Print Pagina | Close Window

wat een vieze grote spin die ik niet ken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=11432
Print Datum: 02 Augustus 2025 om 16:03
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: wat een vieze grote spin die ik niet ken
Bericht van: dollydotteke
Onderwerp: wat een vieze grote spin die ik niet ken
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 12:23

raar maar waar maar deze spin heb ik uit ons zwembad van buiten opgevist , vermoedelijk is deze spin dus verdronken en ook al was ze dood , geloof me mijn hartje heeft nog nooit zo hard gebonst . het papier waar deze spin op ligt is een gewoon a4 formaat... ik heb nog nooit zo'n grote gezien als deze , weet iemand misschien wat voor spin dit is? ik hoop echt dat ik nooit nog zo een hoef tegen te komen

http://picasaweb.google.com/lh/photo/VxxbpFgKjX2ljZftBv0Rjw?authkey=Gv1sRgCICI36j6j_6UJA&feat=embedwebsite">
Van http://picasaweb.google.com/dollydotteke/DropBox?authkey=Gv1sRgCICI36j6j_6UJA&feat=embedwebsite - Drop Box

http://picasaweb.google.com/lh/photo/zrFF08n1fqAyEF8OJXnF_Q?authkey=Gv1sRgCICI36j6j_6UJA&feat=embedwebsite">
Van http://picasaweb.google.com/dollydotteke/DropBox?authkey=Gv1sRgCICI36j6j_6UJA&feat=embedwebsite - Drop Box

http://picasaweb.google.com/lh/photo/8hl2lD3TJf-vlxVsaifFxA?authkey=Gv1sRgCICI36j6j_6UJA&feat=embedwebsite">

Antwoorden:
Bericht van: NaJa
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 12:29
Jeetje! Daar zou ik ook van schrikken! Wat een griezel!

-------------
Groetjes

Nathalie

Bericht van: dine
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 12:30
Vorige week heeft er in onze krant een artikel gestaan over zo'n reusachtige nieuwe spinnen die bij ons voorkomen. Ga het proberen terug te vinden....

Ha, je moest es weten waar ik al enkele weken geleden aan begonnen ben....ga hem deze week afwerken...

Bericht van: Mupke
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 12:33

Toen ik je berichtje las dacht ik zou ik het wel openen ben reuze bang voor spinnen. Ik heb toch gekeken en ik vind het super van je dat je durft mee ter nemen en ook nog op de foto te zetten !!!!!

Ik was hard weg gelopen.........

groetjes Anita

-------------
~~ Gif a little of love and you get it back ~~

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 12:36
ik heb echt al bibberend deze spin op het blad gelegd en met een potloof geprobeerd om de spin terug wat mooi te leggen , maar geregeld ben ik even al springend naar achter gegaan doordat die soms dor het nat precies soms bewoog , jeetje , ik was echt bang maar nu toch ook wat geinteresseerd in het onbekende  

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:18
Het ziet er maar een vies beest uit ,je durft veel ik zou die niet oppakken hoor

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: odette
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:20

Jeetje wat een joekel. Ook ik ben bang voor spinnen, vroeger was dat erger, maar sinds ik kinderen heb probeer ik mij te vermannen. Maar zo een grote spin brrrr daar zou ik wel eventjes een poptje bij gaan gillen denk ik......gelukkig was hij dood/verdronken. Ik heb ook echt nog nooit zo een grote spin gezien en dan zomaar buiten in het wild dan dus.

Misschien kan je bij zo een insect verdelger om raad vragen.

-------------
odette

Bericht van: vcable
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:48
Jeetje wat een joekel is dat allemachtig.
Is het misschien eentje die vanuit Frankrijk naar België is gekomen.
Ik dacht dat er in Frankrijk wel van die joekels rond lopen.
Zo niet zo vreemd zijn aangezien de zomers steeds warmer worden.

-------------
Groetjes Kim

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:48

dat is echt een grote spin!!!! getver ik ben best wel bang voor de beesten. ook ik twijfelde zal ik wel kijken en dapper opende ik dit topic maar de kriebels gingen toch wel over mijn rug.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:52

ik zou echt niet weten wat voor een dit is , en een verdelger zal ik eens proberen te mailen met de foto erbij toegevoegd

ik wil gewoon weten wat voor iets dit is en of deze misschien wel agressief is , tenslotte heb ik 4 pagaaders rondlopen die niet bang zijn voor spinnen en aangezien ik ze deze tijd van het jaar vind ben ik bang dat er nog een zal opdagen

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:57
Ik ben is gaan zoeken hij lijkt volgens mij wel op deze soort.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Segestria_florentina - http://nl.wikipedia.org/wiki/Segestria_florentina

-------------
Groetjes Kim

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 13:58
ik denk dat deze spin te klein is , de spin die ik heb geplaats ligt op een a4 papier ... hoe zoek jij dit op vcable ?

Bericht van: geesje
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 14:33

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 14:52

na een mailtje te versturen naar iets in gent dat een aantal insecten bestuderen kreeg ik deze mail terug

Beste mevrouw Mertens,

De spin op uw foto's is een volwassen mannetje van de Grote huisspin (Tegenaria parietina). Deze kunnen inderdaad grote afmetingen aannemen, tenminste wat de lengte van de poten betreft (+7cm) want het lichaam blijft altijd onder de 2cm. Er is dus geen enkele reden tot ongerustheid (die is er hoedanook niet in ons land als het over spinnen gaat). Uw kinderen hebben dus gelijk dat ze niet bang zijn, alleen kan u ze misschien wel leren om geen spinnen vast te nemen met de hand aangezien dat de spinnen verwondt en sommige exemplaren als laatste uitkomst toch zullen bijten om zich te verdedigen. Dat kan een pijnlijke prik veroorzaken, maar zoals gezegd is er geen gevaar voor de menselijke gezondheid.

U vindt wat meer info over onze huisspinnen op  http://www.arabel.ugent.be/esy2008/ESY2008Dutch.htm - http://www.arabel.ugent.be/esy2008/ESY2008Dutch.htm en in bijlage stuur ik wat info mee uit mijn recent verschenen boekje ("Op Spinnensafari, Manteau 2008).

Vriendelijke groeten,
Koen Van Keer

pfff , na even zo te schrikken ben ik toch blij dat deze toch vriendelijk zijn  , maar voorlopig wil ik die toch even niet vinden in mijn zwembad

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 15:22

Dar is snel antwoord....

Een huisspin klinkt niet zo eng.....dat grote dan weer wel.

Nou ja je weet dat hij waarschjnlijk niet giftig of gevaarlijk is. Maar weet je wat het nadeel bij die huisspinnen is....ze zijn altijd met zijn tweetjes!!!!

-------------
odette

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 15:22
Gelukkig tis geen kwaaie dus hahahaha.
Wikipedia is een online encyclopedie erg handig om dingen op te zoeken staan vaak ook fotos bij.
Tis dus wel een familie soort van die ene die ik opgezocht had die ken ook bijten noemen ze weer Cheliceren dat zijn die grijp haakies op zn kop.

-------------
Groetjes Kim

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 15:56

ik hoop echt dat ik die tweede niet ga tegenkomen , ik ben al bang bij de naam alleen al , HUISspin... en ja zoals die koen zegt dat als ze zicht bedreigt voelen ze toch wel durven bijten en je dan een pijnlijk prik voelt, dan zeggen ze dat je respect moet hebben voor spinnen omdat ze alle insecten in evenwicht houden.

nou zoalng ze niet in mijn zichtbereik komen respecteer ik dat maar niet in mijn buurt

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 16:48
Ik ben blij dat het zo snel opgelost is

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 16:51
Dollydotteke, wist jij dat er in elk huis ....hoe proper je ook bent.....meer dan

10.000 spinnen wonen.....

en dit is geen grap !!!!!!

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 17:08

woow , dat is superveel .... nee dat wist ik niet.

af en toe kom ik er eentje tegen ook doordat ik een tuin heb en waarschijnlijk op de zolder en kelder (waar ik nooit kom) zullen er ook wel zitten maar nu zoveel ... pfff ik mag er niet aan denken

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 17:17
De meeste zitten inderdaad tussen de dakpannen, muren, stenen, enz.....gelukkig komen we ze niet allemaal tegen.... alhoewel .....dan zou de angst wel weggaan nadat je de  1503e tegengekomen bent...

Mijn angst voor spinnen is sterk verminderd.....maar slangen.....als ik die zie gil ik van bij mij thuis tot aan de Belgische kust.... Ik heb onlangs een prachtig patroon gezien van een levensechte slangenkop (kruisjessteek) die je aanvalt met opengesperde muil........BBRRRRRR....

Mijn zoon vond het knap maar het angstzweet zou mij uitbreken terwijl ik eraan bezig ben......

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 17:18

Een aantal jaar terug waren wij de garage aan het verbouwen (het werd eetkamer bij de woonkamer), voor we de muur doorbraken was manlief er aan het sleuven slijpen voor de vloerverwarming en de spinnen die in de kruipruimte zaten vonden dat maar niks en die kwamen onder de vloer vandaan achter het keukenblok de keuken in kruipen. Ik heb wat met mijn voeten omhoog op de bank gezeten omdat ik een spin zag lopen.

Hij heeft toen van mij de kieren achter het keukenblok moeten dichtpeuren. Dit betekende dus dat het hele keukenblok van de muur afmoest....

Maar goed dat vond ik dus al grote spinnen maar vergeleken met jouw zwembad spin waren dat maar ukkies.....

-------------
odette

Bericht van: marlene
Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 19:21

IEEEEEUW

en die durf je te pakken????????

ik had hem laten drijven totdat mijn eega hem eruit had gehaald, en was de hele dag niet meer in de buurt van het zwembad geweest

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Datum bericht: 26 Oktober 2009 om 20:42

odette , jij had beter gezwegen toen je hier vertelde dat ze altijd met z'n twee zijn hehehe nou ging ik net in bad en wat zie ik daar liggen op de vensterbank , ik vermoed het vrouwtje daar deze een beetje kleiner is . ik durfde gelijk niet meer in  badje gaan , ik kon ook niet meer vragen of 1 van m'n zoontjes deze gevonden heeft daar zij al in hun bedje liggen . er liggen namelijk 2 pootjes los er naast dus ik vermoed echt wel dat zij in de handen van 1 van de jongens is beland . ik moest direct aan odette denken hehehe  en even ter info over m'n zwembad spin , ik heb die eerst met een bord opgevangen , toen leek hij nog niet zo groot omdat hij in een soort bolletje op het water lag en dan vond ik dat hij precies zo groot was en heb ik hem met een bibberend pincet open op een a4 blad gelegd

Bericht van: Meia
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 01:01
Jakkie, van schrik niks meer gelezen, kan niet tegen het woord spin namelijk, ben er als de dood voor en deze is wel heel griezelig! En slapen gaan

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 09:30

Oooooohhhh, ik krijg kippevel van jullie enge verhalen.....ik heb zo'n hekel aan spinnen!! En Nadine, dat getal is welerg groot, hoor, haha, ik hoop niet dat ik er zoveel heb in en om huis, haha!!

Die spin had toevallig een vriendinnetje van mij op haar werk ook. Ze moest op een landkaart kijken, en daar zat hij . Ook zij heeft het opgestuurd naar een spinnenkenner, en die gaf ook die uitleg. Ze heeft alleen het vrouwtje nog niet gezien, dus wie weet........IEKS......

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 09:49
Bah, wat een vies beessie! Ik hou niet zo van spinnen :P 

Bericht van: stridje
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 10:00
ik griezel helemaal,maar ik heb nog een enger verhaal maar die bespaar ik jullie maar.groetjes stridje

Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 10:16

Vertel...hoewel ik angstig ben voor spinnen vind ik het toch heel fascinerend. Moet ook altijd even kijken (op een afstandje) naar een spin.

Ze zeggen toch ook dat je in je slaap allemaal wel eens een spin opeet.......(nu moet ik zeggen dat ik dat niet helemaal geloof, want zou je dan in de ochtend niet nog een achtergebleven pootje of zo in je mond hebben???)

-------------
odette

Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 10:17
Astrid : als je A zegt, moet je ook B zeggen......

Komaan, laat ons eens griezelen...

Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 11:00
Iehhhh, Odette, hou op, hoor! Afschuwelijk, er zijn dingen die je liever niet weet, haha!!! Maarruuuhhh, Astrid....ik ben ook wel erg nieuwsgierig....

-------------
groetjes
Iris

Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 12:44
Onlangs nog iets leuks gelezen :

volgens de ene wetenschapper zouden we zonder dat we het beseffen gemakkelijk 4 tot 6 'diertjes' per nacht inslikken.....

de andere wetenschapper sprak dit tegen : volgens hem zouden we dan telkens wakker schrikken.....

Ik ben er van overtuigd dat jullie allemaal op nummer 2 stemmen !!!!!

Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 13:28
Ow bah wat een engerd...brrrr

Wij hadden 3 weken terug een gigantisch grote wolfsspin op
de muur zitten, en ook net toen we het over enge films
hadden...ik kijk op en zie die spin, ik sprong gelijk op en
vroeg mijn man of hij "die horror" even van de muur wilde
halen.

Nou is mijn man niet bang voor spinnen, maar voor deze ging
hij toch even een glas halen, want deze wilde hij niet
pakken met zijn handen hihi

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*

Bericht van: wollieland
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 14:48
heerlijk deze verhalen

-------------
groetjes Bettie

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 15:01

Originally posted by dine dine wrote:

Dollydotteke, wist jij dat er in elk huis ....hoe proper je ook bent.....meer dan

10.000 spinnen wonen.....

en dit is geen grap !!!!!!

En bedankt he, hier zit nog zo'n grote spinnenheld

-------------
GROETJES

Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 15:43
Ja, Ellen en deze periode van het jaar start de volksverhuizing.....ze komen de huizen binnen........

Ik heb al 2 avonden terwijl ik naar TV zat te kijken plots zo'n 'prijsbeest' zoals ze bij ons zeggen (dus een ferme grote) vanuit een ooghoek door het salon zien paraderen. Het gevolg ? Een schoenmaatje 46 van 1 van mijn mannen erop en mijn benen in de zetel....

Maar wat ik vooral eng vind is het verhaal van mensen die een slang in hun tuin vonden..... Onlangs heeft er zelfs iemand eentje onder de toiletbril gevonden......als ik daar aan denk plas ik telkens in 5 seconden...... ...en krijg ik zin om een plastuit te gaan kopen  

Bericht van: stridje
Datum bericht: 27 Oktober 2009 om 21:46
nou ,odette je was me voor ,ik werd door een snot jochie die nogal heel erg bij dehand was,vertelt dat je twee spinnen per nacht opeet zonder dat je het zelf door hebt.
ik moet er niet aan denken dat dit gebeurd in je slaap.
het is te gek voor woorden.
maar ik geloof dat dat snot jochie gelijk hebt.
ik heb gelukkig hem nooit geproefd,want ik zou keihard gaan gillen,van de week kwam ik uit mijn gezin en liep een spin omver,maar hij zat ergens waar ik hem niet kon pakken,ik verstijfde helemaal en durfde niet te gaan gillen daar de kraam heer mij uitliet,het enige wat ik zei was haal alsjeblieft weg,wat bleek hij was zelf ook bang maar haalde hem weg voor mij,later vertelde hij ook bang te zijn,wat een held he,
nou ik kon hem wel zoenen,maar ja dat doen we maar niet ,krijg je een beetje gekke verstandhoudingwat een spinnen verhaal he,maar goed ben benieuwd naar jullie verhalen ,groetjes stridje

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 09:07

Bakkes, wat een viezerd !!!! Hou absoluut niet van spinnen...

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 12:14

Ik zit hier heerlijk te genieten van jullie verhalen. Was als kind ook altijd bang voor alles wat kroop en grijs zwart of bruin was. Maar heb me er over heen gezet toen wij hier heen verhuisden. Er zitten hier zoveel spinnen dat ik ze ben gaan waarderen en mooi ben gaan vinden. In de herfst zeem ik mijn ramen zo min mogelijk om de webben niet kapot te maken. Vooral als de spin een prooi heeft gevangen. Prachtig om te zien. Als spinnen een tijdje niets te eten hebben zorgen we er vaak voor dat ze wat vangen. Een vlieg in huis half dood slaan en in het web gooien. Een pracht proces voltrekt zich dan. Overigens vang ik wel altijd de spinnen die in huis zitten. Ik vind dat ze buiten horen. Ondanks dat ik nu gehoord heb dat ze HUISspin heten. En dat er zoveel spinnen in je muren en gaten zitten in huis geloof ik direct. We hebben ook al verschillende keren muizensporen ontdekt tijdens de verbouwing. Je haalt een voorzetwandje weg en vind een holletje. Zelfs een keer een dode muis. Tot nu toe nog geen levende muis gevonden. Maar daar zit ik dan weer niet op te wachten. Doe mij dan maar een joekel van een spin.

Op school ga ik in deze tijd van het jaar altijd met de kinderen kijken naar al die prachtbeestjes. Vooral om ze respect voor de natuur bij te brengen. En te laten zien dat ze zo nuttig zijn. De meeste kinderen zijn er niet bang voor. Dat is toch iets wat op latere leeftijd ontstaat.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 12:23

ik ben ook altijd panisch voor spinnen geweest maar sinds we dit jaar een seizoensplek op de camping hadden aan het rand van het bos hadden we dus ook veel spinnen. ik pak ze niet vast maar ik ga er ook niet gelijk meer van gillen.

-------------

Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 12:31
zo van die kleintjes , daar ben ik nou ook niet echt meer zo panisch voor , ik won ook zowat op de buiten dus heb er ook veel in mijn voortuin , achtertuin , veranda noem maar op , dikwijls als mijn kindjes in mijn voortuin een spin zien die in haar web hangt gaan ze die van heel dicht bekijken en dan grappig genoeg begint die spn heel snel op en neet te wriemelen , is wel een grappig gezicht en dan gaan ze speciaal een klein stokje pakken en die heel dicht bij die spin houden zodat die dat nog eens zou doen , vinden ze heel leuk , het lachen hoor je dan tot in het einde van de straat hehehe. ook waren zij de schuldige van het vrouwtje huisspin , m'n zoontje van 4 vertelde dat hij die wou pakken en hij ineens maar 2 poten vast had in plaats van de spin zelf , hij was er zelfs verdrietig om dat hij daardoor de spin heeft doodgemaakt , doordat hij zo verschoten was door die pootjes  heeft hij ze gemept . ik zou van reactie weglopen maar ja di zijn mijn kinderen dus

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 14:04
Hou ook niet van die grote spinnen. Heb er altijd een hekel aan als de zandbak in het voorjaar weer open moet. Dan zit die altijd vol met van die dikke spinnen brrr

Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 14:11

schrik ik van zeg

ik heb nooit gezien

Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 14:34

Leuk, om al deze griezelverhalen over spinnen te lezen, haha!! Sommige dingen had ik eerlijk gezegd liever niet geweten, maar goed....hihihi!!

Vroeger gilde ik ook als ik zo'n eng beest zag, maar tegenwoordig probeer ik me vooral groot te houden, en niet aan mijn kindertjes te laten merken dat ik ze helemaaaaaal niet leuk vindt, haha!! Vangen is weer een ander verhaal, soms moet je wel, een enkele keer zuig ik er een op met de stofzuiger, die dan vervolgens de rest van de dag/nacht in de zaak staat......voor het geval dat hij er toch tussenuit piept

-------------
groetjes
Iris

Datum bericht: 28 Oktober 2009 om 18:10
Iris, je beseft toch wel dat spinnen tot 3 weken kunnen overleven in een stofzuiger ...echt waar..

En doorspoelen in je bad helpt ook al niet, blijf es een tijdje wachten....ze komt doodleuk terug door het gaatje omhoog gekropen.....

Datum bericht: 29 Oktober 2009 om 14:08

In mijn stofzuiger overleeft geen enkele spin. Ik denk dat de meeste wel doodgaan in het stof. Vroeger zuigde ik altijd nog wat kattenbakgrit er achteraan.

Ik ga niet meer lezen hier en helemaal niet meer kijken naar de foto. Brrr. Dat wat ik gezien heb zit nog vers in mijn geheugen 

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 29 Oktober 2009 om 14:12

Toch gekeken, kon het niet laten, brrr, ook nog die site die dollydotteke gaf bekeken. Nou die 3 zijn echt grote griezels. Net bewoog er wat naast mijn pc en ik gaf al een gil van schrik 

Nou gelukkig is het nog midden op de dag!

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 29 Oktober 2009 om 15:19

Ooooohhh, Nadine, jij jaagt mij echt de stuipen op het lijf, gatsie, drie weken in de stofzuiger........en dat putje, daar wil ik ook liever niet aan denken, hahaha!!!!

Maar mijn stofzuiger gaat wel elke dag minimaal een keer aan, aangezien we een hond, vieze Kinderzandpootjes, verbouwingspootjes en gewoon stof in huis hebben, haha, zou de spin dan ook zo lang overleven? Bovendien vervang ik de zak helaas uit noodzaak minstens een keer in de twee weken.......dusssss spinnetje.........mijn stofzuiger kan je hebben...hahaha!!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Nevyn
Datum bericht: 29 Oktober 2009 om 18:49

Mijn god zeg, wat een monster!

Ik hou ook niet zo van spinnen, ik ga er niet panisch van gillen, maar ik word er zeker niet blij van. Van de week zat ik op de bank en toen liep er eentje over me heen!!! Hij was niet supergroot, maar ook niet heel klein. Ik zat lekker tv te kijken en zag iets bewegen in m'n ooghoek. Ik ging er eigenlijk al van uit dat het toch niks zou zijn, dus ik kijk naar beneden, zie spin, kijk weer terug.... En toen viel het kwartje!!!!!!  Maar ik ben heel rustig gebleven, m'n man zat naast me, "ehm, schat, HELP!'. En hij heeft me gered, hij pakt eigenlijk liever niet spinnen met z'n blote handen, liever een glas erover heen, maar daar was nu natuurlijk geen tijd voor. De held.

En op Samos, daar hebben we ook joekels van spinnen gezien, van die jagers, die heel hard kunnen rennen. Fijn hoor, die pokkebeesten wilden allemaal naar binnen toe!

Spinnen stofzuigen doe ik niet, vinnik toch een beetje zielig. Ik heb het 1 keer gedaan, op de galerij, daar zitten ze met z'n allen zo fijn om de lamp heen, toen had ik bedacht dat ik het wel ging schoonmaken, met de stofzuiger, daar zaten van die zakken in, dat als je die verwisselde dat je dan een klepje voor de opening schoof. Nou, dat durfde ik dan wel. En toen ik klaar was, deed ik de stofzuiger open, was de zak kapot..... Ik heb alles zo op de galerij laten staan en heb m'n man naar buiten gestuurd.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net