Print Pagina | Close Window

Uitslag scintigram

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=13371
Print Datum: 13 Augustus 2025 om 15:23
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Uitslag scintigram
Bericht van: Ennas
Onderwerp: Uitslag scintigram
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 12:31

Vanmiddag om 14.00 uur mag ik weer naar de revalidatie-arts. De PD lijkt weer terug te zijn en hij zal bekijken of dat wel of niet zo is en wat we er aan gaan doen.

De pijn is erger dan toen, zitten lukt me niet langer dan 5 minuten, dan moet ik echt gaan staan.
De pijn zit nu van mijn knie tot aan mijn lies, heup, bil en zelfs in het midden van mijn onderrug...
Sterke pijnstillers werken amper en vanmorgen mocht ik helemaal niets slikken ivm het bezoek aan de arts.

Wanneer ik terug ben laat ik weten hoe of wat.

Antwoorden:
Bericht van: sassa
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 12:38
veel sterkte, ik duim voor je en hoop dat de arts iets kan doen zodat de pijn verdwijnt

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 12:50
Veel sterkte deze middag ,laat maar weten hoe het verlopen is zal een kaarsje aansteken dat helpt mischien

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 13:12

heel veel sterkte dan.

ik hoop voor jou dat de uitslag mee zal vallen.

-------------

Bericht van: odette
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 13:50
Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid. En natuurlijk dat ze wat kunnen doen aan je pijklachten/

-------------
odette

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 14:06
veel sterkte.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 14:58
Sterkte. Ik hoop dat ze iets aan je pijn kunnen doen. Vervelend voor je.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 15:28
Wat balen dat de pijn weer zo hevig is, hoop dat de revalidatiearts met een oplossing komt.

-------------
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">

Datum bericht: 15 Februari 2010 om 15:58

Ik ben weer terug.
De arts dacht eerst wel aan PD, toen ik vertelde dat het nu meer in de bovenkant van mijn been (knie, bovenbeen, lies, heup en onderrug) niet meer. PD zit hooguit tot je knie of elleboog in je arm, maar niet hoger.
Om erger uit te sluiten zijn er foto's gemaakt van mijn botten waar gelukkig niets op te zien was.

Hij denkt nu aan een beginnende PD, die daardoor de spieren in het bovenbeen en omgeving laat verkrampen. Die geven nu pijn aan terwijl die er niet hoeft te zijn.

Voor nu het liefst GEEN pijnstilling. Ik gaf aan dat ik daar echt niet zonder kan dus ik mag paracetamol, maar wel proberen om dat af te bouwen.

Om alles uit te sluiten krijg ik 4 maart 's ochtends een injectie met radioactieve stof en wordt er gekeken naar de botdichtheid ed. 's Middags heb ik dan een onderzoek bij de revalidatie-arts. Op 15 maart krijg ik daar de uitslag van.

Wel sta ik nu op de spoedlijst voor fysiotherapie in het ziekenhuis om te kijken of dat aanslaat.

Wordt vervolgd dus...

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 17:03
Gos wat naar voor je zeg! Ik weet niet wat PD is maar pijn is zo vervelend. Hopelijk werken de paracetamol wel, zelf gebruik ik naproxen maar ik denk niet dat jij die dan mag.
Heel veel sterkte en beterschap en hopelijk heel snel met minder pijn.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: Josl
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 17:23

Sanne, wat vervelend voor je en zeker dat je geen pijnstillers kunt/mag nemen. Hoop dat er snel een oplossing voor al dat vervelends wordt gevonden.

Sterkte en groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: creaans
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 19:08
Wens je veel sterkte, jammer dat je weer zoveel pijn hebt!
groeten Creaans

Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 15 Februari 2010 om 19:15
Wat erg dat je zoveel pijn hebt, heel veel sterkte

-------------

Datum bericht: 15 Februari 2010 om 20:28

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Gos wat naar voor je zeg! Ik weet niet wat PD is maar pijn is zo vervelend. Hopelijk werken de paracetamol wel, zelf gebruik ik naproxen maar ik denk niet dat jij die dan mag.
Heel veel sterkte en beterschap en hopelijk heel snel met minder pijn.

PD is posttraumatische dystrofie. Verzuring van de spieren. Kort gezegd; de automatische piloot van je lichaam. (die geeft aan wanneer je het warm/koud/pijn hebt)

Vorige week heb ik van de arts op de spoedhulp tramadol gekregen, iets milder dan morfine...
Als ik fysio krijg moet ik medicijnvrij zijn. De tramadol werkt helaas al niet goed bij mij, vandaar nu alleen paracetamol.

Datum bericht: 15 Februari 2010 om 20:54
ah nee, wat erg dat je geen pijnstillers mag nemen, moet vreselijk zijn, veel sterkte en een dikke knuf

-------------

Datum bericht: 16 Februari 2010 om 09:42
Hopelijk valt er snel een oplossing uit de bus,en zo zonder pijnstillers ik neem er ook alle dagen nog 1 of2 en dan de pijn afbijten sjapo dat jij dat volhoud .Veel sterkte

-------------

Datum bericht: 16 Februari 2010 om 15:10

Vanmorgen heb ik een diclofenac ingenomen en vanmiddag 2 paracetamol en een diclofenac. Helaas blijft de pijn erg de overhand nemen...
Gisteravond in bad geweest en dat ontspant een beetje. Ga dat vanmiddag ook weer even doen.

Heb besloten deze hele week niet voor de klas te staan. Voor de bestwil van de kinderen, maar ook die van mij... Doet me pijn maar is misschien toch wel het beste voor nu.
Het gezin waar ik logeer door de weeks komen morgenavond de spullen brengen die ik komende week nodig heb.

Bericht van: breinaald
Datum bericht: 16 Februari 2010 om 15:12
heel veel sterkte

-------------
quality=

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 10:00

Gisteren telefoon gehad van het ziekenhuis voor de fysio.
Maandag de 22e mag ik voor de fysio komen, de 2e keer is woensdag 3 maart.

De afgelopen dagen veel pijn gehad. De pijn zit nu over de hele breedte van mijn rug. Zitten, liggen en lopen lukt me maar voor heel even, de pijn komt dan erg omhoog.

Zit nu dan ook al thuis, heb nu dus al vakantie...

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 11:00
Hopelijk brengt de fysio de mijn terug op nul en het is al maandag dat je daar tercht kan.Anders moet je een kersenpit kussen opwarmen en tegen de plaats leggen waar het pijn doet ,dat helpt bij mij ook .Veel sterkte

-------------

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 11:59

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Hopelijk brengt de fysio de mijn terug op nul en het is al maandag dat je daar tercht kan.Anders moet je een kersenpit kussen opwarmen en tegen de plaats leggen waar het pijn doet ,dat helpt bij mij ook .Veel sterkte

Heb ik gisteren idd ook gedaan. Merkte er weinig van, maar vandaag heb ik op die plek wel wat minder pijn...
Ook in bad gaan met goed warm water lijkt me wat minder pijn te geven.

Bericht van: caelum
Datum bericht: 17 Februari 2010 om 12:06

Nou dan lekker een heel warm bad in met een goed boek en een kopje thee.. Het lijkt me vreselijk, en ook zo rot dat je deze week niet voor de klas kan staan.. zo vervelend als je met je hoofd graag wil maar je lijf even niet meedoet..

Ik wens je heel veel beterschap, Sanne! Nu afwachten tot maandag!

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 17 Februari 2010 om 12:33
Goh dat klinkt allemaal heel naar. Ik wens je veelsterkte en hoop dat ze je snel van de pijn afhelpen kunnen.

-------------

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 12:41
Originally posted by caelum caelum wrote:

Nou dan lekker een heel warm bad in met een goed boek en een kopje thee.. Het lijkt me vreselijk, en ook zo rot dat je deze week niet voor de klas kan staan.. zo vervelend als je met je hoofd graag wil maar je lijf even niet meedoet..

Ik wens je heel veel beterschap, Sanne! Nu afwachten tot maandag!

Afgelopen maandag ben ik idd in heel heerlijk warm bad geweest. Mijn broertje kwam zijn laptop brengen en heb ik lekker een filmpje kunnen kijken.
Waarschijnlijk vanavond ook weer doen.

Vandaag gaat het redelijk met de pijn, kan iig iets langer op een stoel zitten en lopen gaat ook iets soepeler.

Bericht van: geesje
Datum bericht: 17 Februari 2010 om 12:47

ik vind het heel naar voor je...wat een pech.............

ik wens je dan ook heel veel STERKTE        

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 13:36
Gatsie wat naar voor je zeg! PD nu je het zegt, dat kan je toch gewoon oplopen, keer verkeerd stoten of iets? Ik heb zoiets gelezen. (of ik moet iets heel anders voor ogen hebben).
Het erge is dat je gedwongen wordt om het heel rustig aan te doen terwijl je energie genoeg heb, lijkt me.
Is een kersenpittenzak niet iets wat prettig kan helpen of wat ik pas zelf ontdekt heb. Piepschuimballetjes! Ik heb zo'n schoottafeltje gekocht bij de kruidvat waar dit spul onderin zit om het tafeltje goed recht te kunnen houden. Dit straalde zoveel warmte uit en af, ik als eeuwige koukleum (door de reuma) vind dit erg fijn.
Heel veel sterkte!!!!

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 14:39

PD kan je idd heel gemakkelijk oplopen. Ik heb het dit keer waarschijnlijk zelfs spontaan gekregen!!! Maar dat was ook zo weer weggegaan.
De kersenpit heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd. Bij mij werkt het niet direct maar vanmorgen had ik minder last van de pijn.

Ga hem straks weer warm maken de kersenpitzak.

Dank jullie wel voor de lieve warme woorden en knuffels.

Datum bericht: 17 Februari 2010 om 21:09
Nou ik hoop maar dat het allemaal een beetje gaat eind van de week met de verjaardag van je moeder enzo! Ben je er zo druk mee, en dan voel je je nu zo. Laat je maar lekker verwennen deze week hoor.  En kijk je uit dat de laptop niet nat wordt? Haha

liefs!

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 17 Februari 2010 om 21:11
Sterkte en inderdaad, ik hoop dat je op tijd weer opgeknapt bent voor de verjaardag van je moeder. 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 18 Februari 2010 om 10:44
Ja bij mij helpt ook alleen een warm bad en dat kussentje,en dan kan ik weer wat doen

-------------

Datum bericht: 18 Februari 2010 om 11:15
Ik merk het nu ook. Het warme bad helpt gelijk, wel voor eventjes. De kersenpit helpt niet gelijk, maar later. Heb wel het gevoel dat die wat langer helpt.
Gisteravond de kersenpit gebruikt en stond nagenoeg zonder pijn op, kon ook gewoon lopen. Nu komt de pijn weer iets omhoog, maar het lijkt wat beter te gaan!

Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 18 Februari 2010 om 11:28
Fijn dat het toch ietsjes beter gaat. Zo vervelend als je van alles wilt doen maar niet kan!! Hopelijk gaat het snel weer de goed kant op!!

-------------
http://minekeswerkjes.blogspot.com/

Datum bericht: 18 Februari 2010 om 11:43
Wat vervelend die pijn hopelijk gaat het snel weer de goede kant op

-------------

Datum bericht: 18 Februari 2010 om 14:29
Vanmorgen met nagenoeg geen pijn opgestaan en gewoon kunnen lopen. Sinds 1 uur speelt de pijn weer wat op. Maar nog goed te doen.
Tot 1 uur ook geen pijnstillers genomen.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 Februari 2010 om 18:03

Wat vervelend Sanne, gebruik je die diclofenac wel met een maagbeschermer? Ik vind het trowp ik wil het niet slikken. In het ziekenhuis staat het aangetekend, dat vind ik wel supergoed! Mijn huisarts probeert het toch steeds als ik ietsmoet slikken maar ik houd stug vol dat ik het niet wil hebben.

TRamadol moet echt een goede spiegel opbouwen voordat het goed werkt. Het helpt bij wel maar niet afdoende.
Wat je ook nog kunt porberen is paracetamol en brufen samen, dat is een goed combi. Maar dan wel de andere middelen laten staan.

Pittenzak helpt vaak wel als je het maar regelmatig doet. De laatste keer dat ik het uitgilde van de rugpijn en er geen arts kwam kijken heb ik een hele morgen gezeten met een hete pittenzak tegen mijn rug, steeds weer opnieuw verwarmd en ja toen kwam er een dokter en kon ik me normaal bewegen door die pittenzak. Werd er dus weer niks aan gedaan.

Nou ja, het gaat nu om jou, ik hoop maar dat je er snel weer  van af bent, dat de fysio je kan helpen en dat het geen pd is. Heel veel sterkte in ieder geval.

Goed dat je even rust neemt van school, kinderen hebben niks aan een juf die pijn heeft en voor jou is het alleen maar zwaar om zo voor de klas te staan.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: thelo
Datum bericht: 19 Februari 2010 om 00:10
heel veel sterkte Sanne

-------------
groetjes thea

Datum bericht: 19 Februari 2010 om 10:15
Ik ben blij voor jou dat het kussentje helpt ,nog 4 dagen en je krijgt fysio

-------------

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 19 Februari 2010 om 17:18

hé bah, sanne, ik wens je veel beterschap, hoor! dat kersenpitkussentje gebruik ik ook veel! ik heb ook eentje dat voor mij iets beter werkt, maar dat is eigenlijk voor dieren...  Heb het via de dierenarts aan inkoopprijs en heet Snuggle safe, had ik gekocht voor een ziek konijntje, en nu gebruik ik het zelf verder... blijft veel langer warm... (maar is wel een duur ding vond ik toen...)

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 19 Februari 2010 om 20:23

Balen zeg maar wel fijn dat warmte helpt. Maar lekker veel in een warm bad kruipen en inderdaad met kersenpitzakken door het huis lopen. het werkt zo demotiverend en frusterend he die pijn. Vooral omdat je dan ook nog niet goed weet wat het nu eigenlijk is. In die korte tijd dat je het nu hebt heb je al meerdere diagnoses gehad. De een roept dit. De ander dat.

Als ik je zo hoor lijkt de pijn ook wel vanuit je rug te komen. Daar kunnen ook zenuwen bekneld zitten. Dat hoef je niet eens meteen direct in je rug te voelen. Ik voel de pijn altijd het eerst in mijn billen en bovenbenen. En als het dan door trekt naar mijn armen weet ik dat het hoog tijd wordt om eens aan de bel te trekken. Even weer gekraakt worden.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: marianneke
Datum bericht: 19 Februari 2010 om 21:51
Balen Sanne, hopelijk weten ze snel wat het is en kunnen ze je er verder mee helpen. Heel veel sterkte Sanne.

Datum bericht: 19 Februari 2010 om 21:52

Vandaag een redelijke dag gehad. Zitten ging erg goed. Helaas vanavond erge rugpijn. Weer in bad geweest, maar ik merk nog niet echt verlichting. Er zit nu ook een soort brede strook pijn in mijn bovenrug.

Hoop dat het morgen een beetje weg is, heb een drukke en lange dag voor de boeg.

De arts heeft ook het woord hernia laten vallen... Een aantal personen die ik nu spreek en vertel van mijn pijnen denken daar ook aan...

Meia: Bij de diclofenac heb ik geen maagbeschermer. Heb gelukkig geen last van mijn buik als ik die slik.
Tramadol heb ik voor kortdurig gebruik gekregen, heeft me 1 dag geholpen daarna kwam de pijn erdoor.
Vanaf morgen mag ik geen pijnstillers meer gebruiken vanwege de fysiotherapie die maandag begint.

Dames, dank jullie wel voor de lieve woorden en de tips!

Datum bericht: 20 Februari 2010 om 09:33
Zo als je zegt kan dat wel wijzen op een hernia ,maar dat je dat bij ons hebt moet men eerst fysio en dat niet helpt spuiten 3 maal en als dat niet helpt operatie maar dan ben je al 4 à5 maanden ver .Zo is er een vriendin van mij ool die stappen ondergaan en die word maar eerst geopereert in maart

-------------

Datum bericht: 20 Februari 2010 om 10:04

Ik heb nu ook eerst fysio, 4 maart de scintigram waar 15 maart de uitslag van komt. Misschien dat er dan iets uit komt.

Vannacht een rotnacht gehad, het duurde lang voordat ik in slaap viel door de rugpijn. Voor half 6 was ik alweer klaarwakker. Nu met die rugpijn kan ik niet blijven liggen. Maar ja wat moet je om half 6 uit je beddoen?? Heb op mijn bureaustoel een boek gelezen en een sudoku gedaan daarna maar weer even het bed in; met erge pijn... Half 10 werd ik weer wakker maar de pijn is helaas niet te harden. Heb om 6 uur vanmorgen toch 2 paracetamol ingenomen. Neem er straks een diclofenac bij terwijl ik eigenlijk vanaf vandaag niets meer mag nemen.
Maar zo kom ik de dag anders echt niet door!! Zeker niet met de gladheid en sneeuw die er nu ligt bij ons...

Datum bericht: 20 Februari 2010 om 10:25
Balen hoor. Eerlijk gezegt kwam bij mij het woord hernia ook in gedachten. Maar ik wilde je niet iets op de mouw spelden en je ongeruster maken dan je al was. Ik hoop maar dat de fysiotherapie helpt maandag. Sterkte!

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 20 Februari 2010 om 14:23
Veel sterkte voor maandag

-------------

Datum bericht: 21 Februari 2010 om 14:19
heel veel sterkte Ennas voor maandag

-------------
groetjes thea

Datum bericht: 21 Februari 2010 om 23:34
Dank jullie wel!
Hier gaat het minder, heb weer heel veel pijn. Vooral in mijn rug. Mijn voet was gisteren blauw, toch een teken dat de PD niet geheel weg is...
Morgen alles melden bij de fysiotherapeuten en hopelijk weet ik dan meer.

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 14:08

Ik ben vanmorgen naar de fysiotherapeuten geweest. Het blijken inderdaad verkrampte spieren te zijn. (on)bewust ben ik zelf mijn spieren gaan verkrampen in angst om PD.

Ze heeft me los gemaakt en dat heb ik nu ook als oefening meegekregen: Alles loslaten!!!
Ook heeft ze liever dat ik stop met fitness, daar ben je toch meer gefocusd op je spieren en dat zal voor mij een gespannen houding opleveren. Een `betere' sport zou voor mij pilates, zumba achtig iets zijn of zwemmen. Daar ben je meer op een ontspannen manier met je spieren bezig.

Een hele opluchting dus. Ze heeft me nu losgemaakt en (mijn tenen) gekraakt (au au au) maar het voelt al wat beter aan.

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 14:12
zo dat is wel geweldig nieuws, nu alleen het koppie leeg maken en lekker gaan zwemmen of gaan zumba dansen

-------------

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 16:04
Kun je een beetje handig van je fitnessabonnement af dan? Soms kun je het laten bevriezen tot je het wel weer kunt gebruiken, dan hoef je in de tussentijd niets te betalen. Zwemmen is heel fijn denk ik, vooral als het in lekker warm water is. Zie je het zelf een beetje zitten, veranderen van sport?

Maar het klinkt wel als goed nieuws! Lekker rustig aan doen, Sanne! Gelukkig heb je nu vakantie (of hebben juffen het druk in de voorjaarsvakantie?).

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 16:25

Originally posted by caelum caelum wrote:

Kun je een beetje handig van je fitnessabonnement af dan? Soms kun je het laten bevriezen tot je het wel weer kunt gebruiken, dan hoef je in de tussentijd niets te betalen. Zwemmen is heel fijn denk ik, vooral als het in lekker warm water is. Zie je het zelf een beetje zitten, veranderen van sport?

Maar het klinkt wel als goed nieuws! Lekker rustig aan doen, Sanne! Gelukkig heb je nu vakantie (of hebben juffen het druk in de voorjaarsvakantie?).

Volgens mij zit ik bijna aan het eind van het kwartaal voor fitness. Wat dat betreft zou ik dus makkelijk kunnen stoppen. Als ik daar Pilates wil gaan doen kan dat overgezet worden. Ook zou het volgens mij wel `bevroren' kunnen worden.
Veranderen van sport vind ik niet heel erg. Ik zal vast wel weer kunnen fitnessen en anders maar niet. Als de andere sport leuk/gezellig is, is het geen probleem.
Het is nu gewoon even alles bekijken hoe of wat.

Ik heb nu vakantie idd. Heb vorige week de klas niet gedraaid dus er is voor mij weinig nu te doen. Alles ligt al klaar voor na de vakantie. Kan nog wel wat voorbereiden voor het nieuwe thema maar heel druk heb ik het niet.

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 17:49

wat fijn dat ze weten waar de pijn vandaan komt. dan kun je er aan werken.

doe het rustig aan en laat alles los.

-------------

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 18:35
Wat fijn dat ze het gevonden hebben ,op naar zumba dansen

-------------

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 19:29
wat fijn dat ze het gevonden hebben, nu op weg naar het herstel en het komt vast goed

-------------

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 Februari 2010 om 19:43
Wat fijn dat ze het gevonden hebben. Wel moeilijk omdat je dat verkrampen onbewust doet en nu bewust niet moet doen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 22 Februari 2010 om 20:47

goed dat je weet wat het is!!! wel uitkijken met zwemmen dat je een goede houding hebt, desnoods met toezicht van de fysio of zo? Ik deed het "fout" en ging mijn schouders verkrampen, ik zwem nu om en om buik/rug...

van Zumba hoor ik veel leuks vertellen, schijnt wel tof te zijn!

hoe is het nu met de pijn na dat losmaken? hopelijk morgen haalbaar!

Datum bericht: 23 Februari 2010 om 02:21

Sanne, bij diclofenac horen ze standaard een maagbeschermer te geven tegenwoordig! Er om vragen hoor als je ze blijft slikken. Ik heb er maagzuur van overgehouden en het is wel 13 jaar geleden minstens dat ik ze slikte.

Als het je helpt kun je beter paracetamol en brufen samen slikken( brufen ook maar tijdelijk) en paracetamol dan als basis doorslikken.

Zwemmen is heel erg goed voor je spieren en het belast je lijf verder helemaal niet. Pylatus is misschien ook wel goed maar volgens mij ben je dan ook wel erg bezig met je spieren. Zuma zegt me niks maar fitness is idd wel erg spiergericht!

Sterkte ermee, wees maar blij dat het in ieder geval misschien geen Pd is.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 23 Februari 2010 om 09:08
Ik hoop dat de fysio aan gaat slaan. Heel vervelend allemaal.
Hopen dat zwemmen je goed doet.

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Datum bericht: 25 Februari 2010 om 12:54

Hier gaat het goed! Doe wel weer te veel.
Dinsdag naar Burgers Zoo geweest, veel gelopen. Gisteren stof gezogen, gedweild en de was gedaan; Vandaag erge spierpijn.

Vanmorgen naar een pilatesles geweest om te kijken. Ik mag nog een keer meedoen, maar ik weet nu al dat dit niks voor mij is. Je bent wel ontspannen bezig met je spieren, maar er is weinig/geen contact met anderen en ik heb het idee dat ik mijn energie niet kwijt kan.

De vrouw in Al.mere waar ik logeer zit op hockey. Daar ga ik ook een keer kijken of dat misschien iets is voor mij.
Paardrijden en tennis trekken mij ook wel weer, het lastige is dat ik alleen vrijdagavond, zaterdag, zondag en maandagochtend/middag tijd heb in L.eusden, de rest ben ik in Almere. Maar ook in Almere ga ik rondkijken!

Zwemmen heb ik nog niet gedaan, vind het wel leuk om te doen. Weet alleen niet of ik het leuk vind om een heel uur alleen te zijn en alleen baantjes te gaan zwemmen.

Datum bericht: 25 Februari 2010 om 13:41
Blij dat alles zo goed meevalt

-------------

Datum bericht: 25 Februari 2010 om 17:41
Fijn dat het toch geen pd is en nu maar hopen dat je een leuke sport vindt waar je je energie in kwijt kan. Ik denk als je daarin veel lol hebt je beter kan ontspannen. Succes en we lezen natuurlijk wel wat je gaat doen 

-------------

Datum bericht: 14 Maart 2010 om 18:26

Weer even een update. Het gaat nog steeds niet heel lekker. Heb nog altijd last van mijn rug. Kan nog steeds niet lang zitten/lopen/staan. Het wordt vanaf de middag steeds erger en in de avond weet ik me geen raad hoe te bewegen. Ook heb ik nog steeds af en toe steken en pijn in mijn rechtervoet.

Morgenochtend begin ik met hardlopen. Uiteindelijk wil ik 1 x per week baantjes gaan zwemmen en een aantal keer in de week gaan hardlopen.

Morgenmiddag krijg ik de uitslag van de scintigram. Ben benieuwd of er iets uitkomt.

Datum bericht: 14 Maart 2010 om 22:04
Sterkte Sanne, en denk er aan, je energie goed verdelen, lukt het in de namiddag niet meer zo omdat het allemaal zwaarder wordt, gewoon stoppen en niks doen, of iets waardoor je lekker ontspannen bezig bent.
Vooral het zitten en staan en even op de bank liggen lekker afwisselen, klinkt allemaal makkelijk vanaf hier en dat is het ook maar nu nog doen. Ik weet het meis, het is allemaal niet makkelijk. Sterkte nogmaals!

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:11
Veel sterkte morgen  Hopelijk vinden ze iets en dat ze dat kunnen verhelpen.

-------------

Bericht van: geesje
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:19

STERKTE   voor morgen , hopelijk komt er nu uit wat het ECHT is, want

( verkrampte spieren )  ???????

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 15 Maart 2010 om 15:12

De uitslag van de scintigram is er: Niets!! Alles zag er goed uit. Ze hebben met meerderen ernaar gekeken, maar niets kunnen vinden.

Het wordt dus op verkrampte spieren gehouden.
De revalidatie-arts was erg verrast hoe ik er nu bij liep, moest zelfs nog een stukje extra in de gang lopen. Zag er goed uit zei hij.

Vanmorgen voor het eerst een stukje hardgelopen met mijn vader. Was erg lekker. 32 minuten, ongeveer 4 kilometer. 2 minuten lopen, 2 minuten hardlopen enz.

Aan de pijn gaan en kunnen ze verder niets doen. Ik moet blijven bewegen en dan zou het vanzelf weg moeten trekken.

Mocht zo doorgaan. 31 Mei hebben we een evaluatiegesprek en als het goed is: daarna klaar!

Datum bericht: 15 Maart 2010 om 15:15

Nou op zich goed dat alles er goed uitziet. Maar ja je wilt er ook vanaf van je klachten. Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dat je zo met het hardlopen je spieren er beter van worden. Wie weet he?

Ik vind het al heel knap dat je dat 32 minuten hebt volgehouden.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 15 Maart 2010 om 15:38

Dank je wel. Ik was zelf ook wel trots dat het lukte, maar samen gaat het al wat makkelijker, wind in de rug, mooie omgeving (lin.iedijk) en een lekker zonnetje.

Ik ga proberen om 2 x in de week hard te lopen (1x in L.eusden en 1x in Al.mere) en 1x in de week zwemmen in L.eusden.

Datum bericht: 15 Maart 2010 om 17:09
Blij voor jou dat alles in zijn plooi valt

-------------

Datum bericht: 15 Maart 2010 om 19:32

aan de ene kant fijn dat ze niks hebben kunnen vinden. nu maar hopen dat je uiteindelijk toch wel door het vele bewegen van de meeste pijn af kunt komen.

-------------

Datum bericht: 17 Maart 2010 om 19:49
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

aan de ene kant fijn dat ze niks hebben kunnen vinden. nu maar hopen dat je uiteindelijk toch wel door het vele bewegen van de meeste pijn af kunt komen.

sluit ik me helemaal bij aan, esthertje! maar wat goed dat je weer gaat sporten!!!

Datum bericht: 21 Maart 2010 om 14:06
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

sluit ik me helemaal bij aan, esthertje! maar wat goed dat je weer gaat sporten!!!

helemaal mee eens

-------------
groetjes thea

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 09:59
Ik hoop voor je dat alles weer helemaal in orde komt. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad uit angst voor de pijn in je voet je andere spieren anders gaat gebruiken. Eigenlijk doe je dat automatisch. Sterkte nog met de laatste loodjes.

-------------
Groetjes, Clara

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net