Print Pagina | Close Window

Lievelingsboek :)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12126
Print Datum: 15 November 2025 om 19:59
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Lievelingsboek :)
Bericht van: caelum
Onderwerp: Lievelingsboek :)
Datum bericht: 04 December 2009 om 16:57
Wat is jullie lievelingsboek, en waarom?

Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 04 December 2009 om 17:05

zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 04 December 2009 om 17:44
de Harry potter reeks, je kan je eigen heerlijk verliezen id die fantasie werel. maar ook de baantjers  gewoon spannend. en eigenlijk veel meer lees graag over de amish

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 04 December 2009 om 18:26

Ik heb verschrikkelijk veel mooie boeken gelezen,maar waar ik nog vaak aan denk is het boek,Hawai,van james Clavell,over het ontstaan van Hawai,hoe alle bevolking daar is gekomen,honderden jaren geleden.

En het boek Wilde zwanen,over china.

Ik hou erg van dit soort romans,maar ben ook niet vies van een goede thriller.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: vcable
Datum bericht: 04 December 2009 om 18:28
Ik ben niet zon boeken lezer maar de Harry Potter reeks vond ik super leuk om te lezen heb ook alle delen ervan.

-------------
Groetjes Kim

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 04 December 2009 om 18:47
Duizenden !!!! Ik hou enorm van boeken oa. van Virginia Andrews, Danielle Steel, Ruth Rendell en dan reisverhalen en een thriller zal ik ook niet afslaan... Kortom ik ben een echte boekenwurm...

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:25
De trilogie (ookal is er net het vierde boek) van de
zeven wateren van Julliet Marillier. Het eerste boek is
gebaseerd op het sprookje van de wilde zwanen. Het is een
prachtig verhaal in een tijd vol magie, Godinnen en de
oude religie en past helemaal in mijn wereld.

Maar ook de serie Boudica van Manda Scott. Een
roman/biografie over de laatste krijgsprinses van de
Kelten, zij was de enigste ter wereld die ooit de stad
Londen wist in te nemen.

Verder De witte merrie en Hert van de Dageraard van Jules
Watson, ook in de tijd van de kelten geschreven, vol
magie, priesteressen en de Godin. Super mooi ook.

Maar goed wij hebben iets van 4000 boeken in huis...dus
tja wij hebben wel wat met boeken en lezen ja.....

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*

Bericht van: boek
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:30
ik hou alleen van hobbybladen, ben niet een lezerdus een lievelings boek heb ik niet

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: culimieke
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:45
piep, kookboeken, groot, klein, bekende koks, onbekende koks.............

tja culimieke he

knufje

-------------
[URL=http://imageshack.us][img]

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:49
Ik heb er ook een heleboel waaronder Danielle Steel en een beetje spannende boeken Kathy Reichs bijvoorbeeld.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:55

Véél hobbyboeken over haken en breien, verder Simenon, Agatha Christie, en Rurh Rendell

groetjes rita

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 December 2009 om 19:56
De hele serie van Nevelen van Avalon van Marion Bradley Zimmer, Gejaagd door de wind, Het witte paardje (Prisma jeugdboek, verfilmd als De Maanprinses), alles van Juliet Marillier, de serie over de aardkinderen van Jean Auel, Schoolidyllen, al mijn haak- en breiboeken, ook de romans daarover. Ik heb 4 boekenkasten met gewone romans uitgedund tot 1 en elk boek daarin is eigenlijk mijn lievelingsboek. Dan heb ik twee kasten met fantasy, een met mijn oude kinderboeken, een met fotoboeken, kattenboeken etc en twee met handwerkboeken en bladen. Wie mijn tanden en klauwen wil zien, moet vragen of ik niet wat teveel boeken heb.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 04 December 2009 om 19:56
Leuke vraag trouwens, Caelum, en wat is het jouwe?

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 04 December 2009 om 20:38
the stand van stephen king.
Heel realistisch en beeldend geschreven en zo spannend!

Bericht van: sassa
Datum bericht: 04 December 2009 om 20:42
Harry Potter reeks is bij mij de top, ben hem al voor de tweede keer aan het lezen, daarna volgen de boeken van Dan Brown

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Datum bericht: 04 December 2009 om 20:42

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Die romans over die breiclub of wat is het waar ik hier wel vaker wat over las.. Wat is de titel Magtelt? Ik maak namelijk een lijstje met dingen die ik echt graag wil lezen in 2010 :-)..

Mijn lievelingsboek is: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan van Milan Kundera. :-).. En ik heb hem niet eens zelf, maar gelukkig heb ik een bibliotheekabbonement dus kan ik alles lezen en reserveren wat ik maar wil :) Fijn is dat..

Datum bericht: 04 December 2009 om 21:16

De hele serie van Nevelen van Avalon van
Marion Bradley Zimmer, Gejaagd door de wind, Het witte
paardje (Prisma jeugdboek, verfilmd als De Maanprinses),
alles van Juliet Marillier, de serie over de aardkinderen
van Jean Auel, Schoolidyllen, al mijn haak- en
breiboeken, ook de romans daarover. Ik heb 4 boekenkasten
met gewone romans uitgedund tot 1 en elk boek daarin is
eigenlijk mijn lievelingsboek. Dan heb ik twee kasten met
fantasy, een met mijn oude kinderboeken, een met
fotoboeken, kattenboeken etc en twee met handwerkboeken
en bladen. Wie mijn tanden en klauwen wil zien, moet
vragen of ik niet wat teveel boeken heb.

Oei hoe kan ik die vergeten! De boeken van M Bradley! Ben
zelf een priesteres! Geweldige boeken, prachtig
geschreven, Raven van Avalon is absoluut mijn favouriet
:) Maar de Nevelen van Avalon is wel echt DE klassieker!

-------------

Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 04 December 2009 om 21:30
ik heb niet echt lievelings boeken want als ik een boek lees leef ik altijd zo heel erg mee dat ik dan altijd moet huilen

groetjes alie

Datum bericht: 04 December 2009 om 22:40

hihi ja dat heb ik ook wel. maar soms is dat ook heel fijn, zo er in kunnen verzinken :) heb dat ook met films. net of je even in een andere wereld bent.

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 05 December 2009 om 02:07
Otfried Preussler: meester van de zwarte molen.
J.K. Rowling; Harry Potter
Hector Malot: alleen op de wereld. Die moet je gelezen hebben.
C.S. Lewis: Narnia; een sprookje voor kinderen en grote kinderen.

Karen Slaughter: heerlijke thrillers om te verslinden.
Joanne Harris; Chocolate (verfilmd met Johnny Depp oehhhh), bramenwijn, 5 parten van de sinaasappel. Zalige boeken
Dan Brown; Bijna alles van goed
Josie Lloyd en Emlyn Rees: zogenaamde "Chicklit"  Maar dat staat voor Meiden lectuur, lekkere weglezers dus.

Elie Wiesel; Nacht - gebaseerd op zijn ervaringen als een jonge orthodoxe jood wanneer hij met zijn familie naar de Duitse concentratiekampen Auschwitz en Buchenwald wordt gestuurd tijdens de Tweede Wereldoorlog http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_%28boek%29#cite_note-Winfrey_selects_Wiesel-0 - [1] . Het boek maakt deel uit van een trilogie, dit zijn Nacht, Dageraad en Dag.

En als laatste

Paolo Coehlo: de alchemist - gewoon lezen!

Ach als ik er nog langer overna denk dan kan ik er nog wel een aantal noemen.

Leuke Topic!!!!

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 05 December 2009 om 12:15
Originally posted by caelum caelum wrote:

Die romans over die breiclub of wat is het waar ik hier wel vaker wat over las.. Wat is de titel Magtelt? Ik maak namelijk een lijstje met dingen die ik echt graag wil lezen in 2010 :-)..Mijn lievelingsboek is: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan van Milan Kundera. :-).. En ik heb hem niet eens zelf, maar gelukkig heb ik een bibliotheekabbonement dus kan ik alles lezen en reserveren wat ik maar wil :) Fijn is dat..

Kijk maar weens in de zoekfunctie onder "Ann Hood",dan vindt je een aantal romans over handwerksters. Ik kan nu niet naar boven lopen om een lijstje te maken, want dan wordt mijn worstebroodje koud.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 December 2009 om 12:23
Ik houd van boeken en films die iets toevoegen aan mijn belevingswereld. Die me ergens anders brengen dan waar ik nu ben. Toen de kinderen in de luiers en snotneusjes periode zaten, las ik romans over China, bv. The water margin, De roman van de drie koningkrijken, De droom in de rode kamer. Mijn vriendinnen zwolgen van boeken over vrouwen die tot hun knieën in de pampers stonden, maar daar walgde ik juist van.

Als kind had ik dagdromen van een tamme tijger, zoals Sjors van de rebellenclub had, of van vliegen als Peter Pan. De onderwijzers dachten dan dat ik scherp zat op te letten, omdat ik naar ze keek, maar ik was mijlen ver.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: odette
Datum bericht: 05 December 2009 om 13:20

Ik ben gek op lezen maar mijn lievelingsboek is toch wel ´the world according to Garp´ van John Irving met op een tweede plaatst ´de talisman´van Stephen King.

Waarom weet ik eigenlijk niet. Soms pakt een boek je gewoon en wil je het vaker lezen. Bovenstaande boeken heb ik dan ook meerdere keren gelezen.

Trouwens mijn lievelings schrijver is Stephen King, daar heb ik alle boeken van en gezelen en ook de Stand vond ik heel erg goed.

-------------
odette

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 05 December 2009 om 13:21
Ooooh ik ben een echte boekenwurm, heerlijk!! Mijn lievelingsboeken zijn toch wel echte thrillers, geen SF, en ik vind levensverhalen uit andere culturen ook erg mooi, zoal de vliegeraar, duizend schitterende zonnen, e.d.

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 05 December 2009 om 14:16
Ik lees zowat alles wat los en vast zit. Ik ben dol op thrillers en detectives. Vooral de boeken van Elisabeth George zijn favoriet. Heb dan ook al haar boeken.
Maar op zijn tijd een chick lit of literatuur is ook wel fijn. Heb dan ook nog meer dan genoeg boeken ik de kast staan die ik nog lezen moet. En ieder jaar haal ik in Deventer op de boekenmarkt weer een nieuwe voorraad.

Groeten
Leonie

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: Tinah
Datum bericht: 05 December 2009 om 15:09
Leuk, Corry, dat je James Clavell noemt. Ik heb Nobel House, Shogun en Taipan van hem. Momenteel lees ik voor de Engelse Bookclub Reading Lolita in Tehran van Azar Nafisi. Het gaat over een groepje van zeven vrouwen in Tehran dat verboden Westerse literatuur leest tijdens het Khomeini schrikbewind in Iran. Een tipje van de sluier wordt opgelicht over het leven in Iran in die tijd.
Trouwens, over films gesproken, ik hoorde net dat Precious van Oprah Winfrey zo aangrijpend en prachtig is. Ik ga er morgen heen! Groetjes van Tinah

-------------
Help Kyaliwajjala door haken armoedevrij te maken

Datum bericht: 05 December 2009 om 21:43
Reading Lolita in Teheran is in Oprah's Bookclub besproken. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van die boeken te lezen.

Is Hawaii niet van James Michener? Die schreef vaker van die ontstaansgeschiedenisverhalen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 05 December 2009 om 22:01
Ben een boekenwurm en lees van de wat zwaardere literatuur tot boeken en romans van het lichtere genre, maar een echte favoriet kan ik niet noemen.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 06 December 2009 om 08:45
Magtelt,je bet helemaal gelijk,het is van michener,clavell heeft noble house,shogun enz.geschreven,die heb ik ook allemaal gelezen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 06 December 2009 om 09:46
Ben een echte boekenwurm. Lees alles. Heb juist een fantasy periode achter de rug, Lord of The Rings heb ik al drie keer gelezen. Zijn ook verschillende reeksen bij van wel 7 tot 13 en meer boeken.
Nu ben ik meer in Jef Geeraerts en Pieter Aspe periode, de boeken van Vincke en Verstuyft en de Aspe reeks.
Maar belangrijkste is ...als er maar letterkes in staan!!

-------------

Datum bericht: 06 December 2009 om 12:39
Ik ben eveneens dol op films, dus wat er van Aspe, Clavell, Tolkien en Michener verfilmd was, heb ik ook gezien en ervan genoten.

Inge bedoel jij die serie van Robert Jordan? Die zou eerst 3, later 5 boeken worden, toen 12 en, nu Robert al gestorven is, worden het toch iets van 14 boeken, plus nog een soort 0-serie van wat eraan voorafging. Ik heb ze wel, maar ik vind het toch een beetje veel. Soms blijft ie hangen in beschrijvingen van interieurs, kleding en wat er allemaal op tafel staat, en dan denk ik, ja zo schrijf je wel 12 boeken vol.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 December 2009 om 13:08
Ik bedoel o.a. inderdaad de boeken van Robert Jordan: Het rad des tijds. Heb ook de reeks van Terry Goodkind: De wetten van de magie. En verschillende boeken van E. feist.
Mijn echtgenoot zegt altijd dat ik meer boeken heb dan de plaatselijke bib. Ga al jaren niet meer naar de boekenbeurs omdat ik van mezelf weet dat ik toch niet kan weerstaan .

-------------

Bericht van: Sacajawea
Datum bericht: 06 December 2009 om 16:36

Wat een heerlijk onderwerp!!!

Nevelen van Avalon, práchtig. Maar ik wist niet dat er meerdere boeken waren. Goed dat ik het weet want heb sinds kort ook weer een biepabonnement . Verder ben ik ook gek van Karin Slaughter, Beverly Lewis, Mary Higgins Clark, Jane Auel, Irving, Sacajawea, de vliegeraar en duizend zonnen was zo mooi en akelig, Tess Gerritsen, De blauwe fiets (dus ook verzetsboeken)Coetzee, In ongenade en de lange man en zo kan ik wel doorgaan. Lange tijd heb ik geen concentratie gehad om te kunnen lezen en dat was echt een gemis. De laatste tijd heb ik er steeds minder last van dus ben ik heel erg blij en verslind ze weer .

Mocht iemand nog leestips hebben dan wil ik dat best graag horen

-------------
Hartelijke groetjes, Carolina

Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-)

Bericht van: naatje
Datum bericht: 06 December 2009 om 22:03
Lees momemteel niet zoveel maar heb dat vroeger wel
heel veel gedaan.Mijn favoriet bijft denk ik toch
wel Jane eyre.Het laatste boek wat ik gelezen heb
was de da vinci code,vond ik ook wel een gaaf boek.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 07 December 2009 om 10:26
Jane Eyre is ook prachtig, de verfilming met timothy dalton is ook erg mooi.
Is ook zeker een van mijn favorieten, maar toch vind ik Wuthering heights van Emily Bronte nog mooier. Dat hele rauwe erin vind ik mooi.
Kom op het moment ook niet veel aan lezen toe. Lees op het moment wiplala, ook erg leuk, met mijn dochtertje.
Vind de boeken van Jostein Gaarder ook heel mooi. Als ik lees kan ik vaak niet stoppen, ik ga veel te veel op in de boeken. Ben regelmatig verbaasd dat de zon schijnt, terwijl het in mijn boek rotweer is (of andersom). Hebben meer mensen dat?
en tweedehands boekenwinkeltjes moet ik ook niet tegen komen. Ik vind het geurtje ook zo lekker. Sommige boeken koop ik gewoon omdat ze er zo mooi uitzien. Heb een heel oud boekje gekocht geschreven door Currer Bell: "die weife von lowood" oftewel Jane Eyre in het duits. Mijn pake heeft me laatst zijn oude schoolboekjes gegeven erg mooi en dierbaar (hij is nu 85).

Groetjes Marije

Bericht van: Jola
Datum bericht: 07 December 2009 om 11:17
De hele serie "aardkinderen" van Jean Auel heb ik ondertussen wel 5x gelezen.
Ook een mooi boek en 1 van mijn favoriete is Naduah van Lucia St.Clair Robson.
Dit is een waargebeurd verhaal over Cynthia Ann Parker,een meisje dat wordt ontvoerd door Comanche indianen en opgroeid bij hun.Later trouwt ze met 1 van hun leiders en wordt dan in alle opzichten een trotse en echte Comanche ( met uitzondering van haar blonde haren en blauwe ogen).

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 07 December 2009 om 11:29
Boeken van Lynn Austin, Bevrijdend licht/Donker vuur/Vlam van hoop, volgend op elkaar. Gaat over een burgeroorlog in 1861 in de VS, en over slavernij. Heel indrukwekkend om te lezen. Eva's dochters van Lynn Austin is ook erg mooi, gaat over 4 vrouwen, hun levensverhalen, heel boeiend om te lezen! De boomgaard van Lynn is ook een heerlijk boek! Haar schrijfwijze vind ik erg goed, heerlijk om te lezen. Lynn is een Christelijke schrijfster, evenals Francine Rivers, ook zij schrijft heerlijke boeken. Leota's tuin gaat over een oma en haar familie, prachtig verhaal over een koppige oude vrouw, en hoe dat allemaal gegroeid is. Heel boeiend ook, en voor mij op sommige gebieden ook wel herkenbaar, de relatie tot haar dochter enz. Dus ja, Lynn en Francine, daar ben ik wel fan van! Vind het jammer dat ik nu zo weinig tijd heb om te lezen, en als ik in mijn bed lig 's avonds heb ik ook helemaal geen zin meer om nog te lezen, ik ben dan vaak te moe. Maar goed, komt wel weer denk ik :)

Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 07 December 2009 om 12:36
Ik heb geen favoriete boeken, behalve als het om handwerken gaat.

Ik lees ook graag, maar dan ook echt vanalles wat je kan vinden. Van 'flut'romannetjes tot ergste thrillers die je kan bedenken. Vaak nog eens tweedehands. Dan schuif ik het door naar de rommelmarkt.

-------------
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 07 December 2009 om 13:09
Mijn favoriete boeken (op dit moment) zijn de boeken van C.J. Sansom. Het begint met Dissolution, het 2e is Dark Fire, het 3e Sovereign en het laatst uitgekoemen is Revelation. Het speelt in ± 1540. Het is een doorlopend verhaal over een jonge man die ondanks alle tegenslagen (hij heeft wat we nu de ziekte van Bechterew zouden noemen en is van arme komaf) kans ziet om advocaat te worden. Hij wordt dan door Henry de 8e  ingezet om zaken op te lossen. Heel realistisch geschreven, je kunt bijna de stank op staart ruiken om het zo maar eens te zeggen. Ik lees de boeken in het Engels (als hersengymnastiek) maar ze zijn ook in het Nederlands vertaald. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Datum bericht: 07 December 2009 om 13:30
Carolina, Marion Bradley is een paar jaar geleden gestorven, nog geen 50 jaar oud, maar haar zoon en vriendin, Diana Paxton, hebben met haar materiaal nog een stuk of twee boeken geschreven. Kijk maar onder Avalon als woord in de titel.

Ze heeft ook andere fantasyseries geschreven. Als je ze niet zelf vindt, weet iemand aan de balie het wel. En die beantwoorden liever vragen dan dat ze maar wat dingen in zitten te scannen. Sommige boeken gaan vooraf aan Nevelen. Volgens mij is dat juist het laatste boek van de serie, er zijn meer schrijvers die dat doen.

Henning Mankell heeft ook na de Wallanderserie nog een Jonge Wallanderserie geschreven.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: marlene
Datum bericht: 08 December 2009 om 11:18

de Reiziger serie van Diana Gabaldon

Tot nu toe zijn er 7 delen, het gaat over een engelse verpleegster die door een steen cirkel stapt en dan terug gaat in de tijd.

Echt boeken die je niet kunt weg leggen 

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Datum bericht: 08 December 2009 om 11:38
Ja die zijn geweldig Marlene!!

-------------

Datum bericht: 08 December 2009 om 11:42
Originally posted by Sacajawea Sacajawea wrote:

Wat een
heerlijk onderwerp!!!

Nevelen van Avalon, práchtig.
Maar ik wist niet dat er meerdere boeken waren. Goed dat
ik het weet want heb sinds kort ook weer een
biepabonnement . Verder ben ik ook gek van Karin
Slaughter, Beverly Lewis, Mary Higgins Clark, Jane Auel,
Irving, Sacajawea, de vliegeraar en duizend zonnen was zo
mooi en akelig, Tess Gerritsen, De blauwe fiets (dus ook
verzetsboeken)Coetzee, In ongenade en de lange man en zo
kan ik wel doorgaan. Lange tijd heb ik geen concentratie
gehad om te kunnen lezen en dat was echt een gemis. De
laatste tijd heb ik er steeds minder last van dus ben ik
heel erg blij en verslind ze weer .

Mocht iemand nog leestips
hebben dan wil ik dat best graag horen

Je kan de avalon-serie een beetje als een serie lezen :-)

Je hebt de
voorvaderen van Avalon
Het huis in het woud
Priesteres van Avalon
De nevelen van Avalon
Raven van Avalon

Volgens mij is dit ook de juiste volgorde :-)

Wist jullie trouwens dat toen Marion Zimmer Bradley
overleed, dat haar as uitgestrooit is over de Tor (het
vroegere eiland van Avalon)
Vond dat wel een mooie wetenschap toen ik daar liep :)
Nevelen van Avalon

-------------

Datum bericht: 08 December 2009 om 13:36
Ik vul het rijtje nog even aan: Vrouwe van Avalon en Stormen over Troje. Die laatste gaat over de dochter van Priamus, die voorspellingen doet, die door niemand geloofd worden. Na de val van Troje komt zij uiteindelijk terecht in .......Avalon.

Er is ook nog Vrouwen van Avalon, een verzameling verhalen over vrouwen uit de Arthursage, waarin een verhaal van Marion staat, dat niet in die andere boeken is opgenomen.

Ik heb een paar series over koning Arthur, zelfs één, waarin Lancelot een lafaard is, die zijn mooie harnasje niet wil vuil maken en zich drukt in de strijd, maar wel vooraan rijdt in de triomfoptocht. Van Bernard Cornwell.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 08 December 2009 om 17:50
Ja inderdaad vrouwe van Avalon, vrouwen van avalon en
stormen over troje heb ik ook :-) (niet goed gekeken in
mijn kast :P )

Ken je de serie Guenevere van Rosalind Miles? Is ook een
mooie serie over die tijd, ik moest alleen even wennen
omdat het vanuit een heel ander oogpunt is geschreven.

Maar tips over boeken die daar mee te maken hebben zijn
welkom hoor Magtelt, ik kan daar geen genoeg van krijgen
:D

Heb zelf al erg veel, maar je weet maar nooit, van
Bernard Cornwell heb ik nooit gehoord dus ik ga zeker
even kijken

-------------

Datum bericht: 08 December 2009 om 19:43
Ton las de boeken van Cornwell over Sharpe, zo kwam ik op die schrijver, ik zocht in de bieb naar boeken voor Ton en vond een serie over Arthur, die ik zo goed vond, dat ik hem later kocht. Hij heeft een eigen site, je zult hem op google wel kunnen vinden. Rosalind Miles heb ik ook en die serie waarvan één titel De kristallen grot is. Ik zou op zolder moeten kijken voor de andere boeken.

Nevelen van Avalon is ook verfilmd, maar naar goed Hollywoods gebruik is het een heel ander verhaal dan het boek.

Er was ook een serie boeken en films "Merlin".

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 08 December 2009 om 20:59
Ooh zo leuk al deze reacties

Datum bericht: 08 December 2009 om 21:09
Ga je nu ook al die aanbevolen boeken lezen?

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 08 December 2009 om 23:07
Als dat zo is ben je nog wel even bezig. Heb je ook geen tijd meer om aan ons te denken of te handwerken.

Groetjes
Leonie

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 08 December 2009 om 23:12

Ga je nu ook al die aanbevolen boeken lezen?

hihi, nou ik heb in ieder geval opgeschreven:

Ann Hood   -De Breiclub
Debbie Macomber   -Breibabes

En zodra ik tijd heb ga ik van de rest even lezen waar het boek over gaat, en degene die mij leuk lijken noteren :)

Liefs!

Datum bericht: 08 December 2009 om 23:13

Ja Magtelt, dat valt altijd tegen als je eerst het boek hebt gelezen. Als ik het boek gelezen heb ga ik nooit naar de verfilming. Het allereerst had ik dat bij 'It', een eng verhaal is dat. De film was ook weer stukken minder. Hoewel 'Cujo" de film wel eng was, net als het boek.

Maanhaasje, ik herinner mij dat ik ook 'Vrouwe van het woud' heb gelezen en kwam Guenevere daar ook niet in voor? Mijn man was naar de Biep geweest en had 'Stormen over Troje" meegenomen. Omdat ik net 4 of 5 boeken van Beverly Lewis (Het leven van 'The Amish) hed gelezen wilde ik eerst nog een ander rustig boek lezen en dus lees ik nu even 'De breiclub' van Ann Hood. Schijnt dat ondanks 'het thema' (verlies van een kind) toch een ontspannend boek is. En dán wil ik dat boek over Troje lezen. Zaaalig, zo'n dik boek.

En dit wilde ík nou ff kwijt

-------------

Datum bericht: 08 December 2009 om 23:16

Hoi Marlene,

In welke tijd speelt het zich af, want het lijkt me wel wat

-------------

Datum bericht: 08 December 2009 om 23:27
Originally posted by marlene marlene wrote:

Tot nu toe zijn er 7 delen, het gaat over een engelse verpleegster die door een steen cirkel stapt en dan terug gaat in de tijd.

Marlene, ik zit nu op Bol.com te lezen over deze schrijfster. Waarschijnlijk ga ik daarna naar, biep.nl om te kijken of hij er is of om te reserveren. I.i.g. bedankt voor de tip .

-------------

Datum bericht: 09 December 2009 om 12:08
Ik heb nog wat tips over "oertijdromans":
het echtpaar Gear, De Prehistorie van de Nieuwe tijd;
William Sarabande (pseudoniem van een vrouw), Kinderen van de dageraad; Mary Mackey, de Paardenserie; Elizabeth Marshall Thomas, Maan van...serie:; Cecelia Holland, Zuilen van de hemel en Bernhard Cornwell, Stonehenge, beide over Stonehenge; Joan Lambert, Dochter van de Godin. En voor wie van Griekse mieterse sagen houdt : Mary Renault, De stier uit zee en De koning moet sterven, beide over Theseus. Robin Hobb had als Megan Lindholm twee boeken geschreven, die na haar fantasysuccesssen opnieuw zijn uitgegeven onder andere titels.

Peter Schaap heeft naast fantasy ook een serie over de oertijd geschreven.

Sommige van die boeken staan in het magazijn van de bieb.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 10 December 2009 om 09:56
Het woud der verwachting, is trouwens ook een prachtig boek (van Hella S. Haasse).

Datum bericht: 10 December 2009 om 16:12
Nog wat Arthurromans: Terence H. White, Arthur koning voor eens en altijd en Merlijn; Mary Stewart, De kristallen grot, De holle heuvels, De dag van het kwaad en De laatste betovering; Arwout van Loon, De bekerbron; Molly Cochran & Warren Murphy, Koning voor altijd; Frans Tolsma, De macht van het zwaard; Bernhard Cornwell, De winterkoning, De vijand van God, Excalibur; Jack Whyte, De hemelsteen, Het zingende zwaard en nog4 in het Engels.

Andere fantasyschrijvers: Julian May, Wim Gijssen, Peter Schaap, Maryson, Weis & Hickman, Mercedes Lackey, Herbert (Duin), Orson Scott Card, George R.R. Martin, Christopher Paolini, Anne McCaffrey, Dave Duncan, Elizabeth Haydon en Anselm Audley. En verder alle boeken in de kast met een draak of alien als etiketje.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: tammie
Datum bericht: 10 December 2009 om 18:59
mijn moeder heeft een omnibus van dik trom gekocht voor mij en die vond ik heel erg leuk, en zamba en modoc van ralph helfer. zijn waargebeurde verhalen van een leeuw (zamba boek 1) en een circus olifant (modoc boek 2).

Datum bericht: 10 December 2009 om 19:42
Originally posted by Sacajawea Sacajawea wrote:

Originally posted by marlene marlene wrote:

Marlene, ik zit nu op Bol.com te lezen over deze schrijfster. Waarschijnlijk ga ik daarna naar, biep.nl om te kijken of hij er is of om te reserveren. I.i.g. bedankt voor de tip .

de 'Reizigers-serie', een reeks van boeken waarin de 20ste eeuwse Engelse Claire en de 18de eeuwse Schot Jamie door tijdreizen met elkaar in contact komen.

Ze zijn echt super!!! Ik heb alle 6 delen (en het zijn dikkers) achter elkaar uit gelezen, mijn huisgenoten hadden geen kind aan me

Vadaag heb Leven Verleden van R.Garcia. Y. Robertson gekocht. Ik ben bij Hoofdstuk twee en tot nu toe erg boeiend net zoals de Reizigers serie

Hoop dat je bieb ze heeft, bij ons in het dorp niet, dus heb ik ze op Marktplaats gekocht

-------------

Datum bericht: 10 December 2009 om 20:01

Nog wat Arthurromans: Terence H. White,
Arthur koning voor eens en altijd en Merlijn; Mary
Stewart, De kristallen grot, De holle heuvels, De dag van
het kwaad en De laatste betovering; Arwout van Loon, De
bekerbron; Molly Cochran & Warren Murphy, Koning voor
altijd; Frans Tolsma, De macht van het zwaard; Bernhard
Cornwell, De winterkoning, De vijand van God, Excalibur;
Jack Whyte, De hemelsteen, Het zingende zwaard en nog4 in
het Engels.

Andere fantasyschrijvers: Julian May, Wim Gijssen, Peter
Schaap, Maryson, Weis & Hickman, Mercedes Lackey, Herbert
(Duin), Orson Scott Card, George R.R. Martin, Christopher
Paolini, Anne McCaffrey, Dave Duncan, Elizabeth Haydon en
Anselm Audley. En verder alle boeken in de kast met een
draak of alien als etiketje.

Dank je magtelt, er zitten er nog wel een paar die ik
niet heb gelezen! :)

-------------

Datum bericht: 10 December 2009 om 20:20
Maanhaasje, sommige zijn al wat ouder en staan misschien in het magazijn van de bieb.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 December 2009 om 20:30
Ik moet stoppen met het lezen van dit item anders zit ik op de korste tijd constant met mijn neus in de boeken en geraakt mijn echtgenoot zijn trui nooit af

-------------

Datum bericht: 11 December 2009 om 16:42
Weet iemand iets over de serie van de grijze gezel? Het moet een kinderboek enreeks zijn.?????

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 December 2009 om 17:20

Weet iemand iets over de serie van de grijze gezel? Het moet een kinderboek enreeks zijn.?????

Beschrijving

"De grijze gezel" is de tweede episode in romandvorm van de genezeres Diana en haar gezel, de grote grijze wolf Hishn met wie ze in nauw telepatisch contact staat. Samenwerkend zijn ze als geen ander in staat sporen te volgen. Ook beheersen ze, met gezamenlijke inspanning, het fenomeen Ovousibas, de eeuwenoude geneesmethode waarbij mens en dier met mentale kracht van binnenuit worden genezen. Als de grijze gezel opent, spannen de verkenners van de wrede vijand die op het punt staat het land van Diane binnen te vallen zich tot het uiterste in om Diane en haar reisgenoot te onderscheppen. De reden? Alleen Diana en Hishn weten af van de dreigende invasie die het volk van de genezeres wacht. Een levensgevaarlijke tocht door een bevroren berglandschap en een ronduit vijandige omgeving van wouden en meren wacht het onafscheidelijke tweetal. Bovendien, haast is geboden, want het is maar de vraag of ze op tijd zullen komen.

Recensie(s)

NBD|Biblion recensie
De genezeres Diane en haar 'tweelinggeest' de grijze wolf Hishn, moeten een dreigende invasie in het land van de genezeres proberen af te wenden. De wolfling krijgt daarbij de hulp van de krijger Aranur. Tijdens een levensgevaarlijke tocht door de bevroren bergen, leren ze ook meer over de vreemde levensvormen die de Ouden op hun wereld gebracht hebben, en over hun lotsbestemming. De grijze gezel is het vervolg van 'Spreker met wolven'* en lijdt een beetje meer aan effectbejag dan het eerste deel. De Amerikaanse schrijfster Harper stuwt haar personages in een hoog tempo door zovele beproevingen dat het verhaal paradoxaal genoeg soms een beetje eentonig wordt. Maar de intieme band tussen de wolfling en de grijze wolf Hishn wordt met veel gevoel beschreven, de natuurbeschrijvingen zijn zonder meer groots en de ontluikende liefde tussen Aranur en Diane is een verademing. Als de schrijfster nu zou leren om de clichés van het genre te vermijden en om haar personages wat méér te bieden dan enkel gevaar, natuur en ontluikende romantiek, dan kan deze cyclus tot een klassieker uitgroeien. Intussen is het een geslaagd tweede deel voor fantasy-liefhebbers. Duidelijke druk.
(Biblion recensie, B. van Laerhoven)

Datum bericht: 11 December 2009 om 21:44
O die boeken ken ik wel, maar die was ik vergeten. Maar er moet ook een jeugdserie zijn, hoe heet die dan, er zijn al iets van 6 of 7 boeken van.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: ab63
Datum bericht: 11 December 2009 om 22:10

Ik lees alles wat ik denk wat ik leuk vind. Ik heb veel boeken van stephen king en dean koontz. Ook diana gabaldon is een goede serie, maar ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik er maar drie thuis heb (wist ook niet dat er meer waren) Nu ik dit weet ga ik zeker in de bieb zoeken

ook de boeken van J.M.Auel zijn erg goed.

momenteel ben ik met " De Draken" bezig, deel 3, van Weis en Hickman ook al van die goede schrijvers.

maar ook een goede detective of thriller zal ik absoluut lezen.

Alles wat los en vast zit dus alleen geen stripboeken

-------------
GROETJES ANGELA

Datum bericht: 11 December 2009 om 22:21
Dat heb ik ook, ik "lees" geen stripboeken, vroeger wel Asterix en Suske en Wiske en Classics, maar na mijn jeugd niet meer. En ik ben nu juist getrouwd met een stripliefhebber en Kuifjefanaat!

Weis & Hickman hebben meer drakenseries geschreven en zijn alweer met een nieuwe bezig. Dus je kunt nog even smullen. In de boekwinkel ligt Eclips, een gratis blad over fantasyboeken (en strips) en je kunt ook op de site van Luitingh, Dromen & Demonen, kijken of je op de nieuwsbrief abonneren.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 12 December 2009 om 00:14

Als de dauw hangt komt er regen, van Margit soderholm. echt mijn favoriet!
Gejaagd door de wind, ook zo mooi!

De stam van de holebeer, ik heb ze liggen en moet ze nodig lezen. Al eens gedaan tot de helft van boek 4.

En zo zijn er nog heel veel, te veel om op te noemen.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 12 December 2009 om 11:41

ik ben ook best wel een boekenwurm. Vooral boeken van virginia andrews vind ik erg mooi,maar ook boeken zoals; in een sluier gevangen, en pappilon behoort ook tot mijn favorieten........De paardenfluisteraar vond ik ook super mooi......

En natuurlijk allerlei soorten hobbyboeken.

heerlijk op de bank met een beker warme chocomel en weg dromen bij je boek........laat de winter maar komen hihi,

groetjes van chantal

Datum bericht: 12 December 2009 om 13:20
Ik geloof dat de serie die ik zoek grijze jager heet. Wie kent hem?

Gejaagd door de wind, boek en film, vind ik prachtig, ik was al verliefd op Clark Gable toen ik 10 was, van de foto's, de film was 14 en ouder.

Over de holebeer hadden mijn vriendinnen en ik aldoor verschil van mening; zij dachten dat de serie met 4 boeken klaar was, omdat 5 maar niet uitkwam. Ik vond dat Ayla haar ware bestemming nog niet had bereikt én ze had het wiel nog niet uitgevonden. Maar zou er nou nog een deel 6 komen?

Vanmiddag was er een kerstmarkt bij het bejaardenhuis met een boekenkraampje en daar lag Als de dauw hangt, komt er regen voor 50 eurocentjes. Die ligt nu hier op tafel!!!

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2009 om 15:33

O Magtelt, ik ben benieuwd wat jij van dat boek vindt Ik vind het prachtig.

Leuk voor 50 ct

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 13 December 2009 om 18:55
Ik laat het liggen tot Kerst, daar lijkt het me wel een boek voor.

Ton kwam laatst heel trots uit de bieb met een verrassing voor mij: Breien voor een sfeervol interieur. Stond bij de spotlights. Ik heb maar niet gezegd dat dat allang in mijn kast staat, hij vond het zo leuk dat hij iets voor mij gevonden had. Ik kom heel vaak met nieuwe detectives van zijn favoriete schrijvers thuis.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 16 December 2009 om 16:53

Ik heb de boek van Kluun gelezen: een vrouw bij de dokter. Ontroerend, humor, verdriet, woede enz. enz.... Ik had het in 2 avonden uit gelezen. Er zat een traan van de lach en een traan van woede en een traan van verdriet...

-------------
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 16 December 2009 om 16:56

Ik laat het liggen tot Kerst, daar lijkt het me wel een boek voor.

Ton kwam laatst heel trots uit de bieb met een verrassing voor mij: Breien voor een sfeervol interieur. Stond bij de spotlights. Ik heb maar niet gezegd dat dat allang in mijn kast staat, hij vond het zo leuk dat hij iets voor mij gevonden had. Ik kom heel vaak met nieuwe detectives van zijn favoriete schrijvers thuis.

het was toch wel een heel lief gebaar.

Datum bericht: 16 December 2009 om 20:40
Ja Kathy, daarom zei ik niets en zit ik er telkens in te bladeren. Ik vind het zo'n domper om te zeggen "Hebbikal". En volgende keer ligt er misschien echt een nieuwe bij de sprinters of spotlights.

Het was net zo lief als die wol die Michael voor jou had meegenomen, toch?

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 18 December 2009 om 14:25

gisteren deel 7 van de Reiziger serie van Diana Gabaldon besteld

kan niet meer wachten totdat -ie goedkoper op Marktplaats komt

en gelijk deel twee van de rozenoorlog erbij besteld, dus.... ik heb weer wat te doen

-------------

Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 18 December 2009 om 16:48
Ik had van de sint het derde deel van de Eragon-reeks van Christopher Paolini. Kennen jullie die boeken? Een beetje lord of the rings achtig mar danme t wat minder saaie stukken erin.

-------------
http://minekeswerkjes.blogspot.com/

Datum bericht: 18 December 2009 om 19:15

daar ben ik in begonnen, maar kwam niet verder dan hoofdstuk 1

Onze zoon heeft ze en gelezen ook, toen hij 16 was

-------------

Datum bericht: 18 December 2009 om 19:44
Het Eragon verhaal deed me een beetje aan de starwars sixologie denken. Kwade keizer, leermeester die vrij snel na de kennismaking sterft.Zelf min of meer opleiding afgemaakt. Vriend blijkt broer te zijn. Nou ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik zag dat deel 3 nog niet de laatste was, dus ik laat die nog even liggen tot 4 uit is. Ik heb de film ook nog niet gezien.

Als je iets van een jonkie wilt lezen, probeer dan Anselm Audley eens, Ketterij en nog twee.

Kennen jullie de drie van Jacqeline Carey, Kushiels pijl, - keuze en - werktuig?

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net