voor antieke pop zoek ik
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12223
Print Datum: 05 Mei 2025 om 16:28 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: voor antieke pop zoek ik
Bericht van: mesadopi
Onderwerp: voor antieke pop zoek ik
Datum bericht: 10 December 2009 om 15:52
wie kan mij helpen aan een breipatroon van een broekje en een jurkje,of een compleet pakje voor deze antieke pop.
mesadopi
ze is 66cm groot,hoofdomvang 52 en voetzooltje is 10cm

-------------
abraço
|
Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 December 2009 om 15:55
Ik denk dat mijn oudere boekjes tot 60 cm gaan, maar ik zal zoeken. Iets van een bruidsjurk, is dat geschikt? Eigenlijk zou je bij breipatronen voor baby's kunnen kijken, ook al is het geen babypop. Vooral voor een broekje.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 10 December 2009 om 16:25
hallo magtelt,,denk dat dat heel mooi zal zijn,zeker omdat ze antiek is,
zit er ook een mutsje en schoentjes bij!wat heb ik noten p m n zang he!hihi,
maar haar hoofd zit geplakt met plakband.
hoe groot is eigenlijk een babybornpop!
en kijken bij breipatronen voor babys?op het internet bedoel je
groetjes mesadopi
-------------
abraço
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 10 December 2009 om 16:29
op de volgende website vind je een bibliotheek met oude patronen voor haken e.d. Er staan heel veel boeken als pdf bestand op. Ik weet niet of er iets tussen staat maar ga eens gluren.
http://www.antiquepatternlibrary.org
Zorg wel dat je ruim de tijd hebt.
------------- Groeten Jacqueline
|
Datum bericht: 10 December 2009 om 16:42
Babyborn is 45 cm en de kleine schat ik op 30 cm. Ik heb 30 jaar oude 3 suissespoppenbreiboekjes (mooi woord voor Galgje spelen), waarin o.a. een bruid staat van 60 of 70 cm, maar die heeft een sluier en wat ze eronder aan heeft is niet te zien. Mutsjes zou je ook uit babyboekjes kunnen halen net als broekjes.
Ik ga na het eten voor je kijken in de reclamepauzes van Dr. Phil. Zijn die ook nog ergens goed voor. Zou je je emailadres dan vast willen PMmen?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 10 December 2009 om 16:44
hai pien,
dat is allemaal in het engels,van dat knog en zo snap ik niets van ,echt, en ik ben al niet zo een haakster,heb gisterenavond geprobeert die vlinder van hobbydoos te haken ,maar kom daar al niet aan uit,brei veel liever.
maar bedankt voor je hulp hoor
groetjes
mesadopi
-------------
abraço
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 10 December 2009 om 19:38
dan is het inderdaad erg moeilijk
------------- Groeten Jacqueline
|
Datum bericht: 10 December 2009 om 19:49
De bruidsjurk is gehaakt, maar ik heb wel een paar gebreide jurkjes gevonden, niet helemaal in de goede mat, maar beter dan niets. Ze zijn in ieder geval redelijk ouderwets. Morgen gaan ze op de scan.
Ik bedacht net dat 65 cm ongeveer maat 62/68 is, dus babyjurkjes in die maat zouden misschien een beetje aangepast kunnen worden. Alleen heb ik geen ouderwetse.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 11 December 2009 om 17:12
Ze zijn gemaild. Ik vond zelfs nog een bikini, dus een broekje.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 11 December 2009 om 19:40
MAGTELD, JE BENT EEN SCHAT,1000 POOTJES DANK,WAT ZIJN ZIJN HET LEUKE PATROONTJES,DIE OUDE PATRONE BLIJVEN ALTIJD MOOI HE!
ZODRA ZE NIEUW IS AANGEKLEED ZET IK HET NATUURLIJK OP HOBBYDOOS
MUITE ABRAçO
MESADOPI
-------------
abraço
|
Datum bericht: 11 December 2009 om 21:42
Dat jurkje met die "geladderde" steken heb ik al twee keer gebreid, dat kun je ook als lange jurk maken. Die oude boekjes vind je nog wel eens op marktplaats, de een zet er dan 3 suisses bij, de ander spreekt alleen van poppenkleren of alleen van breiboekjes. De oude poppenburda's zijn vooral voor naaiwerk, maar er zit in elk boek wel iets te breien en haken.
Het was een waar genoegen om ze weer eens door te bladeren.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 12 December 2009 om 19:31
ja magteld,heb het ff doorgelezen ,had hel de dag geen internet,die geladderde steken ,hoeeeeeeeeeeeeeee doe je dat
een steek totaan de opzet laten ladderen,magteld,hoe doe je dat
en van patroon 306,de 2 de steek door de eerste halen
hoe doe je dat!
groetjes
anna-marie
-------------
abraço
|
Datum bericht: 12 December 2009 om 21:40
De ladders weet ik: je breit het rokje en laat daarna de steken die ze noemen vallen en trekt een beetje aan het rokje zodat er een mooie ladder ontstaat. Normaal is dat OEPS maar nu is het een gaatjespatroon.
Patroon 306 moet ik even opzoeken, de bladen zijn alweer opgeborgen, wat voor kledingstuk is dat?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 13 December 2009 om 12:04
Ik heb het gevonden. Het is een ongewone steek. Normaal gebeurt kruisen van steken op een kabelnaald. Twee steken kruisen is normaal dat je eerst de tweede steek op de linkernaald breit en dan pas de eerste, waarbij je goed moet opletten dat de draad niet aan de goede kant zichtbaar is en je geen steken laat vallen. Maar in dit geval verwachten ze dat je de 2e steek door het lusje van de eerste steek haalt en die eerst breit en dan pas de eerste steek. Klinkt leuk. Op het plaatje is het een soort honingraatsteek.
wat rozengeur.
|
|