eindelijk misschien wat hoop?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12896
Print Datum: 16 November 2025 om 09:30 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: eindelijk misschien wat hoop?
Bericht van: dollydotteke
Onderwerp: eindelijk misschien wat hoop?
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 06:33
|
normaal praat ik er nooit over maar door het gevoel van eenzaamheid wil ik toch men hoop delen . ik ben een borderline patient en borderline maakt mijn leven zer moeilijk en zwaar , iedereen heeft me meestal al bekeken als een psychisch labiel persoon en na al wat ik geprobeerd heb van hulpmiddelen zoals opnamens, medicatie , psychologen kreeg ik toch steeds noit dat beetje meer hoop dat het de goede kant met mij opging.Ik voel van mezelf dat ik de laatste dagen meer en meer in de downs dan de ups terechtkom en ik zag het eht niet meer ziten om naar mijn psychologe te gaan , ik voelde me door haar echt onbegrepen en ik had de indruk dat zij als niets wist over borderline. nu heb ik me er aan gewaagd om te beginnen aan hypnotherapie... borderline ontstaat door onverwerkte trauma's uit u jeugd en die nooit verwerkt zijn geweest. nu hoop ik toch dat ik via hypnose die onverwerkte trauma's kan opsporen en eindelijk kan gaan verwerken .het zal misschien wel een zware periode worden en ik weet niet echt wat ik moet verwachten maar voor het eerst sinds lange tijd is er toch weer zo een klein lichtpuntje hoop . Laat voor mij aub 2010 eens een keertje vruchten afwerpen
moest er iemand al ervaring met hypnose dan hoor ik het graag 
|
Antwoorden:
Bericht van: corine
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 06:52

-------------
|
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 06:54
|
dank je corine ,
en o wee , ik kweek weer tranen op , ik ben zo emo de laatste tijd dat ik blij ben dat ik toch weet ik hier op de forum voor niets bang hoef te zijn , ik be zo eenzaam maar hier zo rijk aan mensen...
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 07:01
|
Wij zijn er hier voor elkaar en dat is gewoon heel fijn.
Laat je tranen lekker gaan het lucht alleen maar op
-------------
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 07:07
|
Je kan hier altijd je verhaal kwijt...We zijn hier ook om je te steunen.
Ik vind het knap dat je deze stap maakt.Ik hoop dat je je trauma`s kan verwerken en rust krijgt.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 07:46
Heel veel sterkte. Ik kan verder geen woorden vinden om iets te zeggen maar ik wens je heel veel kracht.
Groetjes Leonie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 07:59
|
DAT JE HIER JE VERHAAL VERTELT IS DE EERSTE GROTE STAP DIE JE HEBT GEZET,
WANT OMDAT TE VERTELLEN IS OOK MOED VOOR NODIG
DUS ZAL DE TWEEDE STAP OOK WEL GOED KOMEN , EN JA ER ZULLEN ECHT NOG WEL TEGENSLAGEN KOMEN, MAAR 2 VOORUIT EN 1 AHTERUIT IS NIET ERG
UITEINDLIJK GA JE TOCH VOORUIT, EN WIJ MET ZIJN ALLEN OMARMEN JE
DUS KOM OP MEID EENS SCHIJNT VOOR JOUW OOK DE ZON
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 08:16
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/knuffels ">http://www.animaatjes.nl/plaatjes/knuffels]
Vind het heel knap dat je je verhaal hier verteld en dat is zeker een stap in de goede richting. Veel succes en sterkte met de therapie.
------------- Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 08:19
|
Ik vind het heel moedig om je verhaal hier neer te pennen... ik hoop met jou dat 2010 voor jou een ommekeer mag worden!!! Veel succes met je therapie !!!!

------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 09:00
|
Wat een goede stap om te switchen van behandeling om niet nog verder af te zakken.
Als het inderdaad te maken heeft met onverwerkte trauma's dan wordt het nog heel zwaar. Immers ze zijn al heel lang onverwerkt.
Maar de eerste stap heb je nu gezet. Je staat open voor het oprakelen ervan.
Wanneer heb je de eerste sessie?
Heel veel succes, enne.... Wij met z'n allen hebben heel sterke schouders en rug. Wat je kwijt wilt, pen maar neer.
Laat je gauw weer wat van je horen?
Rosemarie
|
Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 09:10
|
Heel veel sterkte met alles, ontzettend goed dat je ze open bent. Zoals al gezegd werd, daar is veel moed voor nodig! Hoop dat je gauw bezig kunt met jezelf, en dat je ook daadwerkelijk merkt dat het dan beter gaat!
Alle goeds gewenst!
Groetjes, Jantina
|
Bericht van: tammie
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 09:35
|
veel sterkte, ik weet wat bordeline is want dat heb mijn moeder ook, nogmaals veel sterkte de komende tijd en hoop voor je dat het werkt.
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 09:49
|
Wat knap van je dat je je gevoelens deelt, en ik hoop dat je daar een stukje opluchting bij voelt. Spannend, dat hypnoseverhaal, ik vind dat erg flink, het lijkt mij namelijk ergens best wel een beetje eng. Maar ik kan me goed voorstellen dat het je helpt om onverwerkte trauma's te verwerken. Ik wens je daar heel veel kracht bij, en ik hoop ontzettend met de andere hobbydoosjes dat je er veel baat bij mag hebben.
Kop op, veel sterkte en dikke knuffels
groetjes
Iris
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 10:28
Veel sterkte en een goed en positief 2010 gewenst ,babbel er maar over met ons we hebben een luisterend oor
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 10:37
Bericht van: ali breevaart
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 11:02
|
Ik vind je heel moedig en wat goed van je dat je niet alles oppot in jezelf en het hier bij de doosjes kwijt kan en wil.
ik wens je heel veel sterkte met de nieuwe terapie
groetjes en een knuffel ali
------------- Groetjes Ali
|
Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 11:21
|
Ben het helemaal eens met Tineke, de eerste grote stap heb je al gezet door het hier te vertellen, en de tweede ook al door aan die therapie te beginnen.
Kop op meid het zal niet makkelijk zijn maar je komt er wel.
Heel veel sterkte, Liefs Lidia
|
Bericht van: Miepje
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 11:36
|
Hoi,
Ik heb ervaring met Hypnotherapie en het is me heel goed bevallen. Ik stond er heel open tegenover. Zelf ben ik zonder hypnose toch tot mijn overwerkte deel gekomen. Dat kwam omdat deze therapeut veel gebruik maakte van metaforen en oefeningen waarbij ik in gesprek ging met mijzelf. Zo heb ik tijdens een oefening op 3 placemats gestaan. De ene placemat stelde het hier en nu voor. De tweede placemat stelde de dood voor en de 3de placemat het leven. De placemats lagen in een driehoek en de therapeut vroeg me allerlei dingen. Ik ervaarde echt het leven als ik op de placemat van het leven stond en ik ervaarde echt de dood als ik op de placemat van de dood stond. Ook heb ik een gesprek gehad met mijn innerlijke kind. Het meisje dat heel veel verdriet heeft gehad. Hij zei: Kijk daar zit Lia, hoe ziet ze eruit? Ik omschreef haar, welke schoentjes ze aanhad, wat voor trui en broek. Hoe haar haren zaten. Op deze manier kreeg ik een heel duidelijk beeld van mijn innerlijke kind en kon ik goed aanvoelen wat ik nu eigenlijk vanbinnen (als klein meisje) voelde.
Ik ben benieuwd hoe jij het zult ervaren. Iedereen is anders en dat vond ik het fijne van hypnotherapie. Er wordt niet gekeken naar een etiket dat je opgeplakt hebt gekregen, maar naar wat jij nodig hebt om weer fijn in het leven te staan.
Veel sterkte en liefde gewenst! Groetjes Lia
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 11:47
Bericht van: geesje
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 12:44
|
ik wens je heel veel STERKTE....... ........ook dat je het op het forum hebt geplaatst......... ........ het is per slot toch een openbare FORUM
ik ben niet zo sterk, en als ik een balletje opgooi dan wordt het verkeerd begrepen............en dat komt weer doordat ik dan niet duidelijk overkom.
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 12:56
|
Tamara,
Ik wil je heel veel succes wensen met de hypnose en dat het voor jou uiteindelijk zal werken.en net zoals hierboven al geschreven is. gewoon van je afschrijven hier. wij kunnen je niet specifiek helpen maar alleen al naar je verhaal te luisteren(lezen) kan soms voldoende zijn om weer even een lichtpuntje te zien. dus als je ergens mee zit vertel het gewoon.
-------------
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 13:19
Wat dapper dat je die stap hebt gezet. Ik wens je heel veel sterkte. En blijf praten. Want naast de therapie heb je mensen nodig die naar je willen luisteren je verhaal willen blijven horen. Al is het al 20 keer verteld.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 13:25
|
Ik wens je veel sterkte met de therapie,ook al zal het heel moeilijk worden,je komt er uiteindelijk sterker uit.
Je moet immers veel verwerken,en dat gaat niet zomaar eventjes.
Ik heb geen ervaring met hypnotherapie,maar wel met andere,dat werkte op de lange duur prima.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: willywortel
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 13:29
|
Wat goed van je dat je nu de stap heb gezet.Op het form kan je altijd terecht.
Nu ga je steeds stukje voor stukje vooruit.Je ziet,iedereen leeft met je mee.
Het komt allemaal goed.
Veel liefs van ons.
------------- To smile , is the way to help change the world.
willywortel
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 20:29
|
moedig van je dat je niet bij de pakken blijft zitten! ik hoop dat het iets voor jou is, en dat je er mee verder raakt. Veel succes!
|
Datum bericht: 20 Januari 2010 om 21:29
|
alvast al bedankt aan iedereen , maandag krijg ik mijn eerste intake sessie , dan word er nog wat gepraat over wat mijn problemen nu zijn enzo dan word mij naar het schijnt zelf hypnose aangeleerd en dan weet ik het niet goed , de week erna gaat het echt werk dan beginnen .
wel leuk te lezen dat er al iemand ervaring mee heeft , dan ben ik toch al niet de enigste hehe
ik voel gewoon van mezelf dat ik ern u echt iets aan moet doen , ik voelde overel me maar gewon tegen de muur staan en een muur kan je niet verzetten , ik hoop dat dit een deur in de muur zal kunnen maken.
ik hou jullie alvast al wel op de hoogte als ik klaar ben met de eerste sessie ....
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 Januari 2010 om 13:34
jantinavv wrote:
Heel veel sterkte met alles, ontzettend goed dat je ze open bent. Zoals al gezegd werd, daar is veel moed voor nodig! Hoop dat je gauw bezig kunt met jezelf, en dat je ook daadwerkelijk merkt dat het dan beter gaat!
|
Sluit ik me van harte bij aan,
Knuffel, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 23 Januari 2010 om 19:03
|
Wat moedig van je om het hier te schrijven, zegt genoeg over hoeveel lieve mensen hier zitten om je aan te horen en dat jij dat ook durft te doen!
Ik wens je heel veel sterkte het zal best zwaar worden maar uiteindelijk zul je er veel baat bij hebben.
Een hele dikke knuffel van mij en heel veel kracht en sterkte!
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 23 Januari 2010 om 19:14
Geloof in jezelf meiske, je hebt de kracht om hier uit te komen, en laat ons je daarbij een steun zijn. dikke knuffel TONY
------------- TONY
|
Bericht van: lucske
Datum bericht: 23 Januari 2010 om 20:50
|
De eerste stap is reeds gezet, erover praten en hier willen en kunnen we luisteren. Veel sterkte met je hypnotherapie.
Luc
|
|