Om dood te vallen !!!
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12055
Print Datum: 15 November 2025 om 14:33 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Om dood te vallen !!!
Bericht van: dine
Onderwerp: Om dood te vallen !!!
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:36
Mijn centrale verwarming is zo goed als volledig uitgevallen........ze begon gisteren al wat te haperen. Mijn man heeft er nog vlug naar gekeken voor hij vertrok maar hij kon er niets aan verhelpen ............
Dus zonet de loodgieter gebeld : kan waarschijnlijk vandaag niet meer komen, zal pas morgennamiddag zijn..... ...en ik krijg dan nog 'voorrang' omdat hij regelmatig bij mijn man op 't werk moet komen...
Ja, zeg : als ik de dokter 's morgens bel staat die ofwel om 9 u ofwel om 12u aan mijn deur.
Duurt dat bij jullie in Nederland ook zo lang eer je een vakman te pakken krijgt ?
En voor de grapjassen : neen, van haken en breien krijg je het ook niet bepaald warm  
|
Antwoorden:
Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:46
Nou ik al meerdere malen meegemaakt dat het dagen
duurde....
Hopelijk kom je deze koude dagen door!
------------- )0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:47
Ja hoor, mag je nog van heel erg geluk spreken. Een dag of 2 a 3 in de kou zitten is heel gewoon en als je een reparatie aan een van je hulpmiddelen, ( van speciale schoenen tot sta-op-stoel) nodig hebt ben je helmaal de klos. En de dokter bellen om langs te komen ? Grapje zeker........ Groetjes Mistig
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 14:55
Zeker geen grapje hoor Mistig. Bij ons in Belgie komen de dokters op huisbezoek. Die hebben meestal enkele uren per dag spreekuur en voor de rest gaan die op huisbezoek en naar ziekenhuizen.
Moeten jullie dan bij koorts zelf naar de dokter gaan ??? Hier is de algemene regel : bij koorts thuisblijven en de dokter komt naar jou toe. Oudere mensen laten maandelijks de dokter es naar huis komen voor hun bloeddruk en hun slaappilletjes en hun babbeltje......
Ik hoor soms bij jullie van telefonisch advies : hoe kan dat nu ? Hij kan je zo toch niet onderzoeken ????? De stethoscoop werkt toch niet via de telefoonlijn 
|
Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 30 November 2009 om 16:05
De zorg is hier ook verre van goed Nadine.... we hebben
heel kundige artsen, maar om er een afspraak mee te krijgen
is een crime.
En een afspraak bij de huisarts heb je mazzel als je na 2 a
3 dagen terecht kan....
Ja tis triest gesteld met sommige dingen :(
------------- )0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
|
Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 30 November 2009 om 16:41
|
Dat klopt. Onze huisarts komt nog langs als je niet naar toe kan komen, maar meer ook niet. Gelukkig wel elke werkdag een spreekuur 7 uur s'morgens tot 9 uur s'morgens, daarna moet je telefonisch afspreken voor een afspraak.
Als er iets gemaakt wordt geven je ook niet een bepaalde tijd aan hoe laat ze komen.
------------- Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren:
http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 30 November 2009 om 16:55
Jakkes, brr. Wel een voordeel dat bij jullie de dokter wel langskomt, kan die je morgen oplappen van je longontsteking. Zeg nu ik er zo over nadenk, hebben jullie niet toevallig een handige dokter? 
Groetjes Marije
|
Bericht van: vcable
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:06
|
Hier duurd het in NL vaak ook dagen voordat de verwarmings monteur komt. Een vriendin van me moest een keer ruim een week wachten tot ie kwam. De huisarts komt alleen in speciale gevallen aan huis zoals met ouderen of bed legerige mensen de rest moet gewoon naar zn praktijk komen. Als je in het weekeinde wat hebt is het wel een crime want dan werken ze samen met 2 andere plaatsen Giethoorn en Havelte, dus dan kan je 8km gaan rijden om er te komen. Was nie zo handig paar jaar terug toen ik gescheurde enkelbanden kreeg kon ik helemaal naar giethoorn toe. Zie je het voor je met gescheurde enkelbanden 8 km met de auto te gaan rijden? Dus tis hier ook niet altijd super gesteld. Wel kan je hier vrij snel terrecht soms zelfde dag nog en anders de volgende ochtend, maar tis een dorpie hier dus dan is dat nog te doen in grotere plaatsen moetsen ze vaak al een dag of 2 a 3 wachten voor een afspraak.
------------- Groetjes Kim
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:11
Zolderraampje ingewaaid, zit al een week een karton voor. De glasmonteur is wel geweest, mar wist niet hoe het te vervangen. Dus daar wordt nu over vergaderd ofzo.
Als wij de huisarts liever aan het bed zien moeten we wel zo vroeg mogelijk bellen, anders lukt dat niet meer op de dag zelf (na 16.00 uur). Maar meestal krijg je het antwoordapparaat, dan zitten ze net met zijn allen aan de koffie, 2 assistentes, 2 artsen en 1 semiarts.
Bel je de tandarts vanwege een afgebroken kies, vraagt de assistente of het een noodgeval is, ja hoe moet je dat nu weten daarvoor ga je toch naar de bekkenbeul.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:27
Ja Marije hij is wel handig hoor, maar de verwarmingsketel zal hij niet komen maken vrees ik ... .
Alhoewel ...enkele jaren geleden, ik was toen boodschappen aan het doen, hadden wij water in de keuken en de speelkamer binnengekregen door hevige regenval. Toen ik in paniek thuiskwam en mijn mouwen opstroopte was al het water weg ....wat bleek ? Bart was bij de buren (enkele huizen verder) kuisgerief gaan vragen, toen de buurman hoorde dat de kinderen alleen thuis waren is hij komen dweilen....
3 x raden wie die buurman was ....  .....
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 30 November 2009 om 17:56
|
Dan heb ik zeker geluk,onze verwarmingsmonteur komt echt dezelfde dag nog,maar voor nood hebben wij een paar elektrische kacheltjes,ooit nodig gehad bij een verbouwing.Ook een open haard,dus echt koud ,krijgen wij het niet,
de huisarts is een ander verhaal,6 artsen,allemaal parttime,na een poosje weer verdwenen.Als je steeds dezelfde zou willen,moet je soms drie dagen van te voren bellen.Lastig als je dezelfde dag nog moet.Thuiskomen,alleen in nood,maar ja,wat is nood.Zoon had een longontsteking ,maar moest naar de praktijk,Kleindochter,twee keer een hersenschudding,toen moesten ze met haar naar een huisartsenpost.Soms kan je een telefonisch consult krijgen,moet je aanvragen.Knap waardeloos geregeld.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 30 November 2009 om 18:01
|
hmnn, als er wat met de verwarming is komen ze meestal wel; ze hebben ook storingsdienst etc, dus eigenlijk moeten ze gewoon komen en ik ga niet zonder warm water en verwarming zitten, want dat is rampzalig!!
de huisarts komt echter nooit en hier zeggen ze standaard; als het na t weekend nog zo is, kom dan nog maar eens.. een vriendin had laatst keelontsteking + hoge koorts, maar ze mocht niet langskomen, als t nog een week zou aanhouden moest ze maar komen.. ik had een opgezette klier onder mn arm (echt een grote bult!) en was grieperig, als ie er over een maand nog zat dan zou hij weleens kijken.. vraag me dan af hoe sommige mensen toch erachter komen als ze wat ernstigs hebben, want ze kijken mij nooit na en mag ook maar 1 klacht tegelijk, dus als ik oorpijn heb en ik heb ook keelpijn kijken ze al niet eens meer in mn mond haha..
nadine, heb je geen lekkere warme kruiken ofzo? dan vroeg onder de wol vanavond! kan ook heel romantisch zijn 
|
Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 30 November 2009 om 18:23
Ik woon in een dorp en hier als de verwarming stuk is en je beld komen ze de zelfde dag nog.
Nog niet zo heel lang geleden hadden we in het weekend lekkage en ook nog bij een lamp op die plek gelijk het stroom eraf gedaan en gebeld zijn ze de zelfde dag geweest ( het was toen zaterdag ) maar ja het materiaal niet bij zich lag in een andere zaak in een ander dorp zijn ze maandagmorgen terug gekomen om op het platte dak het dakleer uit te stukken.
En de dokter komt hier als je oud bent of gehandicapt.
Als je voor 10 uur beld kan je de zelfde dag nog als het niet vol zit en anders kan je er de andere dag terecht
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 30 November 2009 om 18:25
dine wrote:
Ja Marije hij is wel handig hoor, maar de verwarmingsketel zal hij niet komen maken vrees ik ... .Alhoewel ...enkele jaren geleden, ik was toen boodschappen aan het doen, hadden wij water in de keuken en de speelkamer binnengekregen door hevige regenval. Toen ik in paniek thuiskwam en mijn mouwen opstroopte was al het water weg ....wat bleek ? Bart was bij de buren (enkele huizen verder) kuisgerief gaan vragen, toen de buurman hoorde dat de kinderen alleen thuis waren is hij komen dweilen....3 x raden wie die buurman was ....  .....
|
Sinterklaas?
-------------
|
Bericht van: pppetra
Datum bericht: 30 November 2009 om 18:37
hier is de dokter een verhaal apart:
krijg je een herhalingsrecept, moet je als je je herhaling komt halen eerst een afspraak bij de dokter maken, handtekening op het briefje krijgen, terug naar de apotheker die dan gaat bellen of de dokter een handtekening op de herhaling heeft gezet..
mijn man en ik hebben beide vorige week met 40 graden koorts in bed gelegen, huisarts gebeld maar we moesten maar naar de praktijk komen: ik heen, flink over de balie hoestend aangeven dat de dokter zei dat ik moest komen (niet weer gebeld voor een afspraak maar meteen heen gegaan, anders had het wel een week kunnen duren)
ik mocht zo doorlopen: ze wouden me vast niet in de wachtkamer hebben zo ziek..
sta je daar bij de huisarts zeg hij ook zo leuk: had gebeld dan was er een huisbezoek afgelegd..ik zo leuk ow heeft u dat zinds 10 minuten geleden bedacht?
rioolproblemen, glas, schade aan het huis en problemen met de cv worden dezelfde dag opgelost (huren we van een woningstichting)
|
Bericht van: stridje
Datum bericht: 30 November 2009 om 19:36
ik mag geloof ik ook niet klagen,de verwarmingsmonteur kwam meteen toen de ketel stuk was s,avonds.verder bij de dokter kan op inloop spreekuur voor kleine dingen,dan is het de voor deur in en er weer uit. dan heb je een zin gezegt en is hij bezig met zijn handdruk. heb merendeels mijn eigen huis arts die ik ooit een bijnaam gaf,bleek mijn vriendin hem ook zo te noemen en nu heeft die een koos naampje,dus hij begrijpt me nu beter ,dat ik niet op de koffie bij hem kom. en ben er achter gekomen dat ik beter s,middags kan komen op afspraak dan is er beter met hem te praten. maar eigenlijk heb ik het niet op dokters daar ze je toch merendeels niet kunnen helpen. je moet heel goed kunnen voorwoorden en als dit of dat zegt is het inderdaad dat je dan weer een afspraak moet maken voor het ander,maar wie zegt dat het er niet mee te maken hebt je kan toch meerdere klachten hebben,ik zeg dan kom niet steeds terug ,ik zeg het nu en verder ik ben geen dokter dus wat ik vertel is misschien wel belangrijk om een diagnose te bepalen. maar ja dandenk ik weer ach ,ik ben niet de enige soms voel ik me een nummer. groetjes stridje
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 30 November 2009 om 20:32
|
....het begon met de verwarming.............................
en er stond boven....... om dood te vallen
mijn hart is als een gek gaan hameren
om dood te vallen jammer het is maar verwarming
om dood te vallen.................dan gaat het om artsen
om dood te vallen heb ik meegemaakt echt
om dood te vallen VERWARMING ?????????????
ik zit te shaken.........laat mij dan maar een poos in de kou zitten
niet op de site reageren op mijn reactie
SORRY
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 20:34
Dit zal voor jullie in Nederland ongelooflijk klinken .....ikzelf vond het ook, maar dan op een andere manier :
mijn vorige huisarts kwam nog steeds bij mijn schoonouders tot een paar maanden geleden ze besloten om te veranderen en mijn huisarts voortaan te consulteren. Enkele weken later stond hun ex-arts op een avond om 19u aan mijn voordeur te bellen met de vraag : zeg, hoe zit het eigenlijk..je schoonouders hoor ik niet meer...normaal kom ik 1x per maand naar hun appartement voor bloeddruk, medicatie, enz.....en nu heb ik hen al meer dan een maand niet gehoord.....ze doen wat ze willen maar ik vind dat ze eigenlijk wel uitleg kunnen geven en mij es bellen ........ Ik stond gewoon perplex en heb gezegd : ik weet van niks, zal es vragen aan mijn man.
Ja zeg, 1 van de drukste praktijken van de stad maar beledigd als hij een klant kwijt is, heeft schrik van mijn schoonmoeder en komt mij dan lastig vallen .....
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 30 November 2009 om 20:39
|
wat vervelend zeg. Gelukkig kun je ook goede ervaringen hebben. In een van de laatste weekenden dat mijn vriend op uitzending was, 25 graden buiten sloeg mijn cv niet meer uit, ondanks dat de knoppen dicht waren. Dus een temperatuur van 30 graden in huis. Na 1 telefoontje stond er binnen 2,5 uur een monteur op de stop in het weekend zelfs die daarvoor een uur moest rijden.
en geesje ik begrijp je wel hoor, ik schrok ook even van de titel, maar gelukkig viel het mee he.
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 20:48
ja, in plaats van jullie uitdrukking : 'hoe is het in godsnaam mogelijk' gebruiken wij die van hierboven....
het verschil in taalgebruik zeker...ik heb me trouwens ook al rot geschrokken van sommige van jullie uitdrukkingen hoor.....
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 21:41
|
pardon het is niet mijn uit drukking dus wie bedoel je met jullie.stridje
|
Datum bericht: 30 November 2009 om 21:51
Op de nederlandse televisie hoor ik die uitdrukking toch dikwijls 'in godsnaam of in hemelsnaam'  
jullie = nederland wij = belgie

|
Datum bericht: 30 November 2009 om 23:14
ach je hebt gelijk laat ik er maar om lachen  zoals zei boos worden op die zin maakt bij mij het woord jullie een beetje opstandig. ik wil eigenlijk duidelijk maken dat een woord of zin voor iedereen weer andere emoties naar boven kunnen komen jullie ,zij mijn oma altijd ,maar ze bedoelde een persoon,dus dan voelde je aan gesproken omdat je het niet eerlijk vondt dat ze onbewust ander bedoelde.ik vond dat ze beter dan recht op de vrouw af moet gaan,en als je iets niet kan begrijpen het eens vragen aan de persoon waarom iemand dat schrijft.soms zit er heel wat achter zoals het voorbeeld van mij.ik kijk meestal verder dan mijn neus lang is,want vaak steekt er wat achter als iemand vel reageert,daarom leg ik het over mijzelf alvast uit. ik hoop dat we weer door een bocht kunnen met elkaar. groetjes stridje. dan blijft het op het forum gezellig,ik reageerde eigenlijk meer op wat ze geschreven had en voor dat je het weet komt er van alles naar boven. peaceeee
|
Datum bericht: 01 December 2009 om 08:30
Stridje : geen probleem hoor..  
Eigenlijk gebruiken wij deze uitdrukking steeds met een kwinkslag....dus niet verwacht dat het zo'n commotie zou veroorzaken.....
En inderdaad de verschillen zijn er nog steeds : vorige week in de 'laatste show' (een programma op de Belgische televisie) zaten 3 Belgische acteurs die getrouwd zijn met 3 Nederlandse actrices en die in Belgie wonen. De vrouwen zaten in de show en ze lieten beelden zien van hun mannen die spraken over de verschillen. En dan vooral het verschil in gebruik van taal en uitdrukkingen ....Echt hilarisch !!!! 2 van die vrouwen lagen dubbel van het lachen ook al kregen ze grappige kritiek van hun man en ze gaven grif toe dat hij gelijk had...alleen de 3de lachte steeds een beetje groen als het over haar ging.. .
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 01 December 2009 om 11:01
Ben toch echt Nederlands, maar ik snapte ook wel dat het niets ernstigs was. Misschien genoeg suskes en wiskes gelezen, zodat ik nu ook belgisch spreek?
Ik zou ook niet weten wat je met deze zin voor ernstig zou kunnen aankondigen.
Als Fries in Nederland heb je het ook niet altijd makkelijk hoor. Ik vertaal altijd per ongeluk Friese woorden in mijn Nederlands.
Zodat ik bij mijn schoonouders zei: Mijn hond was ook weer eens uitgenaaid
Voor de niet Friezen, dat is ontsnapt/ er vandoor gegaan.
Ik ben nog nooit zo geschokt aangekeken.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 December 2009 om 11:25
|
Oh eeyore, heerlijk. en je schoonouders maar denken dat ze zo'n keurig schoondochter hadden gekregen. Bleek het toch ietsje anders te liggen. Marco heeft mij heel wat grof taalgebruik af moeten leren. Bij ons in de betuwe waren bepaalde uitdrukkingen heel normaal. Waarvan hij nog al eens zei: "denk eens na wat je nu zegt." Of zoals mijn schoonpapa dan vroeg: "u zei?" Inmiddels ben ik redelijk nette uitdrukkingen gaan gebruiken en schrik ik zelf van de uitdrukkingen die ik vroeger gebruikte.
En om op het onderwerp terug te komen, een van de verwarmingsbedrijven heeft een soort noodservicedienst. Dus als je ketel er mee stopt komen ze zo snel mogelijk langs. En dat is vaak dezelfde dag nog. Dat is heerlijk. Bij onze huisarts kan je wel dezelfde dag vaak nog terecht. Maar hij loopt echt altijd uit. Een half uur in de wachtkamer zitten is heel normaal. Hij doet ook het cosultatiebureau en begon al een half uur te laat. Dan loopt zijn ochtendspreekuur uit. Erg lastig om met een baby die naar bed wil een half uur te wachten. Manuel heeft hem teruggepakt. Hij heeft gekrijst tijdens het consult!! Waarvan ik dan heel fijntjes nog even opmerkte: "Het duurde ook zo lang he schat. Arme jij. Nu ben je veel te moe." Overigens moet ik alle ogen en oren goed open houden bij de huisarts. Hij wilde Manuel een vierde inenting geven. Dacht dat hij ze nog niet allemaal gehad had. Gelukkig was ik zo alert om te weten dat het wel zo was. Anders kreeg hij teveel van het goede.
Overigens kunnen ze via een telefonisch gesprek ook niet achterhalen wat je hebt. De arts van de huisartsenpost (weekenddienst) dacht dat ik spier en gewrichtspijn had. Ik moest maar veel ubiprofen slikken en paracetamol. Ze vroeg niet of ik nog borstvoeding gaf. Terwijl Manuel nog maar vier maanden was. En ik bleek een enorme keelontsteking te hebben. Als ze me gezien had was ze daar gelijk achter gekomen. Nu liep ik nog een paar dagen te tobben en heb ik heel veel pijnstillers geslikt terwijl het niet nodig was.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 01 December 2009 om 11:29
  ja Marije, ik zie het al voor me...
Als jullie schrijven : mijn zoontje/dochtertje moet veel gaan poepen en mijn man heeft hem/haar meegenomen om nog maar es te gaan.......
1 goede raad : zeg dat nooit of nooit als je in Belgie bent.......je man wordt onmiddellijk opgepakt voor pedofilie.......
poepen = naar toilet gaan (nederland) poepen = neuken (belgie)
Dezelfde taal ? Ja, maar met kleine nuances  
|
Datum bericht: 01 December 2009 om 13:54
dine,gelukkig ,leg je het uit zo kan iedereen lezen dat het een uit drukking is. ik had dat programma wel willen zien. alles weer op gelost en hoeft geesje niet meer boos te zijn. time out,kom op geesje het valt mee ,als je dit leest.groetjes stridje zand erover,ook weer zo,n uit drukking.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 01 December 2009 om 14:59
|
dine,
doet je verwarming het al weer?
hier is het achter het glas in de zon wel lekker maar hoe is het bij jou?
-------------
|
Datum bericht: 01 December 2009 om 15:25
4 radiatoren doen het nog, maar niet van harte . Hier in de speelkamer, 1 van de 2 in de keuken, 1 van de 3 in de woonkamer en in de badkamer van de kinderen. Maar zoals je zegt : het zonnetje maakt veel goed en vanavond een dekentje voor de tv (als hij nog niet geweest is)
Gisteravond belde mijn man met de vraag hoe het met de verwarming zat en ik heb onmiddellijk gereageerd met de vraag of hij geen noodlanding, onweer, of motorpech had gehad tijdens 1 van zijn 3 vluchten.....haha weerwraak !!
En voor alle duidelijkheid : het was van beide kanten plagerig bedoeld !!!  (Ja, hij kan 's avonds aan het zwembad zitten en het is er tussen de 30 en 40 gr)
Ja, het leven heeft ons al zo erg gehard door tegenslag dat we heel veel verbale humor ingebouwd hebben 
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 December 2009 om 15:50
Daar heb ik geluk in een loodgieter in de familie ik moet maar een klein beetje wachten
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 01 December 2009 om 15:55
Jaja Conny, maak me maar jaloers en lach er nog wat mee ......    
ik heb er ook nog ergens eentje in de familie, maar das geen garantie om vlugger hulp te krijgen, integendeel zelfs.....
heb net gebeld, zal voor morgen zijn, hij is momenteel een dak aan het repareren en vermits het morgen terug gaat regenen, kan ik wel begrijpen dat die mensen voorrang krijgen.
|
Datum bericht: 03 December 2009 om 19:19
Eindelijk.....eindelijk .....na 4 interventies (gisteren en vandaag telkens 2x)
terug warmte in huis !!!!!!!   
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 03 December 2009 om 20:13
dat is fijn om te lezen. kun je vanavond weer lekker warm voor de tv zitten zonder die deken.
-------------
|
Datum bericht: 03 December 2009 om 20:15
We waren al zo gewend aan die koudere temperaturen dat we nu al beginnen te zweten bij 23 graden   
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 04 December 2009 om 12:35
Blij dat je terug verwarming hebt geniet er maar met volle teugen van
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
|