leuk geschenk van de kermis
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=15295
Print Datum: 18 November 2025 om 04:57 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: leuk geschenk van de kermis
Bericht van: dollydotteke
Onderwerp: leuk geschenk van de kermis
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 01:41
|
nu kom ik net terug van de sinksefoor (grote kermis) bij ons en na denk ik al een uur en half er rustig over te wandelen (aangezien mijn heupen kan ik nergens op) komt er ineens een jonge boxerhond naar me toegelopen , aangezien ik hem begon te strelen drukte hij z'n hele lichaam tegen mijn benen aan met de staart tussen zijn benen , ik vond geen halsband rond zijn nek en toen zag ik hoe graatmager hij wel niet is , dat kan je je niet voorstellen ... ik hurkte me neer en begon aan de mevrouw van de kraam waar ik bijstond te vragen of ze hem herkende , bij ons is gekend dat de meeste kramen honden hebben en die dan los lopen .... zij herkende hem niet en zei ook dat de meeste honden vetgemest zijn door al de overschotjes als de kermis sluit en natuurlijk kreeg ik rondom mij vele kijklustigen doordat de hond zo mager is en zelfs mank aan zijn rechterachterpoot , ik keek natuurlijk mijn ventje met droopyoogjes aan en hij wist al wat ik wou , ik heb deze rakker meegenomen naar m'n huisje toe. in de auto heeft hij alleen maar geslapen precies met de emotie van oef , ik moet niet meer staan rondzoeken ..thuis aangekomen begon hij direct te spelen met onze taisen , al goed dat onze taisen zo ne makkelijke is in omgang met andere honden. ik heb ze in de tuin nog vrijgelaten aangezien het er nogal heel speels aan toeging en daar heeft hij al onze tuin afgebakend , nu maandag zal ik laten controleren bij de dierenarts of hij gechipt is en eventueel opgegeven als vermist , maar aangezien hij zo'ne brave is en zo verwaarloosd zal ik er alles aan proberen om hem bij ons te houden , tenslotte is mijn ventje verzot van boxers en heeft vroeger zo ene gehad dus hij is gekend in het ras dus nu maar hopen dat hij bij ons kan blijven dan heeft taisen tenminste een speelkameraad bij

|
Antwoorden:
Bericht van: happyknitter26
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 07:15
|
lief koppie maar wat te mager hé als ie stamboomgefokt is zal ie zeker een chip hebben maar wie weet... mocht ie blijven ...veel boxerplezier ...het zijn schatjes ( ik kan het weten :) )
|
Bericht van: puzzelfan
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 08:24
|
Ahh wat een schatje
maar inderdaad hij is wel heel mager
Veel plezier met deze lieverd
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 08:31
jij hebt wel de superprijs van de foor, wat een lief koppie heeft hij, ik weet zeker dat hij binnen de kortste keren weer lekker is aangedikt
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 08:40
wat een mager scharminkel, voor de rest ziet tie er wel prachtig en glanzend uit. Dus wat vet op de botten en dan heb je een prachtexemplaar.
------------- Groeten Jacqueline
|
Bericht van: morgenster
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 10:34
Wat een lief koppie.
Als hij bij je mag blijven heeft hij het zeker goed getroffen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
groetjes morgenster
------------- morgenster
|
Bericht van: Dinie
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 10:52
|
aah wat zielig voor dat beestje... zo te lezen heeft hij zelf zn nieuwe baasje uitgezocht, hopelijk mogen jullie m houden!
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 11:08
|
wat zielig, en wat goed van jullie.
is een dagje kermis toch ergens goed voor geweest.
heel veel succes met de hond.
hebben jullie al stiekem een naam bedacht?
-------------
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 12:48
|
OOOOHHHH, hij is lieffff.
Het zal mij benieuwen of er een chip aanwezig is, Wanneer dat zo is rijst bij mij de vraag waarom hij dan zo mager is en zomaar ergens los rondloopt.
-------------
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 13:21
|
ik heb contact opgenomen met de organisatie waar ik taisen vandaan heb , zij halen al lange tijden zo'n graatmagere honden van spanje naar hier om ze hier een thuis te kunnen geven , ze heeft me gemaild dat ze me wilt helpen en mag zelfs bij haar gratis eten gaan halen en zij zal dan kijken of hij gechipt is , dus nog niet direct naar d edierenarts aangezien als hij als vermist staat opgegeven ik hem verplicht moet achterlaten , ik wacht dus op een antwoord wanneer ik met hem mag komen en zij zal me dan helpen dat ik er echt voor kan zorgen dat hij bij ons mag blijven
de nacht heeft hij heel rustig doorgebracht , niet geplast in huis en gewoon lekker liggen slapen , toen ik vanmorgen binnenkwam kwam hij gewoon rustig een lekje aan men hand geven maar sprong zeker niet tegen mij op
een naam komen we niet uit , dus voor de nadenkers , suggestie's zijn welkom 
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 13:35
rakker - hope - nobe (spaans voor wolk) - feria (spaans woord voor kermis)?? al enkele suggesties
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 15:44
morgenster wrote:
Wat een lief koppie.
Als hij bij je mag blijven heeft hij het zeker goed getroffen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
groetjes morgenster |
Vind ik ook!
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 16:41
|
Halo Tamara
wat een lieve hond, als je hem wil houden , hoop ik dat niemand hem opvraagd, want als hij zo mager is is hij toch verwaarloosd, en hij voelt zicht toch al goed thuis bij jullie zo te zien
zoals Sandra zegt "Feria", want hij is tgenslotte op de kermis gevonden hé
ik wens je veel succes met je boxertje
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 16:42
Hij is een schatje hopelijk mag je hem houden want hij heeft jullie gevonden
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 16:50
|
bij deze krijgt hij de naam van ons feria , hij luisterd er zelfs al naar 
ik hoop alleen dat als ik naar sanna ga 'van die stichting) dat hij niet gechipt is
|
Bericht van: caelum
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 17:34
nou ik snap ook niet dat iemand hem niet eerder heeft meegenomen.. gelukkig mag ie even bij jou blijven, kun je hem lekker voeren, dat arme ding!! wat mager zeg.. ik hoop ook dat ie niet gechipt is, hijs echt leuk! . Wat heeft ie een geluk dat jij hem hebt gevonden, Tamaar!!! 
------------- [ I've had such a curious dream, said Alice ]
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 17:52
ja ik snap het ook niet hoe het komt dat hij uitgerekent mij heeft gekozen om even heel bang zijn lichaam tegen mijn benen aan te drukken , mijn ventje zegt al dat hij een vroeg verjaardagscadeau is , de mensen riepen wel allemaal zo van ocharme , zie hoe mager hij is en een knuffel hier en een knuffel daar maar niemand schoot in aktie ... ik heb toch nog rondgevraagd of iemand hem kant maar iedereen keek me zo aan van , zo'n arm ding ken ik niet hoor , zelfs een vrouw zei als ik mijne stafford niet had zal ik hem meenemen ... ja en?? ik heb ook een stafford...wel een opgevoede de meesten nemen alleen staffords voor de show maar ik om hun karakter en kan er dan ook mee om , boxers zijn me totaal vreemd , ik ken echt niets van ze maar zoals hij hier nu is ben ik al helemaal verliefd op hem , hij is een echte schat en zelfs met d ekinderen gaat het super , hij springt niet op of doet wild met ze , hij is nu helemaal de rust zelve, vandaag heeft hij al vijf kleine portie's puppyvoer gehad met extra vitaminen in en hij schrokt totaal niet , wat een schat he , omgaan van de honger maar toch zo beleefd blijven eten , hij deelt zelfs samen met taisen
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 17:53
|
ooohhhhhh wat een schatje, en ik hoop dat je Feria mag/moet houden,
hij is echt verwaarloosd want wat is ie mager..........
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 18:03
|
Ahh, ja en zo mager word je ook niet in 1 dag! Hebben jullie niet zoiets als Amivedi? Daar kunnen we hier naartoe bellen als je een dier ofzo gevonden hebt, maar alles is ook online te vinden, alle meldingen e.d., dus als we iets vinden kunnen we zo zien of ie als vermist is opgegeven.. Is in Belgie niet ook zo'n soort online zoeksysteem waar iedereen direct in kijkt? Wat lief dat ie alsnog zn eten deelt, ook al moet ie zo'n honger hebben. Hopelijk komt ie snel wat bij en issie alleen maar zo dun doordat ie geen eten heeft gehad, en niet omdat ie wat heeft.. Wormen ofzo.. Hoop dat je snel mag komen om te kijken of ie niet gechipt is, voorda tje je helemaal aan hem hecht, want hij kijkt zo lief!!!
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 18:38
|
ik had nog ontworming liggen dus dat heeft hij al gehad , ik heb al vele site's opgezocht waar vermiste dieren opstaan maar geen enkele boxer is als vermist aangegeven , ik vind het een beetje een rara toestand , heeft hij zich nu gisteren misschien losgerukt van de leiband van zijn baasje of is hij gewoon op straat gezet en is op de geur van eten afgekomen op de kermis , god mag het weten
ik houd nog altijd in gedachten dat hij van een ander is maar toch hoop ik dat ik hem wel de goede verzorging mag geven
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 18:40
ja maar goed dan heeft ie zich niet gisteren losgerukt, en zo wel dan zorgt dat baasje dus totaal niet goed voor hem, dus hijs vast al langer zoek! al iets gehoord van wanneer je langs kan komen om te kijken of hij gechipt is? als mijn hond kwijt zou zijn zou de hele stad vol affiches hangen , maar mijn hond krijg je het huis niet uit, niet eens als je der wilt uitlaten, want ze is zo lui!! heb je enig idee hoe oud hij ongeveer is??
|
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 19:30
|
ik vermoed dat hij een 7 a 8 maanden oud is , maar daar ben ik nu ook geen krak in ik snap het ook niet dat hij nergens niet als vermist staat opgeschreven , als taisen moest losraken en verdwijnen stop ik niet met zoeken tot ik hem vind hoor
ik heb nog geen antwoord maar zij is ook nogal een bezige bij met al die opvang voor de honden 
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 29 Mei 2010 om 22:07
|
Wat een schat en hij heeft jou niet voor niets uitgezochht op de kermis!!!!
Boxers zijn erg lief en kunnen heel goed bij kinderen. Ik hoop maar dat je hem mag houden. De meeste honden zijn te dik dat is ook niet goed maar Feria is echt een beetje te mager maar daar komt al verandering in zie ik.
Nogmaals ik hoop dat jullie hem kunnen houden.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 08:48
|
Ik denk niet dat het een hond is die net is weggelopen, dan zou die niet zo mager zijn. En aangezien die zo rustig is klinkt het ook niet als een wegloper. Klinkt heel hard, maar het is een jonge hond en het is weer al wat vakantie tijd. Dus leuk we nemen een hond, geen rekening mee houden dat je in de vakantie er onderdak voor moet vinden. Het is weer iets wat de komende tijd weer veel gaat gebeuren, dat er weer genoeg honden op straat gegooid worden.
Ik hoop dat deze voor jullie en voor de hond bij jullie mag blijven.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 11:44
Je weet het natuurlijk niet, maar ik denk, dat mensen die een dier zomaar op straat zetten, als het niet meer uitkomt, er ook niet erg aardig voor zijn. Dus dat hij dan schuw en opppassend zou zijn in plaats van rustig en lief.
Onze Ziggy kwam ook uit het niets, mager en hongerig, at en dronk of zijn leven er van af hing en nestelde zich toen alsof het altijd zijn huis geweest was , ondanks de twee andere grote katers.
Dus wij dachten dat hij misschien een lief baasje of bazinnetje had gehad, die op een morgen niet meer wakker werd. En dat hij zich lam geschrokken was van de hulpverleners die inbraken en door het huis daverden. Want er is nooit naar hem gevraagd bij het asiel of vanwege onze posters. En hij lag nog jaren dicht tegen me aan waar een hartslag of polsslag te voelen is en controleerde met zijn neusje mijn gezicht en armen een paar keer per nacht.
Als iemand goed zorgde voor zijn boxer, dan was het dier misschien al slank en is hij nog niet zo lang weg.
Volgens de dierenarts was hij toen ongeveer 9 maanden, dus we hebben een geboortedatum geprikt en hem na een maand laten chippen, inenten en een paspoort gegeven.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 12:14
Ik hoop voor je Tamara dat hij bij jullie mag blijven. Hij ziet er echt heel lief uit, idd een beetje mager, maar met wat goede voeding moet dat wel goed komen denk ik.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 15:21
het lijkt mij een hele lieve hond, ik hoop dat je hem mag houden, volgens mij is het daar bij jou thuis erg leuk en hij heeft zelfs nog een lief vriendje! morgen meer nieuws misschien?
|
Bericht van: Barones
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 15:58
|
Wat een schat van een hond en van die lieve ogen.
Misschien heeft ie een tatoeage in zijn oor. Heb je al gekeken ?
------------- x_3bc1bd1f
|
Bericht van: marlene
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 16:30
dollydotteke wrote:
ik hoop alleen dat als ik naar sanna ga 'van die stichting) dat hij niet gechipt is
|
Bedoel je Sanna van Rescue dogs???
Daar hebben wij onze Senna vandaan.
Ik wilde dat ik op die kermis had gelopen,hihi, hij heeft zo'n lief koppie.
------------- http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 22:59
|
ja , sanna :p
onze taisen komt van bij haar , ow wat leuk dat je hier zit 
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 23:02
dollydotteke wrote:
ja , sanna :p
onze taisen komt van bij haar , ow wat leuk dat je hier zit 
hij is niet getatoeeerd , niet in zijn oor of lies , en morgenavond zou ik waarschijnlijk naar sanna kunnen maar daar krijg ik morgen een bevestiging van , normaal kon ik vandaag om 4u gaan maar ik kon nu ook moeilijk van men eigen verjaardagfeestje gaan lopen  |
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 23:06
marlene wrote:
dollydotteke wrote:
|
Bedoel je Sanna van Rescue dogs???
Daar hebben wij onze Senna vandaan.
Ik wilde dat ik op die kermis had gelopen,hihi, hij heeft zo'n lief koppie.
|
is dat senna die vroeger bonita noemde?
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 23:21
|
Ben je jarig????
GEFELICITEERD!!!
|
Datum bericht: 30 Mei 2010 om 23:24
dank je
|
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 17:07
|
is dat senna die vroeger bonita noemde?
[/QUOTE]
nee, Onze Senna heette Angel en is samen met haar zusjes, Cinderella en Chanel en haar broertje Gucci op de vuilnisbelt gevonden. Slechts drie dagen oud.
Grootgebracht met de fles, en toen ze 12 weken was mochten wij haar ophalen op Rotterdam Airport in 2006. (Foto van ons (Angel (senna II)) staat op hun site, bij happy ends)
Cinderella is in nederland terecht gekomen en Chanel in Belgie, broer Gucci is in Spanje gebleven.
|
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 17:15
|
o leuk ik heb je net gevonden (Taisen Ramses)
nu even boodschappen doen, daarna ga ik je verhaal lezen
|
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 17:51
ik dnek dat ik je gevonden heb , jij hebt geen weblogje he ?
|
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 19:26
nee dat klopt, ik heb er twee keer één aan gemaakt, maar de toenmalige webmaster Paul heeft mijn wachtwoord tot twee keer toe geblokkeerd, denk ik. Hij was de eerste keer in de war met een andere Angel (vandaar de II achter onze naam) daarna heb ik het niet meer geprobeerd.
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 22:25
Wat heerlijk om deze verhalen van echte dierenvrienden
te lezen.Ik hoop zo dat hij bij jullie kan blijven.
Ik duim voor je.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Datum bericht: 31 Mei 2010 om 23:14
|
ik kom net terug van sanna , en HOERA!!!!!!!!!!!
hij is niet gechipt ...
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 00:59
O dat dacht ik al want als de kosten van het shippen wel op je neemt dan ga je ene hondje niet verwaarlozen. Nou lijkt me nu niet meer zo moeilijk toch? Van mij mag je Feria houden!!!! Nou ik hoop dat het kan in ieder geval.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 10:19
goed nieuws!
|
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 10:53
wat leuk voor jullie, veel plezier met Feria!!!!
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 11:42
Veel geluk met je nieuwe aanwinst
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 14:04
|
Fijn dat hij bij jullie een tweede kans krijgt.
------------- odette
|
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 14:06
|
Lekker houden!!! Laat hem maar snel zelf chippen, in juni/juli zijn er meestal allemaal goedkope acties om je hond te laten chippen, zodat mensen dat doen en dan niet hun hond kunnen dumpen ivm vakantie!
Wat een zieligerd, dan is het dus een echt zwervertje.. Maar nu niet meer want nu blijft hij bij jou wonen, toch? 
|
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 16:13
gefeliciteerd met je nieuwe hond
|
Bericht van: Dinie
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 16:16
|
Gelukkig mag je m houden!!
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 19:28
Wat leuk voor jullie, veel plezier met Feria!!!!
Geniet er maar van, jullie zijn zo lief voor hem!
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 01 Juni 2010 om 22:11
Wat fijn dat hij niet gechipt is. Kun je hem lekker gaan verwennen en bijvoeden
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
|