Print Pagina | Close Window

leeftijd

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16535
Print Datum: 19 November 2025 om 00:28
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: leeftijd
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: leeftijd
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 14:58
misschien wat raar maar ik verbaas mij elkekeer weer over de leeftijd van de hobbydoosjes, ik ga er elke keer vanuit dat jullie misschien even oud als mij zjin(ik weet dat dat niet zo is) maar dan zie ik in berichtjes dat iemand oma is geworden of zijn dochter gaat trouwen. dan schaam ik mij een beetje dat ik iedereen maar met je en jouw aan spreek. sorry als ik iemand daar mee beledigdheb, dat is niet mijn bedoeling.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Antwoorden:
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 15:12

Nou Eugenie,iedereen gebruikt hier gewoon zijn voornaam,voor mij is het dus Jij.

Als we mevrouw moeten gaan zeggen,lijkt me wat lastig.

dus geen zorgen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 15:21
Ik wil ook niet met mevrouw en u aangesproken worden hoor hahaha. Ik ben trouwens 46.

Bericht van: ariekje
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 15:33
ej,,

maakt niet uit johw...
ik stel me bij iedereen van die lieve mevrouwtjes voor die altijd met een knutseltje in hun handen zitten,,

ook een rare voorstelling

maar ik ben 15, dus dat is ook weer anders,,

Xxx

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 15:41

in mijn opvoeding heb ik geleerd oudere mensen met u aan te spreken. ik ben 41 ziet nu overal tussen in.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 15:43
ik vind het ook prettiger om gemoedelijke met elkaar om te gaan, ik ben 63 en zou  niet niet leuk vinden om mevr. te worden genoemd,

Bericht van: Gamble82
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 16:27
Eugenie? Ik heb precies hetzelfde al ben ik nog jonger dan jij (u )

Ik vergis me ook weleens in de persoon die achter een ander scherm zit en schat ze vaak ook nog veel jonger in. Mijn kids leer ik in het dagelijks leven ook wel om u tegen oudere mensen te zeggen. Vaak word dit wel raar opgevat in deze tijd, voor mij is het een kwestie van fatsoen....

Juist door alle leeftijdsverschillen hier en het meeleven van een ander heb ik het eigenlijk goed naar mijn zin op dit forum.
Ik ben 27, voor de duidelijkheid

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 17:24
Ik ben gewoon Conny en geen mevrouw ,en ik word dit jaar 47

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 17:32
help voor mij ook geen mevrouw maar gewoon Diana.tenslotte ben ik pas 49,groetjes van

-------------

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 17:32
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

in mijn opvoeding heb ik geleerd oudere mensen met u aan te spreken. ik ben 41 ziet nu overal tussen in.

Eugenie,dat heb ik ook geleerd,maar hier is dat toch wat lastig.

Ik ben nu 62 en vind het prima als iedereen jij zegt.

Ik zeg het wel tegen nog weer ouderen dan ik.

In belgie zeggen ze volgens mij heel vaak U,en in het engels is het gewoon veel makkelijker,just you.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 17:53
ja, hier is het toch een beetje anders... Ook al doe ik dat normaal niet, hier is iedereen "je", al ben ik dan een piepkuiken van 44...  Het is meer een groep handwerkvriendinnen onder elkaar, dus ik sta er niet zo bij stil wie welke leeftijd heeft! die zit ook gewoon tussen je oren! sommige "oudere dames" (hihi) zijn hier veeeel moderner dan menige jonge blom die ik van buiten het forum ken, hoor! daardoor zal het ook wel komen dat leeftijd hier geen rol speelt. Ik sta er gewoon niet bij stil hier...

Bericht van: diny183
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 18:37
Hier is het denk ik ook een beetje anders, ik spreek en
denk in het dialect, niet altijd even handig natuurlijk.
hier is iemand geen U of Je maar ie of oe.

Mevrouw, is alleen mijn naam wanneer ik bij de notaris ben,

-------------

Bericht van: dine
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 19:27
Ik ben ook zo opgevoed Eugenie  en gebruik nog altijd mevr of mr op mijn werk, 
Hier op het forum gebruik ik ook altijd jij en je .....gewoon omdat iedereen het doet. Dan sta je er niet meer bij stil.

Niet zozeer in België maar in Frankrijk is het gebruik van tu het toppunt van onbeleefdheid. De regel is daar : ALTIJD vous, tu gebruik je enkel en alleen bij familie en boezemvrienden. 

Bericht van: perle
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 20:18

Hallo,

Hier nog een 41 jarige en nog een Belgske.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand er erg in heeft over hoe een ander die persoon aanspreekt.

We zijn(denk ik)allemaal tevreden met een blijk van waardering en interesse in wat we maken of doen.

Ook denk ik dat dit U of jij of je... in deze tijd minder van toepassing is dan vroeger.Behalve misschien in het koningshuis en dan nog...wil me over die niet echt uitspreken daar ik ze persoonlijk?...Niet ken.

Laat ons al blij wezen dat er al zoveel creatievelingen zijn op deze forum en dat we allemaal kunnen lezen wat een ander schrijft.In woorden en beelden.Met warmte en blijdschap en jammer genoeg maar ook onmisbaar hier en daar wat droefheid en verdriet.

Het medeleven dat we elkaar kunnen aanbieden is van zo'n groter belang.

Toen ik 20 was en aan handwerken deed werd ik aanzien als een saaie ouderwetse trien.Alles wat ik maakte daar kon je eigenlijk alleen blij mee zijn als er niemand was want anders kreeg je reacties van...amai...heb jij daar tijd voor? Dat een ander tv kijkt en jij kinderkleding naait tot 02u 's nachts dat kunnen ze niet echt omcijferen.Mais enfin...

Ik ben er nu 41 en ik ben echt moeilijk aan het worden..ik duld dus geen kritiek meer...geef geen gehoor meer aan ondoordachte denkwijze's van sommigen en wil enkel nog aan iedereen dit meegeven.

...beste maatjes...alles wat je zelf met liefde,met gebrekken,met moeilijkheden en soms zonder enige kennis kunt maken met je 2 handjes?Dat is kwaliteit!En denk alsjebleift niet minder!!!!Jij kunt het!

Aan de piepjonge kuikentjes? Wees altijd trots op wat je maakt!!!En luister alsjeblieft niet naar de kritiek van mensen met andere talenten.Je kunt bij wijze van spreken geld maken met je handjes.Verzorg ze goed en wees er zuinig op!En laats maar belangrijkst?Geniet van je eigen kunnen .Iedereen heeft talenten en soms moet je es hard zoeken om te vinden wat best bij je past!!!Ga ervoor en durf te genieten van wat je gerealiseerd hebt!

Moeder van drie jonge creatieve dochtertjes.Perle!X

En daar ben ik best trots op...Perlefientje (18j)...breien,borduren en patchwork        Ell emieke(15j). ..borduren en scrapbooking,kaarten maken.                                  Toverbloemenprinses(14j)...breien en borduren en patchwork.

-------------

Bericht van: sassa
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 20:31

perle wat heb je dat weer schitterend verwoord,

en hier in België zeggen ze als we met mevrouw worden aangesproken : "Mevrouw hangt in de kast, zeg maar,..... en dan volgt de voornaam.  Ik moet er niet aan denken dat er hier mij zou aanspreken met mevrouw of U nee, nee het is gewoon Sandra

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra

Bericht van: dine
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 20:49
  quote - Ik ben er nu 41 en ik ben echt moeilijk aan het worden..ik duld dus geen kritiek meer...geef geen gehoor meer aan ondoordachte denkwijze's van sommigen - unquote

Neen Perlé, jij bent helemaal niet moeilijk aan het worden, integendeel : je komt op voor jezelf ! 
Ik bewonder je dat je dit al op je 41ste doet. Ik wou dat ik dat toen ook al had beseft. Meestal gebeurt dit pas op je 50ste zoals de regel zegt.

De opmerkingen van 'oubollig handwerk' maak ik nog altijd mee. Maar als ik dan zie dat zij hun tijd besteden aan het lezen van alle roddels over de BV's moet ik altijd heel hard lachen. Al die kostbare tijd daaraan verspillen....Neen, geef mij dan maar een stel brei- en haaknaalden om iets te creëren.  

Bovendien mag je terecht heel fier zijn op je 3 creatieve dochters !

Bericht van: pippie
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 20:50
Een 63 jarige meldt zich.
Ik haak liever dan dat ik borduur, anders
had ik de woorden van Perle geborduurd en
aan de wand gehangen, prachtig.
Iedereen de hartelijke groeten, Wil

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 21:47
Tegen vreempies zeg ik in eerste instantie U, maar wij hobbydoosjes onder elkaar zijn zo eigen, dat ik er helemaal niet over nadenk dat de jongste 12 is en de oudste ???? (weet ik niet eens).

Dat moment van Perle had ik toen mijn moeder stierf in het jaar dat ik 40 werd. Toen vond ik dat mensen me met wat meer respect moesten behandelen en niet klakkeloos kritiek leveren, maar pas 20 jaar later trek ik wel eens echt een grens zo van tot hier en anders opd*&^%$#@.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 21:55
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik niet weet (of eigenlijk wist, want er staan nu toch een paar leeftijden hierboven) hoe jong iedereen hier is.
De verrassing is dan des te groter als iemand net moeder wordt of juist oma.

Bericht van: breigek
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 22:15
hier nog een jonge blom van 42 zomers jong. toevallig dacht ik deze week nog dat toen mijn moeder en mijn schoonmoeder net zo oud waren als ik (ik kende mijn schoonmoeder toen al), de telefoon werd opgenomen werd met mevrouw. nou, ik moet er niet aan denken om met mevrouw aangesproken te worden of zo de telefoon aan te nemen

Bericht van: Lieuwkje
Datum bericht: 20 Augustus 2010 om 22:25

Hier nog een jong blaadje....ben net 43 jaar geworden....Maar ik ben ook opgevoed..als iemand ouder als mij is dat ik diegene met u aanspreek......als je maar respect voor elkaar hebt en elkaar in zijn eigen waarde laat....dan is mij alles goed.

groetjes Klaske

Bericht van: Guests
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 10:51
Ik ben 23 :) Tegen mensen die ik niet ken en die ouder zijn dan ik zeg ik meestal wel u, maar op het forum eigenlijk niet. 

Bericht van: Margje
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 11:11
Ik begin me nu toch wel oud te voelen. Ik heb altijd gedacht dat de meesten op dit forum van mijn leeftijd waren. 57 ben ik net geworden. Voel me als een tiener, heb jongere vrienden en ben gewoon Margje voor iedereen. Niks geen u altijd jij. Oudere mensen van 80 en zo spreek ik zelf wel aan met u als het onbekenden zijn.  

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 11:40
Ik ben 27. Ik denk niet dat je respect uit kunt drukken met een woordje, dat moet je voelen.

Groetjes Marije

Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 11:46
ben bijna 26, in het "echt' spreek ik oudere personen altijd aan met u (mijn ouders ook trouwens, dat is mij zo geleerd ;))

maar op het internet is iedereen hetzelfde voor mij.

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 12:45
Internet is drempel laag en dat merk je aan alles. Je zeggen ipv U is toch nog heel braaf van wat ik wel eens op andere fora tegenkom .

Ik ben al jaren 25 maar als iemand de behoefte heeft om mij met U aan te spreken... Dat mag hoor

Toch merk ik wel dat het in het dagelijks leven er toch heel makkelijk JE gebruikt wordt ipv U, en bij bepaalde zakelijke gesprekken vind ik JE enorm irritant alsof je gelijk staat aan de ander. Nee zakelijk ben ik U en daarbuiten en enorme JIJ

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 12:48
ik denk dat Tony (antonia) ons oudste doosje is hier op het forum, maar ik kan me vergissen! In leeftijd bedoel ik dan, want dat is van hart ook een frisse jonge blom, hoor!  Ze kan me soms zo aan het lachen brengen! Zo zie je maar, jong van hart is het belangrijkste al wil dat lijf niet altijd mee! maar dat kan helaas ook als je jong bent, we moeten het er maar mee doen, zou Tony zeggen...

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 13:15

Ben 59 geworden dit jaar en bij tijden lekker baldadig. Als ik mijn voornaam noem verwacht ik ook dat ik er mee aangesproken wordt.  Als ze mij met mevrouw aanspreken zeg ik vaak : Mevrouw is thuis, ik ben zelf gekomen          Een voorbeeldje van baldadig zijn ? Lees het gedicht van de Red Hat Society maar eens !

Waarschuwing

Wanneer ik oud ben ga ik paarse jurken kopen
en zal daar ook een rode hoed bij doen
Dat staat me niet, maar ik zie mezelf al lopen
en ik verspil mijn staatspensioen
Aan drank en handschoenen met knopen

Op maffe muilen loop ik door de warenhuizen
en graai baldadig gratis monsters bij elkaar
Ik druk op bellen tot mijn oren suizen
Ik ratel met stok langs stalen buizen
en als ik moe word zit ik op 't trottoir

Geen regels kunnen mij nog overbluffen
Ik reken af met mijn beschaafde jeugd
Ik ga op sloffen door de plassen plenzen
Ik jat bloemen uit de tuin van vreemde mensen
Opvallen wordt voor mij een deugd
En ik ga ook proberen om te tuffen

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Bericht van: Dinie
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 22:07

Ik ben 32

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 22:57
Ik ben 49 maar ik zal mezelf geen mevrouw noemen. Ook niet als ik thuis de telefoon aanneem. Toen ik in het ziekenhuis lag toen mijn dochter net geboren was, werd ik mevrouw genoemd. Ik keek meteen of mijn schoonmoeder toevallig in aantocht was.
Ik word op mijn werk (in een winkel) altijd wel mevrouw genoemd en daar word ik ook met u aangesproken. Op mijn beurt zeg ik ook u tegen de klanten, en zeker als ze ouder zijn dan ik.
Maar hier op het forum heb ik het gevoel onder vriendinnen te zijn. En zeg nou zelf: tegen je vriendinnen zeg je toch geen ú

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: creaans
Datum bericht: 21 Augustus 2010 om 23:22
Oh wat een leuke reacties!
Ik vind ook dat we vriendinnen zijn en daar zeg je, je en jij tegen vind ik.
Ik ben 60 jaar. Maar wat zegt leeftijd!

Bericht van: ab63
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 14:36

Nou dames, ik weet niet meer wat te zeggen.....

Alles is al zo'n beetje verwoord en ik vind dat iedereen gelijk heeft hoor....

Ik ben 46 by-the-way

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: Meia
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 21:35

Ik denk dat het op een forum niet zo werkt om u te zeggen en het is ook niet echt nodig vint ik zolang je elkaat maat met respect te woord staat ook al is het op "papier".

In de praktijk spreek ik iedereen met u aan, of ze nu ouder of jonger zijn dan ik. Zelf ben ik 56 en wil graag met je aangesproken worden en zeker door ouderen.
Ook door jongeren hoor maar bijvoorbeeld kinderen, dat is een ander verhaal.

Die mogen me wel met je en jij aan spreken als ze het maat netjes doen.

Als ze naar me roepen: " Hé weet jij hoe laat het is?" dat vind ik niet kunnen. Maar als ze zeggen. "mevrouw weet jij hoe laat het is" dan heb ik er geen moeite mee.

Mijn kinderen ook zo opgevoed en mijn kleinkinderen zehhen ook u tegen anderen. Daar ben ik wel blij om maar hier ben ik gewoon je of jij of Meia.

Best mogelijk dat wanneer ik Tony tegenkom op een meeting dat ik automatisch u zeg. Al weet ik ook dat ze meteen zal zeggen zeg maar Tony of jij, zit erin gebakken.

Ik vind het ook heel bijzonder als ik Renate hoor praten over haar zoons, die zeggen ook u tegen haar. Ik ben dat niet gewend omdat ik ook je en jij tegen mijn oders zeg en ook tegen mijn schoonouders en ik zou het niet fijn vinden dat mijn kinderen u tegen mij zeggen. Voor mij is dat een beetje te veel afstand maar zo voelt het dus niet bij Renate, heel apart is dat. Zo zijn ze gewoon opgevoed en daar is ook niks mis mee. Er gaat respect vanuit zonder afstand, dat is mooi.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 21:46
soms reageer ik ook wel eens op stukjes en dan denk ik
bij mijzelf: moet ik nu jij of u schrijven. Ik houd het
vaak bij jij. waarom weet ik eigenlijk niet.
het is bij mij dan ook nooit de bedoeling geweest om er iemand mee te kwetsen.
als ik het zo lees vind niemand het een probleem, maar
waar ik wel tegen aan loop is dat als ik zit te haken dat
mensen kijken van: wat ouderwets om te haken.
Mijn moeder vind het ook niks en ik laat haar dan ook
niks meer zien want die blikken heb ik geen zin in. mijn
schoonmoeder daarentegen vind het geweldig en bezoekt
mijn website dan ook regelmatig om te kijken hoever ik
met dingen ben.
Nu zijn we net terug van de camping. Daar was het al niet
anders. Als er mensen voorbij komen en ze zien me daar
handwerken dan lachen ze een beetje. vaak maken ze elke
dag dezelfde ronde en zo had ik het weekend mij puppy af.
ik heb hem toen midden voor de caravan om een tafeltje
gezet en moest je toen die blikken zien. dan kijken ze
toch wel op dat je leuke dingen kunt maken van wol.

-------------

Bericht van: Antonia
Datum bericht: 22 Augustus 2010 om 23:28

Hallo allemaal, ik denk inderdaad dat ik met mijn 72,5 zowat het oudste hobbydoosje ben .... maar ik voel me hier heel gezellig een van de meisjes.

Ook als ik op een hobbydoos dag ben voel ik me helemaal thuis, en ben ik heel blij dat ik gewoon met Tony en jij aangesproken word, als jullie me mevrouw zouden noemen zou ik me pas echt oud voelen.

Jammer genoeg wil mijn lichaam niet meer zoals ik wil, ( dan maar op handen en voeten bij Renate naar boven om haar Barbies te bewonderen, lachen toch ? )maar daar wordt binnenkort iets aan gedaan, en dan na de operatie ga ik er weer flink tegenaan, want tussen mijn oren weten ze nog niet dat ik 72 ben.

Ik kan wel begrijpen dat de doosjes uit België al vlug U zeggen, want mijn oma was van België afkomstig, en noemde mij toen ik 10 jaar oud was al U, zelf ben ik daar ook mee opgebracht, maar na een huwelijk van 30 jaar met een Tilburger is het nu voort ge en gij, mijn kinderen zijn Engels opgevoed, en vinden het nog steeds moeilijk, daar is iedereen "you".

Het maakt toch ook niets uit, als het maar met respect gespoken wordt.

-------------
TONY

Bericht van: drempt
Datum bericht: 23 Augustus 2010 om 11:07

Ik denk omdat we samen hoby's delen op het forum de leftijd er totaal niet toe doet

ben 37 by the way

het maakt het makkeleijker om met elkaar om te gaan omdat je er niet altjd gezichten bij ziet

ok ik ben opgevoed met het u aanspreken van vreemden en ouderen

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 23 Augustus 2010 om 11:52

Het is inderdaad wel vreemd om je nu ineens af te gaan vragen hoe we iemand aanspreken. Juist omdat het in een vraag naar voren komt. Mijn idee is eigenlijk dat juist de manier van reageren en het op papier zetten van een reactie. Getuigd van respect en dat het dan niet uit maakt of het je of jij is.

Toch wordt er naar mijn idee te veel ge je en jij't. Heb de kinderen vanmorgen weer naar school gebracht, en vind het toch niet echt prettig dat docenten met je en jij aangesproken worden door de kinderen. Ikzelf 36 heb moeite een meester of juf van in de 50 aan te spreken met je. En probeer er altijd wat omheen te praten met meester of juf. Terwijl ze dan zelf zeggen ik ben je. Het is een stukje respect. Net als een dokter/behandelend arts. Het blijft voor mij een u. Net als op straat mensen die ouder zijn of soms zelfs jonger. Van mij mag het stukje respect wel weer terug.

Maar ja wie ben ik. Op internet of straat er zit wel verschil in, respect kun je op vershillende manieren tonen denk ik dan maar.

-------------
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*

Bericht van: Meia
Datum bericht: 23 Augustus 2010 om 13:06
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

met dingen ben.
Ik ga even offtopic, zou het kunnen zijn dat jemoeder gewoon jaloers is dat jij kunt haken en zij niet?
Want ouderwets vind ik een heel zielige uitdrukking.
Ik ben blij voor je dat je schoonmoeder je werk wel bewonderd.
En wie weet krijg jenog wel vrouwen op de camping aan het haken als ze leuke resultaten zien.Haak jij maar lekker door meis

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 23 Augustus 2010 om 14:32
Originally posted by Meia Meia wrote:

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

met dingen ben.
Ik ga even offtopic, zou het kunnen zijn dat jemoeder gewoon jaloers is dat jij kunt haken en zij niet?
Want ouderwets vind ik een heel zielige uitdrukking.
Ik ben blij voor je dat je schoonmoeder je werk wel bewonderd.
En wie weet krijg jenog wel vrouwen op de camping aan het haken als ze leuke resultaten zien.Haak jij maar lekker door meis

Jammer dat je moeder zo reageert. Mijn moeder heeft haar hele leven genaaid en toen wij klein waren breide ze veel voor ons. Nu kijkt ze naar ieder werkstuk wat ik haar laat zien en vertelt ze wat ze ervan vindt. Mijn schoonmoeder breit haar hele leven al sokken. (Als je ze opstapelt in haar woonkamer, denk ik dat de hele kamer ermee vol zal liggen, zo woont zelfstandig in een eengezinswoning ) Elke keer als ze bij ons is, loopt ze in de woonkamer eerst naar de tafel waar al mijn werkjes liggen en blijft daar staan tot ze alles heeft bewonderd. Vaak betrap ik haar dat ze in de loop van de dag nog eens een kijkje gaat nemen .
Mijn collega's vinden het juis leuk dat ik dit doe en ze noemen mij Crea Bea. Als er iets gefreubeld moet worden, wordt dit mij in mijn schoenen geschoven. Niet erg hoor, ik vind het leuk!
By the way, ik ben ook opgevoed met u zeggen, alleen in de pubertijd is het u zeggen naar mijn ouders afgeschaft, en mijn kinderen hoeven ook geen u tegen me te zeggen. Wel tegen de oma's en opa en de ooms en tante's vinden het niet nodig. Wel moeten ze van ons oom en tante zeggen. Uiteindelijk zijn het geen vriendjes en vriendinnetjes van ze, dus daar maken wij wel verschil. Bij de kinderen van mijn zus is het anders, die hebben ze geleerd om de ooms en tante's bij hun voornaam te noemen. Verschil moet er zijn.....

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 23 Augustus 2010 om 23:41

ik kan me eigenlijk bij alle voorgangsters aansluiten. jij is geen enkel probleem hier met alle hobbyvriendinnen.

toch vind ook ik dat er soms grenzen zijn. Ik heb niet met iedereen geknikkerd!!!en soms ben ik dus echt wel mevrouw. Maar die situaties komen niet zo vaak voor. Al vind ik dat de jeugd wel heel snel je en jou zegt. Op tv kan ik me daar soms ook aan ergeren.

maar jullie blijven maar lekker jij en je tegen deze "oude" vrouw van 60 zeggen hoor. wel zo gezellig. dan voel ik me ook vrij om dat te doen.

-------------

Bericht van: drempt
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 16:25

ook nog even reageren op Hoe ouderwets of stom en truttig breien en haken wel niet is

mijn ervaring is helaas ook dat sommige mensen het geen hobby van deze tijd vinden zij weten vaak niet hoeveel nieuwe technieken en materialen er in de loop der jaren allemaal bijzijn gekomen neem nu zpagetti haken geweldig toch

ik breide een deken voor mijn jongste toen ik nog zwanger van haarwas en de opmerkingen zoals "zit je lekerte punniken (ahum da's heel iets anders dan breien) zijn veel gemaakt Of waarom koop je niet gewoon een deken?

toch krijg ik ook leuke reacties een (nieuwe)buurvrouw vroeg me een dekentje voor haar baby temaken en dat heb ik ook gedaan Heel leuk

ok denken mensen vaak dat als zij vragen of jij iets voor ze wilt maken bijv een sjaal ze dan de wol niet hoeven te betalen Het is immers niet hun hobby ( belachelijk ik heb ook nog steeds geen geldboom in de tuin en op mijn rug groeit het helaas ook nog steeds niet haha)

en vaak zijn ze vaak jaloers omdat ze het zelf niet kunnen

ik heb eens een poncho gemaakt voor een buurmeisje Zij was met haar moeder in een kinderkleding winkel en de verkoopster vroeg haar welk merk kleding die poncho in de collectie had En zij zei dat ik die gemaakt had haha ik helemaal trots natuurlijk

ik zeg maar zo je hebt mensen en ... fietsbellen hahahhihihi

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: Carola
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 18:28

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net