Print Pagina | Close Window

Spruw :( update p3

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=11797
Print Datum: 15 November 2025 om 15:16
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Spruw :( update p3
Bericht van: jantinavv
Onderwerp: Spruw :( update p3
Datum bericht: 16 November 2009 om 11:28

Kom net bij de dokter vandaan, onze kleine man heeft spruw, zowel mond als luierspruw. Zooo zielig!
Maar goed, we mogen goed gaan smeren, ik hoop dat het gauw weer over gaat.
Zo zielig, hij kan zich ook niet lekker vol drinken nu, omdat ie dan pijn in zijn mondje heeft, arm schaapie.

Ikzelf ben al een paar dagen benauwd, heb ventolin gekregen. Maar, zag net ook dat ik verhoging heb, dus toch nog maar even weer gebeld. De dokter zal wel terug bellen... Ze zijn dan direct zo gauw bang voor die Mexicaanse griep!
Naja, we horen het wel. Ik hoop maar dat Tobias gauw weer wat beter is, kan ie weer lekker drinken :)

XXX

Antwoorden:
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 November 2009 om 11:39
ai, da's niet zo best, ocharme het uk...  en nu jij weer aan de griep (hopelijk niet!!!) beterschap!!!

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 16 November 2009 om 12:07

Oh wat balen. Die rot spruw. Weet heel goed hoe Tobias en jij je nu voelen. Gelukkig heb je van de dokter gelijk een middel gekregen. Het moet snel (met een paar dagen) gaan helpen. Helpt het niet voldoende direct weer terug naar de dokter. Beter een keer teveel dan te weinig.

en die griep zou nu net niet zo goed uitkomen. Maar hopen dat het allemaal meevalt.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 16 November 2009 om 12:13
OEi.....wat akelig, het weer is ook al zo zielig, hopen dat jullie snel opknappen. Lekker smeren, en dan hopen dat het gauw over is. Sterkte met de malaise!!!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 November 2009 om 12:21

Och wat zielig toch voor dat mannetje! Lekker smeren maar en hopen dat het dan snel over is zodat hij weer lekker kan drinken. (jij ook beterschap met je griep, hoop dat je er niet al te beroerd van bent).

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 16 November 2009 om 12:35

ik zal voor je duimen dat het niet de mexicaanse griep is. en veel beterscahp voor jullie

-------------

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 16 November 2009 om 13:11
Wat zielig voor die kleine schat... hopelijk gaat het vlug beter. Ook voor jou héél véél beterschap !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 16 November 2009 om 13:12

ooo wat zielig zeg ,ik wens jullie beterschap

p.s mijn dochter ook is ziek,hele weekend was ziek van griep vaandag gebracht naar school straks moet halen, hier is zo regen dat hoop dat erger woord niet

groetjes

Bericht van: miep
Datum bericht: 16 November 2009 om 13:14

Och, het arme mannetje. Hopelijk gaat het snel weer over. Jij ook beterschap (zal duimen dat het geen Mexicaanse griep is).

Bericht van: geesje
Datum bericht: 16 November 2009 om 13:34

ach dat is niet fijn voor zo"n klein kereltje 

BETERSCHAP

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 16 November 2009 om 14:30
Ach wat een gedoe voor dat ventje van jullie. Ik hoop dat de spruw snel over is en dat het bij jou geen mexicaan is waar je last van hebt.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: pingel
Datum bericht: 16 November 2009 om 14:40

vreselijk dat heb ik met de oudste ook tot in de treuren gehad als ze er eenmaal gevoelig voor zijn!!Maar voed je nog zelf??Want dan meot je ook behandelt worden omdat jullie het elkaar dan steeds overblijven geven....dat hadden wij! Wist ik veel.......maar nu weet ik wel beter,

groetjes en succes

-------------
hartelijke groetjes Inge

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 16 November 2009 om 15:50
veel beterschap voor de kleine knaap

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: puren
Datum bericht: 16 November 2009 om 15:55

beterschap voor jullie allebei!!!

groetjes Ria

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 16 November 2009 om 16:13
wat naar voor het kleine mannetje ik hoop dat het snel beter met hem gaat beterschap voor jullie beiden

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 16 November 2009 om 16:44
Originally posted by pingel pingel wrote:

vreselijk dat heb ik met de oudste ook tot in de treuren gehad als ze er eenmaal gevoelig voor zijn!!Maar voed je nog zelf??Want dan meot je ook behandelt worden omdat jullie het elkaar dan steeds overblijven geven....dat hadden wij! Wist ik veel.......maar nu weet ik wel beter,

groetjes en succes

Ja, ik geef borstvoeding, dus moet zelf ook smeren idd. Nee, geen pretje, en best pijnlijk ook.

Ik hoop dat het gauw beter met hem gaat. Die billetjes zijn ook zooo stuk, heel naar! Ikzelf merk dat ik me steeds minder lekker ga voelen :( mijn hoofd gaat wat vol zitten, beetje slap gevoel, gewoon niet fit! Maar goed, als mama zijnde kun je niet echt ziek zijn he, dus we gaan gewoon door. Komt allemaal goed, heeft even tijd nodig.
Wel balen dat JJ de komende 2 avonden over moet werken, komt ie niet thuis uit zijn werk, dus moet ik ook Daniël doen. Normaal doet hij D naar bed brengen terwijl ik T voedt. Maar goed, we eten maar lekker vroeg, en hoop dat D ook optijd zijn nestje in wil, dan doe ik dat ook ;)

Bericht van: caelum
Datum bericht: 16 November 2009 om 16:54
Aww Jantina!
Ik ga duimen dat het niets ernstigs is, hopelijk zijn jullie snel de oude.

Liefs!!

Bericht van: sassa
Datum bericht: 16 November 2009 om 18:33
o jakkes, ken het verschijnsel ook, hoop dat het met de medicatie snel terug beter wordt

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: creaans
Datum bericht: 16 November 2009 om 19:05
Och, het arme mannetje. Hopelijk gaat het snel weer over. Jij ook beterschap (zal duimen dat het geen Mexicaanse griep is).
Groeten Creaans

Bericht van: marjolein999
Datum bericht: 16 November 2009 om 19:10

Hoi Jantina,

Wat naar, allebei zo in de lappenmand. Zorg dat je zelf gauw weer opknapt en troost je kleine ventje maar lekker als hij (of jullie) daar behoefte aan heeft (hebben).

Sterkte.

Groetjes, Marjolein

Bericht van: breidje
Datum bericht: 16 November 2009 om 21:33
beterschap

-------------
wil    

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 17 November 2009 om 00:38

Jakkes vind het altijd zo erg als kleine hummels iets hebben,ze kunnen je niets vertelen. En dan heb je zelf misschien nog de griep, blijf lekker binnen hoor en zorg goed voor jullie beide.

Wij gaan duimen dat je geen Mexiacaanse griep hebt.

Sterkte, Lidia

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 17 November 2009 om 09:06
Beterschap! Die spruw blijft een ellende.

Datum bericht: 17 November 2009 om 10:40

He bah jij wordt echt ziek dus. Hoe is het vandaag? Een beetje geslapen? En kan je al wat verbetering merken met de spruw?

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 17 November 2009 om 12:04

Blegh, ziek ziek ziek :( Maar, de koorts is weg, en dus zal het niet de mexicaanse griep zijn! Wel wat verhoging, maar niet zorgelijk dus.
Met Tobias nog geen verandering, arm manneke.
Zijn billetjes zijn zo stuk, ook echt open, zo zielig!
Maar goed, we zetten door, en mocht het morgen nou nog niet verbeterd zijn, dan bel ik gewoon weer.
Vannacht wel redelijk geslapen, alleen doordat je dan benauwd ben is het wel een beetje lastig goed door te slapen. Maar ik heb slechtere nachten gehad dan deze. Lag er lekker vroeg in, JJ was pas om half 1! thuis.
Gelukkig hoeft ie dan nu vanavond niet meer, daarom issie zo lang doorgegaan gisteren, lief he!
Nou, ik ga eten met Daniël, en dan hem lekker in bed leggen, en zelf ook met Tobias lekker ff slapen.

Dank voor alle lieve woorden!!

Bericht van: pingel
Datum bericht: 17 November 2009 om 12:22

hoi,

fijn dat je, iets beter voelt!!

nu de kids nog en lange nachten maken!!!!

sterkte

gr INge

-------------
hartelijke groetjes Inge

Datum bericht: 17 November 2009 om 13:27
Ik hoop dat je snel verbetering ziet met dat kleine mannetje.....fijn dat je jezelf al een beetje beter gaat voelen. Doe het rustig aan en kom er snel weer bovenop!!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Meia
Datum bericht: 17 November 2009 om 13:46

Och wat sneu allemaal, die open billetjes zijn zo pijnlijk! Hopelijk knapt je kleine manneke snel op en jij ook  want ziek zijn is zo onhandig met kleine kindertjes.

Sterkte!!

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 17 November 2009 om 16:30
Beterschap voor jullie allebei.

Groetjes
Leonie

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 17 November 2009 om 17:07
Veel sterkte en beterschap voor jullie beide. Wat naar voor je kleine mannetje en ook zo rot voor jou omdat je nu je energie in hem wil stoppen alleen je lichaam zegt dat je zelf ook even rustig aan moet doen.
Hopelijk knappen jullie beide snel weer op.

Groetjes Simone

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 17 November 2009 om 21:26
ai, dat klinkt echt pijnlijk, arm klein ventje... gelukkig is je koorts weg, misschien binnen een paar dagen weer beter dan... Hopelijk een beetje slaap deze nacht, want daar draait je motor toch op, hé... Hopelijk weer snel beterschap met de kleine Tobias!

Bericht van: stridje
Datum bericht: 17 November 2009 om 21:41
beterschap voor jullie samen.
groetjes stridje

Bericht van: Claire
Datum bericht: 18 November 2009 om 02:48
Jantina, beterschap gewenst hoor voor jezelf en je kleine mannetje, hoop dat het snel beter is.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Datum bericht: 18 November 2009 om 10:07
Het gaat nog niet heel veel beter met Tobias, maar wel een beetje dus... Maar, het gaat me niet echt hard genoeg nog. Maar goed, ik wacht het nog 1 dag en nachtje af, en morgen moet het echt wel anders zijn, anders bel ik gewoon weer.
Ikzelf ben snipverkouden, mijn holtes doen zo pijn. Maar goed, veel stomen, thee met honing, ik kom er wel weer bovenop. Eerst mijn lieve mannetje maar!

Daniël is nog steeds niet ziek, duimen dat dit zo blijft! Hij is altijd onwijs vatbaar, heeft snel last van zijn luchtwegen enzo, maar het gaat nog steeds goed. Duimen dus! :)

Liefs!

Datum bericht: 18 November 2009 om 11:13

Ik duim mee inderdaad. Want twee zieke mannetjes kan je niet gebruiken als je zelf ook ziek bent. Wat moet je zijn luier veel verschonen nu he? Als Manuel begon te krijsen wist ik hoe laat het was. Die natte luier doet zeer aan zijn billetjes. Dus wilde hij een schone. Hij werd al stil als hij alleen al de commode zag. Houd de spruw in de gaten hoor. Hoe meer je erboven op zit hoe eerder je er vanaf bent. Ik denk dat het ietsje beter gaan een goed teken is. Het duurt altijd even voor het spul gaat werken. Wat heb je gekregen voor zijn billetjes? Ik smeerde vaak over de zalf nog een dikke laag vaseline. Dan sloot je het op en kon het goed intrekken. Maar dat mag niet bij alles. Soms werkt het dan namelijk te goed. En dat is weer niet goed voor het kleine mannetje.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 18 November 2009 om 11:36

@Clara

Miconazolnitraat hydrocortison.

Dat van die vaseline is een goed idee idd, nog niet aan gedacht zelf.
Wat ik wel doe is hem zo gauw hij wakker is bloot leggen met zijn billen, ook tijdens het voeden. (wat weleens zorgt voor heeeele natte kleren, hihi)
Probeer dan ook na het voeden, als ik het zalfje erop heb gedaan, hem nog even bloot te laten liggen zodat het nog even lekker in kan trekken.
Het is zooo zielig die kapotte billetjes! En idd, heel vaak verschonen, maar dat is niet erg hoor, als dat bijdraagt aan het feit dat ie minder last heeft, dan doe ik dat graag.
Hij ligt nu al bijna 2 en half uur te slapen, hij was erg moe denk ik.
Daniel is lekker aan het spelen met zijn auto die hij kreeg van de sint in zijn laarsje, en ik ben bezig met mijn eerste granny-square.
Ik had er al een gedaan, maar wel met de stokjes die ik nog verkeerd deed, dus nu maar met de goeie :)

X

Datum bericht: 18 November 2009 om 11:42
Wel even in de bijsluiter lezen of het mag hoor. Hydrocortison is toch een hormoon. Balen zeg dat het zo lang duurt voor het over gaat. Bij Manuel was het op zijn billetjes goed weg te smeren. Arm mannetje van jou. Ik hoop echt dat het snel beter gaat.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 18 November 2009 om 14:20

WAt sneu, he, onze Fleur ( de middelste had het ook een aantal keer afgelopen zomer, die billetjes zo kapot.........ze liep met haar beentjes helemaal wijd. En als ze 's nachts had geplast huilde ze dat het zo zeer deed. Maar ik smeerde met gewone sudocreme, en dat werkte bij haar geweldig. En bloot leggen helpt inderdaad ook goed, maar het is wel een beetje lastig soms, hihi...regenpak aan, en voeden maar ;)!!!

Sterkte er mee, Jantina!!! Hopen dat Daniel niet ook ziek wordt!!

@ Clara en Jantina:

Hoe gaan jullie eigenlijk om met de vaccinatie tegen de mexicaanse griep??? Ik heb een oproep afgebeld, maar nu is natuurlijk een risicogroep erbij gekomen, die van een half jaar tot vier jaar, en de huisgenoten van baby's onder een half jaar. Gaan jullie wel de prik halen?

-------------
groetjes
Iris

Datum bericht: 18 November 2009 om 14:29

@iris

Wilde hem eerst niet gaan halen. Maar, nu onze Daniël in de risicogroep zit, wil ik het toch wel doen. Er zijn gezonde kindjes aan overleden! Ik vind het nu toch wel een beetje eng worden, en wil niet riskeren nog een kindje te verliezen, alleen omdat ik vind dat het onzin is. (heb vorig jaar een miskraam gehad bij 10 weken, en ook dat voelt als een kindje verliezen!)
Dus, onze Daniël krijgt hem, en ook wij zullen ons laten inenten.
Maar, ik blijf het wel lastig vinden, en vooral voor Daniël ook wel heel zielig! Maar goed, hij is een jongetje die altijd heel vatbaar is, dus het zou helemaal niet gek zijn dat ie er wat van meepikt. En dan maar het liefst zo weinig mogelijk!

Datum bericht: 18 November 2009 om 16:03

Wij denken er inderdaad ook zo over. Ikzelf heb astma, dus viel in de risicogroep, maar met de borstvoeding die ik nog geef, durfde ik het niet zo goed. Nu mag Fleur geent worden om dat ze 3 is, en zouden wij als gezin dus toch ook wel weer in aanmerking komen, dus wij gaan nu toch ook maar wel. Als alleen Fleur zou worden geent hadden we het niet gedaan, aangezien ze eigenlijk meestal gewoon lekker thuis is, dan had ik liever dat Kirsty van 8 zou worden geent. Die gaat tenslotte naar school en loopt meer risico naar mijn idee. Maar goed, nu gaan we met z'n allen (op Jayden na).

Kan me voorstellen dat een miskraam krijgen ook voelt als het verliezen van een kindje, al heb ik er gelukkig, en daar zijn we zeer dankbaar voor, er geen ervaring mee.

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: breinaald
Datum bericht: 18 November 2009 om 17:05
heel veel beterschap in jullie lappenmand

-------------
quality=

Bericht van: Wolvenlied
Datum bericht: 18 November 2009 om 21:17
Oei, veel beterschap aan de kleine. Mijn zoontje heeft dat ook een keer had. Hij kreeg orale daktiran dat we na het eten op zijn fopspeen smeerden.

Het is wel ambetant maar kindjes komen ook van alles tegen. Wacht maar tot zijn eerste verkoudheid als hij nog niet eentje heeft gehad. Ze zien er ook veel van af maar ze komen er nog snel door. Babytjes zijn sterk

-------------

Datum bericht: 20 November 2009 om 18:25
Ik weet het gewoon nog niet. Manuel is nog net geen half jaar. Dus zouden wij in aanmerking komen. Eind november hoopt Manuel 6 maanden te zijn. Ik denk dat hij dan alsnog een oproep krijgt. Maar de prik is ook niet helemaal risicovrij. Dat vind ik ook wel een beetje eng. Wij hebben voor Manuel met vijf weken een miskraam gehad. Dus ook wij weten hoe het voelt om een kindje te verliezen. Ik denk er nog steeds over na. Voor mezelf weet ik dat ik het makkelijker zou kunnen hebben wanneer Manuel iets van de griep over zou houden dan wanneer hij iets zou krijgen van de prik. Tenslotte zouden wij dan voor de prik hebben gekozen zonder dat we wisten of hij ziek zou worden. Overigens is en bij ons op school en bij Marco op zijn werk de mexicaanse griep aanwezig. Wij zouden het logischer wijs al lang gehad moeten hebben. Allebei zijn we volop met mensen in aanraking geweest die de griep hebben gekregen. Maar tot nu toe is op een beetje snotterigheid na nog niets aan de hand geweest.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 21 November 2009 om 21:36
Even een update :)

Afgelopen vrijdag ben ik weer naar de dokter geweest. Zijn billetjes waren nog zooo ontzettend stuk, drinken ook nog steeds waardeloos, en hij kwam ook onder de eczeem te zitten.
En idd, het is eczeem, we hebben daar een creme voor gekregen. Voor zijn billen ook nog een extra creme erbij, en dat begint nu eindelijk een beetje op te knappen, maar ligt nog steeds helemaal open.
Zijn mondje werd wel beter zei de dokter, maar sinds vandaag is het gelletje voor in zijn mond op, en hij drinkt nog steeds niet zoals ie deed voor de spruw.
Dus, maandag maar weer even bellen hoe nu verder....

Ikzelf knap weer op gelukkig, dus dat is fijn. Nu zijn JJ en Daniël aan het hoesten... Hopen dat het niet doorzet.

Dikke knuffel!!

Bericht van: caelum
Datum bericht: 21 November 2009 om 21:38

Och meis het is toch wat bij jou daar!!
Nou heel veel beterschap voor JJ en Daniel.

Vervelend dat je babytje nog steeds niet drinkt als voor de tijd. Staat er niet op de tube hoelang je het mag gebruiken?

Bericht van: Margje
Datum bericht: 22 November 2009 om 12:10

Wat vervelend allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal snel weer gezond zijn.

Margje

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 22 November 2009 om 16:38
beterschap voor jullie allemaal

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 23 November 2009 om 10:05
Gelukkig ben jij weer op de been. Dat is fijn. Zo los je elkaar een beetje af. Wat ontzettend vervelend dat het nu niet oplost met de spruw. Ken je gentiaan violet? En kokosolie? Manuel en ik hadden het meeste baat bij kokosolie. Dat is gewoon te koop bij de reformwinkel. Het is soort boter, maar je kan het opsmeren. Ik durfde het alleen niet in Manuels mondje te doen. Al kan het geloof ik wel. Maar dat moet je even goed nazoeken. En door iedere was een flinke scheut azijn in het wasverzachterbakje. Dat dood de schimmel. Molkosan en bosbessensap helpen trouwens ook. Vaak gaf ik Manuel tussendoor een beetje bosbessensap. Vooral omdat hij zo onrustig dronk en zo vaak kleine beetjes wilde.

-------------
Groetjes, Clara

Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 November 2009 om 12:53

Veel sterkte in je mini ziekendhuisje!

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net