Ben heel stout geweest....
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=10954
Print Datum: 15 November 2025 om 06:23 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Ben heel stout geweest....
Bericht van: Tinkerbel
Onderwerp: Ben heel stout geweest....
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:38
Antwoorden:
Bericht van: odette
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:48
Ohh mooi die vesten van falkenberg zijn mooi......ben benieuwd naar het eindresultaat. Heb je die blauwe kleur of een andere.....
------------- odette
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:52
|
Wat een prachtig vest,ik ken de naam niet,maar oh,wat mooi.
Succes met continentaal breien! Ik doe niet anders meer.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:54
|
@ Odette: deze blauwe heb ik besteld. Heb wel zitten twijfelen hoor want die tomatenrode vind ik ook heel erg mooi.
Was jij niet op zoek naar van die hele kleine rondbrei sokkennaalden? (Ik kwam je "draadjes" tegen tijdens mijn zoektocht )
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:57
@ Corry: google maar eens op haar naam Ze maakt prachtige dingen. Alleen jammer dat ze ze alleen in kits verkoopt (geen losse patronen) en die zijn best prijzig 
------------- Groetjes
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 21 September 2009 om 14:57
|
het vest is schitterend tinkerbell,er is nog eens iemand van hoobydoos die hem ooit gebreid heeft.het is een heel mooi model.
groetjes puck
|
Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:26
Wat een prachtig vest,leuk model. Maar ik ken de naam ook niet. Groetjes Hetty.
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:27
mooi hoor, zal je vast goed staan , zo een slanke den
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:28
Ziet er prachtig uit zeg
------------- Groeten Jacqueline
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:33
|
Ik ben het vest ook aan het breien.Had het patroon gekregen en er zelf garen bij gekocht.
Moet nog een voorpand en de mouwen. Deze winter zal en moet het klaar.
Veel plezier met je prachtige mermaid vest hoor!!!
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:41
Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:42
|
Een heeel mooi vest, en mooie kleur.
ben benieuwd als die af is succes ermee 
------------- Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 15:59
Tinkerbel wrote:
@ Odette: deze blauwe heb ik besteld. Heb wel zitten twijfelen hoor want die tomatenrode vind ik ook heel erg mooi.
Was jij niet op zoek naar van die hele kleine rondbrei sokkennaalden? (Ik kwam je "draadjes" tegen tijdens mijn zoektocht )
|
Mooi die blauwe (maar ik vind de meeste andere kleurencombies ook mooi, er zijn er maar een paar die ik wat minder vind).
Ik zocht inderdaad zo een rondbreinaaldje, maar ik ben nu helemaal in de magic loop (met zo een lange rondbreinaald) vooral met de naalden van knitpicks (knitpro) gaat het super.
------------- odette
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:02
|
Halo Tinkerbel
wat een mooie vest, een prachtige kleur.
heb even gegoogled om te zien wat continental breien was, kende het niet, maar ga het nu uitproberen kun je sokken breien met een rondbreinaald ??????, want als ik met 4 of 5 naalden brei steek ik haast in mijn ogen als ik moet wisselen van naald
groetjes rita
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:02
@ Odette: Dat doe ik nu ook, maar mijn draad gaat zo draaien. Is dat normaal?
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:06
|
@ Rita: ja hoor gaat heel goed. Ik vond het voor mezelf niet zo'n succes die kleine naaldjes, maar ben dan ook wel een beetje onhandig wat dat betreft.
Er zijn verschillende methoden. Met de magic loop methode (zou je zelfs 2 sokken tegelijk mee kunnen maken) of 2 rondbreinaalden gebruiken of een kleine (9") rondbreinaald.
Onderstaande link heb ik veel aan gehad. Video's keer op keer afgespeeld en als je doorklikt op advanched techniques dan staat er ook de magic loop uitgelegd en de 2 circular needles methode.
http://www.knittinghelp.com/
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:07
|
Bedoel je de draad van je garen of van de rondbreinaald????
------------- odette
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:08
rittepetit wrote:
kun je sokken breien met een rondbreinaald ??????, want als ik met 4 of 5 naalden brei steek ik haast in mijn ogen als ik moet wisselen van naald
groetjes rita
|
Als je korte naaldjes neemt (van 20 of 15 cm) heb je daar niet zo een las tvan.
------------- odette
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:15
|
[QUOTE=odette]Bedoel je de draad van je garen of van de rondbreinaald???/QUOTE]
De draad van de rondbreinaald Zit er steeds mee in de knoei. Misschien moet ik hem even iets warm maken in water zodat hij wat soepeler wordt?
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:22
|
Dat de draad een beetje kronkeld heb ik ook, Na iedere halve toer (als je de steken doorschuift) leg ik de naald weer recht. Ik vind het (nog) niet storend.
Nu is het wel zo dat ik met de ene naald meer heb dan met de naald (dus het merk maakt echt wel uit).
------------- odette
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 16:28
Oke, dank je, ga het ook zo proberen. Ik heb 2 soorten: Boyle (zijn niet fijn, hebben dat knikje/flauwe bochtje, draad draait wel minder en ze zijn vanaf 2 mm) en Denise. Deze laatste vind ik de punten en overgang naar de draad lekker breien, maar de draad krult wat meer.
------------- Groetjes
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 21 September 2009 om 17:38
Dat is een prachtige vest
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 21 September 2009 om 17:40
|
Wat een geweldig vest. Ik heb even gegoogled, maar alle creaties hebben wel iets moois.
Het is inderdaad geen uitgave voor elke week, maar het resultaat is er dan meestal ook naar. Met alternatief garen is het resultaat vaak toch minder mooi.
Ik ben benieuwd.
Rosemarie
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2009 om 17:43
|
JIJ en niet handig?? Geloof ik helemaal niks van, je maakt zo'n leuke priegelige dingetjes.
Het vest is SUPERmooi, ben benieuwd naar het resultaat,
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 21 September 2009 om 18:19
Soooheee......ben IK effe blij dat ze absoluut niks in mijn maat heeft  Wat een geweldig mooie projecten staan er op die site ;wel heel inspirerend ook trouwens. Ben benieuwd hoe die wordt !!
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 18:53
|
Ik heb een naald van (ik geloof) addi en daar lukt het me totaal niet mee. De draad is stug en is enorm tegendraads. Laatst heb ikeen naald van knipick (knitpro) gekocht zo een houten met paarse tussensliert en daar gaat het fantastisch mee.
Zaterdag heb ik mijn sok met naald mee, dan moet je maar eens voelen......
------------- odette
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 19:04
|
Oh gaaf, ben heel benieuwd en waarschijnlijk heb je ook een heleboel trucjes voor me
ps. Zal de mijne ook even meenemen, kunnen we het verschil uitproberen 
------------- Groetjes
|
Bericht van: Ticia
Datum bericht: 21 September 2009 om 19:54
Tinkerbell wat ben je stout geweest , Maar ik vindt het er wel erg mooi uit zien hoor. Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat, dat laat je vast wel zien.
-------------
|
Datum bericht: 21 September 2009 om 19:56
Ik heb even op de site gekeken,wat een mooie dingen staan daar,moet zeggen dat het even kriebelde,die rode kleur is ook heeeeeel mooi.
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 21 September 2009 om 20:28
schitterende vest, ben razend benieuwd naar jou creatie, dus hou ons op de hoogte
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 21 September 2009 om 21:19
Wat een mooi vest, zeg!!! Geniet van het maken, en als het af is, vooral ook van het dragen!!!!
groetjes
Iris
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 22 September 2009 om 08:51
odette wrote:
Ik heb een naald van (ik geloof) addi en daar lukt het me totaal niet mee. De draad is stug en is enorm tegendraads. Laatst heb ikeen naald van knipick (knitpro) gekocht zo een houten met paarse tussensliert en daar gaat het fantastisch mee.
Zaterdag heb ik mijn sok met naald mee, dan moet je maar eens voelen......
|
mag ik ook op les zaterdag???? Ik zou me eentje aanschaffen, maar is misschien beter als ik even uitzoek en kijk wat voor mij de beste is? raad??
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 08:57
|
Ojee nu wordt ik helemaal nerveus....is goed hoor, kijk je gewoon mee en mag je ook even voelen .
------------- odette
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 22 September 2009 om 10:01
|
Halo Tinkerbel en odette,
bedankt voor de reactie
groetjes rita
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 11:41
odette wrote:
Ojee nu wordt ik helemaal nerveus....is goed hoor, kijk je gewoon mee en mag je ook even voelen .
|
proest!!!!!
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 12:51
Datum bericht: 22 September 2009 om 13:16
Ohh ik hoop het ben wel heel benieuwd , heb het alleen maar gezien van plaatjes nog nooit in het echie......
------------- odette
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 22 September 2009 om 17:19
|
Heb je de vest bij Ribbels gekocht?
Ik heb het wel in het echie gezien, dan in de tomaat rode kleuren.
Prachtig garen, geweldig .Ik brei het van numero uno/lana grossa. Diep donker paars,lila en roze.
Als je de vest krijgt ...heel veel plezier met breien.
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 18:28
|
jummie, klinkt lekker tink! (en die kleuren die jij noemt zijn ook mooi catherina!)
ben benieuwd!!!!! 
|
Bericht van: new.houses
Datum bericht: 22 September 2009 om 21:24
Erg mooie kit, veel plezier met het breien. Lees dat je ook een sokkenrondbreinaald hebt besteld. Mag ik vragen waar, want er was een adresje op internet, maar daar hebben ze deze kleine maat niet meer en verwachten ze voorlopig ook geen nieuwe aanvoer. Heb je in het buitenland besteld?
------------- groetjes Daisy
|
Datum bericht: 22 September 2009 om 22:52
Bericht van: new.houses
Datum bericht: 23 September 2009 om 10:30
Dank je wel Tinkerbell voor de link, vanavond even een creditcard lenen .
------------- groetjes Daisy
|
Bericht van: Mupke
Datum bericht: 23 September 2009 om 11:03
|
Su6es dames, ik ga eerst een google wat continental breien is......Ben benieuwd naar de eind resultaten !!!!!
groetjes Anita
------------- ~~ Gif a little of love and you get it back ~~
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 14:35
|
Tinkerbel,ik ben eigenlijk benieuwd naar dat garen,kan er niets over vinden.
Weet jij een naam,die kleuren zijn zo mooi.
|
Datum bericht: 23 September 2009 om 15:33
|
@ Daisy: Je kunt de naaldjes daar met paypal betalen en met paypal kun je ook gewoon met je bank- of girorekening betalen (dit weet niet iedereen ). Je moet je alleen eerst even aanmelden (is gratis) bij paypal.nl en dan opgeven dat het via bank of gironummer moet lopen!!!!!
@ Corry: Dat is nou het hele probleem met die kits. Ze verkopen de patronen en de wol jammer genoeg niet apart dus alleen als kit.......
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 09:28
Zaterdag kwam ik thuis van de gezellige dag bij Renate en daar stond de kit op de tafel. Waar ik al een beetje bang voor was is ook gebeurd. De kleur op internet is toch wel anders dan in het echt. Ook de foto die ze erbij hebben gedaan heeft een andere kleur (die is wel hetzelfde als op internet) Dat is dus de reden waarom ik eigenlijk niet zo happig ben op het bestellen van wol via internet. De kwaliteit is prima en heel fijn om te breien (ben al begonnen ) In het echt is de basiskleur meer petrol dan aqua en er zit een kleur groen bij die ik niet mooi vind en waardoor het vest een boswachtersgroene uitstraling zal gaan krijgen ipv een blauwe dus ik ga zo even naar de wolwinkel om te kijken welke wol en kleur ik ga nemen ipv die groene. Komt wel goed maar de kleurstelling wordt dus toch anders dan dat ik in mijn hoofd had
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 09:53
|
he! wat jammer nou,ik heb dat eigenlijk ook.kijk als het voor sokken is,is dat niet erg.maar voor zo,n duur jasje wel.de foto is inderdaad anders.vind die kleur erg mooi,zit ook veel blauw in.maak jij een foto van die wol.kunnen wij het ook zien.ben benieuwd waar je meethuis komt.je gaat zeker naar de beekbergsehallen,ik hoorde dat het daar een paradijs is.
groetjes puck
hoop dat je weer blij terugkomt.
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 10:37
ik heb een beetje dezelfde ervaring met wol bestellen via internet... Maar komt vast goed, tink! Heb net ook de korte sokkennaald besteld via de link, bedankt!
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 29 September 2009 om 11:30
|
he wat jammer nou.. ben heel benieuwd hoe de kleuren er dan in het echt uitzien en wat je als vervanging voor die groen kiest!! veel succes
|
Datum bericht: 29 September 2009 om 18:31
Tjee,wat jammer,soms kan het goed mis gaan met de kleur,ben benieuwd wat je erbij kiest.
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 08:19
|
Hier wat foto's die ik op Ravelry heb gevonden en die de echte kleur aangeven...

is toch wel heel anders dan op het plaatje wat ze meestuurden en wat op internet staat

Ik ging dus juist voor de aqua kleur en niet voor petrol. Twijfel nu heel erg wat te doen.... terugsturen of wel breien terwijl het mijn kleur eigenlijk niet is 
Zou graag jullie advies willen want het is toch een groot project om te maken 
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 08:37
als het echt niet je kleur is, zou ik het terugsturen, tink... Ik zou even bedenken of je het vaak zou dragen, en daar doe je het toch voor tenslotte... Maar ik zie natuurlijk alleen de foto en niet de echte, hé...
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 08:49
|
ik zou ook heel erg twijfelen,maar als je het niet mooi vindt draag je het ook niet met plezier .En krijg je er een hekel aan.
groetjes puck
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 09:00
|
Inderdaad veel meer groen dan op hun voorbeeld. Ik zou hem ook terug sturen, het is toch best wel veel geld en heel zonde van al het werk als je hem misschien niet gaat dragen. Kies je de kleur die je ander keus was.
Ik vind persoonlijk dat groen wel mooi, maar ik ben een echt groen mens.
------------- odette
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 10:34
|
Als je hem terug mag sturen,zou ik dat doen,anders blijf je toch zitten met een vest wat je niet echt mooi vindt,en wat denk je van iets breien,terwijl de kleur je tegen staat?
Het is best een groot project,helemaal omdat hij in ribbels is,dat duurt zo lekker lang.
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 10:45
Ik neem aan dat je hem sowieso wel terug mag sturen, want je krijgt een heel andere kleur dan op de foto, dus is het logisch dat je dat niet wilt. Vind dat ook een beetje gek van hun. Was er geen andere kleur die je leuk vond, dat je m kan omwisselen? (Als die dan wel de echte kleur is, ;p).. Zonde zeg, ze kunnen bij zulke dure projecten toch op zn minst een goede foto plaatsen!
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 30 September 2009 om 11:13
|
Hoewel inderdaad anders van kleur vind ik hem evengoed prachtig. Maar ook ik heb wel iets met die kleuren.
Ruilen zal wel moeilijk gaan, want je bent al begonnen, toch? Misschien een telefoontje eraan wagen, probleem voorleggen en kijken wat de reactie is.
Ben benieuwd.
Rosemarie
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 11:22
|
Ach ik denk dat ze alleen even een naald heeft geprobeerd. Ik heb eigenlijk nog nooit gemeten of alle bollen echt het aantal meters zijn wat er op zit dus.. Verder lijkt het mij dat zij degene zijn die de fout hebben gemaakt dus zullen zij er toch wat aan moeten doen?
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 30 September 2009 om 19:23
Ik zou het terug sturen, het is niet wat je er van verwachtte. Dan gaat het je toch tegen staan.
Succes ermee, ben heel beniewd wat je gaat doen!
Groeten Creaans
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 00:47
|
Mooi vest maar ik zou het terugsturen als je de kleur niet mooi vind. Je gaat voor een andere kleur(die van het plaatje) en die heb je niet gekregen. Als je voor blauw kiest wil je geen groen, ik niet tenminste.
Hoop dat je het terug kunt sturen.
Het breien van sokken op een rondbreinaald(of2)wil ik ook nog ens proberen. En continentaal breien is heerlijk, veel minder belastend voor je schouder.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 14:49
En wat heb je besloten??
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 17:52
Ben inderdaad ook wel benieuwd. Kan je het nog terugsturen? Tis zo zonde om een vest te hebben wat niet je favoriet is. Anders kan je het misschien verkopen via marktplaats. Maar ja, dan krijg je er wel veel minder voor als je betaald hebt waarschijnlijk.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 22:31
|
Hoi hoi, hier even een snel berichtje van mij (sorry, ben een beetje druk, ben bekaf en ga zo naar mijn bedje).... Allereerst heel erg bedankt voor jullie adviezen!!! Heb vanavond mijn moeder gesproken en die komt zaterdag voor de verjaardag van onze jongste zoon. Waarschijnlijk neemt zij het pakket van me over en als zij de kleuren ook niet mooi vindt, neem ik contact op met de dame waarvan ik het heb gekocht.
Wordt vervolgt 
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 01:10
Nou ben benieuwd houd ons op de hoogte.. Enne als je moeder hem wel gaat breien, wil ze dan wel een foto laten zien als ie af is, ben zo benieuwd, vooral hoe hij staat. Veel liefs en alvast gefeliciteerd met je zoontje!
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 10:40
|
Zo, de verjaardag is achter de rug en mijn moeder vond de kleuren heel erg mooi en ze heeft dan ook de kit overgenomen..... pffffff gelukkig maar Ben ook heel benieuwd hoe hij wordt.
Er gaat wel een mailtje over naar de mevrouw waar ik hem gekocht heb. Vind het niet kunnen dat verschil in kleur en als je leest hoe het patroon geschreven is, dan begin ik helemaal te trillen. Zo'n dure kit en het patroon is als het ware maar half beschreven. Op een gegeven moment zeggen ze "en dan het volgende deel omgekeerd breien" Ja zo kan ik ook patronen schrijven, maar duidelijker wordt het er niet op 
Gelukkig is het dilemma nu opgelost 
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 11:48
|
Gelukkig maar dat je moeder hem overneemt, en inderdaad, gewoon even een mailtje sturen.. Want het is natuurlijk helemaal niet leuk, zit je er zolang over na te denken valt het best tegen..
Ik had een boekje gekocht (gelukkig best goedkoop) maar verheugde me er zo op, omdat ik dan dieren kon haken. Stond er gewoon: Haak een cirkel met een diameter van (..) cm, haak twee driehoeken, etc.. Ik dacht, ja zo kan een ieder boeken uitgeven... 
|
|