creaties chrisje
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1645
Print Datum: 23 December 2024 om 19:13 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: creaties chrisje
Bericht van: breioma
Onderwerp: creaties chrisje
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 13:18
Antwoorden:
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 13:39
bedankt, corry!!!!!!
dit is wat ik de laatste weken zoal gemaakt heb voor het goede doel: de tassen zijn niet van een bepaald patroon, maar zo'n beetje "op het gevoel" gemaakt... Heb er dan ook nog nooit twee dezelfde gemaakt... De roze/paarse zijn vier vierkanten aan elkaar gehaakt bijvoorbeeld...
Het beertje is het patroon van Marike, de crazy duck komt van Drops en de vlindertjes -liggen er los op- herkennen jullie vast wel... De tassen krijgen in Sri Lanka hun "vaste" versielseltjes, een voering en rits... Af en toe krijg ik een foto hoe het eindresultaat werd, en da's ook altijd erg leuk om te zien voor mij!
|
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 13:51
He'" leuk vlindertje.De rest is ook zeer de moeite waard,Fijn om voor een goed doel te werken,heb ik ook veel gedaan. Hartstikke goed,mag ik van jou dat vlinderpatroontje. groetjes Corry
|
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 14:00
zijn vlindertjes van Joke:
8 lossen, sluiten met een halve vaste. 8 groepjes van 3 stokjes met 3 losse ertussen.
Tweede toer: in ieder gaatje: 1 vaste, 2 stokjes, 1 dubbel stokje, 2 stokjes en een vaste.
Daarna 10 lossen om de vlinder "aan elkaar te zetten".
De lossen doe je er omheen, dat had ik eerst even niet gesnapt, maar is dus best makkelijk...
|
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 14:29
Dank je wel.
Groetjes Corry
|
Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 14:37
wat leuk allemaal!
------------- Groetjes van Lieke
http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog
|
Bericht van: tdv
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 16:02
heel erg leuk allemaal
------------- groetjes tine
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 19:21
Hoi Chrisje,
Slapen de mensen in België niet??
Groetjes Carla
|
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 19:55
euh... toch wel... Maar de strijk durft al eens blijven staan...
|
Bericht van: Polly
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 20:13
Wow, jij hebt een hoop werk verricht! Ik vind vooral de beer erg lief!
------------- Groetjes, Yvonne
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 21:12
chrisje wrote:
euh... toch wel... Maar de strijk durft al eens blijven staan... |
Tja, het blijft een kwestie van prioriteiten stellen!!
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 13 Juni 2007 om 21:51
Boahhhhhh, dat ziet er allemaal erg mooi uit hoor. Je hebt niet stil gezeten.
toppie , groetjes irene.
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 00:39
Hallo Chrisje,
Prima werk heb je geleverd en ja voor zo een mooie collectie mag de strijk wel eens blijven staan
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 11:35
Hallo Crisje,
wat een leuke dingen heb jij gemaakt daar mag de strijk wel een keer voor blijven liggen
groetjes Thea
------------- groetjes Thea
|
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 11:37
hihi, bedankt allemaal! deze week zal er toch wat meer aan het huishouden moeten gebeuren, vrees ik... Maar ach, het loopt niet weg, hé... (helaas...)
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 13:07
Loopt zeker niet weg. Ik vind altijd alles in dezelfde staat terug als dat ik het achterlaat. Nog nooit geen kaboutertjes gezien om een handje te helpen
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Datum bericht: 14 Juni 2007 om 21:55
klopt Line, ik blijf er in geloven, maar bij mij komen ze ook niet...
Maar mijn dochtertje zegt dan ook heel wijs: "Het bos is veels te ver mam, denk jij dat die kabouters zo ver gaan komen lopen dan?" Whoehaaaa!
Dus als jij dichter bij het bos woont, dan heb je nog een kans, hoor!
|
Bericht van: Marike
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 09:25
Hoi Chrisje, ze zijn heel leuk geworden!!! En de oren van beer zijn toch prima zo niets mis mee hoor!! De tassen zijn ook erg leuk....
|
Bericht van: smurfje
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 10:35
Chrisje er zijn geen woorden voor!!!!! Je bent ook verslaafd hé
------------- Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
|
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 13:50
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 14:41
Yep, vlindertje van cadaulint is gelukt ! Dat wordt een hele serie haken, want mijn dochter vindt hem geweldig en heeft al een hele bestelling geplaatst. Moet er alleen nog wel voelsprieten aanhaken vindt ze .
Ik doe wel een poging....
|
Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 15:20
ik ben gek op de vlindertjes en de ronde handtas. Voor de handtas, is dat alleen in het rond blijven haken tot je een deftige grote hebt en dat 2x en dan rondjes aan elkaar bevestigen?
En voor de vlindertjes...voelsprietjes zijn erg fijn hé :) hoe ga je dat doen, Leentje?
|
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 17:16
het zijn inderdaad gewoon twee rondes. je kan ook ipv elke toer met een halve vaste te sluiten, in het rond haken. Dan heb je geen "naadje". Ik markeer dan de eerste steek met een draadje zodat je weet waar je bent... Maar deze zijn gewoon met een halve vaste gedaan dit keer... Heb je een patroontje hoe je een ronde moet haken? (met de meerderingen goed aangegeven enz...)
Dan lappen aan elkaar haken: door de twee lagen heen: een vaste , (vaste overslaan) een losse, een vaste (vaste overslaan) een losse enz... eventueel een picootje de volgende toer haken.
|
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 19:54
Marike wrote:
Hoi Chrisje, ze zijn heel leuk geworden!!! En de oren van beer zijn toch prima zo niets mis mee hoor!! De tassen zijn ook erg leuk.... |
ik kreeg goede raad van je, hé!
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 20:04
Ik had de vlinder van cadeaulint gehaakt (lekker stevig), en de voelsprietjes heb ik gewoon gemaakt door ene sliertje te haken van 15 lossen, dan aan de ene kant een knoopje in het haaksel dat het een soort knopje wordt, het sliertje door de draad van 10 lossen heenhalen waarmee je de vlinder dubbel hebt gewikkeld, en een knoopje aan de andere kant. Ondat het lint vrij stug is, blijft dat prima staan. Met de aansteker kun je het heel voorzichtig nog ene beetje vastsmelten.
Met katoen zou ik er een heel dun ijzerdraadje doorheen rijgen ofzo denk ik. Heb er nog geen foto van; m'n dochter heeft er mee gespeeld en nou is-ie een beetje kwijt, en de batterijen van de camera zijn ook een klein beetje leeg, maar ik kom zo gauw mogelijk ermee.
|
Datum bericht: 15 Juni 2007 om 21:02
Chrisje, als je even tijd hebt, kan je dan misschien een deftig patroon mailen voor in het rond te haken? Ik heb dat nog nooit gedaan eigenlijk heb ik dat alles nog nooit gedaan. Wel heb ik al info over hoe je de verschillende steken moet maken. Dus met jou beschrijven en die info naast me, zou het me moeten lukken, althans, dat hoop ik
Mijn mail: x_ophelia@hotmail.com
|
Datum bericht: 16 Juni 2007 om 09:59
je hebt mail!
|
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:35
Dank je
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 17:54
Inderdaad Chrisje,Je tassen zijn prachtig!Zo verschillend en alle even mooi!Ook gek van knuffels breien?
Strijken?Wie denkt er nu aan strijken!Als je een muze te pakken hebt moet je er voor gaan!!!!!!Strijk loopt inderdaad niet weg!
Haken?Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten?Zou ook wel es graag iets met vierkantjes maken!Staat mooie meisjestrui in nieuwe Bergere!Ook met vierkantjes!Korte truitje gebreid met dan onderaan nog een boord met 2 rijen vierkantjes gehaakt!Heel Mooi!Breieschrijving moet eind deze week binnenlopen of begin volgende week !Indien je die wenst?Voor uw madameke?hahaha!Natuurlijk komt er wol mee met dat boek,was onvermijdelijk!wahahaha!
Een bezeten mens!!!!!!!!!!!!!!!!!Perle!
-------------
|
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 20:35
hm, je brengt me in de verleiding, hoor... Maar 't zou omgekeerd moeten zijn voor mij: de trui haken en het boordje breien, hihi!
Mijn madameke heeft vandaag een nieuw "blote-buiken-topke" gekregen... Was eigenlijk een baby-jurkje (een vriendin had daarom gevraagd) maar het zag er zo truttebellig uit, dat het is omgevormd tot topje... Het "kriebelde" wel, maar toen grote zus het had goedgekeurd heeft ze er de hele avond in rond gelopen...
|
|