ALOHA
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12488
Print Datum: 16 November 2025 om 01:24 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: ALOHA
Bericht van: naatje
Onderwerp: ALOHA
Datum bericht: 26 December 2009 om 23:16
Goede avond beste mensen.
Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne kerst achter
de rug.Sommige van jullie vroegen zich af waar ik was,en
hoe het ging.Nou sinds gisteren eigenlijk wat beter.
Heb een goede dip gehad wat vooral te maken heeft met
de ellende van anderen.Ik weet van mezelf dat ik niet
iedereen kan helpen ,maar probeer het toch en sjouw de
narigheid met me mee,maar de bagage werd te zwaar of
zoals Tineke al vaker tegen me heeft gezegd;je kan de
wereld niet op je schouders nemen,daar ben je niet voor
gebouwd,bescherm jezelf.Eergisteren las ik over de
verjaardag van Angela,meteen dacht ik ,o wat gemeen van
me,ik ben haar vergeten.Maar daarnaast dacht ik ook aan
Patricia die was begonnen waar ik gestopt ben met
de verjaardagen te vermelden.Helaas heeft Ticia zelf ook
problemen waardoor ze niet vaak op het forum is,dus mag
je het haar niet kwalijk nemen dat ze de verjaardagen
van deze maand is vergeten.Gisteren toen ik de 3
kaarsjes aanstak die bij de urn van Rob staan,storte
ik in,de tranen die ik al heel lang verstopt hield
kwamen als watervallen over mijn wangetjes.Daan heeft
mij meteen vastgehouden en getroost als een klein kind.
Ik moet leren eerst aan mezelf te denken en dan aan een
ander,iets wat voor mij heel moeilijk is.
Voor iedereen die ik de laatse tijd ben vergeten een
hart onder de riem te steken,heel veel sterkte.
Alle jarigen van deze maand,van harte.
Ik ben moe,heel erg moe van het rondsjouwen en probeer
nu mijn rust te vinden,dus als ik er even niet ben,
maak jullie niet druk,ik kom wel weer terug maar moet
nu eerst bijtanken.
Liefs Renate
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 27 December 2009 om 01:09

------------- groetjes geesje
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 27 December 2009 om 09:16

-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 27 December 2009 om 10:32
|
Wat voor de één FEESTdagen zijn zijn voor de ander vooral TRANENdagen. Natuurlijk weet ook ik dat je anderen moet steunen, maar soms kan dat eventjes niet en mag, nee MOET, je aan jezelf denken. Niemand's schouders zijn zoooo breed dat je het leed van de hele wereld kunt dragen en dat moet je ook niet willen. Mensen die om je geven hebben vaak meer begrip dan je denkt.
Knuffel, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 27 December 2009 om 10:36
|

groetjes irene.
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 27 December 2009 om 11:04
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 27 December 2009 om 11:20
|
Pas als je goed op je zelf let en goed voor jezelf zorgt kun je andere tot steun zijn. En dan nog niet iedereen ... helaas niet!! Maar er zijn ook anderen die kunnen steunen, je hoeft het niet alleen te doen!
------------- http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 December 2009 om 11:24
Lieve Renate, het is niet zo dat jij ons hebt vergeten. Wij hebben er niet aan gedacht dat jij het zwaar hebt met de Kerstdagen. Kun je ons vergeven?
Verjaardagen zijn echt niet zo belangrijk en de jarigen die zich gepasseerd voelen, kunnen hier op het forum zelf hoera roepen en in de handjes klappen.
Tineke heeft helemaal gelijk, de wereld is te zwaar voor jouw schouders, we willen je helpen om elk een stukje ervan te dragen. Draag jij dan maar alleen dat mooie stukje wereld dat jouw zoon telkens zo geniaal op de foto weet te zetten, dan doen wij de rest wel.
En ik wou je ook nog een groot compliment geven voor de prachtige Barbiecreaties.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 27 December 2009 om 13:24
probeer wat meer aan je zelf te denken en
leer ook om nee te zeggen(is niet gemakkelijk)
-------------
quality=
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 27 December 2009 om 13:36
muts   
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 27 December 2009 om 13:54
|
Hihihihihi, die Tineke!
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: ab63
Datum bericht: 27 December 2009 om 14:17
Josl wrote:
Wat voor de één FEESTdagen zijn zijn voor de ander vooral TRANENdagen. Natuurlijk weet ook ik dat je anderen moet steunen, maar soms kan dat eventjes niet en mag, nee MOET, je aan jezelf denken. Niemand's schouders zijn zoooo breed dat je het leed van de hele wereld kunt dragen en dat moet je ook niet willen. Mensen die om je geven hebben vaak meer begrip dan je denkt.
Knuffel, Joke
|
IK KAN HET NIET MOOIER VERWOORDEN RENATE.   
------------- GROETJES ANGELA
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 27 December 2009 om 15:01
Een klein gebaar, maar heel oprecht, een hele dikke knuffel recht uit mijn hart voor jou
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 27 December 2009 om 15:04
Nu word het tijd dat je eens aan u eigen denkt en laat die batterij maar eens goed op    
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 27 December 2009 om 15:32
Heel veel sterkte Renate, soms loop je je zelf een beetje voorbij. Even een pas op de plaatst.
------------- odette
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 27 December 2009 om 15:57
Heel veel sterkte. Meer kan ik niet zeggen want woorden schieten vaak te kort.
Groetjes Leonie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 December 2009 om 18:07
|
Even pas op de plaats,en zo nu en dan nee zeggen,hoe moeilijk het ook is.
veel sterkte!
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 December 2009 om 18:50
De eerste keer NEE zeggen is het moeilijkst, daarna is het bij elke keer makkelijker, tot je moeite hebt om direct Ja te zeggen. Als het de eerste keer niet wil lukken, zeg dan "Laat me er een dagje over nadenken" of "Laat me daar op terugkomen" dat geeft al wat meer tijd om na te denken of je het wel wil en kan.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 27 December 2009 om 20:07

------------- groetjes Thea
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 27 December 2009 om 23:58
|

och Renate toch. NIEMAND neemt jouw kwalijk dat je de verjaardagen niet vermeldt. Het is heel erg leuk hoor, daar niet van en ook heel attent, maar t forum gaat echt niet ten onder. Dat je dit losliet was maar een klein druppeltje. Nu moet je een hele emmer loslaten.
Leun nu maar terug op de hobbydozen. Lees wat je lezen wilt, maar nogmaals: niemand kijkt je erop aan als je even geen taxi bent, of kaartjes verstuurt of zelfs niet reageert. Eerst jijzelf.
Hou je haaks,
Liefs, Rosemarie
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 28 December 2009 om 07:39
|
renate,
doe het lekker rustig aan en verwerk eerst je eigen verdriet want anders ga je er helemaal aan onderdoor.
denk aan jezelf in de eerste plaats en laat je af en toe lekker verwennen door daan.

-------------
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 28 December 2009 om 09:39
http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10"> http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10"> http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10"> http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10">
http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12 - http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12 -
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 December 2009 om 09:40
|
even bijtanken, en helaas kan je niet iedereen helpen en steunen... Dat zit nu eenmaal in je karakter, maar het is wel voor jezelf soms erg zwaar! gelukkig heb je die lieve daan van je!
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 28 December 2009 om 10:34
Even alles laten rusten... en met jezelf in het reine komen... Moeilijk om nee te zeggen, maar toch zal het af en toe eens moeten !!! Veel sterkte !!!
------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 28 December 2009 om 14:44
Hallo,Naatje!!!!
Je hoeft en kan niet altijd de zotte opgewekte doos zijn! ik ken je als een opgewekt iemand en moet zeggen...
Tijdens mijn 8 weken durende opname viel me op dat er zoveel mensen rondliepen die zo diep zaten en als je ze terug op zag klimmen dat het meestal wat mensen waren die echt wel opgewekte zielen waren die echt konden schaterlachen en fratsen uithalen. Ik wil maar zeggen dat ook jij zo'n zotneus bent en dat ik vrees dat je dit niet altijd kunt zijn. We moeten meer evenwicht leren zoeken. Want we zijn meestal...Te.
Ikzelf ben op zoek en loop meestal nog verloren. Ook de zin is er nog niet maar tijd is er. Hopelijk is die er lang genoeg om grond onder mijn voeten te voelen.
Zoals jij met Rob...ze zeggen tijd heelt alle wonden...maar blijf erover praten...en als de persoon geen zin heeft om te luisteren denk dan niet dat je verdriet niet belangrijk is...je mag en moet rouwen...en dit zal zo blijven maar blijf erover praten. Mijn kamergenote zat ook in een rouwproces en dat is echt een heel moeilijk iets hoor...ik heb geleerd dat je blijft rouwen en eigenlijk blijft Rob op deze manier een beetje leven en ...
Is dit nu niet iets fijns om te horen? Je raakt hem eigenlijk nooit kwijt...dus omarm hem met herinneringen,ga naar plaatsen waar je samen kwam en praat tegen hem...want ergens denk ik dat hij er ook zal zijn...ook al zie je hem niet!!!!
Zie je Naatje!!!!!!!Je komt er niet ...je bent waar je zijn moet...
Want ergens tussen licht en duister, tussen zorgen en verdriet. Horen mensen groot en klein... Door de wind het zacht gefluister, Ook voor jou zal ik er zijn!!!! PERLE.
-------------
|
Bericht van: stridje
Datum bericht: 28 December 2009 om 14:49
hoi renate,vindt het heel vervelend voor je,koester je geluk met de kleine dingen die je wel hebt en het is soms zwaar wat je allemaal mee gemaakt hebt in je leven,toch moeten we proberen er wat van te maken,makkelijk is het niet,dat zal het nooit worden,maar je kan het wel proberen,elke dag komt er weer een andere dag die weer anders kan zijn.zo houdt ik zelf de moed erin. en kijk eens terug naar de goede dagen,wat je al niet hebt bereikt. dat heb je toch echt zelf gedaan. . de hobbydozen dag is toch ook geslaagd,met bonk gaat het goed,met de jongens gaat het heel goed,je zus,de dagjes die je kan maken vindt je zo ontzettend leuk. je hobbies waar je je in uit kan leven. je diertjes,en je hobbyvrienden. je hoort vaak ik ben gelukkig,maar geluk zit in een klein hoekje en als je dat kan zien ben je al heel ver.en we mogen ook wel eens een off day hebben.dat is nou eenmaal zo, er komt ook zoveel op ons af soms dat je het even niet ziet zitten. maar neem je tijd,het zijn gewoon rot dagen,wat ze zeggen is dat het gras altijd groener is bij de ander,maar kijk naar je zelf met wat je hebt.dan komen we er wel.heel veel sterkte stridje
|
Bericht van: Spekkie
Datum bericht: 28 December 2009 om 17:03
ik ben niet zo'n spreker (schrijver in dit geval) renate, dus doe ik het maar zo
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 28 December 2009 om 19:06
Och Renate, soms wordt het je allemaal te veel!
Heel begrijpelijk hoor! En dan lukt het even niet meer... Dan zit je in zo'n diep dal en verwerken kost heel veel energie en veel tijd.
Doe het een poosje rustig aan en we zien je vanzelf wel weer! Veel sterkte...
Groeten Creaans
|
Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 28 December 2009 om 21:42
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 30 December 2009 om 11:20
Fijn om weer even wat van je te horen. Ik heb aan je gedacht tijdens de kerstdagen. Je hebt tijd nodig om met erdriet te leren leven. Het proces kan nog wel jaren duren. Maar elke traan brengt je een klein stapje verder. Je bent een lieverd!
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 30 December 2009 om 15:51
Ik hoef er verder geen woorden aan toe te voegen, er is al zoveel geschreven en het klopt helemaal een wereld op je schouders dragen is een hele last, eerst jij dan de rest meid.
------------- GROETJES
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 30 December 2009 om 18:44
Magtelt wrote:
De eerste keer NEE zeggen is het moeilijkst, daarna is het bij elke keer makkelijker, tot je moeite hebt om direct Ja te zeggen. Als het de eerste keer niet wil lukken, zeg dan "Laat me er een dagje over nadenken" of "Laat me daar op terugkomen" dat geeft al wat meer tijd om na te denken of je het wel wil en kan. |
Een waarheid als een koe.....heb ik zelf ook ondervonden ... en Renate : ook proberen hoor, nu es eerst aan jezelf en je zonen denken ... en als je je echt verveeld, eventueel es aan ons
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 30 December 2009 om 19:35
Heel veel sterkte, weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Het liefst zou ik iets zeggen om te troosten, maar ik zou niet weten wat bij zo'n verlies helpt. Tijd heelt misschien wel alle wonden, maar voorkomt geen littekens. Is het goed dat ik je een heel mooi jaar toe wens?
Marije
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 00:41
Dank jullie wel voor al jullie lieve reactie's.
Zelfs Perle,die het zelf niet makkelijk heeft
heeft wat voor me geschreven,dat vind ik heel erg
lief van haar.
Nogmaals allemaal heel erg bedankt.
Ik heb met mezelf afgesproken;2010 hier ben ik .
En ikke eerst en dan de rest.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 05:26
|
Halo Renate
Dat is een héél goed voornemen, ik wens je dan ook het allerbeste in 2010, voor de rest ben ik het helemaal eens met wat de hobbydoosjes geschreven hebben,
groetjes rita
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 09:24
|
He renate nou, wat jammer om te lezen dat het zo moeilijk gaat momenteel. Maar ga ervoor he, ikke en dan de rest. Het zal soms best eens lastig wezen, om te onthouden, maar wij helpen je graag onthouden hoor.
Jij kunt niet alleen alle ellende opknappen, de wereld verbeteren, al zouden we graag willen, we zullen allemaal een steentje bij moeten dragen en dan nog wordt het een hele klus.
Dus voel je niet kwalijk, of te kort schieten. Je bent een waardevol mens voor velen.
kop op! en rustig aan.
lieve groetjes kathy
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 10:09
|
Hoi lieve schat, ik lees dit nu pas . Waarom ? omdat ik ondertussen geleerd heb om te doseren.
Ik hoop dat jij dit ook kunt leren, altijd maar aan anderen denken en jezelf wegcijferen, breekt je op zeker moment op. Je bent een steunpilaar voor zoveel mensen, leeft altijd met iedereen mee, en vergeet jezelf daarbij.
Nu is het tijd om eens even aan RENATE te denken, en wat is het heerlijk dat Daan er dan is, om je daarbij te helpen. Als ik kon kwam ik nu naar je toegerend om je in mijn armen te nemen, maar ik ben bang dat je me dan halverwege ergens op moest rapen. Dus doseren ...... en je in gedachte een dikke knuffel geven, en hopen dat je hem voelt. .
Laat die tranen maar rustig vloeien meisje, het is de enige zwakte die God ons gegeven heeft, als al die andere dingen waarvoor Hij ons sterkte en kracht gaf, ons even teveel worden.
Ik denk altijd aan je TONY
------------- TONY
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 16:15

------------- groetjes Thea
|
Bericht van: Judy
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 22:14
|
vooral in deze, soms donkere, 'feest'dagen voelt alles zwaarder. Het is een tijd van bezinning. Je hoeft even niet naar je werk en alles is anders dan normaal.
lieverd, veel sterkte en zorg goed voor jezelf. Pas als je zelf weer lekker in je vel zit kun je ook weer voor anderen zorgen. Je eigen portie uit je rugzakje is soms al zwaar genoeg om mee te dragen.
liefs
------------- groetjes,
geniet en leef in het hier en nu.
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 03 Januari 2010 om 22:18
|
Lieverd, kom eerst maar even helemaal tot rust, je kunt de hele wereld niet op je schouders nemen maar als het je aard is dan stop je daar niet zomaar mee.
Je bent een hele lieve meid en ik houd heel veel van je. Dat wil ik je graag even laten weten.
Ook al heb ik niet veel contact, ik denk wel heel veel aan je!
Liefs, Meia.
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 04 Januari 2010 om 13:56
|