|
de avond tevoren beslist dat ik nooooooit nog een avondmarkt ga doen, want dat is wel echt koud, zeg! brrr! Er zat één voordeel aan: de auto was al ingeladen!
Volgende ochtend om 9u waren ze al volop aan de kramen bezig en bleek dat we een goede plek hadden; lekker veel ruimte achteraan voor spulletjes in reserve enz. Mijn broer en schoonzus kwamen er ook al aan en dan alles op orde brengen. De kraam naast ons verkocht oesters met witte wijn en mosselen, beetje gek met zulk koud weer, maar ja... Wel een heel lieve meneer, want hij bood spontaan -gratis- zijn halve kraam aan ons aan, had plek zat zelf... Een meevaller dus, een halve kraam gratis!
Al snel kwam Corry er al aan, helemaal alleen dat eind met de auto, petje af, ikzelf kan het niet... En ze had mijn SJAAL bij!!!! even stoefen, nog mooier dan op de foto, hihi! gelijk even veilig in de auto gaan leggen! die was al verkocht! je moet er toch niet aan denken! Corry snel de rest van de spulletjes nog wat mee uitpakken, en daar kwamen de eerste klanten aan gedruppeld, nou ja, gebibberd eigenlijk... 
Daar kwam Marianne (de voorzitster) ook al aan, en dus nog meer spullen... Corry bleef gelijk lekker aan het werk! 
Jaqueline (pien66) was er ook al lekker vroeg en bracht mooie mutsen mee! Die vielen meteen in de smaak: heb de mijne niet af gehad voor ik thuis was! Jacqueline was een nieuw gezicht voor mij (wij voor haar ook) maar dat klikte prima! ook een echt hobbydoosje, hé! lieve meid! en gelijk ook mee aan het werk... 
En toen naatje op bezoek met die schat van een daan erbij! Renate had nog mooie spulletjes bij! Hele mooie knuffels (visje gelijk verkocht, niet eens de tijd gehad om te prijzen) en een aantal ontzettend schattige poppetjes! die kleertjes weer, zo lief!!!! had ze tot in de trein toe zitten haken, hihi! En dus ook weer helemaal terug met bus en trein... en zo koud!!!!! niet gauw bang, die twee! Maar renate was dan ook gewapend tegen de kou: yep! een echte jacqueline-muts! daan wilde niet! 
ook nog een lieve doos van joke! weer mooie spulletjes en heel grappig verpakt ook! 
Het was niet echt superdruk met piekmomenten zoals vorig jaar; maar er kabbelde wel altijd nieuw "volk" aan, dus vervelen hoefden we ons niet...
Een paar leuke dingen meegemaakt: een meisje wilde perse dit jaar terug naar het "poppenkraam" en kocht gelijk drie knuffels van kathy...
Nog een mevrouw kwam iets kopen dat bij haar aankopen van vorig jaar paste, die zet ze nu telkens met kerst op de kast... 
Nog veel vragen of we geen winkeltje hadden, of wilden gaan openen... 
veel terugkerende gezichten die dan opnoemden wat ze allemaal gekocht hadden vorig jaar.
een slimme mevrouw die haar pakjes voor het hele jaar bij ons op voorhand koopt en als een hamstertje dus een reserve aan leuke spulletjes aanlegd om kado te geven... Ze had vorig jaar sneeuwwitje en de dwergen ook meegenomen en daar raken ze maar niet mee uitgespeeld, vertelde ze!
En nog een gierige mama die flink doorstapte, ze sleurde de kinderen voorbij het kraam , maar die bleven maar terug komen als mama even haar kont keerde en aan de warme wijne zat... Ik heb altijd een mand met kleine kadootjes klaarstaan, en ik heb ze laten iets kiezen! Die gingen bijna uit hun dak! En alleen al om die rotmam een hak te zetten! Kwamen de twee meisjes nog terug, want ze "hadden nog twee broertjes..." Whoehaaaa! om zoveel slimheid kan ik dan toch weer lachen, hoor! Ik heb wel gezegd dat er nu niet nog meer broertjes en zusjes moesten komen opduiken, want dat het echt wel klaar was nu...  
De mutsen en sjaals gingen goed dit jaar, want het was dus nogal... euh... koud zeg maar!   
Maar wel hartverwarmend leuk weer allemaal!!!! dank je wel lieve hobbydoosjes, dat jullie dit mee mogelijk maken! Heb voorlopig even genoeg markt gezien, maar zit toch al al een volgende te denken...  
een dikke merci, ik val in herhaling!  
|