Print Pagina | Close Window

Update Tink pag. 4

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=15069
Print Datum: 18 November 2025 om 04:57
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Update Tink pag. 4
Bericht van: Tinkerbel
Onderwerp: Update Tink pag. 4
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 10:25

Lieve allemaal,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve kaartjes en belangstelling!!!

Ik weet niet zo goed wat ik eerst moet vertellen want mijn leven lijkt op dit moment net een achtbaan.

De onderzoeken in het ziekenhuis zijn nog steeds niet afgerond, maar ik ben er nu wel achter dan mijn vitamine B12 gehalte al vanaf mijn 14e veel te laag is (ben nu 43). Vandaar dat ik allerlei klachten had die als je ze op zich bekijkt altijd wel verklaarbaar waren, maar als je ze op het vit B12 tekort plaatje legt volledig kloppen. Ik ben gelukkig gestart met injecties (heb er nu 2 gehad) en begon al te merken dat ik nog wel heel erg moe was, maar niet meer zo uitgeput moe. Ook mijn hoofdpijn was op sommige dagen al een stuk minder en ik zag het leven weer iets zonniger in.

Tot gister..... Mijn vader blijkt een kwaadaardige hersentumor te hebben zo groot als een golfbal. De plek is beroert, precies in het midden en als hij operabel zou zijn dan kunnen ze waarschijnlijk niet alles verwijderen. Er zit nogal wat vocht om de tumor en dat proberen ze nu weg te halen met medicijnen. Hopenlijk lukt dit en wordt de druk op zijn hersenen iets minder en krijgt hij hierdoor weer wat functies terug. We moeten nu wachten op een oproep voor de hersenchirurg in Utrecht voor een bioptie en om het behandelplan vast te stellen. Waarschijnlijk wordt dit in iedergeval bestralen en chemo.

Mijn vader is gelukkig een heel positief iemand en zo reageert hij ook nog steeds (je merkt wel iets van een karakterverandering) met grapjes erover maken enzo. Zo knap!!!! En dat maakt het voor ons ook beter bespreekbaar en gelukkig aanvaardt hij nu ook hulp.

Mijn ouders willen niet dat we onze vakantie annuleren, maar ik denk dat we dat toch doen. We zouden een nogal avontuurlijke reis naar het Maleisische deel van Borneo gaan maken. Veel reizen per bootjes omdat er haast geen wegen zijn en we zijn op veel plaatsen in de jungle niet bereikbaar. Om nog maar niet te spreken van de tijd die het dan kost om hals over kop terug te komen als er iets niet goed gaat. Ik heb daar geen prettig gevoel bij en zoals mijn man ook al zei "Borneo loopt niet weg en is helemaal niet belangrijk op dit moment". We zouden 23 juni al gaan en waarschijnlijk zit hij dan vollop in de medische molen in Utrecht.

Tot zover mijn verhaal tot nu. Zoals ik ook al schreef aan Perle, we gaan met kleine stapjes vooruit en soms een stapje terug, maar ik geloof dat ik weer een heleboel stapjes terug ben gegaan nu.

Toen mijn moeder gister terugkwam van boodschappen doen maakte ze een hele rake opmerking. Ze zag al die mensen in het dorp gewoon hun boodschappen doen en voor hun draait de wereld gewoon door, voor ons staat hij even stil. We hebben even zitten janken met z'n drieën en toen zei mijn vader (Groninger in hart en nieren) Kom op, "kop d'r veur" en "Immer weiter froh und heiter". Ook voor ons gaat de wereld weer draaien..... En zo is het!!!

Dank jullie wel voor het aanhoren van mijn verhaal!!!

-------------
Groetjes

Antwoorden:
Bericht van: Guests
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 10:36
Oh Tink, wat naar allemaal! Logisch dat je je vakantie af wilt zeggen, ik denk dat ik ook niet zou gaan. Heel veel sterkte!

Bericht van: Naemi
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 10:36

"Kump wel gaut!" Dat horen wij hier ook regelmatig met echte stadjers in de familie. Ik hoop echt dat het voor je vader ook een goede uitkomst zal hebben. Jee zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn, en dan ook nog op zo'n slechte plek. Veel sterkte in deze onzekere tijd. Ik geloof dat ik ook voor een iets bereikbaardere en bereisbaardere plek zou kiezen voor de aanstaande vakantie. Ik zou in deze situatie echt niet kunnen genieten van zo'n bijzondere reis en steeds met mijn gedachten bij thuis zijn.

Wat heerlijk voor je dat eindelijk is ontdekt wat er aan de hand is en dat er nu ook daadwerkelijk iets gedaan kan worden. Ik weet hoe het voelt als je eindelijk de goede medicatie krijgt, alsof er langzaam een heel andere wereld voor je opengaat. Hopelijk helpt het je om beter met de ziekte van je vader om te kunnen gaan.

Bericht van: qwerty
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 10:38
veel beterschap!

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 11:23
Veel sterkte voor jouw vader en goed dat je al positief op de spuiten reageerd .En die reis kan nog wel op een andere keer bij zo een fantastiche reis zo je toch niet met volle teugen kunnen genieten als je weet wat je vader dan door maakt en uitstel is geen afstel vele knuffelstjes in de komende dagen en weken

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: boek
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 11:29
meisje heel veel liefs en sterkte met die vit b12 kom het wel goed, en met je vader kunnen we alleen maar hopen en dragen en wie weet komt dat ook goed wel goed, moed verloren al verloren

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: Josl
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 11:42

Jeetje Tink, kan me voorstellen dat je dit allemaal ervaart als in een achtbaan zitten. Gelukkig is bij jou eindelijk bekend wat er aan de hand is en ga je je lichamelijk beter voelen. Erger is de "klap op je kop" door het bericht van je vader.

Verstandig hoor je vakantie niet door laten gaan: je zou er TOCH niet van genieten en Borneo loopt zeker niet weg.

Heel veel sterkte, ook voor je ouders en je man,

liefs, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 11:54
Heel veel sterkte en beterschap voor jullie allen. Heel herkenbaar dat de wereld stil staat voor jullie en op een andere manier verder draait dan voor degene die door kunnen gaan zonder zulk bericht.

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 12:51
Jeetje dat is nogal wat! Wel fijn dat het met jou beter gaat maar wat een enorme schrik moet dat gegeven hebben om je vader. Wat Joke zegt over de vakantie, kan je er wel van genieten als je zou besluiten om wel te gaan. Moeilijk hoor. Het is nogal wat, wat er nu op jullie pad is gekomen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: breinaald
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 14:00
veel beterschap en sterkte metr je vader

-------------
quality=

Bericht van: breidje
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 14:30
dat is niet mis allemaal,   heel veel sterkte 

-------------
wil    

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 15:16

Halo Tinkerbel

veel sterkte, en ik zou ook niet op reis vertrekken, je weet maar nooit,

Bericht van: sassa
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 15:21

Ho meid, wat een verhaal, ik kan je enkel veel sterkte toewensen en je een grote knuffel geven

">

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: thelo
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 15:59
heel veel sterkte Tinkerbel voor jezelf en voor je vader

-------------
groetjes thea

Bericht van: Het--ty
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 17:26

Namens mij ook heel veel sterkte.

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 17:34
Ook ik wens jou en je gezin en je vader en moeder heel veel sterkte.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: naatje
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 17:55
meisje toch wat een verhaal,ben er stil van.
Jij eindelijk weer aan het opknaappen en dan dit,jeetje mina.
Moest even slikken toen ik zag wat je moeder had gezegd.
Datzelfde zei ik tegen Daan toen Rob net was overleden.
Ik vond het raar dat iedereen gewoon naar zijn werk ging
en zijn gangetje ging terwijl onze Rob er niet meer was,hoe konden ze .Net als je moeder,heel treffend gedacht.
Heel veel sterkte met jezelf en je paps,ook voor je mams.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 18:31
Namens mij ook heel veel sterkte

-------------

Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 18:45
Allemachtig, wat krijg je veel voor je kiezen. Ik hoop dat jullie zo positief kunnen blijven denken, want dat helpt wel.
Sterkte!!

Datum bericht: 15 Mei 2010 om 23:11
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!!!

-------------
Groetjes

Bericht van: creaans
Datum bericht: 15 Mei 2010 om 23:41
Fijn dat ze nu bij jou weten wat er is en aangedaan kan worden!
Maar wat een enorme schrik moet dat gegeven hebben om je vader.
Wens jullie heel veel sterkte toe.

Bericht van: odette
Datum bericht: 16 Mei 2010 om 08:38

Wat een naar bericht voor je vader en jullie natuurlijk. Ik snap heel goed dat je je vakantie afzegt. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je vader. Veel sterkte.

Fijn dat het met vitamine B wat beter met je gaat.

-------------
odette

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 16 Mei 2010 om 08:48

Wat een naar bericht van je vader,ik kan me voorstellen dat je nu niet zo'n verre reis wil maken.

gelukkig gaat het met jou iets beter,

Heel veel sterkte!

Uploaded with ImageShack.us

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 16 Mei 2010 om 13:25
Heel veel sterkte Tinkerbel. Zowel voor jou als voor je ouders. Ik snap best dat je nu geen zin meer hebt in je vakantie, zeker niet als je op veel plaatsen bent waar je niet bereikbaar zult zijn. Je zou geen rust hebben. En die vakantie loopt vast niet weg, dat komt wel weer. Houd je haaks

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 17 Mei 2010 om 22:11
Ik kom net bij mijn ouders vandaan en ga zo lekker op de bank voor de tv hangen. Ben erg moe. Ik heb mijn moeder vandaag wegwijs proberen te maken op de digitale snelweg inclusief telebankieren. 

Mijn vader kreeg vandaag een telefoontje dat hij morgen al in utrecht terecht kan. Fijn dat het zo snel kan, maar ook geen goed teken dat ze er zoveel haast achter zetten. We zien het wel en bekijken het per dag.

-------------
Groetjes

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 18 Mei 2010 om 09:36

Lieve Tinkerbel,

Wat een nare berichten allemaal !!! Wel goed dat je vader zo snel kan geholpen worden... we mogen het ook niet allemaal te zwart inzien.

Draag ook maar goed zorg voor jezelf...

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Bericht van: perle
Datum bericht: 18 Mei 2010 om 10:11

Tinkerbel...

Hopelijk valt alles beter uit dan gedacht.
Een dag met een keer...en iedere dag is een nieuwe om terug een stapje vooruit te zetten.

Soms is het wat tegen de golven op zwemmen maar de golven zijn er en ik denk dat we ze toch zullen moeten trotseren of ondergaan.
Zoals ik tegen Perlefientje soms zeg...iedere gebreide naald is er ene minder denk ik dat ieder obstakel er ene is die we op ons pad moeten tegenkomen.

Hopelijk gaat het je snel terug wat beter.Liefs,Perle.X

-------------

Datum bericht: 18 Mei 2010 om 19:02
Wilde het lukken met je moeder op de digitale snelweg?
Het is weer zo nieuw voor ze!
Fijn dat je vader vandaag al naar Utrcht kan, langer wachten is ook niet zo prettig. Ben heel benieuwd wat ze daar te zeggen hebben!

Bericht van: puzzelfan
Datum bericht: 18 Mei 2010 om 19:20

Heel veel sterkte

Fijn dat je vader al vandaag terecht kon in utrecht

Datum bericht: 18 Mei 2010 om 20:07
Mijn ouders waren vanmiddag pas weer om half 4 terug uit utrecht. Binnen nu en 2 à 3 weken wordt mijn vader opgeroepen voor een 3 daagse opname om een biopsie te laten doen. De tumor zit diep in de hersenen precies in het midden, maar een voordeel is wel dat waar op dit moment vocht zit de tumor niet met het hersenweefsel is vergoeid. Dus dat deel kunnen ze waarschijnlijk wel weghalen, alleen de randen niet. Als ze onderzocht hebben wat voor soort tumor het is, gaan ze of eerst opereren en het deel wat niet vergroeit zit weghalen, dan bestralen en chemo of eerst bestralen en chemo en daarna pas opereren. Door de bestraling is de kans groot dat de tumor kleiner wordt. Dus ik ben heel benieuwd wat de strategie wordt. Het wachten is nu dus op de oproep!!! Wordt vervolgt

-------------
Groetjes

Bericht van: Antonia
Datum bericht: 18 Mei 2010 om 20:34

Veel sterkte Tinkerbell ... met je eigen ziekte, maar vooral toch ook met de zorg om je vader.... ik merk het aan mijn dochter, zij heeft nog steeds veel problemen naar haar ongeluk, maar ik merk goed dat ze zich veel meer zorgen maakt om mij, en dat zal bij jou wel hetzelfde zijn, gelukkig wordt hij vlug geholpen.

Dikke knuffel TONY

-------------
TONY

Datum bericht: 19 Mei 2010 om 20:26
Utrecht zet er wel vaart achter!!! Volgende week woensdag wordt mijn vader al opgenomen en donderdag is de biopsie. Als alles goed gaat mag hij die vrijdag weer naar huis en dan afwachten hoe het behandelplan eruit gaan zien.......

-------------
Groetjes

Bericht van: boek
Datum bericht: 19 Mei 2010 om 20:47
sterkte

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Datum bericht: 20 Mei 2010 om 10:49
Héél véél moed en sterkte. Hopen dat hij heel snel en effectief kan geholpen worden. Denk ook eens aan jezelf, meid en probeer voldoende te rusten !!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bericht van: Crieneke
Datum bericht: 20 Mei 2010 om 12:12

Sterkte gewenst voor jou en je vader.

Fijn dat hij snel geholpen kan worden

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 20 Mei 2010 om 12:23

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Datum bericht: 20 Mei 2010 om 12:40

Bij mijn vader hebben ze 3 jaar terug ook eerst bestraalt en dan geopereerd ,hij had darmkanker en leeft nu wel met een blijvende stauma .Maar het gezwel is ook kleiner geworden door de bestralingen

-------------

Bericht van: creabrientje
Datum bericht: 20 Mei 2010 om 12:42

Tinkerbell, heel veel sterkte toegewenst voor jou en je familie.

groetjes Abrina

Bericht van: Dinie
Datum bericht: 20 Mei 2010 om 14:21

Ook namens mij heel veel sterke in deze zware tijd..

Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 Mei 2010 om 11:57

Lieve Tink, nogmaals veel sterkte gewenst met de ziekte van je vader. Niet wanhopen meisje want als het kansloos zou zijn "beginnen ze er niet eens aan"!

Liefs, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: geesje
Datum bericht: 21 Mei 2010 om 12:32
 tinkerbel, het enigste wat ik kan doen is, jullie heel veel STERKTE wensen

-------------
groetjes geesje

Bericht van: lucske
Datum bericht: 22 Mei 2010 om 20:30

ook wij wensen je alle sterkte toe en komt alles nog goed.

petra en luc

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 22 Mei 2010 om 20:48
Heel veel sterkte volgende week.UMC is een snel en goed ziekenhuis.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Datum bericht: 23 Mei 2010 om 00:05
Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je gezin en ouders!

Datum bericht: 23 Mei 2010 om 08:10
Heel veel sterkte voor jou en de rest van het gezin.

-------------
Groetjes Teunie

Datum bericht: 23 Mei 2010 om 10:03

-------------

Datum bericht: 23 Mei 2010 om 11:26

-------------

Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 23 Mei 2010 om 20:52
Nou, nou wat een ellende toch allemaal.
Heel veel sterkte voor jullie allen en beterschap.

Groetjes Tineke01

Bericht van: pien66
Datum bericht: 24 Mei 2010 om 08:29

Zeg Tink,

Heel veel sterkte en succes. Gelukkig is je vader wat eerder aan de beurt, ben je iets eerder van de onzekerheid af.

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: thelo
Datum bericht: 24 Mei 2010 om 15:24
heel veel sterkte voor jullie allemaal

-------------
groetjes thea

Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 24 Mei 2010 om 20:38
Heel veel sterkte hoor!

-------------
groetjes Annelies ;)

Bericht van: Meia
Datum bericht: 24 Mei 2010 om 22:01

Pff dat is niet mis een hersentumor, ik weet er alles van want mijn man had er eentje, die is ook niet helemaal weggehaald maar was wel goedaardig. Daardoor slikt hij nu al vanaf 1994 medicijnen die hij ook nooit meer kwijt kan.
Ik hoop dat ze je vader goed kunnen helpen en ik ben blij om te lezen dat zijn humor er wel is. Tja die galgenhumor haalt je door de strijs. Soms snappen mensen dat niet maar het is wel zo.
Ik zat vanmiddag op de camping van mijn dochter met een madeliefje, blaadjes af te plukken, ga ik dit jaar dood of volgend jaar?  Tja, ik heb ook van die galgenhumor en anders was ik er allang onderdoor gegaan.
En ja het leven van anderen gaat gewoon door ook al valt je eigen helemaal in duigen. Ten eerste weet niemand die ook in de supermarkt loopt wat er bij jullie gaande is en zo is het leven nu eenmaal. De bakker bakt iedere morgen zijn brood, we hebben het ook allemaal weer nodig hè? En zo met alles. Probeer dat maar een beetje te accepteren, je ziet het met begrafenissen ook, of crematies, mensen maken met de koffie al weer grapjes en dat moet ook want anders blijf je in het verdriet hangen en dat kan ook niet.

Maar goed, daarom wens ik jullie wel heel veel sterkte voor de zware tijd die jullie te wachten staat. Ook voor je ouders en  tja de vakantie anuleren, het is allemaal zo dubbel hè. maar ik snap best dat je dat doet, zou ik ook doen.

Nogmaals heel veel sterkte!

LIefs Meia.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 29 Mei 2010 om 11:18

Lieve allemaal, nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve woorden!!!

Zoals ik al schreef is mijn vader afgelopen woensdag opgenomen voor het nemen van een bioptie. Hij leek net frankenstein met al die plakkers op zijn hoofd en hij lag helemaal in een deuk toen ik hem zo noemde

Donderdag was de bioptie zelf en die is gelukkig heel goed gegaan. Hij moest eerst 6 uur op de IC blijven, maar gelukkig mochten we er wel even bij. Hij was goed wakker en lag lekker te kletsen en na 10 minuutjes zijn we weer weggegaan om hem lekker te laten bijkomen. We hadden eigenlijk verwacht dat hij zich niet meer kon herinneren dat we geweest waren maar wonder boven wonder wist hij het nog.

Het was nog de vraag of hij vrijdag al mee naar huis mocht en we rekenden er helemaal niet op. Toen we met het bezoekuur in het ziekenhuis aankwamen zat meneer al helemaal gewassen, geschoren en aangekleed naast bed. Hij begon te rommelen in zijn laatjes om te zoeken naar een enveloppe. Deze kon hij niet vinden en ik vroeg hem of hij misschien zijn status bedoelde. Hij wist het niet maar werd wel wat rustiger en we hebben even lekker zitten kletsen. Toen kwam er een verpleegkundige binnen mét de enveloppe met daarin zijn ontslagpapieren!!! Wij helemaal verbaast omdat we dat niet verwacht hadden. Bleek dat ze alles al met mijn vader had doorgenomen, maar dat was niet blijven hangen. Alzheimer light noemen we dit gekscherend

Hij is nu lekker thuis en a.s. dinsdag krijgen we de uitslag al. Ik ga mee omdat het geheugen van mijn vader hem herhaaldelijk in de steek laat en 3 horen meer dan 2

Wordt vervolgd.....

-------------
Groetjes

Bericht van: amandel
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 12:08
Hallo Tink, gelukkig dat je vader nu thuis is, ik hoop dat de uitslag meevalt, voor jullie allemaal. Heel veel sterkte voor jullie allemaal, lieve groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Datum bericht: 29 Mei 2010 om 12:37
Ik hoop dat de uitslag mee valt veel sterkte

-------------

Datum bericht: 29 Mei 2010 om 12:51
ik duim voor een positieve uitslag

-------------

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 13:21

wat fijn dat alles is goed gegaan en nu maar hopen dat de uitslag net zo fijn is.

heel veel sterkte dinsdag

-------------

Datum bericht: 29 Mei 2010 om 15:41
Fijn dat je vader weer mee naar huis is en dat alles goed gegaan is. Veel sterkte voor dinsdag!

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 15:48
wat fijn te horen dat hij gezellig mee mocht naar huis, daar lukt alles toch net iets beter dan in het ziekenhuis! veel sterkte en ik hoop dat het meevalt met de uitslag!

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 16:34
Ik duim ook voor een goede uitslag, en wens jullie veel sterkte voor dinsdag

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 18:37
Hier duimen we ook mee, ook van mij veel sterkte voor jullie allemaal.

Datum bericht: 29 Mei 2010 om 22:00
veel sterkte voor de uitslag dinsdag

-------------

Datum bericht: 01 Juni 2010 om 15:10

Hallo Tinkerbel,

Duim vandaag extra voor jullie !!! Hoop dat de uitslag al bij al nog meevalt !!! Veel sterkte voor jou en je familie... Hopelijk horen we gauw iets van jou.

-------------
Groetjes,
Rita.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 21:05
Inmiddels is de uitslag binnen. Heeft het duimen geholpen?

Overigens vind ik het min van een verpleegkundige of arts om "alles met een patient door te nemen" zonder familielid als backup-geheugen. Dat flikte de gynaecologe mij ook in de verkoeverkamer. Ik ben onder zeil gegaan in de operatiekamer en pas echt bij bewustzijn gekomen op zaal. Staat ze later aan mijn bed te katten dat ze alles al met me heeft doorgenomen.

Jullie hadden vast wel vragen van Wat moet er verder? en Hoe gaan we hiermee om? Wat mag er wel en niet?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: caelum
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 21:21

Ik hoop erg op een goede uitslag.. Zal voor jullie duimen!

-------------
[ I've had such a curious dream, said Alice ]

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 21:21
Ik hoop voor je dat de uitslag goed is. Het zal best een spannende dag voor jullie geweest zijn.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 02 Juni 2010 om 09:12

HALLO TINKERBEL,VEEL STERKTE MET JE VADER EN WE HOPEN OP EEN GEZONDE UITKOMST,

-------------

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 02 Juni 2010 om 11:27

Wat een super naar bericht. Tjonge wat heftig zeg. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag. Heel veel sterkte. Jij krijgt het wel voor je kiezen hoor!

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 02 Juni 2010 om 12:12
Wat een heftige periode zo! Ik hoop dat de uitslag meevalt. Sterkte!!!

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 03 Juni 2010 om 10:13

Zo, ik heb eindelijk even de gelegenheid om weer wat te schrijven.... We waren dinsdag pas om kwart voor 9 thuis en heb tot half 12 aan de telefoon gezeten. Ook gister een drukke dag gehad met een heleboel telefoon, mijn eigen fysio bezoek, een bezoek aan het ziekenhuis voor de a.s. operatie van onze oudste zoon aan zijn enkel in juli en 's avonds nog visite

De uitslag van mijn vader geeft een beetje een dubbel gevoel. Hij wordt niet geopereerd omdat het risico te groot is dat hij daardoor nog meer uitval zal krijgen en daardoor de kwaliteit van leven veel minder wordt. Zoals het nu is, is het goed te doen. Het is een primaire hersentumor. D.w.z. hij is ontstaan door woekering van hersencellen, het is dus geen uitzaaiing van een tumor ergens anders in het lichaam en deze tumor zal ook niet in het verdere lichaam uitzaaien. Wat ze nu gaan doen is bestraling en 2 soorten chemo (van de oncoloog horen we nog hoe vaak er bestraald gaat worden en hoe lang hij chemo gaat krijgen). De 1e soort chemo is een reguliere die ze voor dit soort tumoren altijd toepassen. Dit zijn pillen en kan gewoon thuis.  De 2e is een experimentele die via infuus in het ziekenhuis moet worden gegeven. Ze behalen goede resultaten door een combinatie van deze 2 te gebruiken samen met de bestraling en 90% van de mensen die dit krijgen hebben weinig last van bijwerkingen. Hij zal alleen wel heel moe worden van de bestraling, daar kunnen ze niets aan veranderen. Wat wel jammer is, is dat de tumor van mijn vader minder goed reageert op behandeling. De behandeling is er dan ook op gericht om de tumor te stabiliseren zodat hij niet verder groeit. Hopelijk verschrompelt hij ook iets, maar dat is pas te zien na de behandelingen en daar moeten we niet van uit gaan. Stabiliseren is het hoofddoel.

Misschien is het handig om even uit te leggen wat het verschil is tussen een tumor en een gezwel. Een tumor is altijd kwaadaardig die vertakkingen heeft in gezond weefsel en een gezwel is goedaardig en ingekapseld, dus deze heeft geen vertakkingen. Een gezwel kan wel kwaadaardig worden dus moet altijd gecontroleerd blijven worden. Het verschil tussen een hersentumor en een tumor in een ander deel van het lichaam is, is dat bij een hersentumor altijd kwade cellen achterblijven als er geopereerd wordt. Je kunt niet ruim om de hersentumor heensnijden want dan zou er te veel gezond hersenweefsel weggenomen moeten worden met functie verlies tot gevolg. Een hersentumor gaat dus NOOIT weg, je wordt dus ook nooit beter. Wel kan deze tumor gestabiliseerd worden zodat hij niet verder groeit en het kan jaren duren voordat hij weer gaat groeien..... en daar gaan we dan ook voor!!!!!!!!!

Mijn vader is nog altijd erg positief ingesteld en zei: "Ik heb een heel mooi leven gehad en ik ben super trots op mama, jullie en mijn kleinkinderen en ik ben van plan om nog heel lang van jullie allemaal te genieten"........ En zo is het

-------------
Groetjes

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Juni 2010 om 10:25
Dat is een mooi plan, en jullie willen ook nog lang van jullie vader en echtgenoot en opa genieten. En trots op hem zijn jullie vast en zeker ook.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 03 Juni 2010 om 11:45

Dat is heel positief ,en je vader is een wijs man een om heel trots over te zijn

-------------

Datum bericht: 03 Juni 2010 om 11:48
een heel positief man is jouw vader, en dat is heel goed, want dat komt zijn behandeling alleen maar ten goede, ik wens jullie allemaal nog veel sterkte, dikke knuf

-------------

Datum bericht: 03 Juni 2010 om 11:57

Wat een sterke, wijze man is jouw vader !!! Kan je best héél erg trots op zijn, wij wensen hem en jullie allemaal héél véél sterkte !!!!

Liefs.

-------------
Groetjes,
Rita.

Datum bericht: 03 Juni 2010 om 20:44
fijn dat jou pa zo positief is daar kan je trots op zijn heel veel sterkte allemaal

-------------

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 03 Juni 2010 om 22:27
wat fijn dat je vader heel positief blijft onder alles. ik hoopvoor jullie dat het niet bij het stoppen van het groeien blijft maar dat het ook wat verschrompeld. heel veel sterkte met alles

-------------

Bericht van: Roos39
Datum bericht: 03 Juni 2010 om 22:36
Dag Tinkerbel,

Ik heb het topic wel gevolgd, en alles is al wel gezegd of
gewenst.
Eén ding wil ik hier nog aan toevoegen: je lijkt op je
vader in de manier van omgaan met alle tegenslagen. En dat
is een groot compliment.

Rossemarie

Bericht van: naatje
Datum bericht: 03 Juni 2010 om 23:12
Wat goed zeg van paps dat hij er zo positief tegenaan
kijkt en inderdaad is het wat Rossemarie al zei,je
lijkt op hem jij bent ook altijd een positievo gebleven
ondanks alle zorgen in en om je familie.Je blijft
ondanks alles op 2 benen staan en dat bewonder ik
erg in jou.Liefs en sterkte voor alle behandelingen
die er komen gaan.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 05 Juni 2010 om 13:37
alles is al wel gezegd maar toch wil ik jullie heel veel sterkte wensen

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 05 Juni 2010 om 19:05
Ja, er staat hem nog wel wat te wachten, wat behandeling betreft!
Wat fijn dat je vader heel positief blijft onder alles.
Veel sterkte voor allemaal!

Datum bericht: 05 Juni 2010 om 19:10
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: caelum
Datum bericht: 05 Juni 2010 om 19:37
En ik ook!

-------------
[ I've had such a curious dream, said Alice ]

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Juni 2010 om 20:42
Ondanks dat de kans klein is dat de tumor kleiner wordt hoop ik toch heel erg dat hij ook nog gaat verschrompelen. Ik gun het jullie zo dat het bovenverwachting beter gaat. Sterkte de komende tijd met de behandelingen.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net