Print Pagina | Close Window

Sloffen gemaakt en Barbiekleding!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1127
Print Datum: 24 April 2025 om 00:08
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Sloffen gemaakt en Barbiekleding!
Bericht van: Meia
Onderwerp: Sloffen gemaakt en Barbiekleding!
Datum bericht: 20 Februari 2007 om 11:57

Ik had nog precies genoeg garen voor sloffen voor mijn man, was nog van een Ierse trui die ik ooit voor hem had gemaakt.

Hier het resultaat, en weet je wat? Hij heeft ze steeds aan

-------------
     All you need is love.

Antwoorden:
Bericht van: tdv
Datum bericht: 20 Februari 2007 om 14:24
ook erg mooi geworden meia

-------------
groetjes tine

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 20 Februari 2007 om 16:55
toppie

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 21 Februari 2007 om 01:10

Dank je wel Tine en Corrie, vanavond zei mijn lief, ik heb nog nooit van mijn leven zulke heerlijke sloffen gehad.
Kijk daar doen we het voor hè

-------------
     All you need is love.

Bericht van: corine
Datum bericht: 21 Februari 2007 om 08:15
heel leuk, ik moet mij er toch ook maar eens aan wagen

-------------

Bericht van: catharina
Datum bericht: 21 Februari 2007 om 17:01
Ja,geweldig vooral de reactie van je man.Daar wil je nog wel een paar voor breien toch

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: Botticelligrrrl
Datum bericht: 23 Februari 2007 om 12:01
Die zien er ook weer lekker zacht en warm uit! Leuk ook dat je idd een enthousiaste man hebt!

Bericht van: Syl***
Datum bericht: 23 Februari 2007 om 12:16
Lekker warm, leuke kleur!!!

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: amandel
Datum bericht: 23 Februari 2007 om 13:57
Toppie hoor, die zien er lekker uit, groetjes irene.

Bericht van: Soesje
Datum bericht: 23 Februari 2007 om 22:18
Uiteraard reageert ie zo positief, ze zijn hartstikke leuk!

Datum bericht: 27 Februari 2007 om 20:56

Dat garen had ik nog over van een trui die ik ooit voor manlief had gemaakt, dat was een ierse trui met kabels en een mooie pas aan de schouders. Dat liep door vanaf de mouwen zeg maar.

Mijn moeder was destijds helemaal verbaasd dat ik me aan zo'n trui ging wagen, Ze kende tot dan toe mijn breiwerk wel Maar ze was helemaal verrast van het resultaat. Ze vond de trui prachtig. Helaas heb ik hem ooit een keer wat te warm gewassen.  Niet dat ie heel erg is gekrompen maar wel genoeg dat ie toen strak zat. Ik zal hem eens opzoeken, ik heb em nog altijd. Mischien past ie nu nu wel, hij is namelijk niet zo breed meer als toen 

De sloffen lijken donkerder dan het garen in werkelijkheid is. Het is ietwat gemeleerd namelijk en dat zie je hier niet zo goed.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 27 Februari 2007 om 21:27

Barbiejurkje en ondertussen ook een stola erbij gemaakt. Kleindochter wilde dat ik de pony's ook op de foto zetten en zelf wilde ze natuurlijk ook. Ik zei tegen haar als je donderdag komt neem je dan even een echte barbie voor me mee? Ik kan niet tegen dit soort poppen met die enge ogen hahaha Leuk werk vooral van dat leuke garen waar ik de flesjeshouders van heb gemaakt. Zal ik ook nog even op de foto zetten.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 27 Februari 2007 om 21:33
En hier mijn drinkflesjeshouder

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 27 Februari 2007 om 22:46
Vroeger haakten we van die net(flessenhouder)om kaatsenballen in te doen.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 28 Februari 2007 om 01:12
Originally posted by catharina catharina wrote:

Vroeger haakten we van die net(flessenhouder)om kaatsenballen in te doen.
Grappig, deze stond hier ergens op het forum vorig jaar en toen heb ik voor de kleinkinderen eentje gemaakt. (volgens mij gebruiken ze die dingen helemaal niet, komt wel als oma er ook eentje gebruikt ) Handig op de fiets, hoef je niet steeds van je fiets af om je flesje uit de fietstas te pakken. Ik neem hem straks mee als ik naar Terschelling ga, ik ga nooit zonder water weg, zelfs in deze tijd van het jaar niet. Lekker gemakkelijk!

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 03 Maart 2007 om 11:21

Zo hier 2 creaties, het gele pakje is van een beetje te dikke wol. Het maakt Barbie een beetje dikker  Verder heb ik een korte broek gemaakt nog een rokje en een onderbroek. Daarbij moet nog een hemd, een truitje en nog een truitje. ALs dat laar is zet ik dat ook wel weer neer hier!

-------------
     All you need is love.

Bericht van: corine
Datum bericht: 03 Maart 2007 om 12:42
Wat heb je weer veel mooie dingen gemaakt.

-------------

Bericht van: tdv
Datum bericht: 03 Maart 2007 om 12:59
wat mooi meia

-------------
groetjes tine

Datum bericht: 03 Maart 2007 om 14:25

Mooi Meia.,en Barbie kan het hebben he?

En je hebt gelijk,ik loop altijd met zo'n flesje te zeulen.Moet binnenkort ook maar eens een houder gaan haken.Helemaal als we met vakantie zijn.Goed idee van jou!!!!!!!!!!!!!!!

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 04 Maart 2007 om 18:34

Ik vroeg aan mijn dochter: "je vond dat gele setje zeker niet leuk?"

Dat zag ik wel aan haar gezicht en ze reageerde er ook niet op en op het jurkje wel. Bleek idd dat ze dat niet zo leuk vond. Tja je moet toch eerst wat uitproberen hè, en je kunt idd beter iets dunner garen gebruiken. Nou ik heb nog wel het één en ander iggen, komt helemaal goed

-------------
     All you need is love.

Bericht van: amandel
Datum bericht: 04 Maart 2007 om 18:45

Wat leuk allemaal, ijverig ben je geweest, toppie gedaan,

groetjes irene.

Bericht van: Syl***
Datum bericht: 04 Maart 2007 om 20:15
Ziet er leuk uit, hard gewerkt!!!!

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 04 Maart 2007 om 20:56
schatjes zeg

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 05 Maart 2007 om 12:58

Ja,en je kleindochter is alles he? dus maar zo,n jurkje maken in dunnere garen.

Heerlijk dat kinderen zo eerlijk zijn he? Moesten wij grote mensen ook meer zijn.

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 Maart 2007 om 13:10

Hallo Meia,

mooie dingen heb je gemaakt hoor, toppie. Waar heb je trouwens dat prachtige garen vandaan??

groet,

Joke (josl)

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 06 Maart 2007 om 16:37

Hoi Joke, ik denk dat je dat garen van het jurkje en de stola bedoelt? Dat heb ik hier in het winkelcentrum gekocht bij een winkel met vloerbedekking en zo. Die hebben de laatste jaren hun winkel uitgebreid met meubels en accessoires en dus ook wat kleinvakspullen en een beetje garen. Is er in verschillende kleuren. Heb helaas het label niet meer. Je kunt er redelijk wat van breien of haken. Het heeft veel meters op een bolletje. Ik ga er nog even naar op zoek in de stad. Het kost als ik me niet vergis 1,79 per bol. Kan ook net zo goed 2,79 zijn trouwens. Zodra ik het tegenkom zeg ik het wel even ok? 

Gisteren bij action garen gekocht. Bollen van 100 gram(300meter) voor 95 cent en nog wat hariger garen, mooi voor de barbie jas Toen ik eindelijk door de lange rij van de kassa was zag ik een mevrouw met hetzelfde garen maar dan in blauw, had ik niet gezien jammer genoeg en ik had geen zin om nog een keer in de rij te gaan staan.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 07 Maart 2007 om 12:29

Hallo Meia,

Een winkel met de naam Action ken ik (helaas) niet. Zal eens op internet kijken of er hier een in de buurt zit.

Als je wilt kijken wat voor merk garen je had (hebt) zou ik dat wel erg leuk vinden. Hier in het dorp (Berkel en Rodenrijs) zit gelukkig nog één leuke wol winkel, maar het garen is wel errrrug duur; ik ben altijd op zoek naar mooie kleurtjes en materialen en vind garen dat ik kleur doorloopt fantastisch.

Ik hoor graag van je,

groet, Joke (josl)

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 06 April 2007 om 00:40
Originally posted by Josl Josl wrote:

Hallo Meia,

Een winkel met de naam Action ken ik (helaas) niet. Zal eens op internet kijken of er hier een in de buurt zit.

Als je wilt kijken wat voor merk garen je had (hebt) zou ik dat wel erg leuk vinden. Hier in het dorp (Berkel en Rodenrijs) zit gelukkig nog één leuke wol winkel, maar het garen is wel errrrug duur; ik ben altijd op zoek naar mooie kleurtjes en materialen en vind garen dat ik kleur doorloopt fantastisch.

Ik hoor graag van je,

groet, Joke (josl)

Ja dat is juist het probleem, ik heb de band niet meer die om het garen zat en de winkel is er momenteel niet omdat vorig jaar het winkelcentrum in de fik is gegaan voor de helft. Ik heb het ergens anders ook nog niet gezien. Ik zal eens bij mijn spullen kijken of de band er misschien toch nog is, dan hoor je het wel ok? Het is heel fijn garen en heeft heel veel meters op 50 gram.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 06 April 2007 om 00:44

Winkels in jouw buurt!

Action Rotterdam Afstand 6,3 km
Lombardkade  1-7 3031AG Rotterdam NL
T: 010-2143291
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur
Zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur
Koopavond vrijdag tot 21:00 uur
Bereken route
Toon op kaart

Action Schiedam Afstand 8,8 km
Mgr.Nolenslaan  688 3119ET Schiedam NL
T: 010-2460446
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur
Zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur
Koopavond donderdag tot 21:00 uur
Bereken route
Toon op kaart

Action Vlaardingen Afstand 11,9 km
Parallelweg  6 3131DG Vlaardingen NL
T: 010-2480600
Openingstijden:
Maandag t/m zaterdag van 9:00 tot 18:00 uur
Koopavond vrijdag tot 21:00 uur

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 29 Oktober 2007 om 17:44

De sloffen zijn helemaal versleten  Als ik nieuwe ga maken dan zet ik er wel een zooltje onder. Ze zijn eigenlijk versleten door de vloerbedekking die ik in de gang heb liggen. Verder ligt overal in huis een gladde vloer. 

Ze zijn zo klaar dus nieuwe maken is geen probleem. Helaas heb ik niet meer van dit garen.

Ik was eigenlijk op zoek naar een bericht van mezelf over de drakensjaal maar ik ben em nog niet tegengekomen.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Tony
Datum bericht: 30 Oktober 2007 om 10:31

Hele leuke Barbie kleertjes, ja, ook dat klein grut heeft zo hun eigen smaak, heel goed dat ze het ook durft te zeggen, een teken dat je een goede band hebt met haar.

Iedereen gaat nu natuurlijk sloffen breien voor de schatjes, ha ha    

Groetjes Tony

-------------
Antonia

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 30 Oktober 2007 om 11:05
Ze zijn vermoedleijk vooral ook versleten doordat je echte wol hebt gebruikt. Een mengeling met acryl is even warm en ietsje steviger. Ik had ze voor mezelf gemaakt, maar iets te lang uitgevallen, en nu heeft mijn man ze steeds aan !

Maar met een lapje leer en en prikpen kun je er vrij eenvoudig een zooltje onder zetten.

-------------
A clean house is a sign of a wasted life

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 30 Oktober 2007 om 21:59
Jos ik heb ook garen bij de Action meegenomen het heet sportimo Meia je hebt erg leuke dingen gemaakt

-------------
groetjes Thea

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net