Print Pagina | Close Window

Examens gedaan -> VAKANTIE

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=15664
Print Datum: 18 November 2025 om 11:38
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Examens gedaan -> VAKANTIE
Bericht van: Veerletje
Onderwerp: Examens gedaan -> VAKANTIE
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 09:42
Gisteren had ik mijn laatste examen! Vanaf vandaag is het dus VAKANTIE!  Nu de uitslag afwachten, die krijg ik paso p 29 juni .

Jacqueline had eergisteren haar laatste examen geloof ik, ik hoop dat het goed gegaan is!

Groetjes

Antwoorden:
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 10:37
Ik zal voor jou duimen op 29 juni ,de uitslag zal heel goed zijn hoor geen probleem

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 10:38
Ik zal voor je duimen voor een goede uitslag. Spannend hoor. Mijn dochter heeft gisteren te horen gekregen dat ze geslaagd is 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: Guests
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 10:52
Het lijkt me zenuwslopend, als je zoals jullie in België ieder jaar examens moet doen.

Ik duim ook voor je!

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 11:11
dan wens ik jullie een fijne vakantie toe en geniet er van dat hebben jullie wel verdiend.

-------------

Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 11:30
Lekker dat je klaar bent, ik duim voor je!

Datum bericht: 18 Juni 2010 om 11:45
Proficiat voor jouw dochter, Leonie! 

Moeten jullie op de universiteit in Nederland niet elk jaar examens doen? Wij hebben 2 keer per jaar examens. Eens in januari (met 'blokverlof' in de kerstvakantie) en eens eind juni. En dan eventueel de herexamens in augustus/september... Maar die hoop ik dit jaar niet te hebben!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 12:32
Hier hangen al schooltassen aan vlaggenmasten en het buurmeisje stond gisteren in de tuin te krijsen en kraaien van vreugde met haar vriendinnen.

Veel geluk met de uitslag en prettige vakantie!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 12:40
@ Veerletje: In Nederland is het veel minder met die twee periodes dan in België volgens mij.

Sowieso bestaat je cijfer voor een vak meestal uit meerdere cijfers, die je dan gedurende een langere periode kunt halen (met opdrachten en presentaties en zo). Je sluit vakken wel af met een tentamen (of met een groot paper) en dat is dan  soms ook wel ongeveer in dezelfde periode, maar dat is toch wel anders.

Daarnaast is het in Nederland volgens mij veel gemakkelijker om gewoon door te studeren in het volgende jaar, ook als je allerlei vakken niet gehaald hebt...
Nederland staat er ook wel om bekend dat het daar allemaal niet zo streng is, zeker op de middelbare school niet.

Bericht van: sassa
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 12:45
ik zal duimen voor je Veerletje, hier is het nog effe school (de kids zitten nog in het secundair) , nog 1 week ,waarin vanalles gepland is, schoolreis, bezoek aan speeltuin,.... en daarna nog 2 dagen 30juni hoeft men hier niet naar school, en dan oefffff vakantie.

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: creaans
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 12:58
Fijn dat het erop zit, geniet van jullie vakantie!

Bericht van: pien66
Datum bericht: 18 Juni 2010 om 16:58
Fijn dat je er van af bent. Ik ben theoretisch klaar en geslaagd, volgende week heb ik nog een praktijkexamen. Het belangrijkste. Dus ik mag nog even stressen.

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: TLooman
Datum bericht: 20 Juni 2010 om 20:28
fijn dat het erop zit geniet van je vakantie

-------------
groetjes Thea

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 Juni 2010 om 20:56
Pien nog heel veel succes dan. We zullen voor je duimen

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 21 Juni 2010 om 20:29
Nu maar lekker genieten van je vakantie je hebt er hard voor gewerkt

-------------

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 21 Juni 2010 om 20:57

He fijn dat je er vanaf bent. Je hebt er keihard voor gewerkt. Dus je verdiend zeker een goede uitslag. Jullie opleiding klinkt inderdaad flink wat pittiger dan ik hier hoor. Heb zelf geen universitaire opleiding dus kan er natuurlijk niet volledig van meepraten.

Ik heb nog twee weekjes school. En dan 6 weken even helemaal niets. Heerlijk. Even volop genieten van Manuel en Marco. (die is de eerste drie weken vrij. De laatste drie weken moet hij werken maar omdat we de zorg voor Manuel verdeeld hebben werkt hij 3 dagen in de week. Dus is hij toch nog twee dagen extra thuis.) Wat is dat toch belangrijk om zo samen als gezin te zijn.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: odette
Datum bericht: 21 Juni 2010 om 21:55
Fijn dat het er even voor je opzit. Nu nog een weekje wachten op de uitslag......

-------------
odette

Bericht van: naatje
Datum bericht: 21 Juni 2010 om 22:30
Wat heerlijk dat je klaar bent.Jaqueline jij nog sterkte
met de laatste loodjes.Daan van mij moet 30 juni zijn
laatste beslissende examen doen en hoort dan meteen
of hij geslaagd is.Voor de rest is hij al geslaagd,
maar net als voor jou is dit laatste het belangrijkste.
We duimen voor je.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 Juni 2010 om 11:42
Ons buurmeisje is met hakken over de sloot voor Havo geslaagd, het scheelde ééntiende punt of ze een herexamen moest doen. Nu gaat ze op kamers wonen in Ede en daar Maatschappelijk werk studeren. Ze stond te dansen voor de deur. Ik ben benieuwd of haar ouders naast ons blijven wonen nu zoon en dochter de deur uit zijn. Ik zou hun katten erg missen.

Een andere buurjongen heeft MBO van iets agrarisch gedaan en gaat verder voor een HBO met zware landbouwmachines.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 24 Juni 2010 om 20:36
 Ha ik ben er vanaf ik heb gisteren mijn laatste examen gedaan en gehaald. Nu heb ik weer vrije tijd en weer een kans op een sociaal leven. Ik geniet al met teugen

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 24 Juni 2010 om 20:44
Proficiat! :-D Geniet maar van je welverdiende vakantie, nu! 

Bericht van: creaans
Datum bericht: 25 Juni 2010 om 12:25

Jaqueline hartelijk gefeliciteerd met je slagen.
Geniet van je vrije tijd!

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Juni 2010 om 15:26

Originally posted by pien66 pien66 wrote:

Ha ik ben er vanaf ik heb gisteren mijn laatste examen gedaan en gehaald. Nu heb ik weer vrije tijd en weer een kans op een sociaal leven. Ik geniet al met teugen

Proficiat!!

lekker vrij nu voor veerletje en jou!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 25 Juni 2010 om 21:23
Gefeliciteerd hoor Jacqueline. Heerlijk. Ik geniet altijd zo van die wapperende vlaggen met tassen. Is dat bij jullie in België ook een gewoonte?

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 25 Juni 2010 om 22:12

Ik weet niet wat de gewoonte in Belgie is, maar hier geen vlag en tas. vond ik ietwat te op mijn 43e. Plus dat ik geen vakantie mag vieren maar gwoon nog een paar weken moet werken voordat ik vakantie heb. Ik geniet nu wel van vrije tijd na mijn werk. Hoef nu niet in mijn vrije tijd in de boeken.

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: Meia
Datum bericht: 25 Juni 2010 om 22:36
Geniet van je vakantie, welverdiend denk ik en laten de zenuwen die vakantie nu niet verpesten wat de uitslag betreft. Je bent vast wel geslaagd!!!!

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 26 Juni 2010 om 10:36
In België is er denk ik niet zo'n gewoonte als boekentassen omhoog hangen ofzo... Thuis vieren we het meestal door met ons allen eens lekker te eten (gourmet ofzo, mmm!) en natuurlijk naar de grootouders bellen want die zitten vol spanning mee te wachten. Nog een paar daagjes en dan weet ik ook of ik geslaagd ben of niet... Vorige twee jaren telkens herexamens gehad, dus hopelijk deze keer niet! 

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Juni 2010 om 11:17
Dat komt wel goed bij ons is het deze avond ook barbycue voor de goede uitslag

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 29 Juni 2010 om 18:57
Niet geslaagd...

Ik had dit jaar 12 'vakken' en ben voor 11 van de 12 geslaagd . Jammer van dat eentje... Maar dat proberen we in augustus op te halen... 

Datum bericht: 29 Juni 2010 om 21:01
Die 11 zijn ook al een prestatie op zich, niet alleen maar studeren voor dat 12e vak he ook genieten van de zomer

-------------
Groeten Jacqueline

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net