Print Pagina | Close Window

Christelle

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1381
Print Datum: 28 April 2024 om 14:30
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Christelle
Bericht van: smurfje
Onderwerp: Christelle
Datum bericht: 24 April 2007 om 15:33

Hier dan ons Sloefke

Groetjes Christelle.



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje



Antwoorden:
Bericht van: corine
Datum bericht: 24 April 2007 om 15:54
Wat een lieffie.

-------------


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 24 April 2007 om 16:00

Corine het is een echte knuffelaar hoor

Groetjes



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: tdv
Datum bericht: 24 April 2007 om 16:02
wat een schatje zeg en hij blaft ook niet

-------------
groetjes tine


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 24 April 2007 om 16:07

Nee hoor want daar is Sloefke veel te lief voor Tine 

Groetjes



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 24 April 2007 om 16:14
Deze is ook heel erg leuk, maar hij heeft wel de muisjes weggejaagd en dat terwijl hij er zo lief uitziet

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 24 April 2007 om 16:26

Teunie je hebt gelijk hoor, ik moest ze samen laten zitten hebben.  

Groetjes



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Edith
Datum bericht: 24 April 2007 om 17:32
Maar hij is wel ontzettend lief!


Bericht van: claudine
Datum bericht: 24 April 2007 om 19:43

Hij is om te slelen, zo'n leuke hond.
Je maakt me jaloers Christelle.
groetjes, Claudine



Bericht van: catharina
Datum bericht: 24 April 2007 om 21:16

Helaas krijg ik hem (nog) niet te zien Christelle.

Jammer



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: catharina
Datum bericht: 24 April 2007 om 21:18

Nou zeg, nu heb ik jullie Sloefke wel.

Een schatje hoor,en ook al zo gezellig in de tuin.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: odette
Datum bericht: 24 April 2007 om 22:00
Ohhh wat is die schattig......

-------------
odette


Bericht van: Meia
Datum bericht: 25 April 2007 om 00:36
Wat een snoepie is dat zeg! Heel schattig

-------------
     All you need is love.



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 09:27
Vrienden bedankt voor de fijne reakties!!!! Ik begin er van te blozen .

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 09:58

Renske zoals beloofd hier Angel & Starlet. Ik vind het grappig dat Sloefke bij jullie een enveloppe is . Zo zijn er waarschijnlijk nog wel woorden die een andere betekenis hebben want Friesland ligt toch wel een eindje weg van hier.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 10:00
Is dit wel normaal dat mijn foto's hier zo groot zijn???????

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Josl
Datum bericht: 25 April 2007 om 10:03

Is Sloefke al zindelijk?? Het is echt een schatje, prachtig gemaakt.

groet, Joke

(waar is trouwens de andere JOKE op het forum gebleven??)



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 10:10
Joke we hebben problemen met Sloefke!!! Het is een schatje!!

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 10:13
GEEN PROBLEMEN bedoel ik Joke !!!!!! Ik was een beetje te vlug met typen

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: odette
Datum bericht: 25 April 2007 om 12:38
Originally posted by smurfje smurfje wrote:

Ik vind het grappig dat Sloefke bij jullie een enveloppe is . Zo zijn er waarschijnlijk nog wel woorden die een andere betekenis hebben want Friesland ligt toch wel een eindje weg van hier.
Groetjes Christelle  

Huh wat bedoel jij met enveloppe????



-------------
odette


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 12:50

Odette bij ons is een enveloppe om een brief in te steken en zoals je al zag zegde Renske me dat ze in friesland tegen een enveloppe dus sloefke zeggen. Ja ik weet het niet want ben nog nooit in Friesland geweest maar zou er wel eens willen komen.

Groetjes



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: corine
Datum bericht: 25 April 2007 om 15:38
Smurfje ik woon ook in friesland, en het is echt de moeite waart om er eens naar toe te gaan.

-------------


Bericht van: catharina
Datum bericht: 25 April 2007 om 15:53

Zeker weten Christelle.

Ik woon er zelf ook niet maar vind het wel een hele mooie provincie.Het stadje waar Corine woont is zeker de moeite waard om een keer te bekijken.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 15:59

Ja ik heb er al over gelezen en foto's van gezien en zullen er toch maar eens werk moeten van maken!!

En....... wat vinden jullie van m'n paardjes?



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: catharina
Datum bericht: 25 April 2007 om 16:07

OOOOOHHHHHHHH SORRIE, niet eens op gereageerd.

HEEEEEL MOOOOOI  Christelle.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt knap gedaan.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 April 2007 om 16:09
 bedankt Catharina!!!!!

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 25 April 2007 om 18:17
Je paarden staan er ook heel gezellig bij hoor Christelle
Ze boffen maar met dat lekkere weer van de laatste tijd

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: claudine
Datum bericht: 25 April 2007 om 19:19

Hallo Christelle,
Toffe paardjes. Als je zo verder doet krijg je ook een dierentuin.
Je hebt een voordeel, er bestaan zodanig veel dieren dat je nog een eindje zoet zal zijn.
groetjes, Claudine



Bericht van: corine
Datum bericht: 25 April 2007 om 21:14

Je paardjes zijn prachtig hoor.

Catharina bedankt voor het compliment, het is ook een gezellig stadje waar wij wonen.

 

Smurfje wij hebben hier ook een gezellige camping hoor



-------------


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 25 April 2007 om 23:59

Ja, dat sloefje is een schatje en je paardjes mogen er ook wezen



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Meia
Datum bericht: 26 April 2007 om 01:44
Originally posted by odette odette wrote:

Originally posted by smurfje smurfje wrote:

Ik vind het grappig dat Sloefke bij jullie een enveloppe is . Zo zijn er waarschijnlijk nog wel woorden die een andere betekenis hebben want Friesland ligt toch wel een eindje weg van hier.
Groetjes Christelle  

Huh wat bedoel jij met enveloppe????

Volgens mij is het sluufke, je spreekt het misschien wel uit als sloefke, ach dat is denk ik ook weer streek gebonden in Fryslân.

Tja, dat Fries, er komen hele grappige woorden in voor. Ik ben geboren en getogen Fries maar kan het jammer genoeg niet schrijven. Dus misschien heb ik het ook wel fout met sluufke. Neemt u mij dan vooral niet kwalijk. Mijn man moet altijd lachen als ik fries spreek want mijn laatste woord van de zin is dan steevast in het Nederlands Ach wat maakt het uit.

Sloefke is een leuke naam voor een hondje en mijn post stop ik wel in een enveloppe

 

Vergeet ik nog te zeggen dat ik de paardjes ook superleuk vind!



-------------
     All you need is love.



Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 26 April 2007 om 02:58

Dat hondje is inderdaad erg leuk? Is dat gehaakt of gebreid? Die paardjes/ponies zijn ook erg schattig. Leuk om te weten dat sluufke of sloefke enveloppe is. Dat zelfs het fries ter sprake komt op zo'n haak, brei en handwerk site hé? Tja zo kom je heel wat te weten, dat is het leuke van internet!!! Sloefke is wel heel anders dan enveloppe dat moet je dus ook maar weten. Zelfs het Portugees is het makkelijker!! Hier zeggen we gewoon envelope.

Ik heb trouwens ook het patroontje van de paardjes gevraagd, maar nog geen tijd gehad om ze te maken.

Groetjes Carine



-------------
Cal


Bericht van: Tony
Datum bericht: 26 April 2007 om 06:52

Wat een leuke beestenboel zeg !!!!!!!

Ik vind zowel sloefke als angel en starlet heel leuk .

Sloefke lijkt veel op een hondje dat mijn dochter ( toen 9 jaar ) voor haar pas geboren broertje gebreid had. Hij werd spottie genoemd.

Toen ik 14 jaar geleden bij mijn zoon op bezoek ging in Australië, heb ik hem voor hem meegenomen. Hij was er zo blij mee.

Wordt sloefke ook het leifelings beest voor iemand ?

Tony



-------------
Antonia


Bericht van: Tony
Datum bericht: 26 April 2007 om 06:59

Sorry, ik bedoel lievelings beest.

Ik zie ook net dat ik een uur te vroeg uit mijn bed gekomen ben. Iets verkeerd gegaan met mijn wekker zetten.

Ouderdom komt met gebreken !!!!

TONY



-------------
Antonia


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 26 April 2007 om 08:47

Lieve mensen bedankt voor de fijne reakties !!!! Teunie de paarden genieten van het mooie weer en grazen zich te pletter! Ik hou ontzettend veel van dieren Claudine en heb zo een stille droom om ooit eens in een landelijk huisje te kunnen wonen met allerlei dieren om me heen. Corine onze reis staat al vast voor het verlof maar ik krijg er steeds meer zin in om naar Friesland te komen,een weekendje moet kunnen want ze zullen daar wel leuke hotelletjes hebben ook zeker? Wordt zeker vervolgd hoor,je hoort er nog van!! Op tv heb ik al eens fries horen spreken en vind dat zo leuk Meia maar raak er echt niet uit. Carine sloefke is gehaakt en jouw kreaties zijn om te stelen hoor!!! De paarden moet je zeker ook maken want het is leuk om te doen! Tony geen sorry hoor, gebeurd bij iedereen en kan soms wel heel grappig zijn dan om te weten te komen wat een mens dan soms bedoeld. Eigenlijk is sloefke nu mijn lievelingsbeestje maar ik wil het gerust delen met iedereen!!!

Nu ga ik nog een beetje verder doen aan het aapje van pomponnetjes. Ik vind dat zo een schatje

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Edith
Datum bericht: 26 April 2007 om 11:01

Hoi Christelle,

Wees er maar trots op dat Sloefke jouw lievelingsdier is. Je mag ook wel eens een eigen knuffel hebben, het hoeft niet altijd voor iemand anders te zijn.



Bericht van: corine
Datum bericht: 26 April 2007 om 11:37
Smurfje wij hebben hier zeker leuke hotelletjes

-------------


Bericht van: marjolein
Datum bericht: 26 April 2007 om 19:17
sloefke is gemaakt met de zogenaamde vilttechniek? hoe doe je dat eigenlijk? ik weet dat je eerst gewoon moet breien en dan een soort spul kopen bij de drogist en het daarin wassen of zo??

-------------


Bericht van: odette
Datum bericht: 26 April 2007 om 19:24

Vilten doe je met gewoon wasmiddel of met groene zeep gaat het ook heel goed en als je lekkere zachten handjes wilt koop je een stukje olijfzeep (bij de turkse winkel).

Maar eh..... Sloefke is toch 'gewoon die hond' die bij de haakptroontjes staat. Die is toch niet vervilt of wel??



-------------
odette


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 07:23

Marjolein sloefke is gewoon gehaakt met een restje mohair wol die ik nog liggen had en die ik leuk vond om sloefke mee te maken.

Groetjes



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 07:28

Odette die is niet vervilt. Maar wat bedoel je met vilten? Ik ken wel vilt om dingen mee te maken maar vilten ken ik niet . Je doet dan iets met de wol of zoiets?

Groetjes Christelle.



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: odette
Datum bericht: 27 April 2007 om 09:43

Vilt is een oude techniek om wol te verwerken. Het vervilten van wol wordt ook wel vollen genoemd. Voor het maken van vilt kan wol heb je 100% wol nodig (nb niet alle wol vervilt, maar de meeste wel). De wol word kruiselings neergelegd. en daarna ingewreven met warm water en zeep. Door voortdurend te kneden, wrijven, rollen en nog eens wrijven en rollen ontstaat uiteindelijk vilt. Vervilten van wol kan ook per abuis gebeuren, bijvoorbeeld bij te heet wassen van een kledingstuk.

Ook bij de hobbydoos staat een uitleg over natvilten van een balletje: http://www.hobbydoos.nl/diversen/vilten.asp - http://www.hobbydoos.nl/diversen/vilten.asp

Wat ook heel leuk en makkelijk is is het vervilten van brei of haakwerk (maar dan express). Je maakt een te groot en te losse tas en gooit dat na afloop in de wasmachine. Na de wascyclus komt er dan een leuk, stevig en op maat (hoop je dan maar) tasje uit. Breiwerk vervilt iets makkelijker dan een haakwerkje.

Zie hier bij garnstudio  een aantal patronen van vervilt haak of breiwerk: http://www.garnstudio.com/lang/nl/oppskrift_oversikt.php?kat =Tovet&side=1&fra=0

Ik vind natvilten wel leuk maar iets te zwaar voor mij, ik krijg dan zo een last van handen, armen en schouders. Het vervilten in de was machine vind ik wel erg leuk.



-------------
odette


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 10:10

Odette heel erg bedankt voor de uitleg!!!  Ik ga dit zeker eens proberen.

 



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 27 April 2007 om 13:02

Hé deze techniek ken ik niet, maar klinkt interessant. Inderdaad om met de hand te doen zal wel veel werk zijn. En hier hebben we geen warm water in de wasmachine. Wel leuk om te weten. Dus je kan je werk ook gewoon met kokend water en zeep wassen? Dan werkt het ook? Geen idee of ik deze techniek ooit ga gebruiken, maar je weet het nooit.

Maar de vraag was in het begin of Loefke gevilt was. Maar die heeft toch niks van vilt weg? Of heb ik het nu dan niet begrepen. Hij heeft meer iets weg van een gebreide hond in plaats van gehaakt. Of in ieder geval speciaal wol ervoor gebruikt.

Groetjes Carine



-------------
Cal


Bericht van: odette
Datum bericht: 27 April 2007 om 13:35
Het water hoeft echt niet kokend te zijn, gewoon goed heet is goed genoeg. Je zou je lelijk kunnen verbranden met kokend water.

-------------
odette


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 15:46

Carine de hond is gehaakt en met mohair.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 27 April 2007 om 15:52

Ik had het gelezen ja, dat de hond gehaakt is. Ik denk dat je dit soort lijn niet hebt hier. Al heb je hier wel ontzettend veel trouwens. Je kunt de gekste dingen vinden in ons handwerkwinkeltje. Leuk is dat. Ben er ook bijna elke week als vaste klant.

Ik ga eens kijken of ik 100% wol kan vinden om het eens uit te proberen. Ik ben nu even van de beestjes af en haak nu sieraden. Zal niet lang duren hoor, maar iemand vroeg het mij, maar ik blijf diertjes leuker vinden. Maar die sieraden zijn ook wel grappig. Zijn die in Nederland ook zo in? Weten jullie dat? 

Carine.



-------------
Cal


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 16:35

Carine dat heb ik nog niet gezien gehaakte sieraden,hier toch niet in ons belgie landje. Ben wel heel erg benieuwd want denk dat het wel iets mooi is.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 27 April 2007 om 17:21

Ik zal er eens wat maken en ook op de site zetten bij kippen enzo. Maar dat duurt nog wel ffies hoor! Is inderdaad wel heel geinig!!

Carine



-------------
Cal


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 27 April 2007 om 17:26
Doe maar rustig aan Carine maar toch kijk ik er naar uit hoor!!!!!

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: odette
Datum bericht: 28 April 2007 om 10:44

Ben ook wel benieuwd naar de sieraden, klinkt wel leuk.

Ik zal de kippen enzo in de gaten houden voor de foto's 



-------------
odette


Bericht van: Josl
Datum bericht: 28 April 2007 om 12:21

Goedemiddag allemaal (lekker al weer weekend EN mooi weer),

ben ook benieuwd naar de gehaakte sieraden tzt.

Fijn weekend allemaal, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 28 April 2007 om 13:48

Nou dat fijne weekend zal zeker lukken. Was er wel weer aan toe moet ik zeggen!!! Zo'n week is altijd weer vermoeiend hé? En hebben jullie het haken nog op het programma staan?

Carine



-------------
Cal


Bericht van: Josl
Datum bericht: 28 April 2007 om 18:35

Jaaaaaaaaaaaa, ik ben 2 sjaaltjes voor pittige meisjes aan het haken. (één is inmiddels af, alleen het opleuken nog).

Tot horens,

Joke (josl)



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: catharina
Datum bericht: 28 April 2007 om 23:57

Ben met een vest begonnen.Had nog katoen liggen en zag een leuke vest bij drops design.'kWas alleen nog maar aan het breien en borduren dus heb ook maar weer iets te haken er bij in gegooid.

Fijn weekend hoor,lekker extra lang.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 29 April 2007 om 00:10

Ja, een lekker lang warm en zonnig weekend in Belgie.  Ik hoef woensdag pas terug beginnen te werken wat een luxe. En neen niets te haken.  Enkel een vest aan het breien en nog een katoenen truitje. Wat hardanger aan het borduren. Ik heb daar deze winter wat les van gehad en moet mijn proefdoekje nog afwerken.

Moet nog iets om te haken zoeken want volgende week-end gaan we naar zee. Ik denk dat het een hoedje wordt uit de drops collectie die ik hier op het forum heb zien voorbij flitsen



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: catharina
Datum bericht: 29 April 2007 om 00:13

Die vind ik ook heel mooi.Heb er ook al aan gedacht,vooral als het zo warm is verdraag ik slecht de zon op m'n hoofd en dan is zo'n hoedje wel leuk.

Lekker dat je vrij bent tot woensdag,genieten maar!!!!!!!!!!!



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 29 April 2007 om 14:55

Nou en ik heb inmiddels al 4 sieraden af!! Moet wel zeggen dat, dat iets sneller gaat dan een dier. En ook verslavend. Is dat bij jullie ook in? Gehaakte kettingen, armbanden enz? Is best leuk!! Maar nu weet ik al helemaal niet meer wat ik als eerste zal doen. Wil ook zo graag een tapijt van een giraffe beginnen. Had de katoen alles al gekocht. Toen kwam ineens iemand met de vraag zo'n ketting te maken. Dat is wel weer even wat anders.

Carine



-------------
Cal


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 29 April 2007 om 15:07

Hallo, hallo,

Ik ben nog bezig met m'n aap in pomponnetjes.PFFFF een hele karwei amai. Fijn zonnig weekend nog allemaal!!!!!!!

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 29 April 2007 om 21:40

Hier dan mijn aapje Filouke. Amai was dat zweten om dit te maken. Vind het niet helemaal geslaagd maar de volgende keer zal het misschien beter gaan. Ik ga het toch maar bij breien en haken houden voorlopig!!

Groetjes Christelle.



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: claudine
Datum bericht: 29 April 2007 om 22:31
Hey Christelle,
Niet geslaagd? Ziet er in ieder geval toch een leuke aap uit hoor.
Zal in ieder geval wel werk aan geweest zijn.
groetjes, Claudine


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 29 April 2007 om 23:53

Wat een leuk aapje en hij kan al in struiken klimmen en aan takken hangen. Dus zeker goed gelukt. 

Hoeveel pomponnetjes heb je hiervoor moeten maken ?



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: catharina
Datum bericht: 30 April 2007 om 00:00
Nou Christelle,ben het niet met je eens hoor.Ik vind je aap heel mooi.Wat een werk heb je eraan gehad zeg.Je mag er best trots op zijn.

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 30 April 2007 om 07:53

Goeiemorgen,

Na jullie fijne reakties begin ik toch te geloven dat m'n aap er toch nog goed uit ziet . Thanks!!

Line ik heb in totaal zo een 32 pomponnetjes gemaakt en ik heb geen doodle loom... dus eerst alle kartonnetjes maken voor de pomponnetjes en dat was al een hele karwei .

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 30 April 2007 om 08:54
Nou Christelle hij is perfect hoor iedereen ziet zo dat het een hele stoere aap is.En dat is inderdaad een heel werk geweest met al die pomponnetjes en oo nog eens de kartonnetjes. Ik neem er mijn petje voor af hoor.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 30 April 2007 om 08:59
Teunie bedankt!!!!

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 April 2007 om 10:01
Originally posted by smurfje smurfje wrote:

Carine dat heb ik nog niet gezien gehaakte sieraden,hier toch niet in ons belgie landje. Ben wel heel erg benieuwd want denk dat het wel iets mooi is.

Groetjes Christelle

hoi Christelle,

Heb net bij de Veritas leuke gehaakte kralen voor oa kettingen gezien... zijn wel erg duur, hoor!

 

En over de gehaakte zoo: WAUWWWW! prachtig! ik zou zo graag het nijlpaardje gaan proberen, maar geen idee of dat gaat lukken... lijkt me nog iets te hoog gegrepen voor mijn ervaring, maar ja... wie niet waagt, niet wint, hé...



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 30 April 2007 om 10:08

Chrisje ik ga zeker daar eens kijken in de veritas want ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.Ik geloof je dat ze duur zijn want zal toch wel wat handigheid bij te pas komen denk ik.

Ben nu begonnen aan een poesje en probeer maar vlug het nijlpaardje te maken want dat zal je zeker wel lukken .De volhouder wint zeggen ze, dus.......

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 30 April 2007 om 12:42

Welk Nijlpaardje is dat? Staat daar ergens een patroontje van?

Die gehaakte kettingen verkopen ze voor 15 reais. Dat is 5 Euro. Maar in verhouding zou je ze in Nederland denk ik voor 15 Euro verkopen. Dus best duur vind ik. Ik ben trouwens benieuwd naar het poesje. Krijgen we die te zien?

Carine



-------------
Cal


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 30 April 2007 om 12:51

Carine het patroontje van het nijlpaardje staat bij haakpatronen. Ik heb het ook nog niet maar ga het zeker ook nog maken want het ziet er zo een leukerd uit!

Als de poes klaar is krijg je die zeker hier te zien hoor.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 April 2007 om 19:53

smurje, ik moet eerst nog wat andere dingen afwerken voor ik aan mijn nijlpaardje "mag" beginnen... Die kralen in de veritas zijn zelf ook te maken lijkt me... Is wel héééél fijn gehaakt, dus je moet goede oogjes hebben...

Ik moet zeggen dat de voorbeeldjes hier goede moed geven: ik krijg dan zin om er zelf ook aan te beginnen... Jullie waarschijnlijk ook als je al die leuke foto's ziet? zucht, we hebben nu eenmaal maar twee handen, hé...



Bericht van: T Looman
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 00:33

hallo Cristelle.

ik vind dat je een prachtig aapje hebt gemaakt

groetjes Thea



-------------
groetjes Thea


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 08:58

Chrisje we zien wel wanneer je nijlpaardje hier eens langs komt  en ja ...als je al die mooie dingen hier ziet dan weet ik eigenlijk ook niet aan wat eerst begonnen want het is allemaal zo mooi!!!! Zo blijven we toch gezellig bezig

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 08:58

Thea bedankt hoor!

 



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 13:39

Ik kan me trouwens voorstellen dat hat aapje veel werk heeft gekost. Heb een tijd geleden kuikens gemaakt met de kinderen van mijn werk. Dan heb je maar twee pomponnetjes, maar moest toen wel voor 25 kinderen die rondjes knippen van stevig karton. 25 keer 2 zijn toch weer 50 kartonnetjes, nou toen deden inderdaad mijn vingers ook wel even zeer!!! Hij is leuk het aapje, had je hem van een plaatje af, of gewoon eigen creatie?

Cairne



-------------
Cal


Bericht van: groot koerkamp
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 15:56
hoi c. krommedijk  bedankt voor je mail maar ik was je kwjt  ik vroeg om het vissen patroon ,maar kon je mail niet weer vinden .ineke. gf.grootkoerkamp@home.nl


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 01 Mei 2007 om 19:19

Carine het patroontje van het aapje komt van Renske ook.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 12:09

Sorry groot Koerkamp,

Ik heb inderdaad het patroontje van de vis al vertaald en geprobeerd op te sturen. Maar door het slechte internet krijg ik het gewoon niet weg. Maar ik ga het nog een keer proberen en ooit zul je hem krijgen. Ik hoop wel dat het te snappen is, want ik vond het nog niet zo simpel om uit te leggen.

Carine



-------------
Cal


Bericht van: Josl
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 12:32

Hoi Carine,

mag ik ook de vis van jou??

Heb zelf ook wel patroontjes opgeschreven; is best moeilijk en soms pas ik het later nog aan.

groet,

Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 12:52

Joke als het goed is heb je hem nu ontvangen. Zeg je het even als het niet zo is?

Mocht je het wel ontvangen hebben, wil je het dan ook ff doorsturen naar Ineke?

Groetjes Carine



-------------
Cal


Bericht van: Josl
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 13:36

Hoi Carine,

Ja, ik heb mail van je ontvangen en ook doorgestuurd naar Ineke. IK ben niet handig in het haken van een tekening, wellicht snapt Ineke het wel.

groetjes en toch al bedankt,

Joke

PS dames: WAT is veritas?? Kun je dat ook op internet vinden? via veritas.nl lukt het in ieder geval niet en ik ben heeeeel nieuwsgierig naar die gehaakte kralen.



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 13:51

Joke dat is een winkel waar je allerlei spulletjes kan kopen. Heb je al eens gebrobeerd op www.veritas.be? Als ik dit intik in google dan kom ik er wel hoor. Eens proberen maar Joke

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: groot koerkamp
Datum bericht: 03 Mei 2007 om 14:55
hoi joke bedankt voor het vissen patroon . het is een spaans patroon , ik heb me er nog niet in verdiept,maar bedankt er voor ineke.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 12:24

Hoi Christelle,

tja, in België had ik nog niet gekeken. Inderdaad werkt het nu wel.

Nu nog op zoek naar die bijzonder gehaakte sieraden.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 16:01

Hier is dan ons Roestje

Nogmaals dank aan allen die me geholpen hebben om aan patroontjes te geraken!!!

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Josl
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 18:17

WAT een liefje, kijkt ook erg pienter uit zijn/haar oogjes.

Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: tdv
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 18:26
o wat een schatje zeg,zou ik dat patroon ook mogen??vind hem echt super.

-------------
groetjes tine


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 19:18
Hoi Christelle
Wat een lekker koppie heeft jou Roestje zeg.
En ze ligt ook zo heerlijk in het zonnetje te genieten.
Je kan wel zien dat jij een dierenliefhebber bent.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: catharina
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 19:33

Nou die is mooi,Christelle.Ze zit daar ook wel heel mooi he?

Heb ook de patroontjes van de poezen gekregen,mooi.Ben zelf helemaal gek van poezen.Heerlijke beesten zijn het.a ze dus zeker haken.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 19:49

Heee bedankt voor de fijne reakties!!!!!!  Ja ik vind het super leuk die dieren maken

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 19:54

Tine je hebt mail

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: tdv
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 19:55
dank je wel christelle

-------------
groetjes tine


Bericht van: happyknitter26
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 20:02

 Hi Christelle

  leuke beestenboel aan het maken !!! ziet er echt geweldig uit !!!!

mocht je het patroontje van de kat/poes willen delen dan ontvang ik het graag

Alvast dank

Fabie



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie


Bericht van: claudine
Datum bericht: 04 Mei 2007 om 20:49
Hallo Christelle,
Weeral een prachtige creatie. Jij zit ook niet stil hé.
Groetjes, Claudine


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 10:11

zwijmel, zwijmel....

 

Ik moet nog een stapel baby-sokjes afhaken (voor het goede doel in Sri Lanka) en dan begin ik hopelijk ook aan een klein dierentuintje, hihi!



Bericht van: grootkoerkamp
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 16:02
hoicrisstelle  wat een leuk hondje mag ik daar de beschijving van en wie heeft voor mij een poezen patroon bedankt ineke gf.grootkoerkamp @home.nl


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 16:56

Grootkoerkamp je hebt mail!!

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: grootkoerkamp
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 17:15
hoi cristel bedankt voor het patroontje van de poes ineke.


Bericht van: C.Krommendijk
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 17:43

Oh Christelle, die is echt super leuk!! Mag ik dit patroontje hebben? Hij is net echt gewoon!!! Leuk als je er nog een moeder bij doet. Deze heeft een koppetje van een jonkie vond ik.

Carine



-------------
Cal


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 05 Mei 2007 om 17:50

Carine mag ik je e-mail adres? Dan mail ik het door maar moet nu weg en doe ik zeker morgen.

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net