Print Pagina | Close Window

Wat zijn jullie laatste aankopen?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=17956
Print Datum: 24 November 2024 om 09:16
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Wat zijn jullie laatste aankopen?
Bericht van: Jips
Onderwerp: Wat zijn jullie laatste aankopen?
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:10

Hallo dames!

Dit vind ik altijd een leuke...... wat zijn onze laatste aankopen voor onze hobby?

Ik zal aftrappen met mijn aankopen van gisteren:

-Bij de witte boekhal op Hoog Catherijne in Utrecht dit super leuke amigurumi boekje voor € 4,99

Indien je interesse hebt in patronen, kun je mij mailen!

-Dikke breipennen van 10mm bij Zeeman voor maar liefst 99 cent

En natuurlijk moest ik daarna om half 5 nog naar de Wibra om Saskia wol te kopen. Laatste dag 25% korting en ik heb 9 bollen in leuke kleuren voor maar € 6,75 gescoord als voorraad voor de amigurumi uit het boekje.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie leuke aankopen!

Antwoorden:
Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:20

Mijn laatste aankoop was een bol garen in "vlees"kleur. Bedoeling hiervan een karbonade, hamburger o.i.d. te haken. (voor bij het speelkeukentje van kleindochter Lieke. Bij de wolhal mijn vraag voorgelegd..... en kreeg me daar toch een rare reactie van de verkoopster ! Zeker weer iemand die een onzinding  van internet gehaald heeft. Ik verkoop alleen gangbare kleuren voor truien e.d. Dit is een HANDWERK zaak !

Volkomen  wars van creatieve ideeën dus ! Ik heb zelf maar voorzichtig, zonder te vragen gezocht naar "sla"groen, "aubergine"paars en "worteltjes"oranje

Gelukkig ben ik voor de vleeskleur bij een andere winkel geslaagd.

Saskia Welmoed

Bericht van: creavon
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:20

Wat leuk,

ik heb van de week katoen gescoord bij de hobbywinkel voor 1 euro per bol. Ging uit de collectie.

Bij Zeeman een bolletje leuke harige wolin roze voor 99 ct. Helaas geen breinaalden. Hadden aalleen maar hele dunne

en bij Wibra hele dikke wol (2 kleurig) voor een col. Bedoeld voor naalden 8, maar gemaakt op naalden 10. Ja, hij is al klaar

Bericht van: creavon
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:23

Wat mij nog even opvalt.....dat boekje.....

ik heb dat boekje alleen heet het LIEVE DIERTJES zelf haken....maar aan de omslag te zien met dezelfde patroontjes.

Dus dames....laat je niet bedotten!! zit je straks met een dubbel boekje

Bericht van: boek
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:36

gisteren heerlijk naar de hobbybeurs in Leeuwarden geweest, klei gekocht met korreltjes er in, links handig schaartje voor mijn kleinzoon, paar stofjes voor kaarten en wat sticker vellen

daarna nog even in twijzel aangeweest bij de kerstwinkel ja ja ik weet het sint komt eerst nog maar erg leuke kerst lichtjes gekocht

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Datum bericht: 07 November 2010 om 12:56
Originally posted by creavon creavon wrote:

ik heb dat boekje alleen heet het LIEVE DIERTJES zelf haken....maar aan de omslag te zien met dezelfde patroontjes.

Ik heb het hele boekje gescand. Voor wie interesse heeft? Alle patronen liggen nu voor het grijpen.....

Bericht van: diny183
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:57
Afgelopen woensdag naar Duitsland geweest, lekker naar de
kik, kleding kopen maar natuurlijk ook wol, deze keer
bolletjeswol voor een sjaal, dochterlief heeft dezelfde
wol gekocht, mag ik nog een sjaal breien . nog even
bij de hobby en handwerk winkel hier in de stad geweest,
daar staat buiten altijd een rek met afgeprijsde
wolletjes en daar moet ik natuurlijk even snuffelen,
leuke wol voor mutsjes en sokjes gekocht, een nichtje
bracht donderdag wol voor een vestje, deze keer een grijs
vestje ( wel voor een ander nichtje hoor) pfffff ik had
alle wol uitgezocht en boven netjes in een kast gepakt,
nu ligt er naast me alweer een heleboel wol te wachten,
eigenlijk heb ik ze ook liever dicht bij me.   

-------------

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 November 2010 om 12:59
Ik ging vandaag naar de Pasar Malam in de Oranjerie en de Kadomarkt op het marktplein, maar helaas was ik te vroeg, ze waren de stalletjes net aan het opzetten, het zou om 11 uur beginnen en ik was er misschien 10 minuten te vroeg bij. Dus niks gekocht. De winkels die aan koopzondag doen, gingen pas om 12 uur open, dus met lege tas naar huis. Wel heb ik dinsdag bij de Wibra een zak met 10 crème Saskia bollen gekocht, nog een paar bruine Samara voor de colsjaal en een stuk of 9 Noa voor een blauwe colsjaal.

Volgende week eens kijken naar de knutselpakketjes van het Kruidvat uit de folder van vorige week.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: perle
Datum bericht: 07 November 2010 om 13:19

Wat is er de laatste week bijgekomen?

80 cm Witte glanzende bloezenstof (voor sneeuwmanntejes)en vier maal 30 cm volle breedte vilt in oranje,groen,rood en geel.Witte en zwarte band met pomponnetjes(voor knoopjes en handjes van kerstmannetjes)Een kilo poppenvulling.12 bollen Toison(bouclettegaren) van Bergere.De nieuwe phildar boek .Nebuleuse van phildar 20 plotten in blauw-paarse kleur.6 bollen Elly(sjaaltjeswol) sleutelhangers voor dikbuikjes.20 plotten coctail van Sofil(ook bouclettewol )en liet ongelangrijk in het kleur van Toverbloemenprinses haar nieuwe laarzen(dus dit moet een jurkje worden) en een superkoopje Wanilla Wooly van Syn-fil bruintinten 3 plotten van 250 gr(687 m) aan 5.60 de plot.En na proeflapje is die dus supermooi(verloopt van kleur)en mooi wollig en zacht.

Blij en voldaan.Groetjes,Perle.

-------------

Datum bericht: 07 November 2010 om 13:21
Originally posted by creavon creavon wrote:

Ik heb ze allebei, er staan een paar nieuwe in. Dit soort dingen gebeurt constant, dat je denkt een nieuw boekje of blad te kopen en dan is het half oud half nieuw.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 07 November 2010 om 15:01
MIJN LAATSTE AANKOOP IS GISTEREN GEWEEST.4 BOLLEN WITTE WOL GEKOCHT OM BABYBORN KLEDING ERVAN TE MAKEN,

-------------

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 07 November 2010 om 16:12
Wol voor een trui en voor een sjaal

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: drempt
Datum bericht: 07 November 2010 om 16:35

euh...

het is eigenlijk een tijdje geleden dat ik zelf iets heb gekocht

ik heb voor sinterklaas het e.e.a. gevraagd

maar eerlijk gezegd komt er weinig uit handen bij mij op het moment

ik vind gewoon de tijd niet er is altijd wel iets anders te doen in huis  of met de kinderen en als ik dan tijd heb ben ik te moe en heb geen zin

stom he

ik heb wat UFO's liggen en ik begin maar niet aan iets nieuws voor die af zijn

ik verzamel wel patroontjes in de hoop die ooit te kunnen maken zucht

ik lees wel veel het forum maar dat kost ook wel wat tijd maar wil op de hoogte blijven

ik had vandaag een luierdag gepland maar doe toch weer te veel:

soep getrokken en afgemaakt de was gedaan afwasmachine geleegd en gevuld , winterdekbedden voor de dag gehaald gestofzuigd speelgoed opgeruimd kleding naar de inzamelingsbak gebracht De hobbydoosberichten gelezen patroontjes verstuurd zo kan ik nog wel even doorgaan..... Het leven van een moeder van 3 gaat niet altijd over rozen

moet ook nog strijken maar dat laat ik tot morgen liggen

ik ga vanavond toch proberen even mijn poppetje af te haken Nu ga ik mijn oudste kind naar binnen halen dan kunen we lekker vroeg eten, kindjes in bad en dan fröbelen!!!!

doei fijne avond

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 07 November 2010 om 16:36
Ik ben afgelopen vrijdag naar de kerstmarkt in Den Bosch geweest (Brabanthallen). Kerstkarton, lint, reuze knopspelden (versiering kerstboom) en rode parelmoerkralen voor aan een sjaal te haken.

Leuk topic

Bericht van: pippie
Datum bericht: 07 November 2010 om 19:40
Ik heb katoen aangeschaft: 7 bollen jeans-kleur.
Dit moet een stoere trui worden voor onze 11-maanden
oude kleinzoon. Allemaal kabels. Trouwens, hier gebruik ik voor het patroon ook altijd dat metalen plaatje met de magneetstrips voor. Gaat perfect.

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 08 November 2010 om 06:10

Nu jullie zullen wel lachen om mijn aankoop, want dat waren mooie bloemetjes voor op de Barbie Bruidsjurk te naaien. Toen ik wilde beginnen kon ik ze niet meer vinden, laat ik ze nu hebben weggegooid met wat andere rommel mee. ik heb er nog een paar uit de vuilnisbak kunnen vissen, maar moet moregn maar weer nieuwe gaan kopen.

Groetjes, Lidia

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 08 November 2010 om 10:03
Paar lakens en fleece dekentjes voor een tafeltent.

Groetjes Marije

Datum bericht: 08 November 2010 om 13:15
Lidia, je bent niet de enige, ik had maanden geleden vast als kerstkado voor mijn Srilankaanse meisje een ketting met geloof, hoop en liefde gekocht, keurig in een zakje van de juwelier, want een doosje kan niet door de brievenbus. Nou dat was in het oud papier terechtgekomen. Gelukkig zit Ton altijd alles te scheuren en na te kijken, anders had ik mooi voor gek gestaan.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Brei-meisje
Datum bericht: 08 November 2010 om 15:40

2 soorten witte fluffy wol van de zeeman :D

Bericht van: xAnnemiekx
Datum bericht: 08 November 2010 om 17:15
Een toerenteller omdat ik altijd de tel kwijt ben tijdens het haken

Bericht van: miep
Datum bericht: 08 November 2010 om 17:41

Zaterdag gezellig aan het shoppen geweest en bij de budget store flink ingeslagen met wiebeloogjes (drie zakjes).

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 09 November 2010 om 08:53
Garen voor een trui voor mijn kleinzoon,wat sokkenwolletjes en een paar dunne rondbreinaalden van knit pro.Die breien toch fijn!!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: ilyani
Datum bericht: 09 November 2010 om 09:36
breinaalden bij de wibra (lekker dikke), een bol lila
katoen uit de koopjes mand, witte catania katoen voor een
schaapje en zilver/grijs borduurgaren om een vlindertje op
het schaapje te haken.

-------------
groetjes miranda

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 09 November 2010 om 10:00
3 haakboekjes bij hobbydoos gekocht en wol wol wn nog eens wol

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 09 November 2010 om 17:20

Hallo dames,

Ik heb vandaag (online) 2 zakken gekleurde veertjes besteld, kleine en grotere, voor mijn gebreide zwarte pietjes.

Datum bericht: 09 November 2010 om 19:25
Ik heb op Barbiepatronen geboden en ik heb al bericht dat ze akkoord gaan met mijn bod. Telt dat ook als aankoop? Ik heb ook twee breibladen gekocht vandaag, Sandra Haaktrends en een Kerstblad.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 09 November 2010 om 20:48

ik heb vandaag in de enige echte Kleinvakwinkel die Haarlem rijk is 2 bolletjes katoen voor m'n dochter gekocht enplus 4 maasnaalden/stopnaalden/borduurnaalden om de beestjes in elkaar te naaien, we hadden er samen 1 en dat schiet niet op natuurlijk als je niet naast elkaar woont...hoewel haar productie groter is dan de mijne, eerlijk=eerlijk ;-))) Oja, bij Vd Raad hadden ze ook het 2e boekje van Christel K en dat wil m'n dochter van de Sint dus ik heb die oude man alvast een handje geholpen...bij onze 2 handswinkel SamSam op het plein een dvd van Sinterklaas en blafpieten gekocht, alvast voor m'n kleinzoon maar eerst moet ie donderdag nog St. Maarten lopen...en ik kreeg 20 euro mee van verkochte spulletjes van mij, voor het KWF/Pink Ribbon...de opbrengst deze rose oktober (mét de verkochte lintjes a.d. Hobbydoosjes!) was rond de 150 joero !!!Dik tevreden, óp naar de najaarsmaarkt op 24 november in Leerdam waar m'n schoonzus voor mij verkoopt en ook 11 december op de kerstmarkt in Vianen. Zo, jullie zijn op de hoogte ;-)))

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: marlene
Datum bericht: 09 November 2010 om 20:55
[QUOTE=nldutchy]

ik heb vandaag in de enige echte Kleinvakwinkel die Haarlem rijk is,

Nog maar één????????

Ik heb tot mijn 23ste jaar in Haarlem gewoond. toen waren het wel meer

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 09 November 2010 om 21:01
Kind, het is om te huilen, Haarlem schijnt al 2 jaar als nr 1 te boek te staan als gezelligste winkelstad, is het ook ;-)) maar dit spul, no way....er schijnt wel in de Wilhelminastraat een nieuw wolwinkeltje te zijn maar die verkoopt alleen dure garens...Wollana is verdwenen en de wolwinkel naast het postkantoor, Philippine ofzo) ook...jammer hoor maar VdRaad is altijd een ritje waard !!! (rijmt bijna)

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 10 November 2010 om 13:04
Bj de Action twee babypopjes van 12 cm gekocht om kleertjes voor te maken, € 1,19 per stuk. Bij de Hema een paar zakjes met kleine geschenkjes voor St. Maarten gekocht, nu nog de snoep/cadeauzakjes vullen en versieren met een krullintje. Leuk werkje voor een miezermiddag.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 November 2010 om 13:40

Ik heb net 3 partijen kralen in Amerika gekocht via Ebay.

Het is een partij van 300 gemengde houten kralen, een partij van 100 gemengde glaskralen en een partij van 300 gemengde glas en plastic kralen voor maar liefst 8 euro inclusief verzendkosten.

Ik aas altijd op dit soort partijtjes, heerlijk

En ik ga zo nog even naar de Wibra, zwarte Saskia wol bijhalen voor de grote zwarte pieten poppen.

Bericht van: boek
Datum bericht: 10 November 2010 om 14:38

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Lidia, je bent niet de enige, ik had maanden geleden vast als kerstkado voor mijn Srilankaanse meisje een ketting met geloof, hoop en liefde gekocht, keurig in een zakje van de juwelier, want een doosje kan niet door de brievenbus. Nou dat was in het oud papier terechtgekomen. Gelukkig zit Ton altijd alles te scheuren en na te kijken, anders had ik mooi voor gek gestaan.

nu dacht ik de enige man te hebben die het oud papier nakeek gelukkig is er nog eentje, kan er gerust iets ingooien wat er niet inhoort hij vind het wel

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Datum bericht: 10 November 2010 om 15:30
Originally posted by Jips Jips wrote:

Hallo dames,

Ik heb vandaag (online) 2 zakken gekleurde veertjes besteld, kleine en grotere, voor mijn gebreide zwarte pietjes.

Wist je dat ze die ook bij de Hema verkopen?

Datum bericht: 10 November 2010 om 15:32
Ik heb vandaag weer een zakje veiligheidsoogjes gekocht.

Datum bericht: 10 November 2010 om 18:56

99 plotten breiwol van fibrex.Oeps!(22 plotten katoen om te haken ,20 bollen soort bouclettewol voor kleedje Amber,25 bollen voor trui voor man,2 maal 10 bollen wol(Bijoux van Filati) met lurex voor 2 maal(verschillende kleur) feestelijke debardeurkes Ellen(bollen 100 m per 25 gr.) 12 plotten Angel van Bergere maar waarschijnlijk zal Liselotte(Perlefientje) die aanslaan daar ze er gek van is!Ik ben al gewaarschuwd!hahaha!

Tja,alles(nieuwe winkel lading) was even mooi en kon precies niet kiezen.Het erge aan fibrex is dat alles eenmalig is dus wat je niet mee neemt ben je kwijt!!!!!VOOR EEUWIG!!!!!!

Dus!!!Begrijp je mijn gedrag?En dat is maar een ietsiepietsie van wat daar te krijgen is,he!!!!De prijs heeft daar ook veel mee te maken,alles is zo goedkoop dat je sneller van alles mee neemt,hé!

bv die Angel van Bergere. 2.68 per plot nu voor 0.56 cent (zot,he)

Tja...Perle.

-------------

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 10 November 2010 om 18:57
Vanmiddag boekjes van C. Krukkert gekocht en paar bolletjes catania die ik tekort had om het varken uit haar tweede boekje te maken. Had nogthans mezelf beloofd van geen materiaal meer bij te kopen voor mijn voorraad wol uit Turkije op was. Maar had een goed excuus, kan door mijn nekproblemen beter haken dan breien, dus aankoop is vergeven

-------------

Datum bericht: 10 November 2010 om 18:57
Jaaaaa, Tineke, het moet allemaal verscheurd worden vóór het in de blauwe container gaat. Overigens is meneertje wel geregeld zijn bril kwijt, omdat die nogal doorzichtig is. En dan moet ik hoog op kasten voelen of de bril daar ligt.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 November 2010 om 19:43
Originally posted by xAnnemiekx xAnnemiekx wrote:

Originally posted by Jips Jips wrote:

Hallo dames,

Wist je dat ze die ook bij de Hema verkopen?

O nee, dat wist ik niet! Zal ik onthouden, dat is een goeie tip!

Nou betaalde ik niet veel hoor, € 3,08 inclusief verzendkosten voor 20 veren van 15cm en een zakje van 5 gram gekleurde kleinere veertjes (ongeveer 8cm).

Datum bericht: 10 November 2010 om 21:31
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

3 haakboekjes bij hobbydoos gekocht en wol wol wn nog eens wol

Welke, als ik vragen mag?

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 18 November 2010 om 22:07

het naaldkunstenboek via marktplaats met allemaal handwerk dingen =D

en niet gekocht maar gekregen een zak wol restjes :D

Bericht van: Claire
Datum bericht: 19 November 2010 om 02:26
Veel stofjes, haakkatoenjes, wolletjes voor de mutsjes, sleutelhangers, gereedschap, kralen en benodigheden, portemoneeknijpers, patroon, vilt en nog wat klein spul. En dat alles in 1 week, ben nu blut.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: marlene
Datum bericht: 19 November 2010 om 09:56

borduurboek

kan niet wachten tot het binnen is

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Datum bericht: 19 November 2010 om 13:21

Het is niet echt een aankoop; gisteren heb ik bolletjes echte wol gekregen voor het breien van mutsjes voor het goede doel

Bericht van: diny183
Datum bericht: 19 November 2010 om 16:07
een naaldenmeter, ik heb zoveel rondbreinaalden dat ik soms
de maat niet meer weet, heb nog even getwijfeld of ik de
leuke bolletjes roze wol mee zou nemen, heb het niet
gedaan, eerst al mijn werkjes afmaken en uitzoeken wat ik
allemaal nog heb, moeilijk hoor wol laten liggen.

-------------

Datum bericht: 19 November 2010 om 17:52
10 bollen donker turqupoise Royaal, 2 sets breinaalden 4 en 5, voor mijn breilessen aan het buurmeisje, 4 nieuwe breibladen, een haakboekje uit Euroland.

Oja en bij Kruidvat een knutselpakketje van € 0,99 met pijperagers, veertjes en pomponnetjes in allerlei kleuren en pretoogjes.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 November 2010 om 18:47

Een verena special,in 80 sokken de wereld rond,deel 2

en een paar bollen sokkenwol.

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 19 November 2010 om 19:48
Vlaaien voor de 21e verjaardag van mijn zoon 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 20 November 2010 om 12:28

Oooooooooooo, heerlijk!

Van harte gefeliciteerd met je zoon

Datum bericht: 20 November 2010 om 17:23

Ik heb vanmiddag 5 bollen antraciet grijze Saskia gekocht bij de Wibra voor een colsjaal voor mijn zusje haar verjaardag.

Ook ernstig staan dubben welke kleur ik zal kopen voor de breitas, licht rose, fuchsia rose, lila, donkerpaars of toch maar turqoise?

HELP

Datum bericht: 20 November 2010 om 19:02

Ik heb vandaag 2 haakboeken voor mezelf gekocht, en 1 voor mijn zusje. Verder heb ik 24 oogjes, een bewaardoosje, markeer dingetjes, en 2 haaknaalden gekocht. En toen was het einde van mijn loon ineens in zicht

Datum bericht: 20 November 2010 om 20:10

Vandaag es een andere stad opgezocht en daar es de ontbrekende kleuren zeeman(royal) aangekocht die hier weinig of nooit liggen. 17 bollen Royal en 6 plotten Soft.Soft is er volgens Zeeman pc site in 12 kleuren en ben die aan het sparen voor een gehaakte blits kleurige plaid.(Heb nu 6 kleuren.Telkens 6 plotten)Die felkleurige snoepjesplaids vind ik persoonlijk super.

Verder anderhalve meter stof voor een kort manteljasje en 5 halve meters patchworkstof(kerststoffen)

7 megacoole speldenkussentjes (kerstpakjes voor m'n hobbymaatjes van de donderdag)allemaal dames die graag met patchwork bezig zijn (dus met speldjes )

En verder nog wat knutselspullen en een leuk kerst kadootje.(voor 1 van m'n meiden)

Dus... kan weer verder...Perle.

-------------

Datum bericht: 21 November 2010 om 12:52
Jips, ik zou turquoise nemen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 21 November 2010 om 15:27

Jips, ik zou turquoise nemen.

Hoi,

Ik weet het nog niet, ik heb altijd een voorkeur voor rose en paars. Een donkere kleur is denk ik niet mooi voor deze tas, aangezien dan het patroon niet mooi uit komt. Ik vind de lichtrose kleur van de Wibra wel heel erg mooi en die baby blauwe ook trouwens.

Ik dub nog even verder................ 

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Datum bericht: 21 November 2010 om 16:21
Ik heb een paarse periode achter de rug en nu zit in in een turquoise. Vandaar het advies. Ik heb ook heel veel gebreid met de verschillende rozes van de Wibra, heel mooi te combineren ook. Dat roosjes/bramenpatroon kun je ook met gemêleerde wol breien, dat heb ik wel eens gedaan. Dat komt altijd goed uit de verf, ik bedoel naalden.

Op de vlooienmarkt heb ik Sil de Strandjutter gekocht, kan ik die eindelijk eens lezen, de Pim- en pomnibus, over de katten van Mies Bouwhuys, geill. door Fiep Westendorp, die ooit als verhaakltjes in Het Parool stonden, 55 jaar geleden ofzo, een handwerkboek, twee armbanden om omheen te breien of haken, en een boek over Treinen in Apeldoorn voor Ton, met oude foto's.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 23 November 2010 om 08:56

Ik ben vanmiddag vrij en de Hema heeft allemaal knutselspulletjes in de aanbieding dus eventjes daar heen. Zo ie zo wat leuke knopen halen (die ze per zakje verkopen) en op zoek naar een goede stofschaar op de markt.

En eventjes langs de wibra en zeeman kijken als ze weer leuke wol hebben! Ik heb nog niet genoeg liggen hahah

Datum bericht: 23 November 2010 om 18:52

Eventjes m'n adresje opgezocht...

Heb er toch wel dezelfde stof (soort gekookte wol) gevonden als die van zaterdag in een andere stoffenzaak.Om jasjes te maken en die je niet hoeft te voeren.Heb daar nu eventjes zin in.Deze nu wel gekocht.Had er mee maar vind het haast te jammer om die te verknippen! Tja,net als wol kun je ze maar 1 maal verwerken,hé!!!!!Een beetje sterven dus...En is als je de stof echt superleuk vind(lees bezeten)Die van zaterdag is te gek voor woorden.Soort grijze basis met felrode en feloranje pluimachtige brave plukjes op.

De prijs was nu heel wat anders...ipv 44euro en zoveel de meter 8.70 de meter.Zot,hé!!!!!En precies dezelfde van kleur en dikte !!!!!Moet je't vragen ?Heb die natuurlijk mee,hé.Een soort roestrood en perfect voor bij het rokkenstofje dat ik gekocht had op stoffenspectakel.En op m'n adresje eenmalig...zoals alles.

Verder 21 plotten breiwol (10 blauwe,7 smarargdgroen en 4 die ik mogelijks tekort zou hebben voor een vest voor manlief.Daar vreesde ik voor en nu kan ik gerust zijn.

Verder 5 plotten Neige voor kerstkrans en ijsberen te breien.ipv 6euro 1.46 per plot.

Dan om stoffen kerstkransen te maken witte fleece en 4 kleuren vilt.

Momenteel ben ik pinguins aan het breien en heb er ondertussen op bestelling.

1 grote en 2 kleintjes voor een kersttafel en een blije bijna 2 maal oma die voor beide kleintjes een grote wenst.Dus breien maar!!!!!

Ik heb op m'n adresje veilige wiebeloogjes gekocht voor als ze ooit die knuffels aan de kleintjes zouden geven.Reken aan een derde van de prijs van de gewone hobbywinkel.

Voila...weer een hoop werk bijPerle

-------------

Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 24 November 2010 om 09:43
Breinaalden en acryl verf bij de action en nog een paar bolletjes groen bij de wibra voor mijn draak die onderhand wel erg groot word!

Bericht van: Claire
Datum bericht: 24 November 2010 om 10:21
Een Buttonmachine, alvast voor mijn verjaardag (volgende maand) 

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Datum bericht: 24 November 2010 om 11:48
Nou de hema die had niks dat ik wou  en de wibra en zeeman ook niet! ik heb wel een leuk breiboek binnen gekregen die ik via marktplaats had gekocht. zal binnenkort even patroontjes inscannen

Datum bericht: 24 November 2010 om 18:27

Vanmiddag garen besteld voor een poncho voor mijn kleindochter.

Altijd spannend,wanneer de post het komt brengen.

-------------

Datum bericht: 24 November 2010 om 22:05
Twee Barbieballerina's van Dirk en Madeleine ballerina van Kruidvat.

En nog buit van het boekenfestijn: Breien voor kleintjes, De Breibijbel, Narnia Prins Caspian, Mijn methode voor een opgeruimd leven, Hooked scarfs, Way to crochet, Easy accessories, Baby bloom (20 breisels voor moderne babies). En een doosje kralen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 25 November 2010 om 20:30
Het laatste boekje van Cristel Krukkert. Leuk!

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 26 November 2010 om 17:41
sokkenwol in vrolijke kleurtjes. Ik ben een paar aan het haken en daarna zie ik wel!  Oh ja, en een nieuwe haaknaald nr 5, die was ineens verdwenen...

Datum bericht: 26 November 2010 om 19:19
3 Babyborns en een doos vol wol en een leuk romannetje. Aan mij gestuurd door een andere lieve hobbydoos.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 27 November 2010 om 10:14

Ik heb gisteren 2 paar breipennen 8mm gekocht bij Zeeman voor 99cent per paar. Deze zijn bestemd voor mijn breitas en ik wil ook een breitas maken voor de verkoop voor het goede doel op koninginnedag.

Vandaag ga ik nog even naar Wibra voor Saskia wol voor mijn breitas

-------------

Datum bericht: 27 November 2010 om 17:37

Bij de Wibra heb ik 3 bollen fuchsia gekocht voor de breitas! Eindelijk een keuze gemaakt

Ook nog een bol donkerblauw die ik nog niet had.

Bij de Zeeman een bol prachtige Royal lila en een bol zwart gekocht en nog een paar pennen 8mm voor reserve voor eventueel nog een breitas.

-------------

Datum bericht: 13 December 2010 om 15:00

Vanmiddag heb ik bij de Wibra Saskia wol gekocht; 2 bollen rood en 2 bollen groen. Deze zijn bestemd voor de mini kerstboompjes (zie hier http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18512 - KLIK ) en de advents kalenders van mini kerstsokjes (zie hier http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18513&KW=advents+kalender - KLIK ).

Bij de Zeeman 2 bollen Royal wit gekocht (ook voor de kerstsokjes) en een hele mooie bol korenblauw. Gewoon voor de voorraad

-------------

Datum bericht: 13 December 2010 om 15:05

niks, snik! wil ik mezelf na een helse tocht om boodschappen verwennen... boekje halen!Lang verhaal, geen parkeerplek, andere supermarkt lege schappen, verkoopt uit, enz... Vorige keer kwam mijn kwartje hollandse zuinigheid boven, NU is het uitverkocht! Moet er ook wel om lachen, ondanks verkleumde tenen...

het was een boekje van Marie Claire "breien van 2 tot 10" of zoiets, nu ligt er een andere, iets van Rowan "makkelijke modellen", maar zo makkelijk vind ik een knoert van een vest niet, hihi! Nee, dan liever een kleiner model...

Datum bericht: 13 December 2010 om 15:07

O chrisje: heel herkenbaar en achteraf altijd spijt hè?

O.............zo ben ik ook. Echt balen dan..........

-------------

Datum bericht: 13 December 2010 om 18:41
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

niks, snik! wil ik mezelf na een helse tocht om boodschappen verwennen... boekje halen!Lang verhaal, geen parkeerplek, andere supermarkt lege schappen, verkoopt uit, enz... Vorige keer kwam mijn kwartje hollandse zuinigheid boven, NU is het uitverkocht! Moet er ook wel om lachen, ondanks verkleumde tenen...

het was een boekje van Marie Claire "breien van 2 tot 10" of zoiets, nu ligt er een andere, iets van Rowan "makkelijke modellen", maar zo makkelijk vind ik een knoert van een vest niet, hihi! Nee, dan liever een kleiner model...

Is dat zo"n pocketboekje,net als die anderen?

Wil wel hier kijken voor je.

-------------

Datum bericht: 13 December 2010 om 18:42
Ik heb gisteren wat garen in duitsland besteld,altijd erg spannend,wanneer het komt en hoe het is.

-------------

Bericht van: Marlan
Datum bericht: 13 December 2010 om 18:44
Afegelopen vrijdag heb ik 2 boekjes gekocht
Lieve knuffels zelf haken en 100 bloemen haken of breien
Vandaag bij de wibra 6 bollen wol en gelijk maar voorgesteld om een inloop kast te maken van de logeer voor al mijn hobby spullen

Maar mijn dochters vonden dat geen goed plan want ze willen gewoon af en toe blijven slapen

-------------
groetjes Marlan

Datum bericht: 13 December 2010 om 19:13

Als het overal uitverkocht is, weet ik wel zo'n hebberig typetje op de Veluwe, die het gekocht heeft, terwijl ze helemaal geen kindjes kent van 2 - 10 jaar. Ze zag het bij AH en moest het persé in haar karretje leggen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 13 December 2010 om 19:40
Goh hier heeft Ah (die waar ik kom ) dit soort boekjes niet

Gemiste kans voor mij

-------------
groetjes Marlan

Datum bericht: 13 December 2010 om 21:31

hihi, wat ben je weer grappig magtelt! ja corry, het is zo'n pocket, maar echt dringend was het nu ook weer niet, hoor! was gewoon beetje hebberig zoals magtelt ook zo leuk zegt...

Ik kijk deze week nog even bij Phildar, die heeft ze meestal ook... En anders komt er wel weer een ander boekje uit binnenkort... Eén van de vorige met de poppenkleertjes heb ik wel gekocht, maar ik maak nooit poppenkleertjes, snappie? Hebberig dus, haha!

Datum bericht: 14 December 2010 om 08:00

Originally posted by Marlan Marlan wrote:

Goh hier heeft Ah (die waar ik kom ) dit soort boekjes niet

Gemiste kans voor mij

Ik heb na een tip van een hobbydoosje op het forum ook lopen zoeken bij onze AH. Nou ook mooi geen handwerkboekjes!

-------------

Datum bericht: 14 December 2010 om 09:00

hihi, wat ben je weer grappig magtelt! ja corry, het is zo'n pocket, maar echt dringend was het nu ook weer niet, hoor! was gewoon beetje hebberig zoals magtelt ook zo leuk zegt...

Ik kijk deze week nog even bij Phildar, die heeft ze meestal ook... En anders komt er wel weer een ander boekje uit binnenkort... Eén van de vorige met de poppenkleertjes heb ik wel gekocht, maar ik maak nooit poppenkleertjes, snappie? Hebberig dus, haha!

Ik ga zo even naar de golf,daar hebben ze meestal wel.

-------------

Datum bericht: 14 December 2010 om 09:46
 Ze hebben het hier niet.

-------------

Datum bericht: 14 December 2010 om 10:47
Chrisje, het gaat deze week op de post. Jij hebt allemaal petekindjes, die je elegant kunt aankleden met dit spul.

Dames, van wie de AH geen breiboekjes heeft, prostesteren! Op de site of bij de geneesmiddelenbalie. Het kan wel liggen aan het filiaalnummer, want het assortiment verschilt per nummer. In onze woonplaats zijn er een stuk of vijf filialen en wat je bij de ene wel vindt, is bij de andere niet te krijgen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 14 December 2010 om 12:51

Chrisje, het gaat deze week op de post. Jij hebt allemaal petekindjes, die je elegant kunt aankleden met dit spul.

Dames, van wie de AH geen breiboekjes heeft, prostesteren! Op de site of bij de geneesmiddelenbalie. Het kan wel liggen aan het filiaalnummer, want het assortiment verschilt per nummer. In onze woonplaats zijn er een stuk of vijf filialen en wat je bij de ene wel vindt, is bij de andere niet te krijgen.

goh, wat lief!!! wil je misschien ruilen met een poppenkleertjes-boek? Het ene heeft 46 winter, het andere 50 zomer-modelletjes. De winter denk ik dat je al hebt, daar had je dat roze pakje uit gemaakt, dacht ik... (een roze broekje en truitje met die leuke knoopjes) Gelukkig heb ik maar één petekindje, haha! maar de rest krijgt ook wel eens wat hoor, hihi! en dan heb je nog Roemenie, dus ik kan me helemaal laten gaan, zeg maar...

Datum bericht: 14 December 2010 om 19:25
Ik heb van Phildar die met het elegante dametje, dat bij Wibra goedkoop en bij Marie Claire schreeuwend duur was en die met die babypop in het streepjespak. Maar daarnaast heb ik zo ongeveer alle Andrea's plus een abonnement daarop, bijna alle Burda's voor poppen en de oude 3 suisses en Dianaboekjes. Voor poppen zit ik goed. En je hebt me al verblijd met die Baby Borns. Ik vroeg Ton offie een grote envelop had en hij zei meteen "Ha, gaat er weer een boekje weg?" 3/4 cm rugbreedte ruimt ook enorm op.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 15 December 2010 om 08:03
je bent een schatje, hoor!

Datum bericht: 15 December 2010 om 22:07
Het is gepost, vandaag in het postkantoor, want de brievenbussen hebben al dunne gleufjes tegen vuurwerk.

Ik zou niet op de deurmat gaan zitten voorlopig, want mijn vorige week geposte kerstkaarten zijn ook nog ergens onderweg.

Mijn nieuwste aankopen zijn het nieuwe Zpagettiboek, een Style met enkel sokken en nog een haakblad dat boven ligt, terwijl ik, luiaard beneden computer. Ik zag al een trui met boothals en grote kraag en een vest, dat al jaren eerder in dat blad had gestaan. Ik meen Patricia.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 16 December 2010 om 07:34

heeeeel hard bedankt, magtelt!!!!! brrrrrr, boothals, ik ga gillen magtelt, weet je het zeker???? niet te ver toe naaien zoals ik, hoor! haha! oooh, als ik daar nog aan denk....

ik ben nog bezig met lapjes haken, de wol van de action viel tegen (Lisa) en haakt niet zo lekker, de babywol van Zeeman wél, dus dat gaat denk ik de keuze voor mijn deken van ravelry worden. Vandaag nog even de kleuren kiezen... is weer de omgekeerde wereld: ik had veel die Lisa en een paar bolletjes soft, nu blijkt de soft de keuze te worden... dus je raadt het al...  Heb ik niet genoeg,hihi!

Datum bericht: 16 December 2010 om 12:35
En Zeeman natuurlijk uitverkocht.Welke kleuren soft heb je? Die Lisa is een beetje dunnig, ik denk dat die beter breit.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 16 December 2010 om 13:06
Even niets met hobby te maken, maar ik heb net voor mezelf het nieuwste boek van C.J. Sansom besteld, het heet Heartstone, het is het 5e deel uit de Shardlake serie. Met een beetje geluk heb ik het deze week nog in huis......

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Datum bericht: 16 December 2010 om 14:02
Is dat Fantasy? Ik heb net Wapen van Avalon en Hartenbloed gekocht, voor de donkere dagen vóór Kerstmis. En ik kijk telkens op de biebcatalogus voor Tad Williams en Cinda Williams Chima, maar totnutoe niets.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 16 December 2010 om 18:08

En Zeeman natuurlijk uitverkocht.Welke kleuren soft heb je? Die Lisa is een beetje dunnig, ik denk dat die beter breit.

ik had een soort bruine beertjes kaneel kleur en heb er nu aqua blauw en oranje-mango bij. En natuurlijk beetje wit, dat is altijd handig...

Ook nog twee dunne boekjes van een euro (baby en eentje iets groter)

Datum bericht: 16 December 2010 om 19:17
Kruidvat had een tijdje geleden ook knutselboekjes, Sierraden maken, babycadeautjes etc.

Ik heb wel wat roomwitte soft. Die andere kleuren die je noemt heb ik nooit gezien (of gelukkig overheen gekeken).

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 16 December 2010 om 19:37
DE NIEUWE ANDREA GEKOCHT OM NIEUWE KLEDING TE MAKEN VAN BABYBORN.BEN NU WEER MET EN EIGEN ONTWERP BEZIG,

-------------

Datum bericht: 17 December 2010 om 02:40
een sokkenboekje, kon het niet laten whahahahahaah

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 17 December 2010 om 11:32

Is dat Fantasy? Ik heb net Wapen van Avalon en Hartenbloed gekocht, voor de donkere dagen vóór Kerstmis. En ik kijk telkens op de biebcatalogus voor Tad Williams en Cinda Williams Chima, maar totnutoe niets.

Nee, het speelt ten tijde van Henry de 8ste.  Het gaat over een jonge man die de mogelijkheid heeft gekregen om te studeren en is (een soort) advocaat geworden. Nou heeft hij wat we tegenwoordig de ziekte van Bechterew zouden noemen maar in de 18e eeuw was iemand met zo'n handicap (bochel) vrijwel verdoemd. Dan heeft hij ook nog eens een donkere man die een hele goede kennis heeft van medicijnen als hulp, en dat is natuurlijk helemaal verdacht. Hij moet allerlei zaken oplossen en het verhaal is zo goed verteld dat je de stank in de straten bijna kunt ruiken. Het eerste boek in deze serie heet : Ontbinding. Het tweede : Donkere brand. Het derde : Soeverein. Het vierde : Revelatie. Het vijfde en laatste deel is volgens mij nog niet vertaald in het Nederlands.

-------------

Datum bericht: 17 December 2010 om 16:09
Het klinkt spannend. Een detective nog vóór Sherlock Holmes. Heb je trouwens naar The Tudors gekeken op RTL 8? Dat ging over Henry VIII zelf.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 December 2010 om 19:30

jammer mijn zeeman had niet de boekjes van 1 euro waarover ik hier las... en voor de wol stond ik ook maar te tubben en te dralen... maar net besloten dat ik toch maar een multi colour ga halen voor een nieuwe sjaal... en wol voor een muts bijpassend bij mijn sjaal!

en druk op zoek naar groene en bruine wol voor de kerstboompjes die ik nog heb liggen.. helaas had wibra het niet

Datum bericht: 20 December 2010 om 08:41
ik koop niets want ik kom met dit weer nergens

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 20 December 2010 om 08:49
Ik heb zaterdag een paar bollen wol gekocht voor een muts.

-------------

Datum bericht: 20 December 2010 om 11:40

Het klinkt spannend. Een detective nog vóór Sherlock Holmes. Heb je trouwens naar The Tudors gekeken op RTL 8? Dat ging over Henry VIII zelf.

Ja gisteravond weer, ik vond het prachtig om te zien.

-------------

Datum bericht: 22 December 2010 om 23:31

De zeeman had niet de paarse wol die ik nodig had om mijn colsjaal af te maken  morgen of vrijdag maar bij een andere zeeman kijken.

Wel 5 bollen andere wol gekocht  2 bollen om een muts bij mijn sjaal te maken en 3 multicolour bollen die denk ik een kussenhoes gaan worden

Datum bericht: 23 December 2010 om 09:08

niet aangekocht maar aangekregen van de kerstman/vrouw Magtelt: een leuk breiboekje van Marie Claire met hele mooie spulletjes voor kids van 2 tot 10, ook veel basismodellen dus nog heel lang te gebruiken.Heb nog een paar kleine neefjes en nichtjes en de groteren gaan voor roemenië die ik van restanten maak. Geraakt dat ook eens weg, veel streepjes en zo... Heb ik het hele jaar door tijd voor, ze gaan pas december weg.

bedankt dus!!!

Datum bericht: 23 December 2010 om 09:47
Ook ik kom nu nergens Dus helaas moet ik het doen met wat er in huis is 

Want gisteravond met dochter Kerst boodschappen gedaan maar de Bas heeft helaas geen leuke boekjes

-------------
groetjes Marlan

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net