Print Pagina | Close Window

Terug meer zin!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1673
Print Datum: 23 November 2024 om 04:02
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Terug meer zin!
Bericht van: perle
Onderwerp: Terug meer zin!
Datum bericht: 16 Juni 2007 om 18:46

Dag iedereen!

Ik ben een hele lange tijd niet meer op forum geweest!Mijn 2 dochtertjes met autisme slorpten me helemaal op!Kon mijn hoofd niet meer boven water houden!Ben volledig in depressie gesukkeld en doe mijn best om er terug uit te raken!Heb niet zoveel gemaakt de laatste tijd!Een barbiekleedje,een bollerotruitje ,een beertje van hobbydoos,een trui uit Bergere,een ponchotrui van phildar en ben nu met enkele werkjes bezig.Maar krijg er terug meer zin in!Ik zal eens een paar foto's bij creatie's zetten.Zal terug veel moeten lezen om terug mee te zijn met jullie!tot lees en veel brei-haak-naai-en knutselplezier!Perle

-------------

Antwoorden:
Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 Juni 2007 om 19:48

Hallo Perle,

fijn dat je er weer bent (wat moet ik meer tegen je zeggen, doet iedereen al denk ik). Weet uit mijn directe omgeving'(mijn oudste dochter) wat een depressie met je kan doen.

liefs, Joke (josl)

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 16 Juni 2007 om 20:28

Hallo Perle,

goed dat je weer op het forum bent ik weet wat een depressie met je kan doen

groetjes Thea

-------------
groetjes Thea

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 Juni 2007 om 21:22

ja, het is soms niet te doen, hé... Ik weet wat het is, meid! af en toe kan ik er goed mee om, af en toe "iets minder"... Mijn dochtertje is er ook eentje met een "gebruiksaanwijzing"...

Tof dat je er weer bij bent en al terug zin krijgt in dingen maken... En bij mij werkt handwerken rustgevend... Maar je moet er inderdaad de energie voor hebben!  

Bericht van: Tony
Datum bericht: 17 Juni 2007 om 08:47

Welkom Perle, ik ken je nog wel niet zo goed, maar leef met je mee.  Een knuffel doet altijd goed.

Tony

-------------
Antonia

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 17 Juni 2007 om 09:46
Hoi Perle
Ik hoop dat het nu iets beter gaat met de kids.
Want als het met hun goed gaat kan jij er ook weer wat beter mee omgaan toch?
Het is leuk dat je er weer bij bent hoor meisje en misschen dat je door ons een beetje afleiding krijgt.

-------------
Groetjes Teunie

Datum bericht: 17 Juni 2007 om 10:03
[QUOTE=chrisje]

af en toe kan ik er goed mee om, af en toe "iets minder"... Mijn dochtertje is er ook eentje met een "gebruiksaanwijzing"...

Ja,inderdaad chrisje!

Dat is net het moeilijke van alles!Eentje van die twee dochtertjes heeft soms wel ups maar nog meer downs en telkens je denkt eindelijk vooruit te komen,dan is er terug een nieuwe situatie die je echt radeloos kan maken!Dat kind heeft zware psyhoses en het moeilijkst voor mij is als mama mijn kind dit niet kan besparen!Maar als ik lees wat je schrijft dan lees ik dat je weet waar ik over praat,hé!Ook veel sterkte toegewenst,hé!!!

Ja,de voldoening om dan iets te breien is voor mij groot en die kinderen zijn zo blij als ik voor hen iets maak!Ook is de comfort beter,daar eentje enorm sensorisch aanvoelt en je aanpassingen kunt doen aan taille's enzv...Bij het naaien dan!

Bedankt aan iedereen voor jullie lieve reactie's !Ze doen mij meer deugd dan je kunt bedenken!Dank Jullie en iedereen een heel fijn weekend!

Groetjes van Perle!

-------------

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 17 Juni 2007 om 10:24

hoi Perle, fijn dat je weer wat voor jezelf kunt doen al is het maar af en toe.

veel kracht en wijsheid en houd de voetjes eronder!

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Datum bericht: 17 Juni 2007 om 10:27

Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Hoi Perle
Ik hoop dat het nu iets beter gaat met de kids.
Want als het met hun goed gaat kan jij er ook weer wat beter mee omgaan toch?
Het is leuk dat je er weer bij bent hoor meisje en misschen dat je door ons een beetje afleiding krijgt.

Dank je Teunie,

Ja,hé!Mama zwalpt mee met de golven van de kids,hé!Maar probeer er tegen te vechten!Mag niet zijn,moet stabieler wezen!Geruime tijd kreeg ik ideeen om bep.kledingstukken te maken en had de kracht niet meer ertoe!Zoals een mooie mantel breien vorige winter terwijl het volop mode was!Maar die komt er zeker,wol ligt klaar in de kast!(Vip en deseo)De nieuwe Bergere die net uit is volop prachtige creatie's(p.71 gestreepte jurk en ceintuur,voor dochter)en lekkerbek eingelijk naar p.65(manteltje in prisme en pop corn)Maar ben nu bezig met twee truien voor mezelf(een die vlot breit en een waar je goed moet opletten )Dan eentje waar ik pailleten aan't opnaaien ben (supermooi uitgevallen maar veel naaiwerk!)en krijg nu de kriebels om terug breimachine van zolder te halen dus je ziet....Ik ben op de goeie weg,hé!!!!!Ik merk dat jullie ook volop creatief bezig zijn en ben heel nieuwsgierig om te lezen op forum wat jullie allemaal aan't maken zijn!Weet dat ik ook veel breiboeken bezit en jullie zeker zal proberen te helpen aan patronen als jullie iets zoeken!mijn oudste dochtertje zal mij hierbij wel helpen,daar ik niet zo knap ben met computers!vele creatieve groetjes van Perle!

-------------

Bericht van: Edith
Datum bericht: 17 Juni 2007 om 11:25
Pas op jezelf Perle, je kunt jezelf aardig voorbij lopen met je dochters. En wat heel belangrijk is (heb ik ook moeten leren): maak tijd om echte leuke dingen voor jezelf te doen. Je wordt vast moe als je daar nu aan denkt, maar juist die leuke dingen zijn hard nodig om jezelf op te laden zodat je de rest ook aan kan. Als je alleen nog maar met zorgen en moeten bezig bent is de batterij snel leeg.

Datum bericht: 17 Juni 2007 om 12:57

tja, echt tijd nemen voor jezelf... Edith heeft daar helemaal gelijk in, maar het is moeilijk soms... Je kan namelijk moeilijk plannen, en alles komt hier een beetje dag bij dag... Mijn meisje een goeie dag? ikke ook...

Maar af en toe gaat ze wel eens een dagje naar mijn ouders -die dan 's avonds helemaal doorgedraaid zijn...- en dan durf ik wel eens lekker met een haakwerkje in de tuin te gaan zitten, of maak een lange wandeling met de honden... (ipv de ramen te gaan zemen zoals zou "moeten" bijvoorbeeld")

Bijna weer vakantie, en dat is hier eerlijk gezegd soms zwaar... 8 weken is niet niks, hé... Er zijn altijd goeie en slechte dagen, dus we proberen maar die goeie te onthouden, en de rest zo snel mogelijk te vergeten...

gelukkig hebben we onze bollekes wol nog, hé, hihi!

Datum bericht: 17 Juni 2007 om 21:17

sterkte allemaal met jullie kids en hou de moed erin

groetjes Thea

-------------
groetjes Thea

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 00:29
OEf dames heel veel sterkte en inderdaad niet te veel hooi op de vork nemen en wat tijd voor jezelf nemen. Ik voel me nu een beetje raar omdat ik hier maar loop te klagen omdat ik momenteel opgescheept zit met 3 pubers. Het zijn best schatten van jongens maar als ze hun dag niet hebben... PUBERS... Steeds op alles en nog wat komentaar. Soms om een punthoofd van te krijgen. Gelukkig is dit maar tijdelijk en worden ze iedere dag een stukje ouder en misschien wijzer.  

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 07:24
ja line, pubers... hier ook eentje... het ene moment de slappe lach om niks en dan weer razend kwaad omdat je commentaar geeft op iets...

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 08:33

Ja,pubers!!!!!!!!

M'n oudste van m'n 3 dochters (dat niet auti is)word 15 jaar!En dat kan enorm humeurig zijn!Dit is een heel stil en gesloten iemand en nu mag je niet veel meer zeggen want dan krijg je direct een kribbig antwoord!Reken maar van yes!Wel is ze een beetje een produkt van de situatie!het kind had heel graag samenzang gehad met zusjes maar dat lukte haar niet!Toen ze klein was vroeg ze me eens"mama,als ik heel flink ben word mijn zusje dan normaal?"toen ook tweede zusje beperkt leek was voor haar een donderslag bij heldere hemel!

Ook heb ik mijn aandacht niet netjes verdeeld!Soms als de dag ten einde is denk ik welleens...die 2 hebben me weer teveel opgeslorpt en wat schoot er terug over voor het kind dat zo hard haar best doet?Het jongste is passief en beperkt maar heel aangenaam kind,het middelste is actief en moet de hele tijd structuur krijgen,moet de hele tijd verduidelijking krijgen en ik probeer dit mischien te hard ten spijte van de rest van gezin!Dan krijgt mama nog een appelflauwte en dan zou ze nog niet boos mogen zijn!Het is zeer zeker niet leuk voor haar!Maar ik ben iemand die niet echt hulp krijg en eingelijk het ook aan niemand vraag!Dus is er nooit eens een ontspannen moment met oudste alleen!?En ze verdiend beter!!!!!!!!!!!!Dit is iets dat ik moet zien op te lossen en dat zal me lukken!Want het is zo spijtig en leuk voor haar en ze verdiend veel beter!!!!!!Bij ons is de vakantie een periode waar het 2 de zich het best voelt,geborgenheid in huis,houd niet van buitenwereld!Dan kan dit kind enorm veranderen,rustiger,angstvrijer en blijer!Bedankt voor jullie fijne reactie's!Allemaal een blije dag toegewenst!!!!En vele groetjes van Perle!

-------------

Bericht van: corine
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:10
Hallo Perle, wat vervelend allemaal, maar kan je met een pgb budget geen hulp in kopen zodat je ook eens tijd voor jezelf en je oudste dochter krijgt.

-------------

Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:18
Ouder zijn is een fulltime job en dan zeker als je kinderen een "gebruiksaanwijzing" hebben. Maar dat maakt het eens zo mooi, hoe rot sommige tijden kunnen zijn. Zelf woon ik ook nog thuis en heb ik ook wel een uitgebreide handleiding. Maar dat maakt mijn band met mijn ouders eens zo speciaal vind ik. Vroeger zag ik dat niet in, ruzie alom en voor het minste. Maar door er samen (!) aan te werken en te ervaren dat de onderlinge steun er altijd is gebleven zijn we allemaal in een andere dimensie terecht gekomen als het ware. Hoe cliché het dan ook mag klinken: communicatie is ontzettend belangrijk. En altijd met respect. Ja, wij roepen ook nog wel. Maar wat anders is dan vroeger: we geven nu ook een verklaring van waarom we roepen en welke onmacht we voelen en dan zoeken we samen (!) naar oplossingen.

Zie het als een ontzettend mooie levensles, in geduld, in diversiteit, in persoonlijkheden, wat dan ook...en niet als last

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:26

Lieve Perle, ik begin je nu heel goed te begrijpen, , je hart breekt soms, als je er over nadenkt, wat je oudste moet missen, wat je haar oh zo graag zou geven.

Zij is nu en tiener, en zal zich tegen dit alles afzetten,  en je hebt de energie niet om er iets aan te doen, want die gaat helemaal op aan de aandacht die de andere twee nodig hebben. Je wordt er soms hopeloos van  .

Ik weet precies hoe jij je eigen voelt, heb, terwijl mijn man een hele zware verzorging nodig had, zelf 5 tieners op moeten voeden. Vooral de jongste heeft daar erg onder geleden, hij heeft nooit anders dan een zieke vader gekend, en kwam ook veel aandacht tekort.

Maar ik merk nu vaak dat er toch veel kleine dingen zijn, waarvan de kinderen nu zeggen, weet je nog mam, toen we samen dit of dat gedaan hebben. Ieder kind heeft zijn eigen kleine herrinneringen, dat je even aandacht voor hem of haar alleen had. Ook al leek het toen maar zo'n beetje wat ik voor ze kon doen.

Dat zal jou oudste straks ook hebben, als ze door deze moeilijke puber tijd heen is, en meer begrip krijgt voor hoe moeilijk het voor jou is, en hoe je met net dat laatste beetje energie haar nog even een knuffel gaf, of samen iets bij de pc uitwerkte.

Probeer voor jezelf wel wat hulp te zoeken, je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen. Het is geen teken van zwakte, als je eens even een moment voor jezelf wilt. Ook jij hebt daar recht op. Blijf maar lekker met ons kletsen af en toe, dat doet ook goed, het even van je af te schrijven. Wij leven met je mee !!!!.

, liefs Tony

-------------
Antonia

Bericht van: breioma
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:52

Er komt erg veel verdriet langs vanmorgen,maar perle, welkom terug ik hoop dat ondanks alles jezelf weer een beetje kan oppeppen,ik weet hoe het is om in de put te zitten,maar dan niet door mijn kinderen.Door wat creatief bezig te zijn verzet jj jj gedachten,ik snap ook dat je geen energie voor hebt.

Probeer toch wat ruimte voor jezelf te creeren, ik wens je veel sterkte.

Groetjes Corry

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 09:54
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

tja, echt tijd nemen voor jezelf... Edith heeft daar helemaal gelijk in, maar het is moeilijk soms... Je kan namelijk moeilijk plannen, en alles komt hier een beetje dag bij dag... Mijn meisje een goeie dag? ikke ook...

Maar af en toe gaat ze wel eens een dagje naar mijn ouders -die dan 's avonds helemaal doorgedraaid zijn...- en dan durf ik wel eens lekker met een haakwerkje in de tuin te gaan zitten, of maak een lange wandeling met de honden... (ipv de ramen te gaan zemen zoals zou "moeten" bijvoorbeeld")

Bijna weer vakantie, en dat is hier eerlijk gezegd soms zwaar... 8 weken is niet niks, hé... Er zijn altijd goeie en slechte dagen, dus we proberen maar die goeie te onthouden, en de rest zo snel mogelijk te vergeten...

gelukkig hebben we onze bollekes wol nog, hé, hihi!

Ja dat wel, maar ik kan me voorstellen dat je die misschien ook wel eens tegen de muur wil gooien!!!

Sterkte groetjes Corry

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 11:45

Dank voor jullie steungevende reactie's!Wil jullie niet triest maken en dank voor jullie inleving!

En neen ik zou mijn bolletjes wol nooittegen de muur kunnen smijten!

Nu en dan eens mijn neus in mijn wolkast stoppen en eens goed opsnuiven!!!

Mijn jongste helpt dan eens bij seizoensverandering om winter boven te steken en zomer naar beneden te halen!Dan klasseren we samen en zegt ze dat het ruikt naar een wolwinkel!Heb wat overdreven in aankoop vrees ik!Door gebrek aan kracht en tijd kreeg ik haast een fobie voor breiwol en er ligt hier genoeg om zeker 100 truien te breien!Bollen,strengen en konen(ik schaam me om het te zeggen!En zie nog steeds nieuwe dingen!Staat op zolder 5 pmd zakken vol met prachtige breiwol!Ben eens beginnen tellen en ben van schaamte gestopt!Niet met kopen,hé,...met tellen!Ben wel verminderd ,ontwaakt in schock!was onbewust bezig!ik kan zo genieten van het gewoon eens alles vastnemen,eens een proeflapje breien!Heb tegen man gezegd dat ik van ieder bolletje er eens eentje aan kastdeur zal plakken dan kan ik ze constant bewonderen!Heb ook veel van elke soort zodanig ik er wat dan ook mee kan breien en er zeker niet tekort zou komen!Zie direct wat ik er mee wil aanvangen(dit word mantel,dat is voor dat kind enzv.)

Ik denk dat ik mijn verdriet heb verdronken in ...breiwol!Heb ooit ergens de 10 geboden gelezen over aankoop breiwol...Eentje daarvan was b.v goedkoper dan psyhiater(vond dat een reden die mij lag!)

Koop veel in een groothandel(wil altijd adres aan jullie doorgeven hoor!!!!!vraag maar!!!!!! !scheelt heel wat in prijs!)Bergere,phildar,pinguin,3suisses,anny blatt,en nog enkele merken!soms aan 87 cent per bolletje!Dan moeten mijn stoppen toch doorslaan!Mijn man?????????Die geniet mee!!!!!!!!!!Die is blij als dit mij blij maakt!Dan moet je toch krank worden!!!!!

Ik zou mijn deuren willen openslaan en alles aan jullie tonen maar...dat kan niet,hé!Mischien best!Want je zou mischien net zo gek worden als ik!Jullie merken wel dat dit echt mijn passie is,hé?(ieder bolletje fotograferen en op forum zetten!) LOL!

Vele breigroetjes,Perle!

-------------

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 11:58

die wolkast lijkt me super! En ach... je doet er toch niemand kwaad mee, hé! Is inderdaad goedkoper dan psychiater... (zegt gekke chrisje, hihi!)

Ik snap die passie voor wol best!  (die groothandel lijkt me ook wel wat, proest!)

Enne... hebben jullie gezinsbegeleiding aangevraagd? wij staan op de "wachtlijst" hiervoor...  Niet zozeer voor onszelf, maar vooral voor onze oudste... Die is nu bijna 15 en ja, je weet hoe het gaat met die aandacht naar de andere, hé... Ze vragen die niet, maar nemen hem gewoon... Ik probeer er ook op te letten, maar we zijn mensen en geen robotjes, hé...

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 12:36

ik heb niet alleen een passie voor wol,maar ook voor verf, borduurgaren enz. als ik al die kleuren zie, ben ik heel erg hebberig, heb een klein wolkastje en niet zoveel voorraad als perle, daar zou ik gek van worden en moet ik alsnog naar een psychiater.

Groetjes Corry

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 13:26

ik heb niet alleen een passie voor wol,maar ook voor verf, borduurgaren enz. als ik al die kleuren zie, ben ik heel erg hebberig, heb een klein wolkastje en niet zoveel voorraad als perle, daar zou ik gek van worden en moet ik alsnog naar een psychiater.

Groetjes Corry

Ha,Corry,

Ik probeer er niet aan te denken dat het te......is!Heb ik al over mijn lading stofjes gesproken?Een grote kledingkast(legkast van 2 deuren)!Borduren vind ik ook heel leuk!Maar kan dit beter bedwingen!Heb wel enkele liggen voor als er ooit eens tijd komt!Mijn oudste is bezig aan eentje van Maria Von Scharrenburg!Love,Peace en Harmony(die met gouddraad)Mooi,hé!Ook heeft ze die nieuwe reeds aangekocht van scharrenburg(Dancing with Dolphins van 42*52cm)met glitterdraad en opnaaikralen!(spaart haar centjes hiervoor en begint trekjes van mama te vertonen!)

Veel borduurgenot en de groetjes van perle!

-------------

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 14:12
[QUOTE=chrisje

Enne... hebben jullie gezinsbegeleiding aangevraagd? wij staan op de "wachtlijst" hiervoor...  Niet zozeer voor onszelf, maar vooral voor onze oudste... Die is nu bijna 15 en ja, je weet hoe het gaat met die aandacht naar de andere, hé... Ze vragen die niet, maar nemen hem gewoon... Ik probeer er ook op te letten, maar we zijn mensen en geen robotjes, hé...

Wel Chrisje!We hebben vroeger thuisbegeleiding gehad toen tweede  20 maanden was.Maar van zodra ze naar school ging hadden we daar geen recht meer op daar ze aangepast onderwijs kreeg!Nu ben ik bezig voor verhoogd kindergeld voor tweede en moet van jongste ook daar nog mee starten!Dat zijn stappen die ik alleen moet zetten want zoals je kunt denken komt autisme niet uit de lucht vallen en moet een van ouders ook over deze aandoening beschikken,dus... Tot nu toe was mijn dagelijkse schema om 5u30 opstaan om tijdig iedereen gewassen en gekleed te krijgen en om 7u 10 te vertrekken met 2 de naar school (2u onderweg heen en terugen constant in file!)+30.000 km 10 maanden! Om dan vlug terug thuis om 9u30 de bus te nemen naar werk.S'avonds bij thuiskomst man 17u (hij )vlug in wagen dochter terug ophalen 2u onderweg en zorgen dat hij mij kan afhalen om 19u10 op werk en dan vlug naar huis.Moeten dan nog beginnen aan avondmaal,moet voedzaam zijn daar tweede enkel thuis kan eten(1.55groot en nu max gewicht 33 kg-voordien 28 kilo!)Dan samen eten en keuken opruimen en dan wassen,plassen strijken,kuisen)Ik werk niet op woensdag,wel op zaterdag.Woensdag vergaat voor mij bijna volledig in werkvergaderingen school,begeleiders,GON enzv en ook om 15 u heb ik er reeds 4 u autorit opzitten!Zaterdagavond als ik bij wasmachine kom weet ik niet wat eerst gewassen!en dan schrik ik dat ik in depressie sukkel!nu denk je waarom werkt die zo hard? Maar kinderen kosten handen vol geld,psyholoog,logopedie,benzine,schoolrekeningen soms  bijna 500 euro per maand enzv.

Dit kan zo niet verder zit momenteel thuis van eind maart van werk.Was op!het is de tweede week dat ik minder slaap want voordien kwam ik na autorit thuis en moest gewoon terug naar bed!Kon niet meer!Nu ben ik aan't ontwaken en weet dat ik hulp moet zoeken of stappen zetten!Maar weet echt niet waar naartoe,loop wat in cirkel en heb ook niet echt de moed om overal te komen.Moet er alleen naartoe en momenteel kom ik zelfs niet alleen binnen bij bakker!

Dit klinkt wat droevig maar ik kom er wel,vraagt wat tijd en nu moet ik doorzetten!

Dank je chrisje en iedereen en nu terug wat leukers bedenken!Es zien naar jullie creatie's!

-------------

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 16:26

goh, dan lijkt die thuisbegeleiding eigenlijk ook nergens op, hé! is juist bedoeld voor gezinnen zoals jij beschrijft, grrrr! Lijkt me nogal logisch dat je zo'n tempo niet kan volhouden!!!  Maar het besef dat hulp noodzakelijk is, lijkt mij voor jullie al een hele goede! Je kunt nu eenmaal niet alles, hé...

De onze volgt ook aangepast onderwijs (type 2), dus we zien wel wat er hier aan hulp uit de bus komt... Haar school gaf gelukkig veel uitleg en heeft ons een beetje wegwijs gemaakt... Want het is nogal een papiermolen, hé...

Maar het is toch te gek voor woorden dat je zelf alles moet uitzoeken...  

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 18 Juni 2007 om 20:36
Een goede vriendin van mij worstelt al een tijdje met haar oudste dochter. Vermoedelijk heeft het meiske, zo jong als ze is, Borderline, en helpt er ook geen thuistherapie meer. Zij zal uit huis geplaatst moeten worden, maar zelfs voor de meest urgente crisis is er een flinke wachtlijst. Zwaar hoor, allemaal.
Hier is ook wel eens wat , maar allemaal nog binnen het normale zeg maar. Ik leef met jullie mee en wens je heel veel sterkte. 

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 20:42

blijft er weer een familie in de kou staan dus...

Datum bericht: 18 Juni 2007 om 20:47

Perle dit is ook wel een beetje veel voor een mens hier moet je ook wel ziek van worden

groetjes Thea

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 08:48

Hoi Perle,kan je bij jullie belgen zomaar in de groothandel kopen/Hier kan dat alleen als je een eigen bedrijf hebt en een pasje, Ik zou toch wel graag een adres willen hebben je weet maar nooit, altijd handig voor een dagje uit en wat voorraad inkopen.

Groetjes Corry

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 09:20
gaan we samen, corry en Perle?

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 11:04

Ligt eraan ,hoever het hier vandaan is,en mijn man moet rijden,ik kan niet zolang achter het stuur.,maar is wel een goed idee!!!

Groetjes Corry

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 11:28

Lieve meisjes!!!!!!!!Aangestoken van mijn wolkast?wahahaha!!!!!!!!!!!

Het is niet echt een groothandel maar een pand waar een moeder met haar dochter reeds hééééééééééél lang breigaren verkopen,geen mooie shop,dus je betaalt niet voor hun luxe enkel hun breigaren!Die kopen alles op van fabrieken en weten waar ze moeten zijn!De winkel ligt letterlijk vol!En wekelijks brengen firma's zelf grote ladingen binnen daar die twee dames soms niet weten wie eerst bediend!Ik ben daar nog nooit alleen geweest,altijd druk in de winkel!Breigaren,stoffen(alle soorten en aan wat bijna belachelijk lage prijzen!Gordijnen,zetelstoffen,mantelstoffen,linnen,zijde,ta ft!je zegt maar!)stikzijde,knopen,haak en breipennen,velcro,elastiek enz....Het breigaren kost 0.87cent=50gr voor katoen,kousenwol,dunne garens!De meeste kosten 0.87 cent,bv boucle en mohair!Heb daar phildar garen aangekocht die zelfde periode ook bij phildar lag(phildarprijs ongeveer 5euro,daar aan 0.87 cent)Ja,wat deed perle ?Gelijk 3 zakken mee (30 plotten)!daar kom ik dus gek van!!!haha!!!Verder hebben ze dan garen wat ze soms maar eenmalig kunnen bekomen!B.v onlangs heb ik 2 soorten meegebracht van Anny Blatt! aan iets van 1.69 per 50 gr(was in strengen)mooi,mooi,mooi!!!!!!!!Moet eens zien op computer wat dat kost dat garen!enorm!!!!!!!!!!!Garen van Bergere de France(vorig jaar lag er Cannaries °plotten van 100 gr aan 6.69 catalogus,daar 1.74 voor 100 gr want ze rekenen 2 maal 50 gr à  0.87 cent!in het kleur canna,thailand,lagune,en antilope(dus deze in 't boekje)Heb 1.200 gr Canna mee!LOLEcht je MOET er zeker naartoe!Kunt er wel gek worden!

Het noemt Fibrex! Rue de Crombion 2,7701 moeskroen!(Luigne)Tel.056/33.22.09

Dus sla je slag en als je graag assistentie hebt,ik kom eraan!

Hebben jullie één grote wagen?????????om dat alles te vervoeren????????wahahaha!

-------------

Bericht van: geesje
Datum bericht: 19 Juni 2007 om 11:41
  Hallo Perle,dit is teveel geen wonder dat je er ëven"bent uitgeweest..maar welkom terug...ik spreek uit ervaring je moet veel praten over je eigen gevoelens met je tienerdochter dat maakt dat zij zich begrepen voelt,ik heb ook veel uitgelegd en toen begrepen de kinderen het ook beter en zochten we samen naar een oplossing.....dit is maar in het kort beschreven....maar het is fijn om je zorgen met ons te kunnen delen.......mijn kleindochter (vandaag 9jaar) is ook licht autistisch,en gaat naar speciaal onderwijs, ik zie haar niet vaak maar als ze hier een weekend is dan ben ik gebroken....................................ook de andere moeders wil ik veel sterkte wensen. .....gr. Geesje         

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 12:28

ben ook niet zo'n auto-rijder...  Maar dit moeten we toch eens doen, hoor!

Vrees dat ik daar helemaal door het lint ga, proest...  Maar ja, zal niet de enige zijn, denk ik...

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 13:03
..hier is er nog zo een........ligt wel voorbij Brussl????????heb de atlas er even bij gehaald...en ......ik heb geen auto      gr. Geesje

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 19 Juni 2007 om 13:13

Ik heb een lekkere grote Space, en kan desnoods 5 zetels platvouwen, en creeer massas bergruimete.  Normaal rij ik niet zo graag maar voor wol en dergelijke heeft een mens al iets over.

Dus graag het adresje voor als ik eens in de buurt ben of ik maak er misschien een uitstapje van.

Maar durf niet goed ben zo'n echt verzamelbeest. Vrees dat ik met kilo's naar huis ga en dan manlief weer klagen.

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 13:17

Och,laat jullie door afstand of auto niet afschrikken,vinden wel een oplossing!

Evt trein tot bepaald station en dan opgepikt door tante Perle!

Zien wel,hé,droom maar verder!!!!!hahaha van wollebolletjes!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,Perle!

-------------

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 13:25
[QUOTE=Line S]

Ik heb een lekkere grote Space, en kan desnoods 5 zetels platvouwen, en creeer massas bergruimete.  Normaal rij ik niet zo graag maar voor wol en dergelijke heeft een mens al iets over.

Dus graag het adresje voor als ik eens in de buurt ben of ik maak er misschien een uitstapje van.

Maar durf niet goed ben zo'n echt verzamelbeest. Vrees dat ik met kilo's naar huis ga en dan manlief weer klagen.

Het adres is  Fibrex,Rue de Crombion 2 7701 moeskroen(luigne)

Groetjes,Perle!(Kom maar gerust af,je zult blij verrast zijn!Wat ben je anders met die auto en al die bergruimte!LOL!!!!!!!!!!!!!!

-------------

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 13:38
.....erg aangestoken hoor ,en laten dromen niet altijd bedrog zijn........   gr.Geesje

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 14:32

Wel erg ver,maar we kunnen inderdaad ook dromen over bergen wol!!

Groetjes Corry

Bericht van: miep
Datum bericht: 19 Juni 2007 om 15:04

Ik ga een nieuwe vakantiebestemming plannen. Wordt waarschijnlijk richting Moeskroen, schijnt toch erg leuk te zijn met hele mooie winkels (moet alleen nog man en kind overhalen). Aanhangwagen is inmiddels al geregeld.

Groetjes, Carla

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 16:26
[QUOTE=miep]

Ik ga een nieuwe vakantiebestemming plannen. Wordt waarschijnlijk richting Moeskroen, schijnt toch erg leuk te zijn met hele mooie winkels (moet alleen nog man en kind overhalen). Aanhangwagen is inmiddels al geregeld.

Groetjes, Carla

Hoi,Carla,zelf ga ik enkel naar fibrex en dan terug huiswaarts,fibrex is geen mooie winkel en in de winter is daar geen verwarming ook geen toilet

Dus als het daar hééééél koud is en je moet plots dringend!!!Dan sta je maar wat te springen!!!!!!!Ik denk dat dit ook de reden is waarom die prijzen zo democratisch zijn!Heb zelfs al strengen vilt meegebracht aan 1/5 van de prijs bij andere zaken (hebben ze in vele kleuren)Moeskroen ken ik niet maar Menen ligt daar niet veraf en dat is een mooie winkelstad!Tevens te vermelden voor aquariumliefhebbers is er een hele grote aquariumwinkel in moeskroen(Poisson D'or)Hebben een website,'t is de moeite hoor!,niet ver van fibrex!Mijn man is liefhebber en dropt mij af in fibrex en trekt dan naar de visjes!

-------------

Datum bericht: 19 Juni 2007 om 19:09

Fibrex kennen wij hier niet. Zegt me dus niet zoveel. Mijn vaste adresjes was in Veendam, maar ze zijn gewisseld van eigenaar. Wel jammer, want die dame in de winkel hielp altijd heel erg prettig. Gewoon even wennen, maar ja, wat goed is ...........

Groetjes, Carla

Datum bericht: 20 Juni 2007 om 20:46

Hallo,luitjes!!!!!!!!

Ben deze namiddag (was onvermijdelijk naar...Fibrex geweest!!!!!!!!!)

Heb reeds op forum vermeld dat ik de nieuwe creatie's van Bergere ontvangen had!(vraag die aan bij Bergere ,de catalogus is gratis).daar staat een jurkje in met ceintuur dat ik voor mijn jongste zal breien(met breimachine,lekker vlot)Dan een tuniek met muts en ceintuur gebreid en gehaakt samen(gebreide stukken wil ik terug met breimachine maken!Om geen tijd te verliezen...want!!!!!!!!!!!!!!!!!!!D'r staat een manteltje in dat ik zou willen breien in Pop Corn en Prisme(buitengewoon prachtig)en die had ik zooooooo graag gemaakt!Maar viel bij Bergere te duur uit!Echt!Pop corn kost 9.90 per plot van 100gr,Prisme kost 4.19 voor 50 gr!Maar moet meer garen rekenen omdat model voor 8 jaar is en ik dit zal breien voor 12 jaar!Dus normaal gezien 4 maal 9.90 en 16 maal 4.19en dat vind ik wel wat te duur!!!!!!!!!!Dus in moeskroen aangekomen kwamen die lieve dames op mij af,toonde de nieuwe bergere en riep er eentje...Wij hebben dat!Ik...slik!!!!!Jaja Zelfde garen Pop Corn aan 2.24 per plot van 100 gr en prisme hadden ze niet!Toen kwam Jasmine met garen van Annell(Sportive)aan 1.86 de plot(50 gr-60m)net zoals prisme en met zelfde naalden in verschillende kleuren!!!!!!Mooi,mooi,mooi!!!!!!!Perfect!!!!!Jajajajaja!!!! !Dus mee voor jongste en gelijk voor tweede,dus zal er 2 breien!Wel verschillend kleur,maar weet nu al dat de ik nooit zal weten welke nu het mooist zal zijn!Normaalprijs :39.60 Pop corn,75.60Prisme en 5.40 knopen!(normaal 120.60euro totaal)Ik betaalde 7.84 Pop Corn,33.48 annell en 1.50 voor prachtige knopen!!!Dus 42.82 Totaal!En die zal nog mooier zijn dan met prisme!Is nog mooiere draad!Wacht maar af!Dus voor de prijs van 1 mantel 120.60!!!!5volgens Bergere catalogus)!Betaalde ik 114.59 voor 2 mantels en 1trui en 1 tuniek met muts en ceintuur!Dus ziet er druk uit voor de toekomst!

Afwerken trui,afwerken trui vleermuismouw,afwerken trui paillettes,Breien jurk breimachine,breien tuniek(breimachine )met gehaakte muts en ceintuur,breien mantel voor mij Vip en Deseo,Breien mantels voor 2 dochters ,dan mischien trapeziumvormig vest of roer ik es in de kast!Trouwens zal vanavond serius moeten herklasseren(kan er nooit meer bij!!!!!!!!)Neeeeeen,ik schaam me niet,mijn bloed suddert momenteel door aders!!!en zal weer dromen van breigaren!!!!!!!Lol!!!!!!!!Zotte Perle! 

-------------

Datum bericht: 20 Juni 2007 om 20:58
...................hahahahazo herkenbaar..maar ik waag mij niet aan erg grote stukken......en ik heb geen kinderen meer thuis dus dat scheelt ook nog............alhoewel ik natuurlijk wel veel voor ze doe........zoals bij verhuizing nieuwe gordijnen naaien.enz.............................................doe je wel kalmaan??????????????????????     en probeer met niet teveel bezig te zijn......................ik weet het doe dit zelf wel..............het duizeld me alleen het lezen ervan al

-------------
groetjes geesje

Bericht van: odette
Datum bericht: 20 Juni 2007 om 22:13

Dat is leuk als je het zelfde (of iets ander) garen voor een leukere prijs kan vinden.

Vind de garens in de creations ook vaak best wel erg duur.

-------------
odette

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 08:17

jij bent goed op dreef zeg, hihi! zo herkenbaar: daar moeten ze mij voorlopig niet op los laten! (maar als ik wat meer plaats in mijn kast(en) heb???)

brei ze!

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 12:55

Hallo Perle jij bent lekker druk brei ze

groetjes Thea

-------------
groetjes Thea

Bericht van: catharina
Datum bericht: 21 Juni 2007 om 13:22
Originally posted by miep miep wrote:

Fibrex kennen wij hier niet. Zegt me dus niet zoveel. Mijn vaste adresjes was in Veendam, maar ze zijn gewisseld van eigenaar. Wel jammer, want die dame in de winkel hielp altijd heel erg prettig. Gewoon even wennen, maar ja, wat goed is ...........

Groetjes, Carla

Hoi Carla.

Anita van 't Braaiwinkeltje is ook heel leuk hoor!!!!! Heb zelf een paar jaar in de zaak gewerkt.Grappig ,waarschijnlijk kennen we elkaar.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 13:27

Perle ik wens je alle goeds toe en heel veel plezier met het jaloers maken van ons, die vreselijk ver weg wonen van Fibrex. Nee, hoor vertel maar alles wat je hebt gekocht,geniet met je mee.

Vergeet niet: Je mag er zelf ook zijn!  Heb ook en zeer harde les gehad om dit te beseffen.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 17:57
perle, en al een beetje bekomen van je breiwol-aanval?  (ik had er twee weken geleden ook eentje...  Maar niet zo'n erge als jij, hihi!)

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 18:02

He Catharina,

Wat toevallig. Ik heb nog geen foto van mezelf geplaatst (behoorlijk last van valse schaamte), maar misschien doe ik nog een poging. Kwam heel erg vaak in het het braaiwinkeltje (ben vrij lang, donker haar), samen met mijn kleine kneutertje (hoogblond, een en al krul en hij altijd rende gelijk op het speelgoed af en ging met moeite weer met me mee).

Zat jij altijd zo fanatiek te breien achter het gordijntje. Volgens mij heb ik je werk al eens persoonlijk bewonderd.

Groetjes, Carla

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 18:06

Nog even en we kennen elkaar allemaal,ik ken ook een winkel in oudewater,je struikelt over de balen wol,maar heel aardige mevrouw en vaak aanbiedingen en dat is altijd meegenomen,nietwaar!!!

meer perle zoals jij doe ik het niet, dan heb ik geen overzicht meer.

groetjes Corry

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 19:22

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

perle, en al een beetje bekomen van je breiwol-aanval?  (ik had er twee weken geleden ook eentje...  Maar niet zo'n erge als jij, hihi!)

Jaja!!!!!!!Heb zopas nog maar es al m'n breiwol uit opgekort(dit wil zeggen,zodanig geklasserd dat het laatste nieuwe ...erbij kan(waren toch weer 78  plotten erbij!LOL!Zaaaalig!!!!!!!!!!!Ben tevreden,heb enkel aangekocht wat favoriet was in catalogus en wat ik zeker graag had gemaakt,Dus !NO BAD FEELINGS!!!!!!!!!!!!!!!En hoe was uw breiwol aanval,dan?

Vele groetjes,Perle!

-------------

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 19:25
Originally posted by breioma breioma wrote:

Nog even en we kennen elkaar allemaal,ik ken ook een winkel in oudewater,je struikelt over de balen wol,maar heel aardige mevrouw en vaak aanbiedingen en dat is altijd meegenomen,nietwaar!!!

meer perle zoals jij doe ik het niet, dan heb ik geen overzicht meer.

groetjes Corry

Ja,kan niet bedwingen,het zijn bij mij geen vreetbuien,ik heb enkel wolwoede!!!!!En mijn kasten worden er zoveel mooier van!Heb soms wel als ik deur opendoe er gelijk een hele hoop!!!!Op mijn hoofd neerkomt!!!!!(Is kast tot plafond)Mijn man zal moeten grotere kast maken!

-------------

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 19:39

mijn aanval??? kwam aan de babbel met een mevrouwtje die nog een hoop overstock liggen had... En bij haar thuis gaan kijken natuurlijk...

Geen idee hoeveel kluwens ik bij had, heb ze nog niet durven tellen...

en ik ga nog terug ook, haha!

Datum bericht: 21 Juni 2007 om 21:02
Originally posted by miep miep wrote:

He Catharina,

Wat toevallig. Ik heb nog geen foto van mezelf geplaatst (behoorlijk last van valse schaamte), maar misschien doe ik nog een poging. Kwam heel erg vaak in het het braaiwinkeltje (ben vrij lang, donker haar), samen met mijn kleine kneutertje (hoogblond, een en al krul en hij altijd rende gelijk op het speelgoed af en ging met moeite weer met me mee).

Zat jij altijd zo fanatiek te breien achter het gordijntje. Volgens mij heb ik je werk al eens persoonlijk bewonderd.

Groetjes, Carla

Ja dat was ik.Er gaat bij mij een lichtje branden.Ik weet wel dat Gea helemaal gek was van jouw ,,kneutertje,,.en zie hem ook wel ongeveer voor mij.Wat leuk zeg.Ik ga binnenkort ook een foto plaatsen ondanks dat ik daar een hekel aan heb.Ik hoop dat jij ook de stoute schoenen aan durft te doen.We worden er niet ziek van hoor,dus o.k????????

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 22 Juni 2007 om 07:30
mag dat schattige "kneutertje" ook mee op de foto?

Datum bericht: 22 Juni 2007 om 10:28

Ik durf geen breiwinkel meer in te gaan, al die virussen die daar rondzweven, er is geen medicijn tegen te vinden !!!!!!!!!!. En mijn kasten zitten al zo vol.

Tony

-------------
Antonia

Datum bericht: 22 Juni 2007 om 15:10

Originally posted by catharina catharina wrote:

[/QUOTE]
Ja dat was ik.Er gaat bij mij een lichtje branden.Ik weet wel dat Gea helemaal gek was van jouw ,,kneutertje,,.en zie hem ook wel ongeveer voor mij.Wat leuk zeg.Ik ga binnenkort ook een foto plaatsen ondanks dat ik daar een hekel aan heb.Ik hoop dat jij ook de stoute schoenen aan durft te doen.We worden er niet ziek van hoor,dus o.k????????[/QUOTE]

Ik ga een poging wagen (en ja, inclusief kneutertje, als afleidingsmanouvre).
Groetjes, Carla

Datum bericht: 22 Juni 2007 om 17:38
[QUOTE=Tony]

Ik durf geen breiwinkel meer in te gaan, al die virussen die daar rondzweven, er is geen medicijn tegen te vinden !!!!!!!!!!. En mijn kasten zitten al zo vol.

Tony

Ik heb reeds ondervonden dat als ik winkels met breiwol ontloop,ik de eerste keer dat er dan terug ben,er dubbel en dik voor ga!!!!!Altijd is er wel een reden,jaja...'t is maar voor een ontbrekende plotje!...'T is inderdaad een virus!En er bestaat geen remedie!Wel voor een bacterie!...Maar dit is het niet,hé! Vele breigroetjes!Perle

-------------

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net