foto’s (spin) Blz, 2 paddestoelen
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=11063
Print Datum: 15 November 2025 om 02:40 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: foto’s (spin) Blz, 2 paddestoelen
Bericht van: Ennas
Onderwerp: foto’s (spin) Blz, 2 paddestoelen
Datum bericht: 30 September 2009 om 15:38
|
Op de hobbydoosdag heb ik van Daan wat tips gehad wat betreft handmatig de camera gebruiken ipv automatisch. Vandaag was het miezerig maar eindelijk werd het droog, dus hup.. met de camera de tuin in.
Niet alle foto's zijn perfect maar ik heb goed de knopjes kunnen uitproberen. Hier wat plaatjes, sommige dubbel alleen de instelling is dan net anders.
 Vallende druppel van de paastak (niet helemaal scherp, komt door het uitsnijden)
 Regendruppels aan een (kapot) spinnenweb
 Spin (origineel) Helaas in het tegenlicht genomen
 Spin (bewerkt op de computer)
 Spin (bewerkt uitgesneden)
 Spin (zelfde spin, andere instellingen)
 Spin (bewerkt op de computer)
 Spin (bewerkt, uitgesneden)
 Regendruppels op een tak van de frambozenstruik
 Regendruppels uitgesneden
 Paddestoeltje in de bak van de paastak (kon hem helaas niet van de andere kant fotograferen en mag geen plantjes (onkruid) plukken)
 Regendruppels aan een blaadje (weet de naam even niet van de plant)
 Regendruppels aan een blaadje van dezelfde plant
 Bloem
 Blaadjes van de stokroos
 Zelfde blaadjes van de stokroos, andere instellingen
 Roos
 Zelfde roos, andere instellingen
|
Antwoorden:
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:03
Ze zien er erg mooi uit.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:23
|
heel mooi gedaan hoor. alleen die spin had van mij niet gehoeven hoor
-------------
|
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:27
Bericht van: odette
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:27
|
Ik had bij die spin ook iets van brrr....
Maar die druppels en die roos heel mooi!!!
------------- odette
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 30 September 2009 om 16:46
Je hebt goed naar Daan geluistert en de foto's zijn heel mooi
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 30 September 2009 om 19:04
Oh, wat leuk om van Daan iets te leren en het dan uit te proberen. Goed gelukt hoor!
Groeten Creaans
|
Bericht van: Daan
Datum bericht: 30 September 2009 om 20:15
|
He Sanne,
Kijk, dat zijn ze! Vooral die spin en die druppeljes zijn al heel erg geslaagd! Alleen bij witte objecten, zoals die bloem, moet je iets meer onderbelichten. Bij zwarte objecten juist weer wat meer overbelichten.
Blijf proberen en gebruik het boekje 
Groetjes,
Daan
------------- Kom! We gaan foto's maken! :-) Nu ook te zien op: www.daanhendriksfotografie.nl
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 30 September 2009 om 20:52
knap gedaan Sanne 
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: stridje
Datum bericht: 30 September 2009 om 22:32
wat een aparte foto,smet die regendruppels en die spinmag er ook wezen.leuk hoor sanne . groetjes stridje
|
Bericht van: puren
Datum bericht: 30 September 2009 om 22:42
|
supermooie foto's! wou dat ik het kon(heb er ook geen goede camera voor hoor)!
groetjes Ria
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 00:40
|
Prachtig, vooral die van de druppels op het web, het lijken wel pareltjes geregen aan een draad.
Met de spinnen was ik wat minder blij zo in close-up. Zo vlak voor het slapengaan nog wel Ben doodsbang voor die griezels met hun gemene oogjes
Handig die tips Sanne, kun je hele mooe foto's mee maken, dat is duidelijk!
------------- All you need is love.
|
Bericht van: marlene
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 14:10
|
super mooie foto's (alleen die spin, brrr)
wat voor een camera heb jij?
De mijne is kapot en we zoeken dus een nieuwe, weten nog niet welk merk, dus alle tips zijn welkom
|
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 14:32
|
Dank jullie wel.
Marlene: Ik heb een Sony Alpha 300, een spiegelreflex camera. Canon is ook erg goed.
|
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 14:36
Daan wrote:
He Sanne,
Kijk, dat zijn ze! Vooral die spin en die druppeljes zijn al heel erg geslaagd! Alleen bij witte objecten, zoals die bloem, moet je iets meer onderbelichten. Bij zwarte objecten juist weer wat meer overbelichten.
Blijf proberen en gebruik het boekje 
Groetjes,
Daan |
Dank je wel voor je feedback. Het boekje heb ik inmiddels weer op mijn bureau liggen en ben hem goed aan het doorlezen.
De foto's van de spin zijn helaas niet heel erg gelukt vind ik zelf. Foto's 1 en 4 van de spinnen heb ik gemaakt; de 1 te licht, de ander te donker. Foto's 2, 3, 5 en 6 zijn bewerkte foto's van 1 en 4 die ik op de computer met de hand lichter en donkerder heb gemaakt zodat er toch nog wat te zien is.
Ik ga zeker nog meer en vaker oefenen.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 Oktober 2009 om 17:58
|
Mooi hoor. Leuk ook om ze dan weer zo te bewerken en uit te snijden. En de spin vind ik zelf prachtig. Nee hij hoeft van mij ook niet op mijn hand te lopen. Maar in deze tijd van het jaar zeem ik mijn ramen zo min mogelijk. Ik vind het zo zonde van al die mooie spinnenwebben met spinnen erin. Zo af en toe voeren we ze zelfs. En vlieg neerslaan en dan snel in het web gooien. Spinnen zijn er dol op. Laatst had ik de was buitenhangen en was er een spin met prooi op mijn broek gekropen. Ik heb fijn die broek de hele nacht buiten laten hangen. Was veel te bang dat de spin zijn prooi zou verliezen als ik hem er af zou slaan.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 08:49
Hey camera girl Sanne , wat mooi al, de tips van Daan zijn super en hij geeft je hier al aan wat je bij bepaalde foto's moet doen. Nu dus weer verder met het boekje, ik heb er nog geen tijd voor gehad, neus in de boeken en nog meer dingen, komt wel. Zo is fotograferen toch veel leuker!!!!!!!!
------------- GROETJES
|
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 13:43
|
Tul!p wrote:
Hey camera girl Sanne , wat mooi al, de tips van Daan zijn super en hij geeft je hier al aan wat je bij bepaalde foto's moet doen. Nu dus weer verder met het boekje, ik heb er nog geen tijd voor gehad, neus in de boeken en nog meer dingen, komt wel. Zo is fotograferen toch veel leuker!!!!!!!! |
De camera loopt niet weg, zodra de tijd er is zal je vast en zeker oefenen met de tips.
Ik heb er nu ook even geen tijd voor, maar probeer deze week toch echt nog wel te oefenen zodat ik 10 oktober mooie foto's kan maken in de dierentuin.
Dat is het leuke van een `echte' fotograaf op het forum. Je krijgt gelijk feedback en tips.
Zo wordt fotograferen zeker nog leuke dan het al is.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 13:51
|
schitterende foto,s maar geen spinnen meer hoor!!!!!!!
wat is de natuur toch mooi he!! en zeker zo uitvergroot.
groetjes puck
|
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 13:52
excuses dames voor het laten schrikken. Zal geen spinnen meer laten zien hier
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 02 Oktober 2009 om 20:30
mooi zeg
------------- Groeten Jacqueline
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 20:00
|
En weer een nieuwe foto's gemaakt, dit keer van de (volle?) maan, deze vond ik de meest geslaagde:
 Origineel = veraf
 Dezelfde maan, nu bijgesneden
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 20:27
mooi Sanne
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 21:23
|
Vind die maan heel mooi, maar vind hem juist heel leuk van veraf. Zou het misschien nog mooier vinden als je hem wel bijsnijdt, maar dan iets spannender, dus dat de maan minder in het midden staat.. Maar vind het super knap dat je zo'n leuke foto hebt gemaakt van de maan!!!!!!!!!!
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 21:45
Zat er nou trouwens nog eens over na te denken omdat er bij staat origineel, stond ie direct al helemaal zo mooi in het midden! Dan heb je dat eigenlijk wel heel goed gedaan..
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 22:26
QUOTE=caelum]Vind die maan heel mooi, maar vind hem juist heel leuk van veraf. Zou het misschien nog mooier vinden als je hem wel bijsnijdt, maar dan iets spannender, dus dat de maan minder in het midden staat.. Maar vind het super knap dat je zo'n leuke foto hebt gemaakt van de maan!!!!!!!!!![/QUOTE]
Jij bedoelt zoiets?

Kan ook.
Ik zie nu alleen dat de 2e foto, de uitgesneden maan, een bewerkte is van een andere foto Deze is te geel voor het origineel. Heel vreemd, maar ach.
En ikzelf vind deze foto's niet zo scherp als ik zou willen, maar we blijven oefenen.
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 22:28
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 22:38
Ja ik snap hem, die derde is minder geel. Hoe kan dat
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 22:45
|
caelum wrote:
Ja ik snap hem, die derde is minder geel. Hoe kan dat  |
Juist, die 3e is minder geel terwijl ik hem van de 1e foto heb bewerkt. Denk dan toch een verschillende foto genomen ervoor, ofzo.
Ach maakt ook verder niet uit, het ging in het geval van de 3e foto om hem niet in het midden te zetten.
|
Datum bericht: 04 Oktober 2009 om 22:47
Ja, vind hem van ver weg ook wel mooi, hm moeilijk. En qua kleur ook wel moeilijk he, wat dan leuker is?? Die gelere is wel echt zo'n sinterklaasmaan
|
Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 09:16
Weet niet of je met photoshop werkt? Daarin kunnen de kleuren weleens verschillen, ookal is het dezelfde foto. Dit heeft te maken met Monitor-RGB kleuren en de Windows RGB kleuren. Hoe het inelkaar zit weet ik niet prechies hoor, maar ik weet wel dat er daardoor verschillen kunnen optreden. Mooie foto's hoor! x
|
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 10:15
Ik werk met Paint Shop Pro en heb er nooit eerder last van gehad. Ik denk dat ik gewoon per ongeluk een andere maanfoto gepakt heb, ik heb 2x foto's gemaakt gisteravond en andere instellingen. Daar zal het wel aan liggen.
|
Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 11:42
Mooie foto's van de maan. Het was inderdaad volle maan 3 en
4 oktober (officieel 4 oktober), wij hadden hier een
maanviering hihi.
Maar super mooi hoor, je ziet echt alle details van de
maan. Wist je overigens dat zij gisteren extra
zilverkleurig scheen? Het was de oogstmaan en het extra
heldere licht is de reden dat deze maan zo heet. De boeren
konden door het fellere licht langer door oogsten :)
Vandaar dus de naam oogstmaan.
------------- )0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
|
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 14:37
Hey Cameragirl Sanne, gaat goed, de maan is al super mooi geworden, nog even door met het boekje en dan krijg je ook de maan zoals Daan die had 
------------- GROETJES
|
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 17:29
Wel mooi foto's van de maan
|
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 18:03
Wat een mooie foto's van de maan!
Groeten Creaans
|
Datum bericht: 05 Oktober 2009 om 23:58
|
Tul!p wrote:
Hey Cameragirl Sanne, gaat goed, de maan is al super mooi geworden, nog even door met het boekje en dan krijg je ook de maan zoals Daan die had  |
Idd, nog even door. Ben vanmorgen naar mijn oma gefietst. Een fietstocht van 13 km/3kwartier. Duurde nu 2 uur inclusief bezoek begraafplaats en foto's maken van voornamelijk (alleen) paddestoelen. Naar mijn idee goed gelukt. Zal er gauw een aantal laten zien.
De foto's van de maan zijn nog niet heel naar smaak, heb er al eens eerder een veel betere gemaakt.
Heb vanavond met de vriend van mijn oom ook over fotograferen gehad en heb nog meer tips gekregen.
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 09:19
|
heb je nog wel tijd over om te handwerken? zo druk met fotograferen en alle mooie foto's met ons te delen fantastisch 
|
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 10:39
breigek wrote:
heb je nog wel tijd over om te handwerken? zo druk met fotograferen en alle mooie foto's met ons te delen fantastisch 
|
Ja hoor, als ik bij oma ben, breien we altijd samen. Als ik thuis even niets te doen heb of onder tv kijken, brei ik ook.
|
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 13:26
|
Gisteren op de fiets naar oma geweest, onderweg veel gestopt om paddestoelen te fotograferen:
Mijn favoriet:
 Er zat meer zand op, meer kreeg ik er niet af, maar ik vind hem wel mooi geworden
 via ander punt genomen

de grassprieten achter de paddestoel zijn scherp, de paddestoel zelf niet. Geeft wel een aparte foto/sfeer

linker paddestoel scherp
 rechter paddestoel scherp

Sommige foto's zijn wat rommelig, maar over het algemeen ben ik wel tevreden
|
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 13:44
Oh, die zijn ook mooi en wat een apparte paddenstoelen nog niet eerder gezien!
Groeten Creaans
|
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 14:09
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 14:21
|
Boekje af ben ik voorlopig ook nog niet hoor. Ik doe stapje voor stapje. Enne... dat boekje lag gisteren thuis terwijl ik op de fiets zat 
schiet dan ook niet veel op.
Wanneer jij meer tijd heb, komen er van jouw kant ook prachtige foto's.
|
Bericht van: Daan
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 17:30
|
He Sanne!,
Je bent lekker op dreef wat fotografie betreft! Vooral die vliegenzwammen komen heel goed over. Ook de eerste foto is heel goed scherp! En de maan wilde ik ook nog even wat op zeggen: vind het knap dat het je gelukt is om de details van de maan er nu op te krijgen! Wat een hobbydoosweekend wel niet kan brengen!
Groetjes!
------------- Kom! We gaan foto's maken! :-) Nu ook te zien op: www.daanhendriksfotografie.nl
|
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 17:34
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 19:44
Bericht van: naatje
Datum bericht: 06 Oktober 2009 om 22:11
ZOOOOOOOOO SANNE JE GAAT LEKKER.
MOOIE FOTO'S HOOR.
LEUK DAT JE MEE MAG NAAR ARTIS ALS PROFESIONELE FOTOGRAVE.BEN BENIEUWD NAAR DIE FOTO'S.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Datum bericht: 07 Oktober 2009 om 09:35
Ohhhhhh das leuk Sanne, hopelijk zit het weer mee en de foto's zullen wel lukken, gaat nu al zo goed, ik wens je alvast veel plezier zaterdag.
------------- GROETJES
|
Datum bericht: 07 Oktober 2009 om 10:29
Die zijn mooi die kan je direckt van het scherm plukken
|
|