hoeveel tijd handwerken?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=12989
Print Datum: 16 November 2025 om 09:30 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: hoeveel tijd handwerken?
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: hoeveel tijd handwerken?
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 10:44
|
Ik vraag mij af hoeveel tijd besteed iedereen aan zijn hobby?
bij mij varieert het maar ong 2 uurtjes per dag.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Antwoorden:
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 10:57
|
het handwerk ligt al een poos stil, dus o,o maar verder veel lezen nu en die uurtjes tel ik maar even niet, haha!
dan nog een uurtje per dag en het weekend een paar uurtjes voor de schrijfkindjes en mijn vriendin in sri lanka
soms heb je veel tijd, soms minder, ik kan er geen cijfer op zetten eigenlijk, maar toch wel zeker enkele uurtjes per dag ja
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 11:17
|
ik mag blij zijn als het twee uur per dag is
maar ja met drie kleine kinderen mag ik niet klagen
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 11:37
|
Heel verschillend, soms een paar dagen (bijna) niet en dan weer één of twee uurtjes, afhankelijk van hetgeen ik aan het maken ben.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 11:53
Gemiddeld kom ik ook op een paar uurtjes per dag, afhankelijk van of ik moet werken of niet. En als ik niet hoef te werken, blijft het vaak toch ook beperkt tot de avonden, want overdag moet er in huis ook wel iets gebeuren, toch?  Maar als ik de kans zie, probeer ik 's middags ook wel wat te doen. Dat krijg je als de kinderen al zo groot zijn dat ze zichzelf kunnen redden. Bovendien, er is er al 1 het huis uit 
Groetjes Leonie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 12:09
Oeiiii, moeilijk om het in uurtjes aan te geven. Ik doe vaak 's avonds als de kinderen op bed liggen een uurtje of anderhalf. Alleen zondags kom ik er overdag ook aan toe. Toevallig ga ik vanmiddag ook een poosje aan de haak.
groetjes
Iris
|
Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 12:29
Ik weet dat het veel is, maar precies weet ik niet.
------------- Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren:
http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 12:32
|
overdag is het vaak hier en daar een paar minuten. maar als de kids op bed liggen en ik heb verder niks dan ga ik lekker op de bank met mijn werkje.
dus als het even mee zit 2 á 3 uurtjes. maar soms ook maar 30 minuten.
-------------
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 12:33
Ik denk dat het al met al 2 uur per dag is. In het weekend wel iets meer. En soms zelfs 's nachts als ik er over droom.. haha ...   
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 12:48
Het ligt er een beetje aan of ik nog veel andere dingen te doen heb, maar meestal kom ik toch wel aan de 3 tot 4 uur per dag.
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Bericht van: everline
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 13:09
|
dat is een lastige. op de dag doe ik inderdaad ook niet zo veel. 2 kinderen en huishouden vragen ok aandacht. 's avonds wil ik nog wel eens wat doen en dan zal dat denk ik gemiddeld op zo'n 20 minuutjes komen. Ik zou graag meer tijd erin willen steken maar moet iedereen een beetje te vriend houden is het niet?
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 13:26
Oei, wat vind ik dat moeilijk om te zeggen... soms wat meer, vaak wat minder... hangt ook af van hetgeen ik nog allemaal te doen heb.
------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 13:58
|
meestals'avonds voor TV, dus ong 3 à 4 uurtjes, tijdens de dag komt het er niet van met het huishouden en met de hond uit wandelen
groetjes rita
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 14:07
|
heel moeilijk om in tijd aan te geven......................
ik zal maar zeggen ;
ik sta ermee op en ga ermee naar bed   
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: pingel
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 14:34
Kun je tijd kopen want dan wil ik dat hebben bij ons naast de blokker hebben geen tijd meer
------------- hartelijke groetjes Inge
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 15:31
|
Ik probeer wel elke dag even wat te doen (anders word ik knorrig; ontwenningsverschijnselen), kijk niet veel televisie meer, dus ik schat ook een uurtje of 2.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 16:03
Zeker 4 uur per dag. Thuiszitten helpt daarbij en TV kijken zonder iets in de handen te hebben??
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 16:44
Ik zou het niet kunnen zeggen, Laat ik maar bekennen dat ik ongeveer drie uur per dag aan huishoudelijke taken en plichten besteed en de rest aan breien, haken, tv kijken, lezen, doorloperpuzzels invullen, legpuzzels leggen, katten knuffelen, hobbydooskletsen en -lezen, vogels bestuderen, converseren, nadenken, lachen (de laatste drie kunnen als nevenactiviteit bij een andere gedaan worden), slapen en eten.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 16:51
|
IK doe soms dagen niets en dan weer sat ik een ganse namiddag bezig ben
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: lucske
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 17:14
|
mijn hobby ligt nu even stil zodat ik wat patroontjes kan zoeken en straks vertalen voor jullie, anders raak ik mijne kluts kwijt en om die dan weer te vinden....
|
Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 17:38
ik sta er mee op en ga er mee naar bed om t zo maar te zeggen zit nu voorlopig in de ziektewet dus heb tijd zat. als ik werk is t meestal s middags en s avonds bij de tv.
------------- groetjes hilda
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 18:05
|
Pringel, Ik zal morgen in de stad even kijken wat tijd kost en of ze het op voorraad hebben
-------------
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 18:40
|
Ik weet het aantal uren echt niet,wissel constant met andere dingen ,om maar niet te lang in dezelfde houding te zitten.Maar ik denk wel ong. 3 tot 4 uur.
Help,wat een moeilijke vraag.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 19:09
|
De ene dag 2 uur, de andere dag 4 uur, en weer een andere dag helemaal niet. Maar die dagen van niet komen bijna niet voor hoor, hihi. Een paar minuten hier, en een paar minuten daar... Het is zo heerlijk!
En Pingel, hier hebben ze het ook op, zal mijn moeder us vragen of ze in Vlagtwedde nog wat hebben, daar is altijd wel meer dan hier in Rotterdam geloof ik ;)
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 25 Januari 2010 om 19:58
Laat ons zeggen , een gemiddelde van 2 uur per dag. Soms meer, soms minder.
-------------
|
Bericht van: zeinabis
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 09:12
als ik tijd heb ,maar laatste tijd heb weinig tijd en nog een maar,ik ben nu bezig borduuren werk,soms per dag 3 uurjes of zo iets als ik tijd heb ,en als klaar dan kunnen jullie zien
|
Bericht van: pingel
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 09:22
|
Fijn meiden dat jullie mee kijken maar ik vermoed dat het al uitverkocht is
Ik heb nu mijn oppas kindjes dus dat word lekker haken.....
------------- hartelijke groetjes Inge
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 11:01
|
Als ik maar even zit pak ik mijn brei of haakwerk op en ben tijdens het sporten op de wii- fit pannenlappen aan het haken, anders is het zo saai dat gestep 1 uur lang hihihihihihi. ik plaats nog een foto
groetjes Corrie
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Bericht van: breimaan
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 11:29
|
De tijd die ik besteed aan haken en breien heeft te maken met waar ik mee bezig ben en ik heb een fulltime baan, dus er blijft niet heel veel tijd over. Maar als ik een leuk patroon heb moet ik het uitproberen en afmaken. Dus soms doe ik een hele tijd niets en dan weer heel veel.
------------- http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 12:51
Bij ons was Blokker ook al uitverkocht. Iemand was met de grote voorraad aan de haal gegaan werd mij verteld   
Groetjes Leonie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: ali breevaart
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 13:07
|
veel te weinig vaak als ik iets wil doen komt er wel weer iets tussendoor als jullie een winkel of groothandel weten waar je tijd kan kopen hou ik me aanbevolen
groetjes ali
------------- Groetjes Ali
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 19:41
Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 26 Januari 2010 om 20:39
|
Ik doe als ik thuis ben eerst mijn huiswerk,s'middags als ik klaar ben ga ik handwerken.
Dinsdags en donderdags s'morgens werk ik ook dan kan het niet..
S'avonds werk ik ook van 6 tot 8,maar als ik thuis kom ga ik zitten tot zo'n 23 uur.
In het weekend als we thuis zijn handwerk ik ook veel.
Groetjes Hetty.
|
|