Print Pagina | Close Window

wie kent wat van de ninento ds ite

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12025
Print Datum: 04 April 2026 om 18:59
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: wie kent wat van de ninento ds ite
Bericht van: dollydotteke
Onderwerp: wie kent wat van de ninento ds ite
Datum bericht: 28 November 2009 om 21:08

mijn oudste zoon van 8 jaar is er al verliefd op sinds die uit is en omdat hij nu als enigste overbleef die nog een cadeau moet bestellen aan de sint , overwegen we het om deze voor hem in huis te halen

maar ik ken er echter niets van , hij speelt nu nog op zo'n gameboy en ze hebben mij verteld dat deze spellen ok te spelen zijn met de ds lite

wie ken er hier een beetje over dit vreselijk duur stukje speelgoed :-)

ze zegen dat je er spellen mee kunt downloaden maar op een geheugenkaart of zoiets , ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken

groetjes

Antwoorden:
Bericht van: muis28
Datum bericht: 28 November 2009 om 21:28

In de DS lite kun je een kaart (o.a. R4 kaart) stoppen met een klein geheugenkaartje waarop je spellen kunt zetten die je dan kunt spelen.

Dit is niet legaal. Hoe het moet, moet je mij ook niet vragen, want ik heb er verder helemaal geen verstand van.

-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 28 November 2009 om 22:07
Ja ik ken het wel, heel erg leuk. Moet eerlijk zeggen dat ik het voor mezelf heb gekocht (iedereen heeft zijn zwakheden).
Over de rest stuur ik wel even een pm.

Groetjes Marije

Datum bericht: 28 November 2009 om 22:18
dat zal tof zijn dat ik van jou een pm er over krijg  , en ja over legaal   , ik denk dat er meer dingen niet mogen en wel worden gedaan

Bericht van: caelum
Datum bericht: 29 November 2009 om 08:35
Ik heb ook zo'n kaart erin, anders vind ik het niet te doen, de spelletjes vind ik niet allemaal super uitgebreid en toch vaak 30 a 40 euro per stuk. Dus met zo'n kaart kun je tenminste heel veel spelletjes erop zetten. Nu merk ik ook vaak dat de spellen die op t eerste gezicht heel leuk lijken best saai zijn, en ik dan vooral druk speel met de spellen waarvan ik t niet verwacht.

Vind vooral die geheugenspelletjes leuk, en al die spelletjes waarbij je dieren moet verzorgen, haha.. . Maar heb mijne van mn vriend gekregen, had er zelf nooit zoveel geld aan uit gegeven moet ik bekennen. Hijs het wel waard. Ken heel wat kinderen die er dagen zoet mee zitten, er zijn heel veel mogelijkheden en ze zijn ook stevig, kunnen wel tegen een stootje.

Datum bericht: 29 November 2009 om 08:47

bedankt caelum , omdat we gingen samen leggen had mijn schoonmoeder de gewone ds lite al besteld . nu heb ik dus al wel gevraagd om de ds an te scappen , zo wijs ben ik er al van hehe in de dsi kan een kaartje in de ds niet :p. hij is zelf acht jaar en is op zijn oude gameboy met een spel ook al wel dagen zoet dus ik vermoed da het met dit nintendo gedoe ook wel zal lukken. ik verschoot er aleen van dat het allemaal zo vreselijk duur is , ik ben niet een van de rijksten dus ben ik heel blij dat die makers er waren van die kaart :p , is het ook zo dat er een muziekspeler in zit , hoe zit het daar mee?

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 29 November 2009 om 08:55
Ja bij ons is er ook 1 , hartstikke leuk. ook met een kaartje anders betaal je je eigen blauw

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 29 November 2009 om 15:40
Hoi, hier van de nintendo kenner (Marco)die alle consoles en handhelds van nintendo in huis heeft: De r4 kaart is op zich niet illegaal, het gebruik van originele spelen hierop wel. Een muziekkaart zit er niet in, op de nintendo dsi (de nieuwste versie van de ds. kan je wel muziek afluisteren via een sd kaart. Maar hier kunnen weer geen gameboy advance spelen in. Trouwens de echte oude gameboy spellen of gameboy color spellen kunnen er niet op. Dus alleen van de gameboy advance. Overigens is het helemaal niet vreemd hoor dat zoveel volwassenen hem ook hebben. Hier is ook een echte nintendofan in huis. En dat is niet Manuel Ik geloof dat ik wel eens verteld heb dat wij onze tv kast vol hebben staan met knuffels uit nintendospelen. Mario, yoshi, bowser en rond de tv voet staan de kartjes uit het spel mariokart. Marco heeft zelfs sloffen van yoshi. Die hij niet gebruikt. Want dat is zonde. Ze staan voor de sier....

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 29 November 2009 om 16:51
Overigens is het niet mijn bedoeling om het gebruik van de r4 kaart te veroordelen hoor of om het af te raden. De spelen kosten een vermogen dus ik begrijp heel goed dat je zo'n kaart gebruikt. Marco koopt alles in de uitverkoop of tweedehands via marktplaats. Anders is het gewoon niet te doen.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 29 November 2009 om 17:00

hij heeft nu dus een gameboy advance , hij kan dus ook die spellen spelen op de ds lite? ik probeerde mijn schoonmoeder te overtuigen om toch voor de dsi te gaan maar zij is er spijig genoeg niet to bereid. het kost dan maar twintig euro meer , maar ja....zij is bereid om hem cadeau te geven dus mogen we niet klagen  en op de ds kan je dan ook zo'n kaartje insteken met spellen?

het word een beetje ingewikkeld hehehehehe

Bericht van: muis28
Datum bericht: 29 November 2009 om 20:20
Ik weet dat de ds lite werkt op een kaart. Of dat met de dsi ook kan weet ik niet. Nog niet in ieder geval toen in de mijne kocht.

-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 November 2009 om 21:58
ben zelf een leek, maar hema heeft voor de hare flink mee moeten sparen, want die dingen zijn dus echt best duur!  Maar ik moet zeggen dat het één van de weinige dingen is die ze elke dag wel even vast heeft! Ook veel verzorgingsspelletjes ja, dat vindt ze ook leuk!  Je vindt ook in de koopjeskrant de spelletjes, want veel kan daar eigenlijk niet aan kapot gaan denk ik...

Datum bericht: 29 November 2009 om 22:02
ik heb net bericht gehad van mijn schoonmoeder toch bereid is om de dsi te bestellen voor hem in plaats van de ds

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 30 November 2009 om 10:12
Ik heb voor mezelf pas een DS gekocht. Mijn dochter heeft op het geheugenkaartje via de comp. spelletjes geladen.

Ik heb hem via internet gekocht + kaartje (was aanbieding), en de volgende dag in huis.

Vooral braintraining spelletjes

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 30 November 2009 om 10:20
@ Muis28 Bij de dsi heb je ook al kaartjes (m3i zero bijv.)
@ dolly, wat goed dat je schoonmoeder de dsi gaat doen. Denk zeker dat daar nog heel veel leuke spellen voor gaan komen, ze beginnen langzaam aan al te komen.
Zo kan hij nog een heel tijd de nieuwste spellen spelen.

Ben blij dat er meer volwassen hobbydoosjes zijn die er ook een hebben.

Groetjes Marije

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 30 November 2009 om 12:18

Wij hebben twee dsi's in huis, en ik moet zeggen het is wel heel erg leuk, hoor!!! Wij zijn helemaal niet van die gamefreaks. Maar dit is wel leuk. Onze dochter was al twee jaar aan het sparen voor een Wii, maar die zijn zooooo duur. Dus nu zijn we voor een dsi gegaan. Die had ikzelf al een jaar geleden gekocht, en ze speelde er zo veel op. Toen hebben we afgesproken dat wij hem betaalden, maar de spelletjes of R4i kaart moest ze zelf betalen. Dat heeft ze gedaan, en nu hebben we allerlei leuke spelletjes erop. En we spelen ook regelmatig met elkaar. Zelfs dochter van 3 speelt erop, ongelofelijk, hoe snel die kleintjes het snappen!!!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: willywortel
Datum bericht: 30 November 2009 om 16:56

Hier nog een supper fan van de nintendo. hihi

ik wil niet overdrijven maar ik heb zelfs filmpjes er voor. Wel allemaal met de R4

kaart.Zelf ben ik helemaal wilt van de puzzel spelletjes.De een neemt een beker

warme melk voor het slapen ,en ik de nintendo.Verleden week had ik eindelijk

de 100 levels uit, zegt hij dood leuk ,je heb verloren, je moet meer punten

hebben.GRRRRRR.De spellen zip ik en dan zet ik ze op dvd.

Zal maar niet zeggen hoeveel dvd's ik heb. Op het net gaat alles op nr. van 1 tot

tig. Ik ben nu ergens bij nr 4500. of al verder.Dus zoveel spellen zijn er al.

Die op de R4 kunnen.

Als je meer wilt weten stuur maar een PM.

Zo nu ga ik snel het eten doen en haken hihi

-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:22
ik ben dus niet de enige verslaafde. de kinderen hebben er zelf voor gespaart en ma download(niet doorvertellen hoor.) spellen maar ook voor mijzelf. zodat als de kids op bed liggen ma ook kan spelen.

-------------

Datum bericht: 30 November 2009 om 18:18

hihihi da was ik dus ook al van plan om die uit te proberen van zodra hij slaapt of naar school is , we hebben een levertijd van twee weken dus nog even geduld , alleen nog een xcuus zoeken waarom de sint zijn cadeau niet op tijd kon brengen

Datum bericht: 01 December 2009 om 11:47
Weet je wel dat je op de dsi geen spellen van de advance kan spelen? Wel fijn dat het eindelijk rond is. Ik hoop dat hij er heel veel plezier mee beleefd. Maar dat moet haast wel.

-------------
Groetjes, Clara

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net