Print Pagina | Close Window

Er zijn grenzen !!!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=14068
Print Datum: 17 November 2025 om 02:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Er zijn grenzen !!!
Bericht van: dine
Onderwerp: Er zijn grenzen !!!
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 10:34
Sorry dames, maar er moet me iets van het hart.......!

Zonet reageerde ik op een 2tal topics waaruit je kon afleiden dat ik het patroontje in mijn bezit heb en hop......onmiddellijk een paar mails met de vraag : stuur dat patroon es naar mij ....

Een 2tal weken geleden kreeg ik de vraag : jij bent al lang lid en ik vermoed dat jij al veel AD patronen hebt, kan je me es een lijstje bezorgen, dan kan ik aanduiden welke ik mis zodat je ze me kan bezorgen......
2 dagen later : hier is een lijstje met foto's van diverse patronen....kijk es welke jij hebt en stuur je ze dan naar mij ?

Kijk, ik help regelmatig leden met de beschrijving van hun patronen, ik wil ook graag delen en heb inderdaad veel patronen, en als ik er eentje vraag mag je altijd terugvragen  ......maar hele lijsten opsturen en dan op een toontje van 'en liefst zo snel mogelijk' ........NEEN ........dit gaat me toch te ver !!!!

Antwoorden:
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 10:42
Ja, zo gaat dat.
Daarom ben ik al HEEL lang geleden gestopt met zeggen dat ik bepaalde patronen heb. En sommige mensen houden het niet bij brutaal zijn, die gaan ook nog dreigen. Ik weet nog dat ergens in 2007 om die reden onder andere Marieke helemaal is verdwenen, en Carola en ik beduidend minder actief zijn geworden. En nee, dat zijn niet allemaal nieuwe nieuwelingen.

Mensen realiseren zich niet dat het doorsturen en opzoeken van patronen best veel werk kan zijn (dus kwaadwil is het lang niet altijd) maar ook dat afdwingen iets heel anders is dan ingaan op een aanbieding of een vriendelijk verzoek plaatsen.

Zo heb ik in het begin nog wel eens een klein patroontje vertaald, tot op een gegeven moment dagelijks mijn mailbox volzat (echt vol ; kon niks meer bij) met vaak ingescande (dus veel te grote) patronen en de begeleidende mail : vertaling svp !
Daar zakt gewoon je broek van af. Doe ik dus ook niet ECHT meer, tenzij ik het nadrukkelijk zelf aanbied.

Het vervelendste van al dat gebedel  is dat je zorgvuldig beaarde en verstuurde patronen naar patronenhamsteraars gaan die NOOIT of BIJNA NOOIT iets maken. Daarvoor is het gewoon te veel moeite. Ik durf nu al te wedden dat van de veertig krokodillentassen die ik heb doorgestuurd, we er hooguit een of twee hier te zien krijgen. Als je geluk hebt. En ik weet ook nu al van wie trouwens, maar dat hou ik voor me ;-)

Affijn, probeer ze gewoon te negeren, ga er niet op in, meldt het eventueel bij Renske als het mensen zijn van hier, en verder gewoon lekker blijven hobbydozen zoals JIJ dat leuk vindt, want de meeste mensen hier deugen gewoon. Gelukkig.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 11:06

Jullie hebben helemaal gelijk!! Voor de patroontjes DIE ik krijg ben ik hardstikke dankbaar en als het kan doe ik ook weer iets terug. De krokodillentas b.v. vind ik schitterend maar ik weet dat ik die (zeker voorlopig) niet ga maken.

Ik erger me eigenlijk het meest aan mensen die patronen vragen en zich nog niet eens op het forum hebben voorgesteld!

Lieve dames, maak je niet boos,

groetjes, Joke (ook wel een beetje een hamster hihihihi)

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 11:34

ik mag ook grag patronen ontvangen maar lijsten vragen vind ik veel te ver gaan. er komen ook patronen voorbij die ik wel heel leuk vind maar die ik niet ga maken en dan vind ik het zonde om het te vragen want het bezorgt de ander heel veel werk.

ik vertaal ook wel eens wat voor iemand maar dan bied ik dat zelf aan want het is best veel werk.

-------------

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 11:40

ooooohhhhhhh ik beken..........Ik ben een PATRONENJUNK!!!!!

maar allegekheid ook ik heb hier kennis meegemaakt, erg vervelend en eigenlijk gewoon onbeschofd hoe mensen met elkaar om gaan.ik ben erg dankbaar voor al het mooies dat door mijn mailbox mijn usbstick op glijd en wat ik ook graag weer door geef maar soms denk ik ff twee keer na aan wie.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Margje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 11:42

Ik ben het volledig met jullie eens. Netjes vragen en als het kan ook zelf af en toe een patroontje weggeven.

Soms stuur ik mensen ook wel eens ongevraagd een patroon, als ik er een gekocht heb. Het is dan heel erg leuk al die verbaasde bedankberichtjes te krijgen. Zo blijft het leuk en ongedwongen.

Groeten,

Margje

Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 12:01
Hoi Dini

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind delen ook niet erg,maar het moet geen MOETEN worden.
Vaak zoek ik zelf naar de gevraagde patronen op internet en soms heb ik ze in een tijdschrift staan,maar dan moet ik ze eerst scannen. Mensen realiseren zich niet dat het veel wek is.
Ik hoop dat je het toch fijn blijft vinden op het forum.
Ook ik vind het erg leuk om af en toe een patroon te vragen, wat ik niet meteen ga maken. soms maakt mijn moeder het voor me.
Het is goed om je hart hierover te luchten en het onder de aandacht te brengen.
liefs

Bericht van: boek
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 12:23

Och lieve schatten, maak je niet al tedruk het leven is veelst te mooi om je druk te maken, maar ik snap best wel dat je je ergert aan mensen die ik weet niet hoeveel patronen vragen en dan ook nog dreigen.

somigen vragen zoveel dat je je afvraagt of ze die allemaal ooit afkrijgen, af en toe vraag ik eens wat als ik denk wauwwwww

ik bezit geen wereld patronen en ben al helemaal geen verzamelaar van een bepaalde ontwerper, ik maak wat ik leuk vind en dat kan van alles zijn

als ik zin heb om wat te versturen reageer ik, waar ik me aan erger is mensen die geen dankje wel kunnen zeggen, zitten hier ook hoor, nu die stuur ik niets meer, hou niet van onbeschofte mensen, hebbe hebbe hebbe hebbe en de rest kan... ik ben dan niet thuis helaas ja nu maak ik me toch ook een beetje druk moet ik niet doen het leven......

sterkte meiden

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 12:30
Tineke, je houding is fantastische!!!! heerlijk relaxt .

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Guests
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 12:32
Nou zeg, wat onbeleefd van die mensen zeg. Vooral als ze alleen maar opmaken uit een ander bericht dat je een bepaald patroon hebt, ipv dat je zegt: ik heb dit en dit leuke patroon, geef maar een gil als ik het door moet mailen.

Bij mij kan een patroon ook wel lang blijven liggen voor ik er iets mee doe, maar ik vraag niet zo vaak om een patroon, er zijn zo veel leuke patronen, dat kan ik toch nooit allemaal maken en dan heeft degene die het stuurt die moeite eigenlijk voor niks gedaan.

Ik heb zelf niet zo veel (digitale) patronen, maar ik zal altijd proberen te helpen als mensen iets zoeken, soms gaat het er ook alleen maar om een oud topic op te snorren of even goed te googlen. Omdat ik niet zo veel patronen heb, heb ik dus ook nog geen mails gehad zoals dine, maar daar ben ik wel echt van geschrokken, wat ben je voor iemand als je dat soort eisen gaat stellen?

Ik vind het zelf inderdaad ook erg vervelend als mensen zonder zich voor te stellen meteen om allerlei patronen beginnen te vragen. Vaak zie je die mensen vervolgens ook nooit meer terug als de 'buit binnen is'.

Ik forum een beetje in vlagen, dan weer wat meer, dan weer wat minder, maar ik vind het hier nog steeds erg gezellig. Het allerfijnste vond ik toch wel toen ik muurvast zat met mijn breiwerk, er niemand in mijn omgeving was die me ermee kon helpen en dat er toen hier een lieve forumster was die zei: stuur mij dat patroon dan eens op, dan kijk ik ernaar.

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 12:38
Oh, maar ik ben niet boos hoor...ik ergerde me alleen een beetje erg !! 

Af en toe, zoals we al meermaals ondervonden hebben, moeten we het wel ter sprake brengen, voordat het uit de hand loopt.

Net zoals vorig jaar, toen ik op een bepaald moment 'een vertaalmachine' werd, je vertaalt er eentje, enkele dagen daarna krijg je er twee, daarna 3, enz....en allemaal van dezelfde persoon.......toen er een topic hieromtrent verscheen, merkte ik dat ik niet het enige slachtoffer was....

Begrijp me aub niet verkeerd, ik wil altijd helpen : breipatronen ontcijferen, helpen vertalen, patroontje opzoeken, enz....zolang het binnen de grenzen van het fatsoen blijft ....en een bedankje kost geen geld...
Vroeger werd er bijna enkel naar een patroontje gevraagd als het aangeboden werd, nu krijg je al schrik om een foto te plaatsen.

En dames, al die patroontjes zijn inderdaad verleidelijk, maar op de duur krijg je stress van het besef dat je ze toch nooit allemaal kan maken     

Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 13:05
Ikzelf heb nooit moeite met iets doorsturen, mits het idd
normaal gevraagd wordt. Wat hierboven ook wel aangegeven
wordt, ik vind het ook erg vervelend dat sommige mensen
zich niet eens voorstellen, of maar een paar reacties
plaatsen en dan weer vertrekken, maar dan wel met een tas
vol patronen :S Dat vind ik ook niet zo netjes, en ik
moet eerlijk bekennen dat ik op die topics ook nooit echt
reageer. Wel jammer dat er van sommige mensen dan geen
bedankje af kan, zoals gezegd werd, dat kost geen geld.
Bijdeze geef ik iedereen even een dikke digitale knuffel,
jullie zijn allemaal zo lief, en doen als het nodig is
geen probleem maken van even helpen ofzo, echt super!!
Ik ben ook de laatste tijd wat minder aanwezig omdat we
met een zieke Tobias zitten, al een poosje. 2 april
krijgt ie allemaal onderzoeken in het ziekenhuis,
misschien komt er dan wat duidelijkheid. En misschien is
er dan ook weer wat meer tijd voor het hobbydoos forum,
ik doe mijn best.

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 13:10
Ik schrik er wel van dat je zelfs bedreigingen krijgt, en op zo'n respectloze manier benaderd wordt. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn ogen vaak groter zijn dan mijn haak- of breinaald, en er zijn ongetwijfeld patronen die ongebruikt in mijn computer blijven zitten. Om die reden heb ik bijvoorbeeld ook het patroon van de krokodillentas niet gevraagd, hij is geweldig maar ik weet nu al dat ik daar voorlopig de tijd niet voor neem. En even bedanken is toch ook zo gebeurd, zeker omdat je vaak een patroon per mail krijgt en een mailtje terugsturen is heel gemakkelijk.

Bericht van: diny183
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 13:27

Doen mensen dat echt???

goh, ik heb weken getwijfeld of ik wel om patroontjes kon vragen, Wat ik kreeg vond ik fantastisch, Ben tenslotte nog een newbie en om dan al zo veel patronen te krijgen.

sinds ik op dit forum ben en geregeld lees, zie ik zoveel mooie werkstukken voorbij komen waar van ik denk, die wil ik ook wel eens een keer maken ooit.....

Maar ik weet van mezelf dat me dat toch niet lukt en de dames van ons zorgcentrum kunnen ook maar 1 ding tegelijk maken.

Mensen mogen al blij zijn dat er anderen zijn die patronen vertalen in het nederlands, er dan om gaan "eisen" nee dat gaat te ver.

Ik ben in ieder geval dankbaar voor alle leuke dingen die ik hier heb gekregen en wanneer ik een leuk patroon zie vraag ik er misschien wel om.

En wie weet krijg ik het dan wel

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 13:53

He nadine, wat vervelend dat zulke dingen nu weer ( of nog steeds)  voorkomen. Gelukkig momenteel zelf geen last van, maar ook ik heb ondervonden hoe vervelend het kan zijn als mensen gaan dreigen en hoe hard dat aan kan komen, want laten we even eerlijk zijn, willen we allemaal niets liever dan gewoon ontspannen wat hobbyeen en onze hobby delen met elkaar?

laten we neit zo ver door gaan totdat het net zo ver gaat dan bij voetbal. Dat de hoolicans op de tribune zitten, maar zij zijn niet de liefhebbers.

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 15:10

Hoi Dine

Reageer op de gene waar je op wil reageren ,en negeer de rest

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Mia316
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 15:54

Hoi

Kan me heel goed voorstellen hoe jullie je voelen.

het is echt erg dat mensen dat doen.

Ik ben heel dankbaar voor alle leuke patronen die heb gekregen.

Woon namelijk in luxor en voor mij is het natuurlijk niet makkelijk.

Ben ook al heel blij met alle links en hulp die ik heb gekregen.

Zoals jullie laats zagen maken jullie hier ook de kinderen me blij.

Soms schaam ik me zelfs dat ik zoveel om jullie patroontjes vragen maar ze zijn

zo mooi allemaal en ben iedereen dan ook zo dankbaar.

Ik was laats al een keertje blij dat ik iemand kon helpen met dei vlechtbal omdat

ik daar een patroon voor had.

maar dames in ieder geval veel sterkte hoop dat de mensen nu ietjes

beter nadenken nu ze dit gelezen hebben wat jullie geschreven hebben.

groetejs mia

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 16:14

Ik stuur ook regelmatig iets door,maar door wat jou nu overkomt,ben ik wat voorzichtiger.Dat heb ik in het verleden ook wel meegemaakt,ook met vertalen.Meestal laat ik via een pm weten,wat ik heb en zal sturen.

Probeer je niet te ergeren,er zijn inderdaad grenzen,maar voor sommige mensen blijkbaar niet.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 17:11

ik dacht eigenlijk dat er geen grenzen meer zijn in europa!!!!!!!!!en nu toch ineens wel,raar hoor.

wat ben ik weer ontzettend flauw

ik dacht dat er geen grenzen meer in europa zijn!!!!!!maar dat blijkt nu toch zo tezijn.Inderdaad zijn er een heeel veel die teveel vragen.Ik ben er ook eentje van,maar probeer zoveel mogelijk te maken.Wat mij nooit zal lukken,maar doe het voor een goed doel.En ik ben net als eugenie,er komt zoveel leuks voorbij,eens had ik besloten om niks meer te vragen,maar dat lukt gewoon niet.

Dine je bent een lieverd,en probeer je niet druk te maken.Die post die je krijgt met van die lange lijsten stuur je gewoon terug.en dan zeg je gewoon sorry hier heb ik even geen zin in.

groetjes puck

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 17:21
wat een raar mailtje heb ik gemaakt,sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 17:31
Ik moet ook bekennen dat ik net als Eugenie een patronen junkie ben.
En ook aardig wat uurtjes het internet afstruin naar leuke dingen.
En als hier iemand iets moois heeft, vraag ik daar ook om. En als ik iets heb waar een ander naar op zoek is, dan stuur ik dat met alle liefde toe.

Maar een lijst per mail sturen en verwachten dat iemand je dat dan even stuurt, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik zou me dood schamen.

Zou ook als je dat soort mails krijgt en zeker als ze dwingend of bedreigend zijn Renske inschakelen.

Heb al een aantal keer de neiging gehad om iemand die in zijn 1e berichtje al om dingen gaat vragen er op te wijzen dat het wel zo netjes is om je eerst voor te stellen. Maar heb dat tot nu toe eigenlijk niet gedaan.

-------------
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 18:21
Ik ben toch een beetje zonder woorden. Ik ben super blij als ik een patroon krijg en reageer sowieso in de mail met een dank. Niet meer dan normaal toch? Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk te delen maar wat ik heb heeft bijna iedereen hier al . Als ik merk dat iemand het erg waardeert stuur ik ook nog wel eens een bonus of een handige tip.
Maar om zo te reageren of je een bibliotheek bent en maar even moet gaan zenden wat je zelf bezit dat kan toch niet. Snap niet dat je zo brutaal kan zijn. Een dank je wel ontbreekt ook richting mij wel eens en dat steekt toch. Je doet moeite voor iemand en steekt er tijd in. Een reply is niet meer dan gewoon.

hmzz toch meer woorden dan ik dacht...

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: creaans
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 19:06
Wat jammer dat er zulke mensen zijn.
Ook ik vraag patronen en maak ze voor het goede doel. Maar het laatste jaar leggen ze het gewoon op een hoop.
En ja dat verkoopt ook niet hé. Vandaar dat ik niet meer zoveel leuke poppen en dieren maak. Hoop dat het ze na een gesprek het leuker neerleggen en beter verkopen.
En dat ik ze weer kan maken, een kast vol hoeft ook niet!
Nu maak ik lappen dekens en sokken voor Roemenië.
groeten Creaans

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 19:18

IK SLUIT MIJ HELEMAAL BIJ sIMONE AAN. BEN OOK GEK OP BEPAALDE PATRONEN EN HEB OOK WEL WAT LAST VAN VERZAMELWOEDE MAAR PROBEER TOCH GEREGELD WAT TE MAKEN. EN EEN BEDANKJE KAN ER TOCH ZEKER AF. EN ELKAAR HELPEN MOET TOCH OOK GEEN PUNT ZIJN. MAAR DAN OP EEN NORMALE MANIER.

EIGENLIJK MOET JE DIE GROFFE VRAAGSTERS GEWOON NEGEREN. TOCH?

-------------

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 19:24
Als ze je mailen kun je dat adres blokkeren, maar of dat ook met de mailfunctie van het forum lukt weet ik niet.

Je hebt gewoon rare mensen op deze aardbol. Ik liep een keer met een brief in de hand richting brievenbus, stopt er een auto, raampje gaat open en ik krijg twee brieven toegestoken "Hier post die ook even" van een volkomen vreemde. Ze bofte dat ik net in volkomen harmonie met de wereld was, anders had ik ze rechtop in een hondendrol gezet. Nu heb ik ze maar vrolijk gepost.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 22 Maart 2010 om 19:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ze bofte dat ik net in volkomen harmonie met de wereld was, anders had ik ze rechtop in een hondendrol gezet.

Had ik gedaan, zeker weten, alhoewel, dan had ik me nog weer schuldig gevoeld ook .

Bericht van: dollydotteke
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 20:58

ook ik beken dat ik al eens wat patronen heb gevraagd hier en oooh zoo dankbaar aan degen waarvan ik al eens iets heb gekregen . ook ik ben dus zo'n junkie vermoed ik , ik ben nu ook aan die koala bezig maar ondertussen als je toch zo'n superleuk item ziet hem zoeken voor de volgende haakbeurt en zo komen er meer een meer ... wat ik me nu al wel geregeld afvraag is , hoe doen jullie dat toch eigenlijk , tegen de tijd dat ik eindelijk het patroon heb gevonden dat ze zoeken zie ik dat er al meer mensen zijn die het verstuurd hebben . jullie zijn altijd zo snel hihihihih

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 21:06
Soms kan ik zelf de verleiding ook niet weerstaan. dan zie ik zo iets moois. Ik ben eigenlijk gek op linken. Zelf het patroontje op snorren en dan ook nog kunnen bedanken voor de leuke link. Maar dat mag natuurlijk alleen als de link een gratis patroon heeft. En verder, ik weet dat toen ik net lid was ik me ook zo ergerde aan al die mensen die maar vroegen, vroegen en niets gaven. Nu heb ik zo weinig tijd dat ik vaak alleen even koffiecorner en mijn creaties bezoek. En dan snel weer verder met alle andere dingen. Je mist dan een heleboel. Dus ook de mensen die alleen maar nemen. Maar of dat dan weer de oplossing is. Ik besef heus wel dat als iedereen dat doet er heel weinig van dit mooie forum overblijft.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 21:38
Dat gaat idd veel te ver. Tuurlijk is het leuk om patroontjes te sparen maar om hele lijsten vragen gaat echt te ver. Wees dankbaar voor wat je krijgt en doe ook eens wat terug!!!

Ik ben super dankbaar ... echt te gek hoeveel leuke patronen ik nu al heb

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 22:36
Ik beken schuld, ik ben ook een junk, en ik zal altijd bedanken. Ik ben er altijd heel blij mee. Ik probeer op mijn beurt ook zoveel mogelijk anderen te helpen waar ik maar kan en met welke patronen ik heb. Het is in ieder geval van de zotte om een ander te bedreigen. Je mag al blij zijn dat een ander je een patroon wíl sturen. Ik ben in ieder geval altijd blij met alle respons
Laten we het vooral leuk houden hier

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: geesje
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 22:46
ik weet niet wat ik hier nog aan kan toevoegen

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 22 Maart 2010 om 23:05

Goh ik weet gewoon niet wat ik lees, ja ik ben ook gek op patronen en ook de mensen heel erg dankbaar die me patronen hebben toegezonden. Ik zal nooit een lijstje durven vragen, en als ik iets heb gekregen zal ik altijd bedanken, wat inderdaad niet iedereen doet.

Ik heb zelf niet zoveel maar wil toch altijd wel iets terug doen, ik heb zelfs eens een keer een patroon gekocht om het iemand te kunnen toesturen, want ik dacht ik krijg zoveel moet toch ook eens iets terug kunnen doen.

Kreeg laatst ook een mailtje die iets vroeg, en inderdaad geen bedankje.

Jammer dat er zulke mensen bij ons heerlijke gezellige forum zitten.Kan me voorstellen dat er dan mensen zijn die denken laat maar ik heb het wel gehad. Maar ik hoop toch dat dit forum wel blijft hoor ik kan niet meer zonder jullie.

Liefs, Lidia

Bericht van: JoJo
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 08:38

O jee als het om patronen gaat ben ik net een spons zuig me het liefst helmaal vol. Maar ik vraag het altijd netjes en bedank ook netjes (begin me nu al schuldig af te vragen of ik dit toch nooit vergeten ben). En als ik kan helpen doe ik dat ook. Maar vaak ben ik te laat en heeft een ander al gereageerd. Normaal is het niet dat mensen hele lijsten gaan vragen en op een brutale manier is echt te gek voor woorden. Jammer dat deze mensen ook hier komen want het haalt toch een beetje het spontane wij willen elkaar helpen (wat ik zo waardeer) op dit forum weg.  JoJo

-------------

Bericht van: breijoke
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 08:46
Ik ben altijd super blij dat ik van jullie patroontjes krijg, zelf heb ik n iet veel haak of breipatroontjes maar als dat in de toekomst veranderd zal ik ze ook delen, ik stuur altijd een bedankje via de pm. We moeten ons niet zo druk maken, het mooie weer komt er aan en kunnen we heerlijk buiten onze hobby uitvoeren heerlijk in het zonnetje.

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 09:06
Ik denk ook niet dat bedoelt wordt dat je geen patroonjunkie mag zijn, maar met gevoel he
Ik heb ook al een paar nare ervaringen ermee, mensen die even al jouw patronen willen hebben, terwijl je er zelf heel wat werk in hebt zitten. Geen bedankje, maar pas maar op als er een deeltje mist omdat hun mailbox te vol zit. Rond mijn bevalling weet ik hoeveel mailtjes gehad over zo'n deeltje (alsof je niets beters aan je hoofd hebt op dat moment). Wat ik sowieso niet fijn vind, is dat mensen zonder dat je ze kent je opeens op je prive mail van alles vragen. Of vertalen met deadline
Ook genoeg leuke ervaringen en ach daar vergeet ik die andere mensen gewoon mee. De meeste van die mensen verdwijnen ook weer snel en dan hoop ik maar dat ze blij zijn en dat ze dat beetje aandacht van mij nodig hebben gehad

Groetjes Marije

Bericht van: Judy
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 11:24
Wat een rare snuiters zijn er soms! Hoe durven ze! Maar laten we ons niets aantrekken van die enkelingen en het hier gewoon gezellig houden.

Ik neuzel hier graag rond op het forum. Om al het moois wat ik zie te maken gun ik me te weinig tijd. Dus soms als ik tijd heb, reageer ik dat ik iets mooi vindt of probeer ik iemand te helpen aan een patroon door te googlen. Zelf ben ik niet zo een verzamelaar ivm tijdgebrek.

Het is heel fijn als mensen een patroon willen delen. Gelukkig komt het meestal niet op de schouders van 1 persoon hier neer, maar stuurt degene die hem heeft ontvangen ook weer door naar de volgende. Misschien maak ik me er wel eens schuldig aan om vergeten netjes te bedanken, maar dat is niet met opzet!

-------------
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.

Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 11:24

hallo dames,

ik sluit me helemaal aan bij alle vorige spreeksters,ik had het zelfde,ik heb ook veel patronen maar ik kreeg verleden jaar zoveel prive berichten of ik dit of dat had,met lijsten en kan ik dit of dat vertalen,nou ik werd er echt gek van en heb gewoon netjes mailtjes terug gestuurd dat ik geen vertaal buro ben en ik dit handwerken voor me lol doe,en met lijsten aan komen ben ik helemaal niet van gediend.ik wil best alles delen als iemand iets zoekt ofzo en wat ik krijg ben ik ook altijd dankbaar voor,en dat ik alles moet maken van wat ik krijg dat kan ik niet dan mag ik wel 300jaar worden,hihihihi.maar patronen op slaan en later eens iets van maken ja dat doe ik ook.

en vragen met lijsten ,gewoon mailtje terug en zeggen dat je daar niet aan begint!!!

groetjes hesterkg1

Bericht van: marlene
Datum bericht: 23 Maart 2010 om 11:49

Ik vraag ook misschien wel eens te vaak om een patroon, maar ze zijn ook zo mooi/leuk, die patronen die er hier voorbij komen.

ik vind het heerlijk om een patronen voorraad te hebben, wanneer ik dan zin heb om iets temaken, dan kan ik zo het patroon van mijn computer plukken.

Ik ben een beetje gestresst de laatste tijd en MOET dus handwerken, dat is mijn afleiding. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk dat ik dat niet meer kan.

Ik probeer af en toe ook een een patroon aan te bieden, zal binnenkort weer eens door mijn voorraad gaan

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 09:45
Het grappige is dat mensen die reageren op dit soort berichten nooit de schuldigen zijn. Maar zich wel altijd schuldig voelen. Degene die het hebben gedaan hebben zo'n plaat voor hun kop dat ze het niet eens begrijpen. Ze hebben totaal niet door dat hun gedrag misschien wel eens lastig zou kunnen zijn voor een ander. Dus voel je je schuldig: dan ben je dus niet de schuldige! Enne patronen verzamelen mag hoor. Ik heb er ook een heel aantal van internet geplukt. En ik zal ze echt niet allemaal gaan maken. Maar sommigen zijn zo leuk, zo lief, zo mooi. Die moet je gewoon hebben. Alleen al om heel veel naar te kijken.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 10:48

Halo Nadine

een lijst ....  er zijn inderdaad granzen, ik ontvang ook graag patroontje maar als ik iets kan terug doen, doe ik dat, ik heb ook hele bloeken met clowns gescand en verzonden aan die ze wilden, en daar was aardig wat werk aan, want ze vragen ze niet allemaal tegelijk hé

maar zoals er vele zeggen, maak je niet druk,  geen goesting om te versturen  ... NIET doen, zo simpel is dat

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 12:41
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Dus voel je je schuldig: dan ben je dus niet de schuldige! 

Dat klopt echt helemaal.

Zelf ben ik ook een hamster, maar er is ZO veel, echt ZO gigantisch veel, dat ik ECHT alleen de krenten uit de pap haal. Met alles wat ook maar een beetje leuk lijkt verzamelen ben ik al HEEL snel gestopt. Het moet nu extreem leuk zijn, goed geschreven (qua patroon) en goed ingescand, en bij voorkeur niet illegaal in de zin van dat het eenvoudig ergens te koop is. En met alleen al die voorwaarden, heb ik zelfs geen flauw idee meer van wat ik allemaal precies bezit. Plus die honderd bladwijzers en favorieten, en mijn favorietenlijst op Ravelry,en die enorme stapel antieke Ariadnes hier.....affijn, en dan NOG maak ik meestal dingen zonder patroon. De inspiratie echter is bij vlagen ook onbetaalbaar.

Bericht van: tammie
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 15:57
ik verzamel zelf ook maar ik bedank wel altijd (volgens mij ben ik wel een paar keer vergeten). ik probeer ook iedereen te helpen maar geen nieuwelingen, laten hun maar eerst bewijzen dat ze ook op het forum blijven, daar heb ik namelijk al te veel mee gemaakt dat ze dan nooit meer komen. laats was er iemand die in 2006 was geregistreerd en nog maar 38 berichten had en nog om patronen vroeg ook, nou die geef ik dan niks.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 16:57
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Het grappige is dat mensen die reageren op dit soort berichten nooit de schuldigen zijn. Maar zich wel altijd schuldig voelen. Degene die het hebben gedaan hebben zo'n plaat voor hun kop dat ze het niet eens begrijpen. Ze hebben totaal niet door dat hun gedrag misschien wel eens lastig zou kunnen zijn voor een ander. Dus voel je je schuldig: dan ben je dus niet de schuldige! Enne patronen verzamelen mag hoor. Ik heb er ook een heel aantal van internet geplukt. En ik zal ze echt niet allemaal gaan maken. Maar sommigen zijn zo leuk, zo lief, zo mooi. Die moet je gewoon hebben. Alleen al om heel veel naar te kijken.

sluit ik me bij aan.

-------------

Bericht van: willywortel
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 21:11

Soms denk ik wel eens dat ik op de verkeerde planeet zit. Maar wil vandaag,voor de kleuren van de tas,kijken.Ook al heb nog zo veel wol in huis,natuurlijk niet de kleuren die je wilt hebben.Verder ben ik heel de dag druk.

-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 24 Maart 2010 om 22:48

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 25 Maart 2010 om 10:02
*aangepast*

Groetjes Marije

Bericht van: vrioom
Datum bericht: 25 Maart 2010 om 11:51
Jammer, Ik vind dit juist zo'n behulzaam forum. En ja, ik ben een echte kreeft. Heb dus een enorme verzamelwoede!!! En geniet echt van alle leuke patroontjes. Heb ze alemaal in een mooi ordner gestopt en kijk er af en toe in. Echt genieten!!! Wil wel meer maken, maar soms is het moeilijk om de fut of zin of de tijd er voor te vinden. Naar aanleiding van de suggesties van mensen om zich eerst voor te stellen, heb ik ook eens gezocht, wat ik in 2007 geschreven heb. En wat schetst mijn verbazing. Sta er helemaal niet op. Weet wel zeker dat ik dat destijds gedaan heb. De hele maand febr. en maart 2007 staat er niet op!!! Nu dan alsnog maar weer even gedaan. En voor wat betreft het doorsturen. Je hoeft het toch niet door te sturen??? Soms is het ook fijn als je weet waar je een patroon kunt vinden. Ik heb al een paar boekjes gekocht, maar vind ze zelf wat tegenvallen. En natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat je een patroon krijgt. Ben toch al verbaast (en blij) dat hier ontzettend veel doorgestuurd wordt. Een bedankje is dan wel het minste wat je kunt doen. Hoop wel dat dit forum leuk blijft!!

-------------
vrioom

Bericht van: Carola
Datum bericht: 25 Maart 2010 om 12:38
he dine... kan alleen maar zeggen je hebt gelijk en soms moet je ff je frustratie melden
ik ken dat wel  whahahahah

Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 25 Maart 2010 om 13:36

Hele lijsten vragen? En dan nog dreigen ook?

Ik ben beginneling, vorig jaar lid geworden maar nu sinds een paar weken echt actief. Ik vind het geweldig hier, dat mensen bereid zijn om anderen te helpen is super, we mogen blij zijn als iemand de moeite neemt om een patroon op te sturen, laat staan vertalen. Ik denk dat mensen niet half beseffen hoeveel tijd daarin zit.

Via dit forum (of uit mijn hoofd) kom ik aan patroontjes, zoek vaak via de link en heb dit weekend een duits talig patroontje geprobeerd. Misschien vraag ik nog wel eens iets maar dan wil ik zeker weten dat ik het ook maak. Probeer dat maar niet te veel aan te trekken hoor, hobbyen is veel te leuk om te laten vergallen.

-------------
groetjes Annelies ;)

Bericht van: vcable
Datum bericht: 25 Maart 2010 om 14:46

Dat is wel heel erg brutaal idd om een hele lijst te vragen.
Sommige mensen denken geloof ik niet na hoe brutaal en onbeschoft ze over komen.
Ik hamster ook wel patronen maar eigenlijk meer van borduren hihihi.
Maar ik vind op zn minst dat men toch een bedankje moet schrijven.
Ik heb het gelukkig nog niet me gemaakt hier de mensen hier zijn erg vriendelijk en dankbaar en ook heel behulpzaam met hulp als je der niet uit komt en met patronen delen.
Laat je dag niet vergallen door zon brutaal mens berichie gewoon in de prullenbak gooien en niet op reageren.

-------------
Groetjes Kim

Datum bericht: 25 Maart 2010 om 15:35
Volgens mij komt het HELAAS in iedere club voor en ook in de maatschappij om je heen ... de IK-cultuur viert hoogtij en als het maar gratis is
Claire en ik hebben jarennnn een club gehad om animaties te (leren) tekenen/maken.
Inbreng was er nauwelijks maar 'gehaald' en 'gestolen' (copyright en watermerk uit een animatie prutsen en er glashard je eigen naam in zetten) werd er zat. 5 trouwe leden uitgezonderd, maar hoeveel leden we in die jaren geregistreerd hebben zijn niet te tellen
We komen nog steeds wereldwijd ongevraagd ons (al dan niet verbouwde) werk tegen.
Sta er maar ver boven want het is gewoon geen hoge bloeddruk waard.
Ik zal altijd daar waar ik kan delen ook al ben ik pas aan het haken (maar wel fanatiek ) en heb respect naar iedereen toe. Hoe leuk is het niet wat te creeeren en dat te kunnen delen met anderen

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Maart 2010 om 09:03

Ik lees dit nu pas en weet nog dat ik een heel mooi patroon van een vlinder vroeg MAAR NIET KREEG  ik zie digene hier ook niet meer.

Ik probeer ook zoveel mogelijk te helpen maar ontwerp ook zelf af en toe zo ook de theemuts en daar word ook gelijk naar gevraagd maar ik heb geen patroon en dan houd het op he?

groetjes Corrie

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: miep
Datum bericht: 26 Maart 2010 om 09:27

Hoi Corrie,

Je had de vlinders aan mij gevraagd. Via de mail was het bestand voor jouw ontvangst te groot. Heb toen urenlang op internet zitten zoeken naar de link en deze op het forum geplaatst. Deze kon je toen niet vinden. Daarna geprobeerd via Yousentit, ook geen succes. Ik had daarna mijn eigen bestand uitgeprint en de vlinders op mijn werk laten scannen en in gedeeltes (7 stuks) naar je doorgestuurd. Kreeg geen reacties meer van je terug. Blijkbaar heb je ze nog steeds niet. Sorry, ik heb mijn best echt gedaan.

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Maart 2010 om 18:24

Miep voel je niet aangesproken ik ben een p.c idioot en snapte er niets van , hij kwam eigenlijk van iemand uit belgie weet je

groetjes Corrie

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 26 Maart 2010 om 18:44
Sorry, maar ik denk dat het ook niet de bedoeling is dat je patronen MOET geven, het mag geen verplichting zijn.

Ik herinner me ook een prachtige vlinder (maar dat was van een lid uit Nederland) waar iedereen naar vroeg....

Ik vind dat zij zelf beslist of ze het wil delen en in dit geval dus duidelijk niet, maar ik vond wel dat ze dat had kunnen zeggen : sorry neen....dan was het bedelen ook meteen gestopt......maar ja, misschien durfde ze niet......waarvoor alle respect.

Ik heb ook patroontjes die ik nooit zal ronddelen....waarom ????
Omdat de personen waarvan ik ze gekregen heb uitdrukkelijk gevraagd hebben om ze nooit op gelijk welk forum rond te delen....ik respecteer die vraag en zal dit dus  ook nooit doen !

Datum bericht: 27 Maart 2010 om 12:04
Ik vind ook dat het vrijblijvend moet zijn, ik kom nu vaak maar kort langs het forum en soms kom ik er helemaal niet aan toe door privezaken. Vandaar dat ik nu gewoon vaak achter de schermen dingen stuur, want als ik de een wat aanbiedt komen er vaak zoveel verzoekjes binnen en dat lukt me op het moment echt niet allemaal, sorry daarvoor.

Groetjes Marije

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net