Print Pagina | Close Window

Ambitieus project - de Ragnarök Dragon

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16170
Print Datum: 28 September 2024 om 15:01
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Ambitieus project - de Ragnarök Dragon
Bericht van: L33ntje
Onderwerp: Ambitieus project - de Ragnarök Dragon
Datum bericht: 23 Juli 2010 om 22:37
Enige tijd geleden zette iemand van de Hobbydoos een link naar het patroon van de Ragnarök Dragon van Amigurumi Artist hier, en ik kon de verleiding niet weerstaan en heb het patroon aangevraagd.

Het zag er an sich niet heel moeilijk uit, dus met een flinke berg zeeman-wol en een veel dikkere haaknaald dan aangegeven (volgens mij wordt het kreng zo'n beetje ware grootte :lol:) ben ik -aanvankelijk vol goede moed- begonnen. Die is me nu al wel een klein beetje in de schoenen gezakt, maar ik geef natuurlijk niet zomaar op he ?? Ik heb al wel voor hetere (haak)vuren gestaan....

Ik heb inmiddels de kop en de bovenkaak bijna af. De haakinstructies zijn overduidelijk, maar de montageinstructies zijn een ramp zoniet geheel ontbrekend en de detailfoto's onduidelijk. Dat gaat dus nog een lekkere kluif worden....

Dit is het origineel :


Mijn versie wordt Zeeman-zeegroen met (nog niet besloten) oranje of appelgroene vleugels. Kleuren voor de details moet ik allemaal nog bedenken. Het wordt een bereklus, want je moet bijvoorbeeld alleen al 142 (!) 'wratten' en iets van 150 'schubben' maken en vastnaaien - en dat is dus buiten het beestje zelf gerekend.

In dit draadje ga ik proberen de voortgang een beetje bij te houden - voor het geval er anders eens iemand mocht denken dat ik een half jaar tot ene jaar niks aan het maken ben ;-)

Voor de masochsitische haakfreaks onder jullie : het patroon is dus te krijgen bij http://amigurumiartist.blogspot.com/search/label/Dragon%20Trilogie%20-%20Ragnar%C3%B6k%20Dragon - Amigurumi Artist.   Ze heeft trouwens nog veel meer gratis patronen. Maar : niet voor de beginnende haakster !!



Antwoorden:
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 23 Juli 2010 om 23:07
ziet er prachtig uit

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Dinie
Datum bericht: 23 Juli 2010 om 23:08

Wow... ik waag me daar maar niet aan, het ziet er heel ingewikkeld uit! Je hebt er vast heel veel wol voor nodig, ik ben benieuwd hoe jouw draak eruit komt te zien, vast geweldig!  Appelgroene vleugels lijken mij ook erg mooi!

Succes ermee! (of moet ik zeggen: sterkte? )



Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 23 Juli 2010 om 23:19
Succes! Het ziet er erg ingewikkeld uit

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 23 Juli 2010 om 23:36
GE WEL DIG !!!!!! Ik heb daar ook verschillende patronen
gevraagd en de service is super snel. Bewondering voor je
inzet om dit dier gehaakt te krijgen

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: puren
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 08:11
Succes met maken! Vind het wel echt iets voor jou om dit ta
maken!!(ik bedoel niet dat je een draak bent hoor, maar
volgens mij hou jij wel van een uitdaging!!)

groetjes Ria


Bericht van: pien66
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 09:21

zet snel eens een foto op de site, ben benieuwd naar de grote. Zal wel een geweldig resultaat geven. Ik heb even op de site gekeken en er staan inderdaad heel veel prachtige patronen op, zeker een idee als ik me echt eens stierlijk verveel. Zal nog wel een jaartje of 80 duren ben ik bang

Haak ze en draak ze



-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 10:27
Als ze in het nederlands waren heel graag ik hou wel van een uitdaging en vind hem schitterend maar aan engels waag ik mij niet

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: marlene
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 10:57
dat lukt jou wel

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 11:09
Nou.,.....het lijkt er nog niet erg op :lol: Koppijn gewoon gisteren dat ik naar bed ging. Het is maar uitzoeken allemaal hoe de verschillende onderdelen op een gegeven moment aan elkaar moeten komen, want dat staet er acht niet bij.

Toch met het kunnen, want vandaag stuitte ik op een picasa-site van iemand die er inmiddels maar liefst 7 (!) gemaakt heeft, waaronder heele schitterende.
http://picasaweb.google.com/Westa02/DragonRagnarokDieVerkorperungVonDerMadchenUndMir# - Klik en huiver.....

Mijn kleur komt nog het meest in de buurt van die twee blauwe.Maar nu ben ik helemaal verliefd geworden op die gekleurde paarse.......


Bericht van: wikkie
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 11:09
ziet er ingewikkeld uit. Dapper dat je er aan begonnen bent. Siucces!!!!

-------------
http://www.freebits.nl/view.php?filename=775signature_wolkje.gif" rel="nofollow">


Bericht van: pien66
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 11:34
Lees ik nu dat je al zin hebt om aan de tweede te beginnen?  Oei dan hoop ik dat je er dan goed inzit anders word dat veel hoofdpijn de komende tijd. Maar die foto's zijn echt geweldig

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 15:09

O JA DIE PAARSE IS GEWOONWEG SCHITTEREND. MAAR DIE VAN JOU ZAL VAST NIET MINDER WORDEN.

EN NA DE 1E WEET JE WAT GEMAKKELIJKER HOE DE 2E MOET TOCH? HEEL VEEL PLEZIER (WANT DAT HEB JE TOCH BIJ HET MAKEN?!?!)



-------------


Bericht van: creaans
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 18:06
Oh wat een uitdaging voor je!
Hij is schitterend, heel veel succes bij het maken!


Bericht van: breidje
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 19:01

het is een pracht, maar waar begin je aan!!!!!!!

heel veel succes



-------------
wil    


Bericht van: Guests
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 19:42
De moed zinkt me al in de schoenen als ik lees waar je aan bent begonnen . Maar hij is wel heel geweldig. Veel succes ermee.


Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 20:28
Monsterlijk mooi. En moedig om door te
zetten. Ben erg benieuwd naar het eind-
resultaat. gr.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 20:46
Ik ben inmiddels 4 onderdelen verder (lijf, kop, bovenkaak en nek) en als ik die delen een beetje aan elkaar zet (ik naai nog helemaal NIKS voor ik het hele bouwpakket klaar heb, en dan maak ik uitgebreid foto's) lijkt het op iets van een kruising tussen een roofvogel en een dikke eend. Of het ooit een draak wordt weet ik nog niet, maar een mónster wordt het zéker. 


Bericht van: miep
Datum bericht: 24 Juli 2010 om 21:19
Hihi, klinkt wel heel spannend. Ben benieuwd naar het eindresultaat (gaat je vast en zeker lukken).


Bericht van: pien66
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 08:41

Ha ik ga nu twee weken op vakantie, dus als ik terug ben kan ik een mooie draak, eend of roofvogel bewonderen

Volgens mij ga je als een trein, nog tijd om iets anders te doen? Eten enzo



-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: odette
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 09:07

Ben benieuwd hoe hij eruit zal zien bij jou. Lijkt me vast wel mooi worden. Spannend hoe groot hij zal zijn.......

Ach maak je toch hierna gewoon nog een paarse met jouw tempo moet dat lukken.....



-------------
odette


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 16:54
O ik zou er aan beginnen  GELIJK als het nederlands was

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 17:11
Pippie heeft het mooi verwoord vind ik en daar sluit ik me maar bij aan.
Je belooft om ons op de hoogte te houden dus daar kijken we dan maar naar uit. Nogmaals, veel succes ermee.

Groetjes, Tineke01


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 18:34
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

O ik zou er aan beginnen  GELIJK als het nederlands was


Het patroon is heel simpel rechttoe rechtaan hoor ; lijstje met haaktermen erbij volstaat ruimschoots. Voor het in elkaar zetten zijn er sowieso geen instructies, ook niet in het Duits of Engels, dus daar zit hem het probleem, NIET in het haakpatroon zelf.


Bericht van: ab63
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 18:57

wauw super Marleen. Heb hem meteen in mijn favo's opgeslagen.

 

Renate is dit niks om voor Wim te maken??



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: sassa
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 21:12
tjee wat een project, ben zeer benieuwd naar je eindresultaat, maar ik ben er zeker van dat deze ook huiveringwekkend mooi zal zijn

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 25 Juli 2010 om 22:15
Hoe kom ik aan dit patroon?Door een mail te sturen of zo?

-------------
groetjes hilda


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Juli 2010 om 10:18

Ik zou het patroon ook wel willen als het zo makkelijk is ondanks de taal

 



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 26 Juli 2010 om 12:01
Je kunt inderdaad via de site / blog een mailtje sturen naar de maakster, en die stuurt dan het patroon. Vrij snel ook nog. Pas op ; het is wel veertig (!) pagina's.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Juli 2010 om 22:55
kan het niet vragen want beheers de taal niet

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 26 Juli 2010 om 22:58

dat probleem heb ik dus ook

 



-------------
groetjes hilda


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 27 Juli 2010 om 11:33
Wow, wat een project. Ik ga dit draadje volgen hoor, en
dat duurt echt geen jaar... Ongelooflijk wat een
amigurumi artist. En jij pakt daar natuurlijk direct het
grootste project uit.

Wel leuk dat picasa album met al die draken. Krijg je
echt inspiratie van. Die paarse is inderdaad heel apart,
maar ze zijn allemaal wel heel erg mooi.

Heel veel succes, en niet teveel op t forum he, zodat je
door kunt met schub nummer zoveel.....

Groetjes Rosemarie


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 02 Augustus 2010 om 23:08
Kleine update - nog geen foto's, ik zal morgen eens kijken of ik er wat kan maken.

Ik heb nu de kop, de bovenkaak, de nek, het lijf en de staart (pffff) af, en de staart ook al aan het lijf gezet.

Volgende zijn de ogen en de rest van de mond, zodat het iets meer op een draak en iets minder op een eend met een lange staart gaat lijken (hoop ik).

Hij wordt inderdaad wel groot, maar niet zo groot als ik vreesde. Er gaan echter wel ettelijke kilo's vulling in, dus het lijf en de staat heb ik grotendeels opgevuld met reepjes oude sokken (knip knip knip knip knip), zodat ik hopelijk met vijf zakken fiberfill toekan EN hij niet topzwaar kan worden (vleugels !!) .




Bericht van: Prideke
Datum bericht: 03 Augustus 2010 om 02:14
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

kan het niet vragen want beheers de taal niet


Ik heb gewoon netjes in het Engels gevraagd of ik het patroon mocht hebben/delen.

zoiets als:

I like your work very much. May I ask for this pattern.

Kind regards.

En met een vertaalschema bij de hand kom je een heel eind.


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 03 Augustus 2010 om 02:15
Ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd naar je draak!!!! Ik heb de kroko tas bijna af dus daar zie jij (en de rest van het forum haha) weer de foto's van.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 03 Augustus 2010 om 11:27
zal wel aan mij liggen snap echt niet hoe ik aan het patroon kom p.c idioot corrie he?

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: inge.v
Datum bericht: 03 Augustus 2010 om 12:41
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

zal wel aan mij liggen snap echt niet hoe ik aan het patroon kom p.c idioot corrie he?

Heb je een pm gestuurd.
Gewoon een patroontje kiezen, daarna mailtje sturen om het patroon te vragen.

-------------


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 03 Augustus 2010 om 22:00
Helaas nog geen foto's want ik ben vandaag de hele dag met de meiden op sjouw geweest (het is tenslotte vakantie) en we zijn onder andere belandt bij een grote kringloopwinkel in Goor., Wawollie (Twents voor wat wil je).
Daar ben ik naast een heleboel andere overbodige rommel (uiteraard, je kent dat wel) aangelopen tegen een hele vuilniszak vol ongesponnen wol voor 2.50.

Uiteraard te droog en te oud om nog te kunnen spinnen volgens mij (plus dat ik helemaal niet KAN spinnen) , maar het is natuurlijk wel uitstekend mooi vulmateriaal. Het is een bruin-gemeleerde vacht en een hoop plukwol, dus voor het opvullen van mijn draak hoef ik me geen zorgen meer te maken ;-)

Ook nog een hele dikke klos wol gekocht (waar ik wel dríe draken uit kan halen volgens mij) en van mijn moeder later ook nog een vuilniszak vol wol gekregen die te saai of te dik is voor haar babybornkleertjes. Gelukkig heb ik tegenwoordig een beetje de ruimte voor al die spullen....maar dat wordt dus WEER doorhaken.


Bericht van: miep
Datum bericht: 07 Augustus 2010 om 09:33

Hoi Marleen,

Gaat het lukken? Ik ben supernieuwsgierig naar je foto's.



Bericht van: Iris74
Datum bericht: 08 Augustus 2010 om 19:51
Oooh, Marleen, wat een superuitdaging!!! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden!!!

-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 08 Augustus 2010 om 20:43
wauw!! wat een uitdaging. knap dat je daar aan begonnen bent. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!!!

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 09 Augustus 2010 om 09:19
Super he de patronen van amigurumi artist.
Ik ben zelf met de baby dragon begonnen, de ragnarok dragon durf ik niet te maken lol die is net te groot voor mij!

Haar patronen zijn inderdaad lekker duidelijk maar helaas geen instructies hoe je het in elkaar zet, maar ze zijn natuurlijk ook gratis!

Wij willen foto's!


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 09 Augustus 2010 om 09:30
Dat vind ik ook een heel groot project

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 10 Augustus 2010 om 11:23

Het zijn inderdaad hele mooie haak figuren.Vindt het een hele uitdaging van je.Zelf heb ik een andere uitgezocht.Mister Curling Stone Deze ziet er iets minder moeilijk uit.Een foto plaatsen lukt me niet.maar kijk even op haar site ,en dan bij 2010 een beetje onderaan.Maar eerst ben ik bezig om een grove vertaling te maken,dan zet ik hem op mijn e reader.en dan pas ga ik haken.

Mijn crocro tas is haast versleten..Zal toch eens een foto moeten plaatsen.

Fijne dag.



-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 09:29
Ik ga mezelf ook even verplichten straks wat foto's te maken-als ik de camera nu eens een keer kan vinden.

Ik heb inmiddels het lijf, de nek, de kop en de voorpoten klaar en ben gisteravond begonnen met de eerste achterpoot. De voorpoten heb ik grotendeels twee keer moeten maken, want ik heb gemerkt dat ik wat problemen tegenkom doordat ik links haak. Ligt beslist niet aan het patroon ! Maar mijn hele draak wordt natuurlijk het spiegelbeeld van het origineel. De staart ligt aan de andere kant van het lichaam, maar ook de poten moeten omgekeerd. Tot zover geen probleem, alleen zaten de 'ellebogen' ook aan de verkeerde kant, zodat de poten naar buiten wezen in plaats van naar binnen. De helft weer uit moeten halen dus, en toen uitvogelen waar de ellebogen dan WEL moeten beginnen en HOE. Maar na twee, drie pogingen was ik er achter. Gelukkig krijg je na een halve draak het systeem wel een beetje door, met die heen-en-weergaande toeren.

Ik weet nog steeds niet welke kleur ik de vleugels wil gaan maken. Eerst had ik oranje, maar dat is dus al een keer gedaan. Nu denk ik groen. Alleen mijn groene garen is niet dunner dan mijn turquoise, dus dat wordt even uitpuzzelen hoe ik uitkom met de vleugelvliezen.






Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 09:54
Nou, hier komen ze dan - de eerste foto's. Uiteraard heb ik alle stukken die ik gemaakt heb al in elkaar, omdat het anders helemaal een onoverzichtelijke puzzel zou worden. Ik hou ook zo veel mogelijk de volgorde van het patroon aan - wat niet altijd even logisch is trouwens.

Meer (detail)foto's op mijn http://www.ravelry.com/projects/L33ntj3/ragnarok-dragon - RAVELRY . (Link voor wie daar op kan, wie dat nog niet kan : snel registereren, het is het absolute haak- en breiwalhalla !)

     

Al met al valt het haken wel mee tro
uwens hoor, het is vooral véél werk. Dat zie je ook wel als je vergelijkt hoeveel details (schubben, knobbels, tanden, hoorntjes etc.) er nog aan mijn kale, premature draakje ontbreken. Het is echter wel heel leuk werk, want het patroon is - in tegenstelling tot een trui of deken- absoluut nergens saai. Je moet zo ongeveer elke toer eerst lezen wat je doen moet. Heerlijk. Wel af en toe veel tellen trouwens, dat dan weer wel.

De kunst zit hem inderdaad in het in elkaar zetten. Want hoewel de onderdelen goed beschreven zijn, is het maar uit zien te vogelen hoe je ze in elkaar en vooral áán elkaar zet. De klauwen bijvoorbeeld. Heel simpel driehoekig lapje, en gelukkig geeft ze nog een hint dat ze dubbelgevouwen moeten worden, maar dat is het dan ook. Maar waar en hoe ik ze dan op de vingers moest zetten ?? Plat, of dubbel ?? Voorop of bovenop ? Na een paar pogingen geloof ik dat het er zo wel redelijk uitzag. En wat de grotere onderdelen betreft : voorál niet bezuinigen op spelden !

Hij vreet overigens wel vulling ; inmiddels zitten al mijn oude sokkenweesjes en een half schaap in het beest, en dan moet er nog een hele berg in geprakt worden. Ik schat als hij klaar is dat hij minstens vijf kilo weegt. Voornamelijk aan vulling dus.



Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 12:13
Mooi wat een beest,wat een werk

-------------
groetjes hilda


Bericht van: miep
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 12:39
Oohh, ziet er al super uit, ook al is hij nog kaal!


Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 13:48
Die wordt echt mooi. Kan me voorstellen wat voor een werk je daar aan hebt.
Heb je bij ravelry toegevoegd, hoop dat je dat niet erg vindt.

-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 14:38
Heel mooi gedaan ,maar spijtig dat het in het blauw is .Ik had het in het groen of bruin gedaan

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 14:41
WAUW, die is ontzettend gaaf!!!
hij word vast erg mooi. ik waag me er nog maar niet aan,
heb wel de blogspot onder favorieten gezet.........wie weet
ooit.
nog heel veel succes ermee

-------------
groetjes miranda


Bericht van: Dinie
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 15:15
Hij is nu al prachtig!


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 16:19
schitterend

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: pien66
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 17:54
wow

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: creaans
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 17:55
zo, die is groot, maar wel heel mooi!


Bericht van: everline
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 22:00
Echt heel erg mooi!

Hij staat bij mij op de verlanglijst om ooit te maken. Ik
ben ook links en ben blij dat jij al hebt aangegeven dat er
dan problemen komen. Moet dan nog maar twee keer nadenken
of ik hem ook echt ga maken.

Maar ik houd jou werk goed in e gaten want ik vind hem echt
prachtig!!
groeten,
bianca


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 22:54
De linkshandigheid-problemen vallen erg mee hoor, want je loopt er eigenlijk pas tegenaan als je al helemaal doorhebt hoe het systeem in elkaar zit.
De keuze voor blauw is vooral gemaakt omdat ik daar heel veel van had. Inmiddels heb ik een hele tas grijze wol gekregen die ik er mooier voor had gevonden, maar goed, wellicht voor de tweede versie ? Want ik weet eigenlijk nu al dat er een tweede komt. Weet alleen nog niet wanneer.


Bericht van: geesje
Datum bericht: 13 Augustus 2010 om 23:41
geweldig

-------------
groetjes geesje


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 00:23

Wow, wat ben je al ver. Het oog vind ik geweldig mooi geworden. Helemaal niet gevaarlijk of zo, maar zachtmoedig.

Het is echt een flinkerd. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik doe het in ieder geval niet na.

Rosemarie



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 09:24
Als iemand mij ooit aan het patroon kan helpen heel erg graag

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 09:48
In het grijs zal hij heel schitterend zijn,al is hij dat nu ook al hoor maar niet een natuurlijke draak

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 10:57
Corrie, je kunt het patroon gewoon gratis via een kort mailtje aanvragen op de website van de ontwerpster. Vertalen wordt een hels karwei, erger dan het haken volgens mij, want het zijn veertig (!) pagina's, maar met een vertaallijstje erbij is het prima te volgen. Het zijn echt uitsluitend haakinstructies, geen lange stukken tekst tussendoor over hoe je het in elkaar moet zetten. Wel lastig, maar dáár zitten eigenlijk altijd de vertaalproblemen in.

Ook al is het gratis, de patronen zijn wel nadrukkelijk voor eigen gebruik, dus ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik het ga doorsturen. Volgens mij wil ze zelf graag weten wie het patroon hebben. Je kunt in het Engels of in het Duits mailen, en met een dag ofzo heb je het dan in de mail. Gewoon iets van :

Dear Gudrun,

I've seen your pattern of the Ragnarok Dragon, and would really like to try and make it myself. Would you be so kind to send me te pattern ? Kind regards......

of

Liebe Gurdrun,

Ich habe auf das Internet ihre wunderschöne Ragnarök-drache gesehen, und wollte es seht gerne selbst machen. Darf ik ihnen bieten mir das Muster zu schicken ? Mit freundlichen Grüsse....


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 10:57
Hij is prachtig hoor, ik kan niet wachten op het eind resultaat.

-------------
TONY


Bericht van: Polgara
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 11:38

Ik vind em geweldig. Ik zou er niet aan kunnen beginnen. Ik sta er toch maar weer versteld van wat je niet allemaal kunt haken. Ik ben echt wel benieuwd naar je eindresultaat.

En ik vind je blauw best wel mooi. Doet mij een beetje aan de blauwe draken uit Worl of Warcraft denken :)



Bericht van: pippie
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 18:19
Het is dus nu ook wel weer duidelijk: smaken
verschillen! Ik ben helemaal "weg"van dit
blauwe exemplaar! Geweldig mooi!


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 20:07
Ik ontdek trouwens zojuist dat het patroon (en nog wat meer patronen van Amigurumi-artist) rechtstreeks te downloaden zijn van Windows Life, zelfs zonder dat je je hoeft aan te melden.
http://cid-9b4f9a5d8fa7fe3d.office.live.com/self.aspx/Amigurumi%20Artist/Dragon%20Trilogie%20-%20Ragnar%C3%B6k.pdf -
KLIK OP DEZE LINK

En dan op het lege grijze vierkantje klikken. Niet eerst downloaden, dat lijkt niet te werken, maar meteen kiezen voor openen met adobe acrobat (of een andere PDF_reader) en dan opslaan. Ze staan er voor zover ik kan zien allemaal, alleen is het effe zoeken. Je moet dus NIET de foto's hebben, maar de lege vierkantjes.


Superservice, hee !


Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 21:19
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Ik ontdek trouwens zojuist dat het patroon (en nog wat meer patronen van Amigurumi-artist) rechtstreeks te downloaden zijn van Windows Life, zelfs zonder dat je je hoeft aan te melden.
http://cid-9b4f9a5d8fa7fe3d.office.live.com/self.aspx/Amigurumi%20Artist/Dragon%20Trilogie%20-%20Ragnar%C3%B6k.pdf -
KLIK OP DEZE LINK

En dan op het lege grijze vierkantje klikken. Niet eerst downloaden, dat lijkt niet te werken, maar meteen kiezen voor openen met adobe acrobat (of een andere PDF_reader) en dan opslaan. Ze staan er voor zover ik kan zien allemaal, alleen is het effe zoeken. Je moet dus NIET de foto's hebben, maar de lege vierkantjes.


Superservice, hee !


klopt helemaal! ze is nu ook op ravelry te vinden met een link direct naar elke pdf van alle patronen


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 Augustus 2010 om 21:54
Hee, dat moet dan ook sinds vandaag ofzo zijn ?? Ik heb zelf wel een patroon van haar geplaatst (met de link) en zag dat er nog eentje stond ,maar blijkbaar is ze ineens helemaal actief geworden. Gaaf.

Effe gecheckt ; ze heeft inderdaad een uur of wat geleden zelf een paar patronen ge-upload, net effe NA mij. Maar goed, beide patronen zijn en worden door verschillende mensen gezien, dus daar kan ze alleen maar voordeel van hebben.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 23:51
De draak heeft inmiddels twee acherpoten en bijna een halve vleugel (ben een beetje druk geweest met het laminaat uit mijn slaapkamer trekken en nieuwe leggen), maar hij moet nu even een weekje in de ijskast, want ik heb weer een nieuwe opdracht voor een Barbapappa-familie gekregen, uit Amerika deze keer. Die moet dus eerst even tussendoor, want dat meisje is 15 september jarig. Doorhaken dus ! 


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 09:22
Ben zooooooo benieuwd, hoe het wordt!!!

-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 19:54
Ik heb hem gedouwnload nu nog een vertaling wie is er zo lief die met mij te delen?

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 20:04

Originally posted by Corrie Corrie wrote:

Ik heb hem gedouwnload nu nog een vertaling wie is er zo lief die met mij te delen?

 

Ik heb hem ook gedownload en ben van plan hem te gaan vertalen. Weet niet hoelang ik er mee bezig ben maar dan wil ik de vertaling wel delen hoor. Of iemand anders moet hem al toevallig hebben. Dat scheelt natuurlijk heel veel tijd.



Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 11:29
Nou, het zijn al veertig pagina;s in het engels, dus dat worden er tegen de zestig in het Nederlands vrees ik.....


Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 19:13
Ik ben zelf bezig met de baby ragnarok dragon, voor mij al groot genoeg.



En nog een lange weg te gaan zoals je ziet, nog een vleugel, de voor poten, ogen (mond heb ik al klaar) en natuurlijk de nodige hoeveel heid schubben en hoorns.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 19:56
de baby ragnarok dragon maak je in een leuke kleur!
Veel succes met het verder in elkaar zetten!


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:58
Wow, dat schiet lekker op ! Zo ver ben ik nog laaaaang niet. Maar de Barbapappa-familie is meer dan half af, alleel wil ze daarna ook nog twee grote Barbapappa- en Barbamammaknuffels (ongeveer 40 cm) bestellen, en die moet ik zelfs nog ontwerpen, dus mijn draak blijft nog even in winterslaap. 


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 13:09
Dat ziet er al prachtig uit

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: everline
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 14:33
het ziet er allemaal schitterend uit!


Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 20:59
Mensen, wat schitterend allemaal!


Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 21:16
Nou, het vertalen wil niet opschieten mensen. Ik merk dat ik na 10 minuten al snel de brui eraan geef. Sorry. Ik blijf mijn best doen.


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 22:41
Wat een werk zeg. Maar het begint er al heel goed uit te zien

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: ilyani
Datum bericht: 29 Augustus 2010 om 13:03
wauw de draken worden mooi! zowel die grote als de kleine.
heb gekeken op die link maar kan het niet openen heb wel
gedownload en dat is gelukt! maar dat is een project voor
volgend jaar. nu ga ik eerst afwachten wat jullie ervan
maken, ben heel benieuwd naar het eindresultaat dames!

-------------
groetjes miranda


Bericht van: creaans
Datum bericht: 29 Augustus 2010 om 14:17
oh Marleen, wat een leuke uitdaging voor je om Barbapappa's te maken, wel een hele klus hé, succes er mee.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 29 Augustus 2010 om 19:25
't Is inderdaad een hele klus, maar de basispoppetjes zijn inmiddels af, en ik ben nu met de afwerking bezig. Komt mooi uit, omdat ik met die kapotte pink (door het zandzakken vullen/sluiten van de week) eigenlijk neit kan haken ; ik voer precies de aanvoerdraad over die open blaar heen, en dat werkt niet echt.

Wel jammer dat inmiddels mijn draak stilstaat ; heb eigenlijk wel zin die weer op te pakken. Met de grote Barbapappa's erbij nog een weekje schat ik.


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 29 Augustus 2010 om 22:33

wauw wat geweldig zeg

heb het patroon ook gedownload ,maar of ik er ooit aan begin

wat een werk



-------------
quality=


Bericht van: ab63
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:09
Dank je wel voor de tip van het downloaden.  Ik heb nog meer draken opgeslagen als toekomstproject

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 18:06
Ho, wat wordt dat een kanjer !!! Maar wel ontzettend mooi !!! Volg met bewondering de vorderingen !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 24 November 2010 om 15:39
hallo,
ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het met die
ontzettend grote en super gave draak is?

-------------
groetjes miranda


Bericht van: drempt
Datum bericht: 24 November 2010 om 17:29

HOLY COW wat een project

dit zou ik echt niet aandurven

wel mooi gedaan hoor!!!



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 25 November 2010 om 11:07
Nou, eerlijk gezegd is mijn draak nog steeds in winterslaap. Sinds de haasjes ben ik wat last van mijn schouder, en die heb ik nu eigenlijk al drie weken rust gegeven. En die paar keer dat ik wat kan doen, sta ik plafonds te witten ofzo. Maar eerdaags pak ik hem absoluut weer op ; als de drukte van de feestdagen een beetje voorbij is. 


Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 25 November 2010 om 13:27
Die van mij moet nog al zijn schubben (lees 145 lol) voor de rest is hij al in elkaar.
Maar even geen puf en bezig aan andere projecten.


Bericht van: pippie
Datum bericht: 25 November 2010 om 16:28
En wij maar branden......van nieuwsgierigheid


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 26 November 2010 om 10:56
zo blijft het wel spannend!

-------------
groetjes miranda


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 02 Mei 2011 om 09:09
Hoe is het met je draak?

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 02 Mei 2011 om 09:23
Kwam dit topic toevallig tegen omdat Eugenie net zo nieuwsgierig is als ik.

Vind die draken helemaal geweldig, maar dit is een project waar ik nooit aan ga beginnen. Dat komt niet af namelijk. Ben benieuwd of jullie de draken al wel af hebben.


Bericht van: tiffany86
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 22:12
ik vind die draak ook super en wil hem graag maken maar heb jij nog t patroon? wil de artiest wel een berichtje sturen maar kom er niet uit hoe ik dat ken doen via der site..... groetjes Tiffany


Bericht van: C4th
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 22:44
't schijnt dat de artiest ermee gestopt is haar patronen te delen, omdat mensen het blijkbaar een leuk idee vonden om haar gratis patronen te verkopen op marktplaats-achtige sites.

Jammer, die draak zie ik ook nog wel zitten...



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net