Print Pagina | Close Window

Heb jij ook een lijflied ?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16744
Print Datum: 18 November 2025 om 18:35
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Heb jij ook een lijflied ?
Bericht van: tikoes
Onderwerp: Heb jij ook een lijflied ?
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:02
Hoi dames,

jaaaaaaren geleden was ik een verstokt fan van Ally McBeal. Heerlijke serie met veel muziek. Ik heb de dvd box in huis. Wat ik zo leuk vond is dat Ally een lijflied had voor moeilijke situaties. wat een lekker gek mens in de serie.............heerlijk.

Vanaf die tijd heb ik ook mijn eigen lijflied:
Come on Eileen van de Dexys Midnight Runners.

Ik heet Eline, en een tante (is al overleden) noemde me altijd Eileen. Die combinatie was gesneden koek met het vinden van mijn eigen lijflied.

tevena is het ook een genot om te kijken naar de clip.........heerlijk mannen.

Heb jij ook een lijflied ?

Antwoorden:
Bericht van: ab63
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:11
Ik luister graag naar: Gone with Angels van Shaggy. Heeft voor mij een speciale betekenis

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:12
All you need is love rèttètètètè All you need is love love, love is all you need.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:37
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

All you need is love rèttètètètè All you need is love love, love is all you need.

Dat is duidelijk.

Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 16:43
Ja die rètètè zing ik er wel bij. En het begint met, instrumentaal, de eerste regel van de Marseillaise, dus die moet geneuried worden.

Ik heb toen ooit gekeken naar een wereldwijde uitzending, Elvis was in Hawaii, waar de Beatles zaten, weet ik niet meer. Op krukken, dat zie ik nog voor me.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 18:40

Ik heb niet echt een lijflied,maar knap altijd op van the new london choral,en ingrid bergman.Die hebben voor mij een speciale betekenis.

Ook zit er vaak een liedje van de beatles in m'n hoofd,onze dochter heet Michelle,dat komt ook een beetje door dat liedje.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 30 Augustus 2010 om 19:40

niet echt een lijflied, maar dan draai ik de volumeknop wel verder open

Sadness van Stash

Bericht van: Guests
Datum bericht: 31 Augustus 2010 om 09:28
Ik kan niet zo 1-2-3 een lijflied bedenken, maar er zijn wel heel veel nummers waarbij de volumeknop verder open gaat. 

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 31 Augustus 2010 om 09:50
Ik luister tegenwoordig graag naar The Canadian tennors.
Heb niet echt een lijflied.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 31 Augustus 2010 om 10:02
UHM EEN LIJFLIED,JA DIE HEB IK.ALLEEN KON IK DIE ALS JONG MEISJE HET NIET ZO WAARDEREN,MAAR NU LACH IK EROM DIANA VAN PAUL ANKA,

-------------

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 31 Augustus 2010 om 10:28
een lijflied heb ik niet.
wel hebben mijn man en ik een lied samen.
think twice van celine dion.

-------------

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 September 2010 om 09:30
the beach van new order en time after time (de versie van cyndi lauper) en verder nog een paar waar ik even niet op kom...

Datum bericht: 01 September 2010 om 11:40
Och was ik maar
bij moeder thuis gebleven
Och was ik maar
met jou niet meegegaan.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Daymoon
Datum bericht: 01 September 2010 om 13:41

Ik heb ook een lijflied (of iets wat er voor doorgaat)..

Pilgrim van Enya

Bericht van: Jolanda_25
Datum bericht: 01 September 2010 om 16:11
Niet echt, maar ga altijd wel helemaal los op Time of my life..he heerlijk, helemaal met de film (dirty dancing) erbij!

-------------
Groetjes Jolanda

Bericht van: ab63
Datum bericht: 01 September 2010 om 19:15
leuk Magtelt

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: Dinie
Datum bericht: 01 September 2010 om 19:26
Ik heb ook niet echt een lijflied, maar ik hou van de muziek van Mariah Carey en Beyoncé

Bericht van: Gamble82
Datum bericht: 01 September 2010 om 19:35
Niet echt een lijflied, wel een paar hele speciale nummers, waaronder Papa van Stef Bos.... De tekst klopt echt precies bij mij en mijn paps, die helaas al in 2001 overleden is op 46jarige leeftijd....

Jan Smit met Leef nu het kan is op het moment wel echt favoriet en gaat hier vrij hard aan

Bericht van: sjaak
Datum bericht: 01 September 2010 om 22:09
I will survive,spreekt voor zich toch.

-------------
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">

Bericht van: ariekje
Datum bericht: 03 September 2010 om 01:04
een vast lijflied heb ik niet,,
maar nu is hier in een soort 24-7 therapie ben vind ik 'my heart is like a river' van Rebecca Lavelle erg mooi..
ook omdat ik een heel sterke band heb met een vriend die sinds gisteren op Aruba woond.. we krijgen allebij een sterke gedachte aan elkaar bij dit lied

k vind het wel leuk om te lezen dat iedereen zo z'n eige lied heeft

Xxx

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 03 September 2010 om 08:28

Een lijflied heb ik niet echt  maar wel wat favo`s .wat ik erg mooi vind is laat me van alderlieste, list en shaffy. maar wordt ook warm van de nozem en de non van cornelis vreeswijk  en toen was geluk heel gewoon(1948) koot en bie. wat een truttige keuze maarja ben gek op truttigheid. en alles van het klein orkest/harry Jekkers.

dit Tsjechische nummer van http://www.youtube.com/watch?v=_M3p1At1czw - ready kriken is voor mij het vakantienummer

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 03 September 2010 om 08:57
"verdronken vlinder" van Boudewijn de Groot, zou graag bij de rust willen komen in het laatste couplet en ook "laat me"

Groetjes Marije

Datum bericht: 03 September 2010 om 10:18
Bedankt voor jullie mooie reacties. Verrassend en leuk om meer te zien achter de persoon.

Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 03 September 2010 om 21:16

Always look at the bright side of live, pom pidom pidom pidom pidom van de film Life of Brian (dat probeer ik zoveel mogelijk) en van Fragile van Sting kan ik het ONMOGELIJK droog houden en huil tranen met tuiten met van die hele lange uithalen. Oh ja en van Michael Jackson You are not alone, ook tranen met tuiten maar het sterkt me wel.

Verder lekkere uptempo zomerse nummers. Dan gaat de volumeknop helemaal open en lekker meebrullen, dakje van mijn cabrio open, zonnetje op mijn gezicht, wind door mijn haar en laat de mensen maar denken en kijken dat mens is gek  Vervelende is alleen dat ik dan altijd te hard ga rijden en uit moet kijken dat ik geen bon oploop 

-------------
Groetjes

Bericht van: marjolein999
Datum bericht: 05 September 2010 om 00:44

Er is veel muziek die me raakt. Bij 'Hurt' van Christina Aguilera schieten de tranen in mijn ogen. Dat liedje heeft trouwens ook een prachtige videoclip.

Verder raakt 'Dat komt door jou' van Guus Meeuwis mij ook altijd zeer. Prachtige tekst. Ik krijg er altijd een beetje een melancholisch gevoel van. Gelukkig en tegelijkertijd een beetje verdrietig.

Ik word altijd heel vrolijk van de oude discoklassiekers. Daar kan ik niet bij stil blijven staan.

En op het moment blèr ik graag mee met 'Beautiful day' van Gare du Nord. Heerlijk gevoel van vrijheid en zomer. Dat wil ik graag nog even vasthouden.

Leuk onderwerp dit! Leuk om te lezen waar anderen van houden. Maar ook om de eigen herinneringen weer eens op te halen (en meteen maar even de liedjes op te zoeken op Youtube).

-------------
Hartelijke groet, Marjolein

Bericht van: dine
Datum bericht: 05 September 2010 om 11:20
Geen lijflied, ik kan echt niet kiezen uit het volgende lijstje :
Nederlandstalig :
-Wim De Craene (Tim, Suzanne....absolute toppers !)
-Boudewijn De Groot (testament, verdronken vlinder)
-Frank De Boey (Kronenburg park)
-Bart Peeters (liefde is alles)
-Kris De Bruyne (Amsterdam)

Engelstalig :
-Coldplay (clocks, the scientist)
-Oasis (wonderwall)
- en dan nog een heleboel liedjes van U2, Simple Minds, R.E.M., Simply Red, Eurythmics, enz............

Bericht van: pippie
Datum bericht: 05 September 2010 om 11:36
Ik heb diverse liedjes, die ik afhankelijk van
mijn stemming mooi vind.
En als hier eens een keertje een storm rondgaat, zing
ik keihad: Trouw niet voor je veertig bent....
Maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak.
Intussen meer dan veertig jaar getrouwd, dus het
zal wel meevallen toch?

Datum bericht: 05 September 2010 om 11:57

Leuke reacties, mijn lachspieren en traanbuizen worden geactiveerd.

Ik heb jaren geleden een cd gebrand met alleen maar MIJN nummers erop. Zeer uiteenlopend en passend als een kledingstuk. Alle emoties komen daarin aan bod van verleden, nu, met een bewustwording m.b.t. wat wil ik, wat ga ik weer veranderen etc.

Ook staan de 4 nummers erop die gedraaid worden bij mijn begrafenis.

Ik word altijd heel blij van binnen als ik lees dat 2 mensen een leven lang gelukkig zijn met elkaar , je doet het toch maar samen door weer en wind.........prachtig.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 06 September 2010 om 22:47
Ik heb niet echt een lijflied, maar bij Music van John Miles, en bij een aantal liedjes van ABBA en Queen (wat een uitersten hé?) gaat de radio een stuk harder. En toen mijn zoon nog heel klein was, moest ik altijd met hem op de arm dansen bij: Have I told you lately that I love you. Hoef ik nu niet meer te doen, hij is meer dan een kop groter dan ik 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 07 September 2010 om 19:17
Als ik ga strijken begin ik altijd met het Slavenkoor. En ik houd ook van de filmmuziek van Ennio Morricone, van de Fistfull of dollarsfilms en My name is nobody.

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net