vraagje ivm patroon
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16597
Print Datum: 15 Augustus 2025 om 12:58 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: vraagje ivm patroon
Bericht van: Zipp
Onderwerp: vraagje ivm patroon
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 09:01
Hallo iedereen,
Ik zou graag een beertje maken en heb al patroon.Probleem is dat dit mijn tweede keer pas is dat ik met een patroon werk, heb eerder al litlle big planet popje gemaakt.
In mijn patroon van nu staat dit:
Naald 64: 1 steek meerderen aan het begin en einde van de naald (10)
Naald 70 t/m 75: brei verder op de middelste 4 steken, 6 naalden breien
Naald 70 : (verder met alle steken) 3 steken breien, 4 steken aan de zijkant van het gebreide middenstuk opnemen, 4 steken, 4 steken aan de zijkant van het gebreide middenstuk opnemen, laatste 3 steken (18)
Wanneer je verder moet breien op de 4 middelste steken, waar gaan de andere 6 dan naartoe. en van naald 70 snap ik helemaal niets.
Hulp is echt wel welkom, want zou dit graag voor mijn zusje maken.
Groetjes Dorien
|
Antwoorden:
Bericht van: Zonnetje
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 09:48
Zipp wrote:
Hallo iedereen,
Ik zou graag een beertje maken en heb al patroon.Probleem is dat dit mijn tweede keer pas is dat ik met een patroon werk, heb eerder al litlle big planet popje gemaakt.
Naald 70 : (verder met alle steken) 3 steken breien, 4 steken aan de zijkant van het gebreide middenstuk opnemen, 4 steken, 4 steken aan de zijkant van het gebreide middenstuk opnemen, laatste 3 steken (18)
Wanneer je verder moet breien op de 4 middelste steken, waar gaan de andere 6 dan naartoe. en van naald 70 snap ik helemaal niets.
Groetjes Dorien | de andere zes steken laat je gewoon op de naald staan je gaat over de middelste vier steken breien met een nieuwe draad en als je de zes naalden hebt gebreid ga je weer verder over al de steken
succes
dientje
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 10:04
Zonnetje wrote:
Zipp wrote:
Hallo iedereen,
Groetjes Dorien | de andere zes steken laat je gewoon op de naald staan je gaat over de middelste vier steken breien met een nieuwe draad en als je de zes naalden hebt gebreid ga je weer verder over al de steken
succes
dientje |
Heel erg bedankt! Maar hoe voeg ik die 8 steken dan nog toe?
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 10:41
je breit :
- de 3 steken aan de rechterkant
- dan brei je 4 steken uit de rechterzijkant van het middelstuk,
- de middelste 4 steken
- dan 4 steken uit de linkerzijkant van het middelstuk
- daarna de 3 steken aan de linkerkant
Hoop dat het zo duidelijk is....anders roep je maar 
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 10:50
dine wrote:
je breit :
- de 3 steken aan de rechterkant
- dan brei je 4 steken uit de rechterzijkant van het middelstuk,
- de middelste 4 steken
- dan 4 steken uit de linkerzijkant van het middelstuk
- daarna de 3 steken aan de linkerkant
Hoop dat het zo duidelijk is....anders roep je maar 
|
Maar hoe doe je dat steken uit de rechterzijde van het middelstuk breien? Sorry ben nogal onervaren.
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 10:56
Je hebt 6 naalden gebreid (70 tot en met 75e naald). Aan de zijkanten neem je dus met je naald 4x een lus op die je in de teruggaande naald gewoon breit.
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:22
dine wrote:
Je hebt 6 naalden gebreid (70 tot en met 75e naald). Aan de zijkanten neem je dus met je naald 4x een lus op die je in de teruggaande naald gewoon breit. |
heel erg bedankt, ik heb dit dus allemaal gedaan. maar kan het dat ik dan gaten krijg?
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:27
Hangt af van de wol en naalden en hoe vast of los je breit. Anders haal je een lus op, plaats deze op de linkernaald en brei ze onmiddelijk, wel de draad strak aantrekken. Misschien lukt het zo beter.
Sorry voor de verwarde uitleg van daarstraks, ben zelf een sjaal in ajour aan het breiwerken, mijn breiwerk zit dus vol gaten, omslagen, overhalingen, samenbreien, enz....
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:31
dine wrote:
Hangt af van de wol en naalden en hoe vast of los je breit. Anders haal je een lus op, plaats deze op de linkernaald en brei ze onmiddelijk, wel de draad straks aantrekken. Misschien lukt het zo beter. |
Ik denk dat ik het gewoon helemaal verkeerd heb gedaan. Maar toch bedankt.
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:45
Zipp wrote:
dine wrote:
Hangt af van de wol en naalden en hoe vast of los je breit. Anders haal je een lus op, plaats deze op de linkernaald en brei ze onmiddelijk, wel de draad straks aantrekken. Misschien lukt het zo beter. |
Ik denk dat ik het gewoon helemaal verkeerd heb gedaan. Maar toch bedankt.
|
ik wil het toch nog niet opgeven. Het zijn niet echt kleine gaatjes, maar gewoon 2 grote gaten? Maar kan dat dat dat de bedoeling is?
Sorry voor de vele vragen
|
Datum bericht: 24 Augustus 2010 om 11:53
Anders moet je (waar nu de gaten zijn) 2 van de 4 steken bij elkaar (of dichter bij elkaar) breien ....beetje lastig om de beste oplossing te vinden als je het werkje niet ziet.. . Wat je ook kan doen om deze gaten te vermijden is op die plaats 1 extra meerderen dus 5 steken aan elke kant en deze in de volgende naald terug samenbreien tot 4.
|
Bericht van: Ebelkebe
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 21:37
Zit met hetzelfde probleem. Heb mijn middenstuk gebreid maar hoe kom je dan met je draad terug aan het begin van je steken? Groetjes
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Augustus 2010 om 13:28
Die gaten krijg je ook bij sokkenbreien bij de hiel. Mijn oplossing is om alle lussen die ik tegenkom te breien (of op te nemen) en dan in de volgende naald hier en daar twee samen te breien tot ik het juiste aantal steken heb.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
|