Print Pagina | Close Window

beetje verdrietig..

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12053
Print Datum: 15 November 2025 om 14:25
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: beetje verdrietig..
Bericht van: caelum
Onderwerp: beetje verdrietig..
Datum bericht: 30 November 2009 om 13:00

soms lijkt het alsof alle dingen aan je ontglippen op de een of andere manier.. en alsof alles tegelijk misgaat.. me relatie, thuissituatie, werk, alles voelt op de een of andere manier even niet meer te kloppen en ik weet niet hoe ik alles weer op zn plek kan zetten. hoe ik grip terug krijg op de situatie. probleem is ook dat je te maken hebt met andere mensen dan, dus je kunt niet alles zelf beslissen of bedenken. andere mensen moeten met dingen instemmen, of op zn minst hun mening geven, of naar de jouwe luisteren, maar als dat allemaal niet lijkt te werken, voel je je soms zo genegeerd.. dan zit je in een situatie, waarin niets meer te veranderen lijkt. alsof je vast zit. soms krijg je een beetje het gevoel, dat iedereen maar 'tegen' je is. je tegenwerkt en expres niet wil luisteren. soms krijg ik t gevoel dat ik misschien teveel rekening houd met iedereen, soms juist dat ik teveel aan mezelf denk.

nu is het bijna december en is dat niet een moeilijke maand? juist een maand om je relatie en thuissituatie goed te maken. en dingen bij te leggen en je trots even in te slikken. en ik wil dat ook echt wel, maar niemand lijkt mee te werken...

soms kan je heel veel alleen

en soms realiseer je je pas, hoe weinig je kan beginnen als de rest niet mee werkt..

Antwoorden:
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 30 November 2009 om 13:13
Tja, da's heel moeilijk als je in zo'n siuatie zit. En ja dan lijkt het wel alsof de ' hele toren ' in elkaar zakt. Misschien kun je je thuis situatie helpen door een brief te schrijven ? Ik heb wel eens gemerkt dat het goed doet om dingen van je af te schrijven. December is wat onder spanning staande relaties betreft een moeilijke maand en hulp, tijd en aandacht van de ' ander(en)' is daarbij onontbeerlijk. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en hoop voor jou dat ' het ' goed komt. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 30 November 2009 om 13:58
Meis, blijf bij jezelf dat is de beste tip die ik je kan
geven.

Het is zo rot om het gevoel te hebben dat je vast zit. En
ja december is een moeilijke maand, want de meeste
forceren zich tot gezellig gedrag en vrede en blijheid...
Misschien moet je het op zijn beloop laten en proberen
het los te laten.

En als je echt tegen dingen aan loop probeer er over te
praten. Ik denk dat het goed is dat je je (hier) even
uit, dan kan je dat opgekropte gevoel in ieder geval even
kwijt!

Sterkte meis!
Knuff
Thess

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*

Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:13

tja,ik weet en kan je voorstelen heb ook presis zo'n situatie,en weet je wat ik doe   doe ik mijn hobbys en e.z. maar soms als lukt niet ga ik naar buiten beetje fris lucht is beter

ik wens je heel veel sterkte,komt wel goed

groetjes

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:16

Ja hoor,

zoals Misitg zegt, schtijf het van je af, dat lucht op en dan kan je misschien relativeren, als het het naleest

dat help soms

sterkte en een dikke

groetjes rita

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:30
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles snel weer gaat zoals het "hoort".

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 30 November 2009 om 15:31

Ik wens je héél véél sterkte en moed !! Ja soms zijn er van die perioden dat alles precies tegenslaat...

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:15
Het is in ieder geval goed om al je gevoelens en gedachten op te schrijven, of je dat nu hier bij ons doet of stilletjes voor jezelf. Soms is het ook goed om negatieve en positieve dingen op twee lijstjes te zetten en te zien of er een balans is. Zet ons maar vast op de positieve kant en haken en breien ook.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Marie-Louise
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:18

Als alles opschrijven of een frisse neus halen bij een wandeling niet meer helpt, schroom dan niet om de juiste professionele hulp in te roepen. Loop er niet te lang mee rond. Soms heb je professionele hulp van anderen nodig, te beginnen bij je huisarts. Een goede huisarts kan je helpen alles weer op de rit te krijgen.

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe.

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:59

Schrijven helpt inderdaad goed,net zoals al aangegeven is,en niet geforceerd gaan doen omdat het december is,persoonlijk vind ik dat die gezelligheid er altijd moet zijn,en niet zomaar ineens in de decembermaand.

En soms zit het nu eenmaal tegen in het leven,helaas krijg je het niet altijd zoals je graag zou willen.En als het niet lukt,hulp inschakelen,de hulpverleners zijn er niet voor niets.

heel veel sterkte.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Datum bericht: 30 November 2009 om 18:04
Het probleem is misschien juist dat jij je trots te vaak wegslikt en probeert om het leven voor anderen glad te strijken. Ik weet niet of december een moeilijkere maand is dan andere, de één loopt al half november te stressen, de ander maakt het niets uit hoe Sinterklaas en Kerst gaan gebeuren. Maar het is wel een donkerder tijd en als het dan niet lekker loopt op je werk en thuis, is het wel het moment om daar iets aan te doen. En Marie-Louise heeft gelijk, wacht niet te lang met professionele hulp te vragen als je er niet uitkomt. Want als je er thuis over begint en onbegrip over je heen krijgt, schiet je niets op of het wordt nog naarder.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: stridje
Datum bericht: 30 November 2009 om 19:09
vindt eigenlijk dat iedereen wel gelijk hebt en goede adviezen geeft.
als je alles gaat forceren heb je kans dat het er alleen maar erger door wordt.
groetjes en sterkte want alleen zijn of alleen voelen is niet leuk,maar denk dan aan ons,misschien helpt dat een beetje.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 30 November 2009 om 23:15
Heel veel sterkte. Deze maanden worden niet voor niets de donkere maanden genoemd, maar probeer voor jezelf toch een lichtpuntjes te vinden.
Ze zeggen toch ook vaak: er is geen wolk zo zwart of er zit een zilveren randje omheen.

Heel veel kracht.

Groetjes
Leonie

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: odette
Datum bericht: 01 December 2009 om 08:24

Ik zelf vind november en december altijd een beetje moeilijk maanden, ik zit dan niet lekker in mijn vel en het lijkt mij dan net alsof alles me tegen zit. Bij mij is het een terugkeerend iets, ieder jaar heb ik er in meer of mindere maten last van. Maar ik weet dat het zo in januari overgaat en dat ik me dan lekkerder voel.

Ik weet niet of jij er vaker last van hebt gehad of dat het alleen dit jaar is. Is er misschien iets voorgevallen waardoor het je nu allemaal wat moeilijk af gaat. Praat er eens over met iemand over of als je er echt niet uit komt zoek professionele hulp. Soms verlang je ook te veel van je zelf waardoor je helemaal in de verdrukking lijkt te komen. En kom je in een neerwaardse spiraal terecht waarin het lijkt alsof iedereen je tegen werkt. Ga er eens een paar daagjes tussenuit. Alleen of met een vriend of vriendin. En zet op een rijtje wat je echt belangrijk vind. Of zoals Magtelt zegt bekijk eens de positive en negatieve dingen in leven. Als dat in balans is is er niks aan de hand. Misschien focus je je nu te veel op de negatieve dingen in deze donkere regenachtige maanden.

Hopelijk kom je er snel uit en zit je straks weer wat beter in je vel.

-------------
odette

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 01 December 2009 om 10:03
Ik wens je heel veel sterkte toe en een dikke knuf.

-------------
GROETJES

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 December 2009 om 10:51
Een aantal jaar geleden zat ik in zo'n zelfde situatie. Gesprekken met een psycholoog hebben bij mij enorm geholpen. En gelukkig vond ik ook mensen die wel met me mee wilden denken. Die wel om mij gaven en die wel onvoorwaardelijk van mij hielden. Het is goed dat je het van je af schrijft. Dat je het uit. Het helpt je om alles weer in een ander perspectief te zien. Maar doe dan niet zo dom als ik deed. De persoon die het meest zorgde voor de donkerheid in mijn leven vond mijn brieven. Daardoor werd de drama en de heisa alleen maar groter. Hij belde mijn eerste hulpverlener op om te zeggen dat ik alles had gelogen. Daardoor vertrouwde ik hem ook niet meer. Ik wist niet meer wat hij nu van mij dacht. Gelukkig kwam ik daarna bij een andere instantie terecht dus bij een andere psycholoog. Dus als je alles van je af schrijft wat niet voor anderen bestemd is, vernietig het dan ook weer. Of berg het daar op waarvan je zeker weet dat niemand het te pakken kan krijgen.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: sassa
Datum bericht: 01 December 2009 om 12:57
gewoon een dikke knuffel geef ik je om je moed te geven en sterkte

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 December 2009 om 15:54
Ik wens je veel sterkte en hopelijk is het snel opgelost

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: creaans
Datum bericht: 01 December 2009 om 19:27
Oh, wat moeilijk voor je!
Ik wens je heel veel sterkte toe en een dikke knuf.
groeten Creaans

Bericht van: Guests
Datum bericht: 01 December 2009 om 20:41

De decembermaand maakt voor jou 'problemen' niets uit.  December staat voor, warmte, gezelligheid, saamhorigheid, cadeautjes enz. Bah, hypocriet gedoe.... Hoeveel mensen voelen zich op de een of andere manier helemaal niet gelukkig! Jouw gevoel wordt hier ook door versterkt. Neem de tijd om alles te relativeren maar durf beslissingen te nemen. Doe wat je goed dunkt!

Veel succes en kop op!

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 01 December 2009 om 21:32
ik wens jou heel veel sterkte en een

-------------
groetjes Thea

Bericht van: caelum
Datum bericht: 02 December 2009 om 09:14

*zucht* wat zijn jullie toch lieverds. Ik vind het heel fijn om deel te zijn van een forum als deze .

Ja.. Ik heb in ieder geval een goed gesprek met mijn moeder gehad, geloof ik, en zij heeft beloofd er wat mee te doen dus ik ben benieuwd.. Ook met mijn vriend heb ik goed gepraat en daar ga ik straks naartoe, even een dagje uit logeren.. Schrijven helpt ook echt, denk ik. Vroeger deed ik het een hele tijd, op een anoniem online dagboek wat niemand kon lezen. Mijn goede voornemen voor 2010 is dan ook zeker een dagboek beginnen (en bijhouden!). En leren breien. .. Ik heb een tijdje een psycholoog gehad, eigenlijk wel een jaar, maar had niet het gevoel dat ik er echt mee vooruit kwam.. Had daarvoor trouwens al een paar gesprekken bij twee anderen gehad maar daar klikte het helemaal niet mee..
Het gekke is, een vriendin die ik eigenlijk al een hele tijd niet gesproken had, stuurde mij ineens een bericht gisteravond toen ik heel verdrietig was: "Ga je zaterdag mee naar de bioscoop?", nou dat was toch wel een lichtpuntje. Verheug me er nu al op. Stom van mij; ik had ook zelf zoiets kunnen voorstellen, maar soms vergeet ik dat, haha..
Ik denk dat ik er wat meer tussenuit moet, inderdaad, soms is dat lastig omdat het allemaal druk druk druk is, maar goed, er valt altijd wel tijd te maken voor bepaalde dingen. .. Zoals lekker even op het forum rondkijken, of naar de bibliotheek (vinden jullie dat ook zo fijn?).. Super bedankt voor jullie reacties!

Wat doen jullie als julli verdrietig zijn?

Bericht van: vcable
Datum bericht: 02 December 2009 om 12:16

Bezig blijven en afleiding zoeken in bv je hobbys.
Mij helpt dat enorm goed.
En verder niet over je heen laten lopen gooi het er gelijk uit als je iets dwars zit ook al komt het er misschien niet altijd even vriendelijk uit maar je bent het wel kwijt en de ander weet hoe je er over denkt.
Dus niet opkroppen erover praten.

-------------
Groetjes Kim

Datum bericht: 02 December 2009 om 12:33
Als ik een beetje verdrietig ben, kijk ik naar dat You tube filmpje van The sound of music. Als ik erg verdrietig ben ga ik naar zolder, zet de Beatles of zo'n CD hard aan en huil hardop als een wolf. Dan komt uiteindelijk één van de katten kijken wat ik doe en dan ga ik mijn gezicht wassen en weer naar beneden, gewoon doen. Dat lucht wel op.

Uitpraten met iemand die op een ander spoor zit dan ik, leidt alleen maar tot meer misverstanden of grote ruzie, dus ik krijg eelt op dat zere plekje, al gaat het niet weg, maar ik ga het niet proberen op te lossen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 02 December 2009 om 12:48

ik wil je heel veel sterkte wensen voor nu en hopen dat 2010 beter begint dan dat 2009 eindigd.

-------------

Bericht van: creaans
Datum bericht: 02 December 2009 om 12:56
Caelum, wat fijn dat er voor jou weer lichtpuntjes zijn,
gepraat met je moeder, vriend en afspraak met vriendin.
En schrijven, je ziet dat het helpt!

En leren breien, dat kan je hier zien, hoe of het moet
www.breikraam.nl kijk bij breilessen

Veel succes met alles
Groeten Creaans

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 02 December 2009 om 13:18
Ha Caelum,

Fijn dat je zaterdag wat leuks te doen hebt. Dat zijn kleine stapjes in het persoonlijke geluk. Je bepaalt zelf de snelheid van je stapjes. Fijn dat je ook even een dagje bij je vriend kan zijn en logeren, nu nog lekker eten .
Ik wens je heel veel sterkte en geluk toe en dat er maar heel veel lichtpuntjes mogen komen en dat je je dan weer lekker in je vel voelt.

Simone

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: Josl
Datum bericht: 02 December 2009 om 13:26

Hoi Caelum,

heel veel sterkte, liefs en NOG meer lichtpuntjes.

(als ik verdrietig ben brand ik meestal een extra kaarsje)

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: ali breevaart
Datum bericht: 02 December 2009 om 16:13

Ik wens je heel veel sterkte

laat de moed niet zakken en hier bij de doosjes kun je ook een hoop kwijt er is altijd iemand die een luisterend oor heeft en je even iets terugschrijft

dikke kus

groetjes ali

-------------
Groetjes Ali

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 02 December 2009 om 18:35
Fijn dat er weer een lichtpuntje is,en als ik verdrietig ben,dan laat ik eerst de tranen gaan,daarna ga ik lekker handwerken.En soms helpt praten.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 02 December 2009 om 19:34

Voor iedereen die op een of andere manier in de put zit, heel veel sterkte, en inderdaad, zoals hierboven al is gesuggereerd is het goed om het te delen met anderen. Het kan soms zo opluchten!! Fijn dat er toch ook weer lichtpuntjes te zien zijn, dat maakt alles weer wat dragelijker!!

Een dikke knuffel!!!!!

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Meia
Datum bericht: 03 December 2009 om 00:22

Och meis, ik schrik hiervan  Van je afschrijven helpt idd maar dat weet je al. Ik hoop dat het gesprek met je moeder goede resultaten oplevert. Verder zul je het toch allemaal zelf moeten doen. Een ander kan het niet voor je doen, je wel helpen gelukkig met goed raad of een arm om je heen.

The Beatles keihard opzetten helpt ook idd Mij ook net als Magtelt.

Maar ik kan me zo voorstellen dat jij niks hebt met de bietels dus iedere andere muziek helpt ook vast en zeker!

Dat bioscoopje is heel leuk en komt op het goede moment, geniet daar maar intens van. Meestal komt het uit onverwachte hoek idd.

En lekker met je hoofd in de wind wil ook nog wel eens helpen en nooit je tranen opkroppen hoor!

Hele dikke knuf van mij.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Tinah
Datum bericht: 05 December 2009 om 15:54
Lieve Caelum,
Vreugde en verdriet zijn onlosmakelijk met het leven verbonden. Dankzij je verdriet ken je ook je vreugde. En gelukkig maar dat je verdrietige momenten jou helpen groeien naar de wijze vrouw in je. Lees die prachtige spreuken van Corry nog eens na en kies er één die je aanspreekt als levensmotto. Die spreuken vond ik een waar cadeau. Groetjes en sterkte, Tinah

-------------
Help Kyaliwajjala door haken armoedevrij te maken

Bericht van: naatje
Datum bericht: 06 December 2009 om 22:18
STERKTE MET ALLES VROUWTJE.
DIKKE KNUF.

Als ik verdrietig ben zet ik de cd op van guus meeuwis
daarop staat een heel mooi nummer dat me aan Rob doet
denken en dan komen de tranen.Even lekker grienen lucht
vaak op.Soms zitten de tranen er wel mar komen ze niet
en dan geef ik ze een zetje met dat nummer.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 December 2009 om 08:38
Als ik verdrietig ben zet ik ook vaak een cd op. En dan heerlijk meezingen. Dat moeten de juichkreten voorstellen als de vijgeboom niet bloeit. Ik luister dan voornamelijk nederlandstalige christelijke muziek wat mij weer dichter bij God brengt en waarvan ik dan weer weet dat ik veilig ben in Zijn armen. Dan kan ik weer verder en voel ik me weer beter. Al brengt het niet altijd gelijk een oplossing voor je probleem en voor je zorgen. Maar je hebt wel weer het gevoel dat je er tegenaan kunt. Dat je verder kan.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 07 December 2009 om 10:14
Ik vind mijn rust vooral ook in muziek, ik luister graag
paganfolk vooral van Omnia, lekker vrolijk. En dan lekker
dansen door de woonkamer tot ik er moe van ben hihi

Of soms ff lekker onder de douche lekker uithuilen, ik vind
het warme water altijd heel troostend.

Of als ik echt in de put zit ga ik naar het bos of het
strand en ga daar mediteren. Dan vind ik mezelf vaak wel
weer terug :-)

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*

Bericht van: Guests
Datum bericht: 07 December 2009 om 11:16
ik sluit mij bij koningsdochter aan.
groetjes puck

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 07 December 2009 om 11:33

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 07 December 2009 om 14:38
Geen gemakkelijke situatie . Ik hoop dat je in en met jezelf een weg vindt waarin de ander ook tot actie komt.

Soms is het eerst aan jezelf werken en dan volgt de ander, en komt het naar je toe. Heel veel liefs van mij met nog meer warmte en sterkte.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net