Print Pagina | Close Window

kilootje of 6, 7

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=14880
Print Datum: 17 November 2025 om 11:25
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: kilootje of 6, 7
Bericht van: Het--ty
Onderwerp: kilootje of 6, 7
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 14:39

Ik wil heel graag een kilo of 7 afvallen maar ik ben een  zwakkeling. Na 2 weken begin ik weer met lekkere dingen eten. Het lukt me niet, bah ik heb geen doorzettingsvermogen genoeg. Ik weet dat het voor een aantal van jullie een luxe probleem is, maar ja die zijn er nu eenmaal ook.

Een dieet hoef ik niet te volgen omdat ik weet waar het van komt. Snaai, snaai, graai, graai. IJs, chocolade, koekje (eigenlijk koekjes) bij de koffie, zijn voor mij de boosdoeners.

Antwoorden:
Bericht van: pppetra
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 15:00
Dan zit er maar één ding op: meer bewegen.

Ik ben nu anderhalf jaar bezig en eet (bijna) alles..door te bewegen ben ik zo'n 10 kilo kwijt.

Ik eet wel eens een koekje, ik neem af en toe een snoepje, op een verjaardag neem ik geen taart en wel hapjes..beetje creatief kiezen. En wat er niet in huis is kun je ook niet opeten.

Koop bewust gezonde en minder gezonde tussendootjes en toetjes: als de ongezonde op zijn eerst de gezonde op maken.

Bericht van: geesje
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 15:11

hahahahahahaha ik ga nu 2 jaar naar de sportschool 

en ben in die tijd 10 kilo aangekomen

ik snoep bijna niet, drink geen cola enzz ....... heb ik trouwens nooit gedaan

ben wel opgehouden met roken

-------------
groetjes geesje

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 17:43
Normaal is het motto bewegen,en daarbij dieeten .Ik doe herbalife en dat ging goed tot vorig jaar .Maar ik beweeg bijna niet meer zoals vroeger

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: sassa
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 18:31

ik wil je enkel een hart onder de riem steken, en zeggen kop op meid en probeer vol te houden

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 18:36

ik zou het niet mogen zeggen, geeft geen moed... maar is wel de waarheid.. Ik heb het finaal opgegeven, die bewuste 6 of 7 kg te veel... Ook hier een luxe-proleem en steeds drie er af, vier er bij enz...

Ik probeer nu gewoon zo te blijven, is beter dan steeds afvallen en weer een paar extra bij komen, zo gauw ik meer beweeg gaan ze er inderdaad vanzelf af; en indien niet, dan ook goed voor mij... Ik vind het leven echt te kort om me er druk om te maken, zo lang je gezondheid goed is... Dat staat me voorop...

Maar af en toe knaagt het wel eens ja, ik ken het, vooral zo met de "blote" kleding op komst, hé...

Datum bericht: 04 Mei 2010 om 18:43

Geesje, dat is het natuurlijk!!

Ik ben 5 jaar geleden ook gestopt met roken. Het eten smaakte me toen een stuk beter en die snaaimomenten heb ik altijd wel gehad. Beweging krijg ik genoeg, daar ligt het niet aan.

Datum bericht: 04 Mei 2010 om 18:48

ik ben niet gestopt met roken, beweeg amper en snaai, dus tel maar op...

door al die bewegende dames ga ik me toch wel heel lui voelen, haha!

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 04 Mei 2010 om 18:49

Ik snap het helemaal,heb nooit aan de kilo's hoeven te denken.Maar deze winter toch wat aangekomen,en inderdaad ,alleen door gesnoep.meer bewegen kan ik niet.

Dus nu 6 weken geen frisdrank,veel minder snoepen.Veel water drinken.

Ik mag van mezelf iedere dag wel iets lekkers,daardoor ben ik nu drie kilo kwijt,en passen de broeken weer.meer is niet nodig,heb geen overgewicht.

Nu zo houden.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Mei 2010 om 13:03
Chrisje, ik heb hetzelfde, de ambachtelijk gemaakte chips zijn te lekker, chocola kan ik laten staan, maar bugles met kaas uit de tube, mmmm. En bewegen heb ik deze winter voornamelijk van huis naar auto, van auto naar winkel enz. gedaan. Nu loop ik wel weer elke week met kar naar het winkelcentrum, twee kwartiertjes plus de nodige kilometers in de winkels, markt en bieb. Zolang ik maar onder de 80 kilo blijf (meer kan mijn matras niet aan), vind ik het best.

Van diëten kom je alleen maar aan. Want daarna ga je weer gewoon eten. Dr. Frank verbiedt fruit, dat vind ik nu net zo lekker, en boterhammen mogen ook niet, dat geeft mij het gevoel niets gegeten te hebben, enkel kaas of een ei dat vult niet.

Ik heb net weer een brief van de dietiste, dat ze me eind van deze maand wil zien, het optimistje!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: pien66
Datum bericht: 05 Mei 2010 om 16:56

Dames ga een opleiding doen. Van examenstress val je spontaan af!

Moet er wel bij vertellen dat je in het begin razendsnel aankomt omdat je dan geen tijd hebt om te sporten/bewegen en nog geen stress hebt. En een koekje tijdens het leren knabbelt dan vlotjes weg (15 koekjes ook).

dus ook niet de oplossing waarschijnlijk ben ik na de examens weer op mijn gewicht van voor de opleiding, iets minder was meegenomen.

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 17:16
Volgens Dr. Phil heeft het niets met wilskracht te maken. Je moet de slechte gewoonte door een andere vervangen. Dus als je shopaholic bent, ga dan voedsel uitdelen in de gaarkeuken of voedselbank. Heb je zin in snoepen, ga een wandeling maken, dan is er geen verleiding. Of ga iets doen waar je twee handen voor nodig hebt, dan kun je geen snoep vasthouden. Een opleiding, ook een goed idee, en in de klas mag je vast niet snoepen. En bij het huiswerk gewoon met twee handen je boek vasthouden.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 17:45
of ga mee naar het tehuis, ik denk dat ik daar ook wel beweging genoeg ga hebben...  Ik kom vast als een twijgje terug, haha!

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 18:39

Hee magteld in de klas eten we heel wat af, volledige maaltijden schuiven we daar naar binnen, enne met je boek op schoot heb je 2 handen voor koekjes.

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 18:41

Ben nu een paar toffees aan het opkauwen. Zalig. Ik heb me voorgenomen om vanaf morgen (ja, ja) niet meer te gaan snoepen. Een dieet wil ik niet volgen omdat ik echt niet zonder fruit en een boterham kan. Wat mij de das om doet zijn de koekjes, de chocolade en niet te vergeten de ijsjes. Dus daar valt de winst te behalen. Ik wens mezelf heel veel succes.

Bericht van: sassa
Datum bericht: 05 Mei 2010 om 18:53

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Volgens Dr. Phil heeft het niets met wilskracht te maken. Je moet de slechte gewoonte door een andere vervangen. .

Je kan dus ook lekker veel gaan breien/haken, amaai gaan we veel creaties van jou te zien krijgen

Maar alle gekheid op een stokje, veel succes morgen

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 05 Mei 2010 om 19:16
Mijn motto is in elk geval toen ik begon met afvallen, niet opeens gaan stoppen met alle dingen die je eerst wel at. Maar wel minderen.

Voor dat ik begon at ik nooit ontbijt dit ben ik wel gaan doen, net zoals een normale lunch en s'avonds avond eten. Maar s'avonds mocht ik wel wat lekkers (natuurlijk geen zak chips of 5 koekjes maar bijvoorbeeld een paar chipjes of 1 koekje)

En natuurlijk veel bewegen, ik fiets elke dag naar mijn werk dik een half uur heen en terug en de kilo's vlogen er vanaf!

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 19:20
Ja, als je helemaal met lekkers stopt, is het een straf, maar als je jezelf voor het weekend iets lekkers belooft, is het een beloning en hoef je je ook niet schuldig te voelen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 Mei 2010 om 20:12
Originally posted by sassa sassa wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Volgens Dr. Phil heeft het niets met wilskracht te maken. Je moet de slechte gewoonte door een andere vervangen. .

Je kan dus ook lekker veel gaan breien/haken, amaai gaan we veel creaties van jou te zien krijgen

Maar alle gekheid op een stokje, veel succes morgen

Kan ik eindelijk Moosje afmaken.  Alle onderdelen zijn gehaakt maar die arme ziel is nog steeds niet in elkaar gezet.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Mei 2010 om 20:31

Succes hoor. En neem als de trek niet te stillen is een kauwgompje. Dan ben je lekker aan het kauwen en door de vrisse smaak heb je al lang geen zin meer in iets lekkers. Houd ons op de hoogte hoe het gaat. Kunnen wij je een hart onder de riem steken. Alleen om te bemoedigen hoor. Niet om je vermanend toe te spreken.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: caelum
Datum bericht: 07 Mei 2010 om 09:22

Ik ben ook aan het afvallen, ben er nog niet maar goed ik doe mijn best!

Een tijd terug ben ik begonnen dus, viel eerst af, maar al snel kwam ik weer aan omdat ik het doorzettingsvermogen miste! Dat was begin dit jaar. Uitendelijk op tijd ingegrepen, dus was die hele afval-aankom poging toch goed voor 1,1 kilo gewichtsverlies!

Toen 10-03 weer opnieuw begonnen, vol goede moed en eigenlijk voor het eerst in mijn leven voelt het voor mij niet als een dieet. Ik ben gewoon klaar met snoepen en snacken, want ik wil geen last meer hebben van mezelf, dat maakt me zo verdrietig..

Nu dus sinds 10-03 4,6 kilo afgevallen, dus in totaal sinds januari 5,7 en okay het gaat niet snel maar het gaat voor mij goed genoeg zo! Iedere week een ons of 4 en ik durf zelfs weer een jurk aan! . Ik zet nu gewoon door, zie ook geen andere optie, want na 9 weken kan ik aanzienlijk minder eten op. Ik eet dus vooral lekkere gezonde dingen en heb heel veel plezier in het koken met lekker veel groentes . Ik volg geen speciaal dieet, want ik ben juist zo gek op een lekkere boterham of twee stuks fruit of weet ik veel wat en ik wil het niet allemaal meten en wegen. Ik wil gewoon gezond eten en iedereen weet voor zichzelf denk ik wel wat dat is (en dat chips en koekjes er niet onder vallen).

Ik wens je heel veel succes!

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 07 Mei 2010 om 09:43
Inderdaad meer bewegen en om er zeker van te zijn dat je geen koekjes neemt zou ik ze niet meer in huis halen,of koekjes die je zelf niet lekker vind. Zo is het mij ook gelukt. Succes ermee.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: qwerty
Datum bericht: 07 Mei 2010 om 10:33
probeer vol te houden! je zult dan zien dat je echt afvalt.

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 10:39
[QUOTE=caelum]

Ik ben ook aan het afvallen, ben er nog niet maar goed ik doe mijn best!

Een tijd terug ben ik begonnen dus, viel eerst af, maar al snel kwam ik weer aan omdat ik het doorzettingsvermogen miste! Dat was begin dit jaar. Uitendelijk op tijd ingegrepen, dus was die hele afval-aankom poging toch goed voor 1,1 kilo gewichtsverlies!

Toen 10-03 weer opnieuw begonnen, vol goede moed en eigenlijk voor het eerst in mijn leven voelt het voor mij niet als een dieet. Ik ben gewoon klaar met snoepen en snacken, want ik wil geen last meer hebben van mezelf, dat maakt me zo verdrietig..

Nu dus sinds 10-03 4,6 kilo afgevallen, dus in totaal sinds januari 5,7 en okay het gaat niet snel maar het gaat voor mij goed genoeg zo! Iedere week een ons of 4 en ik durf zelfs weer een jurk aan! . Ik zet nu gewoon door, zie ook geen andere optie, want na 9 weken kan ik aanzienlijk minder eten op. Ik eet dus vooral lekkere gezonde dingen en heb heel veel plezier in het koken met lekker veel groentes . Ik volg geen speciaal dieet, want ik ben juist zo gek op een lekkere boterham of twee stuks fruit of weet ik veel wat en ik wil het niet allemaal meten en wegen. Ik wil gewoon gezond eten en iedereen weet voor zichzelf denk ik wel wat dat is (en dat chips en koekjes er niet onder vallen).

Ik wens je heel veel succes!

Caelum, ik wil mijn stukje fruit en mijn broodje ook niet missen. Ik bak koolhydraatarm brood, scheelt 40% koolhydraten en het smaakt heerlijk. Geen koekjes, snoepjes en chips. Ik neem een waterijsje als ik echt behoefte heb aan zoetigheid.  Als het mij gelukt is, dan laat ik het weten.

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 10:44
4 ons per week is mooi, dan is het vol te houden en heb je geen crash dieet, je valt dan minder snel terug. Ik probeer hetzelde als caelum en mijn bmi is 1 punt gezakt. Ik wil naar een bmi van 22 das nog 7 kilo. Maar dat hoeft dus niet voor de zomer.

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 11:57
Nou Hetty, dan doe je het toch best goed! Niets zwakkeling, want een zwakkeling bakt vast geen speciale broden .

Jacqueline, ik zal eens even naar mijn BMI kijken.. Wat goed zeg dat je een punt gezakt bent!! En nee, ik hoef het ook niet voor de zomer.. Juist als ik telkens na de kerst begon en voor de zomer in bikini wou passen, lukte het nooit! .

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 12:00

Oef, net even mijn gewicht van januari ingevuld, daar was mijn BMI 30. (helaas kan ik alleen hele kilo's invullen op die site, dus moest het afronden naar beneden)..
Nu net mn gewicht van net ingevuld (maar dan weer een halve kilo erboven), en nu is mijn BMI 28.
2 punten gezakt dus, maar nog lang niet gezond..

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 12:34
[QUOTE=caelum]

Oef, net even mijn gewicht van januari ingevuld, daar was mijn BMI 30. (helaas kan ik alleen hele kilo's invullen op die site, dus moest het afronden naar beneden)..
Nu net mn gewicht van net ingevuld (maar dan weer een halve kilo erboven), en nu is mijn BMI 28.
2 punten gezakt dus, maar nog lang niet gezond..

Met deze http://www.specialk.nl/bereken-je-bmi.aspx?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=bmi%20berekenen&utm_campaign=Berekenen_BMI&gclid=CNGi0avov6ECFYts4wod6TN5Ag - hier  link is het mogelijk om het juiste gewicht in te voeren. Ik heb een BMI van 26.8 en ik wil naar 24. Daarna zien we dan wel verder. Te dun maakt oud .

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 12:59

Deze is ook handig.

http://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/bmi/ - http://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/bmi/

Ja en iets te dik is een goede manier om rimpels op te vullen 

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 07 Mei 2010 om 14:30
Ik beweeg me suf en val geen gram af, kom zelfs aan. Zou het misschien komen dat alleen mijn armen het werk doen (haken en breien )?
Vroeger ging ik een ijsje of hamburger halen. Vanuit Ede naar Arnhem. Op de fiets hadden we zo'n lol. Door het aantal kilometers wat je fietste waren de calorieën al verbrand wat we verorberd hadden

Alle gekheid op een stokje. Ga niet teveel nadruk leggen op afvallen, dat geeft stress en door stress kom je ook nog eens aan. Je lichaam slaat alles op en reserveert omdat het dan niet lekker kan functioneren.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 07 Mei 2010 om 15:24
Okay volgens die site moet er nog ruim 7 kilo af voordat ik een gezond gewicht heb.. Naar mijn idee is dat wel veel hoor, daar ga ik me dan ook niet perse aan houden. . We zien wel waar het schip strandt, zolang ik maar gewoon gezond eet en doe toch!

Simone, heerlijk zulke lange fietstochten!

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net