Print Pagina | Close Window

beloofd "varken"

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1503
Print Datum: 23 November 2024 om 08:07
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: beloofd "varken"
Bericht van: hanny bennes
Onderwerp: beloofd "varken"
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 17:25
BENODIGDHEDEN:1 bol wit, 1 roze en 1 turkoois.
NAALDEN: haaknld. 3,5
FOURNITUUR: vulling en 2 knopen
behalve de oren, worden alle delen in rondgaande toeren gehaakt. SUCCES
gehaakt varkentje: gebruikte steken:l.(lossen), v(vasten) en h.v.(halve vasten en dubbele stokjes. bij het haken, steeds beide lussen van de vorige toer opnemen.
KOP: met rose 4 l. en sluiten met 1 h.v. tot een ring. toer 1: 6 v. in ring. Tr.2 2 v. ein elke v. Tr. 3 t/m 7 2 v. in elke 3ev. tr.8 t/m 12: v.tr. 13 2v. in elke 5e v. tr.14 en 15: v.tr16: 2 v. in elke 5e v. tr.17 t/m 21:v. tr.22 elke 4e en 5e v.samenhaken. tr.23 3n 24:v. tr25: leke 4e en 5e v. samenhaken.tr.26.:v. tr.27:elke 4e en 5e v. samenhaken. de kop vullen. tr.28:elek 4e en 5e v. samenhaken. tr.29 en 30:elke 2e en 3e v. samenhaken. bijvullen, nu steeds de v. 2 aan 2 samenhaken tot opening dicht is.
LIJFJE: met rose 4l. en sluiten met 1 h.v. tot ring. tr1.:6 v. i/d ring. tr2: 2v. in elke v. tr.3 en 4:2v. in elke 2e v. tr.5t/m 7:v. tr.8 t/m 13:(met turkoois) v. breek draad af,haak nog een tweede pootje. haak beide pootjes over 8 v. aan elkaar. haak op overige vasten inrondgaande toeren het lijfje, in 1e en 4e toer steeds 2v. in elke 4e v. haken. tr.7:met wit:in elk van de voorste lussen van vorige toer 3 dubb.stokjes haken. op deze toer nog 1 tr. vasten metturkois haken. tr.9(wit):vasten in achterstelussen van 6e toer, intussen steeds elke 4e en 5e v.samenhaken. tr.10 t/m 17:v. tr.18: eleke 6e en 7e v. samenhaken. tr.19 t/m 28: v. tr.29 elke 4e en 5e v. samenhaken. tr.30ele 3e en 4e v. samenhaken. tr.311:elke  2e en 3e v. samenhaken. draad afbreken.
ARMPJES: met rose 4l. en sluiten met 1 h.v. tot ring. tr.1: 6 v. in de ring. tr.2:1 v. in elke v. tr.3 en 4:2 v. in elke 3e v. tr.5 t/m9\;v. tr.10: met turkoois elke 3e en 4e samenhaken.tr.11: met wit:2v. in elke 2ev. tr.12:2v. in elke 3e v. tr.13 t/m 17 :v.tr.18:elke 4e en 5e v. samenhaken. tr.19:elke 3e en 4e samenhaken. tr.20:v. tr.21:ele 3e en 4e v. samenhaken. tr.20:v. tr.21:elke 3e en 4e v. samenhaken. tr.22:v. tr.23:het armpje vullen, bovenkant platvouwen en met 1 tr.vasten door de v. van beide helften de opening dichthaken. 2e armpje haken.
SNUIT:met rose 40 l. haken ensluiten met 1 h.v. tot ring. hierop 5 tr.vasten haken, minder in 3e tr. door elke 3e en 4e v. samen te haken.Inzet: 4l. en sluiten. tr.1 6v. i/d ring. tr.2:2 v. in elke v. tr.3 en 4:2 v. in elke 2e v. tr.5:meerder verdeeld over de toer nog 3v. maak inzet vast aan snuit (smalle gedeelte) door aan goede kant van werk 1 tr. v. te haken, door lussen van beide delen.
OORTJES:(oortjes worden in heen- en weergaande toeren gehaakt, steeds 1l. haken om te keren). met rose 2l. hierop vasten haken, daarbij elke 2e tooer aan weerszijden 1 meerdering maken tot er 14v. zijn nu nog 1 tr. v. rondom oor.
AFWERKING:vul lijfje. rijg dubbele witte draad door v. van ltste tr. trek aan. naai kop op lijfje. zet opgevulde snuit aan kop. zet oortjes op kop. naar armpjes met bovenste tr. in nekje vast. zet knopen als ogen aan kop.(gebruik lange naald)deze door 1 v/d knoopjes steken, vervolgens dwars door kop waar ogen komen, door 2e knoopje en terug naar 1e oogje. trek draad wat aan. span voor mnd aan onderkant snuit een turkoois drad. haak kraagje als volgt: met wit 35 lossen en iin elke losse 3 dubb. stokjes haken. met turkoois 1 tr. v. haken en strikkoordjes aan weerszijden van 1e tr. van elk 35 l.versier lijfje en armpjes met turkoois maassteekjes. sla krrgje om de hals en strik koordjes a/d voorkant.

-------------

we sit good in our skin.....

creaida

Antwoorden:
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 17:45
Dank je wel voor dit patroon Hanny

-------------
Groetjes Teunie

Datum bericht: 22 Mei 2007 om 19:19

graag gedaan, ik hoop dat je er uitkomt.

-------------

creaida

Bericht van: tdv
Datum bericht: 22 Mei 2007 om 19:47
dank je wel leuk hoor.

-------------
groetjes tine

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 23 Mei 2007 om 09:17
leuk, een varkentje lijkt mij ook wel leuk om te maken! heeft er iemand misschien ook een afbeelding van dit varkentje? (voor als ik wat in de sukkel raak, hihi! kan ik spieken op de foto...)

Datum bericht: 23 Mei 2007 om 12:20
ik zal vandaag nog proberen de foto erop te scannen.

-------------

creaida

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 10:57

Originally posted by hanny bennes hanny bennes wrote:

ik zal vandaag nog proberen de foto erop te scannen.

bedankt! ben altijd beetje onzeker dat mijn "creatie" er niet uitziet zoals het hoort, hihi!

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 24 Mei 2007 om 21:42

Hanny bedankt voor het patroon

groetjes Thea

-------------
groetjes Thea

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net