Moet even mn ei kwijt pfff
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=13680
Print Datum: 10 Maart 2026 om 09:21 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Moet even mn ei kwijt pfff
Bericht van: vcable
Onderwerp: Moet even mn ei kwijt pfff
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:19
Soms vervloek ik mn PTSS (Post Troumatische Stress Stoornis) echt. Had vanmorgen een behoorlijke paniek huilbui aanval toen ik mn post open maakte. De belasting was toch wel een stuk hoger 437 euro. Ik heb in paniek de gemeente opgebeld en zie schakelden me weer door. Woensdag ochtend om 11 uur ga ik naar het stadhuis daar gaat iemand me helpen alsnog met een formulier voor kwijtschelding aan te vragen. De vrouw aan de telefoon die me dus woensdag ook gaat helpen met dat formulier zei dat die automatische toetsing niet geweldig is die kijken wat er op dat moment op je rekening staat en die toetsing was vorig jaar augustus dus toen had ik nog wat vakantie geld erop staan. Ze zei met jou inkomen moet jij gewoon kwijtschelding krijgen want je inkomen is echt te laag. Dus maar hard duimen woensdag dat ik ook echt die kwijtschelding krijg. Want 437 euro ophoesten is gewoonweg niet haalbaar voor mij zelfs mn vakantie geld is minder dan die belasting.
------------- Groetjes Kim
|
Antwoorden:
Bericht van: tammie
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:22
|
zo dat is ook wat. hoop voor je dat je het niet hoeft te betalen. ik zou dan ook wel in de stress raken hoor.
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:26
Ik hoop het ook want mn wao is maar 869 euro per maand dus dat lukt echt niet financieel dat te betalen.
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:39
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:40
|
Sucses, ik zal voor je duimen.......

-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:44
|
Veel succes !!! Ik duim mee voor jou !!
------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:46
Kan me goed voorstellen dat je daarvan in de stress schiet hoor. Succes met het aanvragen van de kwijtschelding.
------------- Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
|
Bericht van: pppetra
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:53
vcable wrote:
Ik hoop het ook want mn wao is maar 869 euro per maand dus dat lukt echt niet financieel dat te betalen. |
Ze hebben het toetsingsmoment slecht gekozen, hier willen ze altijd van december de laatste week, maar dan storten ze dus net een kerstbonus..ik neem een print van drie dagen voor de salarisuitbetaling en met 1200 loon euro krijg je al kwijtschelding..
Met een uitkering (welke soort dan ook) hoef je eigenlijk nooit deze aanslagen te betalen. Je krijgt ze wel, maar ze worden vrijwel helemaal kwijtgescholden, dan wel helemaal.
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 14:55
|
Och wat is dat toch vervelend, het lijkt wel of je bedelt voor iets waar je "gewoon" recht op hebt en dat voelt denk ik niet lekker.
Knuffel (dat helpt al vast een beetje), Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:05
|
wat vervelend voor je.
ik zal voor je duimen woensdag. en hopen dat je het niet hoeft te betalen.
-------------
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:10
|
Aah wat rot.. Maak je er maar niet te druk om hoor, voorlopig! Eerst kijken wat er nog te regelen valt, grote kans dat jij hem helemaal niet hoeft te betalen. (kunnen ze dat niet zelf van tevoren uitzoeken denk ik dan? onnodig mensen bang maken die toch al kwetsbaarder zijn.. waarom sturen ze dan nog zo'n brief en moet je er zelf achteraan)..
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:11
Duimen jullie voor mij mee ? Ik zit met € 370,- aan gemeentelijke aanslagen en in het zelfde schuitje. Wil ook kwijtschelding aanvragen.
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:17
|
Hallo Mistig,
Ook voor jou duim ik zeker en vast hard mee !!! Hopelijk lukt het om een kwijtschelding te krijgen !!!

------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:19
|
Doen Mistig ik duim voor je. Die vrouw aan de telefoon zei dat die machtiging voor toetsing ervoor waardeloos is want ze kijken alleen dan wat je op dat moment op je rekening hebt staan en niet naar wat je inkomen is. En in augustus toen ze bij mij het getoetst hebben had ik nog wat vakantie geld ennn die 350 euro van uwv voor vergoeding van medicijn kosten omdat dat niet meer aftrekbaar is van de belasting. Dus ook al heb je bericht gehad van die automatische toetsing toch maar zon formulier invullen voor kwijtschelding want die toetsing is dus waardeloos. Ik ga woensdag gelijk ook vragen of ze die machteging weer in kunnen trekken want ik krijg er een hart verzakking van en raak volledig in paniek met mn PTSS kan dat er echt niet bij hebben zulk soort grapjes zijn geen grapjes meer voor mij. De eerste vrouw die ik aan de foon had van de belasting zei je bent getoetst je vald erbuiten dus je moet betalen. Tis maar goed dat ik geeist heb door verbonden te worden met iemand die het ongedaan kan maken toen kreeg ik dus pas te horen hoe dat precies gaat met die toetsing. De toetsing is dus ronduit waardeloos.
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:20
|
Ook voor jou duimen we hoor, Mistig!
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:21
|
Ik duim ook mee voor jou ,veel succes woensdag

------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:22
vcable wrote:
Doen Mistig ik duim voor je. Die vrouw aan de telefoon zei dat die machtiging voor toetsing ervoor waardeloos is want ze kijken alleen dan wat je op dat moment op je rekening hebt staan en niet naar wat je inkomen is. En in augustus toen ze bij mij het getoetst hebben had ik nog wat vakantie geld ennn die 350 euro van uwv voor vergoeding van medicijn kosten omdat dat niet meer aftrekbaar is van de belasting. Dus ook al heb je bericht gehad van die automatische toetsing toch maar zon formulier invullen voor kwijtschelding want die toetsing is dus waardeloos. Ik ga woensdag gelijk ook vragen of ze die machteging weer in kunnen trekken want ik krijg er een hart verzakking van en raak volledig in paniek met mn PTSS kan dat er echt niet bij hebben zulk soort grapjes zijn geen grapjes meer voor mij. De eerste vrouw die ik aan de foon had van de belasting zei je bent getoetst je vald erbuiten dus je moet betalen. Tis maar goed dat ik geeist heb door verbonden te worden met iemand die het ongedaan kan maken toen kreeg ik dus pas te horen hoe dat precies gaat met die toetsing. De toetsing is dus ronduit waardeloos. |
Ah, dat is toch echt niet netjes hoe ze dat aanpakken. En je kan er ook eigenlijk nooit wat mee, omdat het zulke grote organisaties zijn.. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het heel spoedig wordt opgelost. Hoe gaat het met je borduurwerk?
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:25
Als goed is hoop ik vanavond de pagina van spring snow af te krijgen anders wordt het morgen avond. Dus een dezer dagen komt er weer een foto.
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 15:26
Leuk! Ben heel benieuwd, vind het zo wonderlijk mooi hoe jij borduurt.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 16:26
Het gaat ze toch geen ene moer aan wat je op je rekening hebt staan? Ze moeten naar je loonstrookje of briefje van het UWV kijken. Of naar de jaarafrekening daarvan.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 16:34
Ik duim voor jullie dat het goed komt.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 16:40
Wat voor een systeem is dat ?????
Ik ken natuurlijk de wetgeving in Nederland niet, maar naar je rekeningsaldo kijken en dan je belastingen bepalen ? Dat kan toch niet ? Je belastingen worden toch uitgerekend conform je loonbriefjes ? De intresten op je spaarrekeningen moet je bij ons wel aangeven en als deze een bepaald bedrag (vrij hoog hoor) overschrijden dan moet je 'roerende voorheffing' (= belasting) erop betalen.
Kwijtschelding : dat bestaat bij ons gewoon niet ... je kan enkel vragen om je belastingen in schijven te mogen betalen (dus over enkele maanden gespreid)
Vorig jaar hebben ze toevallig een heleboel achterstallig kindergeld op mijn rekening gestort, stel je voor dat ze zo'n systeem dan toepassen...... ...ik mag er niet aan denken !!!! 
Kim en Mistig .....succes !!!!! Laat jullie niet doen hoor !!!!
|
Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 17:10
Als je naar de gemeente gaat om kwijtschelding moeten ze alles van je weten.
Ik had/heb financieleproblemen doordat ik niet langer getrouwd wilde zijn met mn ex man en had dus geen baan voor overdag alleen maar 7 1/2 uur in de week s'avonds als schoonmaakster. in septemder 2005 ging mn ex op zichzelf wonen en kreeg die maand de helft van zn loon nog en ik moest dus een uitkering hebben is er iets fout gegaan en kon ik weer opnieuw aanvragen in januari ik moest toen van 400,en een paar cent rondkomen want mn zoon en dochter woonden nog allebei thuis. en naar die drie maand kon ik dus fluiten. Eind 2006 kreeg ik een baan via het uitzendbureau en dan had ik weer werk en dan was ik weer thuis en zo gaat het eigelijk nog steeds. Mijn nu man/vriend heeft ook een uitkering hij is afgekeurd op zn longen en heeft in 2004 een zelfmoord poging gedaan. Toen ik heb via intenet leerde kennen in oktober 2005 was hij nog afgekeurd. Maar het gaat nu zo goed met hem dat hij weer werk moet zoeken en waar vind je dat? met een werkgat voor hem van 10 jaar, Hij heeft met zn ex vriendin ook een lening bij de bank en ik heb een flinke roodstand bij de bank nu zijn we in de schulsanering maar de banken gaan niet akkoord nu word het naar de rechter en als de rechter de banken gelijk geeft ja dan is het voor ons niet zo best.
Maar wat ik bedoelde je moet alles op tafel leggen anders helpen ze je niet.
Elk jaar heb ik nog belasting moeten betalen sinds ik bij mn ex weg ben omdat ik teveel werkgevers had en huursubsidie krijgen wij al helemaal niet we zitten net op de grens en das ook balen voor ons.
Ik zou willen dat het eens beter zou worden en ik een leuke baan had met een vast contract maar ja ben super gelukkig met mn mannetje en das ook heel wat waard
-------------
|
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 18:43
|
Nou Alie, het klinkt als een hele hoop gedoe zo, maar ik ben heel erg blij dat jullie allebei na een vervelende vorige relatie elkaar gevonden hebben en dat het nu duidelijk beter gaat met je man en met jou. En je kunt beter een goed huwelijk en leven hebben en moeite met rondkomen, dan een vreselijke man die genoeg geld voor de boodschappen heeft.. Heel veel geluk verder samen, ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie en je een vast contract krijgt. Uiteindelijk kom je er wel!
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 19:21
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en veel sterkte. Wat een verhalen zeg. Dat dit nog mogelijk is in een verzorgingsstaat!
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: lucske
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 19:32
|
dames, su6 met jullie kwijtschelding, en iedereen met zo'n problemen dat ze hopelijk snel opgelost worden. Jammer dat ik geen miljonair ben, want anders...
groetjes, luc
|
Bericht van: willywortel
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 21:33
|
Weet zo ook niet 1.2.3. niet wat je er aan kan doen.
Weet wel dat het er niet makkelijker op wordt.
1000 regels en nog moet je zelf overal op of gaan.
Hoe meer regels hoe moeilijker het gaat worden.
voor iedereen toch veel sterkte.
------------- To smile , is the way to help change the world.
willywortel
|
Bericht van: Annemaries
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 21:38
He bah wat naar zeg. Ik duim voor jullie hoor! Succes!
------------- Annemariesbreiblog.blogspot.com
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 01 Maart 2010 om 23:27
Ik duim mee! Wat een rot iets zeg. Heel veel succes.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 11:02
OK, heb net de formulieren in zitten vullen (5 pagina's) en ze hebben maar 23 kopieën nodig van bewijzen en je hebt er maar voor te zorgen dat ze er bij zitten anders krijg je de heleboel terug. Morgen de heleboel inleveren en dan maar afwachten. Ik houd jullie op de hoogte
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 11:06
heel veel succes en sterkte! Het is altijd zo'n papierenwinkel en meestal als je dan weer contact op moet nemen, kan niemand meer bij die papieren i.v.m privacy en bureaucratie.
Ik ga ook duimen draaien!
Groetjes Marije
|
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 11:11
|
su6 meiden, hopelijk verloopt alles goed
|
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 13:31
|
Het is dus wel duidelijk dat de belasting van gemeente Meppel er een zooitje van maakt. Dat ze alleen naar je saldo kijken en niet naar je inkomen. En dan op een moment dat net je vakantie geld en toeslag voor medicijnen gestort is. En als je de belasting dan beld van de gemeente Meppel zon tut hola niet eens snapt dat je dat nooit kan betalen van een wao inkomen van 869 euro per maand. Spaargeld? la me niet lachen ik mag blij zijn als ik een maand niet in rood kom hahaha. Ik ben al blij als ik het een maand red zonder rood te staan. Gelukkig lukt me dat steeds beter uit het rood te blijven maar het blijft natuurlijk puzzelen met zon laag inkomen. Ik vind het al vernederend genoeg dat ik zonder huurtoeslag en zorgtoeslag het nooit zou redden dus daar ben ik al heel blij mee. Maar dat je dan onterrecht doodleuk zon rekening in de bus krijgt terwijl je al ruim 5 jaar ontheffing krijgt ervoor is gewoonweg van den zotte. Dus ik eis woensdag wel dat ze die machteging weer intrekken dan maar elk jaar naar het stadhuis met hulp die formulieren invullen. Ik was gister helemaal totaal van slag af. Ben smiddags gaan liggen slapen ben der eve uit geweest voor mn hond uit te laten en eten te geven en vervolgens weer geslapen tot half 11 savonds. Met gevolg dat ik dus vannacht niet meer kon slapen. Ik hoop dat ik woensdag ook gelijk andwoord krijg en daar niet ook nog weken op moet gaan zitten wachten want dit is slopend voor mij geestelijk. Nederland heb zoveel burocratie dat ze zelf niet eens meer weten waar ze mee bezig zijn geloof ik. En de burger die moet eerst op hoge poten totaal in paniek maar iemand aan de foon zien te krijgen die het wel snapt en wil helpen pffff je wordt er zo moe van sjucht.
|
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 14:56
Op wie moeten we stemmen om dat gezeur van de overheid uit de wereld te helpen? Ze beloven allemaal gouden bergen maar na de verkiezingen zitten wij burgers weer gewoon in de sh*t.
wat rozengeur.
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 02 Maart 2010 om 15:56
|
ik duim mee voor morgen 
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 14:48
Het lastige is dat het je zo machteloos maakt. Je kunt niets. Het beslissen is aan de overheid en jij mag alleen maar ja en amen zeggen. Ik hoop dat je morgen een fijn gesprek hebt.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 15:10
|
Nou het formulier is ingevuld. Ze heb overal copietjes van gemaakt. Nou het wordt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard duimen want ze liet op een lijst zien dat de grens op 862 euro ligt en ik heb 869 euro dus 7 euro per maand te veel. Ik zei al tegen der als ik het niet krijg die kwijtschelding hebben hun toch een probleem want ik kan het domweg gewoon niet betalen. Ik zei als het bedrag nou bv 1derde was of zo is het nog op te brengen maar 439 euro? Ik zei dus als ik het niet krijg omdat ik 7 euro te hoog zit moet ik de volle mep betalen das toch belachelijk. Ik moet 8 weken wachten op andwoord of ik de kwijtschelding krijg of niet. Ik begin hoe langer hoe meer een hekel an die burocratie te krijgen en heb er eerlijk gezegt een erg hard hoofd in dat ik die kwijtschelding krijg.
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 15:57
Ik snap er geen hout meer van heb op internet gezocht en volgend dit pdf bestand landelijke richtlijnen voor kwijtschelding is daar maximum 909 euro voor alleenstaanden. http://www.middendrenthe.nl/web/file?uuid=b5a39113-0c84-439a-a0ae-1e5ea6824b5e&owner=2d3e29aa-cd54-472d-a0c4-b9d934f6e13f - http://www.middendrenthe.nl/web/file?uuid=b5a39113-0c84-439a -a0ae-1e5ea6824b5e&owner=2d3e29aa-cd54-472d-a0c4-b9d934f 6e13f
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:02
|
Ik snap het ook niet meer, want de gemeente waar ik woon heeft 2 jaar geleden een truuk uitgehaald en toen kreeg ik ineens geen kwijtschelding meer. En het maffe is dat je voor de ene aanvraag wel in aanmerking komt (extraatje voor chronisch zieken, pgb etc.) maar een aanvraag voor finaniciele hulp is afgewezen. Inderdaad, waarom geen landelijke regeling die voor ELKE gemeente en IEDEREEN geld ?
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:11
|
En waarom geen gedeeltelijke kwijtschelding? Dus iemand die 1 euro extra zou hebben, dus 12 euro extra per jaar dan iemand die wel kwijtschelding krijgt, zou wel ineens een bedrag van 400nogwat kunnen opbrengen? Dan moet je zeggen, jij hebt 12 euro meer, dus we schelden bijv. 400 kwijt en je moet 39 euro betalen, ofzo. En dat het zo oploopt, dat lijkt mij het eerlijkst, en niet zo keihard een grens trekken..
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:13
Nou idd voor al die dingen gewoon 1 en dezelfde regel landelijk vaststellen. volgens dat pdf bestandje wordt kwijtschelding landelijk vast gesteld maar het lijkt erop dat de gemeente ook maar doet wat ie zelf wil. Of een marge vast stellen voor bepaalde dingen bv als je maar ik noem maar wat 50 euro boven bijstand zit maar zoveel % belasting hoeft te betalen en niet de volle mep. Maar ja das te moeilijk denken voor die burocraten denk ik.
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:16
caelum wrote:
En waarom geen gedeeltelijke kwijtschelding? Dus iemand die 1 euro extra zou hebben, dus 12 euro extra per jaar dan iemand die wel kwijtschelding krijgt, zou wel ineens een bedrag van 400nogwat kunnen opbrengen? Dan moet je zeggen, jij hebt 12 euro meer, dus we schelden bijv. 400 kwijt en je moet 39 euro betalen, ofzo. En dat het zo oploopt, dat lijkt mij het eerlijkst, en niet zo keihard een grens trekken..
|
Ja idd dat zou het beste en het eerlijkste zijn. Ik ben heus niet te beroerd om belasting te betalen maar het moet financieel wel haalbaar zijn. En als je al zon laag inkomen hebt dan heb je nou eenmaal niet veel te besteden dan zou zoiets veel beter zijn.
|
Bericht van: Miepje
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:20
Ik duim voor jullie! En vanavond brand ik een kaarsje voor jullie. Een kaarsje voor hoop en vertrouwen.
Sterkte!!
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:29
Dat is lief van je Lia.
Ik heb net een mailtje naar de SP gestuurd met het idee om dit eens in de 2de kamer te gooien voor een eerlijkere verdeling. Dus ben benieuwd wat hun erop zeggen.
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 16:41
|
Had hier enige jaren geleden ook zo'n soort probleem maar dan wel om een studietoelage te krijgen, had 20 euro teveel verdient in een jaar.
De oplossing voor mij was gewoon doodsimpel zeiden ze, stort gewoon 25 euro of meer op een rekening van het rode kruis of iets dergelijks en dit kan dan afgetrokken worden van de belastingen. Misschien kan dit ook van toepassing zijn voor jullie, ik weet het niet het is gewoon een suggestie.
Mijn verschil was 20 euro teveel verdient en daarom een studietoelage van meer dan 1000 euro verloren, en de volledige rekening mogen betalen voor de hogeschool van Wendy.
groetjes, luc
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 17:35
Ik kreeg vandaag mijn gemeente belasting.... 586 euro in mijn eentje Heb ook werkelijk geen idee waar ik dat vandaan moet toveren zonder normaal inkomen. Ga morgen maar eens vroeg er voor zitten met de telefoon in de aanslag. Maar als ik lees van die 5 paginas en al die kopien zakt me de moed me nu al in de schoenen
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 03 Maart 2010 om 17:41
|
Simone, ook sterkte! Ook voor jou gaat het kaarsje vol warmte voor jou branden.
|
Bericht van: Judy
Datum bericht: 04 Maart 2010 om 12:11
ja, zo is het hier in nederland. Als je net niet in een hokje past, dan val je er keihard buiten. En je moet dan hemel en aarde bewegen en een hoop extra kosten (telefoon, kopieen, behandeling maagzweer etc); waar je ook geen geld voor hebt, maken om misschien iets gedaan te krijgen.
------------- groetjes,
geniet en leef in het hier en nu.
|
Datum bericht: 04 Maart 2010 om 12:19
|
Simone vraag dan gelijk om hulp met het invullen van dat formulier. Dat ze een afspraak met je maken dat je op het stadhuis samen met iemand dat formulier invuld. Ik heb dat gister ook gedaan en toen hebben hun al die copietjes gemaakt dus dat scheelde me ook weer in mn portomonee. En dan weet je ook dat het goed ingevuld wordt. Gewoon alle paperassen mee nemen van je laatste rekening afschrift, je auto papieren kenteken 1 en 2 als je een auto hebt, je laatste loon inkomen overzicht, papier waar je huur op staat en papier van je huur en zorg toeslag en je polisblad van je ziekenfonds mee nemen.
|
Datum bericht: 10 Maart 2010 om 14:21
|
Ik heb vandaag e-mail gehad van de SP dit was hun reactie erop.
Hartelijk dank voor uw email aan de SP Tweede Kamerfractie. Ik kan mij uw zorgen goed voorstellen. Voor de kwijtscheldingsnorm geldt dat alleen mensen met een inkomen op het sociaal minimum (100% bijstandsnorm) kwijtschelding kunnen krijgen voor de belastingen. De SP heeft de minister opgeroepen om deze norm te verhogen, zodat meer mensen met een laag inkomen hiervan gebruik kunnen maken. Tot op heden lijkt deze oproep tegen dovemansoren gericht. De minister is bang dat de gemeenten te weinig inkomsten zullen krijgen. Ook ten aanzien van andere toeslagen (zorg, huur en gemeentelijke toeslagen) vindt de SP de inkomensgrenzen te laag. De SP pleit al jaren voor inkomensafhankelijke toeslagen en kwijtschelding. Dan komt het geld ook daar terecht waar het nodig is. Het voorkomt ook het probleem dat mensen - net als u - een paar euro boven de norm zitten en daardoor het hele bedrag moeten betalen. Het is overigens helemaal bizar dat als het inkomen op 100% bijstandsnorm zit, maar mensen hebben teveel geld op een spaarrekening staan, ze alsnog worden aangeslagen. Wij zullen hiervoorvoorstellen blijven doen in de Tweede Kamer en daarbuiten. Uw email kunnen we daarbij goed als voorbeeld en munitie gebruiken.
|
Datum bericht: 10 Maart 2010 om 14:31
|
zo dat is al een stap in de goede richting. hoop dat het nu ook eens gaat werken.
|
Datum bericht: 10 Maart 2010 om 15:21
Ik ben der bang voor aangezien de CDA en de PVDA nie willen luisteren
|
Datum bericht: 10 Maart 2010 om 17:33
Democratie noemen ze dat maar toch worden er beslissingen genomen waarvan ik nooit iemand hoor dat ze daar achter staan Laten we de zon volgen en positief hierin zijn
|
Datum bericht: 10 Maart 2010 om 19:19
Ach ja als ik die kwijtschelding niet krijg hebben ze toch pech gehad want betalen kan ik het nooit never niet ben mn gehele inkomen toch al kwijt aan vaste lasten en eten en drinken en een dak boven mn hoofd. En dat vind ik toch wel een tikkie belangrijker dan die stomme belastingen dus dat wordt dan gewoon belastingschuld opbouwen.
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 08:34
Ik ben blij dat ik hier niks mee van doen heb want als ik alleen jullie berichtjes lees voel ik me kriegel worden ik moet er niet aan denken het zelf allemaal te moeten uitzoeken en overal maar achteraan, ik zou er ook helemaal paniekerig van worden en in de stress schieten. Je loop ieder keer weer tegen een muur aan.......Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal lukt.
------------- odette
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 20:26
|
Toevallig had ik het er laatst met mijn man over, iedereen die op het minimum zit krijgt kwijtschelding, je hoeft er maar 3 kopieen voor te maken, 1 van je jaarsalaris, 1 van je afschrift en 1 van je spaarrekening( mocht je die hebben met een minimum inkomen) Maar hier in nederland is het weer bar en boos zoals altijd met de burocratie!!!!! Een heel scala aan formulieren is nodig. Ik vul het niet meer in, ik ben al die formulieren zo zat. Ook al heb ik er recht op, een paar jaar terug kreeg ik ook iets niet en toen ben ik in beroep gegaan. Mooi dat ik het wel kreeg!!!
Misschien moet ik toch eens overleggen met iemand die me hlept met de formulieren. Het is zonde om het geld te laten liggen, ik heb het juist zo hard nodig. Zit ook maar op het minimum.
Als het goed is Kim dan krijg je het echt wel hoor! Succes in ieder geval Het is alleen zo jammer dat het zoveel stress kost. Ze weten alles van ons dus ze zouden ook weten dat we er recht op hebben om het te krijgen.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 05:38
|
En dat vind ik ook zo raar. Wat Meia zegt: ze weten alles van ons.
Ze nemen nota bene een vingerafdruk van je als je een paspoort aanvraagt. Echt heel je leven is bekend bij de overheid en dan nog het lef hebben om mensen met deze lasten op te zadelen *het invullen van al die formulieren*
Dat je in beroep moet gaan om te krijgen waar je recht op hebt.
Dan hebben ze het over de betutteling, misschien dat ze hier wat meer betutteling kunnen gebruiken?
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 12:46
Ze weten inderdaad alles van je. Ton leende twee jaar geleden de auto van de buren om naar een vriend in Rotterdam te gaan. Op de terugweg was er verkeerscontrole, hij bleek alleen zijn paspoort, niet zijn rijbewijs en ook niet het kentekenbewijs van de geleende auto bij zich te hebben. Ze konden zo in hun computer nagaan, dat zijn rijbewijs nog geldig was en dat de auto op naam van de bewoners van het adres naast dat op zijn pas stond. Hij had alleen koffie gedronken en kon zo doorrijden, geen bon.
En de belastingdienst weet ook alles van je. Ze zouden zelfs kunnen nagaan hoeveel je aan boodschappen uitgeeft. Dus die hele pesterij met formulieren is niet nodig.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 15:38
|
Hier bij ons in belgië is het ook zo, ik had eens een jaar geen belastingsbrief gekregen om in te vullen, kreeg later wel alles thuisgestuurd ingevuld door henzelf, en alles tot op de euro juist ingevuld, dus waarom nog ons laten rondlopen ervoor ?
|
|