Print Pagina | Close Window

luna de teckel op controle!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=11698
Print Datum: 15 November 2025 om 10:28
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: luna de teckel op controle!
Bericht van: chrisje
Onderwerp: luna de teckel op controle!
Datum bericht: 10 November 2009 om 18:46

net terug van de dierenkliniek! Teckel Luna heeft de wachtzaal drie kwartier aan een stuk op stelten gezet, maar... is met een 10+ geslaagd voor de revalidatie-test!  Ze hoeft zelfs de volgende controle niet meer te doen (die over drie maanden) Behalve in de wachtzaal dan, was ik best trots op haar, hoor!  Ja, ze vindt zichzelf echt de leukste hond ooit -aai mij dan, alle mensen op de wereld!!!- en dat is soms wel een ietsje over het randje...  Maar ja, ze is dus in vorm, hé!

De arts vond het vrij uitzonderlijk hoe ze al hersteld is en ze mag weer mee op stap! Dat lijkt me een hele opluchting voor iedereen hier, want mevrouwtje heeft het hier wel gezien de laatste tijd en werd weer lekker haar verwende zelf, whoehaaa!  Staat aan de deur te zeuren voor een wandeling en maakt hema helemaal gek met het brengen van "piepkes" zoals dat hier heet! Gelukkig is spaanse straathond irma er nog om haar een beetje in het gareel te houden...

We vieren het goede nieuws met nieuwe tuigjes voor de teckels, want die zijn echt op door het gebagger door het bos en de modder... (en na een aantal wasbeurten wat krap geworden) Dat van spaanse dame irma is nog heeeeel netjes proper, want die heeft een hekel aan vies worden... De teckels dus niet!   Wel zouden we een soort draagtas moeten aanschaffen waar ze in kan, want ze wandelt minder lang dan de andere twee; Not even kijken naar iets dat betaalbaar, handig en heel misschien ook nog een beetje normaal oogt??? Ik zag wel eens zo'n soort buggy, maar dat leek me meer iets voor een ander type hondje... (en man, hihi!)

Antwoorden:
Bericht van: caelum
Datum bericht: 10 November 2009 om 19:15
Goed nieuws Chrisje! Super mooi . Moest laatst nog aan der denken, nu kan Luna weer lekker wandelen met jullie. Gelukkig maar.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 10 November 2009 om 19:19
Goed bericht, hoor. Ben blij voor jou. Mijn staff is op het moment niet helemaal oke. Ik zal hem goed in de gaten blijven houden. Hij heeft geen koorts maar toch is ie niet zoals hij normaliter is. Tja... beestje is bijna 13.

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 10 November 2009 om 20:01
Dat is een heel goed bericht

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: sassa
Datum bericht: 10 November 2009 om 20:07

wat een leuk positief nieuwtje over Luna

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 November 2009 om 20:17
Fijn dat het zo goed gaat. Kun je niet een stevige lap onder de buik met handvaten maken? Katten in een kattenmandje lopen aldoor heen en weer, waardoor het gewicht telkens verplaatst wordt. Dat is zo lastig dragen. Of een hondenbuggy, ik zag laatst iemand ermee lopen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 10 November 2009 om 20:20

Wat fijn dat het zo goed gaat Chrisje.
Een draagzak voor hondjes kun jemakkelijk zelf maken lijkt mij Misschien moeten we even voor je meekijken op het internet?

Ik vind het heerlijk hoe je schrijft. Tja dat taaltje van jullie is gewoon heel erg leuk en gezellig!

-------------
     All you need is love.

Bericht van: pien66
Datum bericht: 10 November 2009 om 20:53
fijn dat je weer met luna op stap kan. Is een draagzak geen optie, dan hou je je handen vrij. Mijn hond hangt altijd in mijn armen, die vind er geen hout aan om te wandelen. Ze wil wel elke 5 minuten weg, maar niet verder dan 50 a 100 meter. Stel je voor dat je thuis wat mist!

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: breinaald
Datum bericht: 10 November 2009 om 21:07
fijn dat het zo goed gaat

-------------
quality=

Bericht van: stridje
Datum bericht: 10 November 2009 om 21:34
wat fijn dat je hondje het goed maakt.groetjes stridje

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 10 November 2009 om 21:59

O heerlijk zulk goed nieuws, ben blij voor je hoor dat het zo goed met het scheetje gaat.

Groetjes, Lidia

Bericht van: Christine
Datum bericht: 10 November 2009 om 22:40

Wat heerlijk nieuws Chrisje, geniet er maar met volle teugen van. 

Groetjes

Christine

-------------
CHRISTINE

Datum bericht: 10 November 2009 om 22:47
Ik denk dat zo'n hondenbuggy makkelijk schoon te maken is dan een tekkel.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 November 2009 om 09:41

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik denk dat zo'n hondenbuggy makkelijk schoon te maken is dan een tekkel.

haha! klopt, het zijn twee viezerikskes, hoor! hoe viezer de drap in de plas, hoe liever!  Maar dat vind ik -meestal - niet zo erg, hoor! Maar lijkt me toch een hele klus, met een buggy door het bos ploeteren...  Maar een draagzak met een stevige teckel die niet stil zit en ook helemaal niet in die zak WIL???? Lijkt me voor schouders en pootje ook niet goed...

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 11 November 2009 om 10:20

Hoi Chrisje

Wat fijn dat jullie Luna zo goed hersteld is !!! Wat een opluchting voor jullie allemaal... en nu weer gezellig op stap met zijn allen !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 11 November 2009 om 10:45

wat een goed nieuws. dat is wel een felicitatie waard.

veel plezier met alle uitstapjes die jullie in het verschiet hebben.

-------------

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 11 November 2009 om 10:58
Wat fijn dat ze zo snel hersteld is heel goed

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 11 November 2009 om 12:28
Zo'n Indianenslee van twee stokken met een deken ertussen. Normaal hangt die aan een paard en sleept vanachter over de grond, maar nu samen met je man, ieder een draaglus om de schouders? Daar kunen wel drie honden in. En je kunt een manserbakje meenemen om kijkgeld te vragen aan de mensen die met open mond staan.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 11 November 2009 om 12:39

hoi chrisje

wat mooi nieuws zeg,genieten van

groetjes

Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 11 November 2009 om 12:40
Fijn dat je Luna er weer helemaal boven op is! :)

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*

Bericht van: odette
Datum bericht: 11 November 2009 om 13:06

Fijn dat het zo goed met haar gaat. Bij mij achter hebben er mensen twee hondjes en een van die twee is ook zo vlot niet meer en die hebben een soort van karretje met een trekstang/duwstang. Een soort van bagage karretje die achter de fiets kan met een handvat om aan vast te houden. Ook bestaan er echte honden wandel en fiets karretjes is dan geen buggy maar echt zo een karretje. Met regenoverkapping.

Niet goed koop maar misschien tweedehands te vinden.

-------------
odette

Bericht van: naatje
Datum bericht: 11 November 2009 om 13:58
Wat een geweldig goed nieuws Chrisje.
Je mag jezelf ook wel een schouderklopje geven.
Je hebt tenslotten heel erg goed op haar gepast.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Datum bericht: 11 November 2009 om 17:35

oh, wat lief van jullie allemaal!

Ik heb net even op verschillende sites zitten kijken voor zo'n tas, of wat dan ook... Hm, eerst even een testje gedaan met luna (in een oude tas en dan haar hoofdje er uit) en die werd me daar helemaal kaduul van...   Ik moet dus iets hebben waar ze NIET uit kan...  Ze vond het echt niks... Tja, voor ik dus hopen eurootjes spendeer aan vervoer voor misses luna, maar eerst even oefenen thuis... Was geen succes, ze is gewoon te eigenwijs...

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 12 November 2009 om 16:53
wat een fijn nieuws Crisje

-------------
groetjes Thea

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 12 November 2009 om 17:49
heerlijk dat het zo goed gaat zeg. Je mag inderdaad flink trots op haar zijn. en ja karakter, dat hebben teckeltjes nu eenmaal. Daar is nog een flinke dosis wijsheid voor nodig...

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 12 November 2009 om 21:22
Gelukkig dat het weer zo goed gaat!
Keek ook even op internet voor oplossingen, maar jeetje wat een luxe dingen heb je voor honden zeg: http://www.aneco.nl/contents/nl/d139.html
....en wat een luxe prijzen ook

Misschien is er zelf wat in elkaar te frobelen?

Datum bericht: 13 November 2009 om 10:03

ja, klopt, is niks voor mij zulke dingetjes, en denk dat luna er ook niet zo dol op zou zijn... Ik vond ergens een webwinkel waar ze een model rugzak (kon ook van voor op je buik) hadden, en dat was tot hiertoe het redelijkste dat ik zag...

Zo hup de wasmachine in en drogen (zonder teckel dan, hé!)

Ik zie me al in het bos baggeren met m'n Dior-look-a-like, whoehaaaa! Of een roze buggy, proest! We hadden hier wel de slappe lach om al die overdreven spullen..; jeetje, ieder zijn idee, hoor, maar dit zijn toch HONDJES waar we het over hebben???

Datum bericht: 13 November 2009 om 15:33
Zonder dollen, ik had vroeger een oude kinderwagen om de katten naar de dierenarts te brengen. In een mandje natuurlijk. Want ik fiets of chauffeer niet, ik loop alles of ik ga met de bus. Het was maar 20 minuutjes lopen, maar met zo'n zware loebas, die aldoor verschuift, was dat geen doen. Mensen keken wel raar op, als ze een blik in de wagen wierpen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 13 November 2009 om 16:04
haha! dat zal best, magtelt, maar comfort gaat voor, hoor! Ik heb onze dikke kat in de bench moeten zetten vorig jaar, was ook een zicht..; de dierenarts lag dubbel toen we met twee hem vorstelijk binnen droegen... Ik kreeg ook op mijn kop omdat ie te dik werd, en ondertussen is meneertje wat afgeslankt en kan weer in de gewone mand... Maar wel wat krapjes dan...  

Datum bericht: 13 November 2009 om 16:17
Heb je hem naar de sportschool gestuurd? Mijne lopen de hele dag te vragen om Whiskas Temptations, loempiaatjes noemen we ze, ens als ze die niet krijgen, trappen ze op het toetsenbord, geven een kopje aan de muishand of klossen met modderpootjes op mijn doorloperboekje. Gelukkig houden ze elkaar slank door als wilden door de kamer te scheuren en twee draaistoelen tegelijk te activeren.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 13 November 2009 om 17:15

hij krijgt nu iets van light-eten dat we moeten afwegen..; En op is op... "ga maar een muis vangen,!" zegt hema dan... zo, die is streng, hoor... Gelukkig voor hem hebben de buren een stel kippen en hun eten lust hij vaak ook wel...

nee, van meer bewegen zal het zeker niet zijn... Af en toe een dolle bui en de teckels pesten, maar verder... ???

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net