Print Pagina | Close Window

brei advies

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16627
Print Datum: 15 Augustus 2025 om 10:56
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: brei advies
Bericht van: sarahupje
Onderwerp: brei advies
Datum bericht: 25 Augustus 2010 om 13:11

Goedemiddag, hier ben ik weer met een vraag. Ik wil de kip breien uit het boek dierenknuffels van Marie Claire. In het patroon staat;

Volants; zet 170 steken op en brei 4 nld ribbelsteek. Brei daarna  r.tricotst.  en neem de st. 3 per 3 in de 13e nld. Brei nog 4 nld, afkanten.

Die 3 per 3 steken snap ik even niet. Moet is ze tegelijk breien? Dus van 3 steken 1 steek maken? Of is het een techniek die ik nog niet geleerd heb? Wie weet raad?

Met dank en groet, Sara

Antwoorden:
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 25 Augustus 2010 om 16:35

Sorry Sara,

ik heb dat boekje niet, kan je niet helpen

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 25 Augustus 2010 om 18:56

hOI sARA

IK HEB EVEN IN HET BOEKJE GEKEKEN EN IK ZOU INDERDAAD 3 STEKEN IN EEN KEER BREIEN. DAT WORDT DAN DE BOVENRAND VAN DE KRAAG/RAND OF WAT HET OOK MAAR IS. JE KAN DAT OP HET PLAATJE OOK WEL ZIEN.

SUCCES. HIJ/ZIJ WORDT VAST LEUK. GA HET OOK NOG EENS PROBEREN.

-------------

Datum bericht: 25 Augustus 2010 om 20:35
Dank je wel voor de reacties. Ik ga het dan ook maar zo doen. Tis inderdaad een leuk beessie :-))De zebra heb ik ook gemaakt, is hartstikke leuk geworden, zo ook rosa het konijn. Zo langzamerhand krijg ik een huis vol knuffels. Moet er maar eens een bstemming voor gaan zoeken. Heeft iemand een idéé? Groetjes, Sara

Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 25 Augustus 2010 om 23:47

Originally posted by sarahupje sarahupje wrote:

Zo langzamerhand krijg ik een huis vol knuffels. Moet er maar eens een bstemming voor gaan zoeken. Heeft iemand een idéé? Groetjes, Sara

Chrisje staat 1x per jaar op de kerstmarkt in Putte voor de meisjes uit Sri Lanka (zie haar eerdere verslag, zij is er dit voorjaar weer naartoe geweest). Misschien is dit een idee om je knuffels naar haar te sturen zodat zij geld kan ophalen voor deze meisjes?

-------------
Groetjes

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 26 Augustus 2010 om 10:08
Originally posted by Tinkerbel Tinkerbel wrote:

Originally posted by sarahupje sarahupje wrote:

Zo langzamerhand krijg ik een huis vol knuffels. Moet er maar eens een bstemming voor gaan zoeken. Heeft iemand een idéé? Groetjes, Sara

Chrisje staat 1x per jaar op de kerstmarkt in Putte voor de meisjes uit Sri Lanka (zie haar eerdere verslag, zij is er dit voorjaar weer naartoe geweest). Misschien is dit een idee om je knuffels naar haar te sturen zodat zij geld kan ophalen voor deze meisjes?

bedankt tink, hihi!

is inderdaad een optie, hihi! hier weten we wel raad met leuke knuffels, hoor! de opbrengst gaat naar de carmel school in Sri Lanka, een tehuis voor meisjes waar ze ook naar school kunnen. Maar er zijn zo veel goede doelen, hé! je vindt vast wel iets, en anders stuur je maar een pm'tje...

Datum bericht: 26 Augustus 2010 om 11:07
Dag Chrisje, dat is een goed doel voor een aantal van mijn knuffels.Ik heb inmiddels twee beren, een kuiken, een roze konijn en een klein groen  konijntje in de 'aanbieding' Mijn laatst gebreide knuffels, zoals de Zebra, de pop en Rosa wil ik nog een paar maanden van genieten, daarna kun je die ook krijgen voor het goede doel Misschien is het handig als ik je een foto stuur zodat je kunt zien of de knuffels wel aan je eisen voldoen? Ik ben tenslotte nog maar een onervaren breister. Als je je emailadres stuurt naar mailto:sara48@live.nl - sara48@live.nl dan stuur ik je een foto van de knuffels en kun je kiezen welke je wilt of misschien wel allemaal :-)) Groetjes, Sara

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net