Print Pagina | Close Window

haken???????

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1494
Print Datum: 25 Juni 2024 om 08:24
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: haken???????
Bericht van: Hilletje
Onderwerp: haken???????
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 16:37
Hallo Allemaal,

Ik zie toch zulke leuke vragen en antwoorden over haken en nu zou ik zò graag
iets willen leren haken, maar waar begin ik en waaraan begin ik als beginner.
Bij de nonnen van alles geleerd vroeger, naaien,breien, sokken stoppen, maar geen haken gehad.
Ik wil en ik zal het leren!!!! Wie heeft er een idee voor mij?
Hoop zo op veel reacties, heb ik iets om naar uit te kijken.
Groetjes van Hil


-------------
H.v.d.Bos



Antwoorden:
Bericht van: amandel
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 18:17

Hallo Hil, briekraam.nl/breien-30.html

misschien kan je hier alvast wat mee.

Links staat op de site onder haken:

Haaklessen, haaksteken, en haakpatroontjes, van bv. pannelappen, eiernetje, enz.

Simpel beginnen, gewoon uitproberen.  Het lukt je vast wel.

groetjes irene.



Bericht van: Punnik
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 18:38

Hallo Hobbydoos leden,

Ik ben Punnik en net nieuw, ben in hoe dit werkt nog niet echt thuis. En moet nog even bekijken hoe dit werkt. Ik hou erg van haken en breien, doe dit al sinds de jaren 70. Maar nu zit ik met een haakpatroon wat ik niet snap, dit is me nog nooit overkomen. Mijn dochter verwacht na 11 jaar getrouwd te zijn nu haar eerste baby. En word ik Oma, zit dus in een feeststemming, en dacht ....dit is mijn kans om die schattige babyfrutsels te gaan haken. De hele set is af, op het jasje na, zit er al weken op te prielen, en kom geen steek verder.

Beste leden hier mijn vraag.......wie wil mij alstublieft helpen met de oplossing over de 5 eerste regels van het patroon, heb er een foto van.



-------------
Vriendelijke groet van Eleanora.


Bericht van: catharina
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 19:00

Hallo Eleanora.

Ten eerste welkom op dit leuke forum.

Als je de foto kunt plaatsen wordt je zeker geholpen.Of je typt het en zegt erbij wat mis gaat.Het komt zeker goed met het jajse.

Ook gefeliciteerd dat je oma wordt,geweldig ! En dat na 11 jaar wachten,dubb4el zo mooi.Zelf ben ik sinds anderhalve maand oma van mijn eerste kleinkind.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: odette
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 19:05

Originally posted by Hilletje Hilletje wrote:

Hallo Allemaal,

Ik zie toch zulke leuke vragen en antwoorden over haken en nu zou ik zò graag
iets willen leren haken, maar waar begin ik en waaraan begin ik als beginner.
Bij de nonnen van alles geleerd vroeger, naaien,breien, sokken stoppen, maar geen haken gehad.
Ik wil en ik zal het leren!!!! Wie heeft er een idee voor mij?
Hoop zo op veel reacties, heb ik iets om naar uit te kijken.
Groetjes van Hil

Hil, ik heb uit de bieb het boek 'het nieuwe haken' gehaald, ik kon dus ook helemaal niet haken. Ben gewoon bij het begin begonnen, alle steekjes uitproberen en dan steeds iets verder. Er zijn wel meer van dat soort boeken.

 



-------------
odette


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 20:24
Hallo Irene en Odette,

Bedankt voor jullie snelle reacties, ben er zò gelukkig mee, echt hoor.
Je hebt trouwens ook een mooie weblog Odette en wat je er laat zien, liegt er ook niet om, Toppie hoor.
Misschien herkennen jullie dit ook wel, ik moest voor controle naar het ziekenhuis vanmiddag en hij was niet tevreden, ben ik gelijk in mineur, ben alleenstaand, ja poes is er wel maar die zegt ook niets, al is ze oh zo lief. Ik dacht nog vanmiddag, heb ik een open hartoperatie ondergaan in het Radboud en nu dit weer, en dan wil
ik oneens iets héél anders ondernemen, en jullie mailen zo gezellig over dat haken en ook al is het voor mij misschien heel moeilijk, ik wil mijn gedachte verzetten snappen jullie? Zo zit ik dan in elkaar.
Genoeg gepiept en gemauwd, ik heb al tips om te gaan ondernemen.
Allemaal een positieve groet van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 20:55

Hallo Hilletje,

Welkom hier.Na wat je geschreven hebt kan ik me voorstellen dat je iets zoekt om je gedachten te verzetten...

Het is idd makkelijk om eerst de basis steken een beetje te kennen. Het zijn er eigenlijk maar een paar. Maar door afwisseling, hoeveelheid enz van die paar steken kun je erg veel maken. Als je iets hebt gevonden dat je wilt maken, kun je altijd je vragen hier kwijt, we lootsen je er wel doorheen.

Ben benieuwd waar je mee gaat beginnen!!!



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: catharina
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 21:45

Hallo Hil.

Wat naar allemaal zeg.Kan me goed indenken dat je dan even in mineur bent hoor.En zeker herken ik het wel,even iets totaal anders gaan doen.Ik hoop dat het met het haken lukt.En anders net wat Syl zegt, .....gillen maar we helpen wel.

Natuurlijk namens mij ook welkom op dit oergezellige forum.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 22:16
Hallo Sil en Catharina, ik ben echt heel blij met jullie mails, ook van de anderen hoor, nu ineens bedacht ik me, dat ik jaren geleden eens een boekje had gekocht bij zo'n kringloopwinkel, geen idee waar het is, maar morgenvroeg ga ik op zoek daar kun je van op aan hoor en ik laat me horen als ik het vind.
Positieve groetjes van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 21 Mei 2007 om 23:32

Ja Hil,

Stort je hart hier maar eens goed uit want als je dan thuis alleen een poes hebt om je frustaties mee te delen dan pen je hier maar alles neer want ook schrijven kan net zo opluchten als praten.

En wat je nieuwe project betreft. Eerst de basissteken even oefenen en dan uitkijken naar een eenvoudig patroontje en als je komt vast te zitten helpen we je wel verder.

Voor de basis steken kun je terecht bij

de hobbydoos zelf http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp - http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp

bij jessica-tromp

en bij de briekraam.nl



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 09:21
Hoi Hil
Welkom op het forum. Wat die afleiding betreft,die zul je hier genoeg vinden. Het is namelijk een soort verslaving. Elke dag even kijken wie er allemaal op het forum zijn geweest en wat er gevraagd wordt. Maar natuurlijk ook wat voor leuks iedereen heeft gemaakt.Ik hoop dat we je kunnen helpen met zijn allen en dat je dan lekker kunt gaan haken.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: breioma
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 10:15

Hallo Hil ,Welkom op dit forum, Mijn ervaring is alles uitproberen net zolang tot het goed is. Het geeft in ieder geval veel afleiding.We horen wel aar je aan gaat beginnen.

Groetjes Corry



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 10:45

Hallo Hilletje,

Welkom hier en wat sneu voor u!!! Ik weet zeker dat je je hier niet zal vervelen want iedereen helpt iedereen. Hier zal je zeker je gedachten eens goed kunnen verzetten. Ik heb een spierziekte en cvs en kan dus niet meer gaan werken en weet dat het soms erg lange dagen kunnen zijn en eenzame. Maar sedert ik de hobbydoos leren kennen heb kom ik eigenlijk tijd te kort omdat ik echt verslaafd ben geworden aan breien en haken!! Ik voel me weer nuttig nu en niet meer zo depressief omdat ik zoveel leuke dingen maak nu!!! Dus niet wanhopen Hilletje want hier gaat een nieuwe wereld open . Hopelijk zien we hier vlug een kreatie van je!!!! Ik kijk er al naar uit hoor!!! . Veel plezier!!

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 12:02
Hallo Allemaal,

Even een vlug een mailtje naar al mijn steunpilaren, zo voel ik het echt, ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest en nu neem ik een opstapje mee naar boven en ga eens in mijn kasten zoeken naar dat boek.
Ik laat het vanmiddag nog weten, maar het feit alleen al dat jullie er voor me zijn, heeft me zo goed gedaan, heb er echt om gejankt hoor, komt denk ik dat ik niet meer zò piep ben. maar ook niet stokoud, hoewel????? Maar ik wil vooruit en ik blijf knokken en de hulptroepen bij de hand.
Allemaal hartstikke bedankt voor de lieve en opbeurende mails.
Tot straks, ik ga zoeken ............................naar het boek.
Positieve groet van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: odette
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 12:47

Haken is helemaal niet moeilijk. Nu ik een beetje doorheb hoe het gaat merk ik dat het eigenlijk makkelijker is dan breien. Je heb geen last van gevallen steken en het gaat veel sneller.

Dus gewoon met het boekje op schoot bij het begin beginnen (pannelap of zo) en dan steeds een beetje moeilijker (truitje voor je zelf).

Bij de gratis patroontjes in de hobbydooswinkel staan ook wat haakpatroontje die niet zo moeilijk zijn.

En als er vragen zijn gewoon even een berichtje plaatsen.

 

 



-------------
odette


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 13:42
Yes Yes Yes ik heb het gevonden, weet je hoe het heet? Leer beter haken,
handige haakhandleiding voor beginners en gevorderden. Uitgave Neveda nr.23 en het is gedrukt in 1977. Even een paar voorbeeldjes noemen van achterin, zò leuk
ja nog niet voor mij, maar voor in de toekomst, komt het: hoe verzin je het, gehaakte cactussen! kussen met zwaan, en met vogels. lampekap, een kussen met ringen,een uienzak????? een sprei of plaid, tas met ringen, gehaakte jas in veel
kleuren, gehaakte slofjes, je ziet ik kan voorlopig vooruit, maar(lach niet) nu zijn de haaknaalden weer zoek, word je toch gek van?
Groetjes van een opgeluchte Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 13:45
Nu zit ik met de tranen in de ogen; ik had niet gedacht dat ons forum, (onze mailtjes) ook een helende werking heeft op psychisch en sociaal gebied. Fijn om dat te horen. Fijn dat ik een soort steunpilaar kan zijn.....

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 13:45
Je kunt een patroon in de supermarkt vergroten tot je zo ongeveer een poster ervan hebt. Dat is vaak veel duidelijker, vooral bij telpatronen. Die hang ik dan met een knijper aan de caviakooi, die naast mijn handwerkstoel staat. Soms hangt er een potlood aan een touwtje bij om aan te geven bij welke toer ik ben.
Ik moet wel toegeven dat ik één verziend en één bijziend oog heb. Dus ik moet het patronenboek pal voor mijn neus houden of op een flinke afstand. Voor de computer heb ik een leesbril, die ik verder niet nodig heb.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: corine
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 13:59

Hilletje welkom hier, wij willen altijd wel een luisterend oor zijn hoor.

En wat zegt een leeftijd nou.



-------------


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 13:59
Ach Syl toch, dat is niet de bedoeling hoor dat je gaat huilen, maar weet je ik heb een dochter van 49 die woont 12 km verderop en die is alleen maar bezig met geld geld en nog eens geld, heeft nooit tijd om te komen. Dat doet au!
Weet je ik gooi het gewoon in de groep, kan mij het schelen, ik ben wel 75 dus ik wil zò graag die laatste jaren leuk invullen, met handwerken o.a. En ik ga er helemaal voor, nu ga ik weer achter de haakpennen aan en zo heb ik toch revalidatie, hahahaha.
Machteld jij ook bedankt hoor voor je mail, zo hebben we dus allemaal onze probleempjes, maar vanaf nu gaat het over handwerken okay? Anders ben ik net zo'n oude zeur en dat wil ik echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: cormout
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 14:03
Originally posted by Hilletje Hilletje wrote:

Yes Yes Yes ik heb het gevonden, weet je hoe het heet? Leer beter haken. Even een paar voorbeeldjes noemen van achterin, : hoe verzin je het, gehaakte cactussen! kussen met zwaan, en met vogels. lampekap, een kussen met ringen,een uienzak????? een sprei of plaid, tas met ringen, gehaakte jas in veelkleuren, gehaakte slofjes,


DIT IS HEEL GEVAARLIJK HILLETJE, ZO'N OPSOMMING VAN LEUKE DINGEN
JE HEBT NU KANS DAT ER ONGEVEER 30 MENSEN HET PATROON VAN DE CACTUS, HET KUSSEN MET RINGEN ENZ. VAN JE WILLEN HEBBEN

DUS ALS JE LID WORDT VAN HOBBYDOOS IS HET HEEEEL RAADZAAM OM EEN SCANNER AAN TE SCHAFFEN EN EEN DIGITAAL FOTO TOESTEL EN IEMAND OM JE FOTO'S TE KUNNEN PLAATSEN(of je moet zelf handig zijn)
Toch dames, of overdrijf ik nu een beetje?

Groetjes Cormout

Ps: en we zijn blij er weer een enthousiasteling (hoe schrijf je dat...) bij te hebben.


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 14:10

Hihi, de cactus lijkt me idd erg leuk.

Ps. tranen vind ik niet erg hoor, vooral geen tranen van ontroering.....

Gooi het gewoon in de groep

Idd is een scanner wel erg makkelijk, als je hier bent. en Cormout met dat woord heb ik ook altijd moeite, ik omzeil het meestal



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: smurfje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 15:11

Cormout Je bent er recht op!!!!! Ik denk niet dat je overdrijft . Dus Hilletje hou je maar klaar hoor!!!

groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: odette
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 15:21

Leer haken in 20 stappen: http://www.galt.co.uk/pdf/cc_guide/CC_Dutch.pdf

Met een patroon voor een tas. Kwam ik tegen tijdens het zoeken naar iets anders.



-------------
odette


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 15:37
Odette je bent een schat, wat is dat duidelijk aangegeven, ik ga het zo uitprinten.
Moet eerst de grijze container binnenhalen en dan verder op zoek naar mijn haaknaalden, krijg er wat van, sinds ik een nieuwe hulp heb, ligt alles op een andere plaats,brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Vind ook die schelprand van pico'tjes zo leuk, maar als ik een haaknaald vind, ga ik eerst proeflapjes maken van lossen en halve vasten en vasten en lossen tot een rondje sluiten, werk aan de winkel dus!!!!!!!!!!!!!
maar  wel leuk hoor en als ik de haaknaalden niet vind, ga ik er morgen wel achteraan.
Positieve groetjes en voor allemaal smakelijk eten straks van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 15:44
Hallo Odette,

Zo vreemd, de 1e keer klikte ik het aan en kwamen de lessen en alles voorbij en nu lukt het ineens niet meer, vreemd toch? Probeer het later nog wel eens, snap het niet. Het blijft gewoon een wit veld.
Groetjes van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: breioma
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 18:21

hallo Hilletje, je kreeg wat je wilde, heel veel reacties,ik heb het allemaal gevolgd,en ben erg onder de indruk.

waar een forum al niet goed voor is,creatieve mensen leven met iedereen mee. Ben blij dat je de draad weer oppakt,nu de naald nog .

veel plezier met het eerste proefwerkje. Groetjes Corry



Bericht van: hanny bennes
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 19:15

welkom hillie,

succes met je haaklessen en ik wens je voor de toekomst de rust die je nodig hebt in je hoofd. handwerken, is daar een hele goede remedie voor. ik ervaar dat zelf ook steeds weer. als ik een vervelend artsenbezoek heb gehad, is al mijn energie daar in gaan zitten, dus weg met m'n huishouden, dan pak ik een breiwerkje en ben helemaal afgeleid en daarna maak ik plannen voor de volgende dag.

moet alleen even tussendoor nog een zon haken voor m'n dochter, zij viert a.s. zondag haar 24e verjaardag, v/a 14.00 uur, en ze hoopt op zon. alzo haak ik er sowieso 1 voor haar.



-------------


we sit good in our skin.....

creaida


Bericht van: amandel
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 19:22

Hallo Hil, ik ben blij dat je je boek gevonden hebt.

En hier weer eens een berichtje van je te lezen, je hebt ook niet een kleine operatie gehad, en dat heeft zijn tijd nodig.

Niet te veel vertellen hier hoor,  want anders kom je inderdaad niet eens aan haken toe.

Daar heeft Cormout helemaal gelijk in. Dit is zeeeer gevaarlijk forum wat patronen betreft

Nu maar hopen dat je je haaknaalden kan vinden , vast wel.

Lieve groetjes Irene.

 



Bericht van: Josl
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 19:30

Lieve Hilletje,

van harte welkom op "ons" forum. Je kunt hier inderdaad met van alles terecht, ook als het niet met de hobby heeft te maken.

Inderdaad heb je gevaarlijk leuke dingen opgenoemd die in in je boekje staan. Ik zal me nog even inhouden maar dan ..................... (hihihihihihi).

Heel veel plezier hier en tot hoors/ziens op het forum,

Joke (josl)



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 20:01
Hallo Allemaal,

Geen haaknaaldenkoker gevonden maar met een klein engeltje op mijn schouder kreeg ik ineens het idee om eens in de naaidoos te kijken, je weet maar nooit toch?
Zowaar er lag er 1 in van 3.5 dus ik moet wel wat dikke wol nemen, geeft niet kun je ook goed zien wat je doet, ja toch?
Nu ben ik dus helemaal in de gloria en ga aan de slag.
Ik heb al jullie tips uitgeprint die hou ik ook bij de hand en het boekje en Hil gaat ervoor.
Allemaal bedankt voor jullie steun en enthousiasme die me zover hebben gebracht.
Allemaal een lieve groet van Hil (ik ga haken!) dus als je me niet ziet, weet je wat ik aan het doen ben. Doei doei vanuit de Achterhoek.


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Christien
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 20:33

Leuke dingen schrijven jullie.... Las ik daar net nou iets over een kussen met ringen. DE haakringen waar hier ook ergens een topic over is. Misschien.....

 

Christien



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 21:21
hihihi

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: cormout
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 22:10



Inderdaad hihihihihihihi, maar Hilletje leest dit voorlopig toch niet, want die zit te haken.


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 22:11


-------------
Groetjes Syl


Bericht van: catharina
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 23:14
Geweldig Hilletje dat je het zo naar je zin hebt.Wat kan je het gelukkig maken om zoiets simpels te doen als haken he?Ik heb alle berichtjes ook even gelezen,was vanavond weg dus kon het niet eerder,en kan je zeggen dat ik het heel fijn vind om zo'n positief persoon bij ons club(je) te hebben.Aan de reacties van de anderen te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt.Heeeeeel veel succes met je proeflapjes.Ben benieuwd wat je daarna gaat haken.Ben er zeker van dat we dat wel horen.

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 07:58

Goeiemorgen Hilletje

Toch niet te vroeg opgestaan om verder te haken??  Ik weet van mezelf eenmaal je er aan begint kan je niet meer stoppen. Lukt het zowat een beetje? Benieuwd wat je van plan bent om te maken. Prettige haakdag verder !!!

Groetjes Christelle



-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje


Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 10:05

Jaaaa, inderdaad: de ringetjes komen me ook bekend voor (hihihihi); Zullen we Hilletje maar niet meteen in het diepe gooien met onze vragen om pdf-bestandjes van de patroontjes??

Alhoewel hoe eerder ze aan ons went, hoe beter, toch??

Ben eindelijk begonnen aan het vestje van Kim (Botticelligrrrl), schiet niet echt op, maar het is hardstikke leuk om te doen.

groetjes allemaal en geniet van het mooie weer van vandaag,

Joke (josl)



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 10:14

Hallo Hilletje, ik lees dit net maar wil je ook van harte welkom heten op dit gezellige forum waar je kan lachen en huilen.

 

Groetjes Corrie



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 16:19
Goedemiddag allemaal,

Even een berichtje van  mij, je snapt ik heb geen tijd, het haken roept en vele andere leuke dingen die ik in mijn kast vond van 3 Suisses nog, uit de vorige eeuw, kun je nagaan!
Maar jullie hebben zulke goede tips gegeven, maar 1 zat er niet bij, nl. in de avond haken met poes op schoot, nou dat is echt niet te doen, ze had de avond van haar leven, al die bolletjes wol en die draden, ik werd er gek van. Nu ben ik weer bezig met stokjes, ergens in een boek stond dat je in de derde losse moest insteken en dan het stokje maken, maar er zaten toen zulke gaten tussen, leek wel of er muizen door heen moesten, dus ik heb gewoon de volgende losse genomen en nu heb ik hakve vasten, vasten, stokjes, halve stokjes, meerderen minderen. Nu wil ik denk ik toch maar pannelappen gaan haken dat zal wel met halve of hele vasten moeten toch? Ik hoor het wel. Ik heb totaal geen rust meer in mijn lijf ik moet en zal haken!
Allemaal eet smakelijk voor straks en een lieve groet van haakgekke Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: amandel
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 16:48

 Hallo Hil, ik zie het voor me, dat werkt ook niet met een poes op schoot. Maar, het lukt je zo te lezen.

Tip: geef de poes ook een paar kleine bolletjes wol .

Als je sliert losse hebt gehaakt, steek je in de 3 de losse in, dit is dan je eerste stokje. dan in de volgende losse weer een stokje.  Je doet het helemaal goed. toppie hoor, zo enthousiast.

Pannelappen, kan met alle steken maken hoor, vaste en stokjes wat je zelf leuk vind.

groetjes irene.

 



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 16:56
Hallo Irene,

Ik wil je op de 1e plaats hartelijk bedanken voor je mooie kaart en opbeurende woorden, doet me zò goed!
Fijn dat je gereageerd hebt op mijn mailtje, want iedere keer in de 3e losse een stokje is net een gatenkaas, geen gezicht hoor.
Ik ga nu aan mijn eten denken want i.v.m. suikerziekte moet ik op tijd eten en morgen moet ik naar de internist, dus ik moet wel!
Lieve groetjes van Hil




-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 18:02

Hilletje

weet je wat je deed je was filet aan het haken dan krijg je dus gaatjes tussen je werk.

 



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: breioma
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 18:35

Hoi hilletje, wat goed van je ,als je soms patronen van pannenlappen en ovenwanten wil om mee te beginnen, ik heb nog wat in een oud 3 suissesboekje staan,

Laat het maar weten dan stuur ik ze door. Groetjes Corry



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 18:38
Hoi Hilletje, de poes zal wel wennen aan die bewegende draad, de mijne worden er niet meer warm of koud van.
Terwijl die van 15 nog wel naar het ceintuurtje van mijn ochtendjas slaat. Ze gaan wel altijd in het mandje met wol zitten, lekker zacht en warm, dus er staat een mand
met wol, die ik niet gebruik, naast mijn werkmandje.
Boeventuig, maar o zo lief! Groetjes, Magtelt

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: cormout
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 19:11
gratis Pannenlappen tip:

Dubbel maken, anders worden je handjes zo warm


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 19:23
Of dik garen gebruiken , haakt lekker makkelijk he Corrie?

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 19:36
Hallo Corrie,

Ik zou het heel graag ontvangen die patroontjes van pannelappen en ovenwanten, want in het haakboekje zijn het allemaal pannelappen die vanuit het midden beginnen. Maar nog een vraagje, stel dat ik ze in vasten ga maken, gewoon stom heen en terug, hoeveel lossen moet ik dan op het eind haken om te keren?
Ja ik vraag maar hoor, daar word ik wijs van toch?
Vriendelijke groeten van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: breioma
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 19:54

Hoi Hil ,dik garen is erg handig en snel klaar of een dubbelle draad. Morgen stuur ik je de patroontjes. Wanneer je vasten haakt maak je een losse om te keren

Groetjes Corry



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 19:59
Hartstikke bedankt Corrie, ik ben in blijde verwachting, hahahaha.
Maar ik ben wel heel erg bezig met dat haken en het heeft me helemaal in de ban.
Ach ja een mens kan zo maar verslaafd raken, maar dit is gelukkig niet schadelijk.
Dus ik wil zeker niet afkicken van het haken.
Groetjes van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 20:35

Het haakvirus heeft je dus ook te pakken

vasten=1 losse

Half stokje= 2 lossen

stokje= 3 lossen

dubbel stokje= 4 lossen

succes



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: amandel
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 20:42

Hier alvast een pannelap patroon, speciaal voor Hil en  voor de liefhebber vanaf boven gehaakt;

benodigdheden: 1 bol hoofdkleur, 1 kleur bijkleur. Haaknaald 3,5

Gebruikte steken: lossen, en vasten.

Met de hoofdkleur een ketting van 16 lossen haken. tot een ring sluiten.

1ste Toer; 1 vaste in de 1ste losse, 3 vasten in de 2de losse, 1 vaste in de 3de losse.

nu in heen en weergaande richting in vasten, hierbij alleen het achterste lusje opnemen en steeds 1 losse om te keren.

2de toer. 2 vaste op 2 vaste , 3 vaste op de middelste vaste, 2 vaste op 2 vaste.

3de toer: bijkleur.

3 vaste op 3 vaste. 3 vaste op de middelste vaste, 3 vaste op 3 vaste.

4de toer:

4 vaste op 4 vaste, 3 vaste op de middelste vaste. Zo elke toer in het midden blijven meerderen en afwisselend 2 toeren van elke kleur tot er 32 toeren zijn gehaakt.

Rondom de pannelap met de hoofdkleur, 1 vaste op 1 vaste, 1 picot

(=3 lossen met 1 vaste in de 1ste losse hiervan)

* 1 vaste op de 2de volgende vaste of in de 2de volgende toer van de zijkant., 1 picot, vanaf * herhalen.

Om de lus 7 vasten met picot haken. De toer met 1 halve vaste sluiten.

Ik hoop dat het patroontje goed overkomt,

groetjes irene.

 



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 21:16
Hallo Irene,

Ten eerste natuurlijk hartelijk dank voor je vlotte service, maar een giller, ik dacht, ik print het patroontje even uit, wat denk je? komen al die mails die er over en weer geschreven zijn ook allemaal mee, kan wel een bibliotheek beginnen op deze manier. Ik dacht echt dat ik alleen de pannelap kreeg, mooi niet.
Maar al met al ben ik helemaal in de wolken en dat is lang geleden hoor.
Zo zie je maar waar de Hobbydoos al niet goed voor is en al de leden die erbij zijn, TOPPIE hoor.
Een hele lieve groet voor jou en allemaal van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: amandel
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 21:37

Hil, even het stukje kopieeren, met foto.

(Er overheen gaan met je ingedrukte  linkermuisknop tot alles blauw is, wat je hebben wil) rechts klikken en kopieeren kiezen

En dan word openen ,  plakken in word. ( komt  de foto er ook bij.

En printen.

Je kan wel een ordner aanschaffen met al die berichtjes erbij zo.

lieve groetjes irene



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 00:11

Ja Hil, van dat haakvirus ga je heel moeiljk afgeraken, dus je poezen zullen er heus wel aan wennen.  De mijne zijn opgegroeid tussen de wol en loshangende draden dat ze er helemaal niet meer van opkijken.



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 00:24
En drie corrie of corry's die na mekaar antwoorden wordt wel erg verwarrend  wil hiermee niet zeggen dat jullie niet meer mogen reageren hoor meiden hoe meer reacties hoe gezelliger het wordt.

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: breioma
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 07:52

Hoi, ik ben Corry met y,de andere zijn volgens mij met ie,Maar ik ben ook breioma.

Groetjes,ik was ook een beetje in de war,Corry



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 11:11

hoi hil, veel haakplezier met de pannenlappen!

Ik haak al zo'n beetje sinds mijn vijfde (jaaa, vroeg, hé, hihi!) en ben er met tussenpozen steeds weer blij mee, hihi!

Mijn kleine tipe voor je: tel -vooral in het begin- vaak je stekenaantal na... Doe ik nog steeds regelmatig en dat voorkomt "schuine" lappen...



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 11:36
Hallo Allemaal,

Irene dat vergat ik je nog te mailen, ik heb je prachtige kaart bij de pc staan en dat poesje dat op de envelop zat, heb ik er voorzichtig afgepeuterd en op de pc geplakt,
staat allemaal zò gezellig, dank je wel hoor.


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 11:38
Hallo Irene ik vergeet weer eens wat.
Ik had gedaan wat je gezegd had over het blauw maken etc. vergat ik word  weer, dus kreeg ik weer een bibliotheek vol. Hahaha eigen schuld dikke bult! Maar het is gek maar ik leer het meeste van mijn fouten. Weet je dat ook weer.
Positieve groet van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 11:44
Corrie als jij nog pannelappen en ovenwanten kan vinden in de 3Suisses boeken
die recht toe recht aan gaan, zou ik die dolgraag willen ontvangen.
Anders begin ik aan die van Irene, maar dat lijkt me als beginner toch een beetje moeilijk? of niet? Want als alles meteen bij het 1e al de mist in gaat ben ik even uit mijn doen, omdat ik momenteel een stresskip ben.
Lieve groet van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: breioma
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 12:46
Hoi Hil ,Ik heb vanmorgen alle patroontjes gemaild,maar als die ook te moeilijk zijn kan je natuurlijk ook een vierkante lap haken van alleen maar vasten,desnoods omhet op te leuken gebruik je een paar kleuren. Dit kan je ook doen met stokjes.. Ik kan nog wel wat verschillende steken doormailen, dan kan je ook nog van vierkantjes een lappendeken maken met verschillende steken, zo ben ik ook ooit eens begonnen. Ik hoor het wel Groetjes Corry


Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 12:50
Corrie waar vind ik die patroontjes dan, die je gemaild hebt?
Ben ik nou zo suf?


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: breioma
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 13:14

Geen idee ofje suf bent,maar als het goed is staan ze gewoon in je inbox.

Ik heb ze niet teruggekregen.

Groetjes Corry



Bericht van: breioma
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 13:31

hoi Hil, boven bij je mail staan de namen met een paperclip,als je daarop klikt komen ze in beeld en kan je uit printen.

Als het gelukt is stuur ik je nog wat steken.Groetjes Corry



Bericht van: Hilletje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 14:05
Hallo Corrie, laat maar zitten, ik zie geen paperclips en ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis, ik denk dat ik momenteel stijf sta van de stress.
Hoop niet dat ik er moet blijven, daar ben ik bang voor.
Mochten jullie me niet zien de komende dagen, dan lig ik er in.
Anders meld ik me vandaag nog.
Groetjes van Hil


-------------
H.v.d.Bos


Bericht van: amandel
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 14:10

Lieve Hil, we draaien voor jou ook de duimen hoor.

groetjes irene



Bericht van: breioma
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 15:17

Lieve Hil, ik breng je helemaal in de war,je moet de tekst aanklikken, er staat geloof ik kip, ovenwant en pannenlap.

Ik weet dit ook allemaal nog niet zo goed, ben al blij dat ik iets kan verzenden. Heel veel sterkte vanmiddag.

Als het dan nog niet gelukt is kan het ook gewoon per post versturen.GroetjesCorry



Bericht van: T Looman
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 22:03

heel veel sterkte Hil ik zal voor je duimen

groetjes Thea



-------------
groetjes Thea



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net