is hun probleem) met balletje gehakt. En vla en/of yoghurt toe.
En trouwens als ze nu het ene kiezen krijgen ze morgen het andere .
------------- odette
|
Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 21 September 2009 om 11:14
Vanaaf is het bij ons, gepofte zoete aardappels met
zelfgemaakte kruidenboter, gewokte spruiten met knofloof,
ui en oesterzwammen en zalm uit de oven :)
Ben benieuwd hoe de oesterzwammen zullen zijn want die heb
ik zelf gekweekt hihi
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:17
Ik stond vandaag naar alle verse groentes te kijken en had nergens zin in. Dus het wordt een balletje gehakt (gaat er altijd in bij Ton), gekookte aardappelen en witte bonen in tomatensaus. Stoofpeertjes toe.
Ik ben ook niet weg van broccoli, maar het is zo gezond, dat het toch bijna elke week op tafel komt.
Spruiten en boerenkool zijn bij AH in de aanbieding, dus die zal ik morgen halen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:25
Ik vind brocolli juist erg lekker (en het was van de week in de aanbieding)....En stoofpeertjes eten wij gewoon als groente lekker met aardappeltjes en balletjes gehakt of hachee.
Maar misschien maak ik vanavond wel een hartige taart van de brocolli vinden ze allemaal lekker.
------------- odette
|
Bericht van: Ennas
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:26
Magtelt wrote:
Vis in een cornflakesjasje is trouwens ook lekker. |
Mijn ooms aten dit gisteren ook, met een chili sausje en dan in de oven. Ik at gisteren bij oma dus dat werden 2 boterhammen, 1 met jam en kaas en de ander met hagelslag, en een beschuitje met bruine suiker.
Vandaag eten we aardappelen, doperwten met spekjes en kipschitzel.
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:32
Hmmm, die kip in een jasje is ook eigenlijk kipschnitzel. Doperwten met spekjes klinkt goed.
In ovenschotels (of erop) zijn tortillachips ook lekker.
wat rozengeur.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:58
vandaag snelle hap. ik had nog een zakje macaroni en nasi in de diepvries. dus die ontdooit en opgewarmt. kunnen ze kiezen wat ze willen.
-------------
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 21 September 2009 om 17:16
mmmmmm.... zurekoolstamp met spekjes en een sausijsje....mmmmm mijn lievelingskostje samen met zurekool met shoarma is ook erg lekker...
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2009 om 17:39
Vandaag (al voorgegaarde) spareribs, lekkere groene salade met fetah en frites.
Ik eet (bijna) nooit een toetje, voor Kees is er weer verse ananas.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 18:54
Josl wrote:
Vandaag (al voorgegaarde) spareribs, lekkere groene salade met fetah en frites.
Ik eet (bijna) nooit een toetje, voor Kees is er weer verse ananas.
groetjes, Joke
|
Ik ga zaterdag met mijn vader onbeperkt spareribs eten bij het Spaanse restaurant hier in het dorp! Mmmmmm
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 18:55
Eugenie wrote:
mmmmmm.... zurekoolstamp met spekjes en een sausijsje....mmmmm mijn lievelingskostje samen met zurekool met shoarma is ook erg lekker... |
Ohhh ik had zo aan willen schuiven, zuurkool is ook mijn favo! Bij mijn vriend thuis eten ze zuurkool met banaan... Nou ik denk dat ik dan even het laat staan. Zuurkool moet immers zuur zijn haha.
Wat staat er vandaag op programma: friet van de frietboer met een frikandel en voor het gezonde doppers/wortels en appelmoes, hoe lekker makkelijk 
Groetjes Simone
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 21 September 2009 om 19:11
Voor manlief en kids pizza (het is weer sporten geblazen vandaag ) en voor mezelf een zelfgebakken broodje met zelfgemaakte chocopasta à la het recept van Fabie 
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 09:03
hm, klinkt toch niet slecht, hoor tink! hoe gaat het met je nieuwe leefstijl? (dieet is zo'n eng woord, haha!)
Hier vandaag bloemkoolsoep met curry, tagliatelli met spinazie, room en gerookte zalm. De vla is eindelijk op dus toetje nog te kiezen..; De bitterkoekjesvla van Magtelt spreekt me wel aan... 
Straks nog wat koken om in te vriezen, had mijn bril niet op en dan heb ik enkele dingen bij die snel op moeten... Ja, eigen schuld dikke bult, hé! Ijskast "leeg" koken dus en dan morgen weer kijken wat er halve prijs is bij AH... Ik las net spruitjes en nog wat????
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 10:09
Spruitje (bleeh), conference peertjes en boerenkool (lekker) deze week in de bonus. Van de week dus lekker een keertje boerkool. Mijn zoontjes en ik vinden dat heerlijk, manlief vind het maar zozo en dochterlief lust het niet. Toen ze heel klein was zei ze eens er zit vies aan de worst......
Vanavond eten we sperziboontjes met gekookte aardappelen en een bal gehakt.
------------- odette
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 11:11
Datum bericht: 22 September 2009 om 11:40
ja hoor tink, straks even scanner voor je! de scanner slaapt nog... heeft nachtdienst gehad! Heb je een lijst met wat je niet mag? Die mag je ook even sturen als je wil, kijk ik even in de boeken voor nog andere dingen? Of heb jij die kookboeken ook? Ik heb er hier een paar geleend van mijn schoonzusje...
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 12:03
Hier vanavond walnoten/pompoentaart :-)
Ik mag geen suiker, gist en melk dus het blijft soms
toveren en ik eet alles biologisch in verband met een
infectie in mijn bloed.
"Gewone" groenten zijn bespoten met allerlei troep die de
infectie verergert dus alles hier in huis is
biologisch...
En met alle beperkingen moet ik soms heel creatief zijn
hihi, maar ik word er met de week beter in :D
En deze pompoentaart doet het altijd goed hier in huis,
zeker met een groene salade.
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 12:35
Maanhaasje wrote:
En met alle beperkingen moet ik soms heel creatief zijn hihi, maar ik word er met de week beter in :D
|
Dat ken ik , melk en suiker zijn inderdaad lastige, zit ook overal in. Wat gebruik jij in je brood als gist? Neem aan dat je dit ook zelf maakt?
@ Chrisje: Alvast heel erg bedankt!!!!! Ik stuur je wel even de lijst. Niet schrikken hoor want het is een behoorlijke met wel wat vreemde (voor andere mensen gezonde) dingen die ik niet mag hebben 
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 12:55
Croqeuc monsieur met sla an tomaat +een eitje
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 13:28
Tinkerbel wrote:
Ben nogal gek op piccalilly (schrijf je dat zo? ) erbij maar mag dat niet meer hebben. Iemand een suggestie? |
Ik heb vroeger wel eens zelf piccalilly gemaakt, is dat een optie?? Ik neem aan dat je de kurkuma niet maghebben. Laat je de er toch gewoon uit.
------------- odette
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 22 September 2009 om 14:21
Ben net uit eten geweest (nog ff van't goede weer geprofiteerd op een terrasje met vrienden), sla met geitenkaasjes.
Zal straks dus boterhammetje worden.
-------------
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 14:27
Datum bericht: 22 September 2009 om 14:35
Vanavond is het voor ons een verrassing........mijn schoonmoeder kookt altijd op dinsdag...........!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 14:54
Odette, spruitjes zijn minder bleh, als je een teen knoflook in het water erbij gooit. En 10 minuten gekookt en daarna geroerbakt met champignons en/of spekjes zijn ze ook best eetbaar. Zo had ik ook voor kool een truukje, roerbakken met spekjes, gehakte noten en stukjes appel. "Laat de kool dan maar weg" was het commentaar.
Vanavond boerenkoolstamppot met gehaktballetjes en spekjes. De boerenkool was ook nog eens afgeprijsd vanwege de datum én het was een klein zakje voor 2 personen.
Ton glipte wel drie Oosterse magnetronmaaltijden het karretje in, die vindt hij vééél lekkerder dan al dat verse gezonde.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 15:23
Magtelt wrote:
Odette, spruitjes zijn minder bleh, als je een teen knoflook in het water erbij gooit. En 10 minuten gekookt en daarna geroerbakt met champignons en/of spekjes zijn ze ook best eetbaar. Zo had ik ook voor kool een truukje, roerbakken met spekjes, gehakte noten en stukjes appel. "Laat de kool dan maar weg" was het commentaar. . |
Geroerbakte kool vind ik wel lekker. Spruitjes eten we eigenlijk nooit (wat ik niet lust eten we niet, zo ook nooit bietjes), maar zo met knoflook, champions spekjes klinkt het wel lekker, maar ik denk dat dan de kinderen ze niet zo lekker zullen vinden.
------------- odette
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 15:25
Ik heb het recept uit een kookboek van ah (12 maanden lekker eten) zal een kopietje aan je mailen.
------------- odette
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 16:37
Prideke wrote:
[QUOTE=Eugenie]mmmmmm.... zurekoolstamp met spekjes en een sausijsje....mmmmm mijn lievelingskostje samen met zurekool met shoarma is ook erg lekker... |
Ohhh ik had zo aan willen schuiven, zuurkool is ook mijn favo! Bij mijn vriend thuis eten ze zuurkool met banaan... Nou ik denk dat ik dan even het laat staan. Zuurkool moet immers zuur zijn haha.
Wat staat er vandaag op programma: friet van de frietboer met een frikandel en voor het gezonde doppers/wortels en appelmoes, hoe lekker makkelijk 
Groetjes Simone
------------------
als ik zuurkool eet dan ,met spekjes,rookworst en ananas (ipv) banaan.....
en verder is eten erg gemakkelijk voor mij, want ik mag/kan ALLES eten
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 22 September 2009 om 16:59
stamppot boerenkool met worst, spekjes en jus
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 22 September 2009 om 19:48
hier vandaag krieltjes een vega burger en rauwkorst sallade met mozarella en croutons
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 20:09
Geesje wat denk je van zuurkool met stoofpeertjes en een plak casselerrib?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 21:26
je kunt het geloven of niet maarrrrrrrrrr
het water komt in mijn mond
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 22:59
Dankzij het recept van Odette voor de picalilly heerlijke boerenkool gegeten!!!! Het is niet zo geel als uit pot (mag geen kurkuma/kerrie) en hij is veel gevulder maar heerlijk!!!! Ben zo blij dat ik langzamerhand steeds meer dingen ontdek die ik zelf kan maken en die lekker smaken en hele goede vervangers zijn 
Odette BIG dank je wel!!!!!
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 23:01
breigek wrote:
stamppot boerenkool met worst, spekjes en jus  |
Ow dat hebben wij vandaag ook gegeten zooooo lekker al was het iets te warm nog buiten.
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 23:02
Magtelt wrote:
Geesje wat denk je van zuurkool met stoofpeertjes en een plak casselerrib? |
Zuurkool en stoofpeertjes? Die combi ken ik niet maar oehhhh 2 favorieten van me.
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 03:20
Tinkerbel wrote:
Dankzij het recept van Odette voor de
picalilly heerlijke boerenkool gegeten!!!! Het is niet zo
geel als uit pot (mag geen kurkuma/kerrie) en hij is veel
gevulder maar heerlijk!!!! Ben zo blij dat ik langzamerhand
steeds meer dingen ontdek die ik zelf kan maken en die
lekker smaken en hele goede vervangers zijn 
Odette BIG dank je wel!!!!! |
Mag ik je vragen wat je niet mag Tinkerbel? Ik mag zelf ook
een hele hoop niet en was benieuwd.
Groetjes Thessa
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 11:24
Spagettie voor mijn sportman in huis hij moet deze avond basketten
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 12:17
Gisteren aten we aardappels, rode bieten (voor mijn ouders en broertje) en wat doperwten met spekjes van eergisteren (voor mij), ijsbergsla met komkommer, tomaatjes en dressing en hamlappen.
Vanavond weet ik nog niet.
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 12:58
Vanavond eten we capucijners met prei, schnitzel en pasta.
------------- odette
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 23 September 2009 om 12:59
Vanavond eet ik een heerlijke quiche ! Jammie en als toetje, boerenyoghurt met ananas en kokos. GRoetjes Mistig
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 13:29
Datum bericht: 23 September 2009 om 14:21
Pompoensoep met stukjes paprika en gehaktballetjes. Croutons erbij en stoofpeer toe.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 16:10
hier het receptje voor de pasta saus à la Sonja, maar ik vrees ook à la Chrisje (vind het niet meer terug, dus zal wel een mix van verschillende dingen zijn)
De saus maak ik met flink blik gepelde tomaten in blokjes, of vers. Kruiden naar smaak toevoegen: ik neem meestal een flinke hand italiaanse kruiden, verse look, en nog extra basilicum, rozemarijn en thijm. Doe er een paar gedroogde blaadjes laurier bij. De saus mag lekker een uurtje staan pruttelen op een laag vuurtje, neemt de zurige smaak van de tomaten weg. Ik zet de kookwekker om het kwartier, want ik vergeet te roeren... (is namelijk hema's hobby... ben verwend, hoor! )
Voor in de saus: 300gr rundsgehakt, uien, selder in stukjes, ui, een gele en een rode paprika (hier: zoete puntpaprika) en wat courgette. In een luie bui is het italiaanse wokgroentjes Er zit ook wortel in, maar dat vind ik er niet lekker bij...
De laurier er uit halen... Alles bij elkaar zwiepen en indien het pikant mag zijn nog ketchap en sambal toevoegen... Indien nodig nog beetje peper en zout. Soms geef ik er romeinse sla bij met olijfolie. oh ja, en pasta natuurlijk... 
Ik lust dit het liefst met peccorino-kaas, jammie..; vers op de markt op woensdag... Maar natuurlijk kan gewone ook... 
Ik moet maar geen kookboek gaan schrijven zo te zien, ben nogal een chaotische kok... 
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 23 September 2009 om 17:12
Halo Chrisje,
bedankt voor het recept, heb wat bijgeleerd, (saus laten pruttelen voor de zure smaak) en ook selder, die was bij mij ver te zoeken
bedankt, en ik ga het me laten smaken 
groetjes rita
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 21:20
Vandaag was het makkelijk... hamburger, gebakken bistro krieltjes en rode biet met ui uit een potje.
|
Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 23 September 2009 om 21:44
vandaag gezellig samen met mn moeder gekookt. gestoofde andijvie met gekookte aardappeltes en n heerlijk speklapje. Als toetjes was het vanille vla met wat aardbeien er doorheen. simpel maar lekker!!!
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 21:58
Rijst met kip die gemarineerd was met satekruiden, zoetzure saus erbij en smullen.
|
Datum bericht: 24 September 2009 om 10:47
Hier vanavond gestoofde venkel met sinaasappel en honing,
gebakken zoete aardappels en gegrilde vegastukjes
|
Bericht van: knipmutske
Datum bericht: 24 September 2009 om 13:32
preitaart uit de oven met gerookte spekjes ,Heerlijk!!
|
Datum bericht: 24 September 2009 om 14:19
chrisje wrote:
De saus mag lekker een uurtje staan pruttelen op een laag vuurtje, neemt de zurige smaak van de tomaten weg. |
Vind jij tomaten zuur smaken dan????? Ik vind het juist altijd lekker als alles nog een beetje bijterig is. Dus ik laat het juist niet lang doorkoken. Nu ben ik ook een beetje van de snelle, weinig geduld .
Wij zouden gisteren capucijners eten, maar dat werd brood, ik was een beetje vergeten dat zoon moet trainen. Dus vanavond eten wij capucijners, met een schnitzel, prei en pasta. Lekker een potje picalilly erbij gehaald.......
------------- odette
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 24 September 2009 om 15:22
Wij eten vanavond lekkere gebakken aardappeltjes met een kippenpoot en doperwtjes. En als toetje hopjesvla.
------------- Groetjes Teunie
|
Datum bericht: 24 September 2009 om 17:43
Gisteren aardappels, spinazie, gekookt ei en kippenpoten. Nu gebakken aardappels, ijsbersla met dressing en hamburger met champignons.
|
Datum bericht: 25 September 2009 om 20:21
Spruitjes met spekjes, een uienhamburger en gekookte aardappels met uitjesjus, toe een magnum mini.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 25 September 2009 om 21:47
Vandaag groene salade met tonijnsteak :-)
Morgen wordt het een traditioneel Mabon diner, dus veel
dingen met pompoen, appels en zalm :-)
|
Datum bericht: 26 September 2009 om 17:33
Ik ga zo lekker met mijn vader naar het Spaanse restaurant hier in het dorp. Het is onbeperkt spare-ribs avond daar!!
|
Datum bericht: 28 September 2009 om 17:43
Vanavond macaronie met een gehakt/groente prutje. Twee van de kids vinden zo een groentje prutje niet zo lekker dus ipv het groentje prutje krijgen ze brocolli.
Toe vla en yoghurt.
------------- odette
|
Datum bericht: 28 September 2009 om 19:06
hema had al warm gegeten en peter heeft late dienst, dus dat werd een makkelijke menu: groentensoep met croutons en met hema worstenbroodjes en appelflapjes gebakken. Die vindt "koken" super... 
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 28 September 2009 om 19:15
Gisteren verse spinazie, met aardappels en een boomstammetje, (gehaktrolletje met kaas en paneermeel er om heen) Vandaag rode kool met stukjes peer en kaneel (uit een potje van hak ) met aardappeltjes, appelmoes en een kippenpoot. Lekker gekruid met kerrie en paprikapoeder. Morgen is Manuel vier maanden. Hij zou dan 'vast' voedsel mogen voor de eerste keer. Spannend hoor. Maar weet niet of ik het gelijk morgen al doe. Misschien stel ik het stiekem nog een beetje uit...
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 28 September 2009 om 19:19
Verse sperziebonen, gekookte aardappeltjes en een slavink.....en natuurlijk appelmoes, hoe Hollands kan je het hebben, haha!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 28 September 2009 om 19:37
Lof met ham en kaas uit de oven, gekookte aardappelen en een karbonaadje.
Ijs toe.
wat rozengeur.
|
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 28 September 2009 om 20:04
Indisch stoofvlees met rijst en boontjes.
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 28 September 2009 om 20:34
stamppot zuurkool (het weer werkte mee) en ipv de vette (maar wel lekkere rookworst) gerookte kipfilet
Morgen stoofvlees puree en rode kool
------------- Groeten Jacqueline
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 01:32
Rode kool, aardappels en rundersaucijs :-)
Morgen weet ik nog niet..
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 09:31
Gisteren linzencurry met spinazie en paddenstoelen met
rijst en vandaag, romanesco met gebakken zoete aardappels
en pittige vegaballetjes :)
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 11:35
Wat kook jij toch veel aparte dingen, Maanhaasje, volgens mij kan jij goed koken!! Mag ik vragen waarom jij geen vlees eet?
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 12:28
Hoi Cealum
Ik eet wel vlees hoor, voornamelijk rund, maar eet maar 1
hooguit 2 keer per week vlees.
Doordat ik een bacteriele infectie heb in mijn bloed, mag
ik heel veel dingen niet. Daardoor ben in de afgelopen
jaren me gaan verdiepen in voeding en ben er achter
gekomen dat heel veel dingen heel erg slecht voor je zijn
en dat je er dik van wordt. Ik kampte ook nog eens met
overgewicht en eet nu dus eigenlijk alleen nog maar
gezonde dingen volgens een natuurdieet :-) En ben
sindsdien al 17 kilo afgevallen, en voel me een stuk
beter. En die aparte dingen zijn vaak ter vervanging van
vlees om zo alles binnen te krijgen. En de zoete
aardappels eet ipv gewone aardappels omdat deze veel meer
voedingsstoffen bevatten en veel minder zetmeel, waardoor
ze veel gezonder zijn en minder dikmaken :)
Ook eet ik geen suiker, gist, en zuivel.
Dus ik moet wel creatief zijn hihi
Groetjes Thessa
Mocht je meer willen weten kan je altijd hier eens kijken
www.antibakkerdieet.com
www.natuurdieet.com
En anders vraag maar raak ;)
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 12:44
Vandaag eet ik andijviestamppot met worst en kaantjes. Mjam!
Groetjes Simone
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 12:52
Wortelsoep met verse gember, chipolata met spinaziepatatjes, hier eten ze zo'n grote porties dat ze geen desserts meer lusten... ...
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 29 September 2009 om 13:06
Hier vandaag pepersteak met fritjes en sla. Geen dessert want dat zal ik op verlof al genoeg eten
-------------
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 29 September 2009 om 15:37
hier vandaag op menu:
konijn met appelmoes en gekookte aardappels
en voor mij kip, met hezelfde
en als dessert roomijs met ananas
groetjes rita
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 17:02
Hier wordt het aardappels, bloemkool met een kerriesaus en een schnitzel.
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 19:47
Wij aten ook bloemkool met gekookte aardappelen en soldaatjes een sausijs en jus.
Toe vla en yoghurt....
------------- odette
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 19:49
odette wrote:
Wij aten ook bloemkool met gekookte aardappelen en soldaatjes een sausijs en jus.
Toe vla en yoghurt....
|
wat zijn soldaatjes? mijn vader noemde altijd dorperwtjes vroeger soldaatjes, omdat ik die altijd uit de pastasaus vistte en op de rand van mijn bord legtte, maar dat zul jij er niet mee bedoelen
hier overigens stampot boerenkool gegeten met zilveruitjes en vega worst.
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 19:55
Ennas wrote:
Hier wordt het aardappels, bloemkool met een kerriesaus en een schnitzel. | Hier werd de bloemkool vervangen door wortels, omdat die eerder op moesten dan de bloemkool. Morgen gaan we bloemkool eten. We hadden vla met caramelsaus toe.
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 20:02
Nee in bedoel inderdaad geen doperwtjes.......Soldaatjes zijn stukjes gebakken brood, croutons zonder smaakje.
Eigenlijk doe ik dan ook nog altijd een gekookt ei in stukjes met wat peterselie over de bloemkool, maar had daar vandaag niet zo een trek in.
------------- odette
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 11:36
Gisteren 2 rijstvlaaien gemaakt 1 voor thuis en1 voor vandaag in de naai club .Vandaag spagetti met kleine hamburgertjes en spekjes
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 12:43
Vandaag stamppot zuurkool met rookworst (als ik een lekkere kan vinden )
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 12:44
Prideke wrote:
Vandaag eet ik andijviestamppot met worst en kaantjes. Mjam!
Groetjes Simone
|
Eh wat zijn kaantjes?
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 14:43
:-). Ik vroeg het mij af, omdat ik geen varkensvlees eet, alleen rund en kip. Vervelend dat je die bacteriele infectie hebt, moet je daar verder nog veel aan doen? Ik zal de sites eens gaan lezen, want je menu's klinken wel lekker!! Bedankt!
Maanhaasje wrote:
Hoi Cealum
Ik eet wel vlees hoor, voornamelijk rund, maar eet maar 1 hooguit 2 keer per week vlees. Doordat ik een bacteriele infectie heb in mijn bloed, mag ik heel veel dingen niet. Daardoor ben in de afgelopen jaren me gaan verdiepen in voeding en ben er achter gekomen dat heel veel dingen heel erg slecht voor je zijn en dat je er dik van wordt. Ik kampte ook nog eens met overgewicht en eet nu dus eigenlijk alleen nog maar gezonde dingen volgens een natuurdieet :-) En ben sindsdien al 17 kilo afgevallen, en voel me een stuk beter. En die aparte dingen zijn vaak ter vervanging van vlees om zo alles binnen te krijgen. En de zoete aardappels eet ipv gewone aardappels omdat deze veel meer voedingsstoffen bevatten en veel minder zetmeel, waardoor ze veel gezonder zijn en minder dikmaken :)
Ook eet ik geen suiker, gist, en zuivel.
Dus ik moet wel creatief zijn hihi
Groetjes Thessa
Mocht je meer willen weten kan je altijd hier eens kijken www.antibakkerdieet.com www.natuurdieet.com
En anders vraag maar raak ;) |
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 14:56
vanavond boerenkool met worst en aardappelpuree. Dochter lust geen boernkool dus die krijg sperziboontjes.
------------- odette
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 15:10
Hier vanavond spaghetti
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:24
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:44
Hier wordt het aardappelen, bloemkool met kerriesaus en gehaktbal.
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 19:24
Gebakken zoete aardappelen, gewokte spitskool met ui,
winterpeen en oesterzwammen en een biefstukje
------------- )0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
|
Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 10:55
surinaamse roti!!! zo'n wereldgerecht is dat, en het makkelijke is ook dat je het goed kan invriezen,anders zou k niet weten wat ik in mijn eentje met zo'n enorme pan zou moeten haha.......
en het toetje? eerst kijken of ik daar nog een plekje voor heb na het eten (meestal niet dus)
|
|