wie draagt mutsen???
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16462
Print Datum: 01 Mei 2025 om 14:59 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: wie draagt mutsen???
Bericht van: chrisje
Onderwerp: wie draagt mutsen???
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 12:15
zoals sommigen al weten, ben ik verslaafd aan mutsen breien 
Nu krijg ik -van vrouwen dan, niet van kinderen- als reactie vaak te horen dat ze wel een sjaal willen, maar mutsen niet leuk vinden om te dragen...
Graag daarom even dit testje, zodat ik weet welke kant mijn volgende mutsen moeten op gaan... De meeste die ik maak zijn voor kinderen, maar ik dacht dat wij dames mutsen ook wel iets vonden... Helaas, de laatste aan wie ik het vroeg zei: "ik krijg er pannenkoeken-haar van!"  ) Nou heb ik al pannenkoeken-haar (denk ik toch) dus voor mij maakt het geen verschil meer...
Kom op dames, wat vinden jullie van DE MUTS???? Ik stem VOOR!
een wanhopige Chrisje
|
Antwoorden:
Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 12:30
Wanhopige Chrisje,
ik vind mutsen hardstikke leuk, er zijn zoveel prachtige modellen. Helaas ziet mijn haar er helemaal niet uit als ik een muts heb opgehad dus IK draag ze niet.
Groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 13:55
tip voor joke: muts ophouden! 
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 14:21
Eigenlijk ben ik zelf al een muts , ik vind heel veel mutsen leuk,maar draag ze nooit.Heb geen last van een koud hoofd.
Maar van mij mag iedereen zo'n leuke muts van jou dragen.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 14:33
Ik vind mutsen ook leuk, al draag ik ze bijna nooit. Niet alleen vanwege dat pannenkoeken-haar, maar ook omdat ik vind dat bijna geen één model me staat......
Maar als ik 's winters lange tijd buiten ben en het is goed koud, dan zet ik er wel één op hoor!
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 16:42
Ik heb vorig jaar een muts gebreid voor mijn zoon, hij draagt hem niet, vind het niet nodig. Zijn moeder daarentegen, is er wel heeeel gelukkig mee (ik draag hem tijdens onze sneeuwbalgevechten, achter het huis).
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 18:09
chrisje wrote:
tip voor joke: muts ophouden!   |
Hihihihi, dat is een goed idee maar ik heb NOG een afwijking: ik heb het altijd heeeel gauw warm, dus .........
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 18:54
Ik draag nooit een muts,(maar voel me soms wel eentje.... )Wel heb ik enkele keren een leuke muts gekocht.Maar er zit nogal wat verschil in even passen in de winkel en daadwerkelijk dragen (blijkbaar ) Ik voel me "opgesloten"met een muts op 
Maar als ik dan 's winters mijn dochters zie lopen met een muts, dan vind ik dat toch wel heel erg leuk staan.
groeten,
Saskia
|
Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 19:08
In de winter draag ik regelmatig een muts. En onze meiden zijn er helemaal gek op. Ze dragen ze liefst ook in de zomer. Zelfs als het heet is en ze komen een wintermuts tegen dan gaat hij op. ik heb net van de de nieuwe meerkleurige wol van de zeeman een muts gehaakt. Gewoon op de amigurumi manier en dat is redelijk gelukt. Geloof alleen dat het als je met een patroon maakt lekkerder zit. Alleen dat lukt me dan weer net niet.
Mutsen zijn bij ons in de familie dus graag gezien.
------------- *~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 19:18
Eerlijk gezegd brei ik wel mutsen, maar ik draag ze niet. Mijn haar is dun, statisch en onwillig, mutsen glijden er vaak zo weer af en dan ziet het er niet uit. Ik heb zo'n enorme sjaal gebreid en gehaakt, die ik drie of vier keer om kan slaan en daar duik ik met mijn gezicht in als het erg koud is.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Dinie
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 19:29
Ik heb nooit een muts op.. Ik vind ze wel leuk en mn kinderen komen bijna om in de mutsen, zoveel hebben ze er, maar zelf nooit eigenlijks
|
Bericht van: sjaak
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 19:35
Mijn zeer mode gerichte dochter van 21,is helemaal gek van gebreide alpino's in alle kleuren.
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 19:40
Als het vriezend weer is, dan draag ik wel eens een wollen muts vooral als ik fiets. Ik heb vrij dun haar dus gauw last van een koud (voor)hoofd op de fiets.
Voorts draag ik ook wel een damespetje in de winter.
Bij regen houdt dat een beetje m'n haren droog. Ik heb een hekel aan een capuchon want die is altijd veel te groot.
Vroeger toen beide dochters nog klein waren en ik ze op de fiets naar school bracht, hadden we alledrie een bivakmuts op. Lekker warm, maar schrikken als ik hem afdeed. Zo'n statisch windhooskapsel als resultaat.
Dus mijn voorkeur gaat uit naar de damespet.
Groetjes Tineke01
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 20:08
Als het kouder wordt, draag ik graag een muts, zit lekker warm en heb geen last dat mijn haar er onder lijdt.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 20:55
Ik vind mutsen heel erg leuk om te zien, maar om te dragen . Het kriebelt enorm op mijn hoofd, maar aangezien ik ooit eens bevroren oren heb gehad (je wenst het je ergste vijand nog niet toe) draag ik bij grote kou altijd oorwarmers, formaat koptelefoon maar lekker pluizig en warm.  Het ziet er misschien niet uit, maar bevroren oren zijn erger denk ik dan maar
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 21:07
Onze kleindochter van 17 draagt allerlei bonte peruaanse mutsen met verschillende patroontjes erin.
Bij veel mensen vind ik mutsen leuk staan maar niet bij mezelf. Dan voel ik me nog kleiner en dikker dan dat ik al ben
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 16 Augustus 2010 om 21:39
Ik draag, sinds een operatie aan mijn hoofd,
wel mutsen. Maar het moeten wel een beetje
"gekke" mutsjes zijn net zoals ik zelf ben.
Toch kijk ik eerst wel tien keer in de spiegel
of het wel ergens op lijkt. Dus veel lef
heb ik niet wat het dragen van mutsen betreft.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 17 Augustus 2010 om 08:57
Ik krijg altijd te horen dat ik een mutsenhoofd heb. Hoeden, petten, mutsen. Ik heb ze, veel en in verschillende kleuren en vormen. Voor mij dus een 
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 17 Augustus 2010 om 09:31
Zelf heb ik geen enkele muts en al jaren zeg ik...deze winter maak ik mezelf een coole muts.
Want mutsen vind ik dus de max.Telkens ik een mooie gebreidde mantel zie dan is dit met supermooie sjaal en muts en dat is toch mooi,hé?
Zonder muts lijkt het hoofdje bovenop als een klein bolletje.Vind ik.Dus deze winter ga ik echt voor een muts.Eentje dat assorti is met sjaal.In megacool draadje.
Mijn dochters dragen heel veel mutsen soms soort baret achtige mutsen,soms ajour.soms gewoon fluffy.
Ps ook manlief gaat deze winter aan de muts en ik heb een argument...zijn sinusitis.
Nu enkel nog zorgen dat hij het zelf ook gelooft!
-------------
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 17 Augustus 2010 om 09:51
ja hoor chrisje,heerlijk een muts en liefs 1 met flapjes dat je oortjes ook warm blijven,
-------------
|
Datum bericht: 17 Augustus 2010 om 19:13
leuke reacties, heb zitten smullen van de mutsen-verhalen! ik moet toegeven dat ik ze zelf liever brei dan draag...  
Maar weer wat ideetjes opgedaan van jullie reacties! ik ga eens zoeken achter iets met "oortjes" en dat peruaanse lijkt me ook wel wat...
Ondertussen de eerste sjaal verkocht, en inderdaad... de bijhorende muts werd wel gepast, maar toch maar liever niet...  
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 17 Augustus 2010 om 20:45
Ik draag 's winters een muts, eigenlijk meer voor m'n oren dan voor m'n hoofd, want inderdaad, je haar gaat er stom van zitten, maar ik krijg snel oorpijn als het koud is, dus dan toch maar een muts. Ik heb weleens een muts gehaakt en gebreid en vind het erg leuk om te doen, al moet ik zeggen dat ik vooral die ene muts met oorflapjes draag die ik niet zelf gemaakt heb :)
|
Bericht van: Nancy
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 14:36
Zoals afgelopen winter heb ik toch maar weer een muts gekocht. Een pet model erg leuk. (had zelf geen goed patroon om er een te maken) Ik wil hem graag over mijn oren hebben maar dan weer niet te ver over mijn voorhoofd en zeker niet met zo'n pet model dan zie je niet veel meer. Dus zit steeds aan mijn muts te frutten en te trekken wel vervelend (dat dus ook met mijn gekochte muts) Ik ben een haker maar heb nog niet HET patroon gevonden. Mischien een idee voor jou?
Gr Nancy.
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/model/2/breien'>Breipatronen
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 14:56
Mutsen! Ik ben er dol op! Jammergenoeg mijn vriendje helemaal niet. Die heeft liever dat ik geen muts opzet... Maar vorige herfst heb ik me er toch ene gekocht, een leuk gebreid pet-model en dus lekker warm. Het was echt helemaal wat ik zocht en gelukkig vond het vriendje het ook toonbaar . Dus sindsdien heb ik nooit geen koud hoofd of koude oren meer en loop ik lekker ingeduffeld in mijn zelfgebreide sjaal en gebreide muts (maar die laatste is dus wel een gekocht exemplaar ^^):

Dus Chrisje, blijf maar lekker mutsen breien, ik ben helemaal pro! 
Groetjes!
|
Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 17:20
Ik ben nogal een koukleum, dus in de winter gaat er een muts, het liefst bijpassend bij een lange sjaal, onder mijn capuchon.
Mijn dochter van 17 jaar is dol op mutsen, vooral van die rasta-dingen. Nu, op de camping in Frankrijk, met een temperatuur van boven de 25 graden, loopt ze er nog mee rond. Liever een muts dan ongeföhnde haren.
------------- Geduld kun je oefenen. www.petriek.blogspot.com
|
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 18:11
Hey Veerletje,
Die pet van jou is het model wat ik zoek. jammer dat je hem hebt gekocht want daar wil ik wel een patroontje van hebben.
Gr Nancy.
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 18:29
Nancy wrote:
Hey Veerletje,
Die pet van jou is het model wat ik zoek. jammer dat je hem hebt gekocht want daar wil ik wel een patroontje van hebben.
Gr Nancy. |
Ik heb inderdaad ook lang gezocht naar een patroontje. Ik had dan uiteindelijk http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=93&d_id=22&lang=nl - deze gevonden van Drops, maar de verhoudingen klopten niet en ik had precies een platte pannenkoek op mijn hoofd. Deze (gekochte) heeft trouwens ook zo'n fleecevoering vanbinnen, dus dat is extra warm!
|
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 18:31
Die van drops heb ik ook al een bekeken maar niet mijn model.
|
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 19:08
heeeel mooi die van jou veerletje!!! die zou ik ook zo opzetten! rasta-mutsen, ook een leuk idee! Maar dat moet dan wel het juiste model zijn, zo eentje dat lekker over je dreads kan poffen... Hm, nog even model (muts en hoofd) zoeken dan... Ik heb maatje kindermuts en sprietjeshaar... De oorflapjes blijven ook terg komen, toch iets om aan te denken...
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 18 Augustus 2010 om 21:28
IK ZAT HET EVEN TERUG TE LEZEN,KOM IK OP DE GEDACHTEN DAT IK ALS JONG MEISJE OOK WEL EENS.LANGE BREDE FLAPPEN DIE JE ALS DASJE KON DRAGEN,
-------------
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 09:09
Ik ben ook in de winter een muts in het kwadraat! Heb je een foto'tje gestuurd (om het forum te beschermen) van mijn rasta achtige muts, zodat mijn haarklem er goed onder past en dan is het best mogelijk om geen pannekoekhaar te krijgen.
Groetjes Marije
edit:volgens ravelry is die van mij meer een slouch hat
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 09:39
Ik vind een muts de max
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 16:00
Je ziet ook wel brede hoofdbanden, die over de oren worden gedragen. Daar kun je mooi een veer insteken, zoals bij Hiawatha.
wat rozengeur.
|
Bericht van: grootkoerkamp
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 16:58
hoi veerletje het is een hele mooie muts voor al als je gauw voorhoofdholte onsteking in de winter hebt dan heb ik maar wat graag een muts op jammer van mijn haar .maar wel lekker warm. jammer dat er zo weinig leuke modellentjes zijn van petten. ik liep van middag bij cen a binnen daar hing een leuke pet maar vrij prijzig . en het was niet mijn kleur . jammer dan maar verder zoeken of een maken. grtj ineke
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 19 Augustus 2010 om 17:15
draag nooit een muts
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Bericht van: NaJa
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 16:23
Ik ga door weer en wind met de fiets werken en kan dus echt niet zonder mutsen. Die van Veerletje is echt heel mooi! Het nadeel aan mijn eigen zelfgebreide mutsen vind ik dat ze niet zo warm zijn als een gekochten (en gevoerde) muts.
------------- Groetjes
Nathalie
|
Bericht van: Claire
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 17:11
Ik ben een (haak)muts maar draag ze niet
------------- Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren
|
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 18:01
Eeyore82 wrote:
Ik ben ook in de winter een muts in het kwadraat! Heb je een foto'tje gestuurd (om het forum te beschermen) van mijn rasta achtige muts, zodat mijn haarklem er goed onder past en dan is het best mogelijk om geen pannekoekhaar te krijgen.
Groetjes Marije
edit:volgens ravelry is die van mij meer een slouch hat
|
heeeeel mooi, hoor! Je staat er ook erg leuk mee!
dat pannenkoekenhaar is hier meer een familietrekje, hebben we ook zonder muts, haha! een muts maakt het alleen nog een beetje erger...
|
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 19:54
NaJa wrote:
Ik ga door weer en wind met de fiets werken en kan dus echt niet zonder mutsen. Die van Veerletje is echt heel mooi! Het nadeel aan mijn eigen zelfgebreide mutsen vind ik dat ze niet zo warm zijn als een gekochten (en gevoerde) muts. |
Je zou hem dubbel kunnen breien, dus met het dubbele aantal steken en dan om en om een steek breien en een steek afhalen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 20:01
Sinds afgelopen winter heb ik ook een muts, en het bevalt me zeer goed! Dat platte haar heb ik er dan wel voor over. Ik heb een witte gebreide muts met kabeltjes, gekocht exemplaar. Nu ga ik een muts en sjaal breien of haken voor mijn zoon (3jr) voor de komende winter. Een nieuwe jas heb ik gekocht met 25 Graden! Maar dat is altijd zo, als je zoekt vind je het niet en nu liep ik er zo tegenaan. Hij gaat woensdag mee naar de markt om de juiste kleuren er bij te zoeken, volgende week gaan we op vakantie en neem ik het mee.
------------- groetjes Annelies ;)
|
Bericht van: repa
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 00:02
Ik draag wel eens een muts. Vroeger nog vaker. Eigenlijk vind ik hoeden nog leuker maar geen gelegenheid om ze te dragen.
-------------
|
Bericht van: NaJa
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 21:20
Magtelt wrote:
NaJa wrote:
Ik ga door weer en wind met de fiets werken en kan dus echt niet zonder mutsen. Die van Veerletje is echt heel mooi! Het nadeel aan mijn eigen zelfgebreide mutsen vind ik dat ze niet zo warm zijn als een gekochten (en gevoerde) muts. |
Je zou hem dubbel kunnen breien, dus met het dubbele aantal steken en dan om en om een steek breien en een steek afhalen. |
Hm, klinkt een goed idee. Maar ik zie het niet helemaal voor me. Als ik een steek afhaal bedoel je afzetten of niet? Dan krijg je toch zo terug het juiste aantal steken?
------------- Groetjes
Nathalie
|
Bericht van: pien66
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 10:22
Zeg chrisje je weet hoe ik er uit zie met muts. Ik heb er volledig het hoofd niet voor. Dus ik draag ze alleen bij pure noodzaak, dus barre kou. Niet leuk als accesoire. en ja volgens mij krijgt bijna iedereen er een uniek kapsel van.
------------- Groeten Jacqueline
|
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 11:18
Natalie, als je om en om een steek breit en een steek averecht insteekt en op de rechterpen neemt, en bij de volgende naald de afgehaalde steken breit en de gebreide afhaalt, dan krijg je twee breisels tegen elkaar. Probeer maar met een proeflapje van bv 20 steken, dan voel je wat ik bedoel. Met niet zo heel dikke wol, tot pen 4, krijg je dan een dubbelwandige muts of sjaal.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 17:26
pien66 wrote:
Zeg chrisje je weet hoe ik er uit zie met muts. Ik heb er volledig het hoofd niet voor. Dus ik draag ze alleen bij pure noodzaak, dus barre kou. Niet leuk als accesoire. en ja volgens mij krijgt bijna iedereen er een uniek kapsel van. |
bij kerstmarkten dus, haha! 
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 18:36
chrisje wrote:
pien66 wrote:
Zeg chrisje je weet hoe ik er uit zie met muts. Ik heb er volledig het hoofd niet voor. Dus ik draag ze alleen bij pure noodzaak, dus barre kou. Niet leuk als accesoire. en ja volgens mij krijgt bijna iedereen er een uniek kapsel van. |
bij kerstmarkten dus, haha! 
|
Nou Pien,dat valt dus reuze mee hoor!!
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 08:18
Ik ben nog ff op zoek gegaan naar patronen van mutsen ik heb een hele leuk gevonden
http://www.ravelry.com/patterns/library/brimming - http://www.ravelry.com/patterns/library/brimming
Deze vind ik gaaf nu nog iemand zoeken die deze voor me kan breien want dat kan ik niet.
Gr Nancy
|
|