Beroepen
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1634
Print Datum: 01 November 2024 om 02:13 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Beroepen
Bericht van: BreienHaken
Onderwerp: Beroepen
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 15:33
wat doet iedereen eigenlijk in het dagelijks leven? Ik werk voor een deurwaarder en daarnaast heb ik een bijbaantje als vertaalster (vrijwilligerswerk). Ook probeer ik Spaans te leren maar heb een beetje tijdgebrek naast huishouden en hobbies...
|
Antwoorden:
Bericht van: odette
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 16:38
Ik ben huisvrouw, en wisselend 1, 2 of 3 dagen in de week gastouder (oppas voor een meisje van 1 jaar).
Tja dat huishouden daar gaat altijd veel tijd in zitten .
------------- odette
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 18:47
Hoi,
Ik werk bij de stichting Lentis (voorheen GGz, Geestelijke Gezonheidszorg) als superuser (tja de benaming heb ik gelukkig zelf niet bedacht, maar zie het maar als een soort vraagbaak op administratief gebied en troubleshouter). Ik begin 's ochtends om 07.00 uur, zodat ik 's middags mijn jongen van school kan halen. Met mooi weer gaat hij in het zwembadje, zodat moeders tijd heeft voor het knutselen (huishouden doe ik minimaal).
Groetjes, Carla
|
Bericht van: breioma
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 19:08
Ik ben huisvrouw,doordat mijn lijf mij regelmatig in de steek laat kan ik niet werken en ook geen vrijwilligerswerk doen,ben vroeger wel heel actief op school van de kinderen geweest en ben thuis de klussenvrouw in plaats van man,schilderenvan binnen en buiten,dat kan je zelf regelen,Mijn man is nu met pensioen en neemt veel huishoudtaken nu over zodat ik weer wat energie heb voor mijn hobby's en dat is niet alleen breien en haken.
Groetjes Corry
|
Bericht van: tdv
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 19:30
ik ben wijkverzorgende in de thuiszorg voor enkele uren per week.
------------- groetjes tine
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 19:47
ik was secretaresse maar ben gestopt met werken omdat onze jongste dochter een "zorgenkindje" is... Doe nu vrijwilligerswerk, vooral voor Sri lanka.
|
Bericht van: knipmutske
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 20:07
Ik ben huisvrouw en vrijwilligster bij;De Zonnebloem''wat heel dankbaar werk is.
Verder pas ik regelmatig op mijn kleindochters.
Groetjes Marina
|
Bericht van: Jola
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 20:44
Na vijftien jaar voor de kinderen en het huishouden te hebben gezorgd ben ik weer gaan werken.
Ik werk nu bij Medifort.Daar moet ik de operatie schorten en lakens controleren of het wel goed is gewassen en of er geen gaatjes in zitten.
Dan wordt alles gevouwen en ingepakt.
Daarvoor heb ik tien jaar als vrijwilligster gewerkt bij de gymvereniging.Daar gaf ik les aan kinderen en ouders van 1½ tot 2½ jaar.En gaf ik les aan kinderen vanaf 2½ tot 4 jaar.Wat heel leuk was om te doen.
Nu geef ik alleen nog les aan ouderen dames vanaf 50 jaar 1x per week 's-avonds.
Uiteindelijk heb ik besloten om weer te gaan werken zodat ik financieel wat minder afhankelijk ben van mijn man.
Groetjes,
Jolanda
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 20:53
ik ben huisvrouw en crea/hulp/ taal-o-theekmoeder op school en ik doe vrijwilligerswerk bij stichting Leonardo da vinci dat is een gallerij/atelier voor kunstenaars met een beperking. en ik doe vrijwilligerswerk bij de nederlandse obesitas vereniging.
-------------
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 21:25
Ik ben alpha hulp en huisvrouw
-------------
|
Bericht van: Christien
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 21:34
Ik werk twee dagen per week bij een adminstratiekantoor. Helaas zijn we (met kantoor) per 1 januari verhuisd naar een dorp 7 km verder. Daarvoor was het kantoor vanaf 1994 (zolang werk ik er ook) op 5 minuten loopafstand van mijn huis. En de oppas woont er tegenover. Nu is het een heel gedoe. Eerst naar de oppas om de jongste weg te brengen. Dan naar school met de middelste (de oudste gaat alleen). En dan op mijn fietsje naar het werk. Ongeveer 20 minuten. Ik ben dus 's avonds ook veel later thuis. Ook omdat ik nu dus pas om 09.00 uur begin ipv half negen. Flink balen
Christien
Oh, en op die andere dagen doe ik zo weinig mogelijk in huis (soms een beetje te weinig, zijn de handdoeken op of zo). En ik doe zoveel mogelijk leuke dingen. Naaien, haken, forumpjes lezen buiten zijn met de kinderen, lezen, of gewoon niks doen.
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 12 Juni 2007 om 22:49
IK BEN HUISVROUW MAAR DOOR DE ZIEKTE VAN WEGENER EN FIBROMIALGIE KAN IK VERDER NIET VEEL MEER .VROEGER TOEN DE KINDEREN OP SCHOOL ZATEN WAS IK VRIJWILLIGSTER OP SCHOOL EN HEB IK HANDBALTRAINING -GEGEVEN, VOOR HET HUISHOUDELIJK WERK HEB IK NU HULP EN HELPT MIJN MAN ALLEEN NU EVEN NIET WANT HIJ IS AAN ZIJN HEUP GEOPEREERD,
MAAR HET GAAT GAAT GEWELDIG GOED MET HEM HIJ HEEFT AL NIET VEEL HULP MEER NODIG ALLEEN NOG BIJ HET AANTREKKEN VAN ZIJN ELASTIEKE KOUS EN SCHOENEN EN HET HALEN EN BRENGEN NAAR THERAPIE EN CONTROLES WANT HIJ MAG NOG GEEN AUTO RIJDEN
GROETJES THEA
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 01:01
ik werk 28 uur per week als bediende en ben aankoopassistente, in een bedrijf in mijn dorp (7 min met de auto of een dik kwartier fietsen). Ik heb een uurregeling waarom ik door vele wordt benijd werk juist ongeveer de schooluren van mijn kinderen. Vertrek samen met hun en ben een half uurtje vroeger thuis alleen op woensdag een half uurtje later. Dan volgt het huishouden dat echt niet mijn hobby is en waar ik dus ook niet meer tijd aan besteed dan nodig en s'avond handwerken en pc
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 08:15
Hallo allemaal
Ik ben buschauffeuse in Utrecht. Dit doe ik voor halve dagen. De rest van de dag doe ik de dingen in het huishouden en verder pruts ik lekker met mijn hobby's.
Lisa ik heb je een poosje gemist waar was je???
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 08:22
Ik ben nog student, studeer psychologie. Volgend jaar ga ik mijn
laatste jaar in wat betekent 2.5 dag in de week stage lopen en de rest
van de tijd aan mijn scriptie werken. Daarnaast heb ik om de studie te
bekostigen een weekendbaantje bij de Hema op de gebaksafdeling en ik
doe vrijwilligerswerk op een kinderboerderij
------------- Groetjes van Lieke
http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog
|
Bericht van: Rubia
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 10:40
Ik werk full time in de haven en doe dit in ploegendienst. Daarnaast sport ik regelmatig en doe het huishouden. Als er dan nog tijd over blijft haak of brei ik en soms neem ik het mee naar mijn werk, voor als het rustig is. De eerste keren keken ze gek op maar nu niet meer.
-------------
|
Bericht van: Polly
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 14:44
Ik ben werkzoekende, met beperkingen. Ik zie mezelf eigenlijk meer als toekomistige huisvrouw. Ben ouderwets, wil gewoon een knus huisje, met tuintje en beestjes (en kindertjes).
Ik doe 1x in de twee weken vrijwilligerswerk, op een huiskamer met dementerende ouderen. Geeft veel voldoening.
------------- Groetjes, Yvonne
|
Bericht van: Edith
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 17:07
Ik zit in de WAO. Doe twee keer per week vrijwilligerswerk bij de activiteitenbegeleiding in het verpleegtehuis, heel gezellig. Heb een hele dierentuin om te verzorgen (hond, 5 kippen, 2 hanen, 6 konijnen) en handwerk. Naast natuurlijk huishoudelijke klussen die ook moeten gebeuren.
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 18:03
hallo teunie,
ik was een tijdje echt superdruk. Ik werk dus fulltime, daarnaast vrijwilligerswerk + een huishouden. En dan nog 6 miljoen hobbies
Dus was het forum even een beetje uit het oog verloren. Maar miste het toch, dus ben weer aan het inhalen...
hoe is het met jou??
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 18:54
Ik ben huisvrouw en thuistuinier. Toen de kinderen kleiner waren was ik heel aktief op school en daarbij moest ik mijn dyslectische dochter intensief begeleiden want daar werd nog niks aan gedaan op haar school Later ben ik oppas geweest voor een gezin met drie kinderen, een baby, peuter en kleuter. En nu ben ik de dierenoppas van de buurt, konijnen, cavia's, katten, vissen en vogels. Ik heb een tijdje op mijn kleinzoon gepast, maar dat beviel zijn moeder slecht en is op ruzie uitgelopen, zodat ik nu mijn zoon, kleinzoon én mijn dochter, die met hun sympathiseert, nooit meer zie. Wel pas ik soms op op baby's, die hier in de straat bij een oppasmoeder zijn.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 08:10
Hoi Lisa ik ben ook wel super druk,maar ik kan gewoon niet buiten het forum.
Naast mijn werk ben ik momenteel ook nog een soort "grote schoonmaak" begonnen, verder ligt mijn shoonmoeder heel erg slecht en daar zorgen we dus met elkaar ook voor.
Maar het forum bezoek kan altijd nog voor alle werkjes en 's avonds.
Nou ik heb je wer even bijgepraat en hoop dat ik je weer regelmatig tegenkom.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Tony
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 09:59
Hallo Lisa,
Als oudste "hobbydoos"heb ik natuurlijk een hele lange loopbaan. Van beroep, was ik schoenstikster, maar omdat daar in NZ geen thuiswerk in gedaan werd, heb ik vanaf de geboorte van mijn eerste kind (nu bijna 50 jaar geleden), thuis voor een naaiatelier gewerkt. In NZ 15 jaar en daarna hier in Holland ook nog 8 jaar.
Omdat mijn man toen meer verzorging nodig had, en tevens als therapie voor hem, hebben we toen nog 3 jaar inpak werk thuis gedaan. Daarna ging het helemaal niet meer.
Na zijn overlijden, ben ik 13 jaar oppas moeder geweest in 2 gezinnen. Toen ging het vanwege mijn gezondheid niet meer.
Tussen de bedrijven door heb ik altijd zelf het huishouden gedaan, en 5 kinderen groot gebracht en altijd zelf hun kleding gemaakt, ook karweitjes als schilderen, behangen, tuinieren had ik geen moeite mee. Dus je ziet dat ik een heel vol ( maar vooral ook gelukkig en gezellig) leven gehad heb. En vind dat ik nu de rust verdient heb, om alleen nog maar die dingen te doen waar ik zin in heb.
Hobbyën, hobbyën, hobbyën
Lieve groetjes TONY
------------- Antonia
|
Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 15:41
ik ben werkzoekende door psychische problemen kan ik hogeschool niet aan en fulltime-job evenmin part-time...als het max 4 uurtjes zijn per dag, dan kan ik het psychisch aan en ik heb zoveel interesses en ben enorm leergierig en niet stom ( behaal op medische IQ-test meer dan het gemiddelde) voorlopig ben ik dus nog volop in behandeling om ooit tot het doel te komen van te kunnen meedraaien in onze maatschappij
Ik zou graag werken met kinderen met problemen en/of handicap, dat is mijn grote droom Een paar uurtjes bij de bakker werken zie ik ook zitten
iemand tips of jobs?
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 15:52
JAAAAA, je moet gewoon doen wat ik doe. Ik werk als postbezorger bij SMN (Sandd is ook een optie, maar geloof me, die betalen stukken minder). Je hebt redelijk controle over de hoeveelheid werk (een grote of een kleine wijk), één of twee keer per week (over een periode van maximaal twee dagen). Zelf heb ik één wijk van 1100 adressen, deels buitengebied, ik haal woensdagmiddags mijn post en sorteer die (1 of 2 uurtjes werk), en die post moet ik dan tussen donderdagmorgen 7 uur en vrijdagavond 9 uur bezorgd hebben. In de praktijk loop ik donderdagmorgen en vrijdagmorgen (soms 's avonds) twee uurtjes, en ik hou er zo'n 150 euro in de maand aan over.
Check hier voor alle info
Oepsie.....ik weet eigenlijk niet hoe het met de vrije postmarkt in Belgenland staat. Daar zal toch ook het staatsbedrijf al enige concurrentie hebben van stukloners ?
Daar wordt veel nadeligs van gezegd, maar men vergeet dat stukloon je wel de vrijheid geeft je eigen tijd en werk in te delen zoals dat onder een arbeidsovereenkomst nooit zou kunnen, en dat is mede de reden dat er in Nederland in elk geval vooral veel huisvrouwen, minder validen, chronisch zieken die zich nog wel redelijk goed voelen, AOW-ers en dergelijke dit als bijbaan hebben. Ik kan het je aanraden.
|
Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 19:17
Zo na alles gelezen te hebben zal ik ook wat vertellen.
Niet zoveel bijzonders hoor....
Heb voor m'n huwelijk in een verpleeghuis gewerkt toen de kinderen klein waren ben ik thuis geweest en heb veel vrijwilligers werk op peuterspeelzaal en op basisschool gedaan.
Later heb ik nog in een verzorgingshuis gewerkt maar na 3 jaar kon ik de werkdruk niet meer aan en ben gestopt.
Nu werk ik als interieurverzorgster in een huisartsenpraktijk en bij iemand particulier. Voor de rest verzorg ik het huishouden en besteed veel tijd aan m'n hobbies: muziek maken en handwerken.
Ik mag ook graag lezen maar door het slechter zien lees ik nu gesproken boeken via een daisyspeler.
Gelukkig is er heel veel keus in gesproken boeken, heb ook grootletter boeken gelezen maar dan is de keuze toch beperkt.
En wat de pc betreft, heb via Bartimeus Zoomtext gekregen dat is een vergrotingsprogramma.
En verder gebruik ik een speciale loep om de krant en haakpatronen mee te lezen
Voor de rest probeer ik te genieten van alles wat ik nu nog kan doen want het zicht zal zeker slechter worden.
Groetjes Els.
|
Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 20:53
Misschien inderdaad iets waar ik over kan nadenken, Marleen als het mijn wachttijd bij de vdab maar niet stopt..
Is dat je enige inkomen of is het echt als bijverdienste dat je dat doet?
|
|