krokodilletas
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=13902
Print Datum: 04 Mei 2025 om 13:18 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: krokodilletas
Bericht van: De Bezige Bij
Onderwerp: krokodilletas
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 07:05

Wie heeft het patroontje van deze krokodilletas?
------------- /1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]
|
Antwoorden:
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 07:14
helaas niet wat een coole tas!!!!!
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 09:19
Ha ha wat is ie gaaf! Ik heb het patroon niet voor je helaas.
|
Bericht van: beetle
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 10:12
Bericht van: Judy
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 10:45
http://www.knittingspa.com/patterns/index.php
via google gevonden. De lijkt erop. Maar kost 7 dollar.
en via ravelry. Het juiste patroon. Is helaas een breipakket van 34 dollar.
http://www.morehousefarm.com/KnittingKits/Accessories/GatorB ag/
Je kunt dan beter het patroon van de krokodillensjaal gebruiken en deze omvormen mbv een ander patroon van een gebreide tas.
------------- groetjes,
geniet en leef in het hier en nu.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 11:01
Het is een super gave tas. Mag iemand toch het patroon hebben dan staat mijn brievenbus open 
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 11:14
Het is inderdaad een totaal-pakket, inclusief materiaal en vermoedelijk wol, want hij moet ook nog gevilt worden.
Op sommige plaatjes in Ravelry is goed te zien hoe hij in elkaar zit ; je breit rond van boven naar beneden, eerst een stuk boord 1/1 en dan steeds uit 2 steken 4 breien (ongeveer) en na 6-8 toeren die extra steken weer afkanten, zodat je omgekeerde 'zakjes' krijgt. Dan weer 2 pennen normaal en weer zakjes. Onderkant sluit met een rechte naad. Kop is gewoon in ribbels, met weer van die zakjes voor de ogen en de neusgaten. Vrij dikke pennen zo te zien ;5 mm ofzo. Knopen voor de ogen en het hengsel haak je er aan. Voeren met stof of recht breiwerk. Het patroon zelf stelt niet zo heel veel voor dus, maar helaas is het niet los te krijgen.
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 11:35
IK GA HET EVEN NAKIJKEN OP rAVELRY WANT IK VINDT DE TAS SUPER LEUK. MOCHT IEMAND TOCH EEN PATROON HEBBEN IK HOUD MIJ AANBEVOLEN.
-------------
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 12:24
hij is super mooi
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 12:29
Hobbydoosjes,bedankt voor de vele tips
|
Datum bericht: 11 Maart 2010 om 13:28
Bedankt Judy,voor die tip,dat zou inderdaad het proberen waart zijn,met het patroon van de krokodillensjaal ,ga ik het binnenkort uitproberen,maar heel waarschijnlijk zullen er hobbydoosjes zijn die mij voor zullen zijn,denk ik.Maar niet getreurd dan weten we allen of het rezultaat de moeite is.
|
Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 09:41
Een hele leuke tas 
------------- Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 16:17
Ik weet niet of ik er het garen nog voor heb (groen is een rotkleur omaante komen tegenwoordig ; blijkbaar niet in de mode) maar ik zal eens kijken of ik iets voor elkaar kan boksen.
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 16:38
o ja leuk vindt het ook zo een mooie tas dus al het lukt
|
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 16:40
L33ntje wrote:
Ik weet niet of ik er het garen nog voor heb (groen is een rotkleur omaante komen tegenwoordig ; blijkbaar niet in de mode) maar ik zal eens kijken of ik iets voor elkaar kan boksen. |
maar dit is garen wat in kleur verloopt, zoiets is er wel in sokken garen volgens mij misschien iets lichter
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 17:46
Wat een leuke tas zeg! Super, ik houd me aanbeolen voor het patroon!
------------- All you need is love.
|
Bericht van: wikkie
Datum bericht: 12 Maart 2010 om 19:29
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 10:17
Ik heb inmiddels een proeflapje gebreid waarvan ik denk dat het aardig klopt. Ook heb ik iemand die de tas gemaakt heft gevraagd of ze me de beschrijving van de steek wil geven, zodat ik in elk geval weet dat ik op de goede weg zit. De rest van het patroon heb ik ook al aardig bijgewerkt. Op naalden nummer 5 met dubbele wol ziet het er goed uit, maar het is wel een klus ; je begint met 92 steken, maar op een gegeven moment zit je wel steeds met bijna 300 steken op je pen ! (okee, 264 maar).
Boord geen probleem, bodem geen probleem, voering geen probleem (wel veel werk), hengels geen probleem, alleen de kop nog, maar niet onoverkomelijk volgens mij.
De sjaalis ook leuk en volgens mij hetzelfde patroontje, alleen dan helemaal in ribbels gewerkt (omdat het een sjaal is natuurlijk).
Ja, leuke uitdaging, ik ga er mee aan de slag. Wordt wel een bruin/rode krokodil vrees ik. Groen is gewoon niet aan te komen nu.
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 10:47
Marleen al een dikke proficiat,voor het uitproberen,hier ben je dan inplaats van met het hoofd,met de bodem begonnen?Of heb ik het verkeerd begrepen?
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 10:52
Marleen heb je soms ook al een idee hoeveel wol er zou inkruipen voor die tas?Een 400 gram of meer?
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 15:19
Ha Leentje,
Bij de Wibra hebben ze veel groen liggen. Dat is wel goed te combineren met een bruin. Wat leuk dat je het patroon probeert. Het is een super gave tas.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 15:23
Pff..nee, nog geen idee, maar met die twee bolletjes die ik heb ga ik het zeker niet redden. Vierhonderd gram zou wel eens aardig in de buurt kunnen komen. Op de site waar je het pakket kunt bestellen hebben ze het volgens mij over iets van 350 ofzo, maar het ene garen of het andere wil ook nog wel eens verschillen natuurlijk. Voor zover ik nu / halverwege het eerste rapport / kan zien, wordt de mijne wel wat ruiger - grover dan het origineel, maar dat kan ok aan het garen liggen. Echt idioot groot is hij ook niet, en als je bedenkt dat hij in principe ook nog gevilt moet worden, denk
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 22:52
Ik heb inmiddels de halve tas af (althans, twee keer het rapport en dat moet zo te zien vier keer, dan nog een bodem en die klep natuurlijk) maar mijn groene wol is op nu, dus dat wordt morgenmiddag op zijn vroegst voor ik verder kan.
Dit is wat ik tot nu toe heb (tenminste, de foto is van toen ik aan het koken was, inmiddels is er een tweede laag 'schubben' bijgekomen.
Ik zie al heel veel fouten, maar hoop er wel uiteindelijk in ieder geval en grappige tas van te maken.

Zoals je wellicht kunt zien heb ik de gemeleerde bruin/beige wol van de Zeeman gebruikt, en een bol legergroen van Annabel Rapido ; die laatste kan ik nog wel aankomen, Zeeman is altijd hopen dat ze niet uitverkocht zijn.
Goeie tip : begin nooit een experiment met restjes, want als je experiment lijkt te lukken zit je halverwege zonder wol.....

Achteraf had denk ik ergens een gaajestoer in gemoeten OF eendubbele boord met gaatjes (de fotos zijn niet allemaal even duidelijk) voor een Icord. En misschien hadden er ook wel meer steken tussen de schubben gemoeten, maar die zijnop de verschillende foto's vaak ook helemaal niet te tellen.
Het is wel een heel leuk werkje. Dit is het 'patroon' (geimproviseerd dus) dat ik gebruik : Aantal steken deelbaar door 4, ik ga voor 2x12 is 24 schubben dus 96 steken opzetten en een stukkie boord breien 1/1. Ik heb 8 pennen gedaan.
- vier pennen recht - 3 r, 1m (2 steken breien uit de vierde steek) Herhalen. -3r, 2m (4 steken breien uit de twee gemeerdere steken) Herhalen. - 3r, 4m (8 steken breien uit de vier gemeerderde steken) Herhalen. Dan heb je dus 264 (!) steken op de pen staan. Die 264 steken brei je over nog eens vier pennen. De volgende pen doe ik 4r, 7 afkanten, herhalen. Dan heb ik dus weer 96 steken en een hoop losse flubbertjes. De volgende pen doe ik dan weer helemaal recht, zodat de schubben van onder een beetje sluiten. En dat is dan weer de eerste van de vier pennen recht waar het patroon mee begon, dus het hele patroon is 12 pennen hoog.
Met deze dubbele draad en pen nummer 5 heb ik dan 2 bollen van dat zeemanspul nodig en 3 bollen van die groene. Het wordt een flink dikke ,stevige tas. Als hij helemaal lukt natuurlijk..... Voor de kop wil ik eerst gewoon wat proberen, lukt dat niet , dan koop ik het patroon van de sjaal, dat moet goed aan te passen zijn. Zonder kop, alleen met deze structuur, vind ik hem trouwens ook al best wel gaaf.
Leuk ,weer zo'n uitdaging.
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:13
Leentje, de sjaal van die krokodil die is hier toch in omloop in het nederlands of bedoel je een andere sjaal? Ik vind de tas tot nu toe erg gaaf eruit zien en ga hem ook zeker proberen. Zand en groen heb ik hier nog zeker 4 bollen (100 gr) van elk.
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:27
Leentje, ik denk juist dat de openingen verschuiven en dat het daardoor lijkt alsof het kabels zijn...???????ik heb zelf nog geen tijd gehad, ben even wat kadootjes aan het haken
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:28
Ik heb geen idee welke sjaal er precies in omloop is, maar de sjaal die ik bedoel is deze :

Ik ben er inmiddels trouwens al achter dat die ook alleen per post en ds niet per PDF verzonden kan worden, waarmee het feitelijk weer een beetje onhaalbare kaart wordt. Dus toch maar trial en error dan, tenzij iemand inderdaad dit patroon heeft of iets dat er sprekend op lijkt.
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:29
ja deze bedoelt Simone
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:39
het adres is www.breiclubrotterdam.nl
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:40
http://www.breiclubrotterdam.nl - www.breiclubrotterdam.nl
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:46
Nou, daar hou ik me dan zeer beslist voor aanbevolen !! Als iemand hem wil missen..... L33ntje@gmail.com
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:49
hij staat afgedrukt op de club (slaap ????? )
|
Datum bericht: 14 Maart 2010 om 23:50
bij de dassen staat klik hier ( pdf)
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 00:24
Ha, dank je ! Nu weet ik ook hoe ik de schubben voor de tas iets makkelijker (maar wel iets minder stevig) had kunnen doen. Voor het proefmodel verander ik het echter niet, maar voor een nieuwe poging met beter materiaal zal ik het zeker onthouden. Gewoon tot in de laatste naald aan weerszijden van de nop een meerdering, en dan de tien steken afkanten. Makkelijker dan ik het had gedaan, maar uiteindelijk wel ongeveer evenveel steken. De ogen en de neus had ik inderdaad ook al redelijk goed begrepen. Zo moet die tas er wel kunnen komen.
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 04:55
Marleentje,al een dikke proficiat met het uitproberen van de krokodillentas,deze word zeer stevig zo te zien.Wat een talent er bij de hobbydoosjes zit hé,niet te geloven.Heel binnenkort hebben al de hobbydoosjes een creatie neergezet van deze krokodilletas,daar ben ik zeker van.Momenteel ben ik bezig met de krokodillesjaal en paas hebbedingetjes,dus even wachten voor mijn creatie of misbaksel hihi.
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 07:30
super Leentje je gaat goed
en heb de sjaal opgeslagen
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 15:12
Hele dikke mazzel : bij de vierde Zeeman hadden ze dewol nog !! Pfff.... Kan ik vanavond dus verder, ALS alles een beetje meezit ,want ik hoor zojuist dat mijn schoonmoeder heel slecht ligt. Ze is vrijdag geopereerd en aanvankelijk leek alles goed, maarja, ze is wel 85 natuurlijk. Nu zijn er allerlei zeer vervelende complicaties opgetreden en ik vrees met grote vreze......dat het een heel chaotische week gaat worden. Ze woont namelijk helemaal bij Purmerend....
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 16:59
L33ntje wrote:
Hele dikke mazzel : bij de vierde Zeeman hadden ze dewol nog !! Pfff.... Kan ik vanavond dus verder, ALS alles een beetje meezit ,want ik hoor zojuist dat mijn schoonmoeder heel slecht ligt. Ze is vrijdag geopereerd en aanvankelijk leek alles goed, maarja, ze is wel 85 natuurlijk. Nu zijn er allerlei zeer vervelende complicaties opgetreden en ik vrees met grote vreze......dat het een heel chaotische week gaat worden. Ze woont namelijk helemaal bij Purmerend....
|
heel veel sterkte
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 17:13
Ook van mij veel sterkte,en hoop op een goede afloop.
|
Datum bericht: 15 Maart 2010 om 23:05
De tas wordt geweldig.
en heel veel sterkte met je schoonmoeder.
-------------
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 16 Maart 2010 om 00:05
Leentje sterkte met je schoonmoeder. en de tas gaat echt heel super worden!
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 16 Maart 2010 om 00:19
Ik wens je ook veel sterkte!
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 16 Maart 2010 om 08:36
Marleen veel sterkte voor je schoonmoeder.
------------- odette
|
Datum bericht: 17 Maart 2010 om 09:26
Dank jullie . Ze wordt op dit moment nog steeds in slaap gehouden en gedialyseerd, ze gaat met hele hele kleine miniministapjes vooruit - of althans niet achteruit- , maar ligt er nog steeds uitermate slecht bij. Hoe en of het afloopt hebben we nog geen enkel zicht op ; kan elk moment snel gaan, kan ook heel langzaam vooruit gaan. Mijn man blijft in elk geval nog tot het weekend daar. Zit er al die tijd geen signifikante voor- of achteruitgang in, dan moet hij toch echt weer een keer aan het werk.
De krokodillentas vordert gestaag. Ik heb nu met het laatste rapport bezig, nog vier toeren en dan kan ik beginnen iets voor de bodem te bedenken. Want die is op geen enkele foto goed te zien, dus ik bak er maar wat van.
Daarna wil ik de kop gaan doen, gewoon voor de leuk, en dan moet de voering en de hengels enzo nog. Al met al een projectje dat me nog wel evenzoet houdt , zeker nog wel tot het weekend. Zal vanavond weer even foto's maken / plaatsen.
|
Datum bericht: 17 Maart 2010 om 12:59
leuk ik wacht af
|
Datum bericht: 17 Maart 2010 om 14:26
Ik heb de tas en de kop nu zo goed als klaar ; nog effe kijken hoe het precies zit met die voering, want dat wordt tricky. Voor de ogen had ik knopen gehaald, maar dikke ronde kralen zijn denk ik beter...
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 08:14
Foto's zijn gisteravond niet meer gelukt, dus bij deze dan. Ik heb besloten de ogen te haken, omdat het met knopen en kralien niet wou lukken en ik dejuiste ogen ook niet kon vinden.Ben er meer dan tevreden over.
Vanmiddag ga ik handvatten halen, en verder met de voering. Intussen ga ik zo ook vast aan het patroon beginnen, voor de liefhebber. Het is niet mijn ontwerp, al heb ik ook geen patroon overgeschreven natuurlijk, dus het wordt gewoon een openbaar patroon.
Hier de tussenstand :
 De ' Buitentas'
 Met de klep open
 De bodem....met karton
 De kop platgelegd - kun je hem beter zien
De kleuren lijken nog steeds wat flets, maar zijn eigenlijk een beetje camouflage / legergroen. Komt volgens mij aardig in de buurt van een chte krokodil ;-) Oh, en ik noem het patroon ' Krokodillenwollen Handtas'
|
Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 10:59
Wat knap dat je dat zo kan namaken helemaal toppie.
Veel sterkte met je schoonmoeder
-------------
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 11:26
Wow wat is hij goed gelukt! Heel knap gedaan, en dat zo uit je hoofd.
Sterkte met je schoonmoeder.
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 12:57
Ja inderdaad zonder patroon knap gedaan,Hij is zeer mooi geworden.En zal veel beziens hebben,de bestellingen zullen binnenrollen,hihi. Nogmaals veel sterkte in deze angstige dagen.
|
Bericht van: klamadi
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 13:06
zou ik het patroon ook mogen 
------------- groetjes
KLAZIEN
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 13:41
Patroon is, net als de tas, nog niet helemaal klaar, hoor. Maar er wordt aan gewerkt. Behoorlijk véél werk trouwens, dus ik zou het, zolang ik het nog niet online kan zetten om te downloaden, op prijs stellen als alleen serieuze bestellingen worden gedaan (i.e. mensen die hem ook ECHT willen maken binnen afzienbare tijd). Als mijn website klaar is, ga ik hem daar namelijk ook gewoon aanhangen als PDF.
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 15:35
hij ziete er geweldig uit. knap wekr geleverd hoor.
-------------
|
Bericht van: klamadi
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 18:14
als hij een moeilijkheid graad van 6 heeft dan hoef ik hem niet hoor ha ha
groetjes klazoen
------------- groetjes
KLAZIEN
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 18:22
Nee, hij is op zich best wel heel simpel ; alleen maar recht eigenlijk (op het boordje na), meerderen en minderen / afkanten. Wie kan breien, kan deze breien.
|
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 18:28
...PRACHTIG werk !!!!!!!!!!!!
|
Bericht van: Mia316
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 18:40
Knap Hoor
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 19:26
Bericht van: muis28
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 20:10
Heel knap gedaan, lijkt me leuk om te maken voor mijn zoontje.
Dus ik wil graag het patroon hebben als dat mag (en als hij klaar is, doe maar rustig aan ik heb de tijd)
------------- Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia
|
Bericht van: everline
Datum bericht: 18 Maart 2010 om 20:33
hoi!
Hij is er leuk geworden. Als hij op je site staat ga ik hem zeker eventjes opslaan.
Succes met het schrijven van het patroon!
groeten,
bianca
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 08:03
Echt prachtig. En eh ik kan breien maar daar is ook alles mee gezegd. Ik denk dat dit nog een maatje te groot is. 
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 12:07
IK SLUIT ME BIJ bIANCA AAN. IK WIL HEM OOK VAST EEN KEER PROBEREN.
-------------
|
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 15:57
Ohh Leentje ik vind hem super geworden! Zodra jij het patroon beschikbaar stelt wil ik hem zeker hebben. Ik heb al een vissen en giraffetas (geen haak/breiwerk) dus een krokodil kan daar zeker tussen.
|
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 17:17
Ik moet het grootste deel van die lange, saaie voering nog, maar in de tussentijd ben ik al een beetje aan het nadenken over een gehaakte versie. Heb er al wel een paar ideetjes over (want steek voor steek vertalen is beslist niet de oplossing) waar ik tussen het breien door ook eens mee aan de slag ga.
|
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 19:19
Maak je de voering dan niet gewoon van een lapje stof?
|
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 21:17
OOh een gehaakte versie, daar zal ik helemaal van smullen. Knap hoor dat je dit allemaal maar weer kunt en wilt bedenken!
groeten,
bianca
|
Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 19 Maart 2010 om 21:43
Nu ik neem mijn petje voor je af, geweldig dat je zo maar kunt, en dan ga je ook nog een patroon in haken maken echt helemaal te gek.
Mijn complimenten, groetjes, Lidia
|
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 08:39
Bij de oorspronkelijke tas is de voering inderdaad gebreid ook ; een bereklus (hoewel, 50 pennen over 96 steken en een bodempje,dat valt natuurlijk best mee, maar ik mis dan meteen een stukje uitdaging).
Gebreide tassen zijn namelijk altijd een beetje (erg) slap, zelfs met die dikke dubbele wol. Daarom vind ik eigenlijk haken ook beter voor tassen. Die blijven gewoon rechtop staan. Dus moest ik even kijken of ik iets dergelijks ook kon haken.
Ik ben nu ook met een dubbele draad aan het haken (met naald nummer 3,5 anders werd het een weekendtas) en hoewel ik de kleuren niet zo denderend vind (lichter dan van de gebreide, maar ik wou alleen voorraadmateriaal gebruiken) haakt het wel mooi en snel uit. Veel minder toeren ook natuurlijk.
Ik heb twee rijen schubben gehaakt nu, en ook die zien er prima uit. Ik zou alleen voor een echte tas een normale enkele gemeleerde (maar wel dikke) draad gebruiken, iets dikker dan de normale Wibra/Zeeman-wol. Zo te zien hoeft deze beslist niet gevoerd te worden.
Ik zal vandaag nog weer even de reeds beloofde foto's maken en uploaden. Moet toch effe rustig doen met haken / breien, want ik werd weer wakker met een enorm tintelende, slapende arm...en daar moet ik ECHT naar luisteren.
|
Bericht van: belja
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 10:24
ooh wat is die tas leuk zeg
maar ja hij is gebreid en breien kan ik nog steeds niet
ik hoop dat het ook lukt om te haken want hij is echt super
eeenuh even rustig aan hoor want zere armen daar zit je vast niet op te wachten.
groetjes belinda
|
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 14:16
De gehakte versie vreet wel bijna twee keer zo veel wol, hoor (al hoeft hij niet gevoerd te worden, dus per saldo ongeveer gelijk). Ik heb de tweede twee bollen alweer op en ben halverwege de scubben. Heb wel de kop al gedaan, dus nog twee bollen van elk erbij moet genoeg zijn ; stap zo weer even in het autootje.
Wordt trouwens niet echt ene ingewikkeld patroon hoor, makkelijker dan het breien schat ik.
|
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 18:24
Even de beloofde foto's.
Dit is de status van de gebreide versie (dus met de handvatten eraan, maar nog altijd, moet ik toegeven, zonder voering. ) Op deze foto zijn de kleuren wel meer zoals ze in werkelijkheid zijn.

En dan de voortgang-foto's van de gehaakte versie :

Ik heb hiervoor totaal ander garen gebruikt (iets lichter groen en veel lichter gemeleerde bruin/beige wol. Zoals je ziet komt de kop er gehaakt heel erg mooi uit, mooi stevig ook. Grotendeels het breipatroon gevolgd (met weglating van alle teruggaande toeren) met een toer vasten er omheen. De kleuren zijn op deze foto redelijk realistisch.

Op deze tweede foto zijn de kleuren weer wat flets van de flits. Zoals je ziet is de boord over 8 steken iets te breed ; dat zal in de beschrijving vermoedelijk zes worden. Verder evenveel (24) schubben gehaakt, maar dan over 4 toeren (3 stokjes en 1 vaste) in plaats van de 12 gebreide. Gaat als een tiet dus.

En een close-up van de kop. De ogen moeten uiteraard nog. De kassen zijn wel wat minder flexibel dan in de gebreide versie, maar zo te zien nog wel groot genoeg voor eveneens gehaakte oogballen.
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 18:42
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 19:54
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 22:43
O wat schitterend en die gehaakte versie vind ik helemaal geweldig, die zou ik zelf wel willen proberen, ga je het patroon verkopen dan wil ik hem wel hoor. Gehaakt lijkt me makkelijker dan zit je niet met zoveel steken op een pen.
Je hebt er wel veel werk aan gehad he, maar het resultaat mag er zijn hoor.
Groetjes, Lidia
|
Datum bericht: 20 Maart 2010 om 23:47
de gehaakte versie is inderdaad mooier dan de gebreide (al vind ik die ook al super).
Saskia
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 00:32
Oh wat een prachtige tas heb je gemaakt!
En nu nog een gehaakte, wat mooi!!
groeten Creaans
|
Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 02:37
hallo leentje,
ik heb de das gebreid en vond het ook erg leuk om te maken,
maar om nou zo even een tas te maken zoals jij dat doet gebreid en gehaakt,nou dat doe ik je echt niet na hoor,hihihi
mijn grote complimenten weer voor je mooie krokotassen.
ik hou me ook aanbevolen voor de tas,maar ik denk dan de gebreide.
wat een mooie handvaten heb je trouwens an de tas zitten,
maakt het echt af!!!!
groetjes hesterkg1
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 07:52
Die handvaten heb ik hier bij de hobbywinkel gekocht (R&B Textiel) maar persoonlijk vind ik ze best wel prijzig eigenlijk ; 7,50 per set. Ik ga eens even op Internet kijken wat daar op dat gebied te vinden is, en eventueel eens nadenken over de mogelijkheid zelf handvatten te maken met houten kralen en ijzerdraad enzo...
|
Bericht van: tammie
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 08:33
heel mooi gedaan. knap hoor zo uit je hoofd. ik houd me aan bevolen voor de gehaakte versie (breien kan ik niet zo goed).
------------- http://tammysplace1.blogspot.nl/ http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 10:09
Prachtig resultaat,een hele bos pluimen.voor jouw.
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 11:52
Heel knap gedaan, die gebreide versie begrijp ik nog wel, maar wat je over het haken schrijft is bijna abacadabra voor mij (hoewel ik genoeg haken kan om dikbuikjes te kunnen maken).
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 12:43
Oh, maar dan kun je dit zeker ook ; is niks moeilijker. Ik heb de tas inmiddels af en ga zo met het patroon aan de slag. Moet in de loop van de dag dan klaar kunnen komen.
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 13:07
DRIEWERF WAAAAUW. WAT IS HIJ MOOI GEWORDEN. EN DIE HENGSELS MAKEN HET MOOI AF.
IK HOUD ME OOK AANBEVOLEN VOOR EEN PATROON TZT.
-------------
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 13:49
hoi
wat een prachtige tas
zou ik ook het gebreide patroon mogen
mvg beetle
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 15:05
Grin Martha,
Wij zitten op hete kolen he over dat patroon 
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 15:29
Tsja.....ik zit er nog wel een beetje mee in mijn maag. Normaal verkoop ik mijn patronen natuurlijk, (het is mijn werk in feite) maar of dat met de gebreide kan moet ik nog uitzoeken, omdat danwel het patroon maar niet het ontwerp van mij is.
De gehaakte wel, of je die nu namaakt van een tas of van een echte krokodil maakt wat dat betreft niet uit, dus die komt natuurlijk sowieso op Etsy en Ravelry, in het Engels, en daar zit ook wel bloed, zweet en tranen in, maar voor de Nederlandse versie denk ik dat ik hem eenmalig (dus alleen naar aanleiding van deze draad en alleen deze week tot tien dagen ongeveer) dan gewoon maar doorstuur aan degenen die hier het proces gevolgd hebben. Even je adres plus gehaakte of gebreide versie mailen naar L33ntje@gmail.com, dan stuur ik ze in 1 keer door.
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 17:51
Oh wat fijn heel graag!
groeten Creaans
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 19:53
nou dat is niet aan dovemans oren gezegd. ik mail je direct.
geweldig gebaar trouwens van je.
-------------
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 20:39
Ik heb je ook gemaild! Erg lief dat je dit doet!
groeten,
bianca
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 21:29
ik heb je een mail gestuurd, dank je wel alvast voor het maken van het patroon.
Saskia
|
Datum bericht: 21 Maart 2010 om 22:02
Hi Marleen
Ik heb je ook meteen een mail gezonden hoor, deze wil ik niet missen.
Alvast harstikke bedankt voor het doorsturen en het werk wat je aan hebt gehad.
Groetjes, Lidia
|
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 08:20
Het gaat hardstikke lekker joh ; hier moeten we straks een invasie krijgen van krokodillenwollen handtasjes, want ik heb al iets van 20 patronen verzonden, en van de Engelse versie heb ik via Ravelry inmiddels ook al drie stuks verkocht, dus met een beetje mazzel haal ik over een poosje de onkosten er ook weer een beetje uit ; kan ik weer wat nieuws bedenken.
Zelf ben ik nu bezig met de derde versie ; weer een gehaakte maar nu met een enkele draad dikke wol. Kan ik mijn patroon nog even extra controleren of ik mijn eigen schrijfsel snap ;-). Gaat nog sneller trouwens, al heb ik vermoedelijk NET niet genoeg wol voor de bodem, maar dat is niet zon punt, de bodem in een ander kleurtje.
Ik zit er over te denken mee te doen aan die minihondjes-ontwerp-wedstrijd van het foldertje dat ik van de week van mijn wolwinkel kreeg. Ook wel weer een uitdaging.
|
Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 08:51
hallo leentje,
ik heb je een mailtje gestuurd,
dank je wel voor het uitvogelen van deze moeilijke tas,
ben blij dat het ook lekker loopt op ravelry.
dan haal je toch de kosten eruit voor je ontwerp werk,
groetjes hesterkg1
|
Bericht van: breidje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 09:35
supertas,.
------------- wil 
|
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 09:45
ik heb je ook gemaild
en echt super dat je dit voor ons wilt doen dat verdient een
groot  
groetjes belinda
|
Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 10:51
L33ntje wrote:
Het gaat hardstikke lekker joh ; hier
moeten we straks een invasie krijgen van
krokodillenwollen handtasjes, want ik heb al iets van 20
patronen verzonden, en van de Engelse versie heb ik via
Ravelry inmiddels ook al drie stuks verkocht, dus met een
beetje mazzel haal ik over een poosje de onkosten er ook
weer een beetje uit ; kan ik weer wat nieuws
bedenken. Zelf ben ik nu bezig met de derde versie ;
weer een gehaakte maar nu met een enkele draad dikke wol.
Kan ik mijn patroon nog even extra controleren of ik mijn
eigen schrijfsel snap ;-). Gaat nog sneller trouwens, al
heb ik vermoedelijk NET niet genoeg wol voor de bodem,
maar dat is niet zon punt, de bodem in een ander
kleurtje. Ik zit er over te denken mee te doen aan die
minihondjes-ontwerp-wedstrijd van het foldertje dat ik
van de week van mijn wolwinkel kreeg. Ook wel weer een
uitdaging.
|
Ik vind het zo superknap van je dat je dit kunt, en doet,
en ziet! Echt geweldig mooi zo'n talent! Lief dat je er
zoveel werk op doet ook, ik had de tas nog niet gezien,
maar hij is erg leuk! En idd, als je al zoveel patronen
hebt rondgestuurd moeten we op het forum straks oppassen
dat we niet opgegeten worden :)
Succes nog, enne, als je meedoet met die wedstrijd ook
veel succes! Ik heb het boekje ook, maar ik vind ze
eerlijk gezegd niet zo leuk om te haken, zo priegelig.
De achtervleugels van die neuzen zijn ook zo groot voor
zo'n klein koppie vind ik...
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 11:14
Oh Leentje, ik had nog niet eens gezien dat je een krokodillentas hebt GEHAAKT, DIE is helemaal geweldig (andere is ook prachtig, maar breien is nu eenmaal niet zo mijn ding).
Weet zeker dat ik de gehaakte ooit echt ga maken en gebruiken, tegen die tijd vraag ik zeker het patroon aan!!
Groetjes en succes met je minihondje,
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 19:30
Wat heb je dat mooi gemaakt.....helemaal zo zonder patroon, alleen maar van een plaatje (en de sjaal). Zowel de gebreide als de gehaakte erg leuk!
Mijn complimenten!!!!
------------- odette
|
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 09:05
hoi
heel veel dank voor het patroon
ga vanmiddag kijken voor de matrialen
mvg beetle
|
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 16:27
Marleen, bedankt voor het patroon, fijn dat je het wil delen. Eerst nog andere dingen afmaken en dan...
groeten Creaans
|
Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 16:35
Marleen bedankt voor het patroontje.ga eerst even mijn andere werkjes afmaken en materiaal halen en dan aan de slag
------------- groetjes hilda
|
|